Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bessss op de uitgerekende datum weer terug op gewicht klinkt top! Daar teken ik voor, hoewel brandend maagzuur echt niet fijn is!

Haakmama jeetje 25 en 3 kilo, wat een verschil! Kan dus echt alle kanten op. Was je die 25 kilo na je eerste ook snel weer kwijt?

Kokoro heel herkenbaar inderdaad. Het belangrijkste is dat de knop om gaat. Even een paar dagen doorbijten en dan zit je wel weer in het ritme. En niet de zwangerschap 'gebruiken' als reden om veel te snaaien, dat is namelijk echt iets voor mij. Ik ben vandaag weer gestart met opletten. Hoewel ik wel een halve reep chocola op heb, ging de rest van de dag goed. Straks nog 2 mandarijntjes. Kleine stapjes en niet te streng zijn voor mezelf. In ieder geval niet te weinig eten, daar kan ik normaal met lijnen een handje van hebben. Verder probeer ik regelmatig te wandelen en wil ik af en toe gaan zwemmen als de zwembaden weer open zijn.

Cookie monster welkom! En voorzichtig gefeliciteerd! Een streep is een streep hoor! Hoop voor je dat 'ie de komende dagen mooi oploopt.

Tortie dat sterkte wensen van de verloskundige klinkt niet heel hoopgevend! Ik voel me ook nog best goed, wel moe, 's nachts moeite met slapen en wat last van m'n buik soms, volgens mij is m'n buik ook aardig opgezet. Maar verder valt het reuze mee. Maar kan nog veranderen dus haha, nou ja we gaan het zien.

Ik lees online van alles over eventuele verlenging van de lockdown. Denken jullie dat de niet-noodzakelijke echo's dan doorgaan? Want daar valt de vitaliteitsecho onder denk ik? Ik had net bedacht dat ik de vitaliteitsecho toch graag wil rond 8 a 9 weken, wil 'm ook best zelf betalen. Dus bedankt voor de tip Kokoro! Nu hopen dat het allemaal kan en mag.
krabpaal wijzigde dit bericht op 05-01-2021 22:06
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeps, dubbel.
krabpaal wijzigde dit bericht op 05-01-2021 22:06
Reden: Dubbel
98.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yes! Bedankt dat ik mee mag schrijven! :D

Krabpaal en Kokoro ik maak me ook wel een beetje zorgen om m'n gewicht. Woog ooit 80 kg (bij 1.65 m lengte). Ben toen best wel veel afgevallen maar heb gewoon de aanleg om wat steviger te zijn. Ben nu ook al wel een beetje aangekomen (de laatste jaren), maar ik sport wel super veel, dus hoop dat het wel meer spieren zijn dan vet! :lol:

Tortie Sport je nu nog wel? Ik vind dat wel lastig hoor. Ging gisteren hardlopen en was zo bang dat ik alles 'eruit zou trillen'. Kan dat? Nee toch?

Hier gaat het verder wel goed. Hoop vandaag door de verloskundige terug gebeld te worden voor het maken van een afspraak. Wil ook graag een vitaliteitsecho, dus hopen dat dat kan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Cookiemonster!

En gewicht, als jij in een smallere kleding maat past of dezelfde als een aantal kg geleden dan kunnen het best spieren zijn.

En eruit trillen doen ze niet hoor! Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken met van de trap vallen, auto ongeluk etc. Ik heb tot 8 weken nog gewoon 2x per week gevolleybald (seizoen was daarna klaar, anders nog wel langer) en ben het type dat al op de grond ligt voor ik heb nagedacht. En die baby is nu 2 ;)
@krabpaal, ja gewicht is er de eerste keer weer helemaal af gegaan (wel met moeite 😅)

Hoop wel dat de eerste echo door gaat, ook al komt er een verlenging van de lockdown...
Alle reacties Link kopieren
Oei inderdaad, ik hoop ook dat de vroege echo door mag gaan.. spannend.

Cookiemonster, ik neem aan dat het vruchtje er niet zomaar uittrilt hoor haha! Maar kan me wel voorstellen dat je daar bang voor bent :P
Ik weet dat je bepaalde oefeningen voor buikspieren niet meer mag doen. Maar weet niet precies vanaf welke week dat geldt. Weet een van jullie dat? Ik gooi het balletje ook maar even op bij de verpleegkundige.
Ik doe zelf aan pilates en yoga. Ik heb een gevoelige rug, dus ben wel bang dat als ik dit niet meer kan doen, daar al heel snel effecten van ga ervaren. Al mag je natuurlijk sommige oefeningen nog wel doen.
Ik overweeg ook om later in zwangerschap te gaan zwemmen (dat is volgens mij met bijna alles veilig om te doen). Alleen vind ik dat in coronatijd niet echt prettig idee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mag ik ook nog meedoen? 😁 Ik ben niet altijd even actief, maar vind het wel leuk om ergens te kunnen praten over de zwangerschap. Het is nog zo pril, we hebben nog niemand wat verteld. Jullie wel? Heb er soms wel moeite mee om m'n mond te houden haha.

Volgens mijn eigen berekening ben ik 7 september uitgerekend. Ik heb eerste echte de 28e en daarna telefonische intake.
En daarna nog een termijn echo, als ik t goed begrepen heb.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kipkerriesalade en gefeliciteerd!

Ik heb ook de 28e de intake en eerste echo. Zou iemand die er eerder aan toe komt dit voor mij in de tabel willen zetten? Mijn telefoon laat me niet uitloggen (sta steeds weer opnieuw ingelogd als ik verder klik) en ik moet dan even bewust ervoor op de iPad of laptop...
Welkon Cookie en Kipkerrie! Gefeliciteerd :D. Ik PB jullie het wachtwoord.

Hoe gaat het hier dames? Worden de kwaaltjes al erger? Hier echt bijzonder weinig last. Al vond ik het heeeeel naar om te horen dat trekdrop uit de schappen is :facepalm: :proud:. Maar goed, gelukkig waren het niet de droptoffees ;-D. De misselijkheid nergens te bekennen, maar ik hoor meer dat dat pas rond 6-7 weken begon en ik ben morgen pas 6 weken :).

Ik heb deze week het sporten weer opgepakt en gisteren voor het eerst sinds de zwangerschap weer 5k gelopen. Het was echt heerlijk. Ook heel fijn om te merken dat ik maar een minuutje langzamer was dan normaal (28.30 ipv 27.30). En dat terwijl mijn hartslag in rust van 61 naar 73 is gestegen sinds de positieve test. Sowieso valt het me alles mee hoeveel conditie ik nog heb ondanks het verzaken sinds september.

Gaan jullie door met sporten in de zwangerschap?

Tortie, ik ben wel benieuwd welke sporten jij doet :).
Alle reacties Link kopieren
@ kokoro, ik las gisteren een artikel op internet waarin stond dat je maar 3 dropjes per dag mocht tijdens de zwangerschap :cry: iets met bloeddruk enzo.

Fijn he, dat hardlopen! Ik ben ook wel met gerustgesteld dat ik niet alles zo "eruit tril".

Hier verder weinig klachten. Af en toe wel steken in mn buik, maar ga er vanuit dat dat er bij hoort.
1e echo is ook gepland, 2 februari! Nog zo ver weg!

Zal de tabel ook invullen
Hoi lieve dames!

Ik wil me als het nog mag ook heel voorzichting voor dit topic aanmelden!

Eergisteren heb ik pas de positieve test in handen gehad en gisteren de verloskundige gebeld. Ook ik heb de 28e mijn eerste echo, dan zou ik precies 8 weken moeten zijn! UD zou 10 september zijn volgens eigen berekening!

Ik zeg alleen nog voorzichtig, omdat ik al sinds kerstavond bijna elke dag wat spotting heb en me daar toch wel zorgen over maak, al is me verteld dat het vaak voorkomt... Vandaar dat ik ook pas eergisteren testte; ik was er van overtuigd dat ik gewoon ongesteld was geworden :mrgreen:

Ohja en eerste kindje! :flirting:
Welkom en gefeliciteerd Accentoire! Spotting komt inderdaad veel voor, maar kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Hopelijk houdt het snel op :). Ik stuur je het ww.

Leuk hoor, zoveel echos de 28e! Spannende dagen ^^.


Cookie, klopt dat we niet teveel drop mogen idd! Maar in je 1e trimester daalt je bloeddruk onwijs, dus zal wel loslopen ;-D. Zou me meer druk maken in het 3e trimester. Wanneer ga jij weer lopen?

Steken heb ik ook! Vooral links en daarnaast toch wel wat krampen. Manlief en ik durven toch ook nog even niet te vrijen, gezien de vorige keer resulteerde in extreme krampen :sigh:.
Alle reacties Link kopieren
Kipkerriesalade en Accentoire gefeliciteerd!!!! Leuk dat jullie mee komen schrijven.

Hier lijkt het alsof de pijn in mijn borsten erger wordt. Ik slaap ‘s nachts zonder bh en als ik een poos op m’n rug heb gelegen en daarna omdraai op m’n zij en m’n borsten zeg maar ‘meerollen’ doet het echt gigantisch pijn. Heb geen kleine cupmaat, dat heeft er misschien mee te maken. Heb de laatste 2 ochtenden ook rugpijn bij het wakker worden, zal er ook mee te maken hebben. Zit er dus al aan te denken om zwangerschapsbh’s aan te schaffen. Enerzijds vind ik dit nog te vroeg, ben 5+6 vandaag en er kan nog zoveel misgaan. Maar ja als ik het nodig heb...

Haaknaald en Bessss hebben jullie misschien tips voor bh’s na jullie eerdere zwangerschap(pen)? Als ik Google op zwangerschapsbh’s of meegroeibh’s kom ik al gauw uit op voedingsbh’s. Geen idee of dat een beetje hetzelfde is. Of hebben anderen misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Verder qua kwaaltjes vermoeidheid en ook steken! Met name aan de linkerkant onder m’n ribben. Als het hierbij blijft, ben ik er helemaal content mee. Ben nog wel bang voor alle misselijkheidsverhalen!
Ja! BH tips zijn heel erg welkom! Hier ook steeds pijnlijker en op mijn buik liggen vergt wat voorzichtige positionering voordat het oké is. Mijn borsten zijn van B naar C/D gegaan en ik twijfel of ik normale nieuwe BH's wil kopen, of dan liever toch al op de groei koop. Tuurlijk is de kans dat het mis gaat aanwezig, maar volgens https://datayze.com/miscarriage-chart is de kans op een baby bij AD5+6 weken 6,3 keer groter dan de kans op geen baby :cheer2:! A.k.a. 86,4% kans dat het goed gaat :flirting:!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Kan ik nog meeschrijven?

Ik ben 14 september uitgerekend en al moeder van een zoon van inmiddels 2. Ik heb ook vrijwel geen symptomen, op wat buikkrampen af en toe na, maakt me wel onzeker merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro ik kijk inderdaad dagelijks op die site. De kans dat het wel goed gaat is inderdaad veel groter, maar vind 14,3% kans op een miskraam nog best groot. Volgende week zaterdag 7 weken, dan is het nog maar 8,7%. Maar we gaan natuurlijk uit van de veel grotere kans dat het goed gaat! :cheer:
naba90 schreef:
08-01-2021 11:24
Hoi!

Kan ik nog meeschrijven?

Ik ben 14 september uitgerekend en al moeder van een zoon van inmiddels 2. Ik heb ook vrijwel geen symptomen, op wat buikkrampen af en toe na, maakt me wel onzeker merk ik.
Welkom en gefeliciteerd Naba! Qua datum ben jij bijna de hekkensluiter! Ik PB je het ww.

Dames, is het trouwens een idee om de tabel te sorteren op uitgerekende datum? Dan doe ik dat ergens vandaag. Krabpaal, zal ik jouw datum dan aanpassen naar 04-09?
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 11:30
5.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
naba90 schreef:
08-01-2021 11:24
Hoi!

Kan ik nog meeschrijven?

Ik ben 14 september uitgerekend en al moeder van een zoon van inmiddels 2. Ik heb ook vrijwel geen symptomen, op wat buikkrampen af en toe na, maakt me wel onzeker merk ik.
Gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt schrijven.

Ik begrijp je onzekerheid wat betreft het ontbreken van kwaaltjes. Had je dit bij je eerste zwangerschap ook? En heb je al contact gehad met de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
08-01-2021 11:28
Welkom en gefeliciteerd Naba! Qua datum ben jij bijna de hekkensluiter! Ik PB je het ww.

Dames, is het trouwens een idee om de tabel te sorteren op uitgerekende datum? Dan doe ik dat ergens vandaag.
Goed idee! Wordt het wel wat overzichtelijker van denk ik! Zou je mijn UD dan nog willen veranderen naar 4-9? :-)

Oh je stelde het zelf al voor zie ik! Telepathie haha. Top!
Krabpaal schreef:
08-01-2021 11:25
Kokoro ik kijk inderdaad dagelijks op die site. De kans dat het wel goed gaat is inderdaad veel groter, maar vind 14,3% kans op een miskraam nog best groot. Volgende week zaterdag 7 weken, dan is het nog maar 8,7%. Maar we gaan natuurlijk uit van de veel grotere kans dat het goed gaat! :cheer:
Precies :cheer2:! Familie hier blijft maar zeggen "Bij 11-12 weken haal je opgelucht adem!", maareh, bij 9 weken zit je al op 96,7% kans dat het goed gaat. Bij 11 weken stijgt dat naar 98%. Ja, das een halvering van de kans dat het mis gaat, maar we hebben het over 4-->2%! Als ik bij 8+6 (29-01) dat kloppende hartje zie, geloof ik het wel :).
Krabpaal schreef:
08-01-2021 11:30
Oh je stelde het zelf al voor zie ik! Telepathie haha. Top!
Haha yesss!!


Zijn er nog echodata e.d. die ik voor anderen even kan invullen?

Besss, jouw post heb ik gezien.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
08-01-2021 11:31
Precies :cheer2:! Familie hier blijft maar zeggen "Bij 11-12 weken haal je opgelucht adem!", maareh, bij 9 weken zit je al op 96,7% kans dat het goed gaat. Bij 11 weken stijgt dat naar 98%. Ja, das een halvering van de kans dat het mis gaat, maar we hebben het over 4-->2%! Als ik bij 8+6 (29-01) dat kloppende hartje zie, geloof ik het wel :).
Jaaa dat kloppende hartje! Die wil ik ook zo graag horen! Ik heb ook in m’n hoofd dat ik eerst het hartje gehoord wil hebben voordat we het aan iemand vertellen. Maar als dat tot de termijnecho van 11-12 weken moet duren, zou ik dat wel heel jammer vinden. Ik ga zo eens bellen met de verloskundige, of het toch niet anders kan.
Het horen gaat nog ietsjes langer duren hoor :). Volgens mij doen ze dat pas vanaf een week of 14. De golven die het geluid produceren zijn iets anders dan de golven die het beeld produceren. Ze zijn er niet 100% zeker van dat die eerste niet schadelijk zijn onder de 12 weken. Wij doen het in ieder geval niet, al heb ik wel eens gehoord van zorgverleners die het wel deden.
Alle reacties Link kopieren
Horen, zien, ik zal wel zien bedoeld hebben. Ben er nog niet zo in thuis haha! Merk dat jij er al veel kennis van hebt Kokoro.

Helaas, net gebeld met de verloskundige, vanwege Corona doen ze inderdaad alleen de termijnecho. Ik zal dus echt geduld moeten hebben tot 11-12 weken. Dat is pas ergens rond half februari. Hier baal ik wel erg van. En denk dat ik het ook niet zo lang verborgen kan houden. Misschien dan toch eerder vertellen tegen mijn ouders en de ouders van m’n partner. Maar wel lastig zonder definitieve zekerheid. Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven