Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Kerstcadeautje, wat naar! Ik schrik er van. Ik zal heel erg voor je duimen dat het onverwachts toch meevalt. Maar ik ken je gevoel, ook ik heb het idee dat het wel niet goed zal zijn.

Toch wel bijzonder dat jouw en mijn verloskundige allebei iets anders zeggen. Die van mij wil sowieso een echo maken. Maar, misschien heen dat ook te maken met mijn geschiedenis natuurlijk.

Ik hoop dat jullie steun aan elkaar hebben nu.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot kerstcadeauttje.. geen leuke berichten..



Ik ben zojuist heel erg op de proef gesteld.

Kerstdiner bij vrienden.. het begon al meteen goed: prosecco bij ontvangst. Mn man en ik keken elkaar al aan.. ik heb een aantal 'nep slokjes' genomen en mijn man heeft mijn prosecco stiekem opgedronken. Totdat een vriendin zei: hé je drinkt uit het verkeerde glas! Toen was het gelukkig al bijna op.

Daarna kwam de carpaccio op tafel.... ik kon er écht niet onderuit om niet te nemen, want iedereen nam het. Dus ik heb een ienimini stukje op(vooral rucola). Achteraf spijt, maar zo'n klein stukje kan denk ik geen kwaad..(?)

Daarna.... scropino! Gelukkig namen 2 vriendinnen een slok en die vonden um veelste sterk, dus ik nam ook een 'nepslok' en deed ook net alsof ik het niet lekker vond, dus daar kwam ik goed van af!

Pff wat een avond... volgens mij had niemand wat door. Wel een leuk verhaal om straks te vertellen Haha
Kerstcadeautje kan het vele verlies niet van de vele seks zijn? Misschien is je baarmoedermond teveel geprikkeld en blijft bloeden?

Probeer toch nog een beetje te genieten vd kerst.



Diene wat heb jij een lastige avond achter de rug met de alcohol en carpaccio! Kleine beetjes zullen vast wel geen kwaad kunnen! Je hebt toch ook nog niet vanaf het begin een bloedband met je kindje? Of inmiddels wel bij 5-6 weken?



Wij hebben een hele lieve teddybeer gekregen van schoonmoeder

Ben benieuwd hoe vanavond en morgen gaan!
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje diene wat ben jij op de proef gesteld! Snap dat je een klein beetje hebt gepakt. Ik denk echt niet dat dat kwaad kan. Je hebt (volgens mij) nog geen bloedband en heel veel vrouwen weten bij deze termijn nog niet eens dat ze zwanger zijn.



Jeetje ik werd vanmorgen wakker met een gevoel dat ik moest rennen naar de wc en heb nu zo'n enorme buikloop. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Niks geks gegeten gister (gewoon thuis, zelf gekookt). Pfffff heb ook zon gevoel van dit kan toch niet gezond zijn goor de zwangerschap. Maar van de andere kant, ik kan er toch niks aan doen....
-
Alle reacties Link kopieren
Marly: balen zo met de kerst... hopelijk wordt het zo wat minder, dat je wel

kan genieten van kerst.

Skippybal ik slaap ook slechter, maar dat komt denk ik meer doordat ik dan wakker wordt en gelijk over de zwangerschap ga nadenken en dan niet meer goed in slaap kan komen..

spannend dat je het vandaag gaat vertellen. Wij wachten in ieder geval tot we de 1e echo hebben gehad. Hopelijk kan ik het geheim houden met al het lekkere eten en drinken wat ik niet mag!
Marly wat balen zeg! Hopelijk voel je jezelf al wat beter en kun je nog lekker genieten met kerst!



Skippybal haha ik had het de week voor de test al dat ik echt iedere nacht rond 04.00 eruit moest. Ook echt gewoon iedere x rond precies die tijd. Sta nu nog steeds vrijwel iedere nacht op.

Spannend vandaag met het vertellen!

Wij moeten vanavond ook onze mond zien te houden tegen zus. Dus hopelijk vragen ze niets.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een paar dagen lees ik mee, omdat ik vrijdag positief testte. Graag zou ik bij jullie aansluiten om verhalen te delen.



Mijn vriend en ik zijn sinds april 2015 bezig om zwanger te worden. Zonder enig resultaat. Dit jaar april hebben we de stap gezet naar het ziekenhuis. Na veel onderzoeken blijk ik PCOS te hebben en is mijn vriend verminderd vruchtbaar. In augustus zouden we beginnen met behandelingen. Het stond ons allebei zo erg tegen dat we hebben besloten om pas ergens in 2017 het traject weer op te pakken.



En nu, ineens, spontaan zwanger op een natuurlijke manier. Heel onwerkelijk. De afgelopen dagen last van kwaaltjes gehad, maar vandaag niet meer. Dat baart me toch wel zorgen. Na de kerst wil ik een verloskundige gaan bellen voor een afspraak. Ben bang dat het binnen die tijd toch mis zal gaan.
Welkom tozie! Leuk dat je mee wilt schrijven!

Allereerst gefeliciteerd!

Wat een goed nieuws dat het bij jullie spontaan is gelukt zeg! Jij had dus nog wel een cyclus ondanks je pcos?

Heel herkenbaar hoor dat je nog zo onzeker bent! Hier is het per dag ook anders met wat ik voel maar over het algemeen heb ik weinig kwaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoe waren de reacties skippybal? Tegen wie hadden jullie het allemaal verteld?



Welkom tozie. Poeh lange rit maar gelukkig toch spontaan gelukt. Snap dat je bang bent dat het mis gaat. Hopelijk ben je snel door de eerste weken heen.



Snachts plassen moet ik regelmatig sinds de zwangerschap van de oudste. Ik slaap heel goed maar zal ook deze zwangerschap wat rust (uitslapen, smiddags ff op de bank) vast wel gaan missen. Maar dat is mijn eigen keuze natuurlijk.



Zo de buikloop was na gisterochtend weer over. Ik kon helemaal leeg aan het kerstdiner beginnen. Eerst heerlijk een flink stuk gewandeld en toen lekker gegeten. Gelukkig weinig rauwe dingen dus kon er goed om heen. Hoorde alleen toen ik al op had geschept dat we rauwe eieren in de chocolademousse zat maar neem aan dat dat beetje geen ramp zal zijn. Meest aan zoontje zitten voeren haha.



Wat hebben jullie vandaag nog op de planning?

Ik ga zo met de oudste (3,5) naar de kerk. Daarna koken en vanavond met schoonfamilie eten. Ik ga twee soepjes maken en gehaktballetjes in tomatensaus.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd tozie en welkom!



Gisteren alleen moeilijk gehad toen mijn zwager vroeg of ik wijn bij het diner wilde.. hij leek mijn antwoord verdacht te vinden, maar reageerde er verder niet op...



Ik heb de laatste 2 dagen wat last van mn maag.. ik zit sneller vol, last van maagzuur en misselijkheid in de nacht en 's ochtends..



Vandaag tapas kerstdiner bij mn schoonouders. Makkie! Ik pak gewoon wat ik lust en mag. En ik drink vrijwel nooit alcohol bij mn schoonouders.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Hebben jullie een fijne kerst gehad?

Wij hebben het tijdens kerst aan m'n schoonmam en zussen verteld, omdat ik niets kon eten van het diner dat zou wel erg opvallen...

Maar ze waren ontzettend lief en enthousiaste. We gaan vandaag lekker samen op vakantie naar Praag. Vrijdag vertellen we het mijn ouders. Met de rest wachten we tm 12 weken.

Ik voel me alleen totaal niet zwanger, meer mensen last van?

Geen kwaaltje niets... maakt me soms wel wat onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Charlotted, ik had eerst ook niet echt kwaaltjes, tot 3 dagen geleden....

Ik lijk met de nacht beroerder te worden.

Veel last van misselijkheid, maagpijn en maagzuur in de nacht en 's ochtends.

Ik hoop dat het overdag weg blijft
Alle reacties Link kopieren
Charlotted wat leuk dat ze zo reageerden. Lijkt me bijzonder om het te kunnen delen. Een hele fijne vakantie in Praag! Schijnt een prachtige stad te zijn.



Bij mij gaan de kwaaltjes op en af. Dat maakt me ook onzeker. Mijn borsten doen vooral heel erg pijn. Ik heb verstopping en ben duizelig en verward.



De kerst heb ik me eigenlijk wel goed door weten te bluffen. Er komen echter feestjes aan waar het meer op zal gaan vallen dat ik niet zal drinken. Ik moet nog eens even nadenken hoe ik dat aan ga pakken. Tips?



Ik ben me nu aan het verdiepen in zorgverzekeringen. Moet ook al nadenken over thuis of in het ziekenhuis bevallen. Dat is wel raar haha. Zijn jullie daar ook mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Tozie, misschien kun je een eigen fles "wijn" meenemen en dandan 0,0. Zag dat ze bij de hema hugo 0,0 hebben met bubbels dacht leuk voor o&n. Of zeggen dat je aan de antibioticakuur zit, maarja dat is ook weer zoiets.

Ik ga na de vakantie even kijken voor een zorgverzekering. Dus mocht je iets goeds vinden en het willen delen ;)
Alle reacties Link kopieren
Diene dat sneller vol zitten herken ik, wel makkelijk alleen daardoor soms een uur later al weer honger.



Lastig he charlotted dat je dan weer onzeker wordt door geen kwaaltjes maar geen is ook normaal. Ik heb er ook weinig. Maar inmiddels weet ik dat het ook weinig zegt. Vorige keer voelde ik me hetzelfde en ging het met 8 weken ineens mis, tja niks tegen te doen.



Antibiotica vind ik altijd juist heel opvallend. Met de auto gaan? Of gewoon geen alcohol drinken. Heb ik ooit gedaan bij de oudste durfde toch niemand te vragen of ik zwanger was.



Volgens mij zit in een zorgverzekering poliklinisch bevallen en volledig vergoede kraamzorg altijd bij elkaar dus ben je vrijwel altijd voordeliger uit als je dat wel hebt. Ik blijf mooi bij cz gezinnen al zal ik weer in het ziekenhuis bevallen met indicatie.



Hier een ander probleempje. Zoontje heeft waterpokken. Nu had in m'n eerste zwangerschap neefje dat en toen was het advies uit de buurt blijven omdat m'n moeder niet meer weet of ik ze vroeger al gehad heb. Tja uit de buurt blijven zal nu niet gaan dus net even de huisarts gebeld wat dan het beste is. Ze ging het even navragen want ze wist wel dat het in de eerste weken en laatste dagen van de zwangerschap gevaarlijk kan zijn. Nouja ik hoor het zometeen wel. En m'n zus maar zeggen dat ik het vast fijn vond dat de jongens het nu van haar kids hebben gekregen omdat ze oud genoeg zijn om het door te maken en het toch een keer moet gebeuren. Eh tja niet dus!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even een korte groet, heb weinig tijd op het moment...
Charlotte geniet lekker van jullie vakantie!



Tozie zorgverzekering had ik vorig jaar al aangepast ivm kinderwens. Ga nu alleen kijken of er iets goedkopers is want ik krijg aankomend jaar veel minder korting van werkgever waardoor het wel erg duur gaat worden ineens.



Marly wat balen dat je zoontje waterpokken heeft zeg! Kunnen ze bij de huisarts niet zien of jij dat vroeger hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Wat een leuk topic. Al een tijdje lees ik stil mee, maar nu toch een account aangemaakt, omdat het mij heel fijn lijkt om dingen met elkaar te delen!



Ik heb woe 14 dec positief getest (heel licht) en op zaterdag 17 dec een ClearBlue gedaan met 'zwanger 2-3 weken'. Dit was voor mij echt de bevestiging! We waren vanaf september bezig, dus eigenlijk heel vlot gegaan. Uitgerekende datum is 24 augustus, eerste echo staat voor 9 januari, intake verloskundige voor 16 januari. Mijn vriend en ik zijn heel blij en vinden het spannend en leuk. Het wordt ons eerste kindje. Ik merk dat ik mij graag onder dompel in allerlei 'baby dingen', maar het is nog zo pril, dat ik mijzelf ook niet gek wil maken. Wij hebben besloten een NIPT test te laten doen, dat kan vanaf week 10 en dan nog zo'n 2 weken uitslag afwachten. Pas daarna willen wij het bekend maken. Dus ik moet nog lange tijd m'n mond dichthouden! Wellicht dat hier meepraten helpt!



Ik heb licht bloedverlies gehad (innesteling, contactbloeding, mk, who knows?!) en heb nu bijna elke dag wel krampen die lijken op menstruatiekrampen. Dat maakt mij wel onzeker, maar ik probeer er nuchter in te staan. Verder niet echt kwalen, waardoor ik soms denk: help, het gaat mis. Fijn om te lezen dat iedereen hier dat herkent. Dat vind ik het aller lastigste: ik ben blijkbaar zwanger, maar los van zere borsten, merk ik er niks van!



Ook heftig om te lezen dat Maisnon3 en Kerstcadeautje bloedverlies hebben en bang zijn dat het niet goed gaat. Ik duim voor jullie dames



Als flinke borrelaar wel wat tips voor feestjes (beetje laat nu kerst al voorbij is, haha). Ik heb kerstdiner van werk en kerst met familie op de volgende manier doorstaan:

- Bierflesje legen (bijv. in de wc) en bijvullen met water. Wel bij je houden: als iemand per ongeluk uit jouw flesje drinkt, proeft 'ie water haha. Mijn vriend heeft vaak geholpen door 'biertjes' voor mij te halen.

- Nep wijn van Torres (rood: https://www.gall.nl/shop/ ... reo-red-alcoholvrij-75cl/ en wit: https://www.gall.nl/shop/ ... o-white-alcoholvrij-75cl/). Vooral die rode is goed te doen. Op feest van werk heb ik een klein waterflesje met nep-wijn meegenomen in mijn handtas en op de WC snel de echte rode wijn omgewisseld voor deze. Viel echt niemand op. En met kerst gewoon zelf in de keuken ingeschonken, werkte ook prima.

- Wij houden wel van cocktails, dus vriend werpt zich op als cocktail maker en maakt voor mij cocktails zonder alcohol. In combinatie met water in bierflesje en nep-wijn is dat mijn plan voor oud & nieuw.



Dit werkt allemaal erg goed als je bij iemand thuis bent, in de horeca is het lastiger om dit alles te ontduiken (alhoewel je daar ook rode wijn wc truc toe kan passen, maar beetje raar om een in restaurant je wijnglas mee te nemen. In een kroeg kan het wel, denk ik). Daar heb ik ook nog geen ervaring mee. Maar nep wijn en alcoholvrij bier geeft mij in elk geval het gevoel dat ik gewoon mee doe, wel zo gezellig!



Oja, zorgverzekering: ik heb ook gekozen voor die Delta Lloyd +, was in combinatie met korting van de Consumentenbond het goedkoopst (€ 117 per maand). Ik wil poliklinisch in het ziekenhuis kunnen bevallen, vandaar een goede dekking nodig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom san (mag ik je zo noemen?).

Wauw jij bent expert alcohol omzeilen! Haha! Echt geniaal al die trucjes! In een restaurant kun je ook ff vantevoren de ober inlichten zodat je gewoon bier/wijn besteld maar alcohol vrije krijgt... ?



Lastig he weinig symptomen dus weinig voelen maar wel zwanger zijn. Ik zat bij de oudste geloof ik bijna dagelijks op de site van prenatal rond te kijken vanaf het prille begin, hihi. Nu vooral na aan het denken over allerlei praktische zaken. En ik wil snel een nieuwe kamer voor de jongste gaan maken zodat de babykamer vrij komt maar heeft natuurlijk nog helemaal geen haast eigenlijk. Toch gaan we vrijdag een bed/kast etc kopen.



Hmm waterpokken verhaal blijkt toch lastig te zijn. Net gebeld door de dokter met een boel vragen en nu gaan ze rivm en ggd bellen. Nee meestal ga je met waterpokken niet naar de dokter dus hun kunnen niet zien of ik dat gehad heb. 95% van de bevolking heeft het gehad maarja zul je net zien dat ik bij die 5% zit...
Alle reacties Link kopieren
Marley, wat lastig dat ze juist nu waterpokken moeten hebben! Ik weet ook niet zeker of ik ze gehad heb. Kan het niet meer aan mijn moeder vragen, en mijn vader weet dat soort dingen allemaal niet :-)



Welkom San, wat leuk, nog meer nieuwe mensen die meeschrijven.



Net de verloskundige gebeld. Bloedverlies is sinds gisteren helemaal gestopt maar voel me ook niet meer zwanger. Mag morgen voor een echo. Die is alleen om te controleren of de baarmoeder leeg is. Als dat niet zo is besef ik me dat dit niets zegt, en moet ik rond de zeven weken nog een keer terug voor een echo. Zelf denk dat het allemaal niet ok is, en misschien hebben we daar morgen dus ook een antwoord op...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ook ik heb zojuist besloten een account aan te maken en met jullie mee te praten.

Ik zal mezelf kort voorstellen.

Ik ben 29 jaar, partner 27.

We hebben 1 kindje van april 2016, dus het komt al best snel en stiekem een beetje als verassing..

Tussendoor niet meer met de pil gestart, aangezien ik daar (achteraf gezien) altijd best veel bijwerkingen van gehad heb.

Begrijp me niet verkeerd, maar voor ons eerste kindje duurde het best lang voor ik zwanger was, toen een miskraam gehad en toen duurde het weer 9 maanden.. Nu in 1x raak! We zijn er zeker heel blij mee, maar er zit daardoor ook nog wel wat verwarring.

Uiteindelijk zullen de kindjes dus 16 maanden gaan schelen.

Vandaag afspraken gemaakt bij de verloskundige. 23 januari pas eerste echo, 26 januari intakegesprek. Ik denk dat ik 27 augustus uitgerekend ben, maar dat i.v.m. onregelmatige menstruaties is dat pas met zekerheid te zeggen na de eerste echo.

Vorige keer hebben we gewacht met het vertellen totdat we de eerste echo gehad hadden, maar ik denk dat het nu onmogelijk is, aangezien wij onze kerstdiners allemaal nog gaan krijgen.. (Veel familieleden met onregelmatig werk, dus met de kerst is dat nooit in te plannen) En dan natuurlijk ook nog Oud&Nieuw..

Voor jullie allemaal gefeliciteerd!

Spannend kerstcadeautje en maisnon, hoop dat het goed uitpakt voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Bloeden is al weer snel gestopt dan maison! Je zou toch zeggen dat dat geen volledige mk kan zijn....? Maargoed afwachten dus nog! Hopelijk zie je al iets op de echo.



Welkom Johma. Dat is snel inderdaad. Maar ik snap je helemaal. Ik heb hetzelfde gedaan maar doordat ik telkens niet meteen of zelfs pas na een jaar zwanger was zit er bij ons wel een wat groter leeftijdsverschil tussen. Pittig maar prachtig lijkt me dat maar 16 maanden ertussen. Onze jongens schelen 21 maanden en spelen nu hele dagen samen, super leuk!

Je moet nog even wachten op je echo dus! Wanneer vier je kerst met je familie?
Alle reacties Link kopieren
Toch nog een heel gedoe met die waterpokken. Belde me om kwart voor 5 terug dat ik bloed kon laten prikken en ze met spoed gingen kijken of ik het heb gehad zo niet een imuunmaker krijg toegediend. Maar die imuunmaker moet binnen de 72 uur gestart worden dus moest ik vandaag nog bloedprikken dus moest ik voor 5 uur bij de huisarts zijn voor het formulier en voor half 6 bloed hebben geprikt in het ziekenhuis (20 minuten rijden). Pfff gelukkig werkt m'n man 5 minuten van huis en kon hij alles neergooien en naar huis gaan zodat ik de jongens niet mee hoefde te nemen. Nu belt de huisarts morgen eind van de dat met de uitslag. Als ik het heb gehad hoeft er niks te gebeuren als ik het niet heb gehad moet ik dan weer racen naar de apotheek en direct starten met het spul, want ze had pas na half 5 de uitslag. En dat heet dan spoed ;). Hoop gedoe hopelijk voor niks. Boys zitten inmiddels goed onder dus die zijn al de hele dag maar zielig/jammerig. Gelukkig heb ik vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Jeee Marly, wat een spoed opeens. Gelukkig heb je ook snel duidelijkheid, hopenlijk goed nieuws!



Maisnon, fijn dat je morgen voor een echo mag komen, sterkte..



Dat is vlot Johma, bijzonder en misschien pittig, maar ook fijn dat het zo snel raak is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven