Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaa echo was goed, ben heel blij!

Rest vd dag offline, shoppen in Antwerpen, maar wilde dit nog ff snel delen ;)
Super, julie!

Veel plezier met shoppen!
@vastha, mwtomatensoep en julie, fijn zulke goede echo's!

Geniet van het shoppen julie!

@kaartje, het was een leuk gesprek gisteren met mvm. Moet er wel even aan wennen om in een maatbeker te plassen. Had gisterenavond al een fles vol. Ben ook een goede drinker. Vandaag heb ik een slaapdienst, dus wat minder thuis. Dan gaat het wat minder hard.

Nooit geweten dat je navelstrengbloed kan doneren. Ga ik me na de 12 weken eens in verdiepen.

Zijn jullie ook zo lusteloos? Ik heb echt nergens zin in. Hang een beetje op de bank, doe weer een dutje en af en toe wat in het huishouden. Vanmiddag werken, dus hoop dat ik dan wat fitter ben!
@Julie wat fijn zeg. Geniet van je dag.

@lentegroetjes ja ik moest ook wennen aan het plassen in de maatbeker. Went nooit helemaal. Maar voor het goede doel heb ik het er wel voor over. Zo juist zijn mijn eerste flessen opgehaald. Tot wanneer kan jij mee doen? Ik heb het laatste ophaal moment op 21 juni.
Vraagje: hebben jullie ook dat de symptomen komen en gaan? Had de afgelopen weken best wel last van gevoelige borsten, maar sinds gisteravond echt een stuk minder. Maak me er wel zorgen om merk ik. Zeker omdat ik gelezen heb dat het verdwijnen van zwangerschapsymptomen kan betekenen dat het misschien mis gaat. Verder, behalve de vermoeidheid, ook niet echt klachten.

@Julie, gefeliciteerd met de goede echo!
@lizzie bij mij komen en gaan de zwangerschapssymptomen ook. Het maakt mij ook onzeker. Ik heb het even aan de verloskundige gevraagd. Zij gaf aan je hebt een goede echo. Met een kloppend hartje. Dus probeer gewoon lekker te genieten. Het zegt niet zoveel.

Ik merk wel dat ik door deze woorden iets geruster ben geworden. Maar de onzekere gevoelens blijven af en toe komen.
@kaartje, dat is zeker waar, alles voor het goede doel! ik kan meedoen tot 23 juni.

@lizzie, hier is het ook wisselend qua symptomen. Alleen de vermoeidheid blijft aanwezig. Zolang dat er nog is probeer ik het wat los te laten.. al blijf ik het spanend vinden tot 12 weken.
Hier ook een goede echo!!! Super blij! Ik ben 3 dagen vooruit gezet, uitgerekende datum nu 6 dec. Dus precies 9 weken vandaag. De verloskundige gaf aan met deze termijn een kloppend hartje dat de kans op een miskraam gedaald is naar 4-5 procent. Je kan er natuurlijk altijd net in zitten, maar heel fijn om te horen

@ Lizzie: mijn symptomen gaan ook op en af. Of ze wisselen elkaar af. Misselijkheid is bijv al paar dagen veel minder maar nu veel plassen.
marilynne wijzigde dit bericht op 30-08-2017 21:14
0.98% gewijzigd
Jaaaaaa hier ook alles goed. De termijn klopte precies, 9 weken en 4 dagen! Hopsaaa Man Man Man wat was ik zenuwachtig zeg. Mijn datum is dus 2 december!

Qua symptomen gaan ze bij mij ook op en af. Gevoelige borsten heb ik niet meer, soms een vlaag van misselijkheid en mijn darmen spelen zo nu en dan op.
Drie keer hoera voor Julie, Marilynne en Nemo. Fijn zeg.

Top dat jullie meedoen met moeders voor moeders.

Nog maar 1 dagje wachten hier, hoop morgen ook goed nieuws te mogen delen. Ben zo zenuwachtig.
C'est la vie
Wat fijn dames. Goede echo!
Fijn om jullie reacties te lezen, dat maakt me al weer iets geruster!

Gefeliciteerd met de goede echo Marilynne en Nemo!
Dank je dames!!
Ook hier goed nieuws! Toch een kloppend hartje! Nu 8wkn en 3dg ))

Ik ben supersblij, had het helemaal niet verwacht!!

Blij voor anderen die ook een goede echo hebben gehad
Wauw roosi wat een goed nieuws

De rest van de dames ook gefeliciteerd!

Ik heb nachtdienst deze week. Voel me niet zo lekker daardoor. Erg moe, met werken ook. Vanochtend was ik echt heel misselijk. Gelukkig niet overgegeven.
Ah wat super weer die goede echos!

@Julie, Marilynne, Nemoo en Roosi gefeliciteerd!!!

@Roosi wat een opluchting! Had je nog een beetje hoop vast kunnen houden of was het echt een totale shock? Super verrassing in ieder geval

@Susie succes voor vandaag!!

@MvM: gisteren is de informatrice langs geweest en heeft ook meteen flessen meegenomen dus ik kon meteen beginnen. Was een leuk gesprek, maar ze was in oktober ook geweest dus het verhaal was bekend. Even alle echo fotos laten zien leuk om even te showen!

@sport: gisteren ook voor het eerst in weken weer paardgereden. En dat voel ik nu wel! Maar ik ben toch heel blij dat ik het weer gedaan heb. Had het echt gemist. Morgenochtend wil ik gaan zwemmen. Alleen het fietsen naar werk zit er even niet in. Ik krijg van het fietsen echt wel last, vanwege de houding denk ik?

@verloskundige: gisteren intake gehad. Was een heel fijn gesprek, wel anderhalf uur! Leuke jonge verloskundige die alle tijd voor ons nam. Veel ruimte voor onze eigen vragen en wat wij kwijt wilden. Wel ook nog over de miskraam in oktober gehad en door haar vragen werd weer even heel duidelijk dat er toen echt dingen niet op de goede manier aangepakt zijn, dus dat was wel even confronterend. Maar ja, het is gebeurt en die tijd draaien we niet meer terug. Ze was heel open in dat we nu alles mogen aangeven als er iets is en dat zij ook er rekening mee zullen houden.

@Symptomen: ik ben nu alleen maar heel erg moe en mijn darmen zijn flink van slag. Geen andere kwaaltjes.

@kraamhulp: wij hebben ons gisteren (op advies van de verloskundige) al aangemeld voor kraamhulp. Voelt idioot vroeg! Hebben jullie dat ook al gedaan?

@ KDV: ook voor het kinderdagverblijf hebben wij ons al aangemeld, voor een rondleiding. Moet nog terughoren wanneer we langs mogen komen. Ook dat is heel vroeg! Maar ik hoor hier dingen over wachtlijsten en mensen die zich ook vroeg inschrijven maar toch pas een half jaar na de geboorte terecht kunnen, dus liever te vroeg dan te laat. Het KDV dat wij voor ogen hebben is ook maar heel erg klein, dus denk dat het goed is dat we er vroeg bij zijn.

Zijn er nog anderen ook zo vroeg?

Oh sorry voor het lange verhaal Ik ben bijkbaar vol verhalen wakker geworden vandaag en mijn man slaapt nog hihi
@Echo's, Wat heeeeerlijk om al die goede echo's achter elkaar te zien zeg!!! Zullen we dan toch met zn alle gezellig doorgaan &hebben we alle nare dingen nu gehad?! Zou super fijn zijn zeg!

@Symptomen, misselijkheid steeds minder, borsten gigantisch en verschrikkelijk pijnlijk, darmen bijna gestopt met werken, ontzettende rugpijn &steeds vaker beetje duizelig maar gaat snel weer over.

@Kraamzorg, Jup ook al aangemeld. Ik had al een hele tijd gekozen (Kraamzus) en zat weer op de site te kijken en nu kreeg ik er ineens een Koeka wikkeldoek bij dus gelijk aangemeld want die laat ik natuurlijk niet schieten hihi.

@KDV/Gastouder, wij gaan zeer binnenkort oriënteren wat er in de buurt is en waar we willen en dan gaan we ook idd ook al aanmelden.
Live the life you love & Love the life you live!
Patty1991, ik hoop het ook dat we met z'n allen door kunnen gaan!! Dat zou heel fijn zijn!

Omdat ik de afgelopen tijd in het ziekenhuis in behandeling ben geweest heb ik me pas gisteren aangemeld bij de verloskundige. Hier ben ik de vorige twee keer ook geweest en de eerste afspraak is gemaakt. Gisteren gesprek gehad in het ziekenhuis en ik hoef daar niet meer te blijven. Jeej.

Kraamzorg heb ik ook geregeld.

Sporten doe ik nog steeds. Ik fiets iedere dag 30 min naar het werk en 2x in de week fitness. Dit wil ik ook blijven doen. Belangrijk om fit te blijven.

Nu ik gisteren een goede echo heb gehad kan ik eindelijk blij zijn met de zwangerschap, wat een heerlijk gevoel is dat

Vraagje: Zijn jullie anders gaan eten nu je zwanger bent?
Roosi, wat super zeg! Zal Voor jou helemaal een opluchting geweest zijn. En jij ook Nemoo! Wat fijn al die goede berichten

De verloskundige heeft ons ook al kraamzorg folders meegegeven. Na de termijnecho wilde ze dat we er een gingen uitzoeken. Voelt echt nog ver van m'n bed maar heeft volgens mij ook met de verzekering te maken. Dat moeten wij ook nog regelen.

@nemoo: ja ik ben wel anders gaan eten. Niet zozeer wat als wel hoe. Ik doe het avondeten bijv vaak in 2 etappes, omdat ik soms halverwege kotsmisselijk ben. Maar met een halve portie lig ik s avonds weer wakker van de honger Al met al eet ik ook wel wat minder geloof ik. En van sommig eten krijg ik hele plotselinge kotsbuien. Echt out-of-the-blue zonder aankondiging. Heel gek. Dus dat probeer ik ook een beetje te vermijden. Verder valt het overgeven gelukkig wel mee. Teller staat nu op een keer of 5/6.
Wat superfijn al die mooie echo's! Keep them coming Ik moet nog drie weken tot de termijnecho, kan haast niet wachten om te horen of alles dan goed is en vooral om het dan eindelijk te kunnen gaan vertellen!

Weten jullie leuke manieren om het aan bv broers/zussen of vriendinnen te vertellen?

@nemoo ik eet inderdaad anders. Ik heb vlagen van misselijkheid en die dagen eet ik heel weinig en alleen dingen waar ik dan trek in heb (voornamelijk crackers, tosti en frisse dingen zoals fruit,appelmoes)

Verder heb ik totaal geen zin meer in stukken vlees of vis (bleeeh), probeer het een beetje te verstoppen in het eten (gehakt, stukjes kip, ham) omdat het toch een belangrijke eiwitbron is. Ook compenseer ik op goeie dagen met bv ei of yoghurt.

Verder geen koffie meer (bleeh) terwijl ik een echte koffieleut was.

En jullie?
Marilynne: Haha nee geen meerling geplant staan.

Hele tijd geleden al in de vluchtigheid een nickname verzonnen

Mijn zelf uitrekende datum is eind december.

Volgende week de eerste echo.

Ik heb ook ovulatie test gebruikt, dus denk dat ik wel redelijk goed zit.

Susie: Hoe was je echo vandaag ??

Verder lees ik veel berichten over goede echo, gefeliciteerd allemaal ! Dat zijn leuke berichten !!

VashtaNerada: Wat vroeg zeg om daar al mee bezig te zijn. Maar inderdaad zoals je al zegt, beter te vroeg, dan dat je straks een half jaar langer moet wachten.

Ik heb me daar totaal nog niet in verdiept. Heb sowieso nog helemaal niet nagedacht over hoe ik dat ga doen met werken e.d.
Yes! Hier ook een goede echo. De vk gaf aan dat het bloedverlies nog wel af en toe voor kan komen, maar er geen "echte" aanleiding voor is. Hoefde niet gelijk in de stress te schieten zeg maar hij was verder erg positief. Super fijn! Je kon ook echt zien dat het kindje meer gegroeid is. Ik zou nu 9w 3d zijn. Uitgerekende datum zou dan 4 december zijn. Over twee weken de intake en termijnecho. Nu probeer ik wat meer genieten

@roosi, super! Gefeliciteerd!

@fritz, wat vervelend. Hoeveel nachten moet je nog?

@vastha, goed bezig met sporten. Merk dat ik dat nu even niet trek. Snel buiten adem. Ik zwem ook, dat komt wel weer. Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad bij de intake en goed dat ze er rekening mee houden.

@nemo, wat goed dat je overgedragen bent aan de vk nu

Ik eet inderdaad wat anders. Heb eigenlijk nergens zin in. Mag mijn man wat vaker kiezen wat we eten haha. Probeer wel zo goed en gezond mogelijk te eten, want wel belangrijk.

@kraamzorg en opvang, daar zijn we nog helemaal niet mee bezig geweest. Er zit een kdv bij ons op de hoek met flexibele opvang. Lijkt me ideaal. Na de 12w maar eens informeren. Anders is een gastouder ook een optie. Al gaat mijn voorkeur uit naar een kdv. Zie om me heen dat kinderen die daar naar toe gaan zich wat gemakkelijker aanpassen, socialer lijken en er is altijd een leiding, ook bij ziekte of vakantie. Ivm onregelmatig werk zoeken we wel iets flexibels. Wat dat betreft is een GO misschien weer praktischer. Ach.. we hebben nog even
Ik eet ook wel anders, heb vooral heel veel zin in vlees en zout. Niet heel gezond dus.

Vanavond uit eten voor mijn verjaardag, dat vind ik wel lastig want zoveel lekkere dingen mogen niet!
Natte tosti..
We hebben een mooie 8 weken echo vandaag, nu zou ik 8 weken en 3 dagen zijn.

@ Roosi, wat fijn zeg, dat zal een verrassing geweest zijn of niet?

@ Mevrouwtomatensoep, gefeliciteerd en veel plezier met je etentje.

@ Eten, ik heb heel weinig trek in avondeten of snoep, maar juist vooral veel in zoute / hartige dingen.

Ook crackers en rijstwafels eet ik wel veel.

@ Kraamzorg echt nog niet geregeld, als de termijnecho goed is gaan we daar eens over nadenken.
C'est la vie
Gefeliciteerd Susie Flower! Heel fijn! Heb je eigenlijk bewust geen uitgerekende datum in de tabe staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven