Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
woensdag 17 januari 2018 om 19:53
Haha ja dat is ook een idee! Lees net dat geheime groep en besloten groep daarin wel verschilt! Wist ik niet!poezels schreef: ↑17-01-2018 12:19@Nicole, ik weet niet of we zo lang hier blijven maar babe zal waarschijnlijk wel wat herten, elanden & hazen hier zien. Best gezellig tot ze overal poepen![]()
Wat je zegt over Frankrijk is wel ff goed, wij gaan deze zomer erheen dus vooraf maar ff goed de Franse woorden opzoeken! Fijn dat je je gewicht en figuur weer terugkreeg! Sport je ook veel?
Yay Roffa, lekker snel al! Spannend
En welkom bretnay, 4 miskramen zijn heftig. Respect dat je er positief in staat!
En we kunnen de ff groep iets onherkenbaar geven? De babbelgroep, lekker algemeen![]()
woensdag 17 januari 2018 om 19:56
Hier ook bij beide onwijs ziek geweest. Bij m’n dochter t toppunt. 10/20 keer per dag spugen en uiteindelijk vanaf week 11 tot in de 20 alleen op sonde voeding geleefd, daarna mocht ik langzaam afbouwen en langzaam weer gaan eten.
Bij m’n zoon ook ziek geweest en veel gespuugd maar het was gelukkig al rond 17 weken over en was nog te doen met gewoon voedsel.
Nu weinig klachten behalve gevoelige borsten, duizelig, onwijs onhandig!!! ( bijna gênant) en wat minder eet lust
Bij m’n zoon ook ziek geweest en veel gespuugd maar het was gelukkig al rond 17 weken over en was nog te doen met gewoon voedsel.
Nu weinig klachten behalve gevoelige borsten, duizelig, onwijs onhandig!!! ( bijna gênant) en wat minder eet lust
woensdag 17 januari 2018 om 20:11
Jeetje dat sommige vrouwen zo ontzettend misselijk zijn! Lijkt me vreselijk en dan kan je idd nog erg weinig lijkt me!
@buffet, ik zou ook gewoon steeds verschillende dingen pakken die je wel mag. Ik denk dat jij je er bewuster van bent dan de rest. Maar ik snap het dilemma. Ik heb vorige week een lunchafspraak verzonnen omdat ik anders niet onder het sushi eten op het werk uitkwam. Daar ben ik normaal zo dol op, als ik dat ineens niet eet valt dat echt op. Het is gewoon heel lastig deze eerste weken!
Ik voel echt nog steeds weinig van de zwangerschap. Vreemd vind ik dat toch wel maar ja het ging vorige zwangerschap wel precies hetzelfde.
@buffet, ik zou ook gewoon steeds verschillende dingen pakken die je wel mag. Ik denk dat jij je er bewuster van bent dan de rest. Maar ik snap het dilemma. Ik heb vorige week een lunchafspraak verzonnen omdat ik anders niet onder het sushi eten op het werk uitkwam. Daar ben ik normaal zo dol op, als ik dat ineens niet eet valt dat echt op. Het is gewoon heel lastig deze eerste weken!
Ik voel echt nog steeds weinig van de zwangerschap. Vreemd vind ik dat toch wel maar ja het ging vorige zwangerschap wel precies hetzelfde.
woensdag 17 januari 2018 om 20:18
2 en 6! Ja k probeer positief te blijven anders word ik gek denk ik, k heb er geen controle over dus is even de eerste weken overleven
woensdag 17 januari 2018 om 20:20
Hoeft niet vreemd te zijn hoor! Bij m’n zoontje kwam het pas rond 7 weken, ineens sloeg de moeheid en de misselijkheid toe, alsof ineens t lichtje uitging.Vlammetje-1 schreef: ↑17-01-2018 20:11Jeetje dat sommige vrouwen zo ontzettend misselijk zijn! Lijkt me vreselijk en dan kan je idd nog erg weinig lijkt me!
Ik drink graag een wijntje en ben dol op carpaccio. Ga vrijdag met een vriendin naar de kroeg dus moet echt eventjes bedenken wat ik ga zeggen, aangezien ze weet dat ik zwanger wil worden en ze niet in antibiotica gaat trappen
woensdag 17 januari 2018 om 20:31
Bedankt voor de adviezen. Het zal vast zo zijn dat ik er meer over nadenk dan zij dat zullen doen. En anders hoop ik dat ze het voor zich houden.
@vlammetje-1, ik heb ook zo goed als geen klachten. Maakt het nog meer onwerkelijk, heb jij dat ook? Maar begrijp ik dat je bij je vorige zwangerschap ook geen klachten had?
Als ik hier de verhalen lees, moeten we heel blij mee zijn. Die misselijkheid lijkt me erg vervelend.
@vlammetje-1, ik heb ook zo goed als geen klachten. Maakt het nog meer onwerkelijk, heb jij dat ook? Maar begrijp ik dat je bij je vorige zwangerschap ook geen klachten had?
Als ik hier de verhalen lees, moeten we heel blij mee zijn. Die misselijkheid lijkt me erg vervelend.
woensdag 17 januari 2018 om 20:48
Ik denk inderdaad dat het wel losloopt als je gewoon op je bord legt wat je wel mag. Je denkt al gauw dat anderen vanalles over je denken, maar mensen zijn toch meestal vooral met zichzelf bezig. En anders zullen ze zich wel stilhouden toch? Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap bij een lunch met familie. Ik was toen zo misselijk dat het mijn broer wel opviel dat ik vrijwel niks at. Zeker toen mijn man er enorm de nadruk op legde door rond te roepen: "Ja, Nicole heeft vanochtend zoveel ontbeten dat ze nu zo weinig meer lust!".
woensdag 17 januari 2018 om 20:53
@Nicole Achter de kinderwagen zie ik mezelf wel maar dat doe ik natuurlijk ook sinds zoon geboren is
Vond dat tijdens de zwangerschap van hem wel raar voorstellen; wat voor moeder zou ik zijn? Nu voelt het wat relaxter. Al lijkt twee kinderen me wel echt een stuk drukker!
Leuk dat je het de eerste persoon al verteld hebt en dat ze goed reageerde.
@Juffie Lastig. Ik denk dat ik een griepje zou veinzen, is dat haalbaar?
@Vlam Ik merk ook nog niet veel kwaaltjes op hoor. Wel dat mijn borsten zwaar voelen en af en toe wat misselijk en moe. Wat ik wel merk is dat ik een behoorlijk kort lontje heb, terwijl ik normal gesproken een zacht karakter heb. Maar voor mij is het niet slecht om wat meer voor mezelf op te komen
Leuk dat je het de eerste persoon al verteld hebt en dat ze goed reageerde.
@Juffie Lastig. Ik denk dat ik een griepje zou veinzen, is dat haalbaar?
@Vlam Ik merk ook nog niet veel kwaaltjes op hoor. Wel dat mijn borsten zwaar voelen en af en toe wat misselijk en moe. Wat ik wel merk is dat ik een behoorlijk kort lontje heb, terwijl ik normal gesproken een zacht karakter heb. Maar voor mij is het niet slecht om wat meer voor mezelf op te komen
woensdag 17 januari 2018 om 20:56
Poeh Bretnay, wat zwaar moet dat voor je geweest zijn, zoveel overgeven en zo lang een sonde in moeten. Hopelijk dit keer beter! Denk je dat je kinderen het leuk vinden dat er een broertje of zusje bij komt? Wanneer ben je van plan het ze te vertellen van de zwangerschap? Ik zou het liefst de kinderen het het eerst vertellen, maar ik weet zeker dat ze het dan rond gaan bazuinen, dus we kunnen dat pas doen als we willen dat ook iedereen het weet.
woensdag 17 januari 2018 om 23:08
Dag iedereen, ik zou ook graag (weer) meeschrijven... ik heb in november een missed abortion gehad. Nu lijkt het toch weer raak te zijn (zwanger worden lukt dus prima). Ik durf en kan nog nergens vanuitgaan maar voel toch wel meer duidelijkere symptomen. Uitgerekende datum zou 19 september zijn, ik ben 35 en mijn vriend 39. Ik hou dus nog wel een enorme slag om de arm maar moet ook weer een manier vinden om deze spannende weken door te komen... daarom schrijf ik graag mee als dat nog kan! Voor nu; sochtends misselijk, zware borsten en iets vermoeider. Afgelopen zondag test gedaan was positief. We maken nu iedere dag een spinazieshake met fruit en yoghurt, voor wat extra nodige vitamines. Heerlijk!
donderdag 18 januari 2018 om 11:36
@juffie, het gaat tot nu toe exact hetzelfde als bij mijn eerste zwangerschap. Bijna geen kwaaltjes. Ik voel soms wat geks in mijn onderbuik. Mijn borsten zijn groter. En ik ben af en toe wat duizelig. En elke nacht word ik wakker omdat ik moet plassen. Verder merk ik er niets van, ja ik word niet ongesteld, dat valt natuurlijk op.
Bij mijn eerste zwangerschap bleek ook alles gewoon goed. Dus misschien hoort dat gewoon bij mij, reageer ik niet zo heftig op de hormonen. Ik heb er toch geen invloed op dus wacht maar rustig af tot 22 feb.
Bij mijn eerste zwangerschap bleek ook alles gewoon goed. Dus misschien hoort dat gewoon bij mij, reageer ik niet zo heftig op de hormonen. Ik heb er toch geen invloed op dus wacht maar rustig af tot 22 feb.
donderdag 18 januari 2018 om 11:41
Lijkt me heerlijk als je je goed voelt, houden zo! We zitten allemaal ook nog heel vroeg in de zwangerschap he, de hormoonlevels zitten nog niet zo hoog. Hcg piekt rond week 8-9, terwijl wij hier nog in week 4-5 zitten. Als je kijkt in het grafiekje hieronder gaat het vanaf nu keihard stijgen. Dus er kan nog heel veel komen. Al denk ik dat als je in je eerste zwangerschap weinig last had dat je nu ook grote(re) kans hebt dat je er fluitend doorheen gaat.Vlammetje-1 schreef: ↑18-01-2018 11:36@juffie, het gaat tot nu toe exact hetzelfde als bij mijn eerste zwangerschap. Bijna geen kwaaltjes. Ik voel soms wat geks in mijn onderbuik. Mijn borsten zijn groter. En ik ben af en toe wat duizelig. En elke nacht word ik wakker omdat ik moet plassen. Verder merk ik er niets van, ja ik word niet ongesteld, dat valt natuurlijk op.
donderdag 18 januari 2018 om 13:07
Ik drink het onwijs graag, 3 per dag maar lust het niet meer. Als ik er echt zin in heb pak ik het, drink 1 slok en denk: gatver!
Te eg dus!!
donderdag 18 januari 2018 om 13:07
[quote=nicole123 post_id=28039856 time=1516272090 user_id=143055]
Lijkt me heerlijk als je je goed voelt, houden zo! We zitten allemaal ook nog heel vroeg in de zwangerschap he, de hormoonlevels zitten nog niet zo hoog. Hcg piekt rond week 8-9, terwijl wij hier nog in week 4-5 zitten. Als je kijkt in het grafiekje hieronder gaat het vanaf nu keihard stijgen. Dus er kan nog heel veel komen. Al denk ik dat als je in je eerste zwangerschap weinig last had dat je nu ook grote(re) kans hebt dat je er fluitend doorheen gaat.
Lijkt me heerlijk als je je goed voelt, houden zo! We zitten allemaal ook nog heel vroeg in de zwangerschap he, de hormoonlevels zitten nog niet zo hoog. Hcg piekt rond week 8-9, terwijl wij hier nog in week 4-5 zitten. Als je kijkt in het grafiekje hieronder gaat het vanaf nu keihard stijgen. Dus er kan nog heel veel komen. Al denk ik dat als je in je eerste zwangerschap weinig last had dat je nu ook grote(re) kans hebt dat je er fluitend doorheen gaat.
donderdag 18 januari 2018 om 13:15
donderdag 18 januari 2018 om 13:43
@Nicole leuk om te zien die tabel, thanks voor het delen!
@vievie, ik drink maximaal 2 kopjes per dag, maar dat doe ik ook als ik niet zwanger ben. Overdag drink ik alleen thee en water. Drink je zelf graag koffie?
@bretnay, ik doe ook mee aan mvm, vorige twee keer ook gedaan. Maar omdat het de laatste zwangerschap mis ging, wil ik nu pas bellen na de eerste echo. Kan dan waarschijnlijk nog een week of acht mee doen.
@vievie, ik drink maximaal 2 kopjes per dag, maar dat doe ik ook als ik niet zwanger ben. Overdag drink ik alleen thee en water. Drink je zelf graag koffie?
@bretnay, ik doe ook mee aan mvm, vorige twee keer ook gedaan. Maar omdat het de laatste zwangerschap mis ging, wil ik nu pas bellen na de eerste echo. Kan dan waarschijnlijk nog een week of acht mee doen.
donderdag 18 januari 2018 om 14:07
Ik dronk al bijna nooit koffie en nu nog steeds. Bij mijn vorige zwangerschappen dronk ik het helemaal niet, maar dat kwam omdat ik van alleen de geur al moest overgeven. Mijn man heeft de beide zwangerschappen op zolder zijn koffie moeten zetten.
Een paar kopjes per dag kan helemaal geen kwaad, dus ik zou er niet te streng in zijn als je het lekker vindt. Gewoon met mate. Ik was wat mee aan het lezen in het 1-15 sept topic en daar hadden ze het al over het niet eten van dingen als basilicum, pesto, spinazie en kaneel. Dat vind ik zwaar overdreven, je moet echt 3 potjes kaneel of 1 kilo basilicum per dag eten wil dat schadelijk zijn. Over dit soort dingen stressen is een stuk schadelijker voor de baby.
Een paar kopjes per dag kan helemaal geen kwaad, dus ik zou er niet te streng in zijn als je het lekker vindt. Gewoon met mate. Ik was wat mee aan het lezen in het 1-15 sept topic en daar hadden ze het al over het niet eten van dingen als basilicum, pesto, spinazie en kaneel. Dat vind ik zwaar overdreven, je moet echt 3 potjes kaneel of 1 kilo basilicum per dag eten wil dat schadelijk zijn. Over dit soort dingen stressen is een stuk schadelijker voor de baby.
donderdag 18 januari 2018 om 14:31
Bedankt voor de reacties op de echo etc. verschillen zijn niet mega groot, maar de instelling hier is wat anders.
@Betnay, lijkt me enorm lastig om zo ziek te zijn en dat je omgeving er niet altijd begrip voor heeft.
Ik hoop dat het meevalt deze keer!
Ik ben benieuwd hoe jullie je uit deze situaties gaan redden dus als er nog goede tips zijn achteraf!
Welkom Eftelingmeisje! Ik heb exact hetzelfde gehad, ook MA in november en nu weer zwanger.
Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar merk dat ik vandaag toch denk "het gaat weer mis". heb erg goed geslapen namelijk, niet hoeven plassen, en had nergens last van vanochtend. Nu ben ik heel blij te lezen dat meer van jullie dat hebben! Inmiddels heb ik weer wat pijn in mijn borsten en wat steekjes soms.
Wat een goede grafiek Nicole! Dat verklaart inderdaad waarom we er nu nog niet zoveel last van hebben en wat nog kan komen!
@Vievie, ik drink nog steeds koffie maar beperkt. Een kopje in de ochtend, soms 2. Ik mis koffie drinken behoorlijk dus ik lurk ook decaf soms.
@Betnay, lijkt me enorm lastig om zo ziek te zijn en dat je omgeving er niet altijd begrip voor heeft.
Ik hoop dat het meevalt deze keer!
Ik ben benieuwd hoe jullie je uit deze situaties gaan redden dus als er nog goede tips zijn achteraf!
Welkom Eftelingmeisje! Ik heb exact hetzelfde gehad, ook MA in november en nu weer zwanger.
Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar merk dat ik vandaag toch denk "het gaat weer mis". heb erg goed geslapen namelijk, niet hoeven plassen, en had nergens last van vanochtend. Nu ben ik heel blij te lezen dat meer van jullie dat hebben! Inmiddels heb ik weer wat pijn in mijn borsten en wat steekjes soms.
Wat een goede grafiek Nicole! Dat verklaart inderdaad waarom we er nu nog niet zoveel last van hebben en wat nog kan komen!
@Vievie, ik drink nog steeds koffie maar beperkt. Een kopje in de ochtend, soms 2. Ik mis koffie drinken behoorlijk dus ik lurk ook decaf soms.