Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Marijeens wat naar voor je moeder en voor jou jammer dat je het niet met haar kan delen. Hopelijk kan ze het snel een plekje geven.

En rustig aan Waersmaedje. Komt allemaal goed :) kerstdagen zijn hier ook druk en vooral de week ervoor op mijn werk. Heb er aan de andere kant ook wel zin in om met iedereen weer even tijd door te brengen.

Hier ook dans- en springfeestjes in mijn buik. Super leuk! Moet alleen steeds vaker plassen haha. Doet me in elk geval denken dat alles goed gaat en gelukkig geen bloed meer te bekennen.

Jij ook fijne feestdagen Roosje. Geniet! In het nieuwe jaar zal het snel gaan met onze buikjes!
Ik was heel dit topic kwijt... vreemd.

Gistermiddag ineens erg ziek geworden.. heb de buikgriep te pakken. Maak me geen zorgen om te kleine want voel haar erg veel, gelukkig.

Buikje groeit goed en overmorgen tik ik de 24 weken aan. Mijlpaaltje.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames!

Lang niet meer gereageerd maar wat fijn om al die goede 20 weken echo's te lezen. Hier alweer paar weken terug maar alles zag er goed uit.

Vanaf 16 weken is er bij mij zwangerschapsdiabetes vast gesteld. En merk dat ik flink wat meer last heb van de hormonen. De bekkeninstabiliteit is ook weer heftiger maar dat is logisch bij de derde.

Ik vind het moeilijk om alles te volgen en te blijven reageren. Door alles wat er thuis met vooral de oudste en door alle kwalen ben ik vooral heel erg veel moe.
Maar ik lees zeker nog mee en wie weet lukt het later nog eens.

3 januari weer de eerste groeiecho, suiker gelukkig nog met dieet onder controle. Maar omdat hij vaak pas na 24 weken ontstaat is er een grote kans dat het nog erger wordt.

Hele fijne dagen dames geniet van al dat getrappel in de buik.
Alle reacties Link kopieren
hier momenteel ook ziek met buikgriep op bed... met daarbij boven op nog de nasleep van de 25ste en de volgende dat mijn vriend mij officieel alleen laat met mijn kind... want hij ziet haar nu ook niet meer zitten als zijn kind...

heb gelukkig een hele lieve vader die mij met alles helpt en de babykamer klaar gaat maken... de naam die we uit hadden gekozen was onze naam... nu dus op zoek naar wat anders...

buiten alles was ze weer goed gegroeit en de controle was weer perfect mijn bloed was ook goed normaal op pijl...

de zorgverzekering veranderd.. geboorte zegels besteld..
nu nog kaartjes uitzoeken of laten maken..
eerste kleertjes zijn er...

bijna alles is er alleen dr vader verdwijnt uit haar/onze leven
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Pff Richelle... wat een bizarre periode moet dit voor je zijn. Ik kan me niet voorstellen dat een man zijn dochter niet wil zien.. Gelukkig heb je een lieve vader die je overal bij helpt, ik hoop echt dat je daar genoeg steun aan hebt!

Fijn dat ze zo goed groeit, een stukje minder om je zorgen over te maken.

Ik had vorige week ook buikgriep, kwam 's middags flink opzetten en kon even niks meer. Gelukkig na 2 dagen weer weg en voelde ik me weer beter.
Alle reacties Link kopieren
hoop dat ik ook snel beter ben. het is verschrikkelijk.. dat op bed liggen en haar zo actief voelen geeft voor me wel een teken dat ze er niet onder lijd..

ben laatste dagen ook steeds meer aan snotteren en hoesten dus ben bang echt ziek te gaan worden..

mijn zus vroeg of hij erkend had ik zei nee wou hij niet door ... . oh zegt ze dan krijgt ze jou achternaam maar alleen geen allementatie... en daar kan ik nu net niet om wakker liggen..
als ze maar vastigheid krijgt in dr prille leven met mij ... en geen dit dat dit dat verhaal
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Dat is wel even belangrijk om te weten. Als hij alleen erkent, dan moet hij ook alimentatie betalen. Maar dat betekent niet dat hij ook recht heeft op gezag.
Dat is een apart formulier waarbij jij als moeder toestemming moet geven. Zoek dat even goed uit en bespreek ook met je vader hoe je dat regelt. Het staat me bij dat als jij geen vader "aangeeft" dat er wel een tweede persoon moet zijn als achtervang. Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... overlijden

Dat met je vader bespreken als tip, omdat jij mogelijk ook wat meer met je gevoel erin zit en vaders vaak wat rationeler zijn :-).

En natuurlijk verder nog: wat een eikel!!

Als je zwanger bent, is je weerstand ook lager. Ik merk ook dat ik sneller en langer verkouden ben bijvoorbeeld.
Iedereen nog de beste wensen. Hebben jullie leuke dagen gehad? Hoop dat jij in een wat kalmer vaarwater komt Richelle.

En Barbabella wat een pech al die kwalen. Kun je nog wel wat doen ondanks de bekkeninstabiliteit of moet je plat liggen?

Hier alles goed. Nu wel echt een buik zo groot als een voetbal. Veters strikken wordt nog moeilijk straks ;) vorige week hebben we de babykamer gekocht en de kinderwagen en vandaag tik ik ook de 24 weken aan. Toch wel weer een fijn gevoel! Hoe is het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen allemaal! Op een fantastisch jaar met voor iedereen de knapste baby van de wereld :)

Heftige wending Richelle! Wat sneu voor jullie kleintje dat t zo loopt, gelukkig hoef je je daar voorlopig geen zorgen over te maken. Jij bent meer dan genoeg voor haar. Fijn dat je vader je zo goed helpt.

Bizar he hoe snel die buik ineens groeit! Loop er trots mee rond maar hij begin ook echt in de weg te zitten, vooral tijdens t spelen met onze dreumes..
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Dat we allemaal dit jaar mooie, lieve en vooral gezonde en blije baby's mogen krijgen! :)

Hebben jullie Fijne Feestdagen gehad?

We hebben Kerst met onze families gevierd, wat erg gezellig was en daarna was het tijd voor de grote samenwoonverhuizing. Bijna alles heeft intussen al weer een plekje gevonden. Hebben eea op Marktplaats verkocht en voor dat bedrag een mooie 2ehandskinderwagen maxicosi en babybjorn gekocht.

Nu alleen nog het bedje verven, een 2ehands badje en box kopen en dan zijn we er wat betreft het grote spul klaar voor.

Zal binnenkort ook kijken naar wat er nog meer op de baby uitzetlijst staat qua doekjes zalfjes ed en wanneer het kraampakket en de klossen etc in huis komen...
En dan ook nog een zwangerschaps/bevallingsvoorbereidingscursus voor ons 2 en een info avond bij een borstvoedingsconsulente en bij het geboortehuis... heb ik dan alles gehad...?😅 Ik heb in de nieuwe stad een leuk adres gevonden voor zwangerschapsyoga dus dat ga ik hier ook weer oppakken. Veel zin in!

Richelle (((knuffel))) het lijkt me heel moeilijk dat de vader van je kindje jullie nu in de steek laat :( Gelukkig heb je een lieve vader. Ik zou idd ook goed uitzoeken wat je nu verder moet regelen.

Xbarbabella sterkte met je zwangerschapsdiabetes! Ik hoop voor je dat het vol te houden is. Volg je nu ook een speciaal dieet daarvoor?

Qua weerstand snotter en hijg ik sinds een week ook. Gelukkig vriendlief niet aangestoken, die moest het zwaee verhuissjouwwerk doen en heeft vandaag z'n 1e werkdag bij z'n nieuwe baan maar was gelukkig imuun voor deze verkoudheid. Kan niet wachten tot het weer zonniger en nog iets warmer is!

Hier groeit m'n buik ook gestaag. Kleintje trappelt en duikelt er lustig op los. Lijkt er ook op dat hij ook begint te reageren op stemmen/geluiden, hebben jullie ook dat idee?
Alle reacties Link kopieren
,
anoniem_357080 wijzigde dit bericht op 03-01-2018 00:08
Reden: Dubbel gepost
99.89% gewijzigd
RoosjeMila, jij vroeg nog over meegroeibhs of voedingsbh's. Ik heb bij vorige als deze zwangerschap gekozen voor voedingsbh's. Ik ben na de 16 weken zoiets niet meer "aangekomen" (blijf nu op dezelfde cup) en ben sowieso van plan borstvoeding te geven. Dus dan heb ik die maar alvast in huis. Zelf ben ik erg fan van Noppies, maar dat is ook net wat je prettig vindt.

Hier valt mijn buik nog steeds erg mee. In sommige kleren zie je nog seeds niet dat ik zwanger ben (behalve als je me kent, want ik ben normaal erg plat). Hoeveel zijn jullie dan aangekomen?

Qua box hebben wij de goedkoopste gekocht van babypark, omdat dat ook een echte houten is en zelfs steviger aanvoelde dan de anderen (https://www.babypark.nl/box-arike.html?color=32). Toen in een aanbieding zelfs nog. Een wipstoeltje hebben we nooit gebruikt.

Kraampakket krijg je toegestuurd via de verzekering. Je moet je daarvoor wel aanmelden. De klossen moesten wij gewoon zelf ophalen, maar dat heb ik niet gehaald (baby was er al voor die tijd en we hebben ze dus ook niet gebruikt). Ze zeggen voor week 37, omdat je vanaf dat moment thuis mag bevallen. Voor week 37 moet je sowieso naar het ziekenhuis. Dat kraampakket heb ik dus ook niet gebruikt.

Ik voel hier de kleine elke avond en ochtend, zo gezellig. Hij lijkt andersom te liggen dan de oudste. Ik voel nu vooral geschopt onderin mijn buik en bij de oudste was het meer in mijn ribben. Maar hij kan nog draaien natuurlijk :-).
Alle reacties Link kopieren
Voor jullie allemaal de beste wensen dames.

Ik ben weer terug van weggeweest. Een drukke vakantie gehad, maar ook leuke dingen gedaan en mezelf wat rust gegund.

Vanaf nu ga ik weer meelezen en schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Jullie ook allemaal de beste wensen, dat we gezonde baby's mogen krijgen. Ook ik ben weer terug van een drukke, maar vooral leuke periode.

Merk toch dat ik nu wel een beetje aan het aftellen ben naar mijn zwangerschapsverlof, maar ik wil 4 weken voor de uitgerekende datum stoppen, dus ik moet nog wel eventjes. Verder gaat alles nog steeds goed, weinig last van echte kwaaltjes.

Hebben jullie je ook al ingeschreven voor een cursus? Waar je dan met je man/vriend heen kan gaan en info krijgt over alles rondom bevallen en dergelijke? Twijfel elke keer om het wel of niet te doen. Aan de ene kant wil ik er redelijk blanco in gaan, aan de andere kant is het misschien ook wel fijn (en vooral ook voor mijn man) om te weten wat ons te wachten staat.
Haa dames,

Egeltje10, dat heb ik nu ook... nog 10 weken werken en dan heb ik verlof. Ik kan niet wachten.

Ik merk echt dat ik pieken en dalen heb. Mijn humeur kan de ene dag echt top zijn en de andere dag niet.. Dan ben ik erg down en heb ik nergens zin in.

Werken zit me ook steeds meer tegen, wellicht dat dit ook komt door de manier waarop ik behandeld heb tijdens het verlengen van mijn contract (is wel verlengd)..

We tellen gewoon verder af, nu alweer 26+1 weken zwanger!
Egeltje, ik heb bij de oudste wel een zwangerschapscursus gedaan en er veel aan gehad. Het was een kleine groep met 5 dames en het klikte onderling goed (heb er nog steeds contact mee). Bij ons was het wat oefeningen doen, maar ook heel veel theorie over hoe een bevalling gaat en praktische tips. Ik vond dat heel fijn om te weten, omdat je het tijdens je bevalling ook herkent en iig de theorie weet van wat er gaat komen.

Zij legde bijvoorbeeld ook uit in welke houdingen je kunt bevallen en dan even "droogoefenen" wat prettig voor jou is.

Helemaal voorbereiden kun je je nooit, maar dat heeft me wel wat geholpen. En natuurlijk kun je het ook op papier leren of lezen, maar ik vond het ook fijn om te horen hoe andere dames erover dachten :-)

Overigens was er bij ons maar één avond met mannen.

Ben benieuwd waar je voor kiest!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag nog 8 weken werken, waarvan 1 week vakantie is, ik stop 6 weken voor de datum. De tijd vliegt!

Ik heb het afgelopen weekend weer wat veel gedaan, dus nu al 2 dagen pijn in de buik. Dus nu maar verplicht wat rustiger aan doen.
De verbouwing begint gelukkig op te schieten, hopelijk eind februari klaar.

Ik heb heel bewust geen cursus oid gedaan. Ik zag het totaal niet zitten om met anderen te gaan 'puffen' en ik wilde juist zo min mogelijk weten, zodat ik me er ook geen zorgen over kon maken.
Ik ben dus (buiten de basis info van de verloskundige), blanco mijn bevalling in gegaan. Dat was wat ik prettig vond, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Deze keer ga ik ook geen cursus volgen.
Alle reacties Link kopieren
Esther, werd je vervelend behandeld dan? Ik heb begin oktober verteld dat ik zwanger was en eind november zou ik vast contract moeten krijgen. Wist ook eigenlijk wel dat dit geen probleem zou zijn, en is gelukkig ook goed gegaan. Wel fijn idee dat ik nu een vast contract heb :)

Moet zeggen dat werken mij ook wel steeds meer tegen gaat staan, ben toch wel heel erg aan het aftellen. Krijg ook steeds meer last van mijn rug van het heel de tijd zitten. Probeer wel regelmatig even te lopen, maar wordt er niet veel beter van.

We hebben besloten om een toch een cursus te doen. Duurt 2 uurtjes in de avond en is maar 1 keer. Daarbij zijn er nog een paar (ik denk max 5 stellen) bij. Dus hopelijk krijgen we iets mee van de basis en gaan we er niet helemaal blanco in.


Hoe ver zijn jullie met de uitzet?
Egeltje, Ja om een lang verhaal kort te maken wilde ze mijn contact eigenlijk niet omzetten naar vast omdat ik zwanger was. Ik heb dit letterlijk ook aan ze gevraagd maar dan wordt er duidelijk gezegd van niet. Hij kon alleen geen andere reden benoemen dan het feit dat ze liever een fulltimer willen ipv een parttimer dadelijk.

Ik ben de weken stiekem ook af aan het tellen, nog maar 8 weken werken (na deze week)... Ik zit de hele dag op kantoor en krijg elke dag wel last van mijn buik, harde buiken denk ik..

De kamer is zo goed als ingericht maar ben nog bezig met de aankleding en moet nog wat spullen komen qua kleding voor de kleine. Maar dat is geen straf :-D

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
zelf even een tijdje afwezig geweest door omstandigheden thuis..
afgelopen zondag nog een klap gekregen nadat ik weer een beetje ben bijgekomen van 25 december... gisteren werd die klap nog duidelijker en erger zichtbaar dan we dachten en hoopten..

de babykamer loopt des ondanks alle strijd van de afgelopen tijd wat achter... de verf zit erop en het behang gaat zaterdag erop... tevens kan dat nog paar dagen wachten want onze bestelde vloer loopt met vertraging daarbij dus ook de ondervloer... nu is levering pas 29 januari van de vloer en ondervloer...

lijkt wel of alles tegen zit maar desondanks dat alles ligt alles voor de uitzet al klaar om de kamer op te kunnen... kleding is er voor de eerste 3 maand al aanwezig meubels liggen ge wachten maar die verekte vloer skiet niet op..

zelf voel ik buiten me bekken om me prima afstandjes lopen zit er echter niet meer in omdat ik de passen niet meer door kan maken volledig... de placenta aan de rugkant ligt en het trappen nu soms vervelend begint te worden...

verder gisteren na onderzoeken bij mijn hondje erachter gekomen dat ze een melkkliertumor heeft operatie noodzakelijk is omdat ze na weefselopsturen pad duidelijk kunnen zeggen het is kwaadaardig of goedaardig waarop er bij kwaadaardig een vervolg opetatie moet volgen
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met het hondje Richelle!

Hier begint het qua bouw eindelijk op te schieten! Met 2 weken ligt de vloer in de aanbouw erin, dan nog stucadoren en dan eindelijk alles opruimen en inruimen.
Na 30 januari is de kinderkamer helemaal geverfd en kan ik daar ook aan de slag. Dan kan dochter 'verhuizen' en kan ik aan de slag met de babykamer.

Met kruimel gaat alles goed, al moet ik gewoon mijn rust pakken, anders lust ik ervan. O.a. bandenpijn en rugpijn.
Maar goed mijn broertje verwoordde het gister mooi: 'Jij bent toch te eigenwijs om niks te doen' (tjah uuuuh hij heeft gelijk :P)
Ons eigenwijsje (it runs in the family) ligt wel al 5 weken in een stuit, ze kan/mag nog draaien tot 30-32 weken, daarna gaan we kijken of ze uitwendig gedraaid kan worden en anders ev. een keizersnede...we zullen het zien.
Verder schopt mevrouw op mijn blaas en ligt ze met haar hoofd tegen mijn maag, wat maagzuur tot gevolg heeft, maar och er zijn ergere dingen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,
Ook hier gaat alles goed!
M'n buikje begint nu wel duidelijk een buik te worden.
Ons mannetje is de hele dag door lekker actief, ik kan hem best vaak voelen en hij lijkt af en toe de hik te hebben. Blijft toch raar om opeens boven je navel een handje of voetje te voelen bewegen, merkten jullie dat ook? Vind het wel heel gezellig om hem zo in m'n buik te voelen bewegen, alsof hij er al bij is.
Heb begrepen dat het voor de bloedtoevoer het beste is om op je linkerzij te slapen en blijkbaar is meneer het daar mee eens want als ik op m'n rug of rechterzij draai wordt er protesterend geschopt tot ik me weer terugdraai 😂

Qua pijntjes en conditie valt het tot nu toe mee, maar ben dan ook pas 30 april uitgerekend. Vorig weekend voelde ik m'n banden trekken en schaambeen iets uit elkaar getrokken worden, gelukkig duurde dat maar 3 of 4 dagen. Gisteren weer lekker geklommen en ik wil proberen om iig elke dag weer een lunchwandeling te maken. En hopelijk as maandag echt te beginnen met de zwangerschapsyoga.

Ik heb nog steeds geen zwangerschapsBH's...zie door de bomen het bos niet eerlijk gezegd....

Qua babyuitzet moeten we nog alleen de details invullen.
Vriendlief volgt nu de cursus Aanpakken voor aanstaande vader van David Borman en kwam de 1e keer vol leuke weetjes thuis.
We leven er echt steeds meer naar toe :)
Alle reacties Link kopieren
En rennen om de volgende trein te halen gaat ook nog net...pfffff 😅

Van vrienden hebben we gehoord dat Annelies van Tijen een hele goede zwangerschapscursus aanbiedt die heel praktisch en no nonsense is, dus ik ga haar bellen om te zien of we daar nog terecht kunnen.

Begin februari is er een open dag bij het geboortehuis van het ziekenhuis waar we willen dat ik beval, ze schijnen ook bevalbaden met ctg-controle te hebben, lijkt me op zich een fijn idee om in water te bevallen, ben dol op zwemmen. Heeft 1 van jullie daar al ervaring mee?

En we gaan bij het zelfde ziekenhuis een borstvoedingsconsult volgen.

Qua werk merk ik dat het me aan de ene kant minder boeit, maar aan de andere kant is het ook een welkome afleiding om even niet met zwangerschap en baby's bezig te zijn... We merken toch dat steeds meer vrienden met kinderen ons alleen nog maar tips geven en de gesprekken bijna nergens anders overgaan...blijft dat de komende 18 jaar zo....😜
Goed om te horen dat het zo goed gaat! 3e trimester is hier begonnen en langzamerhand begin ik dit ook wel te merken. Last van mijn buik, inderdaad de bandenpijn..

Ik ga ook nog even kijken of we van tevoren terecht kunnen in het geboortehuis, ben wel benieuwd waar het dadelijk allemaal zal gaan plaatsvinden.. Spannend want het komt echt steeds dichterbij.

Het werken gaat nog prima, merk wel dat ik aan het einde van de week meer last krijg. Ik zit de hele dag van 9 tot 6 en dat is soms best vervelend. Maar joh, het kan erger.

We zitten wel in dubio, wellicht dat iemand hier ervaring heeft hiermee.. Mijn man moet vaak reizen voor zijn werk, gelukkig zijn deze reizen maar naar Engeland, Lithouwen of Zweden (binnen europa). Vanaf wanneer kunnen we het beste zeggen dat hij geen buitenlandtripjes meer moet maken.. Ik denk vanaf mijn verlof, maar ook hier twijfel ik over...

Ik voel haar trapjes nog niet zo goed, mijn placenta ligt hier precies voor. De verloskundig zei dat ik hier best blij mee mag zijn omdat dit, wanneer ze sterker wordt, best pijnlijk kan worden. Ze ligt al goed, met haar hoofdje naar beneden, dus als ik haar voel zullen dit waarschijnlijk haar handjes o.i.d. zijn. Deze voel ik trouwens erg goed, ooit voel ik gewoon dat ze op en neer gaat tegen mijn buik. Erg leuk.

Mijn buik groeit erg goed, er is nu geen twijfel meer dat ik zwanger ben voor de buitenwereld. Ben er stiekem ook wel erg trots op. :-D
Alle reacties Link kopieren
Hi Esther93, hier ook nog geen ervaring met het regelen van dat soort dingen. Ik reis zelf voor m'n werk het hele land af en vriendlief heeft bij z'n nieuwe baan gehoord dat hij af en toe gevraagd wordt om naar het buitenland te gaan.
We hebben allebei onze werkgevers zo vroeg mogelijk ingelicht en in overleg is er veel mogelijk. Als het jou/jullie meer een gevoel van rust geeft zou ik zeker kijken of je man iig tijdens jouw zeangerschapsverlof en de eerste weken na je bevalling dichter bij huis kan blijven. Is er ook iemand anders die dicht bij je staat die er voor je is mocht je man nog naar het buitenland gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven