Uitgerekend begin augustus 2018

24-11-2017 21:30 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen. :) 3e kindje[/td][/tr]
Mama3003730 jaarUitgerekend 4 augustusEcho: 8 januariBijzonderheden: Net samen 3e kindje
Kleine liefde35 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Suuzze32 jaarUitgerekend 2 augustusEcho: 11 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Springtouw27 jaarUItgerekend: 3 augustusEcho:1e kindje
Peppadew33 jaarUitgerekend 3 augustusEcho:26 januari Bijzonderheden Tweeling 3 en 4e kindje
Blauwe Molly35 jaarUItgerekend 6 augustus1e kindje
Smurfehuisje31 jaarUitgerekend: 28 juli
Koekie33 jaarUitgerekend: 2 augustusEcho Bijzonderheden: Miskraam gehad2 kindje
Linn8730 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 18 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad1e kindje
Lesa Uitgerekend: 2 augustusBijzonderheden: Miskraam gehad1e
Olifantje8928 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: 1e kindje
Lilly198036 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: 18 januariBijzonderheden: Zwanger via IVF 2ekindje
Freydis25 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Siemm1130 jaar Uitgerekend 6 augustusEcho Bijzonderheden: 1e kindje
Mooneyglow24 jaar Uitgerekend 10 augustusControle Bijzonderheden: Miskraam geahd2e kindje
Bershka30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Kreukel38 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: Vriend heeft al 3 kinderen1e kindje
Lesal24 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Sandra987l36 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 11 januariBijzonderheden: 2e kindje
Foodiesl28 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 8 jan Bijzonderheden: 1e kindje
Zomer28l35 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Sneeuwvrouw30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: Conroles bij gyn 2e kindje
Precious baby 4 jaar Uitgerekend 8 augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Discover midden 20 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
mama30037 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 18:31
91.37% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Dat tandvlees is een dingetje ja. Ik was pas net zwanger toen het een beetje ging ontsteken. De mondhygeïnist had goede tips over poetsen en stokers. En heeft extra goed gereinigd.
Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad!
Sterkte Springtouw :purple: wat triest!

Vandaag de eerste dag ik zooooo’n mega honger heb! Ik heb de hele dag hongergevoelens. Moet echt meer eten meenemen naar mn werk. Wat eten jullie extra/als tussendoor?
@Molly oh dan ga ik ook even bellen, misschien heeft die van mij ook wat tips er voor!
@Siemm ik was ook de hele dag aan het eten vandaag, een van de collega’s zei al zo jij hebt trek :)
Ik eet rijstwafels met smeerkaas en crackers.. gelukkig weinig zin in zoet dus dat scheelt..
Springtouw fijn dat je mijn berichtje nog hebt beantwoord :) nogmaals sterkte!

Ontstoken tandvlees heb ik ook heel erg gehad tot een week geleden. Heb een spoelmiddel gebruikt en ben begonnen met poetsen met een hele zachte tandenborstel en paradontax. Vergeet vooral je tandvlees niet mee te poetsen ondanks dat het bloedt! Zo haal je daar de vuiligheid ook weg. Gaat al een stuk beter.

Hier weer een beetje van de schrik bekomen, heb de VK nog een keer gebeld omdat ik toch wel ongerust was. Het zag er voor nu goed uit en met 6 weken is het heel moeilijk meten zei ze dus het kan zo enkele dagen schelen. Daarom doen ze alleen vroege echo's bij noodzaak zoals bloedverlies om stress te voorkomen. Na nog eens goed tellen kan ik wat minder lang zwanger zijn dan gedacht vanwege een latere eisprong en een gevoelige positieve zwangerschapstest dus we wachten maar gewoon geduldig de volgende echo af.

Hier totaal geen eetlust, misselijk kokhalzen met vlagen en duizelig. :mrgreen:
Is Het nog mogelijk om met jullie groepje mee te schrijven? :$
Even egopost.
Broer van vriend heeft pas geleden een dochter gekregen. Vandaag hoorden ze dat ze taaislijmziekte heeft. Echt vreselijk. Zo’n lief klein kindje. Dit wens je niemand toe. Ze zijn er kapot van. En wij ook voor hen.

Naast verdriet ook schrik bij ons. Het is een erfelijke ziekte en er is kans dat vriend ook deze genmutatie heeft. Stel we zouden het beide hebben, dan kan ons kind het ook hebben. Ik acht de kans niet direct heel groot, maar het zou kunnen. Wij stappen dus nu een traject van onderzoeken in om te zien of wij dragers zijn. Huisarts zojuist gemaild om dit in gang te zetten.
Ben er echt van ontdaan. Allereerst om mijn nichtje en haar ouders. En daarna om ons kindje.
Och BlauweMolly wat een vreselijk nieuws. Dat moet echt een enorme klap zijn! Heel veel sterkte voor jou en je familie :hug:

Goed dat jullie het laten ondetzoeken, dan heb je ook zekerheid. De kans is heel klein maar het blijft enorm spannend natuurlijk! Veel sterkte en succes
Afschuwelijk lieve blauwe Molly..wat ontzettend triest voor je nichtje en de ouders..
Snap jullie angst, hoe lang gaat het duren tot er zekerheid is?
:hug: :hug:
Discover! Tuurlijk je bent van harte welkom :) gefeliciteerd met je zwamgerschap!

Nee hoor mama van 3, ik zou het zo weer opnieuw willen doen want ik heb veel liever dat het kindje geboren wordt als het er zelf klaar voor is, maar als de doorgang te nauw is heeft het weinig zin, plus die complicatie er nu bij. Dat wordt nog wel een dingetje maar sta onder controle van zowel streek als universitair ziekenhuis.
Ik ga deze x voor een normale zwangerschap zonder gedoe!!
bershka schreef:
05-01-2018 06:34
Afschuwelijk lieve blauwe Molly..wat ontzettend triest voor je nichtje en de ouders..
Snap jullie angst, hoe lang gaat het duren tot er zekerheid is?
:hug: :hug:
Geen idee. Het zal wel even duren denk ik.
Blauwmolly wat verschrikkelijk! Een vreselijk ziektebeeld voor je nichtje en een onzekerheid voor jullie nu.
Wij hebben weleens een dergelijk genetisch onderzoek moeten laten doen en dat duurde volgens mij 3 mnd. Maar misschien omdat je al zwanger bent krijg je voorrang. Maar heb weleens begrepen dat ze best wat tijd nodig hebben om DNA uit te pluizen.
De kans is idd klein, maar snap dat je het eerst wilt horen. Sterkte :hug:
@Blauwmolly wat vreselijk voor je nichtje! En voor jullie uiteraard ook.. De kans zal vast heel klein zijn maar je kan het maar beter zeker weten..
@Foodies dank voor de tips voor het tandvlees.. Ik zal ook eens mondwater kopen..
He gadver wat een rotnieuws blauwe Molly. Verdrietig voor je nichtje en haar ouders en spannend voor jullie. Ik hoop dat ze jullie op een redelijke termijn uitsluitsel kunnen geven. Sterkte!

Discover, gefeliciteerd en welkom! Hoe ver ben je? Heb je al een echo gehad?
Vanochtend belde de huisarts direct. Hij benadrukte dat de kans heel klein is dat vriend en ik beide dit afwijkende gen dragen. Maar we gaan het toch onderzoeken. Maandag al heeft hij een afspraak met een geneticus om te bespreken hoe en wat. Daarna belt hij ons weer. Zo’n onderzoek kan wel 3 tot 6 maanden duren zegt hij.
Zo’n aardige en meedenkende huisarts dit. Ik heb ze wel eens anders meegemaakt. Ben blij dat hij ons serieus neemt en meteen actie onderneemt.
Vriend en ik hebben besloten niet te gaan stressen. En ik heb er ook geen slecht gevoel bij. Maar we willen het wel zeker weten.
Wat leuk dat ik hier mag meeschrijven!

Zal mezelf en de situatie even kort uiteenzetten:

Samen met man, beide midden 20. Na ongeveer een half jaar proberen zwanger en nu zo'n 9 weken. :heart: Al was het op de eerste echo nog lastig te berekenen dus dat komt met de termijn echo. In mijn familie speelt mogelijk een afwijking waar ze nog onderzoek naar doen. Werd precies bekend op het moment dat we de positieve test in handen hielden. Erg onzeker dus en een guo indicatie. Al lijkt het voor nu wss niet erfelijk dus daar houden we aan vast! Meer dan afwachten en testen kunnen we niet doen.

Ik lees binnenkort even verder om jullie allemaal wat beter te leren kennen! Maar voor nu wens ik alle mensen die slecht nieuws hebben gehad heel veel sterkte! :hug:
Wat goed Blauwemolly. Een betrokken HA geeft ook het gevoel dat je het 'samen' doet.
Wij hebben na de miskramen ook chromosomen onderzoek gehad / karyotypering. Duurde hier idd 3 mnd.
Hopelijk in jullie geval sneller.

Bij ons was alles gelukkig goed. Misschien maakt dat ook wel deels dat wij daarom niet voor nipt gaan.

Ik ben bijna 10 weken en heb ook minder klachten nu. Minder moe..minder misselijkheid, minder zwanger achtig gevoel.
Ik ben dan ook wel weer bang dat het niet goed meer zit. Maar ik hou me er maar aan vast dat de termijnecho goed was..
Heb pas over 2.5 week nieuwe controle..
BlauweMolly wat verdrietig voor je nichtje en haar ouders. Is echt een rotte ziekte maar gelukkig zijn de behandelingen de laatste 20 jaar wel enorm voorruit gegaan.
Fijn dat de huisarts zo betrokken is en wil meedenken.

Discover welkom in de groep en proficiat met je zwangerschap. Zijn bij jullie al veel mensen op de hoogte?

Zit ook in week 10 en ging paar dagen echt goed. Jammer genoeg nu al twee dagen weer wat minder. Hoop dat snel echt wegtrekt.
lilly1980, ja dat is de officiële termijnecho. Ik heb met 7 weken ook al een echo gehad, maar deze is de definitieve. Ben dan 10 weken.

Blauwemolly, wat een naar bericht :( Ik wens je veel sterkte in deze onzekere tijd…

Welkom Discover!

Ik heb de tabel aangepast. Willen jullie het weer even nakijken? Wat niet klopt, dikgedrukt aangeven, wel zo fijn.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Ik wil even een tip delen. Vsm sepia pilletjes (homeopathisch) tegen misselijkheid. Het helpt bij mij erg goed! Was tot deze week niet misselijk maar nu toch begonnen (9 weken). Verkrijgbaar bij drogist of op internet. :)
Bedankt voor het bijwerken Mama30037! Er klopt bij mij één dingetje niet:

bijzonderheden: tweeling, tweede en derde kindje ipv derde en vierde :). Het is mijn tweede zwangerschap.

Fijn dat jullie betere dagen hebben Olifantje en Bershka! Ik was gisteren precies 10w zwanger en dat was mijn eerste dag zonder erge misselijkheid. Ennnn vandaag ging het ook goed! Dus ik hoop dat bij mij het ergste ook achter de rug is. Al ga ik me stiekem meteen weer zorgen maken of het nog goed is. Zo suf!
Jeetje ik kan echt de hele dag slapen! Moe, moe en nog eens moe. Ontspannen vind ik maar moeilijk omdat het nog steeds alle kanten uit gaan bij mij..

Morgen misschien toch mijn baas even inlichten over alles. Ben ook heel suf door een lage bloeddruk die ik altijd al heb gehad maar nu erger lijkt. Meer dames daar last van?
Wat naar blauwemolly, heel veel sterkte voor jullie allemaal! Hopelijk is bij jullie kindje alles wel in orde. Wat vervelend dat je zo lang op de uitslag moet wachten. Maar wel fijn dat de huisarts zo meedenkt en meewerkt.

@peppadew ik heb precies hetzelfde. 10 weken en voel me een stuk beter de laatste dagen. Aan de ene kant heel fijn en ik hoop echt dat dat doorzet. Maar aan de andere kant meteen weer die onzekerheid.

@Foodies, vervelend he die moeheid! Misschien zou het ook nog ijzertekort kunnen zijn, ben je daar toevallig al op getest? Lage bloeddruk heb ik nu ook, terwijl ik in m'n eerste zwangerschap juist steeds aan de hoge kant zat. Maar heb er niet echt last van moet ik zeggen.

Welkom Discover!
Foodies, helpt het jou om dan iets kleins te eten als je je zo slap voelt? Bij mij helpt het wel wat! Niet teveel piekeren he? Het zag er goed uit toch bij de vorige echo?

Spannend, weer een echo Mama. Kijk je er naar uit?

Fijn dat jullie je al beter voelen Peppadew en Koekie! Ik herken het dat je dan meteen begint te denken of het nog wel goed is. Lastig om dat niet te doen he?

Dank jullie voor alle reacties. We maken ons geen zorgen verder, de kans is echt klein. De arts van mijn nichtje vertelde dat wij evt op zijn poli het genetisch onderzoek mogen doen en dat we dan binnen 1.5 week de uitslag al kunnen hebben. Geweldig hoe er meegedacht wordt!
Morgen weer aan het werk. Zie er best wel tegenop. Die moeheid is best versuffend namelijk, hopelijk hou ik het de hele week vol. Morgen vertel ik het op mijn werk. Ik heb wallen tot de grond, ben bleek, moe en er liften een paar gigantische puisten op mijn o zo gladde gezicht mee. Ben benieuwd naar de reacties 🙂.
Ja BlauweMolly inderdaad veel kleine hapjes eten, alleen totaal geen eetlust en vind alles stinken op het moment.
Fijn dat ze zo meedenken! Dan voel je jezelf ook echt begrepen :)

Ijzertekort weet ik eigenlijk niet maar ik slik wel van die Davitamon Mama Multivitamines dus denk dat daar ook wel ijzer in zit. Ga het wel aangeven bij de vk
Veel plezier met vertellen op je werk Blauwe Molly!

Nou, ik typte eergisteren dat de symptomen afnamen, maar vanmorgen op de nuchtere maag alweer staan overgeven :bonk:
De 10 weken nu gepasseerd! Al een hele mijpaal vind ik weer.

Ik ga het aan 2 vriendinnen vertellen deze week omdat ik ze bijna nooit zie.
Mijn werk kan ik nog wel verborgen houden t/m 13 weken.

Vervelend dat je zo licht in het hoofd bent Foodie!! Denk aan extra bouillon enzo ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven