Uitgerekend 21 t/m 31 Juli 2018

19-11-2017 08:57 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Wie is er nog meer uitgerekend tussen 21 en 31 juli 2018 en wil graag mee kletsen?
Zet je gegevens Dikgedrukt in je berichtje en ik voeg ze toe of wijzig ze in de tabel.
Op naar veel gezonde juli baby's :cheer2:
Naam #kindje UD Echo bijz.heden
Rosa02 1e 27-7 31-1 :heart: Ziekte v Crohn
Zjuuls84 2e 20-7 2-1 :heart: Zwanger door IUI
Ilona87 1e 25-7 4-1 :heart: pcos; clomid en IUI
Josine89 1e 18-7 :heart: bbz juli'17
xxroseliefxx 2e 20-7 22-12 :heart: complicaties 1e bevalling
Janeway103 1e 28-7 :heart:
IDnr2 2e 25-7 5-1 :heart:
Liesz123 1e 28-7 ? :heart:
Leyla18 1e 29-7 8-1 :heart: missed abortion juli '17
Aphrodite88 1e 25-7 2-2 :heart:
Cactusliefde 1e 22-7 9-1 :heart: 15-9 operatie bmm, kans op vroeggeboorte: verkorte bmm
Sevan 1e 26-7 3-1 :heart:
Smurfenhuisje 3e 28-7 2-1 :heart:
Siobhan85 1e 23-7 4-1 :heart:
Tamygirl 1e 29-7 26-1 :heart:
Dreamer02 2e 26-7 3-1 :heart: zwanger middels ISCI
Lauv 2e 25-7 :heart: HG
Anirac 2e 21-7 :heart: diabetes en vroeggeboorte 1e kindje
Berlin19 1e :heart:
Niccy007 1e 23-7 3-1 :heart:
Roos876 2e 28-7 1-2 :heart:
Puk32 :rose:
Lies90 :rose:
anoniem_356016 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 17:35
67.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, ook ik wil me graag aansluiten bij dit groepje als dat mag? :hyper:

Ik ben 27 jaar en zwanger van ons 1e kindje uitgerekend op 23 juli en 6 december hebben wij onze vroege echo. Duurt nog zo lang voor mijn gevoel, maar het is toch nog een kleine 8 maanden wachten geblazen. Kan er maar beter aan wennen haha!

Bijzonderheden: 15 september geopereerd aan baarmoedermond kans op vroeggeboorte door verkorte baarmoedermond.

Verder heb ik naast wat steken/krampjes/pijnlijke borsten en vermoeidheid geen noemenswaardige kwaaltjes. Gisteravond voor het eerst best wel misselijk geweest, hoop dat dat zo veel mogelijk achterwege blijft!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Wordt al een gezellig groepje zo! :-D Mocht er iets niet kloppen in de tabel dan geef maar een gil...

Roselief: lijkt me heel verstandig dat jij direct onder de controle van een gyn komt. Daar zal het ivm jou voorgeschiedenis zowieso wel op uitdraaien... En dat feliciteren voelt idd heel raar he? Vind het ook nog steeds vreemd on het uit te spreken! :lol:

Liesz: Woon je wel in de buurt van Nederland? Of echt aan de anderen kamt van de wereld? Begrijp dat het wel de bedoeling is terug naar nl te verhuizen? Ik woon in Dld, maar dat zijn hooguit 100 meter over de grens dus dat telt niet als buitenland! :A:

Aphrodite: Jeetje zeg, wat is jullie geduld op de proef gesteld... o_o Kan me voorstellen dat dit hele traject menig traantje gekost heeft... Ik kan (gelukkig) niet erover meepraten, wel een paar vriendinnen die jaren erover gedaan hebben en ook eentje waarbij helaas recent duidelijk is geworden dat t nooit gaat lukken...
Merk dat ik me enorm schuldig voel naar haar toe, dit was pas ronde 1 voor ons, en zij heeft er jaren over gedaan om nu alsnog haar diepste wens nooit in vervulling te zien gaan... :sigh:

Cactusliefde: wat leuk dat jij ook mee schrijft! Jou ken ik nog uit het zwanger worden topic... :-)

Ik ben mezelf lastig vandaag... Emoties gaan alle kanten op, onrustig... Bah, denk dat ik gewoon dringend wat slaap nodig heb! :zzz:
Alle reacties Link kopieren
@Rosa02: ons geduld is zeker op de proef gesteld! En dan moet je nagaan dat ik behoorlijk ongeduldig van aard ben ha ha ha :blauwoog:

Ik ben erg benieuwd naar jullie “symptomen”. Zijn er hier meer dames met buikpijn, buikkrampjes, drukkend gevoel in de onderbuik?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Aphrodite, ik heb nog steeds meerdere keren per dag het gevoel dat ik ongesteld wordt... Ren veel te vaak naar het toilet om te controleren of ik echt geen bloed zie! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Aphrodite Jahoor, heel herkenbaar. Ik heb kleine steekjes in mijn baarmoederstreek en soms een wat drukkend gevoel. Het schijnt normaal te zijn en het kunnen zelfs al de banden zijn waar je baarmoeder aan 'hangt'. Verder heb ik voortaan een abonnement voor de toilet.. en ook ik kijk iedere keer op mijn papiertje of er echt niets roods te zien is.

Rosa Ja jouw nickname herkende ik ook! Leuk om jou ook hier tegen te komen! Vermoeidheid en stemmingswisselingen zijn hier ook wel al een dingetje. Maar het hoort er allemaal bij.. ik neem het voor lief en hopelijk mijn vriend ook :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hai mama's-in-spe!
Mag ik ook meeschrijven?:)
Superleuk om lekker te kletsen met dames die gelijk op gaan!

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje. Dochter is 11 maandjes nu; we wilden er niet teveel tijd tussen en dat is gelukt😉
Voor in de tabel: ik ben 33, partner 31. Ud is (volgens mijn berekening) 22 juli. Eerste echo 12 december. 2e kindje.

Ik heb nog bijna geen klachten. Alleen gevoelige borsten en erg moe.
Bij mijn vorige zwangerschap ook bijna nergens last van gehad, dus hopelijk gaat dat nu weer ze😀

Aphrodite: is je buikpijn vergelijkbaar met menstruatiepijn? Dat is heel normaal...er gebeurt toch van alles daar nu! Volgens mij is het pas reden tot zorg als het echt pijnlijk wordt of echt heftige krampen.

Hebben jullie al nagedacht over de combinatietest / nipt?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mojo! Hopelijk nu ook weinig klachten met deze zwangerschap!

Ik heb er wel over gelezen maar nog niet echt over nagedacht. Ik laat me graag adviseren bij de verloskundige. Aangezien we daar toch met 7 weken al heen gaan is dat vroeg genoeg (mijn inziens) om over na te gaan denken.

Heb jij er wel al over nagedacht? Waar hebben jullie voor gekozen tijdens de eerste zwangerschap?

Hebben jullie al nagedacht over welke zorgverzekering jullie af gaan sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom Mojo!

Hier de duidelijke afspraak om wel en nipt te doen, en bij afwijkingen de zwangerschap ook te beëindigen... Het zou mijn hart breken, maar na jaren in de gehandicaptenzorg gewerkt te hebben weet ik zeker dat ik mijn kind zo'n leven wil besparen als ik die mogelijkheid heb...

Qua zorgverzekering heb ik sowieso al een van de uitgebreidste pakketten ivm mijn crohn, dus voor de zwangerschap hoef ik niks aan te passen, alleen even doorbellen dat ik zwanger ben heb ik begrepen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn verloskundige gaf geen advies destijds...alleen info zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.
Wij hebben de combinatietest laten doen. Eigenlijk vond ik dat achteraf best een wassen neus...die kansberekeningen zeggen zo weinig.
In mijn pufcursusgroepje zat een vrouw waarbij uit de combinatietest een megahoog risico kwam (1:5). Heeeeeel veel stress gehad. Bleek na verder onderzoek een gezond kindje. Weet dus niet of ik het deze keer weer laat onderzoeken...

Ik heb vorige zwangerschap CZ Gezinnen gehad. Omdat die ook de combinatietest, zwangerschapscursus en eigen risico voor de kraamzorg vergoed.
De cursus ga ik sowieso niet nog een keer doen en als alleen het eigen risico voor de kraamzorg overblijft is het voordeliger die zelf te betalen ipv maandelijks extra voor de aanvulling....
Hoorde dat Delta Lloyd een aantrekkelijk pakket heeft voor zwangeren.

Welke overweeg jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen idee. Ik heb nu CZ Jongeren met een collectiviteit vanuit mijn werk. Ik heb mijn pakket bekeken en er lijkt veel vergoed te worden maar ik heb het nog niet vergeleken met andere pakketten inclusief de collectiviteit (ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :?: ). Ik denk dat ik binnenkort even naar een CZ kantoortje toe ga om te informeren
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

Ook ik schrijf graag mee als er in de tabel nog ruimte is :) Gefeliciteerd iedereen, wens ons allemaal superfijne maanden toe!

Sinds een week weet ik dat ik nu 5 weken zwanger ben, als laatste een digitale test gedaan op vrijdag. Het is bij mij en vriend nog enorm aan het indalen, we hadden niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn.

Gelukkig niet misselijk, wel lichte krampjes en vergeetachtig, en toch iets emotioneler/gevoeliger. Pas op 3 januari hebben we de termijnecho (zo langgg nog).

Voor de tabel, het is ons 1e kindje, ik ben 33, vriend 28, UD is 26 juli en geen bijzonderheden..

Rosa02, ook wij willen met dat uitgangspunt een nipt doen, en ook met diezelfde gevoelens.

Ik ga nu jullie berichten even uitgebreid doorlezen :)
Alle reacties Link kopieren
Aphrodite wat een rot situatie, wat fijn dat het jullie eindelijk gegund is :heart: Ik herken het drukkende/trekkende gevoel, ik denk dat dat heel normaal is :)

Rosa ik woon echt aan de andere kant van de wereld zo'n beetje. Het is inderdaad wel de bedoeling om terug te verhuizen. Vriend komt hier vandaan :) Ik kan mijn huidige werk hier niet meer doen, is niet toegestaan dit zwanger te doen, daar baal ik wel van. Vriend zit echter door werk en studie nog even vast aan deze stad (hoe langer hoe beter voor hem eigenlijk) dus we moeten even kijken wanneer we precies teruggaan. Eerst maar even de eerste echo afwachten :)

Hoi Sevan :) Wat duurt dat nog lang tot jouw echo zeg! Pfff daar word je toch ongeduldig van :-D

Ik moet me nog verdiepen in de combi test/nipt, en ook in de zorgverzekering. Ik moet zeker wisselen van verzekering. Ik geloof dat de site 24baby begin december met een duidelijk overzicht komt, daar ga ik zeker naar kijken.

Heeft iemand het hier al aan familie verteld? Ik ga morgen nog een test doen, ik hoop dat ie nog iets meer knalt dan die van gisteren, en dan wil ik een goede vriendin en mijn zus inlichten. Zus zal via Skype moeten gebeuren. Ik weet dat ze heel erg blij gaat zijn, dus leuk vooruitzicht.

Edit; ik ben net even langs een kliniek geweest, hier doen ze vanaf 6 weken een echo :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige met buikpijn ben!
Fijn dat we dit forum hebben.
Ik ga wel een NIPT laten doen, vind het zelf een dusdanige makkelijke manier om toch het eea uit te sluiten en de kosten zijn ook nog te overzien.

Ik heb jullie allemaal nog niet eens gefeliciteerd. Dus bij deze GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP. Ik ben zelf nog in een soort van ontkenning, zelfbescherming. Toch in m’n achterhoofd dat het nog mis kan gaan.

Vanmorgen werd ik misselijk, moe (na 9 uur slaap) en slap wakker.... hopelijk kom ik de dag een beetje goed door op het werk.

Bij mij gaf de VK overigens aan dat je vanaf 6w3d een hartje kan zien kloppen... ben benieuwd volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Even een correctie.

We hebben toch voor een andere verloskundige gekozen ivm dat deze ook op vrijdag (dan zijn mn partner wn ik beide vrij) spreekuur.
Dus de datum van de echo is veranderd. echo 8/12

Verder qua kwaaltjes valt het mee.
Vorige zwangerschap was ik vanaf dag 1 extreem vermoeid. En nu af en toe maagzuur en een vlaag van misselijkheid.

Ik vind het wel leuk dat dit echt een gemengde groep is qua 1e en 2e kindjes.

Vanavond ga ik even jullie stukjes bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil er ook graag bij! Vannacht erachter gekomen dat we ons 2e kindje verwachten! Joehoe!🎉💗💙👶🏼 Ik ben nu 4 weken en 1 dag zwanger.....

27 jaar ; 2e kindje ; Uitgerekend 30-7-18 ; 18 december de 1e echo
Welkom nieuwe schrijfsters!

Loes hoe oud is jullie eerste?

Aphrodite: hoewel onze verhalen totaal verschillen snap ik je onzekerheid wel. Alsof dingen ineens niet meer zo vanzelfsprekend zijn dat alles altijd maar hoed gaat. Fijn dat je volgende week al meteen voor een echo terecht kan.

Ik krijg vandaag of morgen de verwijzing van de verloskundige binnen. Zij heeft ook al direct contact gehad met de gynaecoloog, en die zei ook meteen naar hen doorsturen. Hoop eigenlijk dat ik bij degene terecht kwam die mij de vorige x ook na de bevalling behandeld heeft.
Je kan me loepen ;) dan kom je bij mijn verhaal. Komt er op neer dat ik 10 dagen na de vorige bevalling een mega bloeding heb gehad.
Er zijn wel mogelijkheden en wat mij betreft mogen ze hierna de baarmoeder eruit halen mocht dat nodig zijn (was de vorige x bijna nodig...maar toen wilde ik hem heeeeel graag behouden en met die woorden ging ik onder narcose).
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat gaat het hier snel! Kan het nog lastig bijhouden! Ik reageer even in het algemeen en niet op iedereen apart.

Voor de tabel: naam = Leyla18, kindje 1e, UD: ntb, echo: ntb, bijzonderheden: MA juli 2017.

Mbt nipt: ik wil deze zeker doen. Vorige keer ook al die keuze genomen maar toen helaas niet zover gekomen.

Ik moet de vk nog bellen, ik stel het beetje uit merk ik.. Na de miskraam ben ik bang weer een echo te krijgen die niet goed is.. :facepalm: Ik bel van de week wel.
Beetje hetzelfde als Aphrodite denk ik, jezelf beschermen dat het nog mis kan gaan.. Hoewel ik dus uit eigen ervaring weet dat het in week 11 helaas ook nog fout kan gaan :(

Vertellen, nee nog niemand verteld. Ik heb het vorige keer aan best veel mensen verteld en hoewel ik veel steun heb gehad bij de miskraam, wil ik nu iets langer wachten totdat we in ieder geval goede echo's hebben gehad. Ivm de MA krijg ik dus ook al eerder een echo en waarschijnlijk meerdere tot aan de termijnecho.

Kwaaltjes, nog niet erg last van.. ben alleen super moe. En af en toe vlagen van misselijkheid. Vorige keer had ik ontzettend last van mijn borsten, ik kon mijn bh niet eens uitdoen zonder veel pijn te hebben, dat is nu stukken minder.

Sporten jullie? Ik merk dat ik heel voorzichtig ben geworden, vorige keer gewoon doorgesport op normale tempo etc. en ik wil nu iets rustiger aan doen maar vind het lastig af te tasten wat kan en niet kan.. één van jullie ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Heftige verhaal Rozelief, ik hoop dat ze bij de gynaecoloog je een goed gevoel kunnen geven zodat je kan genieten van je zwangerschap.

Leyla, ik begrijp heel goed dat je afwachtend bent na een miskraam. Ik ben ook al eens zwanger geweest en het bleek toen niet goed te groeien, we hadden op voorhand met pijn in het hart al besloten het zelf af te breken. Dit was destijds een bevestiging dat het niet zo had mogen zijn. Dit maakt me nu wel heel erg nerveus, ik hoop voor ons allemaal dat de baby zich goed ontwikkeld! :-D

Ik sport (fitness) twee keer in de week. Ik heb mijn instructeur gevraagd hoe het met de buikspieren zit, dit mag tot 3 maanden op oud niveau (je mag geen extra buikspieren meer doen) daarna moet je ermee opletten. Ik merk dat ik behoorlijk wat steekjes enzo in mijn buik heb en ook na het sporten, dit maakt me wat ongerust waardoor ik gewoon lekker rustig aan doe!

Btw ik heb een super geinig boekje gekocht bij de Bruna. Het heet 'Negen maandenboek. Maak een unieke herinnering aan een unieke tijd! Leuk voor later.' Je moet in het boekje dingen invullen, wegstrepen, aankruisen en fotootjes plakken. Erg leuk, voor de liefhebbers! ISBN: 9789463540179. Voor € 12,99.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meisjes, en gefeliciteerd! :cheer2:

Ik begin wat last te krijgen van zwangerschapsdementie geloof ik dus: Mocht iets niet kloppen in de tabel, geef aub een gil! :facepalm:

@Lies: jij zat ook in ons zwanger worden groepje, toch? Wat super dat het gelukt is! :hyper:

Wat betreft vertellen: hier zijn al heel wat mensen op de hoogte... Mijn misselijkheid was niet te verbergen op het werk dus daar moest ik het wel gaan vertellen. En aangezien ik het niet fijn vind als vrienden/familie zoiets via via horen, hebben we die vooraf ook ingelicht...
Leuk boek is dat cactusliefde!
Is er ook een boek van voor het eerste jaar?

Hier vandaag voor het eerst echt een kwaaltje. De hele dag een vieze smaak die ik maar niet weg krijg. Bij mn dochter smaakte water toen metaalachtig. Ben niet zo misselijk dat ik moet overgeven, maar wel steeds last van lucht.

Morgen komt de verwijzing binnen denk ik. Dan kan ik een afspraak maken.
Ik ben beetje bang voor reacties van mensen. Hoewel veel vriendinnen weten dat de wens er nog is. Ik weet ook hoe zij in spanning hebben gezeten of ik het wel zou redden. Misschien dat ik twee of drie vriendinnen op de hoogte breng. Denk onze families met kerst. Dan zijn we met iedereen samen. (Mijn familie woont aan de andere kant van het land)

(Mijn complicaties waren trouwens extreem zeldzaam, hoeven jullie niet bang voor te zijn).
Alle reacties Link kopieren
Rozelief, goede vraag haha! Er is ook een soortgelijk boekje voor het eerste jaar inderdaad. Ik heb hem even opgezocht. ISBN 9789463540162
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ben 33 en we zijn ruim twee jaar bezig geweest en nu is het eindelijk raak! Sinds maart lopen we in het ziekenhuis en zijn we een heel traject door gegaan om de mannetjes beter te laten zwemmen. Uiteindelijk heb ik het ze wat makkelijker gemaakt door bij IUI 2 drie eitjes neer te leggen en is het dus gelukt :-D . Totaal onverwacht en ik geloof het nog nauwelijks omdat we ver onder de norm zaten van benodigde zaadjes en het gesprek voor IVF/ICSI al gepland stond. Doe nog iedere dag een test om te kijken of het nog steeds zo is :facepalm: . 5 december is de eerste echo dus het is nog even spannend of het er 1, 2 of 3 gaan worden o_o. Ben trouwens uitgerekend op 26-07
Verder voel ik nog helemaal niks dus dat maakt het ook nog wat onrealistischer maar is natuurlijk niet iets om over te klagen :)
Alle reacties Link kopieren
Wauw we zijn al met velen! Gefeliciteerd allemaal.

Ik heb vorige week zondag positief getest. Sindsdien alleen maar misselijk. Ik wordt er zelfs midden in de nacht wakker van. Ook groeit mijn buik al, allemaal darmen natuurlijk maar verbergen wordt al lastig en zeker met een strakker jurkje aan. Broeken zitten ook al niet meer fijn. Gelukkig zijn we nu lekker even op vakantie en kan ik wat lossere broeken dragen. Mijn borsten doen ook al mega veel pijn. Daar mag zelfs niemand naar kijken want dan doet het al pijn hahaha. Vorige week ook veel last van winderigheid gehad. Dat is gelukkig nu over.

Iemand meer al zo veel last er van?
Alle reacties Link kopieren
Rosa Ja idd 😉

Rozelief Ik denk dat je mij bedoelt toch?😁 Onze dochter is nu 1 jaar en 8 maanden!

Josine die klachten ja....
ik moet al een week super veel plassen en poepen 😨 Nu was het opeens diarree. Verder wel moe en beetje buikpijn.. vind het wel spannend hoor..

Vind het ook nog zoooo lang duren voor de echo 😂 en maak me een beetje zorgen. Heb afgelopen weekend nog wijntjes gedronken en rood vlees gegeten. En salami zelfs de avond voor de test nog....
Ook waren wij begin deze maand op een stedentrip. Had ik geen foliumzuur mee en thuis weg gezet dus ook sinds gister gelijk weer mee begonnen! Baal ik wel van! Hoe ver zijn jullie nu? Ik 4.2.... 👶🏼
Lies90 schreef:
22-11-2017 11:47
Rosa Ja idd 😉

Rozelief Ik denk dat je mij bedoelt toch?😁 Onze dochter is nu 1 jaar en 8 maanden!


Vind het ook nog zoooo lang duren voor de echo 😂 en maak me een beetje zorgen. Heb afgelopen weekend nog wijntjes gedronken en rood vlees gegeten. En salami zelfs de avond voor de test nog....
Ook waren wij begin deze maand op een stedentrip. Had ik geen foliumzuur mee en thuis weg gezet dus ook sinds gister gelijk weer mee begonnen! Baal ik wel van! Hoe ver zijn jullie nu? Ik 4.2.... 👶🏼
Ik ben eigenlijk ook pas net aan de foliumzuur en heb ook 2 avonden een paar wijntjes op de afgelopen 5 weken ☺️ Oeps

Ik zou nu 5 weken, 5 dagen zijn. Maar mijn cyclussen schommelden nogal afgelopen maanden (tot max 35 dagen) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven