Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Ja ik ben ook afgevallen, ik zat op -5 kg en nu nog -3. Buikomvang begint nu wel toe te nemen denk ik, niet gemeten maar ik begin een buikje te zien. Zo te voelen is het ook echt m'n baarmoeder, het is een massieve harde bal. Heel gek gevoel.

De vermoeidheid is er helaas nog steeds, woensdag ben ik 16 weken dus hopelijk neemt het snel af. Ben d'r echt klaar mee.

Volgende week maandag weer naar de VK, dan weer hartje luisteren. Ik kan de kleine soms al voelen schoppen, bv nadat ik heb geniest :D heel leuk gevoel, zo zacht nog. Ik geniet er maar van voordat ik gek wordt van de voeten in m'n ribben.
Wat leuk endomiel dat je het al begint te voelen!
Ik dacht afgelopen weekend het ook even te voelen, maar zou echt nog wel vroeg zijn. Dus even afwachten of ik het nu vaker voel.
Hier ook nog steeds de vermoeidheid, wel iets minder merk ik maar als ik smiddags even geslapen heb duurt het echt lang voor ik weer een beetje op gang ben.

Wij hebben gister het hartje gehoord. Zo mooi. Daarna kreeg ik onverwacht een echo omdat de verloskundige weer eens moest oefenen op hoofdmeting. Super leuk. Zo actief de kleine en zon wereld van verschil met 4 weken geleden.
Over 2 weken de geslachtsbepaling.

Zijn er nog wel mensen die hier echt schrijven of zit iedereen op Facebook?
Fijn Lilly, dat jullie het hartje hebben gehoord en nog een echo! Altijd leuk om even te spieken.

Ik lees nog wel met jullie mee, maar ik reageer wat minder. Alles gaat ook wel een beetje z'n gangetje en heb pas over 1,5 week een afspraak bij de vk weer.

Hier ook afgevallen, tot nu toe -4 kg en counting.. Ik kan jammer genoeg nog niet zonder medicatie. Vanochtend vroeg kreeg ik al een belletje dat de NIPT in orde was.. en vanmiddag mag ik weer afrijden met de motor, voor de 3e keer.. duimen jullie met mij mee?
Flowepower hoe is het afrijden gegaan?

Ben je nog steeds zo misselijk dat je afvalt?
Hoe doe je dat met werken en alledaagse dingen? Lukt dat een beetje?
Ik hoop dat het snel af gaat zakken voor je. Dat is toch geen pretje!

Ik heb helemaal geen last meer van misselijkheid. Ook niet dat dingen me tegen staan. Merk zelfs dat ik heel erg zin krijg ik dingen. Waar ik dus wel mee op moet passen.
Ja gelukkig ben ik geslaagd! Wel leuk weetje, mijn moeder was ook 13 weken zwanger van mij toen ze afreed met de motor :) Zit dus echt in de familie haha.

Inderdaad nog veel misselijk. Nu met de medicatie valt het mee en geef ik niet meer over, dus dat is fijn. Eerder gaf ik met medicatie alsnog 1-2x per dag over. Ik heb gelukkig zittend werk en de wc/wasbak is vlakbij mijn werkplek, dus ik moest soms wel even rennen.

In welk soort eten heb jij zin? Ik heb vooral zin in zoetigheid!
Wat goed, gefeliciteerd!

Ik heb vooral zin in taart! Hahaha. Maar daar geef ik niet aan toe. En ananas en aardbeien eet ik nu erg graag.

Wij hebben over anderhalve week een geslachtsbepaling echo gepland staan. Ben zo benieuwd! Zijn er meer die geslachtsbepaling gaan doen?
Wij zijn gisteren weer bij de VK geweest, controle en lekker luisteren naar het hartje. Het was moeilijk het hartje te vinden, elke keer als ze hem had dan rolde de baby weer weg en lag hij ergens anders. Lekker levendig dus.
Ook controle gehad van m'n bloeddruk, vlak na de maaltijd en toch maar 100/55 dus ze kon begrijpen dat ik me slap voel de hele tijd, waarschijnlijk is het 's ochtends nog lager :| Nou ja ik mag in ieder geval wel lekker dropjes en gezouten nootjes eten zei ze, dus dat is mooi :)
M'n dochter was ook mee, ze mocht helpen de doppler op m'n buik te zetten. Ze vond het leuk om het hartje te horen maar ook spannend. Vanochtend begon ze er weer over, het was wel een beetje spannend he mama! :heart:
@Flowerpower: qua eten wisselt het heel eeg. Veel zin in fruit, vooral citrusvruchten. En ook zoete dingen. En sinds vorige week ook zin in knakworstjes.. hahaha heb er paar x aan toe gegeven maar ben er nu echt mee gestopt. Voel me daarna zo vies 😅

@lilly: spannend je geslachtsbepaling!! Wij hebben het deze week gehad en het wordt een meisje!!! Zoooo blij! Heb al een jongetje, dus hierna is het voor mijn gevoel ook compleet. 💓
Mocht er nog iemand hier actief zijn, wij krijgen een tweede dochter! Heel gelukkig mee! ❤️
Gefeliciteerd fairytale en lilly, heel blij voor jullie!! :cheer2:
Gefeliciteerd Lilly! Leuk hoor. Is je dochter er ook blij mee, een zusje?
Mijn dochter is pas 14 maanden dus die heeft het besef nog helemaal niet. Hebben haar wel mee genomen naar de echo en daar zat ze vol verbazing naar te kijken. Haha
Gefeliciteerd Lily! Heel leuk!

Wij hebben vanavond de echo voor het geslacht, ben heel benieuwd!
Lilly haha ja dat is nog wel een beetje jong om het door te hebben. Wel leuk lekker dicht op elkaar, kunnen ze lekker samen spelen.

Flowerpower spannend die echo vanavond! heb je een voorgevoel?

Wij hebben de 20 weken echo zaterdag, heel spannend. Gelukkig kan ik de kleine al aardig voelen dus ik weet in ieder geval dat hij er nog is, maar verder is het natuurlijk altijd spannend. Mijn dochter denkt nog steeds dat het een jongentje is. Ik eerst ook, maar ik begin nu toch meer naar een meisje te neigen. We zien het vanzelf.
Wat leuk Lily, twee meiden! Jij veel plezier vanavond Flowerpower! Heb je een voorgevoel? Ben benieuwd wie er gelijk krijgt ebdomiel.

Wij horen het geslacht pas over drie weken bij de 20-weken echo. Ik dacht eerst dat het een jongen is, maar neig nu steeds meer naar een meisje. We zullen zien!
Gek hè. Hoe we ineens allemaal al richting de 20 weken echo gaan! Zo waren we nog onzeker over hoe en wat en nu voelen een aantal de kleintjes al.
Ik heb de placenta aan de voorkant dus voel helaas nog weinig maar ben gelukkig niet meer onzeker.
Endomiel en Zebrastrepen: ik en mijn man hadden beide een voorgevoel dat het een meisje is, en dat is het ook!

Heel blij mee, voor de rest was alles helemaal goed. Ik heb wel een druk meisje, dus dat gaat nog wat worden!

Wat leuk dat sommige dames al de kleine kunnen voelen, lijkt me heel bijzonder.
Dubbel
anoniem_641d75cdc9f4d wijzigde dit bericht op 07-11-2018 06:38
Reden: 1x is genoeg
98.70% gewijzigd
Wij hebben de 20 weken echo gehad, alles was goed. De placenta ligt vooraan dus vandaar dat ik hem al wel van binnen kan voelen maar nog niet van buiten. Hem ja, want het is een jongen :heart: Was niet te missen op de echo. Hij maakte het de echoscopiste wel lastig, lag lekker opgekruld met z'n handen voor zijn gezicht en zijn benen gekruisd. We zijn erg opgelucht dat alles goed is, en onze dochter is erg blij met haar broertje.
Nu de moeilijke taak van het verzinnen van een jongensnaam. Al mijn ideeen worden tot nu toe afgeschoten en die van mijn vriend vind ik weer helemaal niets.
Wauw endomiel wat fijn! Jij bent gewoon alweer over de helft. En wat leuk een jongen!
Ik mag me tussen week 20 en 24 melden in het ziekenhuis, mijn vorige bevalling was nogal risicovol dus nu moet alles van te voren besproken worden.
Gefeliciteerd Ebdomiel, een jongen! En wat leuk dat je dochter gelijk had!

Wat moet je precies doen in het ziekenhuis Lilly? En krijg je dan vanaf nu ook de rest van de controles in het ziekenhuis?

Hier begint buikje nu echt te groeien. Over 2 weken 20-weken echo.
Er is een grote kans dat ik een geplande keizersnee krijg. Dus ik krijg nu eerst een gesprek over onze wensen en hoe zij het zien en dan vanaf 28 weken wordt de kleine dmv echo’s in de gaten gehouden samen met de groei.
spanned Lilly, weet je inmiddels al wanneer je naar het ziekenhuis mag?

Zijn hier nog meer dames die onzeker blijven? Ik had gedacht dat het na de 12 weken wel over zou gaan, maar het blijft gewoon.. Voel inmiddels wel kleine bewegingen, maar als ik het weer even niet gevoelt heb dan maak ik me weer zorgen..
Lilly, spannend hoor, is er een specifieke reden dat je een keisersnede krijgt? Extra echo's zijn wel leuk op zich.

Ik heb soms ook nog wel last van de onzekerheid, vooral als er een echo of controle aan komt. Maar gelukkig voel ik redelijk wat beweging.

Mijn placena ligt aan de voorkant dus de kans is groter op een kindje in stuit en op evt complicaties, maar er wordt verder niet extra gecontroleerd. Ik las laatst wel een artikel over een ziekenhuis in den haag waar ze zelf een versie methode hebben ontwikkeld met 75% geslaagde versies, dus als hij straks idd in stuit ligt dan ga ik informeren of ik daar langs kan want ik wil het risico op een keizersnede natuurlijk zo laag mogelijk houden.
Flowerpower ik heb hetzelfde hoor. Blijf ook onzeker. Gisteren nog even erger geworden door bloedverlies waarvoor even controle in het ziekenhuis, gelukkig is met de kleine alles ok. Maar wel weer even stress! Het is gewoon een onzekere periode. Hoop dat je er ook van kan genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven