Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lulu wat balen zeg!
Waarom wilden ze dat je zo vroeg ging? Vanwege de eerdere miskraam?
Echt irritant als het er net om hangt... Ik duim voor je! 2 Weken wachten is wel erg lang dan... Bij mijn 1 na laatste miskraam had ik op 6+5 een echo zonder hartje en mocht na 1 week terugkomen, zelfs dat vond ik al lang :-x

Hier heeft de vermoeidheid toegeslagen. Ben vanochtend om 10 uur m'n bed terug in gegaan om te slapen, tot 12 uur :facepalm: hoop zó dat het deze keer weer niet voor niets is.
Verloskundige nog steeds niet gebeld, vandaag 6+1... Ga volgende week bellen.
@ Mieremuis, hier is de vermoeidheid ook toegeslagen. Was de hele week al moe maar heb iedere dag gewerkt en alles thuis laten liggen voor in het weekend. Nu is het weekend en heb ik er geen puf voor. Terwijl ik me er zo op had verheugd om even rustig bij te kunnen komen en alle taken op m'n gemak te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de lieve en opbeurende woorden :daisy: dat doet me goed

@mieremuis, de vroege echo is omdat we een iui traject volgen. We hebben, in overleg met de arts, er voor gekozen om de echo bij de verloskundige te maken omdat het ziekenhuis waar we onder behandeling zijn een behoorlijk stuk rijden is. Zit nu te twijfelen of ik toch niet beter naar het ziekenhuis had kunnen gaan. Weet niet of zij meer hadden kunnen zien of doen. Ik ga wel maandag vragen om een bloedonderzoek. Dit heb ik op 4+3 ook laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames, ik zal jullie later vandaag toevoegen aan de tabel! :)

Oh Lulu, ik snap dat je je er onrustig bij voelt! Hopelijk is alles over 2 weken keurig in orde en zien jullie een mooi hartje! Het komt ook zo precies in deze begin periode..

Ik ben sinds woensdagavond misselijk, heb constant braakneigingen en buikpijn, krijg nauwelijks wat naar binnen. Wat een ellende. :'( iemand anders hier ook al last van? Als het maandag niet iets beter is, ga ik de dokter bellen, want ik kan zo niet werken. Hang constant boven de wc en slaap de hele dag..
Alle reacties Link kopieren
Lulu wat ontzettend spannend, maar wat de andere meiden al zeggen mogelijk is de innesteling net wat later geweest dan gedacht. Kan me voorstellen dat het twee slopende weken worden en je probeert die met 1 week in te korten. Ik duim voor je!

Elli-Jane, vervelend dat je zo misselijk bent... je bent iig “echt zwanger”

Vermoeidheid is natuurlijk niet fijn maar je bent ook stiekem hard aan het werk penne en mieremus.

Ik had net na mijn NOD tot 5,5 week veel last van vermoeidheid en pijnlijke borsten, maar sindsdien is het helemaal weg :@@: voelde me wat grieperig maar nu helemaal niks, t is dat de test positief was anders zou ik zeggen dat ik niet zwanger was. Maakt me stiekem ook behoorlijk onzeker om helemaal nergens last meer van te hebben :A:

Hopelijk ligt het eraan dat mijn lichaam gewend is aan de hcg ipv dat het daarbinnen niet goed gaat... heb gelukkig geen bloedverlies oid. Poh duurt dan toch lang zo die tijd tot de eerste echo!
Penne en Mieremuis lekker aan toegeven hoor aan die vermoeidheid. Ik had dat bij mn vorige zwangerschappen ook. Was naast werken alleen maar aan het slapen. Kreeg er wel een hele mooie baby van :biggrin:

Ellie Jane ben je nu doordat je typische zwangerklachten hebt er wel meer gerust op dat het goed zit met de baby? Ik kan me zo voorstellen dat het heel naar is je zo te voelen maar het is wel een bevestiging steeds dat er wat gebeurd!

Mms25 dat heb ik dus precies hetzelfde. Vorige zwangerschappen had ik nu zere borsten, oververmoeid, mega misselijk en een erg sterke reuk. En nu gewoon helemaal niks. Hartstikke druk met werk geweest. 6 dagen gewerkt met soms maar 6 uurtjes slapen ertussen en heb alleen een beetje hoofdpijn!
Voordeel is dat de tijd voorbij vliegt maar ik geloof nog steeds niet dat ik zwanger ben. Eergisteren toch nog maar een test gedaan. Die was weer heel duidelijk positief.
Alle reacties Link kopieren
@Mms; herkenbaar hoor. Hier ook geen kwaaltjes. In het begin wat gevoelige borsten. En moe, maar dat kan ook komen omdat het druk was op het werk. Nu nergens last van. Heb ook echt niet het idee zwanger te zijn, heel onwerkelijk.

@Mieremuis ik heb vorige week, met 6 weken, de verloskundige gebeld. Dag erna bloedverlies. Toen heb echt evem gedacht 'zie je wel, ik had niet moeten bellen'. Slaat natuurlijk nergens op, maarja. Vorige ronde ging het 2 dagen nadat ik de kliniek had gebeld mis.

@Lulu, ik vind 2 weken ook wel lang. Ben ook via IUI zwanger en ik krijg bij 7+5 een echo bij de kliniek en een week later bij de verloskundige. Zou je niet toch contact kunnen opnemen met het ziekenhuis dat je een weekje eerder mag?
Alle reacties Link kopieren
mieremuis Hier hakt de vermoeidheid er sinds een paar dagen ook in. Nu in het weekend niet zo'n probleem, maar met werk niet echt handig.

ellie-jane Wat vervelend zeg! Hopelijk kan de huisarts er iets mee.

mms25 Wat gek dat je kwaaltjes ineens helemaal weg zijn. Ergens ook heel fijn omdat je er geen last van hebt, maar die kwaaltjes geven je wel een soort bevestiging dat je zwanger bent.

Ik ben sinds een paar dagen met vlagen misselijk en vind veel van mijn normale maaltijden nu niets. Niet zo handig, omdat ik ineens extra naar de winkel moet voor mijn veranderende eetwensen. Hebben jullie dat ook? Dat je ineens hele andere dingen wil eten?
Alle reacties Link kopieren
Otta, ik heb inderdaad vanochtend even contact gehad met het ziekenhuis en de verpleegkundige die ik sprak gaf ook aan dat ze twee weken wel erg lang vond en bovendien onnodig, zeker omdat ik zo verdrietig ben van het hele gebeuren.

Dus ik mag sowieso eind deze week bij hun terecht als ik in het streekziekenhuis niet terecht kan ( wij wonen flink uit de buurt van het academisch ziekenhuis waar we behandeld zijn)

Voorlopig nog steeds lichte krampen in mijn baarmoeder en pijnlijke borsten. Het neemt niet toe maar ook niet echt af. Ook geen enkel spoor van bloed tot nu toe. Ik ben heel erg in de war.
@Lulu, goed dat je gebeld hebt en dat je sneller terecht kan.
Voor in de tabel: leeftijd 32
Alle reacties Link kopieren
@lulu, wat vervelend dat de echo zoveel onzekerheid heeft gebracht! Snap wel dat ze vroeg willen testen in verband met het iui traject, maar wel vervelend als ze dan eerder pessimistisch dan optimistisch overkomen. Wel fijn dat je nu toch een week eerder terecht kan. Hopelijk is er dan wel wat meer te zien en horen!

@Mieremuis, je houdt het lang vol om niet te bellen. Is er een reden dat je de verloskundige niet wil bellen? Bij ons zeggen ze tussen de 4 en 6 weken bellen voor een afspraak.

@mms, mij bij zijn de kwalen ook heel wisselend hoor. Soms voel ik de hele dag helemaal niks, en de volgende dag ineens heel veel. Maar over het algemeen zijn mijn kwalen ook heeeel licht.

Afgelopen vrijdag was ik een beetje in de stress, want had ineens wat bloedverlies. Gelukkig niet felrood, maar het maakt je toch ineens heel onzeker (wat ik daarvoor echt niet was). Gelukkig heeft het niet doorgezet en de rest van het weekend nergens meer last van. Nu wel enorm veel last van obstipatie en ben dit weekend beide avonden in slaap gevallen op de bank.. zouden de eerste echte kwaaltjes nu dan toch komen?
Alle reacties Link kopieren
Lulu wat fijn dat je eerder mag komen! Goed dat je gebeld hebt. Ik duim voor je!!

Roossie de reden dat ik nog niet gebeld had is dat ik de ene na de andere miskraam heb gehad... Zie er erg tegenop om weer die eerste afspraak te hebben, dat ritje voor de eerste echo hebben we nu al zó vaak gemaakt...
Moe en obstipatie, klinkt alsof je kwaaltjes zijn begonnen! Ik zit ook alweer aan de laxeermiddelen :whip:

Anyways, ik heb gebeld vanochtend, volgende week vrijdag 12 maart hebben we de eerste echo!
Hee wat leuk, hier ook een mama to be eind oktober!

23 oktober uitgerekend van ons tweede kindje. Op 18 maart onze eerste echo! Voel me goed, afgezien van de welbekende misselijkheid, die zich bij mij overigens niet uit in overgeven maar in een beetje, eh, overactieve stoelgang, haha. Daardoor is mijn buik al flink opgezet - gelukkig werk ik door corona thuis dus kan ik lekker in mijn joggingbroek.

In tegenstelling tot de vorige keer is het nu mijn man die nesteldrang vertoont (nu al). Opeens moet alles af en netjes (we wonen in een nieuwbouwhuis waar nog een paar dingetjes afgemaakt moeten worden), daar moet ik wel om lachen.

Om de tabel af te maken: ik ben 29 (in de zomer word ik 30).
@Lulu
Wat enorm spannend zeg, dat ze nog geen uitsluitsel kunnen geven! Op zich wel te verwachten met deze termijn, maar ik snap je stress. Gelukkig mag je snel nog een keer kijken. Ondertussen maar proberen vast te houden aan dat er met 6 weken heel vaak nog geen kloppend hartje te zien is en dat dat gewoon goedkomt.

@Lulu, fieloesje, die ene
Wat grappig en bijzonder dat meer kinderen zo reageren, dat ze het al weten! Ze hebben inderdaad veel meer door dan wij denken!

@fieloesje
Ja dat was inderdaad leuk om tegen de arts te kunnen zeggen!
Ik ga niet actief stoppen met borstvoeding geven maar ik denk dat dat wel uit zichzelf gaat gebeuren gedurende de zwangerschap en dat vind ik niet erg (zoon wil nog nachtvoedingen en straks 2 kinderen met nachtvoedingen... pfoe...), ik hoop dat hij natuurlijk kan afbouwen. Progesteron werkt nogal remmend op de melkaanmaak en de meeste vrouwen die nog borstvoeding geven als ze opnieuw zwanger zijn, komen vroeg of laat droog te staan, daar kun je niks tegen doen. Volgens mij wordt mijn melkaanmaak al minder, want vannacht wilde zoon de hele tijd drinken en klaagde dat het op was. Uiteindelijk accepteerde hij wel een beker water en hebben we nog even geslapen gelukkig. Ik heb wel vorige week nog wat gekolfd en ingevroren, als er iets mis gaat met het op gang komen van de borstvoeding bij deze baby, kan dat gebruikt worden. Ik zou mezelf voor m'n kop slaan als er dan bijvoeding gebruikt zou moeten worden, terwijl ik nu al bijna 2 jaar melk in overvloed heb.

@Mieremuis
Wat naar zeg, zo veel miskramen. Dat maakt het wel een pak minder vanzelfsprekend. Ik had dat al na één vroege miskraam. Hopelijk zit het deze keer gewoon goed!


Wat klachten betreft. Ik ben continue misselijk en moe, met name tegen etenstijd 's avonds stort ik in. Ik kan nog wel gewoon eten en hang niet boven de wc. Dat kwam vorige zwangerschap ook pas later, ik kon toen niks binnenhouden en heb geleefd op spinazie ala creme omdat dat makkelijk zonder kauwen wegslurpt. Nu heb ik gek genoeg juist geen zin in spinazie omdat ik dat associeer met misselijkheid of zo. Vorige zwangerschap heb ik niks gemerkt van versterkt reukvermogen maar nu heb ik vriendlief maar gewaarschuwd dat het niet persoonlijk is als ik zeg dat hij stinkt en moet douchen (maar dat ie het wel moet doen :lol: ). En ik weet niet wat ze op de opvang doen maar zoon komt daar soms vandaan dan stinkt z'n haar naar Zwitsal (ik ben daar raar in maar ik vind Zwitsal dus echt enorm stinken) :-? , even bedenken hoe ik ze subtiel duidelijk maak dat ik liever heb dat ze hem met pindakaas en vingerverf op zijn hoofd meegeven dan dat ze zijn haren wassen met Zwitsal :-P .
Welkom nieuwe dames!

@ Sweetsunny: jeetje wat een heftig verhaal! Een vriendin van mij had dat ook, hg, heb je daarvoor wel goede hulp gekregen? Vriendin is in het begin veel van kastje naar de muur Bij gestuurd voordat ze eindelijk goede begeleiding kreeg. Ik hoop ook dat het dit keer een zoveel mogelijk klachtenvrije zwangerschap wordt voor je!
@ Mik: ik herken je onzekerheid helemaal! Mijn vorige miskraam was met 7+6, dus ik durf het pas wat meer te geloven als ik week 8 heb gehaald. Tot die tijd leef ik een beetje van wcmoment naar wcmoment… Bij mijn eerste zwangerschappen had ik dat dus helemaal niet. Maar de miskraam ervaring maakt dat ik het allemaal niet meer vertrouw. Gek hoe dat werkt.

@Lulu: wat naar voor jullie. Ik denk wel dat de andere dames gelijk hebben. Het is nog zo vroeg… Ik hoop maar dat de tweede echo wel goed is. Ik snap wel dat je in de war bent. Lukt het een beetje om afleiding te zoeken?

@ ellie-Jane: Misselijkheid is echt heel vervelend. Ik had het wel tijdens zwangerschap 1 maar niet (zo erg) tijdens zwangerschap 2. Wat mij hielp was om altijd iets bij de hand te hebben om te eten. En het eten te zoeken wat je wel goed verdraagt. Ik kan me nog herinneren dat ik geen vlees of frituurlucht kon verdragen, dan ging het echt acuut mis. Maar ik kon best goed vla eten en knappertjes (kaakjes). Die had ik altijd in mijn zak. Ik heb toen alle gezonde voedingseisen maar laten varen, zolang ik maar wat binnen had en me enigszins op de been kon houden. Na 3 maanden ging het inderdaad langzaam over en in het tweede trimester ging het een stuk beter. Toen kreeg ik wel weer af en toe last van brandend maagzuur (tip: eet vooral geen pittig indiaas voedsel…..). Als het echt niet te harden is, schroom dan inderdaad niet om raad te vragen bij de dokter, zeker als je heel veel moet spugen. Je wilt niet in de situatie terecht komen dat je uitdroogt. En laat je dan niet afschepen met de dooddoener ‘het hoort erbij’. Ja, een beetje misselijk zijn hoort er vaak wel bij, maar als je je bed niet meer uitkomt en nog geen water kan binnen houden, dan is er meer aan de hand.

Hier niet al teveel klachten, dat maakt de onzekerheid over of het allemaal wel goed is heel groot. Probeer maar veel te werken, dat geeft een beetje afleiding. Ik slaap ook slecht (normaal juist goed) en dan lig ik maar te piekeren. Ik denk dan echt: als het een miskraam wordt, laat het dan maar nu komen want die onzekerheid is echt killing. Terwijl er net zo min symptomen van een miskraam zijn…. Ik wordt gek van mezelf…
Ach Keranet Ik snap die onzekerheid zo goed!! Ook al heb ik geen spontane miskraam meegemaakt (hartje klopte niet meer na 12 weken dus miskraam moest op gang gebracht worden) toch ervaar ik het hetzelfde als jij.
Heb nu sinds gister bruinverlies en dan denk ik maar zet dan gewoon door. Niet nu nog weken zwanger zijn en dan die ellende. Terwijl ik natuurlijk niks liever wil dat het goed is. Ik ga ook veel vaker naar de wc en dan elke keer met een brok in mn keel. Vind dit geen doen die spanning.

Mik ik ben heel benieuwd hoe het met je borstvoeding gaat verlopen. Dus theoretisch zou je wel 2 kinderen van verschillende leeftijden kunnen voeden? Maar ik snap heel goed dat dat wel heel heftig is. Vond die eerste maanden met borstvoeding bij mn dochter wel pittig. Nou was ze ook een hele grote drinker dus werd helemaal leeg getrokken haha. Maar 2 tegelijk voeden lijkt me wel voelen als helemaal geen tijd voor slaap meer voor jezelf. Maar ff zien hoe het loopt dus!! Het zou een mooie natuurlijke overgang zijn als het vanzelf stopt en je oudste er aan went om niks meer te krijgen .

Welkom Sjrrn! Wat super leuk dat je man al aan het nestelen is. Ik zou hem nog een bakkie koffie geven en nog lekker door laten gaan. Haha zit jij er straks lekker voor elkaar bij :lol: Goed voor zorgen zo’n man!! ;)
Hoe oud is je 1e kindje nu? Weet hij/zij het al?

Roossie jeej er lijkt wat te gebeuren!! Nu lekker genieten van de kwaaltjes haha. Erg hè dat je daar eigenlijk ook blij van wordt. Die bevestiging. Wel schrikken dat bloedverlies! Gelukkig alweer over. Hoor je toch vaker hè en dan is er niks aan de hand.

:hug: Even een knuffel voor ons allemaal in deze mega spannende tijd. We houden vol en gaan allemaal voor een mooi kloppend hartje en straks een prachtig oktober kindje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, iedereen bedankt voor jullie lieve en opbeurende woorden mijn kant op. :redrose: Ik heb een echo voor vrijdag a.s. kunnen regelen, ipv volgende week vrijdag. Helaas had ik gisteren ook wat bloedverlies,niet veel maar wel echt roze/rood, en onwijs last van mijn onderrug en buik. Het voelt alsof ik ongesteld moet worden ×10. Pfff, ik voel me echt onzeker. We hopen op het beste maar we gaan uit van het ergste.
Alle reacties Link kopieren
Toch even inbreken voor Lulu,
Ik voel zo met je mee meid

Ik weet EXACT wat je meemaakt en het is zo naar. Ik duim echt voor je dat het goed gaat.

Heb echt met pijn in m’n hart je verhaal gelezen, dit is echt zo’n nadeel van vroege echo’s. Er is dan soms nog weinig te zien en dan kun je niets dan wachten. Maar vervolgens zit je in een trein waar je niet meer af kan, je zorgen gaan niet meer weg.

Ik had mijn 1e echo met 6 weken en 5 dagen. Kreeg eenzelfde uitslag als jij. Tot die 1e echo wist ik ook niet hoe het zat, maar ik was wel gelukkig. Na die 1e echo maakte ik me gek van de zorgen en het wachten op die 2e echo was slopend.

Ik kreeg de keus: 2e echo na 1 of na 2 weken. Natuurlijk koos ik voor 1 week, ik vond 2 weken ook echt te lang.
Dus een week later echo —> WEER onzekere uitslag
Met dat scenario moet je ook rekening houden hè!

Dus toen kreeg ik een week later de 3e echo en zaten we uiteindelijk dus toch 2 weken na de 1e voor er duidelijkheid was. En dat was toen een missed abortion.

Slopend, ik hoop dat t anders gaat bij jou.

Had ik geen vroege echo gehad dan had ik natuurlijk ook een missed abortion gehad, dus de pijn zou er zeker komen. Maar dan had ik niet de weken vooraf ook zo geleden.

Dus er valt echt wat voor te zeggen om de eerste echo later te doen. Zo vroeg in de zwangerschap is alleen leuk als je meteen zekerheid hebt en dat is vaak niet zo (ookal is de zwangerschap toch gezond). En die 2 weken wachten is ook niet dat de verloskundige je wil pesten. Die tijd is vaak gewoon nodig om zekerheid te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hi -April- , onze verhalen klinken inderdaad hetzelfde! Lief dat je het wilt delen, en vreselijk dat het bij jou een MA is geworden. Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat dit bij mij ook het geval zal zijn. Daarom, en dit klinkt misschien heel raar, was ik bijna een soort van opgelucht dat ik gisteren bloedverlies had, want dan is het maar 'weg' dacht ik. Dat het nu weer gestopt is, is een complete mindfuck voor mij.

Wat jij zegt over die rijdende trein waar je niet meer van af kunt herken ik ook helemaal. Had ik maar nog van niets geweten, dan was ik gewoon nog een onbezorgde en blije zwangere geweest.

Hoewel ik 39 jaar ben is dit mijn allereerste zwangerschap en heb dus totaal geen ervaring met wat ik moet verwachten in een situatie als deze. Wel weet ik dat, als het er nog eens van mag komen, ik voor 8/9 weken géén echo laat maken. Al gaat de gynaecoloog op haar kop staan.

Voor nu ben ik toch een soort van blij dat ik vrijdag al terecht kan, aangezien het balletje nu toch al rolt. De afspraak voor volgende week vrijdag staat ook nog voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
@Lulu, uiteraard. Nu het zo is gegaan moet je ook snel die volgende echo hebben ook. Want nu moet je gewoon zo snel mogelijk weten hoe het ervoor staat.

Ik duim voor je. Het kan nog goed gaan en dat gun ik je.
Vind het niet raar wat je zegt over opluchting.

Toen ik na die 2 weken de MA had was dat natuurlijk heel verdrietig maar ergens kon ik ook weer door. Het was klaar met de onzekerheid en dat is ook wat waard. Dus daar niet schuldig over voelen.

En ja het is echt een mindfuck. En echt niet cool om mee te maken. Sowieso niet voor niemand, maar als eerste zwangerschap is het echt echt pijnlijk. Je hebt ook nog geen levend kindje wat je kan troosten. T was ook mijn 1e zwangerschap.

Hoe je het ervaart zal voor iedereen verschillen maar voor wat het waard is: hier de dingen waar ik mentaal wel iets aan had in die periode:
- blijf duimen, maar hou ook rekening met slecht nieuws (dat doe je al). Als het dan toch niet goed afloopt voel je misschien zelfs opluchting
- als het een miskraam wordt: die pijn gaat je bijten en het enige wat de pijn kan verzachten is een nieuwe zwangerschap. Maar daar ga je overheen komen, al is het met een therapietje of 2. Dus ook vooral niet schamen om dat soort hulp te zoeken als t nodig is.
- je lichaam is in staat een embryo te maken en de kans is dus groot dat het ook een zwangerschap kan uitdragen. Niet elke vrouw heeft dat geluk
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
02-03-2021 11:38

Ik duim voor je. Het kan nog goed gaan en dat gun ik je.
Lief, dankjewel!


- als het een miskraam wordt: die pijn gaat je bijten en het enige wat de pijn kan verzachten is een nieuwe zwangerschap. dat denk ik ook, het enige is dat ik heel erg op zie tegen weer die hele gang naar het ziekenhuis, de onderzoeken, bloedprikken enz. Maar ik heb het er voor over.

Maar daar ga je overheen komen, al is het met een therapietje of 2. Dus ook vooral niet schamen om dat soort hulp te zoeken als t nodig is. in het ziekenhuis waar wij zijn behandeld is er een psycholoog speciaal voor dit soort 'gevallen. Zij is heel laagdrempelig te bereiken dus dit is zeker iets wat ik in mijn achterhoofd zal houden.
- je lichaam is in staat een embryo te maken en de kans is dus groot dat het ook een zwangerschap kan uitdragen. Niet elke vrouw heeft dat gelukhelemaal waar, en helaas in mijn omgeving plenty voorbeelden waarbij dit niet het geval is.
Dank voor je lieve en wijze woorden. Ik weet niet hoe lang geleden het voor jou is maar hoop echt van harte dat het nu goed met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een zorgen Lulu, echt heel naar voor je... Wat knap dat je dit zo goed kunt opschrijven en wat lijk je sterk! Ik hoop zo voor je dat het gewoon goed blijkt te zitten... en wil je vooral heel veel sterkte wensen.

Voel me bijna schuldig om dan vanuit mijn kant goed nieuws te delen, maar ik heb gisteren een kloppend hartje gezien op de echo! Ben wel heel blij, maar had gedacht het nu meer te bevatten ofzo maar dat is nog niet het geval. Het gekke is ook dat ik vorige week echt veel kwaaltjes had (misselijk vooral) en dat dat eigenlijk weer weg was net voor de echo. Maakte me daardoor ook wel druk, maar gezien de goede echo komt en gaat dat blijkbaar echt. We twijfelen nu om het komend weekend met 8 weken te vertellen, of het toch nog even uit te stellen. Vooral leuk om te zien dat mijn partner wel helemaal enthousiast is en zin heeft het tegen familie te vertellen! Zo wordt het langzaam toch wat echter.

Hoe gaat het met jullie, Ellie-Jane en Roossie1990? in verband met het bloedverlies dat jullie hadden?
Alle reacties Link kopieren
Lulu☆ schreef:
02-03-2021 13:36
Dank voor je lieve en wijze woorden. Ik weet niet hoe lang geleden het voor jou is maar hoop echt van harte dat het nu goed met je gaat.
Het is nu precies 6 maanden geleden en heb ook psychologische begeleiding ervoor gehad.
Ik ben nu weer zwanger, 7 weken ver. De tijd tussen de miskraam en deze zwangerschap is zwaar geweest

Ik hoop dus ook heel graag in dit topic te kunnen meeschrijven maar heb ik tot nu nog niet gedaan ivm angst dat t weer misgaat. Heb overmorgen mijn 1e echo.
De roze wolk en dat speciale gevoel zijn door mijn ervaring helaas ver te zoeken maar ik ben natuurlijk wel blij dat ik weer zwanger ben.

Arcabaleno: natuurlijk niet schuldig voelen! Hartelijk gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Lulu, wat een stress. Sterkte de komende dagen.

Arcabaleno, gefeliciteerd met je goede echo! Alweer een horde verder.

Ik mag vrijdag voor mijn echo. Bloedverlies van vorige week is gelukkig na een aantal dagen gestopt. Maar aangezien ik nog steeds geen kwaaltjes heb blijf ik onzeker. Dus vind vrijdag heel spannend. Als ik dan een hartje zie kan ik ook blij gaan zijn met het ontbreken van kwaaltjes. ;)
otta1985 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 19:54
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arcobaleno wat een fijn nieuws, gefeliciteerd! Natuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen. Wees maar extra blij dat je zo'n mooie echo had!

-April- Wat heerlijk om te lezen dat je weer zwanger bent. Tja, ik kan me voorstellen dat de onbevangenheid er wel af is. Ik hoop van harte dat jij alsnog je roze wolk tegenkomt en er lekker stevig op blijft zitten.

Otta ik ga zo hard voor je duimen dat je een mooie echo hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven