Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@steenbok dat is toch schrikken zeg. Hopelijk? blijft het bij dat kleine beetje bloed.



@lentegroet ik werk in de zorg. Vandaar avonddiensten. Vanavond mag ik weer.



@welkom susieflower. Onwerkelijk hè?





@hier vandaag niet zo misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe medezwangeren!



@Steenbok: ik heb bij mijn vorige zwangerschap heel vaak last gehad van bloedverlies, het hoeft echt niets te betekenen. Maar je vreet jezelf wel op van binnen, het maakt je enorm onzeker. Hopelijk houdt het ook weer op en blijft het weg.



Vertellen: Wij willen echt wachten tot 12 weken, misschien 10, maar echt niet eerder. Ik vind het best moeilijk, maar wil ook dat het al wat meer zeker is voordat ik het aan iedereen vertel. Ik ga het twee vriendinnen trouwens wel eerder vertellen: die wonen in het buitenland en ik wil het ze graag persoonlijk vertellen en ben dan daar op bezoek.



Ik zie dat de meesten al een afspraak hebben staan. Helaas was mijn huisarts enorm sloom met zijn doorverwijzing naar de gyn, dus ik heb nog geen datum. Grrrrr. Een moment om naar toe te leven is fijn. Nou ja, ik maak maandag dus een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Oh Steenbok, een beetje bloed bij de grote boodschap hoef je zeker niet aan de zwangerschap linken hoor. Kan me voorstellen dat je van alles schrikt, maar je kunt weer lekker ontspannen ;)

Bij de vorige zwangerschap had ik heel veel afscheiding in het eerst trimester en elke keer dacht ik 'Toch geen bloed??' Nu ben ik daar meer ontspannen onder gelukkig.



Susieflower, gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is, zeker omdat je al best een tijd probeert zwanger te raken. Je hebt al best veel aan behandelingen gekregen zeg, vaak begint dat toch pas na een jaar? Als ik goed tel heeft het een jaar en 4 maanden geduurd nu. Superleuk dat het nu raak is!!



Lekker als je een datum hebt he, Helena, Ik krijg dinsdag een datum als het goed is, ik hoop dat ik ook nog in april voor een echo kan!



Heel rustig hier verder, geen kwaaltjes enzo. Ben blij dat naaste familie het weet en verder vind ik het ook wel moeilijk om m'n mond te houden. In m'n volleybalteam hebben we veel invallers gehad dit seizoen en nu wordt vaak de opmerking gemaakt dat sowieso echt niemand meer zwanger mag worden. Dan moet ik me echt inhouden, haha!

Ik versprak me vandaag ook tegen iemand, maar ze had het niet door gelukkig



Ik denk dat ik een kloppend hartje bij de 8 weken echo wel vroeg genoeg vind om het openbaar te gaan maken. Nog niet op Facebook, maar gewoon bij de mensen met wie ik in contact ben
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je bemoedigende woorden dames. Was vanmorgen echt even in paniek. Zijn 2,5 jaar bezig geweest. Allerlei onderzoeken gehad maar alles was in orde bij beiden. 4 iui gehad en zaten nu aan het begin van een ivf traject toen we uit onszelf zwanger bleken te zijn. Ben daarom ook zo bang dat het mis gaat. Dan zal het bij ons ook niet snel weer raak zijn en ivf traject staat tot na de 12 weken on hold. We hopen dat we dat ook niet meer in hoeven te gaan natuurljk. Het bloeden lijkt gestopt. Zit elk wc bezoek te trillen bij het afvegen.



Balen dat je dokter langzaam is Hanna. Hopelijk snel een afspraak om naar toe te leven.



Julie ik moet soms ook echt moeite doen om me niet te verspreken.



Welkom voor alle andere dames!
Alle reacties Link kopieren
Nou steenbok, kan ik mij goed voorstellen. Fijn dat je je verhaal kwijt kunt en je daardoor wat beter voelt.



Qua kwaaltjes, ik heb gespannen botsten. En best moe, maar dat was het.

Ik probeer ook echt te genieten! Als vind ik het soms wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat gisteren te eten met twee vriendinnen die allebei vier maanden zwanger zijn. Ik wilde het zo graag al vertellen maar durf het nog niet. Wil zo graag eerst even een kloppend hartje hebben gezien. Voordat ik mee durf te praten met ze. Vooral uit zelfbescherming hoor.



Nog weinig klachten hier behalve moeheid en een zeer sterk reukvermogen.



Steenbok ik kan me heel goed voorstellen dat het eng is dat bloedverlies. Hopelijk is het eenmalig geweest.



Mijn clearblue test was gidtrrrn trouwens opgelopen tot 2-3 weken ipv de 1-2 van dinsdag. Mn hcg loopt dus op gelukkig. Nu stop ik ook met testen anders maak ik mezelf alleen maar gek. Vandaag ongeveer 5 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Dag ladies!

Wat leuk om te lezen allemaal, nou ja heer meeste dan. Ik heb nog weinig verschijnselen en dat maakt me wel wat onzeker. Enige wat ik heb is lichte menstruatieachtige krampjes en sinds vanmorgen klein beetje misselijk. Of verbeeld ik me dat nu?



Zojuist dus nog een test gedaan, en jawel, hartstikke zwanger. YESS. Dus nu ben ik redelijk overtuigd ;)

Het is overigens niet zo dat ik zit te wachten op klachten hoor,liever niet!



We hebben het onze ouders vorige week verteld, ze waren heel blij en excited. Ze wisten al wel dat we ermee 'bezig' waren maar kwam toch als een enorme verrassing



Wat hebben jullie al snel de echo!! Ik heb gebeld en mag 26 april komen voor een intake en twee weken later voor de termijnecho. Spannend spannend spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal zeg, sommige hebben echt laat de echo, misschien is dat per praktijk verschillend? Wij hebben hem aankomende vrijdag, dan ben ik precies 8 weken zwanger. Daarna gaan we het ook aan onze familie vertellen en met de rest wachten we tot 12 weken..



Ik ben nog steeds kotsmisselijk, lig alleen maar op de bank en in bed. Om te janken! Vandaag wanhopig wakker geworden van de misselijkheid om 06u en gaan googelen, uiteindelijk uitgekomen bij Acupunctuur. Ze hadden vandaag gelukkig nog een plekje en mijn misselijkheid lijkt verminderd! Ik kijk het nog even aan maar net zelfs weer een beetje eetlust gehad dus ik hoop dat dit zo blijft! Ik heb nu al gezegd dit is de eerste en de laatste als ik me zo blijf voelen..



Steenbok wat superfijn dat het nu is gelukt!! Wat moet jij blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
@mycupoftea... mss is het bij jou wel echt een tweeling... Maar super vervelend dat je er zoveel last van hebt zeg! Nogmaals sterkte...

Ik heb mij vandaag aangemeld bij een verloskundige praktijk en moeders voor moeders. Spannend allemaal.
marilynne wijzigde dit bericht op 30-08-2017 20:28
44.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mycupoftea, jij bent aankomende vrijdag 8 weken, en ik ben morgen 5 weken, terwijl we in uitgerekende datum maar 8 dagen schelen. Hoe kan dat?

Vreselijk zeg die misselijkheid, gelukkig lijkt acupunctuur iets te helpen..



Marilynne, met handschoenen moet kunnen volgens mij, maar zou het even googelen. Ik weet het nog half van mijn vorige zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ook wel raar trouwens, volgens mijn app en een website ben ik allebei 10dec uitgerekend maar de een zegt dat ik morgen 5 weken ben en de ander overmorgen.. Wat is nou betrouwbaar? 7 mrt begon mijn laatste menstruatie, cyclus duurt 26 dagen en ik weet zo goed als zeker dat 19mrt de conceptie plaatsvond..

Wat allemaal al niet belangrijk lijkt tijdens die eerste weken he ;)
Alle reacties Link kopieren
Julie87 mijn eisprong was rond 18-19 maart en mijn menstruatie 1 maart. Dus volgens mijzelf ben ik nu rond de vijf weken anders al bijna zes. Het is maar net hoe je rekent. Soms is de innesteling en eisprong laat. Dan kan je al een kleine week achter lopen tov iemand met normale cyclus enzo. Uiteindelijk bij de termijnecho bepalen ze pas echt de groei.
Alle reacties Link kopieren
@julie dit heeft de VK uitgerekend nav mijn laatste menstruatie, op 25 feb. Ze rekenen vanaf die dag.. Ik heb ook een temperatuur app die precies kan zien wanneer de ovulatie was etc dus ik denk dat het wel klopt..



Die misselijkheid is idd echt vreselijk, natuurlijk weet je waar je t voor doet maar zo nog 5 weken door (hopelijk gaat het weg bij 12 wkn) trek ik echt niet..
Alle reacties Link kopieren
@mycupoftea, ik denk dat je VK toch een rekenfoutje heeft gemaakt, want van 25 februari tot 14 april zitten maar 7 weken.

Dus niet schrikken als het op de echo kleiner blijkt te zijn dan de verwachte 8 weken! Reken het nog even goed na met de VK of echoscopiste.
Alle reacties Link kopieren
Ja het zou dan de 1e dag van de 8e week zijn zegmaar, dus 7+1..



Maar we zullen het zien ja.. en @Marilynne ik hoop van niet!! Lijkt me echt vreselijk vermoeiend hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al een zwangerschapsdagboek gekocht? Ik vind de meeste zo zoetsappig. Dus als iemand tips heeft graag. Merk wel dat ik nog heel bang ben dat het mis gaat. Hebben jullie daar ook last van? Nu ben ik ongeveer vijf weken. Gelukkig geen kwaaltjes behalve heel moe.



Ik kom trouwens niet bij een verloskundige omdat mijn zwangerschap medisch begeleid wordt vanwege medische achtergrond. Vandaar veel controles in het ziekenhuis.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susieflower, ik heb net een boekje besteld van oei wij groeien. Ben benieuwd!

Maar idd net als jij, ook bang. Ik probeer maar te genieten dat ik nu zwanger ben en er beetje vanuit gaan dat ik bij 90% zit waarbij het goed gaat. En anders is het verdrietig, maar weet ik dat mijn lichaam het doet.



Mijn eerste afspraak/echo is ook in het zkh. Ivm ziekte van crohn en ben zwanger geworden dmv clomid 100 Mg
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens met iets in mijn maag. In juli hebben wij een reis van drie weken naar zuid Afrika geboekt. We gaan naar het krugerpark wat een malaria gebied is. Alleen het is daar dan winter. Dus we hoeven geen malaria pillen te slikken en weinig risico. Ben alleen nu toch wel bang dat het wordt afgeraden. Gelukkig hebben we een goede reisverzekering met annuleringsverzekering. Maar wel iets om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmiddag ook opeens héél kleine spikkeltjes bloed :| van schrik maar weer testen gekocht om de weken tot de eerste echo nog een beetje te overbruggen voor mijn gevoel. Kans is best aanwezig dat het niks is maar toch naar.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
@fritz lastig zeg. Misschien eens over hebben met de vk wat verstandig is?



@mevrouwtomatensoep, kleine druppels (oud)bloedverlies kan komen door tillen, niezen etc en hoeft niet wat te betekenen. Maar snap je ongerustheid goed!



Hier flink vermoeid, dus lekker in de tuin genieten van de zon!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd SusieFlower! Heel herkenbaar, ik denk weleens dat dat de reden is dat het zo lang duurt ;) Zodat we eraan gewend zijn dat we papa en mama worden als het zover is.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ookal ben ik dan niet begin december uitgerekend, maar eind november(23e), toch wil ik graag meeschrijven! Zo fijn om te weten dat er anderen in hetzelfde 'schuitje' zitten!
Alle reacties Link kopieren
quote:fritzzzz schreef op 09 april 2017 @ 14:43:

Ik zit trouwens met iets in mijn maag. In juli hebben wij een reis van drie weken naar zuid Afrika geboekt. We gaan naar het krugerpark wat een malaria gebied is. Alleen het is daar dan winter. Dus we hoeven geen malaria pillen te slikken en weinig risico. Ben alleen nu toch wel bang dat het wordt afgeraden. Gelukkig hebben we een goede reisverzekering met annuleringsverzekering. Maar wel iets om over na te denken.Zwangerschap is meestal wel een reden om je geld terug te krijgen bij annulering voor een reis, hebben meerdere mensen om mij heen al gehad
Alle reacties Link kopieren
Gek, toen ik mijn bericht schreef stonden allerlei andere reacties er nog niet en nu opeens wel :s



@Fritz: wij zitten ook over een vakantie te dubben. Hebben in september vakantie naar voormalig Joegoslavië gepland staan, inclusief eerste twee dagen alleen maar reizen. Denk dat dat tegen die tijd te vermoeiend is. Hebben alles zelf geregeld en alleen plekken geboekt waar je kosteloos annuleren kunt, omdat we wel rekening wilde houden met eventuele zwangerschap. Als we eerste trimester goed doorkomen gaan we alles cancelen en vakantie boeken in tweede trimester. Maar, wel iets wat we zelf kunnen rijden. Vind het geen prettig idee om zwanger te vliegen.

Gaan het sowieso volgende week met vk ook bespreken. Die heeft vast wel ervaringsverhalen van voorgangsters met wanneer vakantie nog kan en waarheen.
Alle reacties Link kopieren
@hebben jullie ook zo van het lekkere weer genoten. Ik wel.



@hier gaat het wel redelijk. Gelukkig niet meer zo misselijk. Wat me dan ook weer onzeker maakt. haha. Is ook nooit goed.

Wel het ene moment dat ik me goed voel en het andere moment weer helemaal niet lekker.



@Fritzz lastig zeg. Is natuurlijk we heel leuk zo'n reis naar Zuid-Afrika. Dan zit je qua zwangerschap ook wel in de goede periode. Afwachten maar wat verloskundige zegt? Ik heb er geen verstand van.



@zwangerschapsboek. Ik wil even wachten tot de 1e echo geweest is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven