Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat onzeker vandaag. Heb het idee dat m’n borsten in volume afnemen en ze doen ook haast geen pijn meer. Afgezien van de verstrooidheid en het niet naar het toilet kunnen heb ik dus amper symptomen, en daar word ik niet echt vrolijk van merk ik :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna geen klachten... alleen wat een wat rommelende buik/trekkende baarmoeder.

Maar (schoon)moeder hadden ook geen kwaaltjes. Dus ik hoop op een goede zwangerschap.

Duurt nog lang die echo zeg! Wij zijn er nu over aan het denken of we het onze naaste familie/vrienden toch alvast gaan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu eindelijk alles gelezen! Moet zeggen, wat fijn dat jullie allemaal ook zo bezig zijn met kwaaltjes en onzekerheden. Zorgt ervoor dat we in ieder geval niet gek zijn allemaal (of even gek :high5: )

Bedankt voor die tabel, wat daalt dat percentage snel zeg. De kans dat het goed gaat is echt vele malen groter dus daar houd ik me aan vast!

Onze eerste echo is 3 oktober. Wel een extra vroege ivm mijn eerdere miskraam. Heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
He bah Starsuus die onzekerheid. Maar het kan ook dat je lichaam er nu een beetje aan begint te wennen?

Volgende week al de eerste voor een echo, het schiet al op!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel weer aangepast! Laat svp weten als ik iets verkeerd heb overgenomen of informatie heb overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Komt goed starsuus, snap je onzekerheid.....
Heb zelf van zoveel “dingen” last, dat het haast niet goed voelt. Voel m’n baarmoeder enorm trekken ofzo, veel krampen, m’n borsten groeien trouwens als een idioot.. pas nauwelijks m’n bh nog. 4 weken... ik zou haast denken dat het er 2 zijn... gek dat dat per persoon zo kan verschillen...
bedankt voor het toevoegen in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu, starsuus? Kwaaltjes kunnen wel komen en gaan, en verschillen soms van dag tot dag. Ik heb ook wel gelezen dat na een week of 6 je borsten inderdaad minder pijnlijk kunnen worden. Hopelijk niks aan de hand, maar snap je onzekerheid!

Inderdaad gek dat het zo verschilt bij iedereen. Wat zou het heerlijk zijn om klachtenvrij een gezonde zwangerschap door te maken, haha! Ik heb nog steeds veel last van krampen, vooral 's avonds in bed. En de hele dag een weeiig/misselijk gevoel, bah. Maar goed, een vriendin heeft zowat het hele eerste trimester in het ziekenhuis aan het infuus gelegen omdat ze niks binnen kon houden, dus het kan altijd erger...
Alle reacties Link kopieren
Ik huil al bij een voorstukje van Doris 😂. Ga vanavond naar de ladies night ervan. Lastig met die verschijnselen he. Dan weer veel last, dan minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk ook dat mijn borsten ieeeets minder pijnlijk zijn. Maar kan ik me ook van de vorige zwangerschap herinneren dat na een tijdje het minder word.
Hoe gaat het nu met je Starsuus?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet altijd evenveel last van mijn borsten. De klachten wisselen hier elkaar af, of buikkrampen, of pijnlijke borsten of misselijk. Sinds gister voor het eerst echt heel erg moe..
Dus komt vast goed Starsuus!

Zijn er anderen die 's nachts ook heel slecht slapen? Ik kom moeilijk in slaap, en dan rond een uur of 5/6 ben ik echt klaar wakker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, bedankt voor het medeleven, super lief. Ik was er gisteren echt niet gerust op dat het nog goed zat, maar werd vannacht gelukkig wakker met twee zeer prominent aanwezige borsten. Wát een opluchting. Ik denk dat het me deze dagen extra bezighoudt omdat mijn vorige zwangerschap met vijf weken en een dag eindigde in een miskraam. Dat is morgen. (Ik had toen ook al een paar dagen geen symptomen meer.) Stom he. Je wéét dat dit een heel andere zwangerschap is en dat de kans dat het op dezelfde dag misgaat echt minimaal is, en toch... Nou ja. Dat dus. Moedig voorwaarts! Misschien dat m'n lichaam inderdaad al wat aan de hormonen went, zoals jij al schreef mmm.

Wat vervelend Sunne, dat misselijke gevoel. Helpt het om regelmatig een cracker ofzo te eten? Een vriendin van mij was negen maanden misselijk en had altijd crackers bij zich. Dat hielp een beetje. Schuimblusser ik herken die slapeloosheid. Vooral het in slaap komen is lastig, terwijl ik om een uur of negen echt al moe ben. Heel apart. En Stephanie dat zou wat zijn zeg, een tweeling! Heb je echt zo'n vermoeden? Veel plezier bij de ladiesnight Gracey. Zakdoeken mee! ;-))
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sorry het schrijven en meelezen zat nog niet helemaal in mn systeem, maar ben weer helemaal bij! Heerlijk herkenbaar idd en fijn om te weten dat ik niet de enige ben die af en toe onzeker is. Vriend begrijpt dat toch niet zo goed.

Ik heb weinig kwaaltjes of ben eigenlijk vooral minder misselijk dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Fijn natuurlijk, moet af en toe wel echt meteen iets eten, maar dan gaat het wel. Wel is sinds gisteren m’n buik wat bol, lijkt wel echt een zwangerschapsbuikje. Heb gelezen dat het waarschijnlijk mijn darmen zijn onder invloed van hormonen. Maar vind dit wel lastig, bang dat het al opvalt.

Gisteren ging een vrouw op mn werk (geen collega, maar externe die er regelmatig is) me feliciteren, heb alles ontkent en ben best boos geworden, daar schrok ze wel van. Haar fout natuurlijk (bij twijfel niet vragen!), maar maakt me wel onzeker of ik het dan toch niet beter zelf kan vertellen als het al zo opvalt...

Ouders en broers/schoonzussen hebben wij het wel al verteld, we hadden niets voorbereid dit keer, gewoon gezegd. Bij de eerste had ik shirtjes in maat 50 met ‘ allerliefste oma’ etc erop. We vonden het nu fijn om het meteen het weekend na de test te vertellen, dus daar geen tijd voor verder.

Ik droeg bij mijn vorige zwangerschap al rond week 11 positiebroeken (en leggings en panty’s), vond de band van gewone broeken echt niet fijn meer. Andere kledingstukken gingen nog wel, maar dat was vooral voorjaar/zomer.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 1e echo 22 oktober
Duurt nog lang, maar misschien is er dan al wel de nub-theorie toe te passen. Wil geslacht graag weten!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, starsuus!
Ik probeer ook wel steeds kleine dingen te eten, maar vind eigenlijk niks lekker momenteel. Fruit gaat nog het beste.

Haha Gracey, lekker snotteren dan vanavond! ;)

Slapen gaat hier ook niet echt lekker, Schuimblusser. Ik kom moeilijk in slaap en lig veel te draaien. Ook vroeg wakker inderdaad.

Wat raar van die opmerking opje werk, Chip. Ik vind dat echt not done, of iemand nou wel of niet zwanger is! Wel vervelend dat je buik nu al zo bol wordt. Misschien trekt het nog wat bij als je darmen wat normaliseren? Ik denk dat ik ook snel aan de zwangerschapsbroeken of wijdere panty's ga, ik draag nu vaak spijkerbroeken die wat hoger zitten maar ik kan er ook niet tegen als dat op mijn buik gaat drukken. Nog tips voor fijne panty's? Ik zou ze (nu nog) liefst onder mijn buik dragen.
@Starsuus: :yes: Wat kun je blij zijn met pijnlijke borsten dan he! :facepalm:

Wat een rare opmerking Chip, je gaat toch niet iemand feliciteren die het nog niet zelf bekend gemaakt heeft!

Update enthousiaste vriend :popcorn: : hij denkt te zien dat mijn borsten groter zijn. En daar is hij blij mee. Hij kijkt nogal uit naar de groeiende boobs. Zelf heb ik nog helemaal niet het idee dat ze groter zijn. Alleen pijnlijker. Vannacht met sport-bh aan geslapen. Daar is vriendlief dan weer minder blij mee.

Zodra ik zit doe ik de knoop van m'n broek los, hij zit niet echt te krap maar de band drukt vervelend op mijn buik. Zijn m'n darmen, niet m'n baarmoeder, dat snap ik ook wel maar op deze manier duurt het niet lang voor ik aan de zwangerschapsbroeken ga. Ik hoop het vol te houden zonder tot na de echo.

@Sunne: misschien de panty niet hoog optrekken en er een extra onderbroek overheen doen om te voorkomen dat ie afzakt? Niet heel charmant maar niemand die het ziet toch? :idee:

Slapen gaat redelijk. In slaap komen gaat goed, maar als 's ochtends de wekker van m'n vriend vroeg af gaat (zoals vanochtend 5:30 :yawnee: ) val ik normaal meteen weer in slaap maar nu ben ik dan klaarwakker van de misselijkheid. Vannacht gedroomd dat ik een miskraam had, dat hielp niet echt... :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Haha! Die vriend van jou gaat nog wat beleven straks Mik, als die kleine er net is. Stuwing! Dan ben je net Lolo Ferrari! :facepalm: :lol:
Wel heerlijk dat hij zo meeleeft zeg. Die van mij is nog wat terughoudend. Bang dat het misschien nog mis kan gaan, denk ik. En hij is sowieso niet zo’n fan van grote veranderingen. Maar dat trekt wel bij, weet ik inmiddels ;-))
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig starsuus dat je je kwaaltjes weer voelt en je dus ietsje beter voelt!

graceywhoeiii ik ga ook vanavond! Veel plezier alvast!

mik Hihi die vriend van jou is me er eentje zo te horen! Super grappig! Hier net zo hoor! Hij ligt continu in een deuk om m’n borsten; heb normaal niet zo veel en nu zit m’n bh echt te krap... meneer vindt het helemaal geweldig!

Gisteravond ook over “belangrijke zaken” gesproken, als de NIPT (wel of niet), het weten van het geslacht van tevoren, het inlichten van familie en vrienden, over hoe we de komende feestweekenden door gaan komen zonder dat het opvalt dat ik geen alcohol drink... best veel allemaal! Hoe denken jullie over bovenstaande punten? Of hebben jullie daar nog niet (echt) over nagedacht?

Nou, een tweeling... we grappen er al een jaar over.. “zal ons gebeuren”.. blij als de eerste echo geweest is! (Duurt lang!)
Alle reacties Link kopieren
Ooo en over het slapen;
Ik slaap al om 9.00uur op de bank😂 maar ben vervolgens wel heeeeeel vroeg al wakker door buikpijn... vervelend is dat joh!
Alle reacties Link kopieren
Tsja die Nipt... als ik het goed begrijp spoort die ook mogelijke erfelijke ziektes op die later in het leven van het kindje de kop op kunnen steken. Klopt dat? Ik vraag me sterk af of we wel alles willen weten... Bij de zwangerschap van m’n zoon hebben we wel de combinatietest gedaan. Met in ons achterhoofd dat als het slecht nieuws zou opleveren, we de zwangerschap zouden afbreken. Ik neig ernaar om die gewoon weer te doen, ipv de Nipt dus.

Update: dit bedoelde ik.
“De NIPT kan aanwijzingen geven voor chromosoomafwijkingen in het kind, in de placenta (moederkoek) en heel soms bij de zwangere. De afwijkingen variëren van heel ernstig tot minder ernstig.”

Met hier meer info over die nevenbevindingen: https://www.onderzoekvanmijnongeborenki ... evindingen

Maar ik zie nu dat je er ook voor kunt kiezen de nevenbevindingen niet te horen. We zijn er nog niet uit!

Ik heb vandaag weer hetzelfde als gisteren. Naarmate de dag vordert, worden m'n borsten kleiner en minder gevoelig. Denk dus dat de hormonen 's nachts gewoon wat meer hoogtij vieren. Ik mag me in ieder geval pas weer druk maken, als ze vannacht/morgenochtend nog steeds klein zijn ;-))
Alle reacties Link kopieren
Haha inderdaad, die stuwing is echt bizar. Jammer dat je er dan echt niet aan moet zitten!

Qua slaap gaat het wel, kom goed in slaap maar ben echt heel vroeg wakker. Niet omdat ik kwaaltjes heb maar ik kan dan gewoon niet meer slapen lijkt wel. Vanmiddag toen mijn zoontje sliep ben ik ook een uurtje in slaap gedommeld.

Wij willen het geslacht niet weten. Was vorige keer ook niet en dat beviel wel. Is wel echt een enorme test voor m’n nieuwsgierigheidsgevoel!

Vervelend hè al die onzekerheden, ik ben vandaag ook echt even in mineur. Heb de hele tijd menstruatiepijn en pijn in mijn onderrug. Elke keer als ik naar de wc ga dan denk ik: daar komt bevestiging. Dit ging ook zo bij m’n vorige miskraam dus ben nogal benauwd.

Veel plezier vanavond dames bij Doris. Ben benieuwd hoe het is, wil misschien ook gaan.
Ik las zonet in het andere forum uitgerekend in mei dat 6 weken zowat een grens is op vlak van symptomen. Enkele vrouwen hadden voordien geen of nauwelijks symptomen en waren vanaf dan plots misselijk of kregen andere symptomen.
Stelt mij alvast wat gerust

Op gebied van slapen, ik heb net last van vermoeidheid. S avonds ben ik al om 9 uur moe en s ochtends ben ik nog steeds moe. Gelukkig slaap ik wel goed.

Floortje wat lastig die onzekerheid :hug: Probeer je er niet te veel op te focussen. Zolang er geen bloed te zien is, zou ik me niet te veel zorgen maken.

Suus zo is mijn vriend ook. Het idee moet nog wat wennen. Komt vast goed! Ben ervan overtuigd dat de eerste echo hier ook in helpt.
Alle reacties Link kopieren
Die 6 weken grens begin ik nu wel te voelen ja, langzaam misselijk aan het worden en weer stevige hoofdpijn. Ik vind het net als jullie wel een hele spannende tijd. Iedere keer op de wc checken. Als ik midden in de nacht wakker wordt is het eerste wat ik doe aan m’n borsten voelen of ze nog pijn doen.. ik ben sinds gisteren wel de termijn van m’n vorige miskraam voorbij. Dat geeft veel hoop en ik heb er nog steeds veel vertrouwen in.

Ik neig er trouwens naar om de nipt te doen. Risicoloos en het geeft wel veel vertrouwen als het goed blijkt te zijn.

Ik ben gisteren al gaan kijken bij een kinderdagverblijf. Dat was even heftig, blijkbaar waren we nog niet echt gewend aan het idee van een kind, dus het voelde nog heel abstract. Hopelijk brengt de echo daar over 2 weken een beetje verandering in :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Wat vlot om te gaan kijken Goudsie, was het wel een leuk kdv?

Wij willen wel weer het geslacht weten. Nipt test twijfelen we een beetje over. Vorige zwangerschap hadden we geen combinatietest gedaan omdat ik daar ook dubbele verhalen over had gehoord en ik nog jong ben, maar dat geeft helaas geen garantie.
Ik denk dat we even afwachten met verder erover denken tot de echo. Lijkt wel alsof ik dan meer een bevestiging heb van ja ik ben echt zwanger.

6 weken grens merk ik nog niet heel veel.. naja een beetje trouwens. Ik heb een enorm slechte nacht gehad (dankzij onze pup) en ik ben nu echt niet vooruit te branden en heel prikkelbaar. Normaal ben ik iets minder chagrijnig na een slechte nacht!
Alle reacties Link kopieren
De wc papier checken blijft ook hier aanwezig. Al moet ik zeggen dat ik door die link met kans op miskraam wel meer gerustgesteld ben. Wat wisselend qua symptomen bij iedereen, maar iedere zwangerschap is anders.
Herkenbaar Goudsie ook 6 weken en merk echt verschil. Geen krampjes sinds gisterochtend maar wel hoofdpijn, weeiig en misselijk voelen. Tip gekregen om elk uur iets kleins te eten dus dat doe ik nu maar.
Borsten nog wel wat gevoelig of ik wen eraan of wordt wat minder. Wie knalde ook uit al haar bh’s? Hier zelfde probleem, ga straks nieuwe bh’s halen.
Nog steeds raar om te bedenken dat om mijzelf gaat haha!

KVd En goed gevoel bij?
Hebben jullie kraamzorg al geregeld? En hebben jullie huisarts ingelicht van zwangerschap? Ik nog geen van allen ..
Alle reacties Link kopieren
Nee huisarts had ik de vorige keer ook niets laten weten haha. Kraamzorg ga ik denk ik met 12 weken regelen dan ben je (althans in deze regio) goed op tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven