Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
vrijdag 19 juni 2020 om 06:18
Van mij ben je welkomEllaBowie schreef: ↑18-06-2020 22:15Hoi allemaal, ik vroeg mij af of jullie plek hebben voor nog iemand, ook al schrijven jullie al evenIk ben op dit moment uitgerekend op 30 december. We hebben al een kindje van bijna 2. Aangezien ik nog maar 1 echo gehad heb door Corona vind ik het nog best spannend. De vorige zwangerschap had ik veel echo’s door complicaties. Als jullie liever hebben dat ik een ander topic zoek moeten jullie het eerlijk zeggen hoor!
Je valt binnen de periode en onze groep is door de specifieke periode en helaas miskramen
vrijdag 19 juni 2020 om 06:59
Ohw
Raisingirl ik snap dat je gesloopt bent. Het lijkt mij normaal al druk aan het eind van het schooljaar maar nu wordt er vast veel van je gevraagd. En die allergie voor de opmerkingen rond mijn zwangerschap heb ik ook. Ook daarom zou ik het eigenlijk pas heel laat willen vertellen. Na het vertellen gaat het alleen nog over de zwangerschap en in ons geval die bijzondere uitgerekende weken. Ik kijk nu al niet uit naar de ‘oh leuk wordt het straks een kerstkindje’ opmerkingen.
Ik trek de ‘als het maar gezond is’ nog wat verder door
Ik hoop dat het gelukkig is. Want ik ben zelf niet gezond maar wel gelukkig
Mijn echoscopist was wel heel erg bezig met de nekplooi. Dat deed de echoscopist van onze eerste niet zo nadrukkelijk. Maar nu keek ze er heel goed naar, vertelde er veel over en liet zelfs voorbeelden zien van een dikke plooi met 12 weken. Ze zei dat een hele dunne plooi meestal niet dik wordt maar dat niet alle baby’s met down een dikke plooi hebben. Daarom is er de nipt. Die is veel accurater.
Krijgt er nog iemand een GUO bij de 20 weken echo? Ik wel en kijk er niet naar uit. De vorige keer na de 20 weken echo had ik 3 dagen pijn aan mijn buik vanwege het porren
Ik krijg de GUO omdat ik zelf een aangeboren afwijking heb aan mijn rug.
Ik trek de ‘als het maar gezond is’ nog wat verder door
Mijn echoscopist was wel heel erg bezig met de nekplooi. Dat deed de echoscopist van onze eerste niet zo nadrukkelijk. Maar nu keek ze er heel goed naar, vertelde er veel over en liet zelfs voorbeelden zien van een dikke plooi met 12 weken. Ze zei dat een hele dunne plooi meestal niet dik wordt maar dat niet alle baby’s met down een dikke plooi hebben. Daarom is er de nipt. Die is veel accurater.
Krijgt er nog iemand een GUO bij de 20 weken echo? Ik wel en kijk er niet naar uit. De vorige keer na de 20 weken echo had ik 3 dagen pijn aan mijn buik vanwege het porren
vrijdag 19 juni 2020 om 08:47
Raisingirl, wat moet dat lastig zijn! In het onderwijs werken lijkt me sowieso niet te onderschatten en zeker in deze rare tijden!
Mijn termijn staat nog gelijk Drijfzand. Hier veranderen ze dat sowieso niet meer.
Wat betreft die nekplooi, bij mijn kindje mat de gynaecoloog 1,3mm en het mocht tot 3mm gaan, zei hij. Dus inderdaad heel nauwkeurig werk, maar hij leek heel zeker van zijn stuk, dus ik denk dat die apparaten dat zonder probleem kunnen meten.
Ik heb dat trouwens ook niet graag, als mensen denken te weten dat ik nu wel graag een jongen wil omdat ik al een meisje heb. Zolang het gezond en gelukkig is inderdaad! Ik zie bij beide geslachten ook waarom het leuk zou kunnen zijn, dus ik ben blij dat ik niet te kiezen heb.
De gynaecoloog denkt trouwens dat het een meisje zal zijn. Ik ben benieuwd of hij gelijk heeft.
EllaBowie, van mij mag je gerust ook meeschrijven! Welkom en proficiat!!
Ik heb het even moeten opzoeken, want ik wist niet wat GUO was, maar ik denk dat ik dat krijg. Bij mijn dochter heb ik ook een heel gedetailleerde echo gehad. Ik vond deze vooral heel saai, maar was wel onder de indruk van hoe gedetailleerd dat was.
DaSilva, is er een grote kans dat je kindje de aangeboren afwijking ook krijgt? Ik vind het goed dat ze nu al zoveel kunnen zien, maar aan de andere kant zorgt het toch weer voor extra stress. Nog een moment waarop het mis kan lopen.
Mijn termijn staat nog gelijk Drijfzand. Hier veranderen ze dat sowieso niet meer.
Wat betreft die nekplooi, bij mijn kindje mat de gynaecoloog 1,3mm en het mocht tot 3mm gaan, zei hij. Dus inderdaad heel nauwkeurig werk, maar hij leek heel zeker van zijn stuk, dus ik denk dat die apparaten dat zonder probleem kunnen meten.
Ik heb dat trouwens ook niet graag, als mensen denken te weten dat ik nu wel graag een jongen wil omdat ik al een meisje heb. Zolang het gezond en gelukkig is inderdaad! Ik zie bij beide geslachten ook waarom het leuk zou kunnen zijn, dus ik ben blij dat ik niet te kiezen heb.
De gynaecoloog denkt trouwens dat het een meisje zal zijn. Ik ben benieuwd of hij gelijk heeft.
EllaBowie, van mij mag je gerust ook meeschrijven! Welkom en proficiat!!
Ik heb het even moeten opzoeken, want ik wist niet wat GUO was, maar ik denk dat ik dat krijg. Bij mijn dochter heb ik ook een heel gedetailleerde echo gehad. Ik vond deze vooral heel saai, maar was wel onder de indruk van hoe gedetailleerd dat was.
DaSilva, is er een grote kans dat je kindje de aangeboren afwijking ook krijgt? Ik vind het goed dat ze nu al zoveel kunnen zien, maar aan de andere kant zorgt het toch weer voor extra stress. Nog een moment waarop het mis kan lopen.
vrijdag 19 juni 2020 om 12:13
Onslow de kans dat de baby mijn afwijking krijgt is niet in te schatten. En de zwaarte waarin ook niet. Ik heb zelf zo’n lichte vorm dat ik de eerste 28 jaar van mijn leven niet eens wist dat ik het had
Een 20 weken echo is heel uitgebreid en de guo is nog uitgebreider. De guo krijg je in Nederland als je een aangeboren afwijking hebt, medicatie gebruikt, een bmi van boven de 40, je boven de 40 jaar bent of als de gewone 20 weken echo of de nipt een afwijking laat zien.
Ik vind het zo handig dat je in België bij de nipt het geslacht kan laten meenemen. Hier is dat verboden.
Voor geboortekaartjes kijk ik trouwens in België. Jullie hebben zo veel meer luxe papier, keuzes en opties. De komst en geboorte van een kindje is ook veel uitgebreider met cadeautjes, suikers en lijsten
Een 20 weken echo is heel uitgebreid en de guo is nog uitgebreider. De guo krijg je in Nederland als je een aangeboren afwijking hebt, medicatie gebruikt, een bmi van boven de 40, je boven de 40 jaar bent of als de gewone 20 weken echo of de nipt een afwijking laat zien.
Ik vind het zo handig dat je in België bij de nipt het geslacht kan laten meenemen. Hier is dat verboden.
Voor geboortekaartjes kijk ik trouwens in België. Jullie hebben zo veel meer luxe papier, keuzes en opties. De komst en geboorte van een kindje is ook veel uitgebreider met cadeautjes, suikers en lijsten
vrijdag 19 juni 2020 om 12:25
@Ellabowie welkom! Van mij mag je gerust meeschrijven, gezellig:)
@RaisinGirl ik snap dat je gesloopt bent, sowieso door het hele corona gebeuren en ook nu het einde van het schooljaar nadert!
@Hier werd er alleen maar gezegd dat ze de nekplooi niet mochten meten en er niks mee deden, dus dat wordt de nipt afwachten. Kan ook pas volgende week prikken want mijn formulier moet nog binnenkomen..
@DaSilva spannend zon echo, ik moet zeggen dat ik de 20 weken echo en nipt ook echt heel spannend vind. Heb vandaag gebeld en 3 augustus staat de 20 weken echo gepland.
@Onslow precies dat, ik vind het ook fijn dat ze zoveel kunnen zien,maar idd ook weer een waar het op kan mislopen. Blijft erg spannend allemaal!
@RaisinGirl ik snap dat je gesloopt bent, sowieso door het hele corona gebeuren en ook nu het einde van het schooljaar nadert!
@Hier werd er alleen maar gezegd dat ze de nekplooi niet mochten meten en er niks mee deden, dus dat wordt de nipt afwachten. Kan ook pas volgende week prikken want mijn formulier moet nog binnenkomen..
@DaSilva spannend zon echo, ik moet zeggen dat ik de 20 weken echo en nipt ook echt heel spannend vind. Heb vandaag gebeld en 3 augustus staat de 20 weken echo gepland.
@Onslow precies dat, ik vind het ook fijn dat ze zoveel kunnen zien,maar idd ook weer een waar het op kan mislopen. Blijft erg spannend allemaal!
vrijdag 19 juni 2020 om 12:55
Welkom Ellabowi! En gefeliciteerd! We hebben dezelfde uitgerekende datum
.
Je hebt gelijk DaSilva. Gelukkig zijn is ook heel belangrijk.
Spannend ook voor jullie dan. Een 20 weken echo is al heel spannend maar in jullie geval nog ietsje meer.
Ik heb gewoon zonet de uitslag van de NIPT al binnen gehad! Binnen 4 dagen, was helemaal verbaast! Geen van de 3 afwijkingen gevonden
. Voelt wel weer als nog een stapje verder.
Spannend ook voor jullie dan. Een 20 weken echo is al heel spannend maar in jullie geval nog ietsje meer.
Ik heb gewoon zonet de uitslag van de NIPT al binnen gehad! Binnen 4 dagen, was helemaal verbaast! Geen van de 3 afwijkingen gevonden
vrijdag 19 juni 2020 om 17:04
Dag dames,
Ik heb heel veel aan dit topic en jullie gehad in de eerste weken na de positieve test, maar ik ga me terugtrekken uit het topic. Kan niet goed omschrijven waarom, maar het voelt gewoon niet meer zo fijn. Ik ben er soms teveel door met anderen bezig en te weinig met mezelf. Kan daarin geen goede balans vinden, en dat weet ik ook eigenlijk wel van mezelf. Zwangerschap gaat gewoon goed, dus dat is het niet.
Ik wens jullie voorspoedige zwangerschappen toe en prachtige baby's
Ik heb heel veel aan dit topic en jullie gehad in de eerste weken na de positieve test, maar ik ga me terugtrekken uit het topic. Kan niet goed omschrijven waarom, maar het voelt gewoon niet meer zo fijn. Ik ben er soms teveel door met anderen bezig en te weinig met mezelf. Kan daarin geen goede balans vinden, en dat weet ik ook eigenlijk wel van mezelf. Zwangerschap gaat gewoon goed, dus dat is het niet.
Ik wens jullie voorspoedige zwangerschappen toe en prachtige baby's
vrijdag 19 juni 2020 om 17:30
Ikhaatgeduld schreef: ↑19-06-2020 12:55Welkom Ellabowi! En gefeliciteerd! We hebben dezelfde uitgerekende datum.
Ik heb gewoon zonet de uitslag van de NIPT al binnen gehad! Binnen 4 dagen, was helemaal verbaast! Geen van de 3 afwijkingen gevonden. Voelt wel weer als nog een stapje verder.
Gefeliciteerd met de goede nipt!
vrijdag 19 juni 2020 om 18:07
Wat fijn! Wel heel vervelend dat er zoveel miskramen zijn geweest. Voor als diegenen nog meelezen
vrijdag 19 juni 2020 om 19:11
Ah, zo zeg, ik ben bij! Welkom Ellabowie! En gefeliciteerd!
Wat een hoop info over nekplooien en nipt, dank daarvoor. ik weet er zelf niet zoveel van. Vorige zwangerschap in een ander land doorgemaakt met andere procedures en uiteraard andere taal.
ik ben helaas echt te misselijk om veel te reageren. Ik wil wel graag in het topic blijven maar dan weten jullie dat. Hopelijk trekt dit snel weg..
Wat een hoop info over nekplooien en nipt, dank daarvoor. ik weet er zelf niet zoveel van. Vorige zwangerschap in een ander land doorgemaakt met andere procedures en uiteraard andere taal.
ik ben helaas echt te misselijk om veel te reageren. Ik wil wel graag in het topic blijven maar dan weten jullie dat. Hopelijk trekt dit snel weg..
vrijdag 19 juni 2020 om 19:19
Dank jullie wel! Hopelijk verstuurt het berichtje nu wel, via de ipad lukte het niet.
@dasilva86 Zelf heb ik geen ervaring met een Guo, maar ik kan mij voorstellen dat het extra spannend is voor jullie!
@ikhaatgeduld Gefeliciteerd met de goeie NIPT test! Jullie kregen de uitslag echt snel, echt heel fijn. Hier zeiden ze dat het 2 of 3 weken kan duren, al denk ik dat ze zich ook wel indekken.
@onslow15 Ik heb dat ook met dat ze nu zoveel kunnen zien dat dat ook stress oplevert. Vorige keer was er verhoogde kans op een afwijking bij de combinatietest dus we moesten de NIPT erna doen. Dat levert toch stress op.
@Molly66 Hopelijk komt het formulier snel aan! Hebben jullie het al in de omgeving verteld? Wij wilden het liefst de uitslag van de NIPT test eerst, maar dat is even afwachten of dat gebeurt.
Hier heb ik dus vorige week de NIPT test gedaan. Waar ik woon mogen ze wel het geslacht geven dus dat is wel fijn! Ik ben erg benieuwd, een jongen zou leuk zijn al zullen we net zo blij zijn met weer een meisje. De gynaecoloog zei dat het 2 a 3 weken kon duren vanwege Corona, maar de fabrikant van de test zegt 4-6 dagen dus ik hoop dat het het laatste is. Volgende week heb ik de 13 weken echo en daarna willen we het helemaal bekend maken. De laatste echo was met 8 weken dus ik vind het wel spannend, hopelijk mag vriend mee.
Ik ben wel misselijk geweest de afgelopen weken, gelukkig maar 1 keer overgegeven. Deze keer vond ik wel zwaarder dan bij de vorige zwangerschap. Ik had ook nergens zin in qua eten dus heb ook iets minder gezond gegeten dan de vorige keer
Hopelijk gaat dat binnenkort weer beter.
@dasilva86 Zelf heb ik geen ervaring met een Guo, maar ik kan mij voorstellen dat het extra spannend is voor jullie!
@ikhaatgeduld Gefeliciteerd met de goeie NIPT test! Jullie kregen de uitslag echt snel, echt heel fijn. Hier zeiden ze dat het 2 of 3 weken kan duren, al denk ik dat ze zich ook wel indekken.
@onslow15 Ik heb dat ook met dat ze nu zoveel kunnen zien dat dat ook stress oplevert. Vorige keer was er verhoogde kans op een afwijking bij de combinatietest dus we moesten de NIPT erna doen. Dat levert toch stress op.
@Molly66 Hopelijk komt het formulier snel aan! Hebben jullie het al in de omgeving verteld? Wij wilden het liefst de uitslag van de NIPT test eerst, maar dat is even afwachten of dat gebeurt.
Hier heb ik dus vorige week de NIPT test gedaan. Waar ik woon mogen ze wel het geslacht geven dus dat is wel fijn! Ik ben erg benieuwd, een jongen zou leuk zijn al zullen we net zo blij zijn met weer een meisje. De gynaecoloog zei dat het 2 a 3 weken kon duren vanwege Corona, maar de fabrikant van de test zegt 4-6 dagen dus ik hoop dat het het laatste is. Volgende week heb ik de 13 weken echo en daarna willen we het helemaal bekend maken. De laatste echo was met 8 weken dus ik vind het wel spannend, hopelijk mag vriend mee.
Ik ben wel misselijk geweest de afgelopen weken, gelukkig maar 1 keer overgegeven. Deze keer vond ik wel zwaarder dan bij de vorige zwangerschap. Ik had ook nergens zin in qua eten dus heb ook iets minder gezond gegeten dan de vorige keer
anoniem_397598 wijzigde dit bericht op 19-06-2020 19:24
0.06% gewijzigd
vrijdag 19 juni 2020 om 19:22
Sterkte!Birdist schreef: ↑19-06-2020 19:11Ah, zo zeg, ik ben bij! Welkom Ellabowie! En gefeliciteerd!
Btw, ik heb wat tijdverschil vandaar dat ik soms op rare tijdstippen berichtjes stuur
vrijdag 19 juni 2020 om 20:03
DaSilva: oh, ik wist niet dat er in België meer is qua geboortekaartjes en er na de geboorte ook meer te doen is. Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat een geboortelijst of rekeningnummer op het kaartje zetten als cadeautip echt wel niet ok is. Bij ons is dat standaard.
Gefeliciteerd met de goede nipt, IHG!!
Inderdaad, wat snel zeg!!
Drijfzand, Zoals Molly al zei, doen wat goed voor je voelt! Nog een fijne zwangerschap gewenst!
Birdist, Ah nee. Nog steeds zo misselijk! Zorg maar goed voor jezelf!
EllaBowie, dat moeten slopende dagen geweest zijn! Na die combinatietest wachten op de resultaten van de nipt! Hopelijk is alles uiteindelijk goed gekomen?
Ik ben nu wel benieuwd waar je woont. Een tip?
Van dat ongezonder eten, dat heb/had ik ook, maar ik heb besloten om me te herpakken en gezonder te eten! Hopelijk lukt het mij.
Op dagen dat ik niet misselijk ben is het ook veel makkelijker om gezond te zijn.
Edit: Ik hoop dat ik niets/niemand gemist heb, het is hier plots zo druk.
Wel leuk zo!
Gefeliciteerd met de goede nipt, IHG!!
Drijfzand, Zoals Molly al zei, doen wat goed voor je voelt! Nog een fijne zwangerschap gewenst!
Birdist, Ah nee. Nog steeds zo misselijk! Zorg maar goed voor jezelf!
EllaBowie, dat moeten slopende dagen geweest zijn! Na die combinatietest wachten op de resultaten van de nipt! Hopelijk is alles uiteindelijk goed gekomen?
Ik ben nu wel benieuwd waar je woont. Een tip?
Van dat ongezonder eten, dat heb/had ik ook, maar ik heb besloten om me te herpakken en gezonder te eten! Hopelijk lukt het mij.
Edit: Ik hoop dat ik niets/niemand gemist heb, het is hier plots zo druk.
vrijdag 19 juni 2020 om 20:23
@onslow15 Ik woon in Amerika. Niet echt de place to be nu met Corona maar gelukkig gaat het in onze staat aardig oke
Het was helemaal goed de vorige keer met de nipt test, dus dat was echt een opluchting! Qua eten ben ik er afgelopen week achtergekomen dat ik neutrale smaken moet eten. Spaghetti en spinazie gemengd en zelfgemaakte tomatensaus met spaghetti werkte
En patat
Maar vorige keer had ik ook een aardappel fetisj.
Ik vind het echt leuk om te typen hier! Vooral ook omdat jullie allemaal even ver zijn.
Ik vind het echt leuk om te typen hier! Vooral ook omdat jullie allemaal even ver zijn.
vrijdag 19 juni 2020 om 20:40
O wat ontzettend jammer Drijfzand. Ik denk dat ik je wel begrijp hoor. Je moet doen waar je je goed bij voelt en natuurlijk wel kunnen stilstaan bij je zwangerschap op een fijne manier voor jezelf.
Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
Balen Birdist dat je nog zo misselijk bent. Hopelijk neemt het nu echt snel af.
Ja die nipt uitslag was echt snel. Het was naar Maastricht opgestuurd. Ik denk dat ze door Corona gewoon ook minder regulier werk hebben nu. Hoop dat het bij jullie ook zo snel zal gaan!
Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
Balen Birdist dat je nog zo misselijk bent. Hopelijk neemt het nu echt snel af.
Ja die nipt uitslag was echt snel. Het was naar Maastricht opgestuurd. Ik denk dat ze door Corona gewoon ook minder regulier werk hebben nu. Hoop dat het bij jullie ook zo snel zal gaan!
vrijdag 19 juni 2020 om 20:53
Mijn nipt is ook naar Maastricht IHG
Heel benieuwd wanneer ik de uitslag krijg.
Birdist dat je nog zo ziek bent. Fijn dat je deze zwangerschap in het Nederlands kan doen 
Ellabowie ik vind schrijven met tijdsverschil altijd wel leuk
Ik pen ook met mensen via Instagram en ik heb altijd wel wat te lezen. Grappig wat je zegt over een eetfetisch
Ik had de vorige keer een McDonalds fetish.. en ik kan niet ontkennen dat als we in tijdnood komen om te koken of we zijn onderweg, ik niet snel nee zal zeggen tegen een cheeseburger
Onslow Jaaa Belgen zijn veel uitgebreider met hun geboortespul. Lijsten, cadeautjes, kaartjes, peters meters, fotoshoots.. daar kunnen Nederlanders nog van leren. En idd een rekeningnummer is echt not done hier.
Ik vind het leuk dat we veel schrijven ondanks dat we best wel een kleine groep zijn
Het zal vast niet altijd druk zijn maar zo ervaringen uitwisselen vind ik leuk. En we zitten echt dicht op elkaar met de uitgerekende datum
Ellabowie ik vind schrijven met tijdsverschil altijd wel leuk
Onslow Jaaa Belgen zijn veel uitgebreider met hun geboortespul. Lijsten, cadeautjes, kaartjes, peters meters, fotoshoots.. daar kunnen Nederlanders nog van leren. En idd een rekeningnummer is echt not done hier.
Ik vind het leuk dat we veel schrijven ondanks dat we best wel een kleine groep zijn
vrijdag 19 juni 2020 om 22:14
Een rekeningnummer op het geboortekaartje. Dat klinkt voor ons Nederlanders echt bizar. Grappig dat buurlanden zo kunnen verschillen qua gewoontes. Storten mensen daar dan op ipv een kraamcadeau?
Ik ben zelf niet zo van al te veel poespas en tierelantijntjes. Dus wij vinden het nogal snel prima. Het geboortekaartje moet mooi zijn en naar onze wens. Maar niet te overdreven. Wij hebben wel lang gezocht vorige keer naar een mooie tekst/wens voor haar voor er op. We houden niet zo van de standaard gedichtjes.
Spannend DaSilva. Misschien volgt hij dan ook snel.
Gaaf dat je in Amerika woont Ellabowie. Één keer een camperreis gedaan daar. Een prachtige ervaring.
Ik ben zelf niet zo van al te veel poespas en tierelantijntjes. Dus wij vinden het nogal snel prima. Het geboortekaartje moet mooi zijn en naar onze wens. Maar niet te overdreven. Wij hebben wel lang gezocht vorige keer naar een mooie tekst/wens voor haar voor er op. We houden niet zo van de standaard gedichtjes.
Gaaf dat je in Amerika woont Ellabowie. Één keer een camperreis gedaan daar. Een prachtige ervaring.
vrijdag 19 juni 2020 om 23:13
Wat leuk dat je pent met mensen via instagram! Haha McDonalds vind ik ook lekker! Vooral nu tijdens de zwangerschapDaSilva86 schreef: ↑19-06-2020 20:53Mijn nipt is ook naar Maastricht IHGHeel benieuwd wanneer ik de uitslag krijg.
Birdist dat je nog zo ziek bent. Fijn dat je deze zwangerschap in het Nederlands kan doen
Ellabowie ik vind schrijven met tijdsverschil altijd wel leukIk pen ook met mensen via Instagram en ik heb altijd wel wat te lezen. Grappig wat je zegt over een eetfetisch
Ik had de vorige keer een McDonalds fetish.. en ik kan niet ontkennen dat als we in tijdnood komen om te koken of we zijn onderweg, ik niet snel nee zal zeggen tegen een cheeseburger
![]()
Ik vind het leuk dat we veel schrijven ondanks dat we best wel een kleine groep zijnHet zal vast niet altijd druk zijn maar zo ervaringen uitwisselen vind ik leuk. En we zitten echt dicht op elkaar met de uitgerekende datum
![]()
vrijdag 19 juni 2020 om 23:23
Een geboortekaartje vond ik zo lastig de vorige keer, vooral ook de quote.. Zijn jullie al begonnen met kijken naar namen? Ik vind dat zo lastig, vind veel namen op zich wel mooi alleen doordat ik geen idee heb hoe het kindje zal zijn twijfel ik over allesIkhaatgeduld schreef: ↑19-06-2020 22:14Een rekeningnummer op het geboortekaartje. Dat klinkt voor ons Nederlanders echt bizar. Grappig dat buurlanden zo kunnen verschillen qua gewoontes. Storten mensen daar dan op ipv een kraamcadeau?
Hopelijk krijg je de uitslag van de NIPT snel Dasilva86!
Tot nu toe bevalt het hier aardig, we zijn iets een paar maanden geleden verhuisd. Al gaat het wennen door het Coronavirus en de onrust niet heel snel
zaterdag 20 juni 2020 om 07:37
IHG, ja, mensen storten dan gewoon een bedrag naar keuze op de "pamperrekening". Je kan ook een geboortelijst in een winkel aanmaken of gewoon beide op het kaartje zetten.
Ikzelf vond bij mijn dochter de zelf gekozen cadeautjes eigenlijk wel de leukste. Vaak was daar dan echt over nagedacht en was dat persoonlijk. Daarom dat ik er nu over nadenk om zonder geboortelijst of pamperrekening te werken.
Wij houden ook wel van eenvoud voor het kaartje. Bij mijn dochter was het de naam en een kleine tekening, geen tekst of gedichtje. Enkel onze "gegevens".
DaSilva, jullie hebben geen meters en peters?
EllaBowie, een naam hebben we hier nog niet. Veel namen vind ik wel ok, maar daarom niet voor ons kindje. Of het zijn namen die al in de dichte omgeving gebruikt zijn. En mijn vriend heeft een beetje een rare smaak qua namen.
Ja, ik kan me inbeelden dat het wel heel lastig moet zijn om nu net naar Amerika verhuist te zijn!
Hier geen McDonalds fetisch, maar gisteren wel frietjes gegeten van de frituur. Af en toe mag wel eens, toch?
Ikzelf vond bij mijn dochter de zelf gekozen cadeautjes eigenlijk wel de leukste. Vaak was daar dan echt over nagedacht en was dat persoonlijk. Daarom dat ik er nu over nadenk om zonder geboortelijst of pamperrekening te werken.
Wij houden ook wel van eenvoud voor het kaartje. Bij mijn dochter was het de naam en een kleine tekening, geen tekst of gedichtje. Enkel onze "gegevens".
DaSilva, jullie hebben geen meters en peters?
EllaBowie, een naam hebben we hier nog niet. Veel namen vind ik wel ok, maar daarom niet voor ons kindje. Of het zijn namen die al in de dichte omgeving gebruikt zijn. En mijn vriend heeft een beetje een rare smaak qua namen.
Ja, ik kan me inbeelden dat het wel heel lastig moet zijn om nu net naar Amerika verhuist te zijn!
Hier geen McDonalds fetisch, maar gisteren wel frietjes gegeten van de frituur. Af en toe mag wel eens, toch?
zaterdag 20 juni 2020 om 12:39
Ellabowie, leuk om iemand met tijdverschil erbij te hebben! Is de zwangerenzorg erg anders in de US? Denk meer echo's? ik zat tijdens vorige zwangerschap eerst in Azië en met de bevalling in het land ten noorden van jou
. Nu lijk ik net heel avontuurlijk en dat valt wel mee, was puur voor mijn werk. Inmiddels wel blij wat meer gesetteld te zijn op voorlopig 1 plek!
Onslow, ook interessant om te lezen hoe dat gaat in Belgie met een pamperrekening!
Dankjulliewel voor alle beterschapwensen, het zou nu toch minder moeten worden..
En de Mcdonalds, daar ben ik al jaren niet geweest maar heb er zeker wel zin in!
Onslow, ook interessant om te lezen hoe dat gaat in Belgie met een pamperrekening!
Dankjulliewel voor alle beterschapwensen, het zou nu toch minder moeten worden..
En de Mcdonalds, daar ben ik al jaren niet geweest maar heb er zeker wel zin in!
zaterdag 20 juni 2020 om 20:42
@Ellabowi: knap dat je zo’n stap durft te zetten om naar een ander land te verhuizen. Lijkt me ook spannend een zwangerschap/bevalling mee te maken daar. Maar ik ben dan ook niet zo avontuurlijk aangelegd
.
@Onslow: ik vond het ook leuk dat mensen zo creatief waren met cadeautjes. Bij een eerste heb je nog weinig dus dat is wel heel leuk.
Ik heb nog steeds vrijwel de hele dag honger. Ik weet soms gewoon niet meer wat ik moet eten tussendoor en vind inderdaad ook vooral ongezonde dingen het lekkerst.
Ik ben ook al naar wat namen aan het zoeken maar ik vind het zoooo moeilijk. Ik vind gewoon niet zo veel echt mooi of iemand die we kennen heeft al een kind die zo heet. Echt lastig.
Ik heb gister kraamzorg geregeld. Het kan maar gedaan zijn
.
@Onslow: ik vond het ook leuk dat mensen zo creatief waren met cadeautjes. Bij een eerste heb je nog weinig dus dat is wel heel leuk.
Ik heb nog steeds vrijwel de hele dag honger. Ik weet soms gewoon niet meer wat ik moet eten tussendoor en vind inderdaad ook vooral ongezonde dingen het lekkerst.
Ik ben ook al naar wat namen aan het zoeken maar ik vind het zoooo moeilijk. Ik vind gewoon niet zo veel echt mooi of iemand die we kennen heeft al een kind die zo heet. Echt lastig.
Ik heb gister kraamzorg geregeld. Het kan maar gedaan zijn
zaterdag 20 juni 2020 om 23:01
@Birdist Wat leuk dat je in het land boven ons bevallen bent! Ik denk dat het hier aardig hetzelfde gaat als daar, al is er hier meer gedoe met verzekeringen en kosten. Azië is ook bijzonder om te zitten zeg! Ik denk wel dat we hierna weer terug naar Europa gaan. Het is toch aardig ver weg. Over het algemeen heb ik meer echo's en testen al zijn de echo's door Corona ook minder (1 met 8 weken en 1 met 13).
De vorige bevalling heb ik ook in het buitenland gedaan dus weet niet precies hoe het in Nederland gaat
Al zei iedereen wel dat ik heel veel bloedtesten en echo's kreeg. Alles ging via de gynaecoloog en kraamzorg kwam 1 keer in de 2 dagen een uurtje de baby wegen en vragen beantwoorden. Omdat het nu voor de tweede keer is vind ik het minder spannend, maar de vorige bevalling in het buitenland vond ik wel heel spannend. Was ook niet in het Engels, maar gelukkig kon vriend vertalen (ik was de taal compleet kwijt tijdens de bevalling)
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter met de misselijkheid! Ik vond het zo frustrerend, het bepaalt je dag zo.
@ikhaatgeduld Ik vind steeds naar een andere plek verhuizen erg leuk, al is het soms ook niet makkelijk. Voor vriend is het minder nodig hij
Al snap ik ook dat als het fijn is in Nederland dat je daar blijft. Als je maar gelukkig bent!
Wat lastig dat je de hele dag honger hebt! Wij hebben hier een soort reep van rauwe chocola met dadels en noten, dat vult bij mij goed. Of een gekookt ei. Toen ik dat de vorige keer had at ik vooral alles waar aardappel in zat, maar of dat de beste keuze is denk ik ook niet
Hopelijk vind je het juiste eten voor je! Qua namen heb ik dat trouwens ook, al vind ik veel leuk voor een buurjongen. Vriend vindt weinig leuk, dus ik laat hem namen bedenken en dan kijk ik wat ervan leuk vind
@onslow15 Nu ben ik wel benieuwd naar het type namen van je vriend
De vorige bevalling heb ik ook in het buitenland gedaan dus weet niet precies hoe het in Nederland gaat
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter met de misselijkheid! Ik vond het zo frustrerend, het bepaalt je dag zo.
@ikhaatgeduld Ik vind steeds naar een andere plek verhuizen erg leuk, al is het soms ook niet makkelijk. Voor vriend is het minder nodig hij
Wat lastig dat je de hele dag honger hebt! Wij hebben hier een soort reep van rauwe chocola met dadels en noten, dat vult bij mij goed. Of een gekookt ei. Toen ik dat de vorige keer had at ik vooral alles waar aardappel in zat, maar of dat de beste keuze is denk ik ook niet
@onslow15 Nu ben ik wel benieuwd naar het type namen van je vriend