Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
19-11-2018 20:10
Gister seks gehad, en zie net bij het afvegen rose. Ik schrik hier heel erg van, ben bang dat het niet goed zit en het weer een miskraam wordt. Ik heb verder geen krampen. Ik weet het even niet meer, ik ga morgen meteen de verloskundige bellen 😥

Iemand anders ook roseverlies gehad?
Dag Moos,

Ik had afgelopen zaterdag hetzelfde maar dan vlak erna. Soms kan er een adertje geraakt zijn ofzo. Ik maakte me toen ook enorme zorgen maar vandaag naar de dokter geweest voor bloedafname en hij zei me er geen zorgen over te maken.

Ik zal wel blij zijn als ik morgen kan bellen voor de resultaten en hij zegt dat HCG hoog genoeg is etc...
@moos dat roze verlies kan heel goed hoor, vooral na sex! Ik durf nog geen sex te hebben. Weet wel dat het kan hoor maar we maken beiden geen move dus volgens mij is manlief ook wat voorzichtig :hihi:

Onze hond is net pup af en een heerlijke puber. Soms net een klein kind maar erg lief. Die zou een kleine echt geweldig vinden!

@kwaaltjes
Ik ben nu exact 6 weken en ben met vlagen wat misselijk. Alleen maar goed want tijdens m'n missed abortion was ik dat niet dus hopelijk een goed teken!
Volgens mij verder nog niemand misselijk hier toch?
Alle reacties Link kopieren
Thank God nog geen misselijkheid hier. De vorige keer van de 41 weken 8 weken niet misselijk geweest, dus ik hoop op een misselijk vrije zwangerschap. En met een dreumes erbij hoop ik dat ook de harde buiken en de opgezwollen benen vol vocht ( hallo 25 kg aangekomen), me bespaard gaan blijven ;-). Groot voordeel aan al dat vocht.. Je zit zo weer op je startgewicht na de geboorte ( van een grote zware baby en veeeeeel vruchtwater) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al even mee maar wil toch ook gaan meeschrijven.
Ik ben 26 jaar en zwanger van onze 2e en ben 15 Juli uitgerekend. 10 december voor het eerst naar de vk.

Tot nu toe hebben we het aan onze oudste (8jaar) verteld en aan mijn ouders omdat we daar ivm de verbouwing een paar nachtjes gingen slapen ik behoorlijk misselijk ben.

Vind het wel fijn om te lezen dat die pijn in je buik normaal is als je je hebt ingespannen want daar maakte ik me ondertussen al best zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
Aah Moos :hug:
Maak je niet te druk meis. Het hoeft echt helemaal niets te betekenen. Dat hebben meer meiden. Zeker na de seks.

Ik hoop dat de VK je wat gerust kan stellen.

Welkom aan de nieuwe meiden!

Sorry ik ben heel druk deze week, dus ik reageer wat kort.

Ik heb 3-12 de eerste echo + intake.
Alle reacties Link kopieren
@momtobe welkom en gefeliciteerd! ;-D

@noonoo hier precies hetzelfde wat betreft seks. Ik durf op het moment ook niks. Vriendjelief heeft hier gelukkig veel begrip voor :smooch:


Vanacht verschrikkelijk gedroomd. Had gedroomd dat ik de uitslag van mijn bloedwaarde kreeg en hij flink gedaald was (weet niet eens of het mogelijk is maargoed). Door mijn verschrikkelijke droom ben ik ook heel nerveus wakker geworden :'( gisteravond op de bank in slaap gevallen. Daarna rond een uur of 1 s nachts naar bedje gegaan en de trekjes waren nog heftiger dan ooit. Toch maak ik me nu wel een beetje zorgen want ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap. :| maar goed.. geen bloed te bekennen alleen letterlijk een onderbroek vol met afscheiding.. :-O$ hopelijk kan ik vandaag tijdens werk mijn telefoon opnemen... sorry als ik een beetje aanstellerig overkom. :'(
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Is er nog een plekje vrij in de tabel?

Mijn naam is Nova, 39 jaar en sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben van de vierde. Ben er zo blij mee!!!!!

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
@Lacer oh dat soort dromen zijn afschuwelijk. Hoop dat je wat afleiding hebt vandaag! Ga er maar vanuit dat dit echt de zwangerschapshormonen zijn en dat het dus eigenlijk een gezond teken is!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve meiden, echt fijn jullie berichten te lezen! Hoopvol en positief.
Het bloeden heeft niet doorgezet vannacht, maar vind het wel ontzettend spannend. Idee dat borsten iets minder vol aanvoelen.

Lacer, wat rot zon droom! Dat doet ook nog eens de zwangerschap! Veel meer levendige dromen, en dan zijn ze ook nog eens zo niet leuk.
Hopelijk straks een mooie uitslag!

Chantilly, jij niks meer van rose op het Wc papiertje gezien?

Koetjes, voel je vooral niet schuldig meid, reageer gewoon als je tijd hebt. Hoe voel je je?

CAS, fijn je herkenning!
Laat je de uitslagen aan ons weten?

Nanoon, snap dat je die moves wat afwacht Haha. Komt vanzelf allemaal wel!
Mijn vriend vond het nu al wat lang duren maar durft nu ook niet meer denk ik haha
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat is er veel geschreven. Ik heb een druk weekend gehad, dus lees vandaag even bij. Het is nu al bijna niet meer bij te houden :-)

Moos en Lacer, ik kan me voorstellen dat jullie dat spannend vinden. Maar in de meeste gevallen betekent het niks. Veel afscheiding en soms wat ligt bloedverlies hoort er bij.

Welkom nieuwe meeschrijvers. Gefeliciteerd!

Hoe is het nu bij iedereen met de kwaaltjes? Ik merk nog steeds weinig. Heb wel wat meer druk/steekjes, wat opgeblazen gevoel en wat moe. Dit laatste kan ook goed komen door onze slechtslapende dochter haha. Bij mijn vorige zwangerschap had ik vooral rommelende darmen, een opgezette buik en werd ik van bepaald eten misselijk. Nu een stuk minder. Ondanks dat ik weet dat het niet erg is, denk ik wel eens ‘zal het we goed zijn?’. De testen zeggen van wel, dus we gaan positief naar de echo op 7 december.

Kijken jullie ook zo uit naar de reacties van anderen als jullie het gaat vertellen? Wachten duurt wel lang hoor XD

Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer!
Alle reacties Link kopieren
@Loves wat bijzonder dat de ene zwangerschap zo verschilt van de andere he?

@Moos die roze afscheiding zal zeker veroorzaakt worden door het vrijen. Alles daar beneden is zoveel meer doorbloed.

Ik heb in tegenstelling tot de eerste drie zwangerschappen al klachten zo’n week na de ovulatie. Beetje misselijk, moe, diarree, boeren en krampen. Eigenlijk was een test niet eens nodig. Terwijl ik bij de anderen er pas bij 6 of 7 weken zwangerschap achterkwam (onregelmatige cyclus)

Hebben jullie de vk al gebeld voor een afspraak?
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt bijzonder inderdaad. Ik dacht, ik voel nog niks dus zal wel niet zwanger zijn. Terwijl je natuurlijk wel weet dat het niet gelijk hoeft te zijn. Je vergelijkt toch je eigen klachten.

Wat vervelend dat je nu al zoveel klachten hebt. Hopelijk verdwijnen ze straks weer!

Ik heb de vk twee dagen na mn positieve test gebeld. Op 7 december heb ik de eerste echo, dan ben ik denk ik een kleine 8 weken zwanger. Zooooo benieuwd! Ik kijk ook weer uit naar dat getrappel in m’n buik.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, toch weer roze verlies. Vk gebeld, ze kunnen nu niet heel veel omdat er via een echo nog weinig te zien is. Als het erger wordt dan mag ik het noodnummer bellen, voel me onzeker..
Alle reacties Link kopieren
:hug: Moos

Ik begrijp je onzekerheid zooo goed. Probeer afleiding op te zoeken. Dat helpt mij minder te piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Oh Moos ik hoop echt voor jou dat het loos alarm is. Kan het niet nog wat van gisteren zijn?

Ik heb net telefoon van de dokter gehad. Mijn HCG was hoog voor 5 weken. Hij sprak dat het misschien wel een tweeling kan zijn. Dat is toch wel even schrikken. o_o 18 december heb ik een afspraak bij de gyn dus dat is nog wel lang wachten...
Alle reacties Link kopieren
Oh Moos ik duim ook! Bah dat is echt de minder leuke kant van zwanger zijn, de zorgen en onzekerheid die ineens toe kunnen slaan. Stuur positieve energie jouw kant op!

@Cas oh my dat zou wat zijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Moos, ik duim heeeel hard voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Moos :hug:


Hier kreeg ik vanmorgen telefoon. Ik helemaal zenuwachtig opgenomen. Was het de assistente die me vertelde dat de gynaecoloog met spoed weg moest en ik vanavond rond 5 uur terug gebeld zou worden.

Ik liet zojuist de hond uit en besloot het ziekenhuis weer te bellen. Zijn ze niet meer bereikbaar. Ik hoop zo dat hij me alsnog op belt vanavond. De hele dag heb ik me er zo'n zorgen om gemaakt. :'(
Alle reacties Link kopieren
Net toen ik thuis kwam heb ik een clearblue gedaan, vond het heel spannend. Hij gaf 3 plus aan, dus 5 weken plus. Ook al geeft dit geen garantie, fijn dat hij bv niet blijft hangen op minder weken.
Het roze verlies is er nog als ik heb geplast, hopelijk stopt het snel.

Lacer, wat vervelend dat je nu nog niks weet. Misschien belt hij vanavond nog, ik hoop het. Probeer je niet te druk te maken meisje.

Koetjes, werk gaf vandaag inderdaad wel afleiding, al kon ik mij nauwelijks concentreren.

Love, bij veel komen de klachten iets later. Hoe voel jij je? Spannend die eerst echo

Nova, dit is inderdaad echt de minder leuke kant, alle emoties en onzekerheden. Thanks voor de positieve energie! Hoe gaat het met jou?
Jij bent onze pro! Had jij bij je vorige zwangerschappen weleens rozeverlies?

Cas, dat meen je niet o_o wat spannend zeg! Sowieso goed nieuws dat het hcg zo mooi wordt aangemaakt maar tweeling is wel even schrikken. Hoe reageerde je man?

Zijn er meer die zulke koude handen hebben en de rest vh lijf ook al staat de verwarming hoog? En dan wel een warm gezicht
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
@moos jep me! Voeten en handen zijn ijskoud. Gezicht is super warm. In ieder geval net telefoon gekregen. Mijn waardes waren uitstekend en over mijn “buik pijn” kon hij me nog niet echt wat vertellen, dan konden we beter afwachten tot de echo Vrijdag. Nou.. gelukkig zijn de waardes prima. Een kleine geruststelling ;-D
Alle reacties Link kopieren
Moos wat slim om zo’n test te doen, dat in combinatie met de klachten is toch heel bemoedigend! Ik heb zelf nooit roze verlies gehad maar heb ook weinig gevreeen op die manier tijdens de zwangerschappen. Om me heen wel heel vaak gehoord en bijna altijd loos alarm, zowel in het begin als later in de zwangerschap.

Lace fijn dat de waardes prima zijn!

Mijn gevoel is grieperig. Inderdaad heel koud, ringeling maar 24/7 gloeiend gezicht. Dit is voor mij een nieuwe ervaring, maar in deze groep hebben meerdere het! Leuk! Mij mij beginnen de menstruatiekrampen minder te worden maar het frequent plassen blijft.
Alle reacties Link kopieren
Noonootje, KoetjesenKalfjes, Moos en Lacer ik kan de tabel nu wat beter lezen want had de app nog niet. Jullie hebben dus al de nodigde zorgen gehad. Dan zijn deze weken extra spannend. Knuffel! Ik duim voor allemaal dat het nu een stuk zorgelozer zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik reageerde als Juli hierboven omdat ik de tabel aan het aanpassen was. Nu weer Nova!
Alle reacties Link kopieren
Lacer: Fijn dat je positief nieuws hebt gekregen. Hopelijk is er vrijdag al iets te zien op de echo. Ik heb het vaak in de ochtend echt koud maar naarmate de dag vordert, heb ik er minder last van. Het kan ook gewoon aan het najaar liggen...

Moos: Dat geeft toch weer meer hoop maar ik vermoed dat je pas helemaal gerust zal zijn bij een kloppend hartje.

Ik heb wat gegoogled en eigenlijk kan het net zo goed geen 2ling zijn. Als ik mag kiezen ook liever eentje want mijn eerste bevalling was er eentje met complicaties waardoor ikzelf lang heb moeten herstellen. Daarbij een zoontje dat een moeilijke start had en als de geschiedenis zich zou herhalen, dan kan ik 2 echt niet aan op zo'n moment. Maar als het zo is, dan slaan we ons daar ook weer door. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Top nieuws Moos! Die test loopt dus goed op. Heel fijn! Leg hem op je nachtkastje zodat je naar het resultaat kan kijken!

Cas een tweeling, dat zou wat zijn! Dat heeft natuurlijk extra leuke, maar ook mindere kanten.

Dank je Nova. Inderdaad super spannend. Maar afwachten en afleiding zoeken is het enige wat we kunnen doen.

Fijn dat je waardes goed zijn Lacer. Jij mag gewoon al bijna voor de echo. :-D

Ik ben trouwens voorstander van een klein groepje!!!

Ik heb op en af kwaaltjes. Niet echt veel. Maar wel meer dan bij mijn miskraam. Maar ik zou best meer kwaaltjes willen!!!
Ik vind het lastig dat ik niet weet welke termijn ik zwanger ben. Maargoed als dat alles is.. :flag:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven