Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
@leja, hoe is t bij jou gegaan?
Ik vond t drankje ook meevallen alleen kreeg daarna echt een sugarrush. Super gejaagd gevoel. Had lekker een boek meegenomen dus 2 uur zitten lezen.
Helaas was de uitslag 10.1 en boven de 7.8 krijg je de stempel zwangerschapsdiabetes. Volgende week een afspraak bij de diabetesverpleegkundige en de diëtist. Leven lang ondergewicht gehad en nu dit, zo zie je maar.. zegt ook niks.

Kraamhulp is hier maandag geweest. Aangegeven wat ik wel en niet wil, we gaan het meemaken! Denk dat t in de meeste gevallen wel goed komt toch?

@viva, ik doe zwangerfit, daar krijg je ook een ‘theorieavond’ bij met je partner. Dan krijg je dus tips en puftechnieken uitgelegd. Is voor ons een klein nadeel dat we in oktober zijn uitgerekend, bij ons in de regio stopt alles vanwege de zomervakantie! En daarna nog maar 6 weken tot de uitgerekende datum. Wordt wel krap met cursussen dan nog.
Wij zijn wel baar een borstvoeding voorlichting gegaan. Was wel nuttig denk ik. Die vrouw was ook niet zo van je MOET borstvoeding geven want dat is het beste blabla. Daar krijg ik echt de kriebels van.

Ik wil inderdaad nog wel naar zo’n ziekenhuisavond, zodat je een beetje weet hoe en wat.

Is jullie baby ook zo druk in de buik? Ik heb echt een kleine druktemaker! Ga hem nu ook steeds hoger voelen, hij gaat echt richting mijn ribben nu!

Wij gaan half augustus de slaapkamer omzetten. Ik begin nu te merken dat ik er onrustig van wordt.
Mijn ouders hebben geregeld dat wij vanaf april in hun huis kunnen, zij gaan dan 3 maanden kamperen. Voel me zo’n vreselijk verwend nest, maar ben aan de andere kant ook super blij dat we dan dit kleine hok uit kunnen!

Wanneer gaan jullie beginnen met de kamers leja?
Rian wat vervelend zo'n hoge waarde. Zo'n suikerdieet is goed te doen maar wel jammer. Wat ik toen uit voorzorg deed was verdeeld over de dag 6 kleinere voedzame maaltijden ipv 3 grote. Oppassen met veel fruit en suikers natuurlijk. Koolhydraatrijk voedsel wat opletten (rijst, aardappelen en 4 p's pasta pizza patat pannenkoeken)
Hopelijk zijn mn waarden nu ook weer goed.
Ik vond de test wonderbaarlijk meevallen. Ik had me luchtig gekleed en had het daardoor wat frisjes. Dat hielp. Vorige keer zweten en misselijk en nu nergens last van!

Kamertje gaan we volgende maand mee beginnen. Maar heb inmiddels al wel een wiegje. Zodra de bestelde dingen voor de peuterkamer er zijn kan de boel door naar de babykamer
Dat zijn wel goede tips, Tnx!
Probeer nu al wel een beetje op te letten wat ik allemaal naar binnen prop. Minder snoepen en geen zoetigheid op brood ben ik nu mee begonnen.
Wanneer krijg je de uitslag?
Dat is niet gezegd. Omdat er ook vitamines worden gecontroleerd in een ander lab duurt het misschien even.
Maar volgende week een afspraak met de verloskundige dus wie weet heeft ze de uitslag dan
Rian, balen zeg die hoge waardes. Lukt het minder snoepen en minder koolhydraten binnenkrijgen al een beetje?
Leja hopelijk heeft de verloskundige de uitslag bij de controle, je kunt het maar weten.

Hebben jullie al last van de warmte. Hier valt het gelukkig nog mee, maar de warmste dagen moeten nog komen...

Hier komen trouwens de laatste weken wel steeds meer spataderen op. Gelukkig geen last van maar mooi is anders. Volgens de verloskundige enigste optie om via de huisarts voor steunkousen te gaan. Eerlijk gezegd zie ik dat ook nog niet echt zitten. Zeker niet met deze warmte...
Viva95, hoe was jouw uitslag op de GTT?

Ik werd onwijs moe van dat drankje, viel in slaap in een volle wachtkamer. Een hyper is dat blijkbaar. Gelukkig waren mijn waardes goed, maar dit was de vroege test en ik moet hem eigenlijk nog herhalen.

Manlief heeft gisteren de babykamer geschilderd. De eerste accessoires heb ik maar meteen besteld, want nu gaat het echt een beetje leven.

Dit weekend gaan we een weekend weg met mijn schoonouders naar Limburg. 37 graden.... ik heb er nu al moeite mee!! Ik heb zo onwijs veel last van mijn bekken dat ik eigenlijk maar weinig kan. Balen. Veel rust nemen en dan gaat het wel, maar met dat warme weer erbij, gatver!!

Hoe trekken jullie de warmte? Ik heb gelukkig geen dikke voeten of enkels, maar ik vind het toch wel pittig hoor!!
Zo, eindelijk weer wat leven in de brouwerij hier. Volgens mij is het gewoon komkommertijd of zo ;-). Ik was vorige week op vakantie en had nauwelijks internet (laat staan WiFi) haha. We hebben gekampeerd en dat ging best goed eigenlijk.

Ik heb gisteren de glucose dagcurve gedaan, moest 3x naar het ziekenhuis om bloed te prikken, 1x nuchter, 1x twee uur na het ontbijt en 1x twee uur na de lunch.
Mijn waarden waren 4,7 - 6,2 - 6,0 dus dat was echt keurig.
Vandaag had ik een groeiecho en een afspraak bij de verloskundige. Mijn zoontje zat op P5 bij geboorte, (onder P10 is dysmatuur) vandaar dat ik groeiecho’s krijg.
Groeiecho was heel goed, buikje zat op 29 weken (ik ben 27+4 vandaag), hoofdje zat op 27+2 maar de rest zat allemaal ook op ongeveer een week of meer groeivoorsprong.
Nu wil ik natuurlijk liever geen hele grote baby krijgen, maar ik ben wel heel blij in dit geval dat hij zo groot is want dat betekend dat hij het heel goed heeft in de buik. En het komt ook niet door diabetes met die bloedsuikerwaardes.
Mijn bloeddruk is ook nog steeds helemaal prima dus het gaat echt heel erg goed tot nu toe. Begin voorzichtig steeds meer hoop te krijgen dat ik misschien wel een gewone zwangerschap en bevalling ga krijgen. Stel je voor dat ik straks ineens voorbij de 40 weken van een 8 ponder beval ipv met 35 weken van een 4 ponder.

Ik ben overigens verschrikkelijk moe de hele tijd, echt om niet goed van te worden. Stort regelmatig helemaal in, dan kan ik gewoon niks meer. Verder nog steeds bekkenklachten, maar ze worden gelukkig ook niet veel erger met tweewekelijks behandeling van de fysio. En ik probeer maar gewoon een beetje aan die vermoeidheid toe te geven en zo.
Van de warmte heb ik nu toch ook wel een beetje last, vooral gisteren en vandaag. Ben erg moe en prikkelbaar vooral. Loop me rot te zweten. En het wordt nog leuker want we gaan komende dagen de geboortekaartjes drukken, dan ben je fysiek ook nog eens flink bezig en ze hebben geen airco. Ik hoop stiekem dat we het in twee dagen af krijgen zodat we vrijdag niet hoeven of zo. Maar goed dat is denk ik een beetje wishfull thinking haha.
@viva, wat voor wasbare luiers ga je gebruiken? En ga je volledig wasbaar of gedeeltelijk?

Mijn man wilde eigenlijk helemaal geen wasbare luiers. Wij kunnen zeer voordelig pampers krijgen dus het is voor ons zeker niet goedkoper en hij is bang voor het gedoe. Maar heb hem nu toch zo ver dat hij het wil proberen om in ieder geval deeltijd te doen. Dus vooral thuis als ik er ben. Ik heb een heleboel verschillenden gekocht en ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitwerken.
Mijn zoontje van 5 draagt ‘s nachts nog luiers en die heb ik nu ook in de wasbare luiers gehesen, hij klaagt alleen over rode striemen dus moeten we nog even naar kijken. Het zijn (meegroei)luiers die ik voor de baby gekocht heb dus ik was überhaupt al verbaasd dat hij die nog paste en dat hij niet vreselijk doorlekte.
@Luckylo Wij gaan in eerste instantie voor strikluiers met overbroekjes. Ik heb newborn overbroekjes en one size overbroekjes. Fulltime, behalve als we gaan kamperen ofzo ;). Dan nemen we ecologische luiers van Naty of Bambo Nature en billendoekjes van Jackson Reece of Waterwipes :).

Strikluiers zijn een hele goedkope optie, maar er zijn ook hele eenvoudige systemen. Grovia One bijvoorbeeld :).

Wat heb jij voor soorten gekocht? :)

Ik krijg trouwens ook nog Pocketluiers van Milovia. Die zijn lekker slank en zo leuk :)
@Jacer Nuchter had ik 4,2 en 2 uur na dat drankje 6.4 :)

Hebben jullie de hitte een beetje overleefd? Wij hebben gisteren 6 uur in de Ikea gespendeerd :O. Hier in huis was het 34 graden. We hebben de Ikea 2 keer gezien, keuken uitgezocht, kast uitgezocht, geluncht, serie gekeken, avond gegeten... Daar was het echt HEERLIJK koel.
Viva, ik heb allerlei verschillende soorten gekocht, een paar all-in-ones vooral voor mijn man, een aantal snap-in-ones en een aantal pocketluiers en ook nog een paar 2-delige systemen met overbroekjes.
Ik heb wat luiers die geschikt zijn voor de echte newborns en een stapel voor als ze net wat groter zijn. Ik heb bewust er voor gekozen om de wat simpelere systemen te proberen vanwege mijn man. Ik denk zelf dat tweedelig uiteindelijk de beste optie is maar we gaan het zien. Fulltime wasbaar luieren wordt ‘m sowieso niet in de kraamweken, daarna zien we wel, misschien valt het mijn man reuze mee.
Ik heb getrouwen vannacht om een uur of twee op het slaapkamerbalkon zitten huilen omdat ik het nog steeds zo heet had en nog steeds niet kon slapen, was zo uitgeput, heb de nachten er voor ook telkens maar 3/4 uurtjes geslapen. Ik heb nog steeds last van hete voeten en dat is met die hitte ook veel erger.
Vandaag is het een stuk koeler maar heb het de hele dag al heet, komt denk ik van de vermoeidheid, dan heb ik dat wel vaker. Bah!
Maar goed gelukkig is het nu wat koeler en gaan we lekker naar Zeeland waar het nog wat koeler is.
:hug: voor jou luckylo. Vermoeidheid kan je zo opbreken. Als goed is vanacht een stuk koeler. Hoop dat je dan snel beter gaat voelen.

Over wasbare luiers kan ik niet meepraten. Ik heb mij er eerlijk gezegd ook nooit heel erg in verdiept. Alleen wasbare zwemluiers, dat vind ik dan wel weer handig.

Viva, moeten jullie veel doen aan het nieuwe huis?

Ik heb vanavond de een paar kleurtesters op de muur van de baby kamer aangebracht. Morgen als het goed droog is en met daglicht even oordelen welke het echt gaat worden.
@Luckylo O wat ontzettend vervelend :(. Hopelijk kun je de komende nachten een beetje bijslapen.

@Lisot Valt reuze mee :). We kunnen er in principe zo in, maar willen eigenlijk een nieuwe keuken en alles verven. We twijfelen nu over eerst alles opknappen en daarna het huis in (dan verblijven we in die tussentijd in een vakantiewoning met baby) óf gewoon dat huis in en dan kamer voor kamer opknappen en misschien pas na een maand of 3 de keuken vervangen.
Heb vannacht in elk geval al wat beter geslapen. Voel me nog steeds doodmoe en uitgewrongen, maar ach, we hebben vakantie dus ik ga lekker chillen en bijslapen. Mijn man is ook een lekkere optimist, ik klaagde over de moeheid en toe zei hij: “ach dat wordt voorlopig alleen maar erger”, haha precies wat ik wilde horen natuurlijk. Hij voegde er nog aan toe dat straks als de baby er is het nog erger is. Thanks schat. Maar ergens ook wel fijn want hij is wel tot de conclusie gekomen dat een actief weekend weg of iets er niet echt meer in zit en dat ik vooral lekker moet uitrusten. Dat is wel fijn. Hij heeft ook gewoon het inpakken grotendeels alleen gedaan voor zichzelf en de kinderen, ik heb alleen mijn eigen kleding hoeven pakken en een paar dingen waar hij nog niet aan gedacht had. Chill!

Viva, ik zou zelf gewoon in een vakantiehuisje gaan, mijn ervaring met dat soort dingen is dat het als je er eenmaal zit gewoon allemaal veel ingewikkelder is en daardoor alles heel lang blijft liggen. Ik zou dan in ieder geval alles schilderen en bijwerken en dan als het kan ook de keuken vervangen. Wel fijn dat er niet super veel aan hoeft te gebeuren.

@Lisot, en hoe is het uitgevallen? Heb je de kleur kunnen uitkiezen nu?
door dat weer van de afgelopen maanden ben ik echt sacherijnig geworden, niet te kort... herkenbaar? Ik merk dat alle glans er wel vanaf is. Last van mijn bekken, dikke voeten, maagzuur, niet lekker slapen blèèègh!

Heeft er iemand nog wat leuks meegemaakt? :P
@ luckylo ga genieten van je vakantie! Alles lekker rustig aan. Fijn dat je man dat ook inziet!
Hier is de kleur gekozen voor de peuterkamer. Babykamer blijft hoe die is. Het word een geverfde lambrisering in de kleur blueberry dream van flexa. Verf gister ook met 50%korting gescoord bij de karwei. Nu nog verven...

@viva lastig dilemma hoor. Het heeft allebei zijn voor en nadelen.

Haha jacer gelukkig niet heel herkenbaar, maar ik zou ook chagrijnig worden van al die kwaaltjes.

Vinden jullie het ook zo gek dat het 3e trimester (bijna) is aangebroken. Tijd vliegt voorbij naar mijn idee.
@Jacer. Vervelend dat je er zo’n last van hebt, ik moet zeggen dat ik ook wel echt last had van het weer en prikkelbaarder ben. Al die kwaaltjes zijn vervelend, zeker als je er een aantal bij elkaar hebt. Hier is het gelukkig wat koeler nu, dinsdag wordt het 26 graden, dat is het warmste maar dat is nog wel ver vooruit dus we gaan het zien.

@Lisot, Klinkt mooi, fijn dat je de verf met korting hebt kunnen scoren, dat scheelt toch wel lekker!

Ik vind het ook echt een heel raar idee dat ik gewoon alweer bijna 29 weken ben, de tijd vliegt voor mijn gevoel ook echt. Merk wel dat de spanning ook een beetje toe begint te nemen of alles goed blijft gaan. Maar heb geen redenen om aan te nemen dat het niet zo is want het gaat tot nu toe hartstikke goed. Met mijn zoontje had ik met deze termijn volgens mij wel al een verhoogde bloeddruk, dat is bij mij tot nu toe niet zo. Maar toen werd het ineens veel erger en met 33 weken werd ik voor mijn gevoel out of the blue opgenomen. Zou wel gek zijn als ik nu gewoon probleemloos voorbij die 33 weken kom. En heel fijn natuurlijk ook!
Jacer, dat herken ik ook wel. Ik kan ook geen houding meer vinden waarin ik echt lekker lig. Op rug sowieso niet, op zij gaat nog wel, maar echt lekker lig ik niet meer.

Luckylo, hopelijk heb je nu een ‘gewone’ zwangerschap tot aan het eind. Goed teken dat he bloeddruk nog goed is.

Zijn die glucose testen extra? Of doen ze dat nu standaard, ik heb deze (nog) niet gehad.

Ik heb hier ook al veel te lang niet meer geschreven. Deels vakantie, deels vermoeidheid. Wel bloed nog een extra laten controleren. Vit D en B waren goed, Hb waren ze vergeten, dus moet nog een keer...Maandag as groeiecho bij de gyn (vanwege laag geboortegewicht andere kids), ik denk dat het wel goed zit. Mijn baarmoeder zit volgens mij erg hoog, want ik heb het best benauwd af en toe.

We hebben eindelijk een naam! Voelt zo goed. Ik had al tijden een favoriet waar man erg aan moest wennen, uiteindelijk vindt hij het nu ook leuk!

Ik ben ook wasbare luiers van plan, geen ervaring mee nog. Ik zal me er eens in verdiepen. Man vindt het helemaal niets, haha. Luckylo, mijn dochter van 5 is ook nog steeds niet droog s nachts. Misschien helpt het als ze wasbare luiers gaat dragen, helpt het bij jou zoon?
@Dajka, ik heb overgewicht, zat net op de grens maar daarom doen ze dus wel die suikertest. Vorige zwangerschap deden ze ‘m bij omdat mijn kindje met 20 weken groot was en ik veel vruchtwater had. Maar had geen suiker en uiteindelijk dus een dysmatuur en weinig vruchtwater maar goed.

Jij dus ook zo moe, vervelend zeg! Ik moet volgende controle mijn hb laten prikken, vit D zal wel goed zijn, daar slik ik zo’n hoge dosering van dat ik me niet kan voorstellen dat dat nog te laag is (ik slik 6x de adh), maar ik ben dus wel heel erg moe steeds, heel vervelend.

Fijn dat jullie een naam hebben, wij hebben het geboortekaartje al gedrukt dus we kunnen ook echt niet meer switchen haha.

Mijn zoontje is ook 5 en helaas overdag ook vaak nat, we lopen bij de plaspoli daarvoor. Dus over ‘s nachts maak ik me voorlopig nog maar helemaal niet druk, het mag tot een jaar of 7. Maar hij voelt wel beter dat hij nat is dus ik hoop toch dat dat helpt (al helpt het overdag dus ook niks).
Mijn man heeft zicht er maar bij neergelegd dat ik wasbare luiers wil gebruiken, maar we hebben er flinke discussies over gehad. Vooral ook omdat hij de was meestal doet haha. Maar goed vandaar dus de afspraak om het wel te gaan proberen maar ook gewoon wegwerp te gaan gebruiken, hij mag dan zelf kiezen en ik zelf zal dan vooral thuis wel wasbaar gaan proberen.
Luckylo, de geboortekaartjes al gedrukt? Wil je er geen gewicht en lengte op hebben?

Hier nog steeds twijfel tussen 3 namen.

Suikertest vanwege diabetes in de familie. Dan doen Ze dat standaard. Maar gelukkig was alles in orde.

Ik heb ook op vitamines laten testen. Dat je een hoge dosering slikt wil namelijk niet zeggen dat jouw lichaam het ook opneemt. Bij twijfel dus zeker testen.
Ah vandaar die glucose dames.
Fijn dat het goed is!

Vervelend van die zindelijkheid luckylo, hopelijk op school niet teveel problemen mee?

Leya, hebben jullie een andere voorkeur of twijfelen jullie allebei tussen alledrie de namen?

Ik heb afgelopen maandag een groeiecho gehad. Baby lijkt precies op de P50 lijn te liggen! Had ik echt niet verwacht na twee kinderen P 2-3, en P 5-10. Ben superblij nu.
@Leja, ja datum, tijd en gewicht willen we er natuurlijk graag op hebben, daarvoor ontwerp ik een stempel die op het moment dat de baby geboren is gemaakt wordt, opgestuurd wordt en die mijn man (of iemand anders) er op kan stempelen.

@Dajka, gelukkig op school niet zo veel problemen, hij plast vaak pas later op de dag in zijn broek, op de BSO of thuis, soms op school al maar dat heeft de juf vaak niet eens door. Mijn zoontje gaat tegenwoordig ook gewoon zelf een schone broek aan trekken.
Wat fijn dat de baby op P50 zit!! Kan me voorstellen dat je na twee hele kleine kinderen dat niet had verwacht. Zijn ze uiteindelijk ook dysmatuur geboren of is dat daarna nog een beetje bijgetrokken tot aan de geboorte?

Ik heb gisteren mijn dossier van mijn eerste zwangerschap door zitten lezen, ik wilde weten hoe het toen ook alweer gegaan was. Toen was mijn bloeddruk met 26+5 al verhoogd, met 28+4 was die te hoog en hield ik al flink vocht vast. Ik ben nu 30 weken en mijn bloeddruk is keurig (110/70 zo’n beetje, vaak ook nog lager), ik heb geen klachten en ik houd volgens mij geen vocht vast, of in elk geval niet noemenswaardig. Toen had ik enorm last van carpaal tunnel syndroom omdat mijn handen helemaal dik waren van het vocht. Ik kan nu mijn ringen gewoon nog af doen en ik heb geen worstenvingers, carpaal tunnelsyndroom is nooit helemaal weggegaan (minder gevoel in duimen, wijsvingers en middelvingers) maar het wordt nu niet erger verder. Heel positief dus!

Helaas merk ik wel dat de angst bij mij begint toe te nemen. Blijkbaar is het toen allemaal traumatischer geweest dan ik me gerealiseerd had. Ik ben ontzettend bang dat ik mijn baby na de bevalling niet bij me mag blijven en dat ik dan ook niet naar hem toe kan. Mijn zoontje heeft tien minuutjes bij me gelegen en werd toen afgevoerd in een couveuse. Ik wilde naar hem toe maar was te ziek om zonder begeleiding van een verpleegkundige naar hem toe te gaan. Door drukte en personeelstekort mocht ik niet naar hem toe, hij is om 14.02 geboren, ik mocht niet bij zijn eerste voeding om 17 uur zijn, ik mocht niet naar hem toe. Ik heb van 15.00-20.00 u liggen huilen (zeg gerust brullen) van ellende. Uiteindelijk hebben ze hem om 22 uur ‘s avonds naar mij toegebracht en heb ik een uur met hem mogen buidelen. Daarna was zijn ondertemperatuur verdwenen en ging het een stuk beter met hem.

Ik merk dat ik daardoor heel erg bang ben om weer ziek te worden, maar ook bang om überhaupt in het ziekenhuis te bevallen (zou het liefst vluchten en stiekem ergens in een vakantiehuisje bevallen, lekker realistisch, not).
Vrijdag krijg ik een rondleiding op de neonatologie, ik zie er vreselijk tegenop, ik wil daar helemaal niet zijn, ik wil gewoon niet dat mijn kindje daar überhaupt heen moet. Helaas is het protocol op dit moment nog zo dat hij sowieso op de neonatologie opgenomen gaat worden de eerste 24 uur omdat ik antidepressiva slik (waar ik echt soms bijna gewoon maar mee wil stoppen zodat het niet meer hoeft, ook al zo lekker verstandig).

Ik ga het maar eens goed bespreken met de verloskundige woensdag en met de psychiatrisch verpleegkundige vrijdag die me gaat rondleiden bij de neonatologie.
Luckylo, wat naar die angsten! Misschien kun je hier nog eens met iemand over praten. Inderdaad belangrijk om te bespreken met de vk, dan weten ze ervan en kunnen ze er rekening mee houden. Maar, de kans dat het deze keer heel anders zal gaan is natuurlijk ontzettend groot! Wat fijn dat alles gewoon nog goed gaat qua bloeddruk enzo.

Mijn dochter was sowieso dysmatuur, zoon weet ik eigenlijk niet. Zodra dochter ‘eruit’ was groeide ze ook als kool, nooit afgevallen de eerste paar dagen. Nu zijn het allebei gewoon prima gezonde kinderen.

Nu lekker aan het googlenen voor een leuk geboortekaartje!
Als ik me er nu zo druk over maak kan het bijna alleen maar meevallen he ;-) .

@Dajka, Ik ga zeker regelen dat ik met iemand kan praten, had het er vorige keer al met de verloskundige (in het ziekenhuis) over dus ik weet dat er mogelijkheden zijn.

Fijn dat jouw kinderen zo goed groeiden na de geboorte! Mijn zoontje zat op P5 bij de geboorte (onder P10 is dysmatuur) en groeide ook als kool daarna, hij kwam op een gegeven moment gewoon 500 gram per week aan of zo. Nu zit hij al tijdenlang precies op de P50 voor jongetjes qua lengte, que gewicht zit hij er net iets onder, maar dat scheelt ook niet veel. Keurig gemiddeld jongetje dus.
Maar het scheelt wel zorgen en gedoe denk ik als je kindje in de buik al goed groeit, dus dat is superfijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven