Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd lauren! Zo leuk!

Ik mag eind van de middag. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn lauren!
En jij veel plezier wortelsap! Hopen dat jullie een prachtig hartje zien!

Hoe is het met iedereens kwaaltjes?

Hier ben ik echt weer aan t aftellen voor de 11 weken echo over twee weken. Vind het zo spannend! Wel bizar hoe snel het opschiet al. Ook een fijn idee dat met een paar weken de moeheid minder zou kunnen worden want dat nekt me wel een beetje.

Ik hoop voor iedereen dat de zon ook snel een beetje meer tevoorschijn gaat komen zodat we allemaal kunnen gaan genieten van lentekriebels en een groeiende buik! :)
Wat fijn dat je vandaag de echo hebt @wortelsap! Heel veel plezier en succes. Laat je nog weten hoe het was?

@KipTijgert jeetje over 2 weken alweer de termijn echo! Fijn om daar weer naar af te kunnen tellen. Hopelijk zal het daarna ook beter gaan met de vermoeidheid. Het vraagt gewoon zo veel van je lijf een zwangerschap. Had me er wel een beetje op verkeken ;). Hier doe ik vaak na het eten nog even een dutje want dan vallen mijn ogen al dicht en soms tussen het thuiswerken door pak ik ook nog wat slaap. Niemand die het door heeft haha. En ja hoe heerlijk zou het zijn als het zonnetje weer wat meer gaat schijnen. Ik kan niet wachten op de lente!

Krijgen jullie ook al een klein buikje? Ik ben van mezelf erg slank, maar zie toch echt al een opgeblazen buik.
Alle reacties Link kopieren
Joepie alles goed hier!! Al echt een lijfje met hoofdje gezien en een hartje zien en horen kloppen! Ze kwam uit op 8+1 en 31 aug als datum
Wat geweldig!!! Gefeliciteerd! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jaaa wat fijn!!! 🥰 Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Lauren en Wortelsap.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Poeh pak van m’n hart dat het goed zit. Ook een lange intake gehad nog daarna. Dan is het wel ineens echt allemaal. En de termijnecho al gepland op 8 februari, dus dat duurt niet eens meer zo heel lang.

Hoe gaat het bij iedereen met de kwaaltjes? Ik vind die misselijkheid echt niet leuk. Verloskundige bood overigens wel medicijnen aan maar dat zie ik (nog) niet zitten.

Ik moest trouwens ook al kraamzorg gaan regelen. Ik vind dat wel erg vroeg, dacht dat dat met 12 weken pas hoefde. Jullie daar al iets over gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd wortelsap. Zo fijn die bevestiging dat het goed zit!
Fijn dat je verloskundige zo meedenkt en dat je alvast weet dat medicatie een optie is. Kraamzorg is hier nog niet besproken maar mijn traject loopt in het ziekenhuis en dat gaat toch net allemaal even anders.

Lauren herkenbaar hoor die vermoeidheid. Lijkt bij mij ook nog steeds toe te nemen.
En ook buikje lijkt hier te ontstaan. Met name in de avond kunnen broeken niet meer dicht.

Ik heb aanstaande dinsdag weer even een extra check in het ziekenhuis ivm bloeddruk en dan maken ze ook weer een echo. 3 februari is dan de termijnecho en nipt. Dat vind ik wel nog heel spannend. Hebben jullie al besloten of jullie de nipt doen en met of zonder nevenbevindingen?
Alle reacties Link kopieren
Thol ja ik loop ook in het ziekenhuis maar opzich worden dan toch gewoon dezelfde dingen besproken? Ze had het alleen over terug naar de eigen vk. Dat vond ik wel gek want ik ben bij alledrie alle tijd in het ziekenhuis geweest dus dat voelt meer eigen dan de vk in het dorp.

Schiet al lekker op thol die afspraken. Fijn dat ze ook een echo doen bij de afspraak. Dat is hier bij de gynaecoloog ook vaak. Vorige keer was het om en om verloskundige en gynaecoloog in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wel bijzonder. Waren er eerder indicaties die er nu niet zijn of heb je er uitleg bij gekregen?

Is mijn eerste zwangerschap dus geen vergelijk natuurlijk maar nu eerste afspraken zijn allemaal bij gynaecoloog en eind februari staat er dan een afspraak met een verloskundige van het ziekenhuis die uitleg gaat geven over hoe het hele traject gaat lopen. Verwacht zelf dat dan kraamzorg wordt besproken maar wellicht komt dit wel al bij een eerdere afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor loop jij in het ziekenhuis?

Ik had bij de eerste bloedingen dus vandaar meteen naar het ziekenhuis en toen kwamen ze met 20 weken erachter dat de placenta slecht was. Dus bleef ik daar. Andere twee ook in het ziekenhuis en ook slechte placenta. Bij alledrie ook een aantal keer naar academisch ziekenhuis gemoeten.
Nu zeggen ze zolang de placenta goed is of we het niet weten hoef je niet in het ziekenhuis te zijn. Maar ik ga sowieso wel groeisechos en ctg’s krijgen en verwacht eerlijk gezegd niet nu ineens wel een goede placenta te hebben. Dus ik denk dat ik met 12 weken vraag of we niet eerst kunnen afwachten hoe de placenta is voordat we beslissen waar ik heen moet.

Mocht de vorige keren ook niet verder dan 38 weken dus eens zien hoe dat nu zal zijn.

Achja we wacht af.

Ja de nipt ik twijfel nog. Wil nog wat beter uitzoeken wat het verschil is tussen nipt en combinatietest. Iemand die een goede website weet?
:hello: hallo allemaal

Deze smiley is gezelliger dan dat ik mij voel. Helaas al weer veel te veel uren in bed doorgebracht. Eergisteren iets te kruidig gegeten denk ik en ik boet er nog steeds voor. Mijn maag heeft het meest te lijden onder de zwangerschapshormonen.

Hoe gaat het met jullie?

Wortelsap, goede website kan ik je niet adviseren. Verloskundige heeft mij wel goede uitleg gegeven. Aan beide onderzoeken zijn geen risico's verbonden. Maar de nipt is echt op DNA gebaseerd, terwijl de combinatietest natuurlijk een kansberekening gebaseerd op een aantal zaken is. Bij beide kan je afwijkingen missen, maar bij de nipt is die kans wel kleiner. Wij doen de nipt met nevenbevindingen.

Kan me voorstellen dat 'terug' naar je verloskundige helemaal niet zo voelt. Ze zullen het wel met je overleggen wat jouw wens is toch?


Kraamzorg aanvraag is hier nog niet geadviseerd. Meestal zijn die zomermaanden wel drukke maanden voor ze. Soms krijg je dan minder uren volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het bij jou ook helemaal goed zit Wortelsap!
Je vroeg naar de nipt, ik ga 'm doen zonder nevenbevindingen. We hebben al 3 gezonde kinderen dus heel veel verwacht ik niet van die nevenbevidingen. Maar begreep wel dat je soms te horen krijgt dat er iets gevonden is en je dus de hele tijd in spanning zit maar het na de geboorte niets ernstigs blijkt. Die spanningen heb ik liever niet. Maar wellicht ben ik verkeerd voorgelicht hoor.
Aan die nipt gaat eerst nog een gesprek vooraf en een echo geloof ik dus wacht nog even af. Bij mijn vorige zwangerschappen was dit nog niet aan de orde. Heb er toen voor gekozen niet de combinatietest te doen. Nu doe ik het ivm mijn leeftijd wel (de nipt dan).
Hier gaat alles goed. Ik ben alleen de halve dag aan het boeren.. wat is dat een rot kwaaltje zeg en echt niet charmant..

Wij hebben woensdag de intake bij de verloskundige en krijgen dan meer uitleg over de NIPT. We denken nu aan de NIPT en niet de combinatietest. Kraamzorg heb ik ook nog niet geregeld en dat ga ik woensdag ook even navragen. We willen het liefst naar een andere regio verhuizen, maar ik weet niet of dat zal lukken voor de uitgerekende datum. Voelt dus een beetje gek om nu al van alles vast te zetten.

Zijn er nog echo's deze week? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Halleluja vervelend dat je je zo voelt.

Ow herkenbaar lauren, niet charmant nee maar ook weinig tegen te doen.

Hmm ja snap je gedachtegang wel sodastream. Ik moet zeggen dat ik 175 euro eigenlijk best veel geld vindt voor “iets meer zekerheid dan bij de combinatietest”.

Wij hebben het zaterdag aan de kinderen het grote nieuws verteld. Ze reageerder erg leuk! Alleen de jongste snapte er bier zo veel van. Daarna beide ouders gaan vertellen (niet helemaal coronaproof wat ik eigenlijk wel belangrijk vind maar oké). En toen broers/zussen gebeld en vrienden geaopt. Alleen maar leuke reacties gehad gelukkig. Al was er 1 vriendin wel zo eerlijk om te zeggen “4 kinderen ik zou er niet aan moeten denken” en dat is ook prima natuurlijk.

Nu morgen m’n werk nog... kunnen het maar gehad hebben allemaal. Werk te dicht bij huis om die nog niet in te lichten. Vrienden van vrienden die er ook werken zegmaar.
Alle reacties Link kopieren
Whoohoo wortelsap! Jij ook gefeliciteerd met de goede echo! Wat leuk lijkt me dat om aan kinderen te kunnen vertellen :)

Vervelend lauren dat je zo moet boeren! Hopelijk wordt het snel beter!

Halleluja heb jij vaker last van kruidig eten? Echt naar dat je je daar zo rot van gaat voelen!

Hier veranderen de klachten heel erg, waar ik vorige week echt extreem moe en somber was met veel last van mijn rug en misselijkheid lijkt alles nu veel minder te worden, en in plaats van daar blij van te worden begin ik me zorgen te maken O_O gelukkig nu nog maar 8 nachtjes slapen tot de termijn echo, ben echt heel erg nerveus aan het worden..
Zijn er nog meer mensen waarbij de klachten af lijken te nemen?
Gefeliciteerd Lauren en Wortelsap! Fijn die eerste goede echo's.

Nu op naar de termijnechos. Ik mag volgende week vrijdag en ben echt aan het aftellen.

Kiptijgert hier heb ik überhaupt weinig kwaaltjes. Soms wat meer honger en af en toe wat buikpijn en wat moe. M'n buik groeit al wel flink. Pas nog een paar van m'n losse broeken. Maakt het dus verder erg spannend. Ik hoop toch zo dat die lockdown wat versoepeld wordt en straks pret echo's wel mogen. Maar ben er bang voor. Gelukkig schiet je echo al op!

Morgen vertel ik het ook op het werk. We willen de zomervakantie bespreken, vind het lullig om nu te doen alsof ik drie weken vrij wil. Terwijl ik eigenlijk vanaf begin augustus eruit ga en pas in het nieuwe jaar terug wil komen. Ook moet m'n leidinggevende even uitzoeken of ik na 28 weken nog op de groep mag werken, ik hoop van wel
Alle reacties Link kopieren
Lauren idd niet charmant maar erg herkenbaar dat boeren heel de dag.

Wortelsap wat heerlijk zeg om het zo tegen iedereen te vertellen. Hier nog steeds alleen de ouders. Willen wachten op de uitslag van de nipt maar op werk hebben ze al een vermoeden dus wordt wel steeds moeilijker!

Kiptijgert herkenbaar hoor dat de klachten heel erg wisselen. Heb er ook dagen bij dat ik bijna niets voel en dan meteen stress krijg. Ik hoop echt dat je over 8 dagen gerustgesteld wordt en dan lekker kan gaan genieten!

Grenade ook morgen al op werk vertellen. Spannend maar ook super leuk. Ga je het nog op een speciale manier vertellen?
Hier liggen de zwangerschapsbroeken al klaar. Overdag gaat het nog maar in de avond moet er echt een knoopje van de broek open.

Ik heb over anderhalve week mijn termijnecho en vandaag even extra controle bij de gynaecoloog incl echo. Toch weer heel spannend al denken we met alle kwaaltjes wel dat alles goed gaat hier 🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
Ach wat heerlijk dat jullie al die echo's alweer zo snel in zicht hebben. Volgens mij ben ik de enige die nog geen echo heeft gehad? En ik moet nog wachten tot 9-2 ook.... ik vind het wel zielig voor mezelf haha. Nog 2 weken.....

wat betreft kwaaltjes gaat het erg op en af bij mij. Sommige dagen voel ik me best ok, andere dagen voel ik me echt enorm ellendig. Soms heb ik obstipatie, de dag erna weer diarree, er is geen pijl op te trekken. De ene dag kan ik geen eten luchten of zien en is zelfs boodschappen doen me te veel, de andere dag eet ik alles wat los en vast zit... al met al voel ik me dus wel nog behoorlijk zwanger.

Wat betreft vertellen op werk....... daar zie ik een beetje tegenop! Ik ben er nu 2 keer kort achter elkaar een lange tijd uit geweest (extra ouderschapsverlof, etc) en dat is niet altijd gewaardeerd. In die zin dat wel heel vaak gezegd werd dat ze zo blij waren dat ik er weer was en dat ze zo moeilijk een goede vervanger voor me vinden etc (dat is ook wel zo, er zijn weinig mensen met mijn specifieke opleiding. Het is niks bijzonders hoor, maar niet populair terwijl er wel veel van nodig zijn). Plus dat ik heb aangegeven op korte termijn door te willen groeien of anders naar een andere werkgever ga. Dit heb ik uiteraard besproken voordat ik uberhaupt voornemens was weer zo snel zwanger te worden ... nouja qua werk vind ik het een beetje dubbel dus...

verder wel zin om het aan familie en vrienden te kunnen vertellen. Hoewel het geheim houden nu niet zo moeilijk is. Zie toch niemand :p:
Alle reacties Link kopieren
Ow Nina wat balen nog zo lang wachten! Heb je straks hopelijk wel een super mooie echo waar al echt iets op te zien is.

Mijn echo vandaag was echt zo mooi. Waar het vorige keer nog een wormpje was met een kloppend hartje zag je nu duidelijk hoofdje armpjes en benen. Hartje klopte ook mooi dus wij zijn helemaal blij 🥰
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Thol! Super leuk! Was dit al je termijnecho?

Nina welk vak geef je? Ik wi. Op h/v onderbouw. Ff afgekort voordat ik te herkenbaar wordt of te Googlen ben.

Is lang wachten zeg Nina! Maar dan krijg je wel meteen een hele baby te zien met alles erop en eraan.

Werk je op een KDV grenada? Wel zo fijn ja om dat dan meteen in de groep te gooien.

Bij mij op het werk reageerde ze positief. Ze waren stiekem denk ik heel blij dat ik het schooljaar af kan maken haha. Maar dat mag ook, vind ik zelf ook fijn. En we krijgen de zomervakantie terug qua verlofweken waardoor ik nu uitkwam op pas 10 januari weer werken zonder extra verlof op te nemen. Dus dat is wel een mooi vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
@wortelsap ik stuur je ff pb!
Wat fijn Thol! Ik wil ook zo graag weer een echo. Nog even geduld. Vorige week intake gehad en omdat ons zoontje aan de kleine kant was krijg ik bij deze zwangerschap extra groei echo's. Vind ik uiteraard geen probleem, maar dat is pas met 28 en 34 weken.

Ik werk in de jeugdzorg. Op de groep zijn we met vier collegas, vast klein team. Dus vandaar dat we altijd goed naar vakanties moeten kijken.

Afgelopen weekend ook aan familie verteld, ik vond het zo stom dat m'n werk het eerder zou weten dan hen. Na de termijnecho vertellen we het verder, maar even afwachten of dan nog alles goed is.

Kan mij voorstellen dat ze op school blij waren dat je het schooljaar af kan maken wortelsap. En heerlijk zo lang met verlof, ook ik wil pas ergens in januari terugkomen. Met vakantie uren en nog opgespaarde uren zou dat moeten kunnen. Alleen nog even overleggen haha
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap wat fijn die positieve reacties op je werk en zo lang verlof heerlijk hoor!!

Ik heb volgende week mijn termijnecho. Dit was alleen een extra check ivm bloeddruk. Die is nu overigens zonder medicatie goed dus dat is heel fijn!

Ik wil nog wachten tot uitslag van de nipt binnen is voor ik het op werk vertel... maar wordt steeds moeilijker om het voor me te houden!

Merken jullie ook al dat broeken echt niet fijn meer zitten?

Niemand verder deze week nog een echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven