Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
okkiepetite Ik hoef het geslacht niet te weten maar mijn man wil het wel graag. Omdat we alles moeten aanschaffen is het ook eigenlijk wel leuk dit in de juiste kleur te doen. Ook zijn er een hoop mensen in mijn omgeving met knullen wat het overnemen van spullen ook wel makkelijker maakt.

Zijn hier ook meiden die het niet willen weten?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij hoeft het niet per se, mijn vriend wil het wel heel graag weten.

Het is ook wel makkelijk met kleertjes en het kamertje.

Heeft er iemand ook een voorkeur voor het geslacht (natuurlijk is alles welkom en het liefst gezond, maar ik bedoel, als je keus zou hebben?)
Wat leuk dat je middelste in ieder geval al enthousiast is tess, voor hetzelfde geld hadden je kinderen het helemaal niks gevonden, zo'n kleintje erbij.

Ik ben totaal niet bezig met het geslacht. Kamertje is geschilderd in een kleur die ik mooi vind :proud: (we wonen hier pas twee jaar waarvan anderhalf jaar verbouwen dus alles zit fris in de verf) (petrol-achtig). Ongeacht geslacht moet de baby het er maar mee doen tot ie zelf kan zeggen welke kleur ie op zijn/haar kamer wil :puh: (en blij zijn dat ie niet in de andere kamer slaapt, waar de papa de kleur van bepaald heeft, en die dus felgroen is :frusty: ). En ik ben ook niet zo van de babyroze of babyblauw qua kleertjes. Ben zelf ook absoluut geen meisje-meisje dus zie vanzelf wel wat voor karakter hij/zij heeft.

Vriendlief staat er ook zo in maar wil het toch graag weten, dus de verloskundige mag het wel zeggen als ze wat ziet tzt. Ik hoef het ook niet persé niet te weten.

Qua naam zou een jongen wel handig zijn, want een jongensnaam hadden we al voor er sprake was van zwangerschap, een meisjesnaam gaan we niet uit komen vrees ik. (We vinden het allebei moeilijk om uberhaubt een leuke meisjesnaam te bedenken, en als we dan wat noemen zijn we het niet eens. Terwijl we allebei zo twintig jongensnamen kunnen opnoemen die de ander dan ook leuk vindt... :-[ )
De jongste heeft eerst met haar zus meegeroepen dat ze graag een broertje of zusje wil maar hoor haar er nu niet meer over. De oudste is een knul die vast niet om een baby staat te springen. Het onderwerp komt wel eens ter sprake aan tafel. Maar het is een slimme knul die zich ook in een ander kan verplaatsten. We hebben een hele goede band en kunnen over van alles praten. Ook is de band tussen hem en mijn man heel erg goed. Hij bespreekt heel veel dingen met hem. Denk dus dat zijn eerste reactie best negatief kan zijn maar daarna zal hij wel bijdraaien....hoop ik. Dat was in mei mijn grootste angst.

Een voorkeur in hoe ver je die mag hebben..... We hopen op een jongen omdat we dan van alles 2 hebben. Meiden zijn heel leuk maar jongens vind ik een stuk makkelijker. Stoere kleertjes, lekker ravotten....
Voor mijn man zou ik dat wel heel erg leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, goeie vraag. Ik dacht altijd dat een broertje het leukst zou zijn voor ons zoontje. Kunnen ze lekker samen donderjagen. Maar hij lijkt eerlijk gezegd beter overweg te kunnen met meisjes dan met jongetjes, haha. Wat mijzelf betreft ben ik wel heel benieuwd naar hoe het is om een dochter te hebben. Aan de andere kant: van een zoon weet ik al dat ik het super leuk vindt. Ben nu al heel benieuwd wat het wordt!
Alle reacties Link kopieren
Stiekem zou ik ook het liefst een zoontje willen, lekker voetballen (zul je zien dat ie van ballet houdt). Mijn man heeft een voorkeur voor een meisje omdat hij nooit een zusje heeft gehad en het opgroeiproces van een meisje zou willen mee maken.

Ik zou het zeker willen weten, maakt voor mij de mentale voorbereiding wat makkelijker. Hoeven we ook niet meer te twijfelen over de naam van het andere geslacht.

Ik heb het trouwens al aan mijn beste vriendin verteld.. ik ben zo verdrietig geweest over m’n miskraam en ze heeft me zo veel en lang gesteund dat ik heel graag wilde vertellen dat het nu weer goed gaat! Vorige keer hadden we het nog niemand verteld en konden we alleen nog maar slecht nieuws delen, dat vond ik zelf heel jammer.

Oeh vanavond een borrel met collega’s bij een brouwerij. Hoop dat ik me een beetje onopvallend alcoholloos door deze avond weet te slaan :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Gegevens heb ik weer aangepast in de tabel.

Ik heb nog geen kwaaltjes, alleen gevoelige borsten.

geslacht willen wij wel weten. Ik ben er echt veeel te nieuwsgierig voor.
Vorige keer had ik echt een voorkeur voor een meisje en voordat ik nu zwanger werd dacht ik elke keer: graag dan een jongen. Maar nu maakt het me oprecht niet uit. Qua kleren is een meisje wel erg handig haha.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ook weten wat het wordt! Als we mochten kiezen, dan liefst een meisje, maar het maakt uiteraard niet uit. We hebben juist een hele lijst met meisjesnamen die we allebei leuk vinden, en voor een jongen kunnen we werkelijk niks verzinnen!
Alle reacties Link kopieren
Qua namen weten we wel al jongens namen, maar meisjes namen; pfoe echt geen idee. We hebben aan onze dochter al de aaaaaller leukste meisjesnaam gegeven ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nog wel een kwaaltje erbij: ik kan zo emotioneel zijn om werkelijk helemaal niets. Verschrikkelijk!! o_o
Alle reacties Link kopieren
mmm44 schreef:
13-09-2018 10:12
Ik heb trouwens nog wel een kwaaltje erbij: ik kan zo emotioneel zijn om werkelijk helemaal niets. Verschrikkelijk!! o_o
Heel herkenbaar Mmm44! Ik moet nu voor een opdracht (ben zzper) allemaal films beschrijven en daarvoor eerst de trailers zien. Krijg bij 9 vd 10 kippenvel en een brok in m’n keel. En dit zijn nog maar de trailers! :popcorn: :cry:
Alle reacties Link kopieren
Starsuus schreef:
13-09-2018 10:18
Heel herkenbaar Mmm44! Ik moet nu voor een opdracht (ben zzper) allemaal films beschrijven en daarvoor eerst de trailers zien. Krijg bij 9 vd 10 kippenvel en een brok in m’n keel. En dit zijn nog maar de trailers! :popcorn: :cry:
Haha, dat is nu handig. Bij elke film komt er als beschrijving: een emotionele film :p
mmm44 schreef:
13-09-2018 10:12
Ik heb trouwens nog wel een kwaaltje erbij: ik kan zo emotioneel zijn om werkelijk helemaal niets. Verschrikkelijk!! o_o
Handig is dat he, ik ga al janken als ik al denk aan de songtekst van een emotioneel liedje... :"-( . Aan de ervaringsdeskundigen hier die al een peuter of puber hebben rondlopen: gaat dat de hele zwangerschap door? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mik met mijn vorige zwangerschap had ik er geen last van; is wel gekomen toen mijn dochter er eenmaal was. Dus pas maar op ;)!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gelukkig geen last van gehad de vorige keer! De hele zwangerschap de vorige keer helemaal niks.

Nu heb ik steeds zo'n zeurend gevoel in mn onderbuik, pijnlijke borsten, heel moe en met vlagen misselijk. Dus wie weet word ik nog wel emotioneel.

Ik zou ook voor een jongetje gaan als ik keus had, maar daar moeten we nog 15 weken op wachten. Zou t wel leuk vinden kamertje inrichten en babyspulletjes kopen enzo :-)
Alle reacties Link kopieren
Dames, mag ik met jullie mee schrijven? Schrijf ook mee in zwanger worden vanaf augustus. Het was bij de eerste poging gelijk raak. Ben volgens eigen berekening 10 mei uitgerekend. Ga 3 oktober voor het eerst naar de verloskundige. Wat duurt dat nog lang. Het is ons 3e kindje. We hebben 2 jongens van 4 en 5 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Gracey! Wat een geluk, in de eerste ronde :)

Zijn jullie je ook de hele dag door zo bewust van alles wat je voelt of juist niet voelt? Ik word echt een beetje gestoord van mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Gracey! En in één keer raak, wat een geluk inderdaad. Super!

Ik snap wat je bedoelt Sunne. Ik heb nog nooit zo vaak aan m’n borsten gezeten als nu, haha! “Ja, ze voelen nog steeds pijnlijk en opgeblazen, goddank.” :lol: Ik krijg ook echt steeds een rolberoerte als ze even niet - of minder - pijnlijk voelen. Dat verbaast me wel, hoe groot de angst is dat het weer misgaat. Ik ben best heel nuchter en rationeel ingesteld, maar wat dit betreft...
Gefeliciteerd en welkom Gracey!

:HA: Goed te horen dat ik niet de enige ben die neurotisch aan haar borsten zit om te checken of ze nog wel pijn doen :bonk: . En iedere keer als ik moet plassen (vaak dus) kijk ik even angstig naar het papiertje of ik geen rood zie :nut: . Mijn vriend is al net zo erg, hij vraagt iedere dag 'hoe voel je je' en als ik dan zeg dat ik pijn heb / moe ben / misselijk ben is het van :yes: :cheer2: :jump: . Eh... ik ook van jou schat... :hamer: .

Mijn vriend is sowieso erg, de zwangerschapsapp zei iets over dat je je geen zorgen moet maken als de papa er nog niet zo mee bezig is en dat dat vanzelf komt als het wat concreter wordt na de echo of de geboorte. Nou die van mij liet me een babykamer zien op marktplaats en vroeg wat ik er van vond. Ik zei dat ik die erg mooi vond. En nu gaan we die dus van het weekend ophalen. O_O Bij 5 weken zwangerschap. :whut: (Maar onze ouders wil hij het nog niet vertellen, want ja er kan nog zoveel mis gaan in dit stadium :confused: )
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha, Mik!
Die vriend van jou is hilarisch! :applause:
mik hahhahaha moet hier wel vreselijk om lachen. Toen ik in pril zwanger was mocht ik van mijn man niks wilde de gele tijd alleen maar voor me zorgen. Hij is hij er helemaal niet zo mee bezig.

Hier komen de emoties ook sinds vandaag. Kan om geel veel dingen ineens huilen getver!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha mik grappig!

Voorkeur geslacht: nee, heb echt geen idee wat erop me af gaat komen, waardoor ook geen voorkeur.

Ja herkenbaar hier sinds vandaag ook emotioneel, en zere borsten. Heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, ik ben niet de enige neuroot. Borsten voelen: check! Wc-papier inspecteren: check! Enzovoort... :facepalm:

Hahaha, die vriend van jou, Mik!
Die van mij is nog niet echt betrokken, het lijkt alsof ie het allemaal nog niet echt gelooft. Tuurlijk ben ik ook bang dat het alsnog misgaat, maar dat er na 11 rondes proberen eindelijk iets is blijven plakken is toch al geweldig! Ik zou het jammer vinden als we over 8 maanden een baby hebben en tot die tijd helemaal niet blij zijn geweest door al die angsten :roll: Als we over 2 weken een kloppend hartje mogen zien wordt het vast wat 'echter'!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag nog willen meeschrijven als dat mag!
Vanmorgen een test gedaan, en deze was positief! Het is nog wel pril, ik verwachtte morgen of zondag pas mijn NOD. Maar de test laat toch echt 2 duidelijke strepen zien :)
Volgens eigen berekening ben ik uitgerekend rond 26 mei
Ik ben 25 jaar en het is mijn eerste.

Iedereen hier gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd schuimblusser!

Wat grappig dat het voor iedereen zo herkenbaar is dat voelen of het nog wel zeer doet en het wcpapier scannen. Hier ook al.

Voor degene van wie het 2e is, vind(en) jullie andere kind(eren) het leuk als er een broertje of zusje zou komen?

Die van mij zegt dat ie t niet hoeft. Misschien dat het komt omdat we het zelf eerst ook bij 1 wilden houden, maar later toch zijn gaan twijfelen en ons bedacht hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven