Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
:cheer2: Wij hebben een goede nipt :cheer2: Alles in orde inclusief nevenbevindingen :cheer2:

Het ziekenhuis wist de uitslag al maandag maar heeft niet gebeld maar een brief per snailmail gestuurd :-| De nipt naar Maastricht is dus echt super snel :thumbsup:

Wat jammer Birdist dat je nog steeds zo misselijk bent :hug: Wat een strafexpeditie om zwanger te zijn op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Fijn DaSilva! 🎉
Jammer dat je het zo laat pas doorkreeg.
Wij hebben zo’n patiëntenportaal van het ziekenhuis. Ideaal. Krijg je meteen berichten op binnen.
@Pinkie wat leuk van de moorkoppen! Ik zou ook op safe spelen, altijd als iets moet lukken dan mislukt het ;-)

@Birdist wat een heftige en nare ervaring, snap heel goed dat zoiets je bij blijft..

@Ikhaatgeduld vervelend dat je zo ziek bent, hopelijk wordt het toch gauw beter!

@DaSilva jullie hebben geloof ik je handen vol aan die kleine van jullie hihi, hopelijk is het tijdelijk dat van 03.00 snachts :-D wat fijn van de goede nipt!! Dat is echt heel snel dan, een paar dagen? Ik heb afgelopen dinsdag geprikt ben heel benieuwd nu, ging ook naar Maastricht!

Wat is het trouwens warm vandaag he :sun:
IHG Dat heeft mijn ziekenhuis ook maar deze uitslag stond er niet bij. Wel dat ik geen hiv heb :yes: Je zou dat toch maar wel zo op een website zien staan zeg..

Ja Molly onze peuter is een bezig baasje :yawnee: Bij de intake van school vroeg de juf of hij 2000-4000 woorden gebruikte. Dus wij zeggen ja dat haalt hij wel op een dag. Zegt de juf ‘nee in totaal’ :biggrin: Vandaag een hele uiteenzetting aangehoord over hoe jammer hij het vindt dat hij geen vleugels heeft. En wat hij allemaal zou gaan doen als hij wel vleugels had gehad.

En dat weer kan mij gestolen worden :whip: Ik vind het niet zo lekker boven de 25 graden. Gelukkig heb ik een koel huis en een vriezer met ijsjes :yum:
@DaSilva haha geweldig die fantasie van de kindjes, zit het met een grijns te lezen :-D
Van mij hoeft het ook niet hoor boven de 25, het is meteen zo benauwd hier en kan er toch al zo slecht tegen, maargoed nog 1 dag :bonk:
@Dasilva Wat fijn dat jullie een goeie NIPT uitslag hebben!! :-D Echt snel! Wel jammer dat jullie nu steeds 's nachts wakker worden. Heel schattig dat je peuter het leven zo leuk vindt, al is het leven voor iedereen leuker overdag dan 's nachts :lol:

Ik hoorde al dat het bij jullie zo warm is! Hopelijk lukt het wel om het wat koel te houden. Ik weet nog toen ik in Nederland woonde zulke temperaturen echt niet fijn waren. Gelukkig nog maar 1 dag! Waar ik nu woon is het tussen de 28 en 33 graden alleen is het een stuk droger, dus veel beter te doen. We hebben ook plafondwaaiers en airco al gebruiken we die laatste niet.

Hier dacht ik gisteren een echo te krijgen, maar ze bleken alleen een doppler te gebruiken. Was wel jammer want ik was aardig benieuwd :-) De volgende echo is pas met 20 weken blijkt. NIPT uitslag is nog steeds niet binnen.. Vanmiddag kreeg ik wel een test resultaat in het patiëntenportaal binnen, bleek alleen niet de NIPT te zijn. Zaten we daar met z'n 2en gespannen naar de uitslag van de urinetest te kijken.. :bonk: De gynaecoloog vond het ook lang duren dus ze gaan erachteraan bellen. Hopelijk binnenkort!
Hier ook nog altijd geen resultaten van de nipt, EllaBowie.
Pfff... ik krijg er nog meer stress van, straks is er iets mis...

Voor de dames die hun resultaten wel al hebben, proficiat!!! :cheer:
Bij ons zeiden ze wel je krijgt de uitslag alleen in het portaal als hij goed is. Anders werden we gebeld.
Meestal werkt het zo dat een arts het vrij geeft. Pas na een x aantal dagen, ik dacht 8, komt het vanzelf in het portaal. Daar is nog enige discussie over ☺️
Maar ik neem aan dat ze overal wel zo professioneel zijn dat negatieve uitslagen niet in het portaal verschijnen.

Hoe lang wacht je al Onslow? Je geduld wordt wel op de proef gesteld dan hè.

Jammer Ellabowi, geen echo. 20 weken duurt dan nog zo lang hè! Hopelijk heb jij ook snel de uitslag.

De warmte vind ik ook minder hoor. Wij hebben helaas geen koel huis. Een leuke jaren 30 woning is ondanks de goede isolatie niet altijd fijn 😉

Balen dat jullie peuter zo gezellig aan jullie bed staat DaSilva ☺️ ik ben blij dat ze er nog niet uit kan. Vannacht was ze ook wakker. Maar dat snap ik met 28 graden. Gelukkig sliep ze na een boekje weer verder 😅
@EllaBowie wat vervelend dat die uitslag zo lang duurt en @Onslow bij jou ook. Ik heb afgelopen dinsdag geprikt en vandaag de uitslag. Gelukkig een goede uitslag (wel zonder nevenbevindingen) maar ik werd ook gewoon gebeld, dus dat hoeft niet per de negatief te zijn dus :) al schrok ik me wel ff rot haha. Hier ging ie trouwens ook naar Maastricht.

@Ikhaatgeduld hier een geïsoleerd huis en rolluiken, maar na verloop van tijd komt het toch binnen helaas die warmte. We krijgen als het goed is volgende week airco, mijn vriend slaapt altijd zo slecht als het zo warm is, hopelijk helpt dat iets. Vandaag nog en dan neemt de temperatuur geloof ik wat af :-D
Fijn Molly! 🎉wij hebben ook zonder nevenbevinding gedaan. Snap dat je schrok maar het beleid is wellicht overal anders en bij een gewone verloskundige wellicht wat persoonlijker.

Lekker hoor airco. Zou ik soms ook wel willen. Zeker voor de kinderen ook. Maarja. Je moet nog wat te wensen over laten hè 😉
Jaaa! De resultaten zijn binnen! Ze stonden blijkbaar al van 16u30 online, maar ik heb geen mail gekregen. :facepalm:

Het kindje is gezond en een jongen!! :flirting:
Jaa @Onslow wat fijn!! En wat leuk een jongen :heart:

@Pinkie veel plezier vandaag met bekend maken! :-D
Onslow15 schreef:
26-06-2020 19:05
Jaaa! De resultaten zijn binnen! Ze stonden blijkbaar al van 16u30 online, maar ik heb geen mail gekregen. :facepalm:

Het kindje is gezond en een jongen!! :flirting:
Wat fijn dat alles goed is!! En leuk een jongen! :-D

Hier eindelijk een goeie uitslag en we verwachten een meisje! :heart: Zo opgelucht! Ik had echt een jongen verwacht, maar vind een meisje ook erg leuk!
Via het klantenportaal was wel handiger geweest want ze begon met een verhaal over de kans op down en de andere ziekten dus ik werd heel zenuwachtig. Waarschijnlijk deed ze dat om zichzelf in te dekken want ze zei ook dat het niet 100% betrouwbaar was. Is aardig Amerikaans maar fijn was het niet :wtf:

Verder zei ze wel dat ik positief getest ben op streptokokken, waardoor ik tijdens de bevalling een infuus met antibiotica moet krijgen. Het lijkt vaker voor te komen al was het wel wat schrikken.
Wat ben je vroeg wakker vandaag, Molly!

Proficiat, EllaBowie! :cheer:
Dat klinkt inderdaad heel Amerikaans, of toch wat ik ervan weet uit de films. Zich willen indekken om niet aangeklaagd te worden. Ik kan me inbeelden dat je hart wat rapper ging kloppen door haar uitleg! :| Gelukkig was alles goed! :heart:

Van die streptokokken zal inderdaad ook schrikken geweest zijn! Gelukkig kunnen ze voorkomen dat het kindje dit krijgt!

Hier was het ook verschrikkelijk warm! Vandaag begint alvast wat koeler! :yes:

Geniet ervan vandaag, Pinky!!
Fijn van alle goed nipt uitslagen! :yes: Super dat die hordes weer genomen zijn.

De brief die ik van het ziekenhuis kreeg zat ook vol ‘we zeggen het maar even voor de zekerheid’ teksten Ellabowie :-D Wat houd het in dat je streptokokken hebt? En hoe kom je daar aan? Kan je er nog vanaf komen?

Wat leuk dat jullie het geslacht al weten Onslow en Ellabowie :cheer2: Veel handiger dan met een echo

Veel plezier vandaag Pinkie! :heart:
Wat fijn @EllaBowie en wat leuk een meisje! Wel even schrikken van de streptokokken naar gelukkig dat ze er dan iets aan kunnen doen!

@Onslow ik moet voortaan snachts iets kleins eten anders wordt het er niet beter op hihi. Voor ik dan weer slaap is er weer wat tijd verstreken 8-.
Oh Molly, je hebt dan echt wel nog heel erg last van de misselijkheid! o_o
Pfff... wat moet dat lastig voor je zijn! Hou je het wel een beetje vol zo?
Super fijn Onslow en Ellabowi! Leuk dat jullie het geslacht al weten.
Ik ben benieuwd of ze het bij ons op de aankomende echo al kunnen zien. Dan ben ik 15+5. En anders maar wachten tot 20wk.

Dat heb ik ook Molly! Ik heb geregeld zo’n knagend gevoel als ik snachts wakker word. Heb tegenwoordig maar een krentenbol of banaan oid naast m’n bed liggen. Want kan anders echt niet verder slapen.

Ik dacht net dat ik een soort klopje van binnenuit voelde, maar het kan natuurlijk ook gewoon een spiertje zijn geweest oid 😂
Crap ik heb bloed :( Helder met stukjes.
O getsie dat voelt eng, DaSilva. Heb je al gebeld? Misschien kun je vanavond nog terecht voor extra echo? -knuf en ik duim voor je dat het gewoon iets sufs is als een gesprongen vaatje, te veel weefsel aangemaakt bij de prop* etc-

*teveel weefsel bij de slijmprop, ik heb vorige zwangerschap 3 keer deel vd slijmprop verloren. En werd dus weer opnieuw aangemaakt. Scared the hell out of me eerste keer.
Oh nee, DaSilva! Hopelijk kan je snel terecht voor een echo en is het niets!
Veel sterkte met het wachten tot je meer weet!
Oh DaSilva getsie wat vervelend! Heb je idd al gebeld? Ik ga heel hard duimen dat het niks is, je hoort en leest het heel vaak :hug:
Ik heb nog niet gebeld omdat de gynaecologie poli morgen pas om 08:30 open gaat :( Dat is dan weer een nadeel van onder begeleiding in het ziekenhuis zijn.

Ik denk dat ik de baby nog wel voel maar spanning slaat bij mij gelijk op mijn lijf dus mijn buik is gespannen.

En 3x je prop verliezen Birdist o_o Dat zal schrikken zijn.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 09:06
0.74% gewijzigd
DaSilva86 schreef:
28-06-2020 20:04
Ik heb nog niet gebeld omdat de gynaecologie poli morgen pas om 08:30 open gaat :( Dat is dan weer een nadeel van onder begeleiding in het ziekenhuis zijn.

Ik denk dat ik de baby nog wel voel maar spanning slaat bij mij gelijkspel mijn lijf dus mijn buik is gespannen.

En 3x je prop verliezen Birdist o_o Dat zal schrikken zijn.
Ah jemig :hug: Kan je naar de spoedeisende hulp? (Moet je wel eerst de huisarts bellen volgens mij). Toen ik de vorige keer helder bloed had zijn we in het weekend naar het ziekenhuis gegaan. Dat was wel met krampen en het bleek dat ik daarna 2 weken niks mocht doen. Is wel goedgekomen! (Was wel met 6 weken).

Sterkte en doe wat goed voelt voor je :hug:
O wat schrikken DaSilva!
In mijn ziekenhuis hebben ze gewoon een nummer dat je kan bellen in het weekend. Moet ook wel kunnen bij dit soort dingen natuurlijk. Volgens mij krijg je dan gewoon iemand van de verpleegafdeling waar altijd iemand is.
Hopelijk kan je wachten tot morgen of heb je toch ook nog iets van een nummer kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven