Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was 8 kilo aangekomen en heb er nu nog een halve kilo aan. Maar zit dan ook wel volop aan de volle producten om te voorkomen dat ik veel afval! Gaat goed dus :)
Wauw kikker wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Lichamelijk gaat het hier verder best oké. Al merk ik dat mijn bekkenbodemspieren nog niet weer de oude zijn. Ook is het down under soms nog wel erg gevoelig. Qua kilo's was ik in de eerste week 10 van de 15 kwijt. Geen idee hoe het er nu voor staat.

Ook ik heb nog niet veel behoefte om veel naar buiten te gaan. Komt ook door het weer, maar vind de bubbel nog wel prettig om eerlijk te zijn. Ook het gevoel dat het emotioneel wel veel met mij heeft gedaan de eerste weken. Dus rustig aan alles een plekje geven.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de lieve reacties. Wat naar voor je pink lady dat jij ook last hebt van je bevalling, gaat dat om de bevalling van je eerste of van je tweede? Fijn dat je baat hebt bij die behandeling. En lelie, jij had er dus ook al last van? Wat rot zeg, hopelijk gaat het nu beter. Ik laat het voorlopig even bij twee gesprekken die ik heb gehad met een coach die verbonden is aan mijn verloskundigenpraktijk. Hou het zelf goed in de gaten, als er meer nodig is ga ik denk ik op zoek naar een psycholoog die EMDR doet.

En een :hug: voor jullie allemaal, het klinkt alsof best wat mensen het niet makkelijk hebben!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier stil, iedereen zo druk met het zorgen voor de kleine hummeltjes.

Ik ben inmiddels bijna helemaal gestopt met borstvoeding. Fles geeft ons een veel rustiger en meer tevreden kindje. In het begin vond ik het lastig om los te laten maar eind vorige week is er ergens een knopje omgegaan en ben ik echt voor de fles gegaan. En het voelt nu prima.

Nog iets.. het valt mij op dat mijn okselhaar bijna niet meer groeit. Herken dat niet van de vorige keer? Lees op internet dat dit kan komen door verandering in hormonen. Herkent iemand dit nog meer? Zou willen dat dit voor altijd zo blijft, maar ben bang dat het weer normaal wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zeker rustig hier! Moet zeggen dat ik ook weinig te melden heb. De kleine meid doet het erg goed. Is over het algemeen relaxed en groeit goed. Wel weeklang buikgriep hier gehad, wat een verschrikking!

Fijne bijkomstigheid Miriampiej. Ik herken het niet! Had het best graag willen herkennen haha
anoniem_331735 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 07:41
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de radiostilte. Wij hebben het even moeilijk hier. Ik heb al anderhalve week twee erg zieke dames hier. Gisteren waren ze eindelijk opgeknapt en nu hebben ze beiden de waterpokken. :cry:

Wel fijn om te horen dat het goed met iedereen gaat. Zitten jullie al een beetje in een herkenbaar ritme?
Ik merk dat mijn kleine langzamer vooruit gaat dan mijn oudste. Zal ook wel komen omdat ze te vroeg geboren is.

Van het okselhaar herken ik helaas niet Miriampiej, dat is wel een fijne bijkomstigheid. :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh jak pinklady! Wat hebben ze gehad? En nog waterpokken ook.. Jullie fit gebleven? Heftig hè ziekte in deze periode. Ik vind het ook best pittig, het knapt ook gewoon niet op..

Hier zijn beetje twee ritmes die afgewisseld worden. Het ene past bij 7 voedingen en de andere bij 6. Maar ook dat wisselt nog wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het heel snel slechter gegaan met mijn kleintje. Ze is nu opgenomen in het ziekenhuis met bronchiolitis. Veel te snelle pols en een veel te laag zuurstofgehalte in haar bloed dus ze ligt aan het zuurstof. Zo ontzettend sneu om te zien.

Kikker dat klinkt al als een fijn ritme. Wij zitten nu tussen de vijf en zes voedingen in. Waarvan nog wel 1 in de nacht.
Nee PL wat erg :hug: heel veel beterschap voor je meisje en sterkte voor jullie :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje pink lady! Wat naar zeg. Zo sneu om zo'n kleintje daar te zien. Dat doet wel flink pijn in je moeder hart. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel! Ik hoop dat we hierna onze portie gehad hebben. Maandag gaan ze kijken hoe ze het zonder zuurstof doet en dan mogen we misschien dinsdag weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu pink lady, veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een pech Pink-Lady. Hoe doet ze het vandaag zonder zuurstof?
Ja ik ben ook benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat jullie zo meeleven! Het gaat de goede kant op. Als ze het vannacht goed doet zonder zuurstof dan mag ze naar huis. Ze zal voorlopig nog ziek zijn maar ze kan dan thuis uitzieken.

Hoe is het met iedereen?
Mooi zo Pink Lady

Hier een regeldagje maar alles gaat dermate goed dat ik de hele dag aan t afkloppen ben
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Pink Lady, wat een pech! Sneu ook zo'n kleintje en dan zo ziek.. Hoe is de nacht gegaan? Mogen jullie naar huis? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Pink lady, fijn dat ze opknapt! Hopelijk heeft ze een goede nacht gehad en mag ze lekker mee naar huis.

Is het voor jou vol te houden?

Hier gaat t goed. Al is de buikgriep nog niet helemaal uit huis. Ben er ontzettend klaar mee na anderhalve week, maar dat stelt niks voor in vergelijking met een zkh opname!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje pink lady wat heftig! Hoe is ze de nacht doorgekomen? Hopelijk zijn jullie lekker thuis. Thuis uitzieken is fijner denk ik voor jullie allemaal!

Balen dat jullie een ziekenboeg hebben thuis kikker! Hopelijk bij jullie ook iedereen weer snel beter!

Hier nog steeds heftige weken met vooral veel doen momentjes, maar gelukkig ook iets meer ups. Zoon is nu 6 weken. Heeft koemelkallergie en reflux, met speciale voeding gaat het al iets beter, maar blijft veel huilen...ze kunnen niet goed vinden wat er nog meer is...maar een echte huilbaby..6 tot 8 uur per dag krijsen is een goede dag zeg maar. Zijn nu ook onder behandeling van osteopaat en dat lijkt hem iets verlichting te geven. Vandaag de 2e behandeling gehad, dus ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat.
Bij de rest van het gezin ook ups en downs..het huilen is wel heel heftig en soms zijn we er helemaal klaar mee. Dochter trekt het ook steeds slechter, gelukkig gaat die 2 a 3 dagen in de week bij de oppas spelen. Kan ze er even uit. Gelukkig veel lieve familie die ons helpt!

Hoe gaat het met de rest? Sneeuwwitje de bevalling al een beetje meer een plek kunnen geven?

Vanavond voor het eerst na de bevalling weer sporten, zin in...even momentje voor mezelf..Al zie ik stiekem al wel op tegen dr spierpijn van morgen haha
PL ik ben ook benieuwd of jullie weer fijn thuis zijn.

Madelief dat klinkt echt heel heftig :hug: ik word al nerveus als R een kwartier achter elkaar huilt laat staan uren en uren.

Hier....ben ik de enige die totaal geen ritme heeft met baby?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Madelief, wat klinkt dat heftig! Het lijkt me heel moeilijk om een buikband te hebben. Ook omdat je je zo machteloos kunt voelen. De behandeling van de Osteopaat heeft Fleur wel geholpen wat krampjes en spugen betreft. Hopelijk doet het jou zoontje ook goed. Ik kan me voorstellen dat je echt toe bent aan een momentje voor jezelf, sport ze!

Wij zijn sinds vanmiddag weer thuis. Poeh wat ben ik blij om weer lekker thuis te zijn. Ze is nog wel ziek en we moeten haar goed in de gaten houden. Ze drinkt nog erg weinig en is flink benauwd.

Kikker, die buikgriep is ook echt heel heftig hoor! Mijn oudste heeft heeft het ook en die is er ook flink ziek van! Ik kan me voorstellen dat je er ook helemaal klaar mee bent.

Kashri, nee hoor! Hier ook geen ritme meer. Sinds ze beiden ziek zijn de afgelopen weken is het echt ver te zoeken.
Ik zou zeggen neem lekker je tijd! Voorlopig nog lekker verlof toch?
Ja echt nog heel lang verlof! Maar begin aan mezelf te twijfelen door verhalen over ritme, minder voedingen, doorslapen etc.
Oh en super dat jullie weer thuis zijn!
Kashri daar moet je en bij anderen helemaal niet druk om maken! Elk gezin gaat anders en waar er vandaag een ritme is kan dat morgen weer helemaal overboord zijn gegooid.

Madelief wat fijn dat jullie veel hulp krijgen want het klinkt echt heel zwaar! Hopelijk wordt het gauw minder. Ze zeggen dat de piek met 6 weken is toch?
Lekker gesport vanavond?

Fijn PL dat jullie weer thuis zijn. Veel beterschap voor je kleintje, hopelijk helpt het opknappen in de eigen vertrouwde omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven