uitgerekend augustus 2016
vrijdag 27 november 2015 om 22:44
Hoi dames die tussen 1 -14 augustus zijn uitgerekend,
Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo
TABEL VOL
cyn teagirl
Hier kan je gezellig kletsen over je zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Naam Leeftijd Kind Uitgerekende datum ControlesMama250729-282e, 1e 3 jaar 7 augustus 22 febr. geslachtsbepaling/ 25 febr. vk / 22 maart 20 weken echo Ana_Isabel- 5e 9 augustus Cantate26-301e 3 augustus 13 februari geslachtsbepaling Yoshi8827-291e 4 augustus 16 februari verloskundige Twijfel30-351e 7 augustus ZonZon30-292e, 3,5 jaar 9 augustus 13 januari termijn echo / 29 januari nekplooi meting Gebruiker199322-251e 12 augustus 29 januari echo Kim8728-293e, 4 en 2 jaar 3 augustus Evelineh83 32-36 2e, 20 mnd 11 augustus 19 januari termijn echo+intake Tinus1992 23-26 1e 10 augustus 28 januari termijn echo Noord83 3e, 4 en 2 jaar 12 augustus Therealarya 26-35 1e 7 augustus 4 februari verloskundige miliza 27-28 3e, 5 en 3 9 augustus Fog 29-33 1e 10 augustus 3 febr. nekplooimeting/ 1 maart gynaecoloog Kim0793 23 2e, 15 maanden 9 augustus Deb_82 2e 4 augustus ukkie87 28-34 1e 12 augustus 5 januari echo
TABEL VOL
cyn teagirl
Live, Love, Laugh
vrijdag 4 december 2015 om 10:13
@Milizia Ja ik was er ook al eerder mee bezig maar ik dacht dat we wel redelijk gelijk opgingen. We hebben het al vanaf onze verkering over 'kindjes maken' en hebben al namen. Maar toen ik hem afgelopen zomer heel duidelijk zei dat ik wilde stoppen met condooms gebruiken (ik was in februari gestopt met de Nuva ring) kreeg meneer een paniekaanval..
@Evelineh Grappig dat je vriend nu als eerste een tweede wilde Ja ik had ook gezegd dat het nog wel even kon duren. Ook omdat na 15 jaar hormonale anticonceptie ik niet wist hoe lang 'ontpillen' ging duren of hoe mijn cyclus sowieso in elkaar zat.. Ik had geen idee wanneer een eisprong etc plaatsvond. Ik wilde hem en mijzelf ook niet teleurstellen als het niet gelijk raak was. Dat was het wel..
@Cyn wat heerlijk dat je gelijk zo open bent ik zou het wel bijvoorbeeld aan mijn zus willen vertellen maar bij ons is dat niet gebruikelijk. Daarom zoek ik jullie op
@Maagzuur: Je mag gewoon Rennies gebruiken. Dat heb ik vannacht om 03:00 uur nog uitgezocht.. Ik kon niet slapen van het zuur.
Ik kom zelf net van de huisarts. Mijn bloedruk was goed (jeeeeej) en ik heb en nog hogere dosis foliumzuur gekregen. Ik heb zelf Spina bifida occulta (een open ruggetje maar dan niet zichtbaar/merkbaar. Ik weet het ook pas een jaar.) en dan kan veel foliumzuur geen kwaad. Ook heb ik een verwijsbrief voor de gynaecoloog en verloskunde poli. Ik vind het allemaal maar spannend hoor.
@Evelineh Grappig dat je vriend nu als eerste een tweede wilde Ja ik had ook gezegd dat het nog wel even kon duren. Ook omdat na 15 jaar hormonale anticonceptie ik niet wist hoe lang 'ontpillen' ging duren of hoe mijn cyclus sowieso in elkaar zat.. Ik had geen idee wanneer een eisprong etc plaatsvond. Ik wilde hem en mijzelf ook niet teleurstellen als het niet gelijk raak was. Dat was het wel..
@Cyn wat heerlijk dat je gelijk zo open bent ik zou het wel bijvoorbeeld aan mijn zus willen vertellen maar bij ons is dat niet gebruikelijk. Daarom zoek ik jullie op
@Maagzuur: Je mag gewoon Rennies gebruiken. Dat heb ik vannacht om 03:00 uur nog uitgezocht.. Ik kon niet slapen van het zuur.
Ik kom zelf net van de huisarts. Mijn bloedruk was goed (jeeeeej) en ik heb en nog hogere dosis foliumzuur gekregen. Ik heb zelf Spina bifida occulta (een open ruggetje maar dan niet zichtbaar/merkbaar. Ik weet het ook pas een jaar.) en dan kan veel foliumzuur geen kwaad. Ook heb ik een verwijsbrief voor de gynaecoloog en verloskunde poli. Ik vind het allemaal maar spannend hoor.
vrijdag 4 december 2015 om 10:25
vrijdag 4 december 2015 om 11:03
Ik kwam net een artikel tegen echt een prachtig verhaal:
http://viraltrend.nl/zij- ... gste-ter-wereld-gemaakt/#
http://viraltrend.nl/zij- ... gste-ter-wereld-gemaakt/#
herinner je gisteren droom van morgen maar leef vandaag
vrijdag 4 december 2015 om 12:48
gebruiker heel af en toe de ene dag meer als de andere dag! Ik had zowiezo nooit last van veel afscheiding voor mijn zwangerschap maar het is nu wel meer... geen zorgen het heeft te maken met uitstoot van je baarmoeder om er voor te zorgen dat er geen bacteriën bij je baarmoeder en kindje kunnen komen...
Live, Love, Laugh
vrijdag 4 december 2015 om 12:53
Bedankt mama oh dat wist ik dus helemaal niet. Goed dat ik het weet nu! Ik vond het vreemd want had het eerder niet zo veel afscheiding alleen als ik een schimmelinfectie kreeg vandaar dat ik me zorgen maakte. Hopelijk gaat de afscheiding dan dit keer wel goed ze werk doen, want bij me vorige zwangerschap had ik een baarmoederinfectie gekregen. Het komt vaak voor bij zwangere vrouwen en ze weten tot de dag van vandaag nog steeds niet wat de oorzaak is. Vandaar dat ik ook vroeg ben bevallen door die infectie.. Hoop zo dat ik het dit keer niet zal krijgen!! ❤
vrijdag 4 december 2015 om 13:06
Ik heb ook echt veel meer afscheiding dan normaal.. Klinkt niet echt fris maar ja ik kan er ook niets aan doen! Vanaf gisteren ook gevoelige borsten en dan met name aan de zijkant. Gelukkig want hoe stom het ook klinkt ik kan niet vaak genoeg bevestigd krijgen dat "het" ook echt zo is..
Ik ben ook elke ochtend stipt om 5 uur wakker! Echt raar! En Savonds om 21 uur lig ik al te slapen op de bank.. Echt gezellig is het niet voor m'n vriend.
Praat julie vriend/man/partner veel over de zwangerschap. De mijne wel als ik ernaar vraag maar niet zoals ik doe.. Denk dat mannen er toch iets anders instaan dan wij vrouwen, in elk geval de
Mijne wel! Hij is super happy maar nog best nuchter. Ik denk aan niets anders!
Ik ben ook elke ochtend stipt om 5 uur wakker! Echt raar! En Savonds om 21 uur lig ik al te slapen op de bank.. Echt gezellig is het niet voor m'n vriend.
Praat julie vriend/man/partner veel over de zwangerschap. De mijne wel als ik ernaar vraag maar niet zoals ik doe.. Denk dat mannen er toch iets anders instaan dan wij vrouwen, in elk geval de
Mijne wel! Hij is super happy maar nog best nuchter. Ik denk aan niets anders!
vrijdag 4 december 2015 om 13:21
Als het aan mij lag , zou ik de hele dag over zwanger zijn praten, wat extra lastig is omdat haast niemand het nog weet. Mijn man praat er weinig over, denk dat het allemaal nog onwerkelijk is. Heb hem wel een boekje van Kluun gekocht " help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt", wat hij ijverig aan het lezen is.
Heb deze week ook al paar keer wakker gelegen om 5.00
Vandaag toch nog even de verloskundige gebeld ivm late echo, mag nu al de 29e komen (ongeveer 9 weken), dus toch nog dit jaar (mag geüpdate worden in tabel).
Gelukkig nog geen misselijkheid, maar veel eten proeft wel anders, minder lekker ofzo. Dat ondanks dat ik veel honger heb. Gelukkig stabiel gewicht!
Heb deze week ook al paar keer wakker gelegen om 5.00
Vandaag toch nog even de verloskundige gebeld ivm late echo, mag nu al de 29e komen (ongeveer 9 weken), dus toch nog dit jaar (mag geüpdate worden in tabel).
Gelukkig nog geen misselijkheid, maar veel eten proeft wel anders, minder lekker ofzo. Dat ondanks dat ik veel honger heb. Gelukkig stabiel gewicht!
vrijdag 4 december 2015 om 13:28
Ik heb ook een update voor de tabel.
Heb toen net met de verloskundige gesproken en ik ben 10 augustus uitgerekend.
En heb 12 januari een intake bij de praktijk.
Ik krijg een echo als ik 8 weken ben maar die moet ik nog plannen.
Helaas zit het net bij de feestdagen dus dat zal ook wel in het nieuwe jaar zijn!
Helaas zit het net bij de feestdagen dus dat zal ook wel in het nieuwe jaar zijn!
vrijdag 4 december 2015 om 13:31
teagirl: hihi bij mij is toch ook nog niet helemaal doorgedrongen, naast de afscheiding heb ik totaal geen andere symptomen behalve dat ik totaal geen trek meer heb. Ik eet heel weinig de laatste week en geen eetlust meer. Tegenovergestelde van jou Yoshi zo zie je maar dat elke zwangeschapschap verschilt. Mijn man praat er ook totaal niet over, heel irritant alleen wanneer ik erover begin. Ik kan er wel de hele tijd over praten, maar mannen zijn er inderdaad best wel nuchter over.
vrijdag 4 december 2015 om 13:35
quote:Tinus1992 schreef op 04 december 2015 @ 13:28:
Haha we moeten onze eerste echo allemaal naar eerder of later verplaatsen vanwege de feestdagen. Ik krijg mijn eerste echo net voor kerst want mijn gynaecoloog gaat met vakantie en ze wilde mij graag nog zien, dus heb ik even geluk
..
Het is toch niet zo erg om begin van het nieuwe jaar je eerste echo te krijgen toch Tinus, het wachten is alleen vermoeiend hihi
Haha we moeten onze eerste echo allemaal naar eerder of later verplaatsen vanwege de feestdagen. Ik krijg mijn eerste echo net voor kerst want mijn gynaecoloog gaat met vakantie en ze wilde mij graag nog zien, dus heb ik even geluk
Het is toch niet zo erg om begin van het nieuwe jaar je eerste echo te krijgen toch Tinus, het wachten is alleen vermoeiend hihi
vrijdag 4 december 2015 om 13:37
quote:Fog schreef op 04 december 2015 @ 13:34:
Mijn man heeft net de app 'Tuurlijk Schatje' gedownload en zat gelijk de berichtjes door te lezen.
Ik denk dat het wel fijn voor mannen kan zijn om op een niet slijmerige-baarmoederige-kraamvrouw manier toch info over de zwangerschap te krijgen. Oh dat klinkt leuk Fog, ik ga meteen ook kijken en het doorgeven aan mijn man hihi kan hij ook wat meer info opdoen en misschien blijft hij dan niet meer zo nuchter erover!
Mijn man heeft net de app 'Tuurlijk Schatje' gedownload en zat gelijk de berichtjes door te lezen.
Ik denk dat het wel fijn voor mannen kan zijn om op een niet slijmerige-baarmoederige-kraamvrouw manier toch info over de zwangerschap te krijgen. Oh dat klinkt leuk Fog, ik ga meteen ook kijken en het doorgeven aan mijn man hihi kan hij ook wat meer info opdoen en misschien blijft hij dan niet meer zo nuchter erover!
vrijdag 4 december 2015 om 13:38
Gebruiker,
Haha nee is ook niet erg. Is ook weer een weekje extra gegroeid
Dus dan zie je ook weer meer. Zo denk ik maar haha..
Ik had nog vraagje aan de dames die al eerder een kindje hebben gehad en dat dus weten.
De eerste echo is dat een normale echo of een inwendige?
Haha nee is ook niet erg. Is ook weer een weekje extra gegroeid
Ik had nog vraagje aan de dames die al eerder een kindje hebben gehad en dat dus weten.
De eerste echo is dat een normale echo of een inwendige?
vrijdag 4 december 2015 om 13:55
Tinus dat ligt er helemaal aan. Mochten ze het niet kunnen zien op een normale echo, dan krijg je een inwendige. Maar normaal beginnen ze gewoon standaard met een echo. Ik ken het ook niet hoor een inwendige echo. Bij mijn 1e was het gelijk goed te zien bij 8 weken. Maar sommige vrouwen krijgen wel een inwendige echo, anderen weer niet.
Live, Love, Laugh
vrijdag 4 december 2015 om 14:00
vrijdag 4 december 2015 om 14:25
evelineh, leuk.... Ik zal mijn dochter van 3 maar geen slab om doen
had al een beetje gekeken op internet, er is best veel, maar je ziet toch veel een shirt met "ik krijg een hele grote klus want ik word grote zus"
foto van de echo wordt hem ook niet, ik dacht misschien een taart bestellen met de foto erop, maar ik heb de echo pas 28 december en mijn schoonouders gaan met kerst op vakantie en ik wilde ze het dan wel voor die tijd vertellen.
had al een beetje gekeken op internet, er is best veel, maar je ziet toch veel een shirt met "ik krijg een hele grote klus want ik word grote zus"
foto van de echo wordt hem ook niet, ik dacht misschien een taart bestellen met de foto erop, maar ik heb de echo pas 28 december en mijn schoonouders gaan met kerst op vakantie en ik wilde ze het dan wel voor die tijd vertellen.
Live, Love, Laugh
vrijdag 4 december 2015 om 14:30
Ik dacht altijd dat ik het gewoon wilde zeggen tegen mijn ouders en schoonouders maar nu zit ik alweer een beetje te dagdromen over koekjes bakken en dan met glazuur opa en oma er op schrijven! Helemaal een beetje voor mijn ouders omdat dit hun eerste kleinkind wordt. Mijn schoonouders hebben al 3 andere kleinkinderen dus misschien doe ik voor hen wel iets met nr 4
vrijdag 4 december 2015 om 14:46
Ik ga het morgen vertellen aan m'n vader en zusje en broertje en schoonzusje.
Ook het eerste kleinkind voor m'n vader.
Ik heb rompertjes gekocht met i love opa en ik ben tantes lieveling en mijn oom is mijn superheld.
Ik heb de rompertjes ingepakt want morgen is het natuurlijk Sinterklaas en wij gaan bij m'n vader eten. En dan geef ik het voor we gaan eten dan zeg ik oja ik heb nog een kleinigheidje voor Sinterklaas hahaha ben benieuwd!!
Ook het eerste kleinkind voor m'n vader.
Ik heb rompertjes gekocht met i love opa en ik ben tantes lieveling en mijn oom is mijn superheld.
Ik heb de rompertjes ingepakt want morgen is het natuurlijk Sinterklaas en wij gaan bij m'n vader eten. En dan geef ik het voor we gaan eten dan zeg ik oja ik heb nog een kleinigheidje voor Sinterklaas hahaha ben benieuwd!!