Uitgerekend begin december 2017!
maandag 3 april 2017 om 11:41
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Bessie2017 | 29/33 | Eerste | 3 december | Jongen! | |
| ElCid79 | 37/38 | Tweede | 26 november | Jongen! | |
| Mevrouw85 | 3 december | Jongen! | |||
| MevrouwTomatensoep | 32/24 | Eerste | 10 december | Jongen! | |
| Kaartje1 | 26/26 | Eerste | 2 december | Meisje! | |
| mycupoftea | 26/31 | Eerste | 30 november | Meisje! | |
| Sleutels | Derde | 12 december | Meisje! | ||
| Lentegroetjes | 26/28 | Eerste | 3 december | Meisje! | |
| fritzzz | 28/30 | Eerste | 10 december | Meisje! | |
| Marilynne | 28/32 | Eerste | 6 december | Meisje! | |
| VashtaNerada | 36/37 | Eerste | 1 december | Jongen! | |
| -cactus- | Tweede | 6 december | Jongen! |
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
vrijdag 5 mei 2017 om 11:34
Gister de echo en intake bij de verloskundige gehad. Alles zag er goed uit! Ben nu 9 weken en 4 dagen. Over 2 weken al de termijn echo...dan vakantie...dan de geslachtsecho en dan al bijna de 20 weken echo...gaat dan nog best snel allemaal! We moeten nog even na denken over de nipt maar eigenlijk zeggen we beide nee doen we niet. Anders moet dat nog even snel voor de vakantie gebeuren.
De kraamzorg en kinderdagverblijf doen we na de vakantie allemaal. Eerst even tijd voor ons 2 en daarna gaan we helemaal los op de baby
De kraamzorg en kinderdagverblijf doen we na de vakantie allemaal. Eerst even tijd voor ons 2 en daarna gaan we helemaal los op de baby
vrijdag 5 mei 2017 om 11:43
Leuk om 'even' vijf pagina's bij te lezen. Ben druk met verhuizen, maar heb veel goed nieuws voorbij zien komen, top!
Kraamzorg en opvang nog niet bekeken. Weten ook nog niet of we zelf minder gaan werken of allebei fulltime blijven werken. Moeilijke beslissing die we nog even voor ons uit schuiven.
Kraamzorg en opvang nog niet bekeken. Weten ook nog niet of we zelf minder gaan werken of allebei fulltime blijven werken. Moeilijke beslissing die we nog even voor ons uit schuiven.
vrijdag 5 mei 2017 om 20:38
zaterdag 6 mei 2017 om 09:57
Jeeeeej nog meer goede echo's! Ik word echt zo blij elke keer als ik dat lees!
@Mevrouwtomatensoep, alsnog gefeliciteerd en wat fijn dat je een leuke dag hebt gehad!
@Bessie, jeetje heftig zeg om nu midden in een verbouwing/verhuizing te zitten! Hou je het een beetje vol?
Om 12.30 zijn wij weer aan de beurt om naar uk te kijken . Toch merk ik nu weer dat de spanning begint te komen. Ik vraag me af of ik hier ooit vanaf ga komen. Ach we gaan het zien! We hebben een vrij drukke dag dus als ik heel laat pas een update plaats zal het daardoor komen!
@Mevrouwtomatensoep, alsnog gefeliciteerd en wat fijn dat je een leuke dag hebt gehad!
@Bessie, jeetje heftig zeg om nu midden in een verbouwing/verhuizing te zitten! Hou je het een beetje vol?
Om 12.30 zijn wij weer aan de beurt om naar uk te kijken . Toch merk ik nu weer dat de spanning begint te komen. Ik vraag me af of ik hier ooit vanaf ga komen. Ach we gaan het zien! We hebben een vrij drukke dag dus als ik heel laat pas een update plaats zal het daardoor komen!
Live the life you love & Love the life you live!
zaterdag 6 mei 2017 om 10:56
zaterdag 6 mei 2017 om 11:40
Hoi allemaal, ik zou graag ook willen meeschrijven. Gefeliciteerd allemaal!
Ik heb nog even gewacht omdat ik eerst wat zekerheid wilde hebben (ik heb wel eens wat meegelezen).
Mijn verhaal; begin maart miskraam gehad na 6,5 week. Na 2,5 week weer zwanger geraakt! De weken erna waren erg spannend maar deze week heb ik een goede echo gehad, alles klopte
! Ik ben uitgerekend op 9 december. Ik durf het nu allemaal wat meer toe te laten, dus lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen.
@kinderopvang; wij zitten hier ook over na te denken maar m.n. flexibel of vaste dagen. We hebben gelukkig nog even de tijd, alhoewel die wachtlijsten...
Ik heb nog even gewacht omdat ik eerst wat zekerheid wilde hebben (ik heb wel eens wat meegelezen).
Mijn verhaal; begin maart miskraam gehad na 6,5 week. Na 2,5 week weer zwanger geraakt! De weken erna waren erg spannend maar deze week heb ik een goede echo gehad, alles klopte
@kinderopvang; wij zitten hier ook over na te denken maar m.n. flexibel of vaste dagen. We hebben gelukkig nog even de tijd, alhoewel die wachtlijsten...
zaterdag 6 mei 2017 om 11:57
@kinderopvang: wij hebben de voorkeur voor een kinderdagverblijf. Bij ons in de buurt zitten er meerdere dus na de termijnecho maar eens informeren.Mijn moeder gaat sowieso 1 dag oppassen en mijn man is altijd een vaste dag vrij.
Ik werk onregelmatig nu 32 uur maar ga de eerste maanden terug naar 24 en denk daarna hooguit 28 uur.
Ik werk onregelmatig nu 32 uur maar ga de eerste maanden terug naar 24 en denk daarna hooguit 28 uur.
zaterdag 6 mei 2017 om 12:41
Hi lizzie, ik mocht kiezen. De verloskundige vertelde me dat inwendig direct/makkelijk wat te zien zou zijn bij goed maar ook slecht nieuws. Uitwendig had natuurlijk mijn voorkeur maar zat zo in spanning dat het me niet meer uitmaakte. Echter had ik een redelijk volle blaas waardoor inwendig het uiteindelijk even zoeken was. Het viel me erg mee, een uitstrijkje o.i.d. is veel vervelender.
zaterdag 6 mei 2017 om 14:28
@Hanne_31, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Wat leuk dat je er bijkomt!!
@Echo, JAAAAA de echo was helemaal goed!! De uitgerekende datum is nu op 28 november 2017 vastgezet en uk zag er helemaal perfect uit!! Weer een stukje beter bij de 12 weken dus we zijn dolblij!!!
@Echo, JAAAAA de echo was helemaal goed!! De uitgerekende datum is nu op 28 november 2017 vastgezet en uk zag er helemaal perfect uit!! Weer een stukje beter bij de 12 weken dus we zijn dolblij!!!
zondag 7 mei 2017 om 09:04
Fijn, allemaal goede echo's!
Mijn echo's waren beide inwendig.
Wij hebben ons ingeschreven bij kdv en kraamzorg. We moeten nog even kijken hoe het zit met een Vk. Ik blijf onder controle in het ziekenhuis ivm ziekte van crohn. (Wat gelukkig milde vorm is en rustig is)
Qua voeding en kwaaltjes heb ik niet zoveel klachten. Het lijk alsof ik sneller vol ben. Herkent iemand dat?
Mijn buik lijkt ook echt wel opgezet. Mijn broeken zitten niet meer lekker. Hebben jullie dat ook?
Hebben jullie het al aan veel mensen verteld?
Mijn echo's waren beide inwendig.
Wij hebben ons ingeschreven bij kdv en kraamzorg. We moeten nog even kijken hoe het zit met een Vk. Ik blijf onder controle in het ziekenhuis ivm ziekte van crohn. (Wat gelukkig milde vorm is en rustig is)
Qua voeding en kwaaltjes heb ik niet zoveel klachten. Het lijk alsof ik sneller vol ben. Herkent iemand dat?
Mijn buik lijkt ook echt wel opgezet. Mijn broeken zitten niet meer lekker. Hebben jullie dat ook?
Hebben jullie het al aan veel mensen verteld?
zondag 7 mei 2017 om 09:48
Hoi allemaal! Lang geleden dat ik wat heb geschreven maar ik was er even helemaal klaar mee.. Ik ben er zo ziek van! Ben inmiddels 6 kilo afgevallen en hou niks binnen.. Zo is het lastig om
positief te blijven en het zwanger zijn leuk te vinden. Maar we krijgen nu wel elke week een echo om de baby in de gaten te houden en die groeit supergoed gelukkig! Zo leuk om te zien dat hij echt al rond zwemt en armen en benen heeft! Dat maakt het weer een beetje goed. Bij mij weten mijn collega's het omdat ik al een tijdje niet werk en we zijn nu begonnen om het aan iedereen te vertellen.. Ik denk dat binnen 2 weken iedereen het wel weet bij ons! Superleuk om te vertellen aan iedereen! Hoe doen jullie dat? Het kan ook wel nu toch om te vertellen?
Kraamzorg hebben we ons al voor ingeschreven, het is erg druk in onze gemeente dus kregen het advies dat snel te doen. Ik had geen idee waar ik op moest letten dus ik heb maar een wat grotere professionele organisatie gekozen.. Waar hebben jullie op gelet bij het uitzoeken van kraamzorg? Opvang hoeven wij waarschijnlijk niet te regelen, maar daar moeten we nog even over nadenken. We hebben namelijk 3 enthousiaste oma's (1 soort tante die als een moeder voelt voor mij) die willen oppassen! Scheelt veel geld
positief te blijven en het zwanger zijn leuk te vinden. Maar we krijgen nu wel elke week een echo om de baby in de gaten te houden en die groeit supergoed gelukkig! Zo leuk om te zien dat hij echt al rond zwemt en armen en benen heeft! Dat maakt het weer een beetje goed. Bij mij weten mijn collega's het omdat ik al een tijdje niet werk en we zijn nu begonnen om het aan iedereen te vertellen.. Ik denk dat binnen 2 weken iedereen het wel weet bij ons! Superleuk om te vertellen aan iedereen! Hoe doen jullie dat? Het kan ook wel nu toch om te vertellen?
Kraamzorg hebben we ons al voor ingeschreven, het is erg druk in onze gemeente dus kregen het advies dat snel te doen. Ik had geen idee waar ik op moest letten dus ik heb maar een wat grotere professionele organisatie gekozen.. Waar hebben jullie op gelet bij het uitzoeken van kraamzorg? Opvang hoeven wij waarschijnlijk niet te regelen, maar daar moeten we nog even over nadenken. We hebben namelijk 3 enthousiaste oma's (1 soort tante die als een moeder voelt voor mij) die willen oppassen! Scheelt veel geld
zondag 7 mei 2017 om 12:52
Al zes kilo afgevallen suchpreggers jeetje! Hopelijk ben je straks in het tweede trimester wat minder ziek.
Ik was afgelopen week niet lekker met mijn nachtdiensten. Elke ochtend misselijk. Maar nu weer uitgerust en voel me gelijk beter! Minder moe en minder weeig. Herkenbaar voor jullie? Ik maak me wel gelijk dan weer zorgen dat ik minder symptomen heb . Zal blij zijn als het donderdag is eindelijk weer een echo.
Echo was bij mij ook inwendig trouwens.
Ik was afgelopen week niet lekker met mijn nachtdiensten. Elke ochtend misselijk. Maar nu weer uitgerust en voel me gelijk beter! Minder moe en minder weeig. Herkenbaar voor jullie? Ik maak me wel gelijk dan weer zorgen dat ik minder symptomen heb . Zal blij zijn als het donderdag is eindelijk weer een echo.
Echo was bij mij ook inwendig trouwens.
zondag 7 mei 2017 om 15:05
@lizzie; mijn echo was uitwendig.
Welkom Hanne, en fijn van iedereen die (weer) een goede echo heeft!
@mycupoftea: sterkte!!! Hopelijk wordt het inderdaad veel minder in het 2e trimester en beter nog gaat het helemaal weg!
Kraamzorg: we hebben 2 folders meegekregen van de verloskundige met advies dat die goed aangeschreven staan dus daar kiezen we denk uit. Maar komt later wel, na de termijnecho.
@Roosi: ik zit ook sneller vol. Vooral met avondeten. Over het algemeen heb ik echt de indruk dat ik minder eet. Met overgeven erbij ben ik echter nog niet afgevallen dus zal allemaal wel goed gaan.
@fritzzzz: hoe ver ben je nu? Zou het sowieso niet kunnen dat de kwaaltjes wat afnemen? Ik heb begrepen dat tussen week 8 en 10 kwaaltjes op z'n ergst kunnen zijn hoewel dat natuurlijk algemeenheden zijn. Bij mij overigens wel herkenbaar. Ben vanaf week 9 veel misselijker, enorm vaak plassen en vaker heel moe. Alleen pijnlijke borsten zijn afgenomen.
Welkom Hanne, en fijn van iedereen die (weer) een goede echo heeft!
@mycupoftea: sterkte!!! Hopelijk wordt het inderdaad veel minder in het 2e trimester en beter nog gaat het helemaal weg!
Kraamzorg: we hebben 2 folders meegekregen van de verloskundige met advies dat die goed aangeschreven staan dus daar kiezen we denk uit. Maar komt later wel, na de termijnecho.
@Roosi: ik zit ook sneller vol. Vooral met avondeten. Over het algemeen heb ik echt de indruk dat ik minder eet. Met overgeven erbij ben ik echter nog niet afgevallen dus zal allemaal wel goed gaan.
@fritzzzz: hoe ver ben je nu? Zou het sowieso niet kunnen dat de kwaaltjes wat afnemen? Ik heb begrepen dat tussen week 8 en 10 kwaaltjes op z'n ergst kunnen zijn hoewel dat natuurlijk algemeenheden zijn. Bij mij overigens wel herkenbaar. Ben vanaf week 9 veel misselijker, enorm vaak plassen en vaker heel moe. Alleen pijnlijke borsten zijn afgenomen.
marilynne wijzigde dit bericht op 30-08-2017 21:12
12.79% gewijzigd
zondag 7 mei 2017 om 16:27
@marilynne ik ben nu 8,5 week. Ik merk vooral dat misselijkheid wisselt met hoe moe ik ben. Vorige week voor mijn gevoel veel erger dan nu ik een rustig weekend heb.
Ook geen zere borsten, wel gespannen op zich. En moeheid bijv nog steeds. Sommige mensen reageren gewoon heftiger op klachten denk ik dan anderen.
Hoe dan ook donderdag de volgende echo. We moeten maar gewoon afwachten!
Ook geen zere borsten, wel gespannen op zich. En moeheid bijv nog steeds. Sommige mensen reageren gewoon heftiger op klachten denk ik dan anderen.
Hoe dan ook donderdag de volgende echo. We moeten maar gewoon afwachten!
zondag 7 mei 2017 om 23:52
@ susieflower en patty: zwanger en verhuizen is een slechte combi. Gelukkig wist iedereen die mee hielp al dat ik zwanger ben, dus toen ik uurtje ging slapen vond niemand dat gek.
Morgen de termijnecho en daarna heel de week borrels met vrienden en familie. Onder het mom van het huis bekijken, maar stiekem omdat we ze wat te vertellen hebben
Als ik 3 maanden ben zien we een tante die ver weg woont. Daarna mag het in de krant, op de radio en op tv
Morgen de termijnecho en daarna heel de week borrels met vrienden en familie. Onder het mom van het huis bekijken, maar stiekem omdat we ze wat te vertellen hebben
Als ik 3 maanden ben zien we een tante die ver weg woont. Daarna mag het in de krant, op de radio en op tv
maandag 8 mei 2017 om 10:37
@ SusieFlower, ja dit was de termijnecho! En het is zo'n heerlijk gevoel dat alles goed zit! En het besef dat ik in november eindelijk mama mag worden komt ook steeds meer! En ben er vaak emotioneel over (op een goede manier)
@Bessie2017, fijn dat alles bijna klaar is! Hoop dat het ook veel rust met zich meebrengt!
@mycupoftea, ik hoop dat je je heel snel beter gaat voelen zodat je er van kan gaan genieten!
@Bessie2017, fijn dat alles bijna klaar is! Hoop dat het ook veel rust met zich meebrengt!
@mycupoftea, ik hoop dat je je heel snel beter gaat voelen zodat je er van kan gaan genieten!
maandag 8 mei 2017 om 10:49
@mycupoftea, wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Je bent ook flink afgevallen.. hopelijk voel je je snel weer wat beter!
Wij vertellen het na de termijnecho op 18 mei. Alleen mijn ouders en twee beste vrienden weten het. Lastig om m'n mond te houden merk ik
@bessie, wat fijn dat het opschiet met de verhuizing. Petje af hoor!
Wij vertellen het na de termijnecho op 18 mei. Alleen mijn ouders en twee beste vrienden weten het. Lastig om m'n mond te houden merk ik
@bessie, wat fijn dat het opschiet met de verhuizing. Petje af hoor!