Uitgerekend 21 t/m 31 Juli 2018

19-11-2017 08:57 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Wie is er nog meer uitgerekend tussen 21 en 31 juli 2018 en wil graag mee kletsen?
Zet je gegevens Dikgedrukt in je berichtje en ik voeg ze toe of wijzig ze in de tabel.
Op naar veel gezonde juli baby's :cheer2:
Naam #kindje UD Echo bijz.heden
Rosa02 1e 27-7 31-1 :heart: Ziekte v Crohn
Zjuuls84 2e 20-7 2-1 :heart: Zwanger door IUI
Ilona87 1e 25-7 4-1 :heart: pcos; clomid en IUI
Josine89 1e 18-7 :heart: bbz juli'17
xxroseliefxx 2e 20-7 22-12 :heart: complicaties 1e bevalling
Janeway103 1e 28-7 :heart:
IDnr2 2e 25-7 5-1 :heart:
Liesz123 1e 28-7 ? :heart:
Leyla18 1e 29-7 8-1 :heart: missed abortion juli '17
Aphrodite88 1e 25-7 2-2 :heart:
Cactusliefde 1e 22-7 9-1 :heart: 15-9 operatie bmm, kans op vroeggeboorte: verkorte bmm
Sevan 1e 26-7 3-1 :heart:
Smurfenhuisje 3e 28-7 2-1 :heart:
Siobhan85 1e 23-7 4-1 :heart:
Tamygirl 1e 29-7 26-1 :heart:
Dreamer02 2e 26-7 3-1 :heart: zwanger middels ISCI
Lauv 2e 25-7 :heart: HG
Anirac 2e 21-7 :heart: diabetes en vroeggeboorte 1e kindje
Berlin19 1e :heart:
Niccy007 1e 23-7 3-1 :heart:
Roos876 2e 28-7 1-2 :heart:
Puk32 :rose:
Lies90 :rose:
anoniem_356016 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 17:35
67.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He dames,

Ik weet ook net sinds maandag dat ik zwanger ben, vandaag 5 weken. Er is een traject van 3 jaar aan vooraf gegaan en de laatste iui voor we door zouden gaan naar IVF was raak :)!
Schrijf ook graag mee, het is mijn eerste zwangerschap en voel vanalles en ook weer niks, maakt nogal onzeker! Vooralsnog alleen last van misselijkheid vlak voor de lunch, dus hoop dat dat zo blijft.

Las hier dat iemand buiten de fertiliteitskliniek ook de vk gebeld heeft, moet dat dan? Onze eerste echo is op 7 weken in het ziekenhuis, ik dacht ik hoor vanzelf wel wanneer ik over moet naar de verloskundige...

Voor de tabel: beide 32 jaar, eerste kindje, UD 27/7, eerste echo 8/12
Alle reacties Link kopieren
@Hannah_zz

Dat was ik (denk ik)
De fertiliteitskliniek raden het aan om nu wel al te bellen met een verloskundige om na te gaan wat hun willen.
Meestal neemt een verloskundige een max aantal clienten aan rond dezelfde UD. Als je dus pas laat aanmeld kan het zijn dat er geen plek meer is bij de verloskundige van je keus.

Ik had dus bij de verloskundige zelf neer gelegd wanneer ze de eerste intake wilde, en die wilde ze toch gewoon op de standaard 8 weken houden.
Ondanks de echo bij 7 en 10 weken bij de fertiliteitskliniek.

Gisteren trouwens mijn urine laten controleren, heb geen blaasontsteking.
Buikpijn komt dus toch alleen van zwangerschap
Begin nu trouwens wat kleine andere kwaaltjes te krijgen, gespannen borsten, moe/futloos en soms kortdurend misselijk

@joan10
Ik durf ook nog steeds niet 100% blij te zijn, bang dat het fout gaat speelt continu door mijn hoofd. Ook al is dit mijn eerste zwangerschap
Ik kan jouw angst ook wel voorstellen :hug:
ilona87 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 18:59
Reden: Typefout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ondanks dat ik er misschien nog iets minder enthousiast in sta als de meeste van jullie, wil ik toch graag meeschrijven. Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben en ik moet nog heel erg wennen aan het idee. Ik heb nog niet zo heel lang een relatie en ben al relatief oud ( 41) dus dit komt wel als een complete verrassing. Van de andere kant vind ik het ook heel mooi dat dit me nog gegeven is en denk ook wel dat het zo heeft moeten zijn op een of andere manier.
Gelukkig is mijn vriend heel erg enthousiast en is er van overtuigd dat we dit samen wel aan kunnen. En dat denk ik ook wel.
Ik heb nog geen verloskundige geraadpleegd maar ga die volgende week wel bellen. Mijn uitgerekende datum zou zijn 24 juli.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Brownswiss. Snap dat je even moet wennen aan het idee! Heb je al kinderen? Fijn dat je vriend zo goed reageert.

Hannah_zz Fijn dat het gelukt is na zo'n lang traject! Gefeliciteerd :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Hannah en Brownswiss!

Ik moet zeggen dat jullie verhalen over de gekleurde afscheiding mij wel gerust stellen. Als we er met zovelen last van hebben moet het bijna wel normaal zijn dat dit af en toe gebeurd! Gisteravond veel afleiding gehad doordat ik mijn diplomauitreiking had van een interne opleiding, en vandaag voel ik me weer wat geruster... :-)
Alle reacties Link kopieren
Proficiat met jullie zwangerschap Hannah en Brownswiss!

Rosa Fijn dat je gerustgesteld bent en gefeliciteerd met je diploma! :-)

Ik voel me vandaag ook weer energieker en emotioneel stabieler :facepalm: vanavond gaan we uit eten met de hele familie. Dat vind ik nog wel lastig, wat mag je wel wat mag je niet. En dat dan zonder te overleggen met iemand haha. Gelukkig is het ieder z'n eigen gerecht en geen tapas ofzo! :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Cactusliefde herkenbaar, ik heb vandaag ook een goede dag, ben niet zo prikkelbaar als de afgelopen dagen ;-D Heb vannacht ook eindelijk 8 uur geslapen, van 3 uur 's nachts ( :nut: ) tot 8, en toen van 9 tot iets voor 12 ( :$ ) Vriend heeft me gelukkig niet wakker gemaakt.

Veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Toch spannend allemaal hoor. Zelfs als ik het van jullie lees.

Vandaag is hier de vrouw van moeders voor moeders langs geweest. Vanaf volgende week mag ik weer plassen voor het goede doel. 😆

Doen jullie ook mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kinderen, is er eerder nooit van gekomen omdat ik eerder de juiste partner niet ben tegengekomen. Had er ook al sterk rekening mee gehouden dat het niet meer zou gebeuren en dat had ik ook prima gevonden. Dat me dit nu toch nog gebeurt is wel bijzonder. Mijn kwaaltjes tot nu toe: gevoelige stevigere borsten, soms wat steken in de onderbuik, iets vaker plassen en prikkelbaar...en een beetje een statisch geladen gevoel...weet niet of iemand dat herkend?
Alle reacties Link kopieren
Brownswiss je "kwaaltjes" zijn heel herkenbaar. Ik heb ook erg gevoelige borsten en steken onderin mn buik. Misschien is het voor je eigen gemoedsrust fijn om contact met een verloskundige te zoeken. Ze kunnen ook gewoon al je eventuele vragen beantwoorden en zijn er gewoon om jou te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken jullie klachten wel. Ik heb sinds ik t weet hele tijd licht zeurende buikpijn. Af en toe kokhalzen / vlaag misselijkheid en Mn broeken zitten niet echt lekker. Jullie ook die buikpijn? Gelukkig geen bloedverlies. Ik gister moeders voor moeders langs gehad.... ik ben vandaag 4.5 weken zwanger en ben sinds gister al gestart. Mijn testen zijn heel donker. Heb voor de zekerheid ook nog een clearblue gehaald of ik niet miss toch al verder ben. Maar hij gaf 2-3 wkn aan. Dus dan klopt het gewoon! Ik hoop zo dat het goed blijft gaan. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat t fout gaat...... maar probeer mezelf toch nog een beetje te beschermen. Ben ook zo bang dat t niet goed gaat.... dat herkennen jullie ook wel. Vind sex ook wel spannend nu even dus niet gedaan nog sinds we t weten...... Wij hebben t aan onze ouders verteld en ik aan 2 vriendinnen. Verder houden we t stil tot na de echo en vertellen t waarschijnlijk met kerst tegen onze broers en zussen mocht het goed blijven gaan...
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

ik teste vandaag positief, ben zwanger van een derde kindje. De vorige twee zwangerschappen schreef ik ook mee met een club van het forum, en met die moeders heb ik nu (via facebook) nog steeds contact. Erg leuk, dus ik meld me hier ook graag aan.

Mijn oudste (een zoon) is nu 3,5 en mijn jongste (een dochter) 1,5. Beiden erg vrolijke, en intensieve kinderen. Ik hou er van. Beiden drinken borstvoeding bij mij en ze slapen ook bij ons in bed. Ben benieuwd hoe lang er nog melk zal zijn.

Smurfenhuisje, 31 jaar, 3e kind

Oh, bij de eerste twee zwangerschappen heb ik HG gehad (Hyperemesis Gravidarum), extreme zwangerschapsmisselijkheid. Laatste keer heb ik 4 maanden plat gelegen omdat bij iedere beweging ik alweer moest spugen, en uiteindelijk een week uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen. Ik hoop dat het me dit keer bespaard blijft.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Brownswiss, ik snap dat het een beetje een schok is!


Ook ik heb aan het begin van deze week heel licht gekleurde afscheiding gehad. Ondanks google was vriend bezorgd genoeg om toch een vroege echo te boeken op 6 december. :heart:

Verder doen mijn boobs met de dag meer pijn en is mn buik licht opgezet. Maar het voornaamste is de emotionele kant.. jeetje :s maak me sinds deze week druk over alles en ben me ontzettend en totaal onverwachts bewust van hoe afhankelijk ik me nu voel van mn vriend en mijn onafhankelijkheid over het algemeen en mijn identitei als niet-moeder en de omslag in onze levens en relatie. Zo ongelooflijk tegenstrijdig met mijn liefde voor de zwangerschap en hoe graag ik zwanger ben/wil zijn. Hoop dat dit niet te raar en ondankbaar overkomt.. ben namelijk diep van binnen er natuurlijk wel super blij mee. Lekker, dat psychische effect van die hormonen -_-' Hoop dat jullie er minder/geen last van hebben.

Fijn weekend allen iig :) 💛
Alle reacties Link kopieren
@sevan: herkenbaar!
In m’n hoofd gaat er ook veel om. Ik zag mezelf ook als niet-moeder en dit is natuurlijk ook een behoorlijke omslag. Ik ben er zelf zielsgelukkig mee (al laat ik het nog niet helemaal toe...) maar je wereld staat toch een beetje op zijn kop :O

Ik weet nu een week dat ik zwanger ben en het begint nu echt te landen. Daar herinneren m’n borsten maar anders wel de hele dag aan @(

Hoe gaat het voor de rest qua kwaaltjes bij iedereen? Ik heb gelukkig niet meer de hele dag die zeurende buikpijn, nu meer af en aan en met vlagen misselijkheid. Maar die moeheid: kan de hele dag wel slapen. Gelukkig nu lekker weekend. Ik merk wel dat ik m’n vriendinnen een beetje “vermijd”, die hebben meteen door dat ik zwanger ben als ik niet drink :biggrin:

Fijn weekend allemaal! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Cactusliefde: dankjewel! Ben heel blij dat t afgerond is nu, mooi op tijd zodat ik weer wat meer rust krijg! :-)
Geniet van jullie etentje! Lastig he, als je nog niet precies weet wat je wel of niet kunt eten. Ik kies nu gewoon voor de zaken waar ik 100% zeker van ben, wil geen risico nemen... Gelukkig zijn er meestal genoeg gerechten waar je niet over hoeft te twijfelen!

Liesz: Heerlijk dat je zo lang geslapen hebt! Dat zal ook zeker wonderen doen voor je humeur... :-D

Idnr2: Ik heb ook gekeken voor moeders voor moeders, maar mag helaas niet meedoen ivm vroegere bloedtransfusies en mijn medicatie voor de crohn... Vind het jammer, want het is echt een super mooi gebaar om te doen!

Brownswiss: Begrijpelijk dat het even tijd nodig heeft om eraan te wennen! Hoe staat je vriend erin? Kwaaltjes zijn idd heel herkenbaar, en ook ik raad je aan maandag contact op te nemen met een verloskundige.... Ik was gisteren in ieder geval al heeeel blij met de mijne! ;-)

Lies90: hier ook veel last van mijn broeken... Heb op mijn werk al een maatje groter genomen, ziet nu echt niet uit, maar tegen het einde van mijn dienst had ik echt buikpijn!
Volgens mijn vk kloppen die cb’s lang niet altijd... Hij baseert die weken op de hoeveelheid hcg, echter kan de snelheid waarmee hcg stijgt per vrouw of zwangerschap verschillen... Dus zou zomaar kunnen dat je toch al een week langer zwanger bent, of juist wat korter...
Ik mocht hem gisteren in ieder geval niet van haar gebruiken om te controleren of alles goed was, en dat heb ik dan ook niet gedaan...
Frustrerend he, dat je van niemand zekerheid kunt krijgen dat alles goed komt! :-|

Smurfenhuisje: welkom! Wat leuk dat jullie voor een 3e gaan! Wanneer ben je uitgeteld? En Hg, jeetje zeg... Dat gun je niemand! Hoop dat je dit keer niet zoveel last ervan krijgt...

Sevan: De emotionele kant vind ik ook heel herkenbaar... Het is buiten een nieuw begin, ook een periode waarin je afscheid neemt van je ongebonden leventje! Denk dat die gedachtes juist heel normaal en gezond zijn, zolang ze niet de overhand nemen...

Aphrodite: Hier wel nog zeurende buikpijn, en idd vlagen van misselijkheid. En mijn reuk: weet je hoeveel mensen stinken?! :-o

Ik moet vandaag zoooo ontzettend vaak plassen! Niet normaal zeg, kan het niet eens meer tellen... Mijn collega’s hebben zich rot gelachen! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Lies Ik heb ook nog steeds wat buikpijn, niet heel erg. Als ik hoest of nies of hard lach dan voelt het ook niet zo prettig!

Smurfenhuisje gefeliciteerd!

Sevan Zeker herkenbaar. Ik vind het allemaal heel erg spannend en het is inderdaad een hele grote omslag in je leven. We hebben er natuurlijk bewust voor gekozen, maar het vergt wel wat tijd om daaraan te wennen. Ik denk dan altijd maar: Heeeeel veel mensen voor mij hebben kinderen groot gebracht, als zij het kunnen dan kunnen wij het ook!

Rosa inderdaad, die geur haha! Ik zei gisteren in de stad net iets te hard: "Iedereen stinkt hier!' tegen mijn vriend.. Er waren veel mensen aan het roken, dat vind ik normaal al vies ruiken maar nu dubbel zo erg!

Het eten gisteren was erg gezellig, helaas mag je toch een hoop niet. Altijd hetgeen waar je het meest zin in hebt natuurlijk.. Mijn schoonzus maakte een bepaalde opmerking waardoor ik echt zou zweren dat ze iets doorheeft! Hebben jullie dat ook? Het gevoel dat het van je gezicht af te lezen is dat je zwanger bent? :lol: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Ik heb nog niet echt last van kwaaltjes, tot vandaag steeds duizelig in de ochtend en veel krampjes, maar vandaag nog niks. Wel heel moe, maar dat mag ook met 50 uur werken per week en twee kleine smurfen die beiden geen hele nachten doorslapen.

volgens internet ben ik 28 Juli uitgerekend.

Zo'n sterke reuk lijkt me echt naar! en al helemaal wanneer je mee doet aan mvm, het conserveringsmiddel in die flessen stinkt! Ik heb me gisteravond ook weer aangemeld, ben benieuwd hoe lang ik het dit keer vol hou.
Alle reacties Link kopieren
Rosa wat vervelend dat je bloedverlies hebt. Wel super fijn dat de vk zo goed op je reageerde en je gerust gesteld heeft.

Rozelief ai van de trap afvallen is niet fijn :( gaat het al weer wat beter?

Hannah, brownswiss & smurfenhuisje gefeliciteerd en leuk dat jullie meeschrijven! :)

Sevan ik begrijp je gevoel zo goed! Het is een hele diepe wens om moeder te worden maar merk ook dat ik dit weekend heel onzeker ineens werd. En wat nou als het niet lukt met opvang? En kunnen we nog wel leuke dingen doen met z'n tweeen? En kan ik het uberhaupt wel aan? Denk op zich dat die gedachten heel normaal zijn, fijn zijn ze echter niet..

Qua kwaaltjes gaat het hier best prima.. ik heb een opgezette buik en erg moe. Voor de rest erg emotioneel en kan om alles janken. Ik merk ook dat ik mensen in mijn omgeving beetje ontwijk om niet al te veel te laten blijken. Ik heb ook het gevoel alsof het letterlijk van mijn gezicht af te lezen is :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ohnee!

Gisteren een aantal toetjes gekocht zonder te kijken. Mijn vriend had hem voor me gepakt en dus het folietje eraf gehaald. Kijk ik op de rest van de toetjes, blijkt er alcohol in te zitten! o_o 1,6% dus blijkbaar...
Alle reacties Link kopieren
O jongens... ik heb bloedverlies. Helder rood! Vk gebeld.... 50/50 afwachten wat er gaat gebeuren! Heb wel lichte buikpijn maar dat heb ik al sinds ik t weet.. ben 5 weken vandaag! Maak me zoveel zorgen! Zo verdrietig!😭
Alle reacties Link kopieren
Lies90 schreef:
27-11-2017 14:18
O jongens... ik heb bloedverlies. Helder rood! Vk gebeld.... 50/50 afwachten wat er gaat gebeuren! Heb wel lichte buikpijn maar dat heb ik al sinds ik t weet.. ben 5 weken vandaag! Maak me zoveel zorgen! Zo verdrietig!😭
Oh lies, wat erg! Ik hoop voor je dat het meevalt, mag je niet langskomen voor een echo eventueel?? Knuffel!!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop t ook maar met afvegen elke keer helder rood bloed...... ik heb geen goed gevoel erbij😰 hopelijk komt t goed.... nee omdat ik 5 wkn ben zei ze kunnen we niks op de echo zien over de conditie vd baby! Omdat t hartje deze week gaat kloppen.. ze zei de komende dagen gaan heel spannend zijn hoe t nu verder gaat. Als ik meer bloed ga verliezen en meer krampen krijg is t foute boel.....
Alle reacties Link kopieren
@Lies90: ik ga duimen dat het de goede 50% kans is... Snap dat je je zorgen maakt. Ik heb ook veel verhalen gelezen dat bloedverlies kan tijdens de zwangerschap. afwachten nu, en dat is kut!

Digitale knuffel vanuit hier. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Jullie zijn lief😘

Ik hoop dat ik idd ook bij de 50% hoor waarbij het wel is gebeurt en er niks aan de hand is..... Maarja...........
Alle reacties Link kopieren
Lies90 schreef:
27-11-2017 14:18
O jongens... ik heb bloedverlies. Helder rood! Vk gebeld.... 50/50 afwachten wat er gaat gebeuren! Heb wel lichte buikpijn maar dat heb ik al sinds ik t weet.. ben 5 weken vandaag! Maak me zoveel zorgen! Zo verdrietig!😭
Wat naar lies! Sterkte! Wordt inderdaad spannend voor je. Ik had zelf ook helderrood bloedverlies vandaag. Ik heb ergens heel sterk het idee dat er een adertje gesprongen is, ookal heb ik daar geen directe aanleiding voor. Het is wel alweer gestopt.. Ik duim voor je dat het snel afgelopen is met bloeden en dat je je wat minder onzeker hoeft te voelen :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven