Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de aanstaande opa’s en oma’s.

We zijn een rompertje en slofjes gaan halen, en hebben die ingepakt. Met gebak en champagne op weg. :hyper:

Het was super leuk, onwijs enthousiast. Aan beide kanten staan ze te springen om op te mogen passen.

Nu morgen de verloskundige bellen. Ook weer benieuwd wat ze daar zeggen.
koetjesenkalfjes wat leuk dat ze zo enthousiast waren!!

Hier nog niks verteld. Vandaag wel bij schoonouders geweest die zo hun vermoeden hebben. Meid wat je je er weer moe uit. Gingen uiteten maar halverwege mijn bord kreeg ik echt de rillingen en hoefde ik niet meer.

Wil alleen nog niks zeggen totdat we een goede echo hebben gehad. Mijn zwangerschap in april hebben we wel aangekondigd maar eindigde helaas in een miskraam met een hoop gedoe dus wil nu ook pas voor een echo als je het zeker goed kan zien en er geen twijfel over is. De vorige keer hebben we 1,5 week in flinke zenuwen gezeten. Ik ben nu dus er terughoudend. Al merk ik aan mijn hele lichaam en gemoedstoestand dat het wel goed zit nu.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf dat ze zo enthousiast waren koetjesenkalfjes!
Tess fijn dat het nu goed voelt :)

Hier vanochtend nog een zwangerschapstest gedaan, binnen een seconde (misschien 2) direct een plusje. Hoe een mens zichzelf gek kan maken, kan binnen een zwangerschap een interessant onderzoek zijn :facepalm: Kortom ik voel me goed :)
Alle reacties Link kopieren
Hier gister ook een zwangerschapstest weer gedaan. Met de vorige was ik er helemaal niet mee bezig; nu toch wel ergens de angst dat het mis gaat. Heel irritant.

Wat leuk koetjesenkalfjes dat ze zo enthousiast waren! Bij ons moesten mijn zus en moeder huilen van enthousiasme!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk koetjes en kalfjes dat je het al verteld hebt. Wij nog aan niemand, vind het zo lastig het voor je houden. Maar wil graag wel eerst een goede echo. Maar voel me echt een zombie. Moe, humeurig naar vriend. Ook nog een keer getest en een dikke streep. Ik vind ook dat je door voorgaande zwangerschappen meer gaat realiseren dat er iets mis kan gaan/zijn. Maar uiteindelijk heb je daar geen invloed op of weinig. Haha okkie herkenbaar. Hoe gek kan een mens zich maken? Ik werk als POH-GGZ en leer anderen hoe ze meer invloed op hun gedachten kunnen hebben en ze kunnen afleiden o. a. Alleen kan ik het nu zelf nauwelijks toepassen haha. Gelukkig is het vandaag rustig op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Wen gefeliciteerd!! En starsuus chronische dufheid check. Ik ben al 2x op zoek geweest naar de tandpasta en de dop van een drinkfles die ik even ergens neer gelegd had. Maa niet meer kon vinden haha. Zo stom.
Alle reacties Link kopieren
Nog voor de tabel : Ben 33 jaar en ud 10 mei.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al de bijkomende kwaaltjes zeg! Ik begin weer te merken dat ik steeds meer hoofdpijn krijg (had ik de vorige keer tot iets van 13 weken door de hormonen) helemaal k*t. Bij mij werkt alleen goed Saridon en dat mag weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Gegevens heb ik trouwens weer aangepast !
Alle reacties Link kopieren
Wat moet dat leuk zijn geweest, koetjesenkalfjes! Wij willen het pas na een koppend hartje vertellen.

Goed om te horen dat bij de meesten de kwaaltjes nu ook beginnen ;) Toch een teken dat er wat gebeurt, moeten we dan maar denken. Al voel ik me nu wel al een paar dagen behoorlijk beroerd zeg, bah.

Ik ben zojuist bij de vk geweest... Heb al een paar dagen af en toe flinke buikkrampen, vooral savonds en snachts, en echt wel meer dan een 'beetje menstruatiepijn'. Ook is mijn eierstok behoorlijk gevoelig, dat herken ik wel en ik denk zelf dat het gele lichaam een beetje drukt. Maar vk wilde me meteen zien (stress!), echo gemaakt, gelukkig niks buiten de baarmoeder te zien en eierstokken zagen er normaal uit. Omdat ik nog geen 6 weken ben, verder nog niet zoveel over te zeggen... er zit een vruchtzakje en ze zag ook een dooierzakje, maar verder afwachten tot de eerste 'echte' echo op 28 sep of er dan ook een embryo in zit...
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Sunne en toch wel fijn dat je gelijk erheen kon gaan. Jammer is het eigenlijk dat het nog net te vroeg was voor een beter echo.

Ik heb ook zojuist mijn vk gebeld of ik de afspraak eerder kon hebben. Ik merk dat ik veel meer onzeker ben over een miskraam dan bij mijn eerste. Heb toch wel af en toe menstruatie-achtige krampen en had ik bij de eerste niet. Zo irritant die onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
En mag je eerder mmm? En dat is het lastige, klachten kunnen per zwangerschap zo verschillen. Staat de UD in de tabel trouwens? Dat zie ik niet op de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Gracey jazeker staat erin, 10 mei.

Ja ik mag nu 2 oktober komen ipv 11 oktober!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, de UD staat er in :)

Voor jou ook spannend dan, mmm. Volgens mijn vk horen die krampen er echt wel bij en moet je je pas zorgen maken als er bloed bij komt kijken. Mag je nu eerder komen? Maar te vroeg gaan geeft misschien alleen maar meer onzekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik was te laat :) 2 Oktober is wel beter dan ja, en dan ben je ook wel ver genoeg waarschijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben dan denk ik iets van 7.5 week zwanger. Toch fijner dan pas een echo met 9 weken!

Ik lees ook overal dat krampen erbij horen en ik geloof dat ook wel. Maar toch ineens de onzekerheid nu, heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Kan dat niet zien. Als je typt is het makkelijk even bij anderen te kijken wanneer ze uitgerekend zijn. Zal eens kijken wat ik met de instellingen kan doen. Of zitten jullie op de app? En fijn dat je 2 okt mag!! Ik had vrijdag ook behoorlijke kramp. Overal gelezen dat het erbij hoort, maar geeft toch onzekerheid ja. Mag je een dag voor mij naar de vk.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie verloskundigen zo adequaat reageren, Sunne en Gracey! Daar heb je wat aan. Hier ook flinke buikkrampen sinds gisteren, maar ongeveer op navelhoogte of net daarboven dus dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ik al dagen niet naar het toilet kan. Ik had dat met de zwangerschap van m'n zoontje ook, wekenlange obstipatie, en het is weliswaar ongemakkelijk maar in mijn geval ook een duidelijk zwangerschapssymptoom. Dat in combinatie met m'n grotere/gevoelige borsten maakt dat ik er eigenlijk alleen maar heel vrolijk van word, haha! Voel me met de dag 'zwangerder' en minder onzeker :rolling: (al denk ik zodra ik dat typ: als het maar geen ongeluk brengt, dat ik me steeds zekerder voel ;-))) Hopes up!
Alle reacties Link kopieren
Als ik via mn telefoon op de site zit, zie ik de tabel wel maar moet mn scherm wel draaien om alle kolommen te zien. Ik wist niet dat er ook een app was? Echt handig werkt het niet via telefoon op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Oei, die verstopping lijkt me niet fijn Suus! Maar inderdaad wel duidelijke tekens :)
Alle reacties Link kopieren
@gracey haha ja in mijn werk gebruik ik cognitieve gedragstherapie, dus ook je gedachten checken als het ware. suf hè dat voor ons zelf niet lukt
mmm fijn zeg dat je eerder mag komen.

zelf heb ik op 1-10 vitaliteitsecho, 7-8 weken ben ik dan. Daarna wordt termijn echo gepland. Mijn vk zegt hetzelfde als Sunne, krampen horen erbij. Zondag had ik zulke krampen dat ik er van overtuigd was dat ik zou gaan bloeden. Vreemd proces al met al. Maar kan me voorstellen dat als je keer mk hebt gehad dat je er nog meer op gefixeerd bent. Aantal vriendinnen en zus hebben meerdere miskramen gehad, merk dat ik er ook echt scherp op ben en niet zo vanzelfsprekend vind dat je de eerste 12 weken wel door komt.
Maar vandaag beroerd genoeg dus so far so good :flag:
Alle reacties Link kopieren
De ellende is dat het groeien van je baarmoeder, zelfs al is het maar een beetje, precies zo voelt als menstruatiepijn. Maakt mij ook zenuwachtig, maar de gedachte dat het waarschijnlijk zo'n 'groeispurtje' is stelt me dan wel weer wat gerust.

Bovendien heb ik bij m'n mk met ruim 5 weken helemaal geen krampen gehad. Waarschijnlijk omdat het al die week ervoor was misgegaan en dus nog niet zoveel voorstelde (in fysieke zin dan).
Iedereen heeft hier precies al duidelijke symptomen? Nu word ik wel wat onzeker want zelf heb ik niet echt ergens last van. Een beetje gevoelige tepels en af en toe een klein krampje en dat is het dan. Hopelijk hoef ik me geen zorgen te maken?

Ik begin het erg moeilijk te krijgen met het te verzwijgen. Ik drink anders altijd een glaasje mee en nu niet. We spreken ook ieder weekend af met vrienden en familie. En dit weekend begon het wel wat op te vallen. Denk dat ik komend weekend thuis blijf van alle gelegenheden of we het gaan vertellen. Maar het verzwijgen dit weekend was verschrikkelijk en zie ik niet meer zitten..

Hebben jullie eigenlijk tips voor het shoppen van nieuwe kledij voor het najaar? Gisteren was ik aan het shoppen maar als ik iets mooi vond dacht ik telkens "dat is weggegooid geld, binnen een tijdje kan ik er niet meer in". Dus uiteindelijk slechts 1 kleedje gekocht dat wat ruimer zit. Heeft het nog zin om broeken en shirts te kopen? Iemand tips of ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ook niet echt duidelijk symptomen Vivaantje! geen panier :)
meer omstandigheden symptomen ...
Ik slaap slecht omdat ik veel moet plassen in de nacht, en ik ben flink verkouden, vermoed dat door die 2 samen vandaag beroerd ben. Daarnaast zere borsten en soms krampje. Alleen gisteren was flinke kramp waarvan ik schrok, maar goed om te weten dat het een groeispurtje is.

Kleding: goede vraag, nog heel niet bij stilgestaan! tot wanneer kan je je gewone kleren nog aan?
Alle reacties Link kopieren
Viviaantje gewoon lekker shoppen joh. Misschien pas je er dit najaar nog in en anders volgend jaar wel weer. Ik shopte zelfs toen ik 38 weken zwanger (en 17 kg zwaarder) was nog kleding in maat 36/38. Ik miste het shoppen zo! En het was bovendien een goede motivatie om daar na m'n bevalling weer in te passen, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven