Uitgerekend 2e helft oktober 2023

08-02-2023 11:54 248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje aan de vroege kant, maar hier alvast een topic voor mensen die zijn uitgerekend in de 2e helft van oktober. Lijkt me leuk om met een groepje van zo'n 10 dames met elkaar mee te leven. Ik wil wel een tabel bijhouden mits die niet te groot wordt.
NaamLeeftijdUDHoev. kindje?Jongen/ MeisjeAfspraken
Aviendha3018 okt2entb08 mei
Jetretteketet3318 okt3entb20 april
Nien31ntb2entb9 maart
Moen-3212 okt2entb27 feb
Jutenjul2821 okt1entb28 april
Bananenvla281 nov 1entb7 maart
Vivavette31ntb 2entb4 april
Momlife0013527 okt 2entb4 april
Frigg :rose:
Friedie :rose:
Henque :rose:
GlowGirl :rose:
aviendha wijzigde dit bericht op 31-03-2023 22:15
64.51% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Frigg :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg schreef:
24-02-2023 15:08
Hier wat minder goed nieuws te melden. Vanmorgen flinke krampen en helder rood bloedverlies. Even overlegd met de verloskundige en de kans dat het doorzet naar een miskraam is wel groot. Nu maar afwachten... Wel alvast een afspraak staan op 14 maart voor een echo. Of kijken of de miskraam goed is afgerond en anders kijken of er een hartje klopt.
Ahh shit wat spannend! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh Frigg, wat naar. Veel sterkte gewenst. Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel :heart:

Het is een beetje gek. Ik voel mijn rug nog steeds best erg, heb ook altijd tijdens mijn menstruatie lage rugpijn, maar bloeden is minder geworden. De laatste uren eigen alleen oud bloed. Ik ga maar van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen. Ik kan ook niet zo goed mijn gevoel uitdrukken, gaat alle kanten op.
Worden spannende dagen..

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
He wat schrikken Frigg!! Dus eigenlijk maar 1 dag bloedverlies gehad dan? Misschien valt het dan nog mee?

Ik heb net afgesproken met een vriendin die vertelde dat ze zwanger is van de 2e, heel leuk voor haar natuurlijk. Maar het maakt mij even extra onzeker, zij heeft veel meer klachten (is wel ook een paar weken verder) en maakt ook dat ik het extra vervelend zou vinden als het bij mij toch misloopt. Even van me afpraten hoor! Ik wil wel vertrouwen hebben maar ook mezelf beschermen in geval van slecht nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg sterkte! Wat vervelend die onzekerheid!

Hier weet ik het ook niet goed; vanochtend buikkramp gehad, rood bloedverlies (niet veel) maar wel aanhoudende buikpijn…. Afwachten hoe het verder gaat vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor jou ook sterkte Vivavette, wat een spannende tijd moet het voor je zijn. Heb je al een afspraak bij de verloskundige?

Snap ik Henque, ik heb ook heel weinig symptomen (wel moe, soms niet helemaal lekker en vroeg wakker) maar verder niet echt. Ik maak me soms ook zorgen en kijk uit naar de 7e, hopen dat we dan een hartje zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Frigg, Vivavette en Friedie in dit topic.
Wat spannend Frigg en Vivavette. Ik snap de ongerustheid.
Anderzijds wil het nóg niks zeggen kan het nog beide kanten op gaan. Ik hoop heel erg met jullie mee! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Henque, blijf hier lekker van je afpraten hoor! Snap je helemaal.

Vivavette, ook al bloedverlies.. Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, schijnt wel veel voor te komen. Hoe is het verder gegaan bij je?

Moen, jij hebt morgen al je eerste afspraak en echo staan. Spannend!

Hier is het gister bij wat oud bloed gebleven en sinds gisteravond niets meer. Dus eigenlijk is het maar 1 dag bloedverlies geweest inderdaad. Ik heb geen last meer van mijn rug/menstruatieklachten maar ook totaal geen zwangerschapsymptomen. Wel wat vermoeid maar ook flink verkouden helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het weer gestopt is Frigg. Heb je vandaag nog contact met de vk?

Hier is het ook weer gestopt. We zijn afgelopen weekend verhuisd en mogelijk is het dus van het tillen en sjouwen, ik ben niet echt het stilzit type haha. Voorlopig even afwachten.

Hebben jullie al dingen die je 'mist'? Ik dronk veel koffie dus moet wel even afkicken. Drink nu 1-2 kopjes per dag, op kantoor kan ik gelukkig ook decaf drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg en Vivavette, wat schrikken zeg! Misschien valt het inderdaad allemaal wel mee straks, ik hoop het voor jullie :heart:.

Verder mis ik nog niets Vivavette, ik was al eerder geminderd met koffie dus ik ken de struggle ;) . Heb inmiddels ook mijn pukka theetjes tijdelijk vaarwel gezegd vanwege de zoethoutwortel erin, dat vond ik wel even jammer.

Henque, helemaal begrijpelijk. Hier een goede vriendin en iemand in de kennissenkring die ook ietsje verder zijn. Allebei flinke klachten, enkele echo's gehad, en ik zag dit weekend zelfs al een buikje. Maakt mij inderdaad ook onzeker en stiekem een beetje jaloers, vooral omdat mijn beginnende klachten nu bijna allemaal weer weg zijn. Ik heb alleen de gebroken nachten nog over.

Moen voor jou vandaag de eerste echo, wat spannend en leuk!

En thanks voor alle vitaminetips. Glowgirl, jij eet dus ook vega/n? Ik slik nu de zwangermulti van Davitamon, vitamine B12, C en D. Heb ook de calcium/magnesium/zink tabletten in huis gehaald, maar ben daar nog niet mee begonnen. Ik las dat zwakke nagels ook een typisch kwaaltje kunnen zijn, dus ik twijfel nog en wacht misschien even af tot ik de verloskundige heb gesproken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg en Vivavette, wat fijn dat het gestopt is. Ik duim voor jullie dat het goed zit en het door inspanning kwam!

Friedie: ik zou juist blij zijn met weinig symptomen, het zegt niks over hoe je zwangerschap gaat. Dat je niet echt ergens last van hebt is alleen maar een cadeautje van de aankomende baby :heart:

Ik mis voor nu nog niks, al vind ik het wel jammer dat ik geen wrap met kruidenkaas en gerookte zalm kan eten. Maar daar kom ik wel overheen ;-) Ik mis wel mijn eetlust, normaal gesproken lust is alles en heb ik mega veel zin in warm eten. Dat heb ik nu helemaal niet. Bij het idee aan eten ben ik zelfs een beetje misselijk, gelukkig zet dat niet door en als ik eet is het ook weer weg. Gekke hormomen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jutenjul dat is ook zo :heart: het blijft spannend zo zonder bevestiging maar het is inderdaad gewoon superfijn. Hopelijk blijft het zo want als die klachten straks toch nog komen dan piep ik wel anders :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
vivavette, ik heb geen contact meer gehad met de verloskundige. Moest contact opnemen als het heel heftig zou zijn of als ik ongerust was maar anders zien we elkaar gewoon bij de eerste echo. Jij al een echo gepland staan?

Verder mis ik ook niet echt iets. Drink sowieso geen koffie, dus dat scheelt. Let wel op dat ik niet te veel zwarte thee drink op een dag.
Afgelopen weekend was ik bij een feestje, de borrelhapjes die langs kwamen waren niet echt zwangerproof (of vega); zalm, haring, carpaccio of ossenworst..
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg, Vivavette gelukkig dat het bloeden niet doorzet. Volgens mij is bloedverlies niet heel ongewoon, dus hoeft niet per se slecht nieuws te zijn.

Friedie ik ga ook even kijken naar davitamon. Ik eerder idd al 17 jaar vega en denk zo’n 70/80% plantaardig. Al ben ik nu enorm kaas ah craven (babybel en emmentaler specifiek?!), dus laat het ook maar een beetje gaan.
M’n man vroeg of ik wat vis eet ivm advies, en dat wilde ik wel proberen. Heb nu 1x gegeten in een restaurant waar het ENORM (voor mij dan, viel geloof ik wel mee haha) naar vis stonk en sowieso m’n eetlist verdween. En heb gisteren pasta met zalm gegeten en kon de lucht tijdens het koken echt niet aan haha. Dus dat slaan we toch maar over :rolling:

Ik mis koffie gek genoeg niet; vind het zelfs vies nu en deca eigenlijk ook. Zelfde geld voor cola en chocolade. Wat ik wel mis is rode wijn. Ik droom ervan en mis zo de smaak in mn mond. In dat restaurant dronken ze rode wijn en ik was zo jaloers haha. Nu klink ik echt als een alcoholist haha. Had soort dry december en january en met kerst voor het laatst een wijntje gedronken. Had wel net gewild dat ik een lekker wijntje had gedronken.

Ik heb trouwens as vrijdag mn eerste echo :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg: mijn vk doet standaard bij 8w. Heb al aangegeven dat ik eerder wil, dus we zouden nog wat nieuws inplannen.

Glowgirl: tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook kaas cravings. Is de hele zwangerschap gebleven haha.
En snap dat de geur van vis je niet echt aanstaat, zeker als je het nooit eet.

Leuk je echo vrijdag!

Qua symptomen hoeft idd niks te zeggen. Ik snap wel dat het een fijn gevoel geeft om iets te merken, maar geen symptomen is stiekem ook heel fijn en zegt zeker niks. Laten we hopen dat we ons allemaal goed blijven voelen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden,
Even een snel berichtje, ik lees deze week de rest even bij.

Wij gister met 7+4 een kloppend hartje gezien. Bovendien mag ik na de termijnecho van het ziekenhuis naar de verloskundige in de 1e lijn om begeleid te worden. Heel blij mee.
Alleen 1-2 medische echo’s moeten dan nog in het ziekenhuis ivm mijn baarmoederaandoening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moen aah wat leuk, wat fijn zo’n kloppend hartje :heart:

Glowgirl zalm heb ik afgelopen weekend ook geprobeerd. Viel me ook op dat het mega naar vis smaakte ja, gatver.

Maar op naar vrijdag dus voor jouw echo! Komt al dichtbij :cheer2:

Ik had zelf ook wel verwacht dat ik wijn zou missen maar ben sinds O&N en Dry January nog niet in de verleiding gekomen. Lijkt me in de zomer moeilijker, maar dan houdt die dikke buik me wel in het gareel ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben nu 5,5 week zwanger van ons 2e kindje en volgens eigen berekening 27 okt uitgerekend. Ook ik ben al misselijk.. vorige keer werd dat vanaf 6/7 weken veel erger, hoop dat het nu mee valt. Onze dochter is 6 als onze 2e geboren wordt. Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn, terug in de babytijd haha.

Ik heb 13 maart de eerste echo bij de verloskundige.

Hebben jullie komende zomer nog vakantieplannen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar weken geleden hier een berichtje geplaatst dat ik graag wil meeschrijven. Maar ik trek me toch terug. Ik forum te weinig om structureel een leuke inbreng te hebben. Veel plezier samen en een fijne zwangerschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom momlife001 en jammer, maar logisch dat je gaat AletteJacobs. Fijne zwangerschap gewenst.

Moen wat fijn een kloppend hartje :heart:

Vivavette ik ben dus echt vega geworden uit ethische beweegreden destijds, ik vond vlees en vis altijd vet lekker, dus had gedacht dat ik er toch wel enigszins zin in zou hebben/ van kunnen genieten? Ach dan maar lekker vega blijven eten is ook hartstikke fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Moen: Wat goed nieuws een kloppend hartje! En fijn dat je ook naar de vk mag.

Momlife: Welkom! Vervelend dat je misselijk bent, voel je je verder wel goed? En best een groot leeftijdsverschil, 'spannend' om weer terug te gaan in die babytijd! Leuk!

AletteJacobs fijne zwangerschap gewenst!

GlowGirl: Ja, ach, zo lang je eet wat je lekker vindt inderdaad!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel meiden! Op de misselijkheid na voel ik me verder vooralsnog goed. Hebben jullie al last van zwangerschapskwaaltjes?

Glowgirl niks mis met vega! Ik heb de laatste dagen ook geen zin in vlees, de geur alleen al haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh die geuren, blegh! Alsof m'n neus ineens alles 100x beter ruikt. Een collega heeft vaak ook een behoorlijk sterk luchtje op, heel naar... :facepalm:

Wat betreft vakantie.. we zouden in september op vakantie gaan. Maar dat wordt 'm denk ik niet haha! Jullie dan?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven