Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
ah Biekkie wat vreselijk :(

Wel fijn dat de rest zulk goed nieuws gehad heeft!

Wij hebben afgelopen weekend aan onze ouders verteld dat we in verwachting zijn, leuk om het eindelijk te kunnen bespreken. Gisteren heb ik het ook op m'n werk verteld, afgezien van de collega's die het al wisten was iedereen blij voor ons :)

En vandaag heb ik voor het eerst een positie broek aan. Wat zitten die dingen toch heerlijk, Ik wil nooit meer een normale broek aan :$
Lilly ik had vorige week maandag nog een kloppend hartje alles zag er goed uit. Zo te zien is het 2/4 dagen geleden gestopt. Vruchtje was al flink gegroeid.

Ik hoop echt dat de rest dit bespaard blijft... We hebben nog 2 cryo's in de vriezer, en nog 1 poging daarna dus hopelijk gaat daar een goede opbrengst van komen als t met de cryo's niet lukt, en krijgen we over een poosje alsnog ons zo gewenste kindje.
Ach biekkie, wat intens verdrietig! :hug:
Ik hoop dat jullie binnenkort alsnog
een prachtige baby mogen krijgen!
Gefeliciteerd met de mooie echo's dutch, flowerlove en Lilly. Wat zullen we allemaal opgelucht zijn als die eerste 12-13 weken voorbij zijn......

Ik mag 2 oktober voor de termijnecho, eerder was er geen plek. Voor mijn gevoel duurt het nog zo ontzettend lang!
Ach jeetje, Biekkie, wat rot! Net nu je er niet meer echt op rekent dat het ook fout kan gaan. Ik vind het echt heel naar voor jullie. Sterkte voor jou! Hoe ga je nu verder? Curretage?
:hug: voor jou in ieder geval!
Wat vreselijk Biekkie, heel veel sterkte beiden :redrose:
Wat vreselijk Biekie.. onwijs veel sterkte.

Wij hebben vanavond een goede echo gehad. Heel bijzonder om te zien dat hij al zo beweegt en dat je nu alles zo duidelijk kon herkennen.
Ow nee biekkie wat naar. Ik herken het gevoel. Geef het een goed plekje om te verwerken. Ik weet niet hoeveel weken je precies was. Bij ons zegt de gyn altijd dat pas vanaf 10 weken de grootste kans geweken is op een miskraam . Omdat dan pas placenta en navelstreng goed zijn aangelegd. Daar had ik wel geloof in , Omdat de voorgaande 2x het bij ons bij 9 weken is gestopt?
Waarom mocht je eigenlijk een weekje later weer op echo? Heel veel sterkte met verwerken en hopenlijk kan je snel weer zeggen dat je zwanger bent van een klein wondertje

Lau.. super fijn een goede echo. Gefeliciteerd
Biekkie, wat vreselijk! Heel veel sterkte de komende tijd :redrose:

Fijn Lau dat je een goede echo hebt gehad! Heel bijzonder he, om het zo te zien groeien.
Oh Biekkie, wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte de komende tijd... 😘

Lau, fijn dat jullie een goede echo hadden! Vond het ook heel erg bijzonder om te zien..
@Biekkie: vreselijk als je het niet meer echt verwacht. Ik wens jullie veel sterkte.

@Zebrastrepen: dat wachten voor de termijnecho ging hier best oke, tot nu. Ik moet ook net als jij nog even wachten. Ik mag de 28ste weer, heel spannend.

Hoe is het met de rest van alle dames? Best rustig geworden hier, al snap ik denk ik wel hoe dat komt.
Hebben jullie veel symptomen en lukt het ook nog een beetje te genieten van zon eerste spannende periode?
Ik kan nu eigenlijk niet meer wachten om het de rest van al mn familie en vrienden te vertellen. Denk dat ik me dan nog meer zwanger zal voelen, omdat ik niks hoef te verbergen.
Ik ben sinds vandaag weer een beetje onzeker. Ik heb sinds vandaag veel witte creme achtige afscheiding. En dan ben ik zo bang dat er misschien iets wordt afgestoten ofzo. Hebben jullie dat ook?
Witte crème achtige afscheiding is normaal . Dat neemt juist toe. Wij hebben indd het nu aan iedereen verteld omdat we de termijnecho hebben gehad.

Ik ben in de ochtend altijd kotsmisselijk en in de avond na een drukke dag ook niet te genieten ;-). Maar dat is een goed teken dus , dan accepteren we het maar.
@flowerlove: thanks, stelt me toch gerust zo’n berichtje.
Het is eigenlijk bizar hoe weinig ik me nog kan herinneren van mijn eerste zwangerschap. En dat alle onzekerheid van voor af aan weer begint. :-[

Pff dat lijkt me wel zwaar zo misselijk zijn. Dat niet te genieten herken ik wel. Dat is wel echt anders in vergelijking met mijn eerste zwangerschap. Maar misschien komt dat ook omdat er nog een peuter thuis rondloopt wat extra vermoeiend is.
Ik was even stil omdat ik zo geschrokken was van het bericht van biekkie.
Ik heb met 10 weken een goede echo gehad en de vk zei dat ik nu geen risico’s meer had buiten de standaard risico’s om maar ineens voelde ik me niet meer zo zeker.
Biekkie had ook een goede echo en ging dus ook nog mis..

Daarbij merk ik dat mijn kwaaltjes langzaam minder worden. Dat kan natuurlijk prima bij deze termijn en weet dat bij mijn dochter het rond de 11 weken ook minder werdt maar voel me toch onzeker!

Ik heb pas over 4 weken weer controle. Denk dat ik met 12 weken toch nog langs het echo centrum ga als ze plaats hebben.

Gaan jullie een doptone aanschaffen? Ik heb het bij de eerste niet gedaan omdat ik mezelf niet gek wilde maken. Nu heeft een vriendin van mij er 1 over en vroeg of ik hem wilde lenen. Twijfel een beetje.
@lilly dat snap ik heel goed. Ik had naar haar bericht ook nog even haar berichten teruggekeken maar ze was op 7 september 7 weken. Dus dat betekend dat ze vorige week 9 weken zou zijn geweest. Dat is echt nog een veel grotere kans dan als je bij 10 weken een goede echo heb gehad. Het blijft natuurlijk altijd super spannend. Maar de eerste weken zijn sowieso spannend, mijn gyn heeft gezegd dat als het week 10 haalt ieder geval de aanleg van placenta en navelstreng goed is. En daarvoor dat dat vaak de grote fout is bij aanleg. Bij mij was voeige keer ook bij 9+1 overleden en had bij 9+3 echo. Maar 10 weken is al termijnecho en dat is niet voor niks

Houd vertrouwen in je lichaam.
Biekkie ik hoop dat jij het inmiddels een plekje heb kunnen geven en de miskraam al los is gekomen?

Ik doe niet aan een doptone. Denk dat ik mezelf alleen maar gek maak. Als je dan geen hartje hoort omdat je verkeerd zoekt ofzo!?
Wij gaan ook niet beginnen aan de doptone. Morgen bij de vk op controle en dan gaan we voor het eerst naar het hartje luisteren, en verder vind ik het wel prima. Nog maar 8 weken tot de 20 weken echo en daar kijk ik nu maar naar uit 🙈

Het is idd wel wat rustiger hier maar ik vind dat zelf wel fijn. Met een peuter in huis vliegt de tijd. Ze is komende week ook nog jarig dus genoeg te doen hier.
Evt kunnen we ook een (besloten en verborgen) Facebook groep aanmaken? Dat hadden we bij mijn vorige zwangerschapsforum groep ook gedaan en daar heb ik nog veel contact mee. Vooral fijn om ook foto's te kunnen delen en het is wat makkelijker om ik elkaar te reageren.

De kwaaltjes lijken hier ook iets minder te worden, al blijven m'n darmen een drama. Ik zie daardoor op tegen eten en eet minder, en dat is nou net niet de bedoeling. Maar ja, de kilo's komen er vanzelf wel bij verwacht ik 😅
Flowerlove bedankt voor je bericht! Dat geeft me wel wat goede moed!

Endomiel, mijn darmen waren ook een drama! Ben toen begonnen met alleen nog maar water drinken en thee. En eet elke dag een halve komkommer en 2 stuks fruit. Ik weet niet of het toeval is. Maar sindsdien werken mijn darmen een stuk beter!
Hee allen, ook weer een berichtje van mij. Had even niet veel nieuws te melden. Klachten nemen wat af dus dat is wel heel fijn! En vanochtend weer echo gehad en alles ziet er goed uit. Heel bijzonder om de kleine te zien bewegen, de vorige keer was het zo'n garnaal en nu echt een (hele) kleine baby met hoofdje, armen en benen. Ze konden alleen vanwege de ligging een paar metingen niet zo goed doen dus een echte termijnecho lukte het daarom niet. Volgende week opnieuw kijken, maar vind ik helemaal niet erg :flirting:

@lily: doptone zou ik graag willen maar gaat mij ook meer onrust geven denk ik. Ik heb wel een aanvullend pakket met extra echo's dus daar richt ik me een beetje op.

@endomiel: zo'n FB groep lijkt me wel wat, dit blijft toch voor altijd iedereen leesbaar en bij sommige persoonlijke dingen vind ik dat wel onwenselijk. Alleen geen idee hoe je dat zou moeten aanmaken en ben beetje bang dat als ik het fout zou doen het open op mijn FB terecht komt terwijl ik eerst nog wat mensen moet inlichten :biggrin:
Weet jij hoe je dit aanmaakt? Veel plezier bij je vk controle vandaag!
Ik zal de groep aanmaken, als je mij dan een pb stuurt met je naam dan zal ik je op facebook toevoegen dan kan ik je ook aan de groep toevoegen.
Dit geldt trouwens voor iedereen! Stuur een pb dan zal ik je toevoegen. Ik maak de groep geheim dus je kunt hem niet vinden als je er naar gaat zoeken, je moet toegevoegd worden door een beheerder.

@lilly ik drink eigenlijk sowieso alleen maar water en thee, en roosvicee laxo :$ Ik eet al veel vezels en fruit, maar toch blijft het gedonder. De echoscopiste kon het zelfs op de echo zien :( Vanmiddag maar even met de VK overleggen of er iets aan te doen valt maar ik ben bang dat ik er gewoon mee zal moeten leren leven.

@Roover, fijn dat de echo goed was. Apart he hoe "echt" het kindje er nu al uit ziet. En fijn dat je volgende week weer mag!

Mijn collega's hadden het net over wentelteefjes en nu kan ik alleen maar aan wentelteefjes denken :rolling:
En ik herinner me net dat ik nog steeds geen bloed heb laten prikken voor de algemene screening en de nipt, ik vergeet het steeds. Mijn hersenen zijn moes geworden.
Fijn Roover dat jij een goede echo hebt gehad! Echt bizar he hoe het echt al op een mini mensje lijkt.. geniet er lekker van!

endomiel, ik zal je een pb sturen, lijst me erg leuk!

lilly, ik schaf ook geen dopstone aan.. dan maak ik mezelf helemaal gek denk ik zo.

Ik kreeg trouwens een tip van een vriendin van mij, om van te voren naar het ziekenhuis te gaan om te kijken waar je gaat bevallen (als je een ziekenhuisbevalling wenst natuurlijk), dus ik keek bij het ziekenhuis waar ik wil/ga bevallen, en daar is zelfs 1x in de 2 maanden een informatie bijeenkomst. Misschien een tip voor jullie :)
@lilly: ik denk niet dat ik een doptone ga aanschaffen. Zeker nu nog niet. Misschien in een veel later stadium, maar als het goed is voel je de baby dan al en dat vind ik al geruststellend genoeg.

@roover: fijn dat je je babytje al heb mogen zien!! En het is natuurlijk helemaal niet erg dat je volgende week nog een keer mag 😬

@flowerpower: het is zeker heel fijn dat je al nadenkt over een mogelijke ziekenhuis waar je zou willen bevallen. Houd er rekening mee dat op de dag van bevallen je ziekenhuis vol zou kunnen zitten. Dat had ik ook bij mijn eerste bevalling, toen kwam ik ergens op keuze 4 ofzo. Maakte verder niet echt uit, maar het was een hele drukke nacht. :proud:
Al zal het misschien ook wel verschillen waar je woont. Ik woon in een hele grote stad.

Ik ben sinds gister erg onzeker weer. Het ging net zo goed al een tijdje, maar nu ben ik echt even nergens zeker van. Ik had al heeeel weinig symptomen, alleen moeheid en gevoelige borsten. Maar nu is mijn moeheid ook weg. En dat al met 9 weken. Ik wilde vandaag eigenlijk eerst een extra echo doen, maar toen bedacht ik dat het nog steeds niet een zekerheid zal zijn tot 10/11 weken als ik vandaag een goede echo heb. Dus toch maar wachten tot as vrijdag, dan heb ik mijn termijnecho. Hoop dat ik er naast zit met mijn gevoel.
Weer lekker druk hier dames.
Prima hoor een Facebook je blijft elkaar daar inds beter volgen.

Hier wijzigt mijn keuze van ziekenhuis gelukkig niet meer. Ben opgenomen in de MDO.. En daardoor moeten ze een spoedbed voor mij vrij maken (ivm mijn achtergrond bij de miskramen).

Vandaag ziek thuis, iedereen hier trouwens ziek met een griepje. Lekker hoor ;-)
Fijn roover, een goede echo! Gefeliciteerd!

Ik vind een Facebookgroep ook een goed idee, veel makkelijker met delen. Nu is het wel hopen dat iedereen FB heeft. Anders is Telegram nog een alternatief?! Ik stuur je even een pb’tje, Endomiel!

Wij hebben het gister m’n ouders verteld, zo mooi en emotioneel! En ook m’n opa en oma, ze vinden het fantastisch nieuws. Zo leuk!
Ha allen!
Hier ook weer even een berichtje van mij. Ik had net eindelijk de termijnecho. Het zag er goed uit allemaal, uitgerekende datum wordt 22 April. Ik ben opgelucht en blij!

Zijn jullie al een facebookgroep begonnen? Lijkt me leuk! Reageren vind ik echt makkelijker als je de gezichten er bij hebt.

@Roover: gefeliciteerd met je goede echo!

@ Lilly: is de onzekerheid al wat afgenomen? Ik hoop het voor je! Ik heb me voorgenomen om me nu gewoon maar niet meer druk te maken!
Ik ben ook wat afwezig geweest. Alle verhalen maakten diepe indruk.
Dit is onze vertelweek trouwens. Zo leuk! Sommige reageren heel verbaasd en anderen zagen het al aan me.
Nu is het nog echter in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven