Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een bericht Greystone!

Ik ben nu 6+1 en misselijkheid begon 3 dagen geleden (weet niet meer wie het vroeg). Versterkte reuk had ik al op NOD en is niet meer weggegaan.

Ander symptoom: warrigheid/vergeetachtigheid. Ik ga morgen eens zitten om netjes bij te schrijven 🙈
Alle reacties Link kopieren
Krabpaal, misschien heb je gelijk dat het bandenpijn is. Ik heb het ook als ik me uitrek inderdaad.

Greystone wat vervelend je misselijkheid!!

Hier nog niet heel extreme kwalen, maar merk het wel. Ik ruik ook al sinds de 4 weken heel sterk. Nooit geweten dat het zo stinkt in de supermarkt..
Verder wel veel moe en een beetje warrig.
Heel bericht getypt... foetsie

Bedankt voor het wachtwoord. Het lukt mij alleen niet om het bericht aan te passen. Op het moment dat ik het eerste bericht aan wil passen zie ik geen schema maar allemaal tekens.

Zou iemand voor mij het evt aan willen passen?

Leeftijd 35/36, tweede kindje, uitgetelde datum 10 sept, 14-11 eerste echo

Ik merk dat ik echt een opgezette buik heb, slaap ook mega onrustig. Elke keer draaien voel ik mn borsten en buik.
Ik merk dat ik het heel spannend vind.. ik kijk echt uit naar donderdag dat ik iets meer weet. En dan heb ik nog het geluk dat ik met 6 weken al een echo krijg.
Dromen jullie ook zoveel?
Het klopt dat je geen schema ziet. In het bericht zie je het als codes. Daarom hebben we een template gemaakt: de onderste regel (vóór [./table]).


Die kun je invullen, maar wel eerst even kopieren en onderaan plakken (ook weer vóór [.table]). Zo heeft de volgende ook nog een template.

@iedereen; letten jullie zelf op het updaten/aanvullen van de tabel?
Hier echt gigantisch actieve dromen. Heel bizar.

Ook begin ik al ontzettend vocht vast tr houden. Ik ben gewoon al 3kg aangekomen en dat in nog geen 1,5week?! Dat kan gewoon geen vet zijn, maar het voelt heel naar.

Hier is trouwens de misselijkheid een beetje begonnen. Niet full blown, maar wel queezy. Koffie smaakte toch iets minder goed vandaag.

Ik vind het ook heel spannend Pooky. Ik heb ook op donderdag een echo, ben dan 6+5 dus móet een kloppend hartje zien. Ik heb hem wel helemaal aan het einde van de dag pas. Jij? Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk nog bijna geen symptomen, behalve pijnlijke borsten.

Vannacht wel best wel erge buikkrampen gehad, echt ten hoogte van mn baarmoeder. Heb dus niet zo'n goede hoop :cry:
Bel straks voor de zekerheid even de verloskundige
Dat hoort er echt bij Cookie! Ik heb ze ook gehad. Is simpelweg rek en beginnende groei. Had zelfs een keer na een orgasme dat het echt extreem was, kermend door het bed gerold. Toch niks aan de hand. Krampen zonder bloed is een normaal symptoom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook af en toe behoorlijke krampen hoor, Cookie!

En inderdaad, wat typisch dat jullie dat ook hebben zeg! Ik droom ook heel levendig en actief. Word nu ook steeds wakker ‘s nachts, terwijl ik op zich doorgaans best een goede doorslapen ben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie geruststellende woorden! :)
Dan zal het er wel bij horen! Ik wilde het niet gaan googlen, want daar word ik helemaal panisch van
Alle reacties Link kopieren
Ik had de link nog niet gelegd, maar op het moment droom ik elke nacht dat ik verhuisd ben en heel het huis grondig verbouwd heb haha. Ook herkenbaar dus!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven! Ik las al steeds wat mee en vind het toch wel erg fijn om mee te schrijven.

Ik ben 30 jaar en op oudjaarsdag kwamen we erachter dat ik zwanger ben. Heel blij! Het was onze eerste ronde in december en ik was ontzettend verbaasd dat het in een maand al is gelukt.

Nu ben ik volgens de app 5 weken en 6 dagen zwanger. Ik merk het vooral aan mijn borsten, die doen af en toe echt pijn en zijn veel voller. Daarnaast af en aan wat kramp. En ook 1 nacht echt heel veel kramp gehad, waarbij ik echt misselijk werd en bijna flauwviel. Maar, zoals K0koro ook noemde, dat was na een orgasme en ik denk dat dat het veroorzaakte. Sindsdien durf ik niet meer haha.

Hoe vinden jullie deze periode wachten? Ik vind het echt heel erg spannend en merk dat ik heel bang ben dat het misgaat. Het duurt zo lang voor de eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook hele levendige en intense dromen, iedere nacht weer. Dat is voor mij tot nu toe het enige echte verschil, samen met iets gespannen borsten. Tot noch toe geen misselijkheid te bekennen....
Hoi Pimpelmees, gefeliciteerd en welkom! Heel eerlijk gezegd valt deze periode me best zwaar, ik vind het 3 weken moeten wachten op de eerste echo echt killing! En dan te bedenken dat 'men vroeger' gewoon tot 12 weken moest wachten O_O

De dromen, borsten en vermoeidheid zijn erg herkenbaar! Ook hier zoals gezegd (nog) geen misselijkheid. Ik deed vanochtend precies een week later weer de digitale ClearBlue en waar ik nu 3+ verwachtte stond er nog steeds 2-3, dus dat heeft het vertrouwen ook niet echt goed gedaan... Iemand tips voor afleiding haha?

Hebben jullie allemaal samen met jullie partner getest of later verteld? En hoe dan? En al ideeen hoe het aan jullie omgeving te gaan vertellen? :shout:
Alle reacties Link kopieren
Welkom, pimpelmees!

Accentoire, Ik vind het wachten ook heel lang duren.. ik ben blij dat ik vanwege werk voldoende afleiding heb, dan zijn er zelfs momenten dat ik er éven niet aan denk, haha! Ik heb maar één test gedaan. Als er nu iets gebeurt, kan ik er niks aan veranderen... ik wacht tot de eerste vroege echo. Ondertussen al allemaal babyspul aan het googlen wat ik nog niet ga bestellen :P

Mijn partner lag nog te slapen en ik ben al stuiterend met de test de slaapkamer ingerend. Hij vroeg of dit dan een echte test was, niet zoiets als de ovulatietest :) :) :) ehm dus nee, niks bijzonders.
Omgeving nog niet echt over nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie!

Wij hebben 25 januari de eerste echo. Heel spannend. Ik heb de test op oudjaarsdag gedaan en ik dacht eigenlijk dat ik het voor niks deed, maar wilde weten of ik champagne kon drinken 's avonds ;). En toen stond daar ineens een streepje en ben ik naar de slaapkamer gerend haha. Mijn vriend had het al door toen hij hoorde hoe ik de trap op liep.

Daarna in die eerste week nog meerdere testen gedaan, ze liepen goed op en ben er toen mee gestopt. Nu gewoon wachten.. Het helpt dat ik gewoon aan het werk ben, maar omdat dit thuis is ben ik toch wel op internet aan het zoeken en aan het nadenken over de babykamer, kinderwagen etc. Terwijl dat allemaal nog lang duurt!

Het vertellen gaan we denk ik niet heel bijzonder doen. Gewoon langsgaan en vertellen ;). Na de eerste echo in ieder geval aan onze ouders en broers/zussen en wat beste vrienden. Na de tweede echo aan meerdere mensen.

Hoe kan ik mezelf in de tabel zetten? Dat hoor ik graag! Of als iemand anders het kan doen mag het ook:
Pimpelmees30, 30/31 jaar, kind #1, uitgerekend 08-09, echo 25-01
Ik heb je erin gezet Pimpelmees! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Doen jullie mee met Moeders voor Moeders? Ik wel. Ik vind het een relatief kleine moeite én ik vind het fijn dat ik iedere dag iets doe 'omdat ik zwanger ben', waardoor het meteen echter lijkt haha. Je schijnt van die geur van de flessen last te kunnen hebben, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet echt stinken. Misschien komt het nog als ik wellicht wel last krijg van misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Testen; Hier hebben we samen getest. Ik moest ongesteld worden met kerst en toen dat uitbleef wisten we het eigenlijk al wel: ik ben altijd erg regelmatig en vorige zwangerschap was ook in 1x raak. Het was dus na kerst een test kopen om bevestigt te zien wat we al dachten. Ook niet meermaals getest, daar heb ik niet zoveel mee.

Vertellen; Ik had geen zin om met oud en nieuw allemaal geheimzinnig te doen, dus hebben het tegen het bevriende stelletje wat kwam vertelt. Verder vertellen we het tegen mensen die dichtbij staan na de eerste echo en de rest na de termijnecho. Nog niet echt bedacht hoe. Wel gekeken naar een leuk shirtje voor grote zus, maar nog niks besteld ofzo.

Moeders voor moeders; Ik heb mijn vorige zwangerschap niet meegedaan. Twijfelde toen erg. Nu ga ik het niet doen, als ik alleen al denk hoe mijn ochtenden de vorige zwangerschap waren mbt misselijkheid heb ik daar echt genoeg gedoe aan voor me gevoel. Ik vind het wel iets moois.

Ik merk wel dat nu ik van de tweede zwanger ben het nog wat minder echt voelt ofzo. Ben echt aan wachten op de echo en dan zal dat wel veranderen. Corona helpt ook niet echt erbij, zit een beetje in mn ‘ben er even helemaal klaar mee’ modus dus sleep mezelf de werkdagen door. Komt wel weer goed, maar is toch echt wel anders voor mijn gevoel als bij de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me wel aangemeld voor moeders voor moeders (vorige week), maar nog niks van gehoord. Misschien was ik nog wat te vroeg met aanmelden.

Wat betreft testen: ik heb nog een paar testen gedaan. Op DPO 17 was hij donkerder dan de test streep, dus ben ik er maar mee op gehouden :)
Testen
Ik had een tijdje geleden al een rompertje + speciale specifieke tekst besteld om man mee te verrassen als het zover was. Toen ik een positieve test had heb ik direct een vaderschapsboek voor hem besteld en dat allemaal samen ingepakt met een duidelijke clearblue. Vervolgens gezegd dat het een vroeg kerstcadeautje was, maar dat het wel handig was om nu alvast te hebben. Dat koppie, echt, ik smolt! Sprakeloos, toen huilen, toen lachen en huilen en toen met een lief piepstemmetje "echt?". Krijg er gewoon weer tranen van in mijn ogen.

Moeders voor Moeders
Mag ik niet aan meedoen omdat ik ooit een bloedtransfusie heb gehad. Als het mocht, had ik het gedaan.

Vertellen
Hier weten onze ouders, siblings en een aantal vrienden en (close) collega's het al. We zijn nooit gesloten geweest over de kinderwens en we hebben lang op goede omstandigheden gewacht. Voor de meeste mensen die ons kennen is het meer een "wanneer" dan een "of".

Wij hebben mijn ouders gefacetimed en de test + rompertje laten zien. Zijn ouders zijn wijnfanaten en hebben we met kerst een flesje wijn gegeven van "Chateaux le petit-enfant, prevu pour septembre 2021". Het duurde even voordat het doordrong, maar was erg leuk ;-D. Op werk houd ik het verder wel geheim tot een week of 14.
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk zeg die verrassingen, Kokoro!

Ik heb even een baaldag vandaag, qua stemming. Ik merk dat ik heel geïrriteerd ben over van alles en nog wat (terwijl ik daar normaal niet druk om zou maken volgens mij)en tegelijkertijd super onzeker over mijn handelen op diverse gebieden (werk, sociaal, etc). Ik sluit mezelf zo maar in huis op ofzo en wacht rustig tot het weer voorbij is :facepalm:
Herkennen jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Zo daar gaan we, weer eens een echte reactie. Er is weer veel geschreven! Voor de (laatste?) nieuwe dames: welkom en gefeliciteerd!

Ik ga even reageren op onderwerp, hopelijk sla ik niks over want m'n geheugen laat me af en toe in de steek. Ik gok door vermoeidheid.

BH's: ik ga zeker wat nieuws bestellen. Ben sowieso aan wat nieuws toe maar wacht er nog even mee, het groeide bij mij vooral het 2e trimester. Hij gaat tegenwoordig standaard uit als ik thuis kom. Had ik de vorige zwangerschap ook, vind de druk heel vervelend aanvoelen ineens.

Buikpijn/kramp: heel af en toe last van. Vaak als m'n darmen meespelen, meestal een kwestie van 'ontluchten'.

Misselijkheid: in de ochtend moet ik me er echt toe zetten wat te eten. Kreeg vanmorgen anderhalve hap brood binnen. Yoghurt nog niet 1 hap. Drinken kan wel. Moet gelukkig niet spugen maar voel me de hele ochtend een beetje weeïg/tegen misselijkheid aan. En in heel random dingen wel of juist geen zin.

Dromen: idem. Rare en onsamenhangende dromen, maar ik onthou ze wel. Tenminste, ik kan ze navertellen. Word ook vaker wakker 's nachts.

Echo: wij krijgen bij de eerste afspraak een echo met 8 weken (8+4 dacht ik). Vind ik wel fijn, beetje zekerheid. En dan kunnen we het vast aan wat mensen vertellen. Moet alleen nog even oppas regelen, anders kan m'n vriend niet mee want dan zou hij thuis moeten blijven met onze dochter. Kinderen mogen voorlopig nog niet in de praktijk komen.

Afleiding: ik zit op marktplaats te snuffelen voor de extra baby aankopen die ik bij onze dochter miste. Een stoeltje voor op de Tripp Trapp. En we hebben voor in de auto bij m'n ouders een extra isofix base nodig voor de maxi cosi. Dus als ik een leuke deal tegen kom ga ik dat wel vast kopen. We hopen natuurlijk dat alles goed gaat maar ook als dat niet zo zou zijn willen we evengoed voor een tweede gaan dus ga je die spullen gebruiken. Hoewel het wel een klein beetje voelt als jinxen.

MvM: al eerder besproken. Ik meld me aan als de echo van 8 weken in orde is en ga gewoon opvangen wanneer het me uit komt. Niet krampachtig elk plasje in de blauwe pot.

Humeur: mijn vriend vond me gisteren aangebrand maar ja, hij had ook mijn chocolaatjes opgegeten terwijl ik me daar op had verheugd. En ik had voor hem helemaal nog andere chocola gehaald die ik niet lust dus nu had ik niks meer :( Daar was ik wel ff chagrijnig over, en terecht vond ik.

Zwanger van de 2e: voelt idd anders, minder mee bezig maar toch op een andere manier intensiever. Ben andere dingen aan het Googlen. Zo heb ik me een tijd zorgen gemaakt over de late innesteling (testte een dag voor NOD negatief en we hadden door omstandigheden even geen seks gehad waardoor ik precies de laatst mogelijke bevruchting wist, icm ovulatie testen dus vrij zeker van eisprong ook nog). Maar probeer dat los te laten. Nog 2 weken!
Oh Besss, wat flauw van je chocolaatjes! Daar zou ik ook echt pissig om zijn.

Ik herken heel erg wat je zegt over niet full blown misselijk zijn, maar wel weeïg. Ik ben al onderweg naar werk en voel me niet zo lekker maar wil eigenlijk ook niets eten. Normaal kan ik eigenlijk áltijd eten!

Ook heb ik ineens last van het mondkapje terwijl ik hiervoor nergens last van had. Dat wordt wat vandaag. Ik moet hem op van 8 tot 17u.
Ik heb het hartje zien kloppen :heart:!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Kokoro! Dat lijkt me echt een magisch gevoel! Was verder ook alles goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven