Uitgerekend 2e helft oktober 2023

08-02-2023 11:54 248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje aan de vroege kant, maar hier alvast een topic voor mensen die zijn uitgerekend in de 2e helft van oktober. Lijkt me leuk om met een groepje van zo'n 10 dames met elkaar mee te leven. Ik wil wel een tabel bijhouden mits die niet te groot wordt.
NaamLeeftijdUDHoev. kindje?Jongen/ MeisjeAfspraken
Aviendha3018 okt2entb08 mei
Jetretteketet3318 okt3entb20 april
Nien31ntb2entb9 maart
Moen-3212 okt2entb27 feb
Jutenjul2821 okt1entb28 april
Bananenvla281 nov 1entb7 maart
Vivavette31ntb 2entb4 april
Momlife0013527 okt 2entb4 april
Frigg :rose:
Friedie :rose:
Henque :rose:
GlowGirl :rose:
aviendha wijzigde dit bericht op 31-03-2023 22:15
64.51% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom momlife! Ik ga later de tabel updaten, ben nu een beetje misselijk en gaar.

Moen fijn die goeie echo!

Ik zal later weer wat uitgebreider op iedereen reageren :)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom momlife!
En Moen wat fijn van de goede echo!! Goed nieuws :)

En bedankt voor geruststellende woorden van jullie! Fijn om te lezen dat het herkenbaar is.
Was vandaag weer meer misselijk, ook drukke dagen gehad dus hopelijk komt het daardoor. Zal wel een beetje wisselend blijven allemaal.
Als ik blijf eten dan gaat het ok, maar dan bedoel ik ook echt continu blijven eten ;)

Ik mis niet echt eten trouwens, al is het wel even wennen om er zo op te moeten letten. Denk er soms net op tijd aan..! (Of te laat, taartje met rauw meringue gegeten bv)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je een goede echo had Moen!

Welkom Momlife!

Wij hebben een vakantie gepland in augustus, we gaan dinsdag vragen of we dat zo door kunnen laten gaan. We kunnen ivm ons werk echt niet eerder weg helaas. We willen nog wel even met z'n 2en voor de laatste keer op vakantie en van elkaar genieten voordat we van (als het goed is) ons kindje gaan genieten.

Verder qua symptomen nog goed te doen, merk wel dat ik geen gewicht op mijn buik wil en weinig eetlust. Voor nu mag ik niet klagen.

Dat klinkt voor jou anders Aviendha, beterschap! Ik hoop dat het snel wegtrekt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Aviendha, balen van de misselijkheid. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Wij zijn gebonden aan de schoolvakantie, hebben in juli vakantie. Willen graag 10 dagen naar Spanje, dan zou ik 25 weken zijn. Dat zou prima moeten kunnen als er geen complicaties zijn. Moeten een deze dagen wel gaan boeken.. even goed naar de dekking van de annuleringsverzekering kijken.

Ik ben sinds een paar dagen enorm moe, hebben jullie dat ook? Bij mijn vorige zwangerschap werd alles vanaf 16 weken beter, nog 10 weken te gaan haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Momlife: Bij mijn vorige zwangerschap was ik héél moe. Nu (nog) geen last van.

Jutenjul: Waar ga je heen op vakantie en met de auto of vliegtuig? Auto kan gewoon, vliegen moet je een verklaring hebben (en het zelf nog fijn vinden).

Wij gaan in mei vliegen en in de zomer met de auto, dus allebei prima voor ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Momlife: ik was ook ontzettend moe de afgelopen 2 weken. Vanaf gister gaat dat weer veel beter gelukkig. Ik ga nog wel op tijd naar bed, maar geen middagdutjes meer haha! Ik hoop voor jou dat het snel beter wordt!

Vivavette: We gaan op vakantie met de auto, naar het oosten. We hebben een rondreis gepland, een aantal dagen lang in de auto maar meestal korte stukjes. We gaan in juni ook nog een weekendje weg met het vliegtuig, dat lijkt me niet zo'n probleem :-D

Ik begin nu wel uit te kijken naar de eerste echo, het voelt nu toch niet helemaal echt ofzo. Ben benieuwd hoe lang we het vol gaan houden om het aan niemand te vertellen :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet mega misselijk hoor, maar gewoon voel me gewoon blegh savonds. En dan heb ik geen zin meer in klusjes zoals die tabel. Maar ik ga hem zo updaten!
Als ik wat heb gemist wil je het dan ff vet neerzetten? Ik mis wat data van eerste echo's.

Glowgirl morgen je echo wat spannend!! Ik heb hem dinsdag, het komt nu eindelijk dichterbij.

Qua eten lust ik alles nog alleen een hekel aan de ag in agv.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je niet heel misselijk bent. Je hebt dus nog wel zin in vlees maar niet de ag? Ik heb dat andersom haha.

Glowgirl hoe was de echo vandaag?

Ik ben echt enorm misselijk, moet ook regelmatig kokhalzen. Zo naar! Ben nu exact 6 weken, bij 10 weken is het hcggehalte op zijn hoogst daarna neemt het langzaam af.

Oh ja voor de tabel, ik ben 35.
Alle reacties Link kopieren Quote
Momlife001 schreef:
03-03-2023 15:09
Wat fijn dat je niet heel misselijk bent. Je hebt dus nog wel zin in vlees maar niet de ag? Ik heb dat andersom haha.

Glowgirl hoe was de echo vandaag?

Ik ben echt enorm misselijk, moet ook regelmatig kokhalzen. Zo naar! Ben nu exact 6 weken, bij 10 weken is het hcggehalte op zijn hoogst daarna neemt het langzaam af.

Oh ja voor de tabel, ik ben 35.
Haha ja, en boterhammen lust ik onbeperkt. Wat naar dat je er echt van moet kokhalzen, pff. Bij mij voelt het als een soort permanente lichte kater.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk wordt het bij jou niet erger. Een boterhammen craving is niet heel erg toch haha beter als chocolade ofzo ;-). Ik heb enorm veel zin in een spiegelei maar dat wordt afgeraden.. jammer!

Ik zag net dat onze verloskundige een praktijk aanbied die geslachtsecho's tussen de 13 en 14 weken doen. Zou dit dan gebaseerd zijn op de nub theorie? Of zouden ze het echt al zeker kunnen zien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haa, dank voor het vragen. De echo ging goed! We zagen gewoon een kloppend hartje :loveys:

Wel iets korter dan verwacht 6 weken ipv 7, mijn uitgerekende datum is nu 26-10 (gelukkig mag ik nog wel meeschrijven hier haha).

Moen wat fijn dat je een goede echo had!

Avienda geen druk hoor om het aan te passen, gewoon rustig aan doen joh. Wat vervelend dat je zo misselijk bent.

Ik schreef eerder nog dat ik van vis niets moet weten, maar ik crave vlees des te meer merk ik. Maar wel het ongezonde: cervelaat, hamburgers van macdonalds en frikandellen. Sowieso wil ik steeds minder gezond eten: yoghurt en fruit, en crave ik steeds troep eten. Probeer me echt in te houden voor de baby haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw wat bijzonder Glowgirl! ❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn glowgirl!

Ik ben al een paar dagen heel erg gespannen. Bij mij eerste echo was er geen hartslag te zien en ik heb in mijn directe omgeving 2 vrouwen met een miskraam. Bij de 1 waren er gewoon zwangerschapssymptomen en groeide het vruchtje wel, maar was er geen hartslag.

Ik ben heel erg bang dat dat nu ook het geval is bij mij. Terwijl er eigenlijk niet zoveel aan de hand is als je er helder over nadenkt. De gyneacoloog zei dat het erg pril is om iets te zien en was bijzonder blij. Verder heb ik geen krampen of bloedverlies.

Maar ik ben zo gespannen. Natuurlijk kan het gebeuren en heb je er geen invloed op. Dinsdag echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap het heel goed Wanderlust :hug: daarom heb ik zelf ook liever geen vroege echo, heb ook dinsdag pas de eerste. Want ondanks dat je het rationeel allemaal best snapt ga je malen. Geen krampen en geen bloedverlies is sowieso een goed teken. Ga je wat leuks doen dit weekend? Dan is het zo dinsdag!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Aviendha schreef:
04-03-2023 08:03
Snap het heel goed Wanderlust :hug: daarom heb ik zelf ook liever geen vroege echo, heb ook dinsdag pas de eerste. Want ondanks dat je het rationeel allemaal best snapt ga je malen. Geen krampen en geen bloedverlies is sowieso een goed teken. Ga je wat leuks doen dit weekend? Dan is het zo dinsdag!
Ja! Vandaag een high tea en een voetmassage.

Dat is wel leuke afleiding. Wanneer was jouw eerste dag van de laatste ongesteldheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
O super leuk! Heb ik ook zin in maar het wordt gewoon even de stad in.
12 jan, dus ik verwacht bij de echo zo'n 8 weken onderweg te zijn.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel begrijpelijk hoor Wanderlust! Het is gewoon zo onzeker nu. Maar ondanks dat miskramen natuurlijk voorkomen gaan de meeste zwangerschappen natuurlijk goed! En het is wel echt een goed teken dat je geen bloedverlies hebt.

Glowgirl, zo fijn dat er een kloppend hartje was!

Momlife: een geslachtsecho bij 13 weken is wel erg vroeg inderdaad! Na 15 weken ofzo is wel echt veel meer betrouwbaar

Ik heb gister bij mijzelf een echo gemaakt, vrij zenuwslopend kan ik je zeggen omdat ik eerst dacht dat ik niks zag. Maar na beter kijken zagen we toch een kloppend hartje, heel bizar!! Donderdag de officiele vroege echo

Voel me verder echt steeds meer misselijk, heel vervelend. Vooral de hele ochtend, middag/avond is wel iets beter. Werken is wel echt pittig. Toevallig heb ik volgende week een week vakantie dus daar kijk ik wel naar uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie dat ik nog niet gereageerd had op je goeie echo Glowgirl, heel fijn!! :cheer:

Henque haha ik kan me de emotie helemaal voorstellen. Gelukkig is het toch gelukt!
Vervelend he die misselijkheid. Ik heb gewoon de hele dag een kater lijkt het wel. Op zich is werken wel een fijne afleiding want mijn dreumes heeft energie voor 10. Dus ik kan toch niet ontsnappen en gaan chillen. Het is of kind of werk :P
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Die misselijkheid is sinds afgelopen week hier ook gekomen. Mij geeft het wel iets vertrouwen, hoe vervelend deze kwaal ook is. Gewoon heet water of gemberthee helpt hier iets en in de pauzes op werk een flinke wandeling buiten helpt ook wel iets.

Ik heb dinsdag de echo, we hebben het gewoon volgehouden nog om bijna 3 weken te wachten op een echo! Vanuit daar 10 dagen later de officiële echo bij de fertiliteit. Ik wil gewoon een oke groei zien, een hartje is super fijn en geeft vast nog meer vertrouwen, maar we hebben na morgen de week gehad waarin het misging en daarom leven we echt naar de echodag toe!! Kwaaltjes vollop aanwezig. Echt weinig energie, heel vervelend zo met een recent nieuwe baan. Voel me toch wat opgelaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Glowgirl en Henque dat jullie de hartjes hebben gezien :heart: !

En morgen voor Wanderlust, Aviendha en Bananenvla dus de big day :cheer:

Hopelijk ben je na morgen weer helemaal gerustgesteld Wanderlust, nog even volhouden. Ik snap je wel helemaal, ik heb sinds gisteravond lichtbruine afscheiding en er spelen zich voor mijn ogen allerlei doemscenario's af. Online lees ik dat dit in veel gevallen goed afloopt dus rationeel gezien maak ik me nog geen zorgen maar gevoelsmatig vind ik het lastig om vertrouwen te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Glowgirl en Henque, een kloppend hartje. Lijkt me mooi om te zien! En wat komen er ook veel echo's aan deze week, spannend! Jetretteketet vandaag, volgens de tabel. Hoe was het?

Ik verwacht dat het bij mij toch mis is gegaan. Afgelopen dagen bloedverlies gehad, net als bij een menstruatie. Voel me nu ook weer gewoon als van ouds. Verloskundige wil toch voor de zekerheid een echo maken dus die is voor woensdag ingepland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh Frigg! Wat naar, veel sterkte voor nu en alvast woensdag voor de echo.

Glowgirl en Henque; wat fijn dat jullie kloppende hartjes hebben gezien. Wanderlust veel succes morgen met jouw echo. En Aviendha, Bananenvla en Jutenjul ook!

En hoe was jouw echo Jet?

Friedie: wat zei de vk? Heb je binnenkort een echo?

Hier verder geen bijzonderheden, alleen heel veel trek. Dat had ik tijdens m’n eerste zwangerschap ook.
Mijn echo staat op 21 maart en ik twijfel nog of ik hem naar voren haal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames!
Ik lees veel positieve echo’s met kloppende hartjes, geweldige bevestiging hè!
Spannend voor alle echo’s die nog komen gaan.

Hier vandaag een echo gehad, en we zagen een inimini kloppend hartje :heart:.
Stukje terug gezet maar dat zou nog wel passend kunnen zijn in mijn cyclus.

Qua kwaaltjes, veel misselijk/moe. Ergens ook een fijne bevestiging..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahh superfijn Jetretteket! Heerlijk van genieten :heart:

Hier ging het vanmiddag van bruine afscheiding naar bloedverlies, net na m’n lunchwandeling. Toen heb ik gebeld, maar ik moet wachten tot vrijdag, als mijn echo origineel gepland staat. Sindsdien heb ik me ziekgemeld en ben ik op de bank gaan liggen en nu ben ik weer terug bij bruin verlies, maar ik heb het er moeilijk mee. Ik ben zo bang en verdrietig.

Frigg wat erg, sterkte! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg en Friedie wat naar voor jullie. Heel goed dat je je hebt ziekgemeld Friedie :( :hug:
Het kan nog alle kanten op maar ik snap je gevoel heel goed.

Jetretteketet fijn van je goeie echo!

Ik heb 'm morgenochtend, merk dat ik het best wel spannend vind.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven