Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Wat is het alweer eventjes stil hier? Iedereen druk met de voorbereidingen voor de baby?

Wij zijn van het weekend eindelijk begonnen aan de kamer voor de dreumes. Die kan straks over dan is de babykamer weer babykamer. Gelukkig nu ook wat meer tijd om alles klaar te maken. Ik begin toch echt een beetje nesteldrang te krijgen. Hoe zit dat bij jullie?

Oh dajka en luckylo wat heerlijk he als je kind goed groeit. Altijd weer een zorg minder vind ik. Krijgen jullie nu ook tussendoor extra groei echo's?
@Lisot, Ja, ik zat ook al te kijken, het is wel erg stil inderdaad. In de facebookgroep iets drukker, maar ook wel redelijk stil. Zou wel leuk zijn als daar nog wat mensen uit deze groep bij komen, anders wordt het zo verdeeld.

Ik ben op vakantie geweest en heb een hele drukke week daarna gehad. Had gewoon niet echt puf om een hele verhaal te typen. Heb vorige week weer een suikertest en een groeiecho gehad. Nu was er 1 waarde (na de lunch) 6,9 en de afkapwaarde is 7,0 dus ik zat er wel heel dicht onder, bovendien blijkt mijn kleintje nu nog harder gegroeid te zijn en nog net op de bovenste lijn van de curve te vallen dus nu zijn ze wel bang dat ik zwangerschapsdiabetes ontwikkel. Ik moest gelijk meer op mijn eten etc. gaan letten en over een week weer een dagcurve glucose laten prikken en over twee weken heb ik dan ook weer een groeiecho. Die stond sowieso al trouwens, omdat mijn zoontje zo klein was, is nu een beetje de andere kant op doorgeslagen, oeps!

Lekker dat je begonnen bent met de dreumeskamer. Ik heb ook wel een beetje nesteldrang, mijn man des te meer, die is echt als een malle van alles aan het opruimen en uitzoeken. Heel fijn trouwens hoor! We kunnen nu ook weer door de schuur lopen haha.
Ik heb nog een stapel projecten die binnenkort wel af moeten, begin nu toch wel een beetje haast te krijgen. Heb net de hexagonkastjes gelakt aan de buitenkant. Moet nog wel een of twee keer. En de binnenkant krijgt dan een kleurtje. Sommige worden gewoon wit, andere een blauwtint en dan nog een paar geel voor het accent. Onze commode is een hemneskast met gele leren handgreepjes en de lamp die er hangt is ook geel. Zonnegeel zeg maar.
Ik herken het wel hoor dat ik soms ook na drukke tijden er even voor moet gaan zitten om hier te schrijven. Ik wil mij eventueel wel aansluiten bij het Facebook groepje. (Ik blijf hier ook gewoon schrijven.) Ik had mij laatst aangemeld bij een uitgerekend in sept/okt/nov Facebook groep. Maar dat is mij echt te massaal. Klein groepje lijkt mij wel leuk ;)

Ik hoop voor je dat je je waardes een beetje onder controle houden met een beetje opletten wat je eet. Blijft toch altijd spannend als je kindje te groot of te klein word verwacht. Ik voel mij gezegend met een 'gemiddelde' baby.

Oh en heerlijk zo'n man die aan het opruimen is! Die wil ik ook wel. Hier moet de schuur ook hoognodig opgeruimd worden. Echt een klusje voor mijn man vind ik. Ik ga binnen wel veder.

Ik zit trouwens nog met een dilemma. Zoonlief is 1,5 als de baby komt. Is het een must om in zijn kamer ook nog een commode te hebben? Ik twijfel, kamertje is zo Klein, en wel heel vol gepropt als daar een ledikant (of straks zelfs een groter bedje) met kast en commode in komt te staan. Wat zouden jullie doen?
We zijn nu met 7, dat is niet echt massaal haha. Als je me een prive bericht stuurt met je facebooknaam dan kan ik je denk ik toevoegen.

Ik hoop gewoon dat mijn kindje nu stopt met zo hard groeien nu ik geen zoetigheid meer eet en mijn koolhydraten beter spreid en of ik dan wel zwangerschapsdiabetes ontwikke of niet dat zien we dan wel weer, maar eigenlijk heb ik het gevoel dat het wel los zal lopen.

Mijn man houd ik zelf hoor! Het is inderdaad heerlijk, ik moet alleen af en toe meekijken of dingen weg mogen of niet.

Waar verschoon je je zoontje nu? Ga je altijd naar boven? Ik gebruikte toen de commode nog wel veel, maar ik denk dat als ik nu een kind van 1,5 had bij de geboorte van de baby dat ik dan de commode op de babykamer ook voor die van 1,5 zou gebruiken. Onze baby slaapt in principe bij ons op de slaapkamer, dus het eerste half jaar of zo kan je peuter dan ook wel gewoon die commode gebruiken.
Overigens had mijn zoontje ook een mini kamer, ik had als commode een grote hemneskast die ik ook gebruikte voor zijn kleding, daarnaast stond nog een hangkastje voor kleding die beter kon hangen. Het was wel vol, maar die commode hebben we nog erg veel plezier van gehad. Hij heeft in het ledikant (zonder zijkant) geslapen tot onze verhuizing, toen was hij 3,5, paste nog net, maar een groter bed was niet gelukt. Dan hadden we overigens de commode weg kunnen halen, maar dan had daar weer een kledingkast voor in de plaats moeten komen.
Ik heb je als goed is een privé bericht verstuurd luckylo. Ben benieuwd of het toevoegen lukt.

Fijn dat je eigen gevoel over gewicht van de baby wel goed zit. Vaak klopt dat wel, en erom zitten stressen werkt ook niet.

Ik verschoon dreumes nu altijd nog boven op de commode. Maar straks met de baby erbij zal ik ook de spullen beneden hebben liggen. De baby zal inderdaad het eerste half jaar bij ons op de kamer slapen. Maar overdag hopelijk wel al wat eerder naar zijn eigen kamertje. Ik ben ook geneigd om de commode voor de babykamer voor allebei te gebruiken. Manlief lijkt dat weer niet handig. Terwijl de kleine amper verschoond :bonk:. Maar als er een commode/ladekast van Ikea komt dan is dat wel i.p.v. een kledingkast hoe ik er nu over denk.

Zijn er hier nog meer moeders met een klein leeftijdsverschil tussen de kids? Hoe pakken jullie praktische zaken aan als wandelwagen/commode/ledikant?
Hello allemaal

Ik ben er een tijdje niet meer geweest, maar dacht, ik ga even bijlezen..
Das nog niet helemaal gelukt, maar ga mijn best doen.

Lisot; hopelijk zien we je snel op Facebook! Ook daar is het wel rustig, maar zo fijn om een naam en gezicht overal bij te hebben. Veel makkelijker bijhouden wie wie is en welk verhaal bij welk gezicht hoort.
Over de commode; wij hebben in de meidenkamer een mini kastje met 4 vierkante vakken van Ikea staan voor speelgoed. Daar heb ik nu een waskussen op liggen met antislip eronder. Past net! Voor de jongste echt prima. Baby gaat de kamer van de jongste overnemen (nu leeg) en daar stond dus al een commode van Ikea. Inderdaad die grote met 8 lades... het is een mini kamer, dus zodra hij uit de luiers is, gaat de commode ook echt weer weg of wordt ie geruild met de ladekast van de meiden. We zien wel.
Wij hebbeb ook nog beneden een verschoonplek op de wasmachine. (In bijkeuken). En gelukkig is de meidenkamer wel echt groot. In dec komt er een mega stapelbed! We verheugen ons!!

Verder gaat hier in ieder geval alles goed. Ik ben begonnen aan mijn laatste twee werkweken! WoW! Daarna vakantie en aansluitend verlof. Ik kijk er nu al naar uit! Ivm de nesteldrang wil ik heeel graag wat extra tijd hebben om te poetsen! Dat heb ik nu niet. Mijn moeder komt helpen en mijn schoonmoeder heeft ook al aangeboden.. nu nog iemand vinden die dan op de kids past! Hahaha
@Lisot, hier wel maar een jaar tussen de oudste twee, maar we leerden elkaar pas kennen toen de jongste 1,5 en de oudste 2,5 was en samenwonen was nog weer een hele tijd later dus heb daar niet echt ervaring mee. Ik zou denk ik inderdaad kijken naar een ladekast die je als commode kunt gebruiken. Wij hebben tot 3 jaar alle kleding van zoon en nog wat andere spulletjes er in gehad, daarna nog een tijdje de hangkast er naast voor z’n overhemdjes.

@Mathilde, dat gaat inderdaad snel zeg!! Fijn dat je dan die extra tijd wel hebt, ik herken het wel, ik wil ook vanalles doen, hier lukt het alleen niet zo goed omdat mijn energie en lichamelijke klachten dat flink beperken. Maar goed als het kan ben ik dus bezig voor de baby. Wel fijn dat je moeder en schoonmoeder willen komen helpen, kun je de kids niet gewoon ook mee laten helpen? Mijn zoontje vind het al van jongs af aan geweldig om schoon te maken, geef hem een emmertje met water en een doekje en hij sopt je hele huis, enige nadeel is dat ze wel af en toe aandacht willen, wat te eten en dat soort dingen.
Ah eindelijk weer wat leven! Ik ben best wel veel moe eigenlijk, daarom wat minder actief.

Liselot, nesteldrang herken ik! Ik probeer het nog een beetje te onderdrukken want ik denk dat ik straks tijd zat heb. Maar mijn hoofd zit er vol mee. Eerst even wat ‘werk’ dingen afronden. Ik krijg nog groeiechos bij 32 en 36 weken. Hopelijk is dat allemaal ‘gemiddeld’ en kan ik bevallen zonder medische indicatie.

Luckylo, balen van die suikerwaardes. Hopelijk lukt het toch om onder controle te houden. En je wordt in elk geval goed in de gaten gehouden nu.
@luckylo, ik moet mn koolhydraten juist goed verspreiden over de dag om mn waardes laag te houden! Dus denk niet dat je daardoor juist suiker ontwikkeld hoor!

@dajka, spannend! Ik heb vorige week eerste groeiecho gehad en over 2 weken de volgende. Kindje wordt geschat op 6,5 pond en heeft een klein smal hoofdje en een gemiddeld lichaam. Haha wat ik me daarbij voor moet stellen 🤔

Hier staat de commode, kledingkastje en wieg inmiddels allemaal bij ons op de slaapkamer. Was even passen en meten maar t is gelukt! Nog 1 week werken en dan lekker alle kleertjes etc wassen😊
@Rian, haha ik zie nu dat je de zin ook anders kunt lezen. Mijn kind groeide hard, nu ben ik gestopt met zoetigheid en spreid ik de koolhydraten meer. Ik hoop dus dat mijn kind nu ik dat doe stopt met zo hard groeien en dat ik geen zwangerschapsdiabes ontwikkel.
Heb jij je suikerwaarden een beetje onder controle?

@Dajka, wil jij thuis bevallen? Zonder medische indicatie is sowieso fijner natuurlijk, ook als je in het ziekenhuis wil bevallen.

Wij hebben vandaag een afspraak met de neonatoloog om het protocol te bespreken. Protocol zegt dat omdat ik antidepressiva slik mijn kind 24 uur op de neonatologie moet worden opgenomen en daarna 24 uur bij mijn op de kamer. Nou dat laatste vind ik prima, maar ik struikel enorm over die eerste 24 uur, ik wil mijn kind zo veel mogelijk bij me hebben en ik vind het een heel vervelend idee dat hij ook naar de neonatologie moet terwijl het misschien wel hartstikke goed gaat. We gaan dus bespreken wat de risico’s en de mogelijkheden zijn. Want uiteindelijk wil ik natuurlijk gewoon het beste voor het kind, mijn moedergevoel zegt dat dat toch vooral heel veel bij de moeder (en vader) zijn is, opstarten met borstvoeding, wennen aan de wereld etc.. En natuurlijk naar de neonatologie als hij meer zorg nodig blijkt te hebben.
Overigens is een van de redenen om er over te struikelen dat ze ook bezig zijn het protocol te veranderen omdat ze eigenlijk de baby liever gewoon 48 uur bij de moeder willen hebben, alleen dan wel met een monitor.
We gaan gewoon kijken wat er mogelijk is.
@luckylo, ohhh zo Hahah. Ja ik heb t aardig onder controle. De uitschieters zijn te verklaren door bv 2 keer opscheppen of na 3 broodjes toch nog een cracker met pasta ofzo. Moet ik niet meer doen dus.
Lijkt mij ook n heel naar idee wat je beschrijft. Je wilt je kindje gewoon bij je houden, niet meteen ‘afstaan’
Ik hoop dat ze meewerken met je wensen, met een monitor moet het ook kunnen lijkt me!
Nou ik ben een stuk wijzer. Ze zijn dus bezig het protocol te veranderen, het zou kunnen dat het veranderd is als ik beval, ze gaan in september er opnieuw naar kijken. Maar op dit moment zou het voor mij niet veranderen omdat ik twee soorten medicatie gebruik. Ik vroeg of het zin zou hebben om met medicijn A. te stoppen te zijner tijd en dat bleek daarvoor dus zeker wel uit te maken en sowieso is het beter voor mijn kindje. Ik slik dat middel in een zeer lage dosering om beter te slapen en ik kan best een tijdje zonder. Ik moet waarschijnlijk dan stoppen met 36 weken ongeveer tot dat ik bevallen ben. Ik vind dat goed te overzien en verwacht toch al niet dat ik dan bijster goed zal slapen. Ik hoor nog hoe lang van te voren ik precies gestopt moet zijn maar ik heb al besloten dat te gaan doen. En dan hoop ik natuurlijk dat het protocol gewijzigd is tegen die tijd maar goed dat zien we dan wel weer.

Verder is de kans heel groot dat ik mijn kindje gewoon het eerste uur bij me mag hebben, dat gebeurd alleen niet als het niet goed gaat, nou ja dan hoef ik ‘m ook niet koste wat het kost bij me te hebben natuurlijk. De gezondheid van de baby staat op 1.

Ik ben blij dat ik dit gesprek gehad heb, het is me nu een stuk duidelijker hoe en waarom. En ook waarom ze niet van het protocol af kunnen wijken als dat als ik beval nog niet veranderd is, ook dat gaat over de veiligheid van de baby.
En ik mag 24 uur per dag naar mijn kind, ik kan er niet met bed en al gaan slapen, maar ik mag er wel altijd heen wanneer ik dat wil en ik mag alle voedingen doen en alle verzorgingsmomenten en als het goed gaat met de baby mag ik hem gewoon vasthouden en bij me hebben. Nou ja, dat is dan voor mij niet optimaal, maar ik ben er wel achter dat in dit ziekenhuis iedereen vind dat waar mogelijk het kind bij de moeder moet zijn.
Fijn luckylo dat je toch wat wijzer ben geworden na het gesprek. Hopelijk kan je inderdaad de eerste uren gewoon lekker je kindje bij je houden.

Hier gelukkig nog steeds weinig bijzonderheden. Morgen weer een afspraak bij de verloskundige. Dan als goed is ook de uitslag van het bloedprikken. Maar dat zal wel goed zitten.

Nog even terug komend op een tweede commode, dat is hem niet geworden. In de dreumes kamer komt een ledikant en een kledingkast en een stuva bankje/speelgoed opbergen. Straks worden zowel dreumes als baby in de babykamer verschoond. En natuurlijk ook verschoonspullen beneden. Ik gok met 2 kids in de luiers wel zo praktisch.
anoniem_249581 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 14:55
Reden: Aanvulling
30.33% gewijzigd
Komt vast wel goed Lisot, je vindt er wel een weg in denk ik. Je kunt altijd op een verschoonmatje op de bank verschonen, of op de grond, deed ik ook wel eens thuis met een ouder kindje. Je kunt moeilijk zo’n klein kamertje helemaal volproppen met meubels.

Ik ben wel blij met ons grote huis trouwens nu er een 3e op komst is. De baby heeft een net zo grote kamer als wij zelf, de andere twee slapen op zolder, hun kamers zijn wel iets kleiner, maar klein kun je het niet noemen, alleen mijn zoons kamer is onhandig want hij heeft drie deuren, 1 naar de gang/trap, 1 naar het zijkamertje wat er achter zit en 1 naar de berging. Er zit ook nog een stuk schuin dak omdat we de dakkapel niet helemaal door mochten trekken. Maar eigenlijk heeft hij daardoor wel meer ruimte want zijn kledingkast staat dus in dat zijkamertje.
De baby kan gewoon in de kamer blijven tot hij het huis uit gaat.

Ik ben nog steeds bezig met dingen voor de babykamer maken trouwens maar we zijn gelukkig wel al heel ver en in principe zou de baby kunnen komen (maar ik wacht liever nog wat langer, 32 weken is wel erg vroeg). We hebben zelfs een grotere auto. Alleen nog geen luiers in de juiste maat, wel maat 2 maar ik wil ook wel maat 1 kopen voor het begin. En ik heb wasbare luiers, maar voor het begin niet zo veel.
Hey!

Even klagen..
De groeiecho ging prima. Erna werd me gezegd dat alles in orde was, groei op schema, geen gekke dingen, geen zorgen.

Tijdens de normale controle daarna vond de vervangend vk toch dat het buikje van onze beeb aan de grote kant was... ze wilde nog een groei echo. Grrrrr
Hier kan ik mij niet in vinden. Goed is goed denk ik. Ik baal als een stekker als ik straks met gynaecoloog moet bevallen omdat vk vond dat buikje aan de grote kant was.
Begrijp me niet verkeerd; als het echt duidelijk reden is om medische indicatie te krijgen dan is dat zo, maar nu lijkt het alsof ik wordt afgescheept omdat het gewoon nog binnen de marges ligt.
Gezien mijn vorige twee bevallingen vind ik eigenlijk dat bij deze metingen gewoon diezelfde echo twee keer meten (wat ook gedaan is) voldoende moet zijn. Of ben ik nu aant zeuren?
Ik wil gewoon niet met een gynaecoloog bevallen. Dan voel ik me echt een nummer. Ken dat hele mens niet. Bah!

Over twee weken moet ik terug.
Helpt het om minder suiker te eten? Want dat heb ik zelf ingevuld en ben ik nu aant proberen. Op hoop dat hij dus even niet zo hard groeit en dat het dalijk geen medische indicatie wordt...

Klaagmodus uit.

Verder gaat het goed. Nog twee dagen werken en het zit er echt op. Ik heb 8 weken van te voren vrij omdat ik mijn vakantie ervoor heb geplakt. Heerlijk gevoel! Hoe me dat lange wachten bevalt zie ik dan wel! Haha!

Hoe gaat het bij jullie?
@mathilde14 O wat vervelend! Lijkt mij ook helemaal niks. Ik weet wel dat je heel veel rechten hebt als zwangere. Ze doen wel alsof dat niet zo is, maar er is heel veel mogelijk.
Die groeiecho kun je sowieso weigeren. Je kunt zelfs alle echo's in je hele zwangerschap weigeren.
En met een grote baby, wordt je toch niet gelijk perse medisch?

Ik ga ook even klagen.
Ik lig alweer in het ziekenhuis... De vorige keer dat ik werd opgenomen was ik 30+3 en nu 32+5.
Ik had gisteren buikkramp, zoals wanneer je ongesteld bent. Toen dit na 4 uur nog niet weg was, heb ik de verloskundige gebeld. Die luisterde naar het hartje en deed inwendig onderzoek (toucheren). Ze voelde dat de baarmoederhals verkort is en ze constateerde bloedverlies.
Dus wij weer hup naar het ziekenhuis.

In het ziekenhuis heb ik heel veel onderzoeken gehad waaronder uiteraard weer de CTG (uiteindelijk zeker 5 uur). Hierop waren inderdaad weeën te zien dus ze zijn meteen weer gestart met longrijpers en weeënremmers. Dat spul werkt zo'n 2 weken en was nu dus net uitgewerkt.
Daar zijn ze gisteren om half 8 's avonds mee gestart en loopt dus door tot morgenavond half 8. Dan moet ik daarna nog een nachtje blijven om te kijken of mijn lichaam dan toch wil bevallen of niet.
Dit is sowieso de laatste keer dat ze het remmen, want het spul werkt dus 2 weken en ze dienen het toe tot 34 weken.

Ik lig dus weer heel saai in bed in het ziekenhuis.

Klaagmodus uit! Haha. Ik hoop dat de baby nog een tijdje blijft zitten, zodat hij na de geboorte lekker snel mee naar huis kan :)
@Mathilde, ik ben al medisch dus ik laat ze wel gewoon echo’s maken, maar hier wordt het kindje ook groot geschat. Groeiecho’s kreeg ik (3 stuks) omdat mijn zoontje dysmatuur was maar nu bleek hij dus groot te zijn en de keer daarop nog groter (in verhouding groter). En toen wilden ze steeds mijn bloedsuiker testen. Dat heb ik nu dus 3x gedaan. Laatste keer waren de uitslagen goed, de keer daarvoor een beetje op het randje, ik hoop dat het nu dan ook echt klaar is want ik zit er echt niet op te wachten om er nog een medische indicatie bij te krijgen (met bijbehorende protocollen waar ik niet blij van wordt). De verloskundige heeft me geadviseerd om wel koolhydraten te gaan spreiden en te stoppen met drinken met suikers er in (ik dronk aanmaaklimonade en af en toe een 0,0% witbiertje en zo) en het eten van echte zoete meuk. Ik denk dus dat dat wel effect zou moeten hebben. Ik hoop dat bij de volgende groeiecho mijn kleintje niet buiten de groeicurve duikt, vorige keer zat hij precies op de bovenste rode lijn, daarvoor zat hij er nog wat onder. Volgende week weet ik of mijn 3-weken op mijn eten letten heeft geholpen.

@Viva, jeetje, alweer! Wat een pech zeg! Gelukkig is je baby nu alweer een stukje verder gegroeid, dat scheelt! Maar het is nog steeds te hopen dat hij lekker blijft zitten natuurlijk. Het is gewoon te vroeg. We zijn trouwens precies even ver.
Ik ga voor je duimen dat de behandeling deze keer weer effect heeft net zoals vorige keer. Alleen hoop ik dan wel dat het effect nog wat langer aan houdt deze keer! Succes!
Jeetje Viva wat heftig! Volgens mij heb ik het helemaal gemist de vorige keer. Hopelijk blijft ‘ie nog even zitten! Sterkte in het ziekenhuis. Die rust is nu wel even goed lijkt me..

Luckylo, die eerste 24 uur lijkt me ook heftig. Gelukkig kun je er wel elk moment naar toe, scheelt veel denk ik.

Mathilde wat balen. Maar een grote buik zegt niet alles toch? Veel vruchtwater kan ook. Hopelijk is het normaal en hoef je niet op medische indicatie te bevallen. Ik ben ook twee keer op medische indicatie bevallen, opzich prima hoor, maar eigen vk lijkt me veel fijner. Hopelijk hoeft het deze keer niet (eerste keer overtijd, tweede keer te kleine baby).

Ik heb momenteel ook echt een hele gevoelige buik en af en toe wat menstruatie krampen lijkt het. Harde buiken herken ik nog goed van de vorige zwangerschappen, maar zo’n geprikkelde buik en die krampen eigenlijk niet (maar het is ook alweer tijdje geleden). Vooral ‘s avonds, morgen is het hopelijk weer weg.

Een proefdruk van het geboortekaartje besteld, zoo leuk ....ben er helemaal blij mee
@Dajka, volgens mij stond het vorige keer alleen in de facebookgroep.

Ik mag gelukkig echt altijd er naar toe. En het eerste uur mag mijn kindje in principe bij me zijn. Ik vind het moeilijk, maar ik leg me er bij neer, ik kan er niets aan veranderen.

Wat vervelend die krampen. Ik heb vooral harde buiken, dan spant alles samen, moet ik vaak accuut plassen en het is ook wel gevoelig. Maar het voelt niet als menstruatiekrampen. Zou het kunnen dat de baby aan het indalen is? Ik zou het misschien wel even extra checken bij je verloskundige als het er nu nog is.

@All
Ik heb echt het gevoel dat mijn buik nu helemaal vol zit, heb ook echte zere plekken in mijn huid en zit vaak een beetje scheef omdat de baby dan rechts zit. En die duwt tegelijk tegen mijn blaas en tegen mijn ribben, auw! Ik voel hem nu wel echt ontzettend goed, zo goed heb ik mijn zoontje nooit gevoeld. Vind het wel wat hebben. Alleen het idee dat ik nog 7 weken of misschien wel langer moet en die buik alleen maar groeit... brrrr. Komt ook omdat ik me steeds realiseer dat mijn kindje al groter is dan mijn zoontje was bij de geboorte met 35 weken. Dus voor mijn buik is dit ook allemaal nieuw. Staat tegenover dat ik bij mijn zoontje met deze termijn al iets van 18 kg was aangekomen en nu 7 kg. Ben nu alleen wel een stukje dikker begonnen.
Luckylo, tja niet leuk die eerste 24 uur, er zit dan idd niets anders op dan je er bij neer te leggen, het wordt in elk geval dan allemaal goed in de gaten gehouden.

Misschien is ze idd al aan het indalen, had ik nog niet aan gedacht. Die kilo’s is ook wat idd. Ik was bij de vorige twee aan het eind 10 kg in totaal aangekomen. Zit nu op +12 kg bij 32 weken? Zo anders....ik eet best veel, maar dat deed ik toen volgens mij ook :-P). Vooral veel zoete trek, herkennen jullie dat?

Nu te wachten in zkh voor een groeiecho, ben benieuwd.
@Dajka. Hoe was je groeiecho?

Gek hoe elke zwangerschap kan verschillen, ik heb dat nu ook, qua gewicht maar ook qua verloop. Alleen dat ik bekkenklachten kreeg heel vroeg en dat ik last heb van mijn ribben dat had ik de vorige keer ook en de misselijkheid was toen ook echt precies met 14 weken ineens veel minder en nu ook. Dus overeenkomsten maar ook grote verschillen.

Ik heb trouwens ook wel redelijk last van zoete trek, maar heb daarbij ook erg veel zin in fruit dus dat stilt de drang naar zoetigheid redelijk.
Ja hier ook. Heel veel zin in zoetigheid!
En ook deze tweede zwangerschap vond ik zwaarder dan de eerste ivm bekkenpijn. Maar ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten want dit zal mn laatste zwangerschap zijn.
Grappig die overeenkomsten en verschillen per zwangerschap. Ik ben deze zwangerschap maar drie weken misselijk geweest, bij wk 11 was alles over, dat duurde de vorige keren veeeel langer.

Gelukkig niet de enige met zoete trek. Ik geef er ook wel aan toe, de drang is best groot. Misschien gewoon flink wat fruit in huis halen.

Leya, fijn dat je dat weet dat dit de laatste is en dat je daarvan kunt genieten. Ik heb jaaaaren lang getwijfeld, zo irritant.
Nu weet ik 95% zeker dat het de laatste is, hahaha.

Groei blijkt toch wat af te buigen, dus waarschijnlijk een wat kleiner kindje. Bij 36 wk nog een groeiecho, en dan wordt bepaald of ik een medische bevalling krijg of gewoon bij de vk. Ik ben twee keer ingeleid, zou het heel fijn vinden om ‘gewoon’ te bevallen zonder gyn met eigen vk. Maar ja, zo weinig mogelijk risico’s is natuurlijk het belangrijkste....
@Leja. Hier ook de laatste zwangerschap, tenminste, zeg nooit nooit, maar zo kijk ik er nu wel echt tegenaan.

@Dajka, hopen dat het geen medische bevalling wordt en anders dat je in ieder geval niet ingeleid hoeft te worden.

@All, vandaag weer een groeiecho en controle gehad. Ik was bang dat ons kindje nu nog veel harder gegroeid zou zijn maar dat viel mee. Toch helaas wel een afwijkende echo, het hoofdje was sowieso al wat kleiner, maar nu was het ineens heel klein. De (klinisch) verloskundige denkt dat de meting niet klopt en dat ik me waarschijnlijk geen zorgen hoef te maken. Maar ze heeft even overlegd met de gynaecoloog en die wilde toch wel volgende week een GUO (uitgebreide medische echo) doen om een en ander uit te sluiten. Beentje en buikje etc. groeien nog steeds aan de buitenkant van de groeicurve dus het verschil met het hoofdje is wel heel groot ineens.
Ik heb ook nog een dopler onderzoek gehad, de doorbloeding van de navelstreng is keurig, de doorbloeding naar het hoofdje is ook netjes maar wel minder, wat de verloskundige dan ook weer niet vond kloppen want normaal als er iets aan de hand is dan gaan de bloedvaten juist uitzettend zodat het hoofdje het meeste bloed krijgt.
Baby was ook al ingedaald, het hoofdje zat erg diep en was moeilijk te meten, ze moest echt hard in mijn buik duwen om er bij te komen. De verloskundige denkt dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen.
Nou ja afwachten maar weer...
Luckylo wat vervelend. Wat kan je niet er onzeker door voelen he. Hopelijk wordt je snel gerust gesteld.
Hie ben jij met de zwangerschap bezig nu je ook weet dat dit de laatste keer is?
Ik ben echt bezig met bewust alles meemaken maar ook nadenken, wat wil ik nog doen, wat wil ik nog vastleggen, etc. Lastig.

Hm ik heb volgende week de groeoecho ivm mijn zorgen om het grote buikje van de baby en groot kind.
Hij was ook al een stukje ingedaald vorige week dus ik jan mij zo te lezen voorbereiden op hard duwen in de buik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven