Uitgerekend 2e helft oktober 2023

08-02-2023 11:54 248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje aan de vroege kant, maar hier alvast een topic voor mensen die zijn uitgerekend in de 2e helft van oktober. Lijkt me leuk om met een groepje van zo'n 10 dames met elkaar mee te leven. Ik wil wel een tabel bijhouden mits die niet te groot wordt.
NaamLeeftijdUDHoev. kindje?Jongen/ MeisjeAfspraken
Aviendha3018 okt2entb08 mei
Jetretteketet3318 okt3entb20 april
Nien31ntb2entb9 maart
Moen-3212 okt2entb27 feb
Jutenjul2821 okt1entb28 april
Bananenvla281 nov 1entb7 maart
Vivavette31ntb 2entb4 april
Momlife0013527 okt 2entb4 april
Frigg :rose:
Friedie :rose:
Henque :rose:
GlowGirl :rose:
aviendha wijzigde dit bericht op 31-03-2023 22:15
64.51% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend zeg Moen, hopelijk gaat de medicatie verlichting geven!

Bananenvla, wat Aviendha zegt over de vroege echo klopt inderdaad. Als je wacht tot 8 weken, en de echo is goed, heb je wel veel zekerheid dat het daarna ook echt goed zit. Maar stel je wil graag eerder, dan zou je ook naar een ander echobureau kunnen gaan? Hier in de stad waar ik woon heb je veel echobureau's waar je gewoon zonder verwijzing een echo zelf kan boeken. Moet je dan wel ook zelf betalen..

Aviendha, herkenbaar probleem van die lunchkaart haha. Had ik afgelopen weekend ook, er bleef maar 1 optie over waarvan ik zeker wist dat die kon. De andere opties hadden allemaal gerookte zalm of gepocheerd ei etc. Vorige week was ik ook uit eten met vriendinnen en toen heb ik van te voren dat restaurant gebeld om van een aantal gerechten te vragen wat er in zat!

Glowgirl, ben je ook al misselijk? Omdat je zegt dat je het zwaar hebt?

Ik ben helaas sinds gister ook misselijk, slecht geslapen erdoor. Hoef niet te spugen, maar meer het continue gevoel. En misschien maak ik het ook wel erger door dat ik mij zorgen maak. Zorgen over of het nog veel erger gaat worden en hoe dat dan moet met werk (er is al erg veel uitval op mijn werk namelijk)

Wij hebben het nog met niemand gedeeld, best gek zo'n geheimpje hebben. Wil het na de vroege echo wel met een aantal mensen gaan delen, waaronder m'n meest directe collega's (is fijn met werk als zij het weten) en een goede vriendin
Heb op 9 maart een vroege echo! En wil 4 maart zelf gaan kijken (ik kan zelf echo's maken)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Wat leuk deze groep! Ik wil graag meeschrijven, als dat nog kan. Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger van ons 1e kindje. Tot nu toe vooral pijnlijke borsten, buikpijn en rugpijn, en soms een vleugje misselijk, last van oprispingen of kortademig. Maar ik ben er zo bewust mee bezig dat ik soms ook denk dat de helft tussen mijn oren zit. Hier meelezen en schrijven lijkt me dus wel fijn om te relativeren. Nog even voor de statistieken: ik ben 31 en mijn vriend is 39. Op 10 maart hebben we onze eerste echo. Volgens mijn app ben ik uitgerekend op 22 oktober.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Friedie, gefeliciteerd!

En herkenbaar al die dieetdingen. Ik heb er ook een hekel aan, ik vergis me dan ook geregeld. Je mag nu bv. tegenwoordig ook geen garnalen meer (bij mijn zwangerschap van dochter nog wel). Zo ingewikkeld allemaal. Ik doe mijn best, maar als er een garnaal door mijn eten zit ga ik er niet moeilijk over doen (rauwe producten is een ander verhaal uiteraard).

Medicatie helpt goed, maar wordt er wel beetje suf van. Dus ik probeer overdag niet te nemen (gaat tot nu toe redelijk).

Wat betreft de echo, ik heb hem rond 7+5. Ze doen het inderdaad liefst pas vanaf 7 weken (beter inderdaad rond de 8) i.v.m. dat ze dan marge in brengen voor een iets latere eisprong/latere innesteling en ze dan wel een hartje moeten gaan zien.
Bij mijn dochter ging ik al met 6+4, i.v.m. aanhoudend bloedverlies, en toen werd me inderdaad duidelijk verteld dat ze niet zeker wisten of er een hartje zou zijn en dat dat op die termijn (met oog op wat ik hiervoor zei) nog alle kanten op kan gaan.

Leuk dat de meesten het met of niemand of een klein groepje delen, maakt het toch een soort geheimpje. Wij vertellen het na de echo onze ouders, en ik vertel het vriendinnen als ik ze zie. Werk volgt denk ik rond de termijnecho/NIPT.

Oja trouwens, de NIPT is vanaf 1 april gratis. Hebben wij even mazzel. ;)
Ik wacht er wel even op, 1 april ben ik rond de 12,5 week en de NIPT kan vanaf 11 weken. Die 2 weken wachten scheelt dan 175 euro ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee Friedie, tuurlijk ben je welkom gefeliciteerd!

Moen: wat een goed nieuws van de Nipt, heb daar helemaal nog niet over nagedacht.

Henque nee ik ben niet heel erg misselijk, moest deze week wel opeens overgeven? Ik stond in de keuken water te drinken en opeens in de wasbak te kotsen?! Voelde me prima dus daarna nog hartelijk om kunnen lachen met m’n man omdat het zo absurd was.
Ik ben vooral heeel moe en slaap ook zo slecht + het is heel druk op het werk en neem veel taken over van mijn leidinggevende. Gelukkig is er over een paar weken iemand bij in het team. Werk vandaag ook van 8 tot 17 zonder pauze, dat is gewoon niet vol te houden (sowieso niet, laat staan zwanger). Vanochtend om 5u wakker en was blij dat ik had “uitgeslapen”, normaal rond 3-4 uur wakker elke nacht. Dus dat werkt ook niet mee :-|
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Friedie!

Ik denk dat ik geen NIPT ga doen, heb ik de vorige keer ook niet gedaan. De kans op Edwards of Patau is nihil, en downsyndroom hoef ik niet te weten van te voren. We gaan dit keer wel informeren of je alleen op e & p kan testen en verder niet, of dat het "chromosoomafwijking" in het algemeen is.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Friedie! Gefeliciteerd :heart:

Wat raar dat je opeens moest overgeven GlowGirl.. Hopen dat dat niet gaat doorzetten/vaker voorkomt. Dat slecht slapen herken ik trouwens, ik wordt elke dag rond 5/6 wakker. Dat is voor mij niet regulier en heel vroeg :| Voor jou is het nog extremer zeg, lig je ook echt wakker of kun je later weer doorslapen?

Voor de NIPT: ik denk dat wij het wel gaan doen, we zijn allebei nogal van de "zekerheid" en willen het liefst alles weten. Wel mooi dat dat nu gratis wordt. Ik las wel dat het nu alles of niets wordt. Je kunt niet meer kiezen voor de ene afwijking wel weten en de anderen niet. Het wordt zelfs uitgebreid volgens mij. Ik ga me 7 maart goed laten voorlichten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat ik laatst las dat het nog een plan was dat het verplicht alles of niets wordt? Als dat echt moet vind ik dat wel heel raar. Vraag me af wat de achterliggende gedachte daarvan is. Naja, als dat echt zo is doe ik het niet. Ook met de NIPT heb je geen 100% zekerheid, en bij een vlokkentest (vervolgonderzoek) heb je 1 op 500 kans op miskraam. En over de nevenbevindingen hoor ik veel gemixte verhalen, dat het vals alarm blijkt te zijn.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan inderdaad ook naar een andere praktijk voor een vroegere echo aangezien ik na 6 weken gewoon wil weten of het nu wèl goed doorgroeit. Hartje is niet eens nodig, gewoon de termijn die passend is. Ik weet waarom ze 8+ weken doen, is me meermaals uitgelegd maar ik vind ontspanning veeeel belangrijker en ken de risico's van een week in spanning afwachten, maar die spanning heb ik nu sowieso toch al 😁 dus we gaan idd een afspraak plannen voor een losse echo, kost ook geen drol.

Mochten we de nipt- termijn halen dan gaan we die zeker doen. Niet om dan meteen bij minder positieve uitslag te determineren, maar juist om ons voor te bereiden en het kindje de best mogelijke zorg kunnen brengen doordat we zoveel tijd hebben gehad om voor te bereiden. Uiteraard hopen dat het allemaal meevalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jutenjul het ligt eraan: als ik voor 3u wakker ben val ik vaak nog wel even in slaap. Maar va 4/5u ben ik echt klaarwakker. Dan ga ik er ook vaak maar uit haha, nu op m’n telefoon (al probeer ik dit zoveel mogelijk te voorkomen).

Ik ben sowieso al een slechte slaper, dus ben wel wat gewend :sheep: maar niet zo erg als dit hoor. Hoe is het voor jou? Kan me voorstellen dat het naar is als je dit helemaal niet gewend bent.

Moet wel zeggen dat de drukte/stress op werk niet meewerkt, normaal chill ik wel als ik wakker ben. Lig nu te malen dus hoop dat het later wel beter wordt.

Nipt kan me voorstellen dat als ze het gratis maken ze meer uniformiteit in het proces willen: de alles of niets. Ik ga er wel gebruik van maken, heb behoefte aan zekerheid en evt voorbereiding op wat eruit komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend GlowGirl! Lastig ook dat het zo druk op je werk is, ik hoop voor je dat dat snel minder wordt.
Ik ben nu ook weer wakker, lijkt wel een biologische klok :roll: Totaal niet gewend, maar die paar uur zijn niet onoverkomelijk gelukkig. Ik ga gewoon wat eerder naar bed als ik moe ben. Bij mij komt de drukte op het werk er aan, dat is elk jaar zo en ik kan mijn werk niet goed aan anderen overdragen.. Daarom wil ik ook niet te lang wachten met het vertellen, zodat de mensen die het kunnen er rekening mee kunnen houden/begrip hebben als er iets niet lukt of ik naar de verloskundige moet oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi! Mag ik ook bij jullie meeschrijven? Een aantal ken ik al uit het "zwanger worden in.." topic, leuk! Ik ben als het goed is op de valreep van oktober (31) uitgerekend. Wij hebben een zoontje van 1,5 en in het najaar een miskraam gehad. Ik voel me nu "gewoon" goed, geen klachten.

Wij gaan nu naar een andere vk ivm verhuizing, dus ben erg benieuwd wanneer de eerste echo is. Als dit pas bij 8 weken is, ga ik ook rond 6 weken een echo laten maken net als Bananenvla.

Glowgirl: Pittige dagen heb jij zo en dan ook nog met weinig slaap. Hopelijk trek je het allemaal. Voel je je verder wel OK?

Jutenjul: Vervelend dat je zo vroeg wakker bent. Ik had dat in mijn eerste zwangerschap ook. Nu nog steeds overigens, maar dat komt door mn zoontje haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Vivavette! Leuke datum 31-10 (kinderfeestjes met Halloween :biggrin:)

Wat ellendig die korte nachten @glowgirl, @jutenjul. Werkt natuurlijk niet mee met de moeheid. Ik herken het helaas ook, word ook iedere ochtend om 5 uur wakker.

NIPT heb ik nog niet over nagedacht. Kan me wel voorstellen dat ik dat wil maar wacht de echo en bijbehorend gesprek even af.

Slikken jullie behalve foliumzuur nog extra supplementen? Ik eet vegetarisch en weinig zuivel (verder wel gezond denk ik) en heb sinds een aantal weken zwakke nagels, terwijl die normaal juist heel sterk zijn. En niet dat die nagels me nou zoveel kunnen schelen maar wil natuurlijk niet dat baby iets tekort komt, dus wil op eigen initiatief extra calcium bij gaan slikken. Zijn er onder ons nog andere vega(n)mama's die ook bijslikken?
friedie wijzigde dit bericht op 22-02-2023 14:45
Reden: kleine toevoeging
3.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Friedie, als je ook weinig zuivel eet is het dan niet aan te raden b12 bij te slikken? Ik weet dat dat alleen in dierlijke producten voorkomt en veganisten dat bijslikken.

Verder neem ik alleen foliumzuur maar ik ben ook geen vegetariër
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
@Aviendha ohja klopt, die slik ik ook bij (al voor de zwangerschap, dus was 'm ff vergeten)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben geen vegetariër, maar ik slik foliumzuur met vitamine D en visolie supplementen.

Voor jou ook vervelend die korte nachten Friedie! 5 is toch ook geen tijd :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Friedie en Vivavette! Gefeliciteerd :)

Glowgirl, aparte ervaring dat je ineens moest overgeven, gelukkig kon je erom lachen ;) En vervelend dat het zo druk is op je werk!

Ik slik nu multivitamine van davitamon, want daar zit foliumzuur, vit D en ook omega 3 in (ik eet geen vis). Ik eet ook niet zo vaak brood dus neem ook eens per zoveel dagen jodium pilletje erbij (want in brood zit jodium toegevoegd) en ik heb toevallig gister calcium tabletten gekocht. Maar weet; in rennies zit ook veel calcium. Dus als je elke dag 1-2 rennies neemt er nog wat zuivelproducten bij eet dan zit je ook al wel op genoeg!

NIPT willen wij wel gaan doen, ook met nevenbevindingen. Wil het liefst graag alles weten :)

Gister in m'n wanhoop allemaal dingen besteld die kunnen helpen tegen misselijkheid haha. Seabands, gemberpillen en ook suprimal pilletjes. Die laatste ga ik alleen nemen als het echt erg gaat worden, maar fijn om in huis te hebben. Maar moet zeggen dat het vandaag al iets minder is dan gister, dus hopelijk fluctueert het gewoon per dag wat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey! Mag ik ook in dit topic meeschrijven? Ik ken een aantal ook al vanuit het zwanger worden-topic, leuk!

Ik ben 32 en dit wordt ons eerste kindje. Mijn uitgerekende datum weet ik niet precies maar zal eind oktober zijn, dit moet blijken na de termijnecho. Ik ga me binnenkort ook inschrijven bij een verloskundige dus heb nog geen echo's gepland staan. Er zijn er hier 2 in de buurt, eentje doet standaard een vitaliteitsecho en de andere heeft pas de eerste echo bij 12 weken. Dan ga ik wel zelf een echo laten maken denk ik.

Verder voel ik me wel goed, gelukkig niet misselijk. Wel redelijk was last van een opgeblazen gevoel en moe. Ben ook elke dag rond 5 uur klaar wakker, ga dus ook maar eerder naar bed.

Ik slik een multivitamine voor zwangeren van de kruidvat, we eten niet veel vis dus die extra omega 3 is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Frigg en Vivavette nog toegevoegd en we zijn nu met 11. Als AlettaJacobs nog reageer met 12. Als iemand vandaag na een cyclus van circa 28 dagen zwanger blijkt te zijn is die 1 november uitgerekend :A: en zou het fijn zijn als die een nieuw topic start. Ik heb een heel groot hart maar minder zin om een oneindige tabel bij te houden. Uiteraard kan iedereen altijd hier inbreken en meelezen en/of schrijven.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik slik ook de multivitamine met foliumzuur, vitamine D en visolie. En nuttig verder gewoon m'n brood en zuivel. Neem aan dat dat prima is :)

Hier wel echt meer last van kwaaltjes vergeleken met m'n eerste zwangerschap. Voel me vooral de hele dag door beroerd. Bluggh :nut:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik slik ook multivitamine (Vitakruid) voor zwangeren en moeders.

Nien vervelend dat je zo beroerd bent. Hopelijk voel je je snel wat beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avienda lijkt me voor de mensen die in nov zijn uitgerekend ook leuker om samen in een nieuw topic te schrijven :-)

Friedie Nu jullie het over supplementen hebben voor zwangeren, bedenk ik ook dat ik dat wil doen. Heb wel foliumzuur met vitamine d. Normaal neem ik al calcium en magnesium (ivm slapen), enn haar, huid en nagels omdat ik veel vega(n) eet.

Ben trouwens benieuwd of ik vlees wil/ga eten tijdens de zwangerschap. Bij mensen die eerder zwanger zijn geweest (en evt vega) werd jullie eetpatroon veel anders?

Ik heb volgende week vrijdag m’n eerste echo. Als het goed is precies 7 weken ivm eerdere miskraam.
Alle reacties Link kopieren Quote
GlowGirl nou ik moet eigenlijk niks van gekookte groente en fruit hebben. Terwijl ik dat normaal lekker vind. En savonds heb ik heel erg zin aan hartig eten. ;-)

Spannend die echo volgende week! Vind je de tijd ook langzaam gaan? Ik kan nl niet wachten op de echo, maar moet nog 2 weken wachten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wat minder goed nieuws te melden. Vanmorgen flinke krampen en helder rood bloedverlies. Even overlegd met de verloskundige en de kans dat het doorzet naar een miskraam is wel groot. Nu maar afwachten... Wel alvast een afspraak staan op 14 maart voor een echo. Of kijken of de miskraam goed is afgerond en anders kijken of er een hartje klopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frigg schreef:
24-02-2023 15:08
Hier wat minder goed nieuws te melden. Vanmorgen flinke krampen en helder rood bloedverlies. Even overlegd met de verloskundige en de kans dat het doorzet naar een miskraam is wel groot. Nu maar afwachten... Wel alvast een afspraak staan op 14 maart voor een echo. Of kijken of de miskraam goed is afgerond en anders kijken of er een hartje klopt.
Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat naar Frigg. Sterkte :rose:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven