Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@krabpaal en kokoro ik heb meegroei bh besteld via Prénatal, die waren niet super duur. Maar ik moest ook flink zoeken want ik kwam ook overal uit bij voedingsbh. Daar uiteindelijk daar gekeken en daar hadden ze iets. Heb ze nog niet binnen, duurt 5 tot 10 (behalve als je een account neemt dan kan het sneller) maar ik voel m'n borsten behoorlijk dus ik dacht bestel gewoon.

Verder las ik iets over zorgen om gewicht, dat heb ik ook. Ik ben veel te zwaar, was naar diëtist gegaan omdat na half jaar nog niet gelukt was en ik dacht het eerste wat huisarts zegt als je erheen gaat is afvallen. Ben 2x geweest en 2 kilo eraf en toen was het opeens wel raak. Kon het amper geloven. Nu maar met diëtist door de zwangerschap. Vind t wel spannend.

Ik zal zo is kijken of ik mezelf in de tabel kan zetten.

Doen jullie mee met moeders voor moeders?
Alle reacties Link kopieren
https://www.meegroei-bh.nl/ Ik vond deze site. Ga me er dit weekend eens in verdiepen en een aantal bestellen.

Kipkerriesalade moeders voor moeders is hier al een keer besproken. Ik ga er wel aan meedoen. Wil me volgende week aanmelden. Dan ben ik voorbij de 6 weken. Wil jij meedoen?

Lijkt me wel fijn dat je al bij een diëtist loopt nu je zwanger bent. Ik zit er ook over na te denken, hoewel ik prima weet hoe het moet, het lukt me alleen nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat probleem heb ik ook, ik weet wel dat ik teveel snoep maar dat niet meer doen is lastig. Zeker nu ik alleen maar thuis werk.

Sorry ik dacht dat ik alles gelezen had, maar moeders voor moeders gemist. Heb me gister aangemeld, ze komen vandaag de flessen brengen dus dan kan ik gaan beginnen.

Ik had die site ook, maar toen wilde ik B2 bh's bestellen kreeg ik melding dat ze dat aantal niet hadden, heb ik t veranderd naar 1 kreeg ik dezelfde melding. Dus toen dacht ik laat maar, daarna bij de Prénatal besteld.
Hoi!
Welkom alle nieuwe leden, gezellig!

Bij mijn eerste zwangerschappen groeiden mijn borsten niet heel erg, nu wel 😱 weet dat ik de voedingsbh van Anita (dacht ik..) fijn vond.

Maar dat is zelf uitproberen 😉

Hier een mega opgeblazen buik, al lekker rond haha!

Tabel rangschikken op UD lijkt mij handig! Ik heb trouwens 26-01 de eerste echo en intake
Alle reacties Link kopieren
Snel bericht tussendoor.

Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!

Misselijkheid is vanmorgen begonnen. Meer van: ik weet dat ik moet eten omdat ik anders misselijk word, maar heb absoluut geen zin om te eten... En bij vlagen ontzettend duizelig, dat herken ik van de eerste. Erg vervelend maar ook wel weer geruststellend dat er kwaaltjes komen.

Bh's, ik had voedings bh's van h&m en vond ze eigenlijk waardeloos. Ga dus over een paar maanden op zoek naar een paar mooie en fijne bh's. Voor nu heb ik mijn eigen nog, met straks zo'n extra tussenstukje om de omvang wat ruimer te maken.
Joe, ik had een heel verhaal getypt en zag toen dat dit het andere topic is dan welke ik dacht, maar wilde toch de BH tip even delen: cake maternity is een heel fijn merk, online te bestellen. En heel mooi! Draag ze dagelijks nog steeds. Hebben zowel met als zonder beugel. En voedingsbh's zijn het, maar het fijne is dus dat die mee bewegen met groeiende borst, omdat je met borstvoeding geven ook telkens grotere en kleinere borsten hebt (vooral aan het begin). En verder Anita, die zijn ook heel goed.
Welkom nieuwe dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik had vandaag een hele vroege echo ivm eerdere bbz. De gynaecoloog zag een vruchtzakje in de baarmoeder! Heel blij dus dat het op de goede plaats zit.
Ik heb 27 januari de volgende echo. Dan ben ik 8 weken ongeveer en zal er hopelijk hartactie te zien zijn..
Alle reacties Link kopieren
Krabpaal schreef:
08-01-2021 11:29
Gefeliciteerd! Leuk dat je mee komt schrijven.

Ik begrijp je onzekerheid wat betreft het ontbreken van kwaaltjes. Had je dit bij je eerste zwangerschap ook? En heb je al contact gehad met de verloskundige?
Ik weet het niet meer heel goed bij de eerste, maar uiteindelijk ben ik toch wel wat misselijk geweest een periode in het begin. Ja ik heb contact gehad met de vk zei zegt niets om je zorgen over te maken, iedere zwangerschap verloopt anders.

Ik heb 16 februari pas de echo (dan 10 weken) duurt nog zooo lang. Jullie wel al eerder dan 10 weken een echo?
Alle reacties Link kopieren
IWI Wat fijn dat je nu al een soort van zekerheid hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de tabel kan bijwerken? Heb inmiddels het ww gehad, maar voor mij abracadabra hoe ik het moet invullen haha. Had geprobeerd te kopiëren en te plakken maar dat werkte dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Tabel op volgorde, geupdate en deels ingevuld :). De rest kunnen jullie zelf aanvullen :cheer2:!

-K0koro
naba90 schreef:
08-01-2021 18:41
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de tabel kan bijwerken? Heb inmiddels het ww gehad, maar voor mij abracadabra hoe ik het moet invullen haha. Had geprobeerd te kopiëren en te plakken maar dat werkte dus niet.
Ik heb je in de tabel gezet, nu hoef je alleen nog de lege dingetjes in te vullen; leeftijd/leeftijd, heoveelste kindje en datum echo. Je kunt bij de anderen spieken waar dat moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Ik zou ook graag willen meeschrijven. Ben al tijdje aan het meelezen, maar twijfelde nog erg vanwege herkenbaarheid. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het wel als fijn ervaren, dus toch besloten om even een nieuw account aan te maken.

Ik ben dus zwanger van mijn 2e en uitgerekende datum is 1 september. Op 28e de intake & echo bij de verloskundige. Waarschijnlijk moet ik uiteindelijk wel over naar ziekenhuis vanwege antistoffen in bloed, maar zie ik dan wel weer. Ik ben de eerste weken onwijs moe & kortademig geweest, wat ik herken van mijn eerste zwangerschap. Nu gelukkig weer weg maar het kokhalzen in ochtend begint wel weer.

Ik las paar dingen over zorgen rondom gewicht en aankomen. Ik ben van mezelf te zwaar, maar bij de eerste zwangerschap ben ik niks aan gekomen. Ze at me van binnen op ofzo haha. Dus dat kan ook! Het is niet zo dat ik echt op mijn eten heb gelet (behalve toen ik zwangerschapssuiker kreeg maar zelfs toen viel t mee).

Qua sporten doe ik normaal gesproken aquasporten meermaals per week en dit heb ik in mijn vorige zwangerschap ook lang volgehouden en pas laatste weken overgestapt naar het zwangerschaps groepje. Baal nu wel van de lockdown, omdat ik snel last krijg van nek en rugklachten als ik dit niet doe.
Alle reacties Link kopieren
Haakmama en Saga bedankt voor jullie tips over de bh's. Ik had wel op internet gelezen dat een voedingsbh en een zwangerschapsbh/meegroeibh niet hetzelfde is. Ik ga dus op zoek naar de laatste 2.

Bessss balen van je misselijkheid en duizeligheid. Hopelijk is het een beetje te doen.

IWI wat fijn, niet weer een bbz. Op naar 27 januari!

Naba90 ik heb ook pas rond die periode mijn eerste echo. Ik ben dan tussen de 11 en 12 weken en heb dan de termijnecho. We zitten dus in hetzelfde schuitje wat betreft lang wachten.

Kokoro thanks voor het bijwerken van de tabel!

Greystone86 welkom en gefeliciteerd! Wat betreft gewicht en aankomen stel je me een beetje gerust. Ik heb besloten om dit weekend nog te genieten van allerlei lekkers en vanaf maandag proberen de knop om te krijgen om gezond te gaan eten.

Zijn jullie ook zo enorm vermoeid? Merk dat het me echt in de weg zit. Gisterochtend heb ik een wandeling gemaakt voordat ik moest werken, nou, na de wandeling viel ik bijna in slaap op de bank en tijdens werk moest ik de hele dag moeite doen om m'n ogen open te houden. Heftig! Ben benieuwd of meer het herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder om te lezen dat er bij velen geen 8 weken echo mag plaatsvinden. Ik ben ook in september uitgerekend en mag wel naar die echo. Mijn man mag zelfs mee. Je kunt het dus ook nog bij een andere verloskundige proberen..
Alle reacties Link kopieren
@krabpaal, ik was de week tussen kerst en oud&nieuw onwijs moe. Nu was ik ook wel heel verkouden, maar het was toch anders. Ik herken dit ook nog van mn eerste zwangerschap. Moet zeggen dat het extreme bij mij vaak maar van korte duur was.

@mintel88, hier inderdaad ook gewoon met partner. Geloof dat beleid bij onze praktijk is dat bij intake/1e echo en bevalplan bespreken de partner mee mag & bij alle medische echos. Onze echo is wat aan late kant voor 8 weken maar dat kwam door cursus van mij man. Bij de eerste zwangerschap had ik dat denk echt niet leuk gevonden, maar nu merk ik het minder erg te vinden. Het is meer praktisch dat we het na de eerste echo willen vertellen aan onze naasten. Mijn man heeft zich nu al 2x versproken, dus hoe sneller des te beter haha.
Vermoeidheid herken ik goed, probeer vaak een middagdutje te doen. Maar met een druk gezinsleven (homeschooling en werk) is het soms lastig 😅
Maar dit had ik bij alle zwangerschappen en wordt hopelijk beter rond de 14/15 weken.
Zou ik met jullie mee mogen schrijven?
Ik heb 4 dec mijn laatste menstruatie gehad.
Ik zal in het ziekenhuis onder controle zijn en dus heb ik donderdag al mijn eerste echo (6 wk)
Ik testte 4 dgn voor nod al knalpositief!
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd, nieuwe meeschrijfsters!

Ik ben laatste dagen ook snel vermoeid. Paar dagen achter elkaar inmiddels waarbij ik het liefst de halve dag onder een dekentje zou blijven zitten.
Bedankt voor de tips over bh’s! Ik ga er binnenkort ook maar eentje bestellen.

Ik werd trouwens vannacht wakker met behoorlijk buikpijn, maar het voelde echt als een soort spierpijn/verrekte spier ofzo, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Herkennen jullie dit?
Het was geen verschrikkelijke pijn ofzo, hield ook niet heel lang aan, gewoon met draaien vermoed ik. Nu nergens last van.
Ik heb dat gisteren gehad.. ik wilde gaan verzitten en kreeg ook een steek rechts onderin.. een soort van spier verrekken.

Ik voel me op zich best oke.. wel pijnlijke borsten
Dankjulliewel allemaal voor het hartelijke welkom. Mijn testen lopen inmiddels op en ik heb er wat meer vertrouwen in gekregen! :heart:

Krabpaal, pijn in borsten en slecht slapen is heel herkenbaar! Al een aantal nachten op rij nu om 05:00 klaarwakker. Belooft nog wat! Dit weekend ook wel echt last gehad van de vermoeidheid inderdaad!

Naba, ondanks mijn gevoelige borsten en de rest wat ik net noemde vind ik het uitblijven van de misselijkheid (tot nu toe!) als symptoom ook niet echt geruststellend, dus ik herken jouw gevoel wel! Hier ook wel gewoon op 8 weken een echo en ook hier mag man gewoon mee. Werd zelfs bij naam genoemd in de mail en er stond ook duidelijk jullie afspraak. Ben ik wel echt heel blij om!

Kokoro, die site staat ook in ons 'zwangerwordenin' topic in de openingspost en ik moet zeggen dat die echt wel geruststellend is!

Bess, hoe ver was jij precies toen de misselijkheid begon?

IWI, wat ontzettend fijn dat je dat goede nieuws al gehad hebt! :cheer:

Greystone, op het einde van de rit niks bijgekomen zijn zou inderdaad wel echt ideaal zijn zeg! :biggrin: Ik vind het ook echt heel jammer dat de zwembaden dicht zijn, zou heel graag willen (zwangerschaps)zwemmen!

Saga, dank voor het inbreken en de tip, zien er goed uit en de prijs valt ook mee! Plus ze hebben leuke kortingen nu zie ik!

Tortie, wat vervelend van je buikpijn! Is het nu wel weg?
Alle reacties Link kopieren
Pooky welkom en gefeliciteerd!

Tortie zou het bandenpijn kunnen zijn? Ik heb het ook in mijn buik als ik me uitrek of een onverwachte beweging maak.

Accentoire wat fijn dat je oplopende testen hebt! Geeft zekerheid!

Hier twijfel ik inmiddels enorm of ik een vroege echo bij een particulier bedrijf wil laten maken. Wachten tot de termijnecho vind ik echt te lang en te onzeker. Heeft iemand hier ervaring mee? Of verhalen over gehoord? Ik weet niet zo goed waarom ik twijfel... denk omdat ik het minder betrouwbaar vind klinken dan een echo bij je eigen verloskundige.
Welkom Pooky! Kan 1 van de andere dames even het ww doorsturen?

Krabpaal; echocentra zijn gewoon betrouwbaar hoor :). Ik vraag me alleen wel af of ze open zullen zijn, gezien de lockdown misschien met 3 weken verlengd wordt :(.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
11-01-2021 11:56
Welkom Pooky! Kan 1 van de andere dames even het ww doorsturen?

Krabpaal; echocentra zijn gewoon betrouwbaar hoor :). Ik vraag me alleen wel af of ze open zullen zijn, gezien de lockdown misschien met 3 weken verlengd wordt :(.
Heb het wachtwoord naar Pooky gestuurd.

Ja ik heb er nu eentje gevonden die dicht is tijdens de lockdown, en eentje die wel open is. Dus daar zouden we terecht kunnen, hoewel ik er ook weer een dubbel gevoel bij krijg dat dat centrum wél open is.

Aan de andere kant willen we het zo graag rond 9 weken vertellen aan onze ouders, en het allerliefst nadat we het hartje gezien hebben en helemaal leuk als we dan ook een echofoto kunnen meenemen.

Ik tob nog even verder :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij ook nog het wachtwoord sturen?

@krabpaal, lastig hoor, maar ik snap dat je wachten tot de termijnecho te lang vind duren! Waar twijfel je aan?

Ik merk sinds vandaag dat de misselijkheid ook echt zijn intrede weer heeft gedaan helaas. Heb vandaag echt mijn werkdag doorgeworsteld, pfff. Denk dat als het zo blijft ik het na de echo het dus ook aan mijn leidinggevende al vertel. Vorige keer wel echt gewacht tot termijnecho, maar voel me nu toch wel meer belabberd.

@accentoire, geen misselijkheid ik zou er voor tekenen hoor haha. Ik heb dan weer geen last van pijnlijke borsten (vorige zwangerschap ook niet en ook niet gegroeid. Helaas was dit voorbode voor geen goede borstvoeding). Moet zeggen dat ik ook wel vaak heb gehoord dat mensen zich niet misselijk voelen dus het zegt niks he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven