Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zakte de misselijkheid in de loop van de avond en voorzichtig iets kunnen eten en goed kunnen slapen gelukkig!
Gelukkig Suusj, je kunt je er zó slap van voelen van al dat overgeven en kokhalzen, vreselijk!

Ik heb daar gelukkig nog geen last van (even afkloppen) ...

De buikpijn (pijn is nog steeds een té groot woord) is hier bij vlagen aanwezig. Het maakt mij zó onzeker. Ik vind mijzelf vrij nuchter maar deze weken en komende weken vind ik echt naar.

Zit nu met het zwangerschapsdagboek voor mijn neus. Week 5, officiël ben ik vandaag precies vijf weken dus mag ik beginnen. Afgedrukte foto's van de testen liggen naast mij om erin te plakken maar och, het voelt alsof ik de goden ga verzoeken... :-$

Wie stuurt even wat positiviteit en nuchterheid deze kant op! Richting de randstad ;-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo'n dagboek! Misschien ga ik er ook wel een bestellen.

Positiviteit vind ik lastig opsturen, ben zelf ook nogal een pessimist (of realist, net hoe je t wil zien ;)). Bij mij is de buikpijn juist vrijwel over nu, en nu maak ik me dáár weer zorgen om. Kortom, het is nooit goed. Ik voel ook telkens of m'n borsten nog wel pijn doen :'). Dat is nog wel zo.

Hebben jullie ook telkens zo'n honger? Ik blijf maar eten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik wil graag aansluiten in dit topic :cheer:

Na een vroege miskraam (6 weken) begin dit jaar ben ik weer zwanger. Uiteraard nu niet echt een onbezorgde zwangerschap, we willen toch echt eerst die goede echo met hartslag hebben gehad voordat we weer familie en vrienden gaan inlichten. Maar so far so good, geen gekkigheid en geen bloedverlies (bij vorige zwangerschap wel snel al bloedverlies). Zoals het er nu naar uitziet ben ik 6 weken zwanger en uitgerekend op (jawel) 24-12-2018. Zal het een kerstkindje worden? Half mei hebben we de eerste afspraak bij de vk, maar aangezien die geen echo apparaat hebben zullen we dan pas een verwijzing krijgen naar het echo centrum. Gelukkig hebben mijn man en ik allebei zoiets van “laat de echo maar plaats vinden wanneer er ook echt wat te zien zou moeten zijn”. Dus de maand mei wordt heulll spannend.

Andere dames ook van harte gefeliciteerd! Dat we allen maar een goede zwangerschap mogen hebben en eind jaar/begin volgend jaar een mooie gezonde baby in de armen mogen houden!

Ik ben zelf al mama van 2 dochters!

Groetjes, mama_30 :bye:
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
30-04-2018 13:57
Gelukkig Suusj, je kunt je er zó slap van voelen van al dat overgeven en kokhalzen, vreselijk!

Ik heb daar gelukkig nog geen last van (even afkloppen) ...

De buikpijn (pijn is nog steeds een té groot woord) is hier bij vlagen aanwezig. Het maakt mij zó onzeker. Ik vind mijzelf vrij nuchter maar deze weken en komende weken vind ik echt naar.

Zit nu met het zwangerschapsdagboek voor mijn neus. Week 5, officiël ben ik vandaag precies vijf weken dus mag ik beginnen. Afgedrukte foto's van de testen liggen naast mij om erin te plakken maar och, het voelt alsof ik de goden ga verzoeken... :-$

Wie stuurt even wat positiviteit en nuchterheid deze kant op! Richting de randstad ;-)
De randstad is hier niet zo ver vandaan dus ik doe het op de post voor je. Of heb je liever een pakketje? :-) naar hè die onzekerheid. Als het nog niet goed voelt te schrijven, laat je het toch nog even? Of je schrijft klad documentjes op je laptop en zodra je een goede echo hebt gehad, zet je het "echt" in het dagboek?
Alle reacties Link kopieren
En welkom @ mama30. Je kan jezelf ook toevoegen in de tabel als je wil. Geen onbezorgde zwangerschap is herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
30-04-2018 14:59
En welkom @ mama30. Je kan jezelf ook toevoegen in de tabel als je wil. Geen onbezorgde zwangerschap is herkenbaar.
Dank je! Ik zal mezelf even toevoegen wanneer ik op de laptop zit (zag al een aantal reacties van anderen waaruit ik kan opmaken dat dit met de telefoon niet kan blijkbaar).

Ja helaas geen onbezorgde zwangerschap, bij de vorige (waarbij het dus misging zo vroeg) hebben we met dat scenario helemaaaal geen rekening gehouden omdat we al 2 gezonde kinderen hadden (I know, dat garandeert niks). Ben blij als de maand mei voorbij is, zo snel dat de dagen normaal vliegen, zo kruipennnn ze nu voorbij :whistle: maar dat zal voor meerderen zo voelen denk ik.

Fijn dat je in zo’n topic erover kan praten, helemaal als je het “geheim” moet houden nog in het prille begin. Ik weet niet hoe het met de anderen vergaat qua stil houden? Ik merk dat ik er veeeel moeite mee heb, ik schreeuw het het liefst van de daken :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat lastig Suusje dat je al zo last van misselijkheid hebt. Hier valt het gelukkig ook nog mee (klop het met je mee af ClaireSophie).. al merk ik dat ik juist geen hongergevoel meer ervaar (eerst wel, dus herkenbaar Bruchetta). Gisteren uiteten en vandaag lunchen, ik eet dan echt met tegenzin. Terwijl dat normaal gesproken echt niet is. Herkent iemand dat ook? Wellicht toch eerste lichte misselijkheidsverschijnselen...

Ook die buikkrampen blijven er, maar heb wel echt gelezen dat het erbij hoort. Dus ik denk dan maar dat ons kindje zich lekker aan het ontwikkelen is, misschien helpt dat iets ClaireSophie? Ik zou trouwens ook echt aanraden om een zwangerschapsdagboek te bestellen. Ik kan ook niet wachten tot er weer een week voorbij is en ik weer wat kan opschrijven! Al denk ik ook wel.. stel dat het misgaat, kan ik hem weer weggooien en ben ik niet te voorbarig(😝)..

Welkom mama30.. hopelijk gaat de maand mei snel voorbij en gaat alles goed. Ik vind de tijd ook zo langzaam voorbij kruipen en kan niet wachten op de eerste echo. Ook al plas ik nu al 5 dagen in flessen en denk ik 100 keer per dag ‘ik ben zwanger’, duurt het allemaal echt te lang. Ik ben dan ook blij dat we op dit forum lekker kunnen kletsen.
Hoi mama! Welkom!
Ik ervaar het forum ook als héél prettif!
Ik wil het zó graag vertellen maar ook echt de eerste en hopelijk goede echp afwachten. Het is dan fijn om hier even van mij af te schrijven :)

Nog precies vier weken wachten tot de eerste echo!

@Yellow, thanks! Ik word gewoon heel van die gedachtes. Moet even leren schakelen en omdenken! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!
ik lees al een paar dagen mee, en nu toch besloten mee te gaan schrijven. Ik weet sinds woensdag dat ik weer zwanger ben, maar vind het allemaal nogal onwerkelijk en spannend... ik heb namelijk 4 weken geleden een miskraam gehad na 7 weken zwangerschap :( Doordat je nog lange tijd HCG in je bloed kan hebben en ik niet wist wanneer mijn eisprong zou komen, kon en kan ik nog steeds niet echt geloven dat ik weer zo snel zwanger ben geworden!

@Mama_30, ik herken me dus heel erg in jouw verhaal! Ook hier nogal overdonderd dat het mis ging, ik heb al een gezonde dochter van bijna 3. Fingers crossed dat het nu goed gaat! En dat iedereen een goede zwangerschap en gezond kindje krijgt rond de feestdagen :)

Oh ja ik ben 28 en man is 35, tweede kindje en ik ben 3 januari uitgerekend. Ik durf pas blij te zijn en dingetjes te gaan kopen na de termijnecho. Mijn eerste echo is gelukkig over 2 weken al (15 mei) en de tweede termijnecho op 7 juni. Ik heb het wel verteld aan 2 vriendinnen en zal het ook aan mijn moeder en zus vertellen. Zij wisten ook allemaal van de mk en de steun is dan wel heel fijn!
Liefs Jo_tasy
anoniem_354126 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 13:58
1.68% gewijzigd
Welkom Jo! :heart:

Ik ga duimen voor je, wat fijn dat je al zo snel terecht kan! Aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Wat bijzonder dat je zo snel weer zwanger bent, maar ik kan me voorstellen dat het ook gek voelt. Hopelijk gaat het deze keer allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
@Jo_tasy ja ik moet zeggen dat vooral ook mijn man er wel een flinke klap van heeft gehad dat het vorige keer een miskraam is geworden. Ik was echt 1 dag overtijd, geen enkel voorteken van menstruatie dus ik zei nou volgens mij is het alweer raak! Hij wilde in eerste instantie niet eens dat ik een test ging doen want ja dan wou ik zeker weer een vroege echo en dan was het misschien weer te vroeg om wat te zien en dan schiet je meteen weer in de stress. Snap hem wel, is ook een stukje zelfbescherming. Plus we hadden het onze kinderen al verteld dus ja ga maar eens uitleggen dat het broertje/zusje toch niet komt.. dus deze keer zijn we heeeeel voorzichtig met “ons” geheim maar pffff valt me niet mee zeg! Ik ben ook niet bepaald de dikste dus een buikje is erg snel zichtbaar bij mij :whistle:.

Ik denk wel dat ik morgen de vk ga bellen of ik al wel mag bellen naar het echo bureau en of hun dan zo vriendelijk willen zijn alvast een verwijzing te faxen of iets. Dan probeer ik mooi dezelfde week als de intake ook de afspraak voor de echo te krijgen.

Spannende periode zo weer zeg!! :cheer2:
anoniem_368729 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 20:48
Reden: Te vroeg op enter gedrukt
28.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
thnx dames!
@Mama_30 ik heb mijn dochter toen ook moeten vertellen dat de baby een sterretje is geworden, zo moeilijk! We wachten nu tot 12 weken denk ik, maar ze praat weer over baby's en broertjes en zusjes, dus volgens mij heeft ze wat door.

Voor de dames met kindjes, wanneer vertellen jullie het aan hen?

Kwaaltjes: af en toe beetje buikpijn en bruine afscheiding, daar was ik alweer helemaal in paniek over, maar dat schijnt redelijk veel voorkomend te zijn.

Ik klaag niet over de cupmaat die ik erbij gekregen heb :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Zo hebben wij het hier ook maar verteld, maar de jongste dramt sowieso elke dag wel over dat ze een “baby” wil haha.

Ben ook benieuwd hoe de andere mama’s dat doen met kinderen qua vertellen. En voor mij wordt het de 3e en met mijn 6 weekjes krijg ik toch echt al een buikje (meer darm dan wat anders maar toch), meer mama’s hier waarbij het al zichtbaar wordt zo vroeg?

Ben nu zelf ook nog wat terughoudend maar merk al wel dat ik toch al wel kijk voor babyspulletjes en welke kinderwagen eventueel etc. Kopen doen we uiteraard ook echt na de goede echo.

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
De vorige keer dat ik zwanger was kreeg ik een miskraam. Ik ging bloeden en kreeg een echo. Kindje was te klein, werd een week terug gezet. Na tweede echo miskraam.
Kinderen moesten vanwege de echo even naar opa en oma. Toen hebben we verteld dat er een baby in mijn buik groeide. Maar misschien was hij iets vergeten te groeien, zijn koppie misschien zelfs wel. Dan zou mijn buik zeggen dat daar nooit een goed babietje uit zou groeien. En dan zou mijn buik hem eruit doen.
Als hij gewoon goed zou groeien dan bleef hij in mijn buik.
Het gaat wel eens mis, daar kan niemand iets aan doen.
Ik was wel verdrietig, wilde het ook niet geheim houden. Kinderen leken het niet zo'n punt te vinden.

Nu wil ik wachten tot na een goede echo. En ik wil ook niet dat ze het van een ander horen, dus vertellen we het niemand. Of nou ja, man was te trots heeft het verteld, maar diegene kan goed een geheim bewaren. En ik was niet geamuseerd, dus dat is nu klaar.
9 mei echo.

Ik hoop dat hij een heel gemiddelde lengte heeft.
Ik droom superscherp, daarin komt ze met kerst. Bizar en geruststellend.
Alle reacties Link kopieren
Morgen zou MvM hier komen. Ze nemen dan ter plekke nog een zwangerschapstest af.

Omdat ik natuurlijk al 2 miskramen heb gehad, wilde ik niet dat op het moment dat die dame hier is, ik ineens geconfronteerd wordt met een negatieve of lichte test. Dus ik zelf vandaag (tegen mn eigen advies in) nog getest. En zag een heel dun lijntje. Dus er van overtuigd dat het hcg af nam en het dus een miskraam wordt. Voor volgende week heb ik al een afspraak in het ziekenhuis voor een vitaliteitsecho. Ik mag nu vandaag al komen ( voor echo en/of bloedtest).

Daarna ging ik googlen en vond ik het h o o k effect die verklaart waarom zwangerschapstesten negatief / licht uit kunnen vallen na 6 weken zwangerschap. Ik heb nog een test gedaan en urine aangelengd met water en nu is de teststreep donkerder dan die van eerder deze ochtend (maar niet zo donker al vorige week) Bizar. Heb dus enige hoop dat het h o o k effect bestaat bij zwangerschapstesten en het niet per se opnieuw mis is... hopelijk weet ik einde van de dag meer.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah kan me voorstellen dat je daar gestresst van raakt! Hoe lang ben je nu zwanger? Hopelijk is de echo goed vanmiddag! Hoelaat moet je?
Alle reacties Link kopieren
https://www.avawomen.com/avaworld/false ... ancy-test/

Voor een uitleg over dit verschijnsel voor wie het wil lezen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
01-05-2018 10:08
Oh bah kan me voorstellen dat je daar gestresst van raakt! Hoe lang ben je nu zwanger? Hopelijk is de echo goed vanmiddag! Hoelaat moet je?
6+4
Einde van de middag... maar geluk dat het nog kon vandaag.
Yellow! Wat spannend, man wat een onzekerheid.... :-|

Ik zal aan je denken! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heel spannend! Hoop voor je dat alles gewoon goed is.

Bij mij zijn de krampen weer terug.. Hoop dat alles goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
@Yellow002 zenuwslopend! Heel veel succes vanmiddag, duim voor je dat het gewoon allemaal goed zit.

Ik merk aan mezelf dat ik de miskraam ook nog niet best los kan laten en 15-5 dan nog wel heel ver weg is (en dan heb ik enkel een intake zonder echo ook nog), dusss vandaag de vk gebeld dat ik toch wel erg graag voor de intake nog een echo zou willen, voor mijn eigen gemoedsrust. Dit mocht gelukkig omdat ik die miskraam gehad heb. Ik heb nu 14-5 een echo en de volgende dag dus de intake bij de vk.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
01-05-2018 11:11
Heel spannend! Hoop voor je dat alles gewoon goed is.

Bij mij zijn de krampen weer terug.. Hoop dat alles goed blijft gaan!

Jij ook succes, hoop ik ook voor je, hoop dat het je banden zijn die zich al klaarmaken voor de groei van je baarmoeder, probeer daar ook maar vanuit te gaan.. (makkelijker gezegd dan gedaan).

Grappig dat je bij een ander trouwens altijd wel een advies voor handen hebt wat je wel of juist niet moet doen, maar zodra het om jezelf gaat ligt dat dan ineens heel anders :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Haha ja klopt inderdaad! Het lijkt nu weer over, echt zoiets dat komt en gaat. Ik hou me er maar aan vast dat ik de hele zwangerschap lang nog geen bloedverlies heb gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven