Uitgerekend 21 t/m 31 Juli 2018

19-11-2017 08:57 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Wie is er nog meer uitgerekend tussen 21 en 31 juli 2018 en wil graag mee kletsen?
Zet je gegevens Dikgedrukt in je berichtje en ik voeg ze toe of wijzig ze in de tabel.
Op naar veel gezonde juli baby's :cheer2:
Naam #kindje UD Echo bijz.heden
Rosa02 1e 27-7 31-1 :heart: Ziekte v Crohn
Zjuuls84 2e 20-7 2-1 :heart: Zwanger door IUI
Ilona87 1e 25-7 4-1 :heart: pcos; clomid en IUI
Josine89 1e 18-7 :heart: bbz juli'17
xxroseliefxx 2e 20-7 22-12 :heart: complicaties 1e bevalling
Janeway103 1e 28-7 :heart:
IDnr2 2e 25-7 5-1 :heart:
Liesz123 1e 28-7 ? :heart:
Leyla18 1e 29-7 8-1 :heart: missed abortion juli '17
Aphrodite88 1e 25-7 2-2 :heart:
Cactusliefde 1e 22-7 9-1 :heart: 15-9 operatie bmm, kans op vroeggeboorte: verkorte bmm
Sevan 1e 26-7 3-1 :heart:
Smurfenhuisje 3e 28-7 2-1 :heart:
Siobhan85 1e 23-7 4-1 :heart:
Tamygirl 1e 29-7 26-1 :heart:
Dreamer02 2e 26-7 3-1 :heart: zwanger middels ISCI
Lauv 2e 25-7 :heart: HG
Anirac 2e 21-7 :heart: diabetes en vroeggeboorte 1e kindje
Berlin19 1e :heart:
Niccy007 1e 23-7 3-1 :heart:
Roos876 2e 28-7 1-2 :heart:
Puk32 :rose:
Lies90 :rose:
anoniem_356016 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 17:35
67.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had net de verloskundige praktijk aan de telefoon, om mijn inschrijven af te ronden.
En nu willen ze dat ik mijn urine laat controleren of ik niet stiekem een blaas ontsteking heb (nog nooit gehad), vanwege de buikpijn die ik heb. Drukkend gevoel in onderbuik wat niet lijkt op menstruatiepijn.

Voor de rest heb ik helemaal geen andere klachten/kwaaltjes

Heb ik vanuit de fertiliteitskliniek een echo met 7 en 10 weken.
Heb ik bij de verloskundige in week 8 mijn intake + echo :-D

Voor iedereen die ik nog niet gefelicteerd heb: Gefeliciteerd :proud:

Ik ben vandaag precies 5 weken en sinds juli al aan de foliumzuur.
en omdat ik via met iui bezig was hield ik er elk keer vanaf dat moment al rekening met mijn eten/drinken
Alle reacties Link kopieren
Puk Nu ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar jullie aantal guppies haha! Wat fijn voor jullie dat het toch zo gelukt is! Proficiat.

Josine Ik heb ook best wel last gehad van winderigheid :facepalm: verschrikkelijk irritant! Ik heb nog steeds een wat stekerig gevoel af en toe in mijn buik en ik ben echt super moe! Misselijk gelukkig nog niet zo heel veel last van. Wat betreft alcohol maakt het tot een bepaald aantal weken niet zo veel uit geloof ik. Omdat er dan nog geen directe verbinding is met jou. De eerste twee weken is er sowieso nog geen sprake van bevruchting toch? Ik slik trouwens wel al een aantal maanden foliumzuur en vitaminen, ik heb deze week weer voor 3 maanden bij moeten halen.

Lies Volgens mijn berekening :idee: zou ik nu 5 weken en 3 dagen zijn. Wij hebben 6 december onze eerste echo, dan ben ik 7 weken + 3 dagen.. Nog twee weekjes wachten
Alle reacties Link kopieren
Dames, niet bang worden. De eerste 5 a 6 weken krijgt de baby nog niets mee van jou voeding! Niet erg dus die wijntjes en rood vlees! Let ook goed op het wassen van gewassen!

Ik heb de app zwangerschap + daarin staat iedere dag iets uitgelegd. Super leuk en leerzaam! Wel na 12 weken betalen maar ik heb dat er wel voor over!
7 december afspraak gynaecoloog....pfff ik vind het zo spannend...helaas niet een gynaecoloog waarvan ik me kan herinneren dat hij aan mn bed heeft gestaan. Of het is op de ic geweest (toen lag ik onder narcose).

Maarja eerst maandag naar het UMC.
Alle reacties Link kopieren
Leuk: we zijn met nog meer zwangere dames.

Buikpijn gaat hier af en aan. De verloskundige vroeg ook of ik geen blaasontsteking kon hebben en heb toch even laten testen bij de HA. Gelukkig niet het geval.

Ik sport even niet nu, voel mij er nu niet zo prettig bij. Ga ik denk ik na de eerste echo oppakken.

Na deze lange periode was het slikken van foliumzuur er wel eens bij ingeschoten. Toevallig deze maand in eens een vooruitziende blik en het weer genomen. Wel nog een wijntje gehad en gewoon “alles” gegeten. Begreep ook dat het nog niet kwaad kan. Uiteraard direct gestopt na de test (4w4d)

Vandaag 5w1d. Voel mij eigenlijk wel anders.... zo spannend!

Het negenmaanden boek lijkt mij super leuk maar durf ik nog niet te kopen....
Alle reacties Link kopieren
Wat gaan jullie hard! :whut:

Foliumzuur slik ik al sinds eind september. Heb voor vsm puur mama gekozen omdat daar ook nog wat andere vitamines inzitten, het merk maakte me verder niet uit, maar voor die 5 euro per maand vind ik die extra vitamientjes wel een prettig idee...

Ik zou vandaag op 5w4d zitten volgens mijn eigen berekeningen. Qua klachten vooral misselijk, lichamelijk moe, en slapeloosheid... Laatste 2 dagen ook wat last van onrustige darmen, maar dat kan natuurlijk ook de crohn zijn.
Ook vind ik mijn buik sinds gisteren duidelijk iets opgezet! Zullen voornamelijk darmen zijn denk ik zo, maar zo diep bij je schaambeen toch niet?
Ga toch maar eens langzaam kijken waar ik zwangerschapskleding kan krijgen voor een redelijke prijs!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 december een vroege echo ivm de miskraam, toch maar de verloskundige gebeld vandaag, en 22 december de intake!
Alle reacties Link kopieren
Lies90 Nog een Lies erbij :D Welkom! En ook de andere dames welkom en natuurlijk gefeliciteerd!

Cactusliefde, ik sport ook regelmatig, doe iets rustiger aan maar dat komt vooral omdat ik zo enorm buiten adem raak :D Sta daar telkens flink te hijgen, terwijl mijn conditie echt wel goed was! Heb jij dat ook?

Ik ben trouwens volgens mijn berekening 4w5d. Ik slik nu ook zo'n multi viltamine met foliumzuur erin, hiervoor alleen foliumzuur. Zo'n boek lijkt me heel leuk! Even kijken of ik zoiets hier ook kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Cactusliefde dat hoop ik ook!
Hmm.. ja met buikspieren ben ik inderdaad ook voorzichtig maar ik doe bijv. ook een halfuur HIIT training.. dat is natuurlijk best wel een aanslag op je lichaam. Ik weet eigenlijk niet goed of je dat door mag blijven doen.. En of je bijv. je gewichten moet verlagen met krachttraining.

Liesz123 haha mijn conditie gaat ook snel achteruit! Wat voor sport doe jij?

Rosa zou je mijn naam nog even in de tabel willen veranderen? (ben pietlut ja haha :bonk: )

En wauw ik vind het nog even lastig om iedereen te onderscheiden en wie wie is! Hopelijk komt dat snel, het gaat ook wel heel snel hier haha! :whut:
Alle reacties Link kopieren
Rosa ik heb ook het gevoel dat het wat opgezet is! Volgens mij is dat helemaal niet raar. De klachten die je hebt herken ik allemaal. Ook mijn ontlasting die wat kuren heeft.

Liesz Ik raag ook enorm snel buiten adem! Maar ik dacht dat dat kwam door mijn verdwenen conditie na mijn operatie. Ik heb daarna flinke rugklachten gekregen en toen nauwelijks tot niet bewogen. Ik ben nu sinds een aantal weken begonnen met een speciaal aangepast schema om mijn conditie juist wat terug te krijgen. Ik kan nog geen trap op en af zonder te hijgen...

Leyla Er is wel heel veel te vinden op internet maar misschien kan je het beste de vragen stellen aan je verloskundige? Mij werd verteld dat ik dag en nacht mocht bellen als er iets was of ik vragen had. Nou kunnen dit soort vragen wel wachten tot kantoortijden natuurlijk :lol: Ik doe alleen fitness dus ik pas mijn tempo en reps gewoon aan op wat goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Cactusliefde Ja I know, ik heb het vorige keer al gevraagd aan de vk, en toen zei ze doe gewoon verstandig, kijk wat je aan kan, maar als je het gewend bent, dan kan je prima daarmee doorgaan in de eerste weken wat je altijd al deed. Heb ik dus toen ook gewoon gedaan.. maar toen wel de miskraam. Niet dat ik zeg dat het daarvan komt hoor, maar ik twijfel aan meer dingen en ben extra voorzichtig nu.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 7-12 eerste afspraak VK + echo

Ik heb ook het gevoel dat ik iets opzet. Maar ik voel de laatste dagen mijn darmen ook flink rommelen. Ik heb vanmorgen een elastiekje tussen mijn knoop en knoopsgat gedaan.
Mijn borsten knallen ook bijna uit mijn BH, misschien maar een maatje groter gaan kopen.

Qua sport: ik doe een contactsport, maar ivm een knieblessure (niets ergs) speel ik al 3 weken geen wedstrijden. Ik zou eigenlijk volgende week weer beginnen, maar ik houd mijn blessure nog wel even vol. Ik voel me niet prettig bij wedstrijden nu. Trainen doe ik nog wel, en daarnaast ga ik regelmatig naar de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Janeway Slim dat elastiekje! En een goed excuus nu die blessure..

Leyla Inderdaad doen wat goed voelt. Hoe meer weken er verstrijken, hoe meer vertrouwen je erin krijgt dat het goed zit. Langzaamaan durf je dan vast weer wat meer. Geef het ook wat tijd hé, je gevoel zegt dit niet voor niets!
Alle reacties Link kopieren
Leyla en Janeway: tabel is aangepast voor jullie! :-)

Ik voel me sinds vandaag ineens grieperig? Hoop toch niet dat de griep hier echt doorkomt! :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu fitness. Ik probeer het programma hetzelfde te houden maar een veel rustiger tempo. Moet ook wel, sta constant te hijgen ;-D Ik wil ook wat meer gaan zwemmen om toch een beetje in conditie te blijven. Ik deed eerder ook wel body pump en ook een contactsport, hier hebben ze dat niet. Maar dat lijkt me wel iets lastiger omdat je dan toch met een groep een tempo aanhoudt, ik zou direct door de mand vallen, ik trainde best vaak en hoog tempo. Die dagen zijn voorbij ;-D Maar ik doe dus gewoon m'n eigen ding nu.

Vervelend Rosa02, beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Cactusliefde ja klopt, heb je helemaal gelijk in. Ik doe ook rustig aan en neem voldoende rust, meer dan bij de vorige keer. Iets meer luisteren naar mijn lichaam ;)

Rosa dankjewel voor het aanpassen en beterschap, hopelijk zet het niet door!

Liesz, haha ja met dat tempo heb ik dus ook, ik doe ook oa bodypump. Ik gooi er nu minder gewichten op en sla af en toe even een setje over stiekem haha. Ik denk dat ik ook nu even wat meer voor mezelf wat dingen moet doen om eigen tempo aan te houden.

Trouwens ik heb gisteren een 9 maanden boek gekocht. Ik durfde het eigenlijk ook nog niet maar toch maar gedaan, ook om mijzelf het vertrouwen te geven van het komt wel goed. Ik ga gewoon lekker beginnen met schrijven en zie wel wat het wordt :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk Leyla! Welke heb jij gekocht?

Ik heb vandaag ff een minder dagje. Ik loop erbij als een zombie, zo moe ben ik! Gisteren kon ik door de vermoeidheid niet in slaap komen. Nu heb ik onder mijn linkerrib telkens een steek, het voelt alsof je te lang te hard gerend hebt en het in je milt hebt. Ik heb ff google geraadpleegd (haha de goede vriend) en het kan veroorzaakt worden door ophoping van lucht in je dikke darmen. Aangezien ik nogal last van lucht heb gehad afgelopen weken denk ik dat dat het geval is. Maar fijn is anders. Ik heb helaas last van 'avond'misselijkheid, telkens voordat ik ga slapen zet het op en lig ik kotsmisselijk in bed... Gelukkig nog niet hoeven overgeven. Hebben jullie last van deze kwaaltjes?

Gisteren had ik het weer met mijn zus over mijn neefje en een tweede, zei ze ja doe jij maar eerst zwanger worden! Haha niet wetende dat het al gelukt is. We gaan het volgend weekend vertellen met sinterklaascadeautjes. Dan zijn we 7 weken, nog heel vroeg maar m'n zus vertrouw ik dat wel toe.
Alle reacties Link kopieren
Jouw tip Cactusliefde! Ik vind de rest niet zo leuk en deze opende ik en ik dacht 'heeee' deze is leuk! Dus thanks voor de tip haha!

Wat shit dat je je zo voelt :( ik herken je klachten overigens niet, behalve de vermoeidheid. Ik ben ook ontzettend moe en heel veel moeite met in slaap te komen. Mijn borsten beginnen met de dag meer pijn te doen, als ik loop voelt het echt alsof ik met twee bommetjes loop zeg maar haha. En ik ben ontzettend emotioneel, jeetje. Om het minste heb ik alweer tranen in mijn ogen staan.

Veel plezier met volgend weekend vertellen aan je zus! Na de echo van 6 december willen wij het ook aan wat mensen gaan vertellen, maar echt alleen ouders en schoonouders, mijn zus en schoonzus. Eerst die echo maar eens afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Hier voornamelijk een schoonmoeder die bang is als ik lichamelijk bezig ga! Volgens haar mag je je handen niet hoger dan je hoofd strekken, en ook het mesten van de paardenstallen is levensgevaarlijk... :@@: T is een super lief mens hoor, maar ik ben echt niet van plan om 9 maanden op de bank te blijven liggen! :lol: Ik denk dat je vooral moet blijven doen wat je altijd deed zolang je lichaam niet aangeeft dat t teveel is...

Ik had gisteravond ineens wat lichtroze afscheiding, en vanmorgen bruine afscheiding.... Gisteravond wel sex gehad wat een verklaring zou kunnen zijn volgens Dr. Google, maar aangezien ik deze hele periode nog niet 1x gekleurde afscheiding gehad heb maak ik me toch best wel wat zorgen... :sigh:
Heb de vk gebeld maar die nam niet op, hoop dat ze zo nog terug belt en ik evt voor een vroege echo ofzo mag komen.... Ben dan maar naar de drogist gereden en een cb digital gekocht in de hoop dat die 3+ aangeeft. Vorige week zei hij nog 2-3, dus dan weet ik in ieder geval of mijn hcg opgelopen is.
Ik wordt gek van mezelf! Mijn gevoel zegt nog steeds dat alles goed zit, maar mijn gedachtes gaan alle kanten uit...
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Sorry dat ik hier even inbreek, maar Rosa ik heb ook sinds gisteravond bruin verlies en maak me ook zorgen.
My best friend google zegt inderdaad dat het wel normaal kan zijn, zolang het niet veel, rood of gepaart gaat met krampen..
Toch zit het me echt niet lekker, ik ben nu 5w2d. Ben benieuwd wat je vlk zegt.
Sterkte met deze onzekerheid! Xx
Oh ik heb ook ietwat bruinig verlies. Niet echt afscheiding maar meer kleine fliebeltjes (sorry voor de details).

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een flinke bloeding gehad...wat echt veel was en mn dochter wordt nu bijna 2 😮
Wordt zelf nog niet echt ongerust nu van dit bruinige verlies.

Ik ben gister van de laatste treden van de trap gegleden. Flink op mn onderrug/ bijna stuitje terecht gekomen. Was wel even schrikken. Nu een enorme blauwe plek en wat spierpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Ik heb inderdaad soms ook ietwat bruinige afscheiding, ik maak me er ook niet erg druk om. Als ik Google raadpleeg lijkt het vaak voor te komen. Het is pas alarmerend als je helderrood bloedverlies hebt en volgens mij moet het dan ook meer dan een beetje zijn dacht ik. Ik hoop dat het jullie wat geruststelt om te weten dat veel dames hier het ook hebben!
Alle reacties Link kopieren
Oei Roselief, dat moet je niet te vaak doen! Hoop dat je niet al te veel laat ervan hebt?

Vk heeft me net terug gebeld: wat een lief mens is dat! Nam zich alle tijd om mij mijn verhaal te laten doen, heeft flink wat vragen aan me gesteld, en me een beetje gerust weten te stellen... :-) Zij zegt dat ik er echt vanuit mag gaan dat alles nog goed zit, zolang het wat bruine afscheiding is gaat het ws over oud bloed van de innesteling wat er nu een beetje uit komt, ofwel een klein wondje aan de bm hals door de sex. Zolang het niet meer wordt, helderrood is, of ik flinke buikpijn krijg moet ik proberen vertrouwen te hebben in mijn lichaam, en als ik het toch niet vertrouwde mocht ik altijd bellen, al was het midden in de nacht... :-D
Even diep ademhalen dus, en doorgaan met genieten van ons wondertje wat veilig in mijn buik zit... :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben even afwezig geweest, omdat ik mij steeds toch wel erg angstig voelde, omdat ik echt heel erg bang was dat het mis zou ik gaan(zonder echte reden). Ik heb 2 maanden geleden met 5 weken een mk gehad, dus ik denk dat dat de reden is. Ik mocht van mijzelf even niet meer op het internet, omdat ik dan alleen maar forums aan het lezen was of op google naar alle symptomen aan het zoeken was om te kijken of alles wel goed ging.

Ik kan nu alles weer goed relativeren en ik kan weer helder nadenken dus ik ben weer positief (gelukkig :))

Even ingaan op het bloedverlies. Ik heb dat gisteravond ook best wel erg gehad na seks met mijn vriend. Ik maak mij er alleen niet zo druk over. Het gebeurde nog geen 1 seconde daarna, was helderrood. Ik schrok wel, maar we zijn er toen meteen vanuit gegaan dat er een ader gesprongen was. Vanochtend was het inderdaad opgehouden. Alleen nog een beetje bruin bij het plassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven