Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh nee 😢 hopelijk is het dit keer geen slecht voorteken. Sterkte
Andijviestamppot, even tussendoor een digitale knuffel voor jou! Hopelijk is het niets!
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is spannend, hopelijk gaat het goed!!

Hier komt de echo gelukkig steeds wat dichterbij. Ik vind het zo’n onwerkelijk iets dat ik me niet eens kán voorstellen dat er iets groeit in mijn buik. Wil het gewoon gezien en gecheckt hebben en misschien dat het besef dan meer komt. Ik zien de meesten ook na volgende week en daarna 1e echo hebben, spannend.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Veel last van kwaaltjes oid?
Ik heb maandag de eerste echo, heel spannend en zoveel zin in!

De vermoeidheid blijft hier nog erg aanwezig, lig as we speak op de bank 👌🏼 Rustmomentjes creëren! Weet van de vorige zwangerschappen dat dit nog wel even aanhoud bij mij...

Jullie al wat dingen gekocht voor de baby? Of aan het oriënteren op spullen? Tips voor een mooie compacter kinderwagen die hoog is, let me know! Haha
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamppot Hopelijk heeft het niet doorgezet en is het niets?!

Hier ook beetje aan het oriënteren op een compacte hoge kinderwagen. Ik heb nu de cybex balios, mutsy nio of een anex op mijn lijstje staan, die wil ik graag in het echt bekijken zodra het weer kan.
Tabel
Vult iedereen de tabel nog even aan :)?

Andijviestamppot ik hoop dat het bloeden gestopt is en dat er niets aan de hand is :hug:! Ben je al ergens in zorg? Staat er een echo gepland?

Kinderwagen
Heb ik me nog niet in verdiept. Ik wil er graag 1 waarmee ik goed kan wandelen en hardlopen omdat ik dat graag doe. Ook zijn man en ik lang, dus hij moet voor ons beiden fijn hoog zijn.

9 Maanden beurs
Hier hoop ik in april iig wat feeling te krijgen met dat soort zaken. Welke maxicosi tilt fijn, welke kinderwagen loopt prettig. En dan kijken we daarna wel op marktplaats voor een zacht prijsje :D.

Tweedehands
Daarover gesproken trouwens; gaan jullie voor alles nieuw, of worden er dingen hergebruikt/overgenomen/tweede- of derdehands gekocht? We hoeven het er niet om te laten, maar ik vind sommige dingen zó overdreven duur! Dat maakt wel dat ik liever even op MP kijk en dan evt. een nieuw matrasje in de winkel koop.

Spullen
Wij hebben 1 baby doek die ik altijd cadeau geef aan goede vrienden bij een 1e kindje zelf ook aangeschaft. De kleur die ik wilde ging uit productie, dus die heb ik nu al een maandje of 3-4 in huis. Verder nog niets gekocht omdat het nog pril is en we eigenlijk ook wel van genderspecifieke dingetjes houden. Al kopen we alle grote dingen natuurlijk gewoon neutraal.

Borstvoeding/kolven
Vraagje aan de dames die al een kindje hebben en BV hebben gegeven; hebben jullie direct een kolf gekocht? Of eerst één gehuurd en gekeken of het goed op gang kwam? Ik twijfel wat wijsheid is t.z.t.

Kwaaltjes, moe, moe, moe! En toch echt de hele dag in heel milde mate niet lekker. Het enige wat helpt is eten, maar direct na het eten is het terug. Gezien ik mezelf niet nu al +10kg erbij wil eten, probeer ik het gevoel maar te accepteren. Mijn borsten blijven doorgroeien, dat vind ik wel echt heel mooi :proud:.

Echo's
Spannend dames, de naderende echo's! Ik hoop dat alles goed is :).

Hier is het bloedverlies helemaal gestopt. Het lijkt echt eenmalig te zijn geweest op vrijdag, en daarna alleen maar bruin. Gisteren was het weer helemaal schoon, heel fijn. Vanmiddag aan het einde van de dag ga ik weer even spieken. Als het er dan goed uit ziet, geloof ik wel dat de bloeding geen impact gehad heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Andijviestamppot, heb je al duidelijkheid?

De wagen: wij hebben zelf een Joolz Day, tweedehands gekocht. Is een stevige wagen met grote banden maar niet zo heel compact op te vouwen. M'n collega heeft een Easy Walker Harvey en die is een stuk compacter.

Mbt tweedehands dingen: wiegje, kleertjes (gekregen van schoonzus en buurvrouw, uiteraard ook wel veel zelf gekocht). De Tripp Trapp kregen we nieuw, anders had ik m zelf via marktplaats gekocht.

Kinderkamer komt volledig van IKEA, was net zo duur als een beetje netjes spul tweedehands (was €300 kwijt daaraan).

Het enige wat ik absoluut niet tweedehands wilde waren de autostoelen en fietsstoeltjes ivm garantie en veiligheid. En matrassen enzo ivm hygiëne.

Een kolf heb ik in de eerste week van de kraamhulp geleend en daarna aangeschaft. Ik zou eerst proberen te lenen of huren, kijken of het je bevalt. Ik vond uiteindelijk handmatig kolven het fijnst en het meeste opleveren...

Kwaaltjes: moe en de hele dag wagenziek. Beetje eten helpt soms, vooral hartige dingen. Ik moet iig geen honger negeren want dan word ik wel echt misselijk.

Oh ja, en het mondkapje (wat ik voor mijn werk de hele dag op moet) kan ik ook bij vlagen slecht verdragen...
bessss wijzigde dit bericht op 20-01-2021 09:00
4.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het bloeden is dezelfde dag nog gestopt en bleef bij oud bloed... maar vertrouw het nog niet helemaal. Ik denk dat ik het deze week nog even aankijk en anders toch maar ga bellen voor een echo. Ben nu 6.5 week.
Wij willen de grote dingen 2e hands aanschaffen, vorige keren ook gedaan!
Wel met nieuw matras. Maar de basis hoeft niet nieuw.

De eerste heb ik flesvoeding gegeven en de 2e helaas maar 2 maand borstvoeding, heb toen een handkolf van vrienden geleend. Wilde nu een elektrische via Ali bestellen 😅 had ik hele goede verhalen over gehoord!

En nog een tip, wanneer je naast borstvoeding een fles wil/moet geven (ivm kolven en werk): de bottlebox
Niet ieder kindje wil elke fles. En zo kan je redelijk voordelig 4 soorten flessen uitproberen en kijken welke past! Zag het voorbij komen en leek mij ideaal! Kan namelijk best een dure zoektocht zijn haha!
Oeh Haakmama wat een goede tips, dankjewel! Gaan jullie allemaal sowieso borstvoeding geven/proberen?

Fijn hoor Andijviestamppot dat het wel gelijk gestopt is, maar ik snap je onzekerheid heel goed!

Ik heb ook een Joolz Day tweedehands kunnen overnemen, heel blij mee, maar man en ik zijn ook beide niet zo groot. Hij is fijn om ook op onverharde paden met de honden te kunnen lopen straks :heart:

Verder durf ik nog niet zo goed echt te kijken en kopen, eerst die hartslag maar eens volgende week :applause:
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamppot gelukkig wel gelijk gestopt. Ik hoop voor je dat het dus toch geen slecht voorteken is geweest. Ik duim voor je!

Spulletjes; Ik heb nog niks gekocht. Ik wil altijd eerst een hartje zien voor ik het mezelf toelaat. Daarnaast hebben we ook nog heel veel van de eerste, dus heel veel nieuws hebben we niet nodig. Vorige keer hebben we wel gekeken naar 2e hands kamertje, maar op dat moment stond er niks te koop wat bij ons paste. Gezien we van mijn ouders een bijdrage kregen hebben we toen besloten om dan nieuw meubels te kopen. Deze gaan nu dus de tweede ronde ook mee, dus dat vind ik dan wel weer het geld waard. Verder kregen wij ook veel kleertjes van nichtje die een jaartje ouder is. Dat was fijn als aanvulling op de gaderobe. Hierdoor stond ik mezelf dan ook wel eens toe om net iets meer geld aan kleertjes uit te geven die ik zelf heel leuk vond.

Wandelwagen; Wij hebben vorige zwangerschap een tweedehands Joolz Day gekocht. Ben er tevreden mee en heel blij dat ik geen nieuwe wandelwagen heb gekocht. Ze gaan zo vaak in en uit de auto enzo, waardoor ik nu minder erg vind als er een krasje bij komt. Daarnaast vind ik die dingen echt belachelijk duur en als ik kijk hoeveel we er echt gebruik van hebben gemaakt valt dat dan ook wel tegen. Onze dame liep vrij vlot en vind het nu ook heel leuk om te lopen, dus als we rondjes gaan wandelen loopt ze vaak zelf. Alleen als ik langer dan 45 min weg ga neem ik hem nog mee.

Borstvoeding/kolven; Vorige keer kon ik een kolf lenen van een vriendin. Ik heb toen alleen de borstschilden zelf nieuw gekocht. Achteraf dus gelukkig maar, gezien de borstvoeding bij mij niet op gang kwam/toereikend was. Ik zou dus afraden om gelijk een kolf te kopen, omdat je het nooit weet. Je kan er ook makkelijk goede huren of wellicht even rond vragen of er iemand in je omgeving hem te leen heeft.

Borstvoeding; Ik weet dus nog niet helemaal of ik borstvoeding weer ga proberen. Het heeft mij vorige keer zoveel verdriet gegeven in de eerste weken, dat ik het lastig vind. Toen stond ik er ook in 'ik probeer het en lukt het niet, dan jammer' en ik had dus nooit verwacht dat het me zoveel verdriet deed om die keuze te moeten maken. Aan de andere kant ga ik er nu wel anders in wellicht en kan ik dan iig de eerste belangrijke voedingsstoffen aan de kleine geven.

Kwaaltjes; Ik ben veel meer vermoeid dan mijn eerste zwangerschap. Ik voel me ook in de ochtend veel misselijk, maar spugen is pas bij 1x gebleven. Beetje dubbel, want vaak zorgt het spugen wel voor een stop op de misselijkheid voor de rest van de dag. Nu duurt het dus veel langer over de dag. Verder merk ik dat de emoties ook al wel weer oplopen. Wat ik vorige keer niet zo had en nu wel merk is dat ik wat meer snauwerig kan reageren richting man. Gelukkig kan hij het handelen en lachen we er af en toe om. Ik moet wel zeggen dat ik onwijs uitkijk naar de echo volgende week, zodat ik het kan gaan vertellen in mijn omgeving. Heb gewoon last van kwaaltjes en is fijn als men weet waar het vandaan komt.

Het is een iets langere post geworden dan bedoeld haha
Alle reacties Link kopieren
andijviestamppot Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed komt en je straks een mooie echo hebt!

kwaaltjes Die beginnen wel steeds meer op te spelen. Ben al dagen super misselijk, maar nog niet over gegeven. Zit daar wel een beetje op te wachten, hoop dat de misselijkheid daarna dan wat minder is. Ook merk ik echt al wel een soort craving/afkeur voor bepaalde voedingsmiddelen. Owja, en alles stinkt.

spulletjes ik ben al wel een beetje aan het koekeloeren op internet, maar nog niks gekocht. Ook qua kinderwagen nog geen idee, het liefst wel 1 waarmee we kunnen hardlopen.

borstvoeding waarschijnlijk kan ik geen borstvoeding geven (door operatie), dus ga van te voren ook niks aanschaffen. Mocht het wonder boven wonder toch lukken, koop ik dan wel wat.
Andijviestamppot hoe is het nu? Heb je inmiddels gebeld?
Alle reacties Link kopieren
IWI schreef:
22-01-2021 16:04
Andijviestamppot hoe is het nu? Heb je inmiddels gebeld?
Ja heb gebeld maar ze hadden geen tijd dus moet maandag terug bellen om me aan te melden. Vandaag 7 weken, vind heel af en toe nog een spikkel bruin... maar t zit er in ieder geval nog in....
Alle reacties Link kopieren
Fijn andijviestamppot, blijft toch allemaal spannend de komende maanden (voor iedereen denk ik wel een beetje evengoed).

Ik heb al een paar uur een zeurend steekje links onderin m'n buik. Geen kramp, niet heel scherp maar wel nèt te vervelend om te negeren.

Daarnaast heb ik echt een soort onmogelijke borsten. Elke BH zit me niet fijn (te strak, teveel druk, etc) maar zonder BH heeft de zwaartekracht teveel invloed en 'trekt' de boel pijnlijk naar beneden. Zonder BH op m'n rug liggen is dan nog wel te doen. Irritant dus... Ze maken zich iig goed klaar voor de borstvoeding want de spenen zitten er al aan, allemachtig 🙈
Fijn dat het rustig blijft Andijviestamppot! Ik duim voor je dat het allemaal goed zit.


Nou Besss, erg he die borsten? Ik had een week na de positieve test een hele cup extra en dat is nu nog meer geworden. Ze zijn sinds 2 a 3 dagen ook echt pijnlijk.

Heb je misschien last van obstipatie? Je dikke darm eindigt linksonder.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan staat je nog wat leuks te wachten een dag of 4 na je bevalling, dan krijg je er nog 3 cups bij! Tijdelijk gelukkig, je zal ze vervloeken dan ;)

Voelt niet als darm, daar zit het ook te laag/diep voor. Nu warm in bed wat minder last, wel erg opgeblazen gevoel maar dat komt ook door de nieuw opgedane trek in cola. Dus vooral lucht, ik heb al medelijden met mijn vriend voor vannacht...
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, die borsten. Overdag valt het nog mee, behalve dat m’n bh’s jneens erg strak zitten. Maar ‘s nachts heb ik er echt last van, met name als ik omdraai van de ene naar de andere zij 😂. Heb afgelopen nacht maar een strak hemdje aan gedaan en dat hielp wel wat. Ik heb (of had?!) ‘maar’ een cup B, ben benieuwd hoe groot ze worden haha.

Deze week veel echo’s! Spannend! Ik morgen, met een paar anderen zie ik. Ik vind het ontzettend spannend.. Hopelijk gewoon goed nieuws. We hebben pas ‘s avonds een afspraak dus nog even geduld.
Alle reacties Link kopieren
Ja die tieten zijn niet te doen hé... was al voorzien van een D cup maar ben toe aan een maatje groter ondertussen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, hier ook herkenbaar!!
Vandaag hele middag misselijk geweest, echt irritant. Verder valt het me mee qua bijwerkingen.
Ja het is echt een rotgevoel. Ik mag me denk ik gelukkig prijzen dat het voelt als milde, continue wagenziekte, maar man, man, man, wat irritant!

Vanochtend wel ietsje minder last van mijn borsten en van de misselijkheid. Dus dan, uiteraard, direct last van onzekerheid :facepalm: :$.

Ik vind de vermoeidheid wel echt heftig. Ik ben er gewoon de hele dag gaar van en val steevast om 21.30u als een blok in slaap op de bank. Soms te koppig om eerder te gaan liggen. Vervolgens wel rond 6u weer wakker.

Wisselt het bij jullie ook? De symptomen?

Tortie, haakmama, pimpelmees, succes vandaag bij de echo :flirting:!
Alle reacties Link kopieren
Ja hier wisselt het ook. Heb een paar goede dagen gehad en nu sinds gisterenavond weer dizzy en vanochtend weer prijs met spugen.
Pijnlijke borsten heb ik niet en ken ik dus ook niet van de vorige zwangerschap. Enerzijds heel fijn, anderzijds is het voor mij ook weer een teken dat ze zich niet klaar maken voor de bv net als vorige keer.

Succes met alle the echo’s vandaag! Hopelijk alleen maar genieten!
Andijviestamppot, hopelijk kan je ook snel terecht en heb je duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier voor de dames met een echo vandaag! Laten jullie weten hoe het ging?

Greystone, ik heb bij m'n eerste zwangerschap weinig last gehad van m'n borsten (dat ik me kan herinneren) en toch ging de borstvoeding meteen heel goed. Dus dat kan gelukkig ook, hoeft blijkbaar niks met elkaar te maken te hebben.

Ik ben nu minder misselijk en wat meer last van kramp/steekjes. Toch irritant dat het zo wisselt want het maakt me soms wel onzeker. Nog een aantal dagen wachten...
Fijn te horen dat het herkenbaar is, die wisseling in symptomen :). Dat stelt me toch weer wat gerust!

Dit zijn ook gewoon onzekere tijden. Ik kan persoonlijk niet wachten tot we de NIPT uitslag terug hebben gekregen. Ik denk dat ik dan pas een beetje ontspan ;-D. Daarna gaan we het ook aan ons nichtje (4jr) vertellen, ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren! Ze heeft er vorig jaar net een zusje bij gekregen (ik ben precies een jaar na schoonzus uitgerekend), dus ze zal echt begrijpen wat het inhoudt.
Hoi lieve meiden,

Na een onverwachte echo zaterdag i.v.m. krampen en meer bloedverlies zijn we erachter gekomen dat het vruchtje bij mij bij 5 weken gestopt is met groeien. Ik zal mezelf uit de tabel verwijderen en wens jullie een hele fijne, gezonde zwangerschap toe :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven