Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Gefeliciteerd allemaal!

Ik denk dat ik met jullie kan mee schrijven. Heb de typische kwaaltjes maar nog niet getest, dus durf er niet van uit te gaan. We zijn sinds april aan het proberen en inmiddels vanwege mijn lange en wat onregelmatige cycli vaak een negatieve test gehad. Mijn vriend is weg tot zaterdag avond, dus dan gaan we pas testen. Hebben afgesproken het samen te doen, maar zaterdag is nog zo ver weg! Mijn UD zou 27 oktober zijn. Ik duim nog ff verder!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal.

Ik wil mij graag bij jullie voegen, ook ik ben zwanger

Uitgerekende datum is ongeveer 18 oktober. Op 3 maart heb ik intake. Het is ons tweede kindje, ons dochtertje is nu 13mnd oud.



Vond het tijdens de vorige zwangerschap leuk om hier te lezen en te schrijven maar merk ook dat deze keer een beetje anders voelt. Wil het toch gaan proberen



Wij vertellen het iedereen na de eerste echo. Zo hebben we dat de vorige keer ook gedaan en dat is goed bevallen. Voel mij vooral meer moe en niet helemaal lekker. Maar er heerst ook griep dus weet niet precies of het helemaal van de zwangerschap komt.
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden,

Gefeliciteerd allemaal!

Ik had net ook een positieve test. Al 6 dagen over tijd. Het leek erop dat ik gewoon ongesteld ging worden maar zette niet door .



Het is ons 2e kindje en 3e zwangerschap.

Afgelopen nov een miskraam gehad. Bij 11 weken kwamen we erachter dmv een echo dat het hartje niet meer klopte
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames en uiteraard gefeliciteerd!



@-lelie-: Wat verdrietig. Had je eerder al een echo gehad waar het hartje wel klopte, of was de echo met 11 weken de eerste? Ik zal voor je duimen dat deze zwangerschap succesvol wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil,graag mee schrijven

Zo net postief test in me handen:)

We zijn nu 14 mnd bezig 8 mnd geleden miskraam gehad met 5,5 week dus dit erg spannend voor ons.

Eind augustus worden wij tante en oom . Maar nu dus eind okt 28 okt ook papa en mama
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht ooit op een forum maar zou graag hierbij willen aansluiten. Ik heb behoefte om verhalen te horen en te delen. Fijn om jullie verhalen al te lezen en iedereen gefeliciteerd!

Afgelopen week 4 keer getest; de eerste was negatief op vrijdag. Dinsdag, woensdag met kruidvat 2x5euro test licht positief en gisteren maar zo'n dure van Clearblue (was de streepjes zat) en weer zwanger! Als ik zelf de datum bereken is de uitgerekende datum 21 oktober.

Allemaal wel wennen en onwerkelijk, wel erg blij! Het is onze eerste zwangerschap en het is eigenlijk meteen raak (wel al lang mentaal mee bezig) had dit niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk.

Ik heb nog niet mijn huisarts o.i.d. gebeld, wil daar nog even mee wachten tot volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Update!

Vandaag hcg 2283!!! Nog steeds perfect! Ik ben zo bang ivm de miskraam in juli j.l.

Jullie nog nieuws?



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel hoog eb5... netjes hoor!! Ik denk dat ik vandaag of maandag even langs de verloskundige praktijk langsloop en vraag of er iets mogelijk is in de zin van extra controles ofzo. Vind t ook doodeng, veel te bang voor weer zo'n teleurstelling. De rest, gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik zou ook graag meeschrijven. Ik had eigenlijk nog even willen wachten met me melden, want nog niet getest (zelfde verhaal als Limbogirly ), maar ik zie dat er al veel aanmeldingen zijn voor dit topic. Wel al uitblijvende (en normaal heel regelmatige) ongesteldheid geconstateerd. 2e zwangerschap na miskraam een half jaar geleden. Toen heb ik het meeschrijven in een topic als heel prettig ervaren. UD zou nu 28 oktober zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wow het wordt hier nog druk! Gefeliciteerd allemaal, wat leuk om onze ervaringen te kunnen delen. Ik vind het in ieder geval fijn om mijn 'geheim' hier open te kunnen bespreken :-)
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje; herken je gevoel. Wij hebben het nog aan niemand verteld. Volgende week komen de families toevallig bij elkaar voor en vertellen het dan. Wel moeilijk om steeds niks te zeggen en smoesjes te verzinnen om geen alcohol te drinken...
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 10 maart echo



Gefeliciteerd allemaal! Over geheim gesproken... Jullie weten t nieuws gewoon eerder dan m'n eigen vriend, die is een weekje weg en komt morgen pas thuis, hahaha! Wil het hem uiteraard per se zelf vertellen en niet over de telefoon
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal bijzonder Babbes

Ga je hem nog op een bijzondere manier verrassen of gewoon vertellen?



Doen jullie ook mee met Moeders voor Moeders? Heb woensdag mijn intake gesprek gehad en begin zaterdag met het opvangen van urine.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er we al met zo veel zijn! Nogmaals gefeliciteerd aan alle zwangeren! Fijn om het met elkaar te delen. Onze ouders weten het al wel maar voor de rest houden we het nog even geheim.

Ik wil wel mee gaan doen met moeders voor moeders, dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan.

Vandaag wel contact gehad met de verloskundige. 9 maart de eerste echo en 14 maart de intake.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!

@geheim Ja, echt superfijn om hier gewoon te kunnen roepen: Ik ben zwanger!

Ik ga het na de vakantie aan mijn ouders vertellen, lijkt me erg leuk.



@miriam Ik heb volgende week donderdag intake voor moeders voor moeders. Is dat opvangen van urine makkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso meedoen aan moeders voor moeders, ben zelf zwanger geworden dmv hormonen, dus vind dat ik het verplicht ben. Durf me alleen nu nog niet aan te melden omdat ik bang ben dat ik dan over een paar weken weer een berichtje moet sturen dat ik geen nieuwe flessen meer hoef (ivm die miskraam). Denk dat ik tot na de eerste echo wacht. Maar misschien bedenk ik me wel voor die tijd... het opvangen is trouwens niet moeilijk hoor, je krijgt er 2 plastic kannen bij.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle nieuwe meiden welkom!

Vanochtend heb ik het mijn moeder verteld, maar verder wil ik het nog geheim houden. Wel erg moeilijk, want het liefst schreeuw ik het van de daken. Inderdaad erg fijn om het hier gewoon te kunnen delen :-)

Wie doen er allemaal mee met moeders voor moeders? Ik twijfel nog over het aanmelden, het lijkt me nogal lastig, maar aan de andere kant is het wel voor een mooi doel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ook al een oproepje staan op een site, wil me er voor gaan aanmelden. Als het andere vrouwen kan helpen, zonde om het dan door te spoelen toch?
Zo, tabel weer bijgewerkt met alle nieuwe schrijfsters: welkom!

Zal ik 'm met 20 schrijvers op slot gooien? Anders wordt het vrijwel onmogelijk om van iedereen goed op de hoogte te blijven.



moeders voor moeders heb ik vorige keer niet aan meegedaan, nu nog niet over nagedacht.



@geheim: dit keer willen we het pas na 12 weken vertellen. Dat wordt nog even volhouden dus!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig B2L!



Moeders voor moeders

Ik vind het niet zo lastig. Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken vind ikzelf. Heb op 1 toilet de kan en fles staan en wat ik kan vang ik op. Voordeel is dat hier geen bezoek komt. En voel mij absoluut niet schuldig als er dagen bij zitten dat het niet veel lukt.

Nadeel kan zijn dat de flessen een beetje stinken en sommige zwangeren daarop reageren. Ik heb daar zelf geen last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Thankx b2l; dichtgooien bij 20 vind ik een heel goed plan.



En ik ben het helemaal met marian eens vwb moeders voor moeders. Is echt prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ook voor mij het eerste berichtje op dit forum. Ik lees mee met dit groepje, maar heb nog niet getest waardoor ik ook nog geen bericht achter gelaten had. Nu 3 dagen na NOD en morgenochtend ga ik testen. Spannend! Al aantal dagen wat symptomen, al zakt dat vandaag ook wat weg lijkt zo. Morgen weet ik meer.
Alle reacties Link kopieren
spannend inderdaad! succes! Waar heb je dan last van? Ook een algemene vraag voor iedereen; wat zijn de klachten? Ik merk namelijk soms maar wat; m.n. vlagen van lichte misselijkheid en soort lichte menstruatie pijn. Ben benieuwd wat jullie ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moeier, heb ook dagelijks wel last van menstr pijn. Pijn achter tepels lijkt iets minder dan vorige week maar nog steeds wel wat. En als ik niet op tijd iets eet licht middelijk ook idd. Al met al hoop ik meer te gaan voelen om zo ook echt de zwangerschap duidelijk te voelen..

Ben zo bang
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral een wat rare buikpijn, welke ik bij de eerste ook had! En lage rugpijn met vlagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven