Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
maandag 31 augustus 2020 om 16:12
Hier nog een badkamer die binnenkort aangepakt gaat worden
het zit inderdaad goed vol met de klussers, wij moeten nog wat dingetjes doen zoals kozijnen schilderen, badkamer vervangen en een nieuwe trap. Maar het meeste staat gepland. We hebben dan bijna het hele huis verbouwd. De babykamer is ook uitgekozen 
Ik ga deze week bellen voor de kinkhoestvaccinatie, las dat er bij onze locatie 3 dagen in de week zijn waarop ze worden gegeven, dus even kijken wanneer er plek is!
Ik ga deze week bellen voor de kinkhoestvaccinatie, las dat er bij onze locatie 3 dagen in de week zijn waarop ze worden gegeven, dus even kijken wanneer er plek is!
maandag 31 augustus 2020 om 21:02
Dat is best veel 3 dagen per week Molly
Ik zat met 3 andere zwangeren in de wachtruimte en onze uitgerekende data lagen nog al uit elkaar. In ons dorpje is er maar 1 moment per maand voor gereserveerd
Agh ik ben blij dat het gedaan is. Ik ben erg blij dat ik gevaccineerd kan worden.
Leuk al die verbouwingen! Wij zijn net klaar en hebben een heel nieuw huis van binnen.
Agh ik ben blij dat het gedaan is. Ik ben erg blij dat ik gevaccineerd kan worden.
Leuk al die verbouwingen! Wij zijn net klaar en hebben een heel nieuw huis van binnen.
maandag 31 augustus 2020 om 22:28
Ik mag morgenavond voor de 22 weken vaccinatie.
Hier waren ook nog volop mogelijkheden toen ik het ging inplannen.
Leuk dat jullie de babykamer hebben uitgezocht Molly!
Hier ook nog aardig aan het klussen ieder weekend. Mijn man doet bijna alles zelf dus dat kost meer tijd. Maar langzaamaan komt het steeds meer af.
Hier waren ook nog volop mogelijkheden toen ik het ging inplannen.
Leuk dat jullie de babykamer hebben uitgezocht Molly!
Hier ook nog aardig aan het klussen ieder weekend. Mijn man doet bijna alles zelf dus dat kost meer tijd. Maar langzaamaan komt het steeds meer af.
dinsdag 1 september 2020 om 11:23
Wat leuk dat je man dat zelf kan, IHG. Ik wou dat wij hier wat handiger waren, maar helaas. We proberen wel dingen zelf te doen, maar meestal gaat er dan wel iets kapot of eindigen we met een gat in de muur.
Ik heb een slechte dag vandaag. Ik voel me echt miserabel. Zowel lichamelijk als mentaal. Bah! Hopelijk gaat het snel voorbij.
Ik heb een slechte dag vandaag. Ik voel me echt miserabel. Zowel lichamelijk als mentaal. Bah! Hopelijk gaat het snel voorbij.
dinsdag 1 september 2020 om 13:50
@Ikhaatgeduld hier heeft mijn vriend ook veel zelf gedaan, dan duurt het idd vaak wat langer 
@Onslow wat balen, ik had gister zon dag, verdrietig om niks etc, blegh. Hopelijk gaat het gauw over
Ik keek vandaag toevallig op de verpakking van de melkbroodjes en ineens zie ik staan: let op dit product bevat alcohol
via de app geeft ie gewoon aan dat je het mag eten, maar heb hier nu geen goed gevoel meer bij..gelukkig heb ik er maar 4 gehad de afgelopen weken pff...
@Onslow wat balen, ik had gister zon dag, verdrietig om niks etc, blegh. Hopelijk gaat het gauw over
Ik keek vandaag toevallig op de verpakking van de melkbroodjes en ineens zie ik staan: let op dit product bevat alcohol
dinsdag 1 september 2020 om 14:03
Hier gaat het vandaag ook niet helemaal fris. De ggd had mij al gewaarschuwd dat ik last zou krijgen van de vaccinatie omdat ik als kind niet ben gevaccineerd. Nou dat klopt wel. Mijn linker arm werkt niet, ik heb knallende hoofdpijn en voel mij grieperig.
Wat wel leuk is was de post van Next vandaag
dinsdag 1 september 2020 om 14:11
Molly66 schreef: ↑01-09-2020 13:50@Ikhaatgeduld hier heeft mijn vriend ook veel zelf gedaan, dan duurt het idd vaak wat langer
@Onslow wat balen, ik had gister zon dag, verdrietig om niks etc, blegh. Hopelijk gaat het gauw over![]()
Ik keek vandaag toevallig op de verpakking van de melkbroodjes en ineens zie ik staan: let op dit product bevat alcoholvia de app geeft ie gewoon aan dat je het mag eten, maar heb hier nu geen goed gevoel meer bij..gelukkig heb ik er maar 4 gehad de afgelopen weken pff...
De gist in brood wordt alcohol en op afbakbrood wordt alcohol gespoten om schimmel tegen te gaan.
Beide verdwijnen na het bakken. Bakkerijen zijn niet verplicht om alcohol te vermelden op het etiket. Maar bij melkbrood kan het door de lage temperatuur binnenin een minuscuul overblijfsel van alcohol zitten. Maar in talloze dingen die je elke dag kan gebruiken zit alcohol wat door je huid wordt opgenomen.
dinsdag 1 september 2020 om 18:44
Wat een schattig pakje!
En wat naar dat je die bijwerkingen hebt, DaSilva! Hopelijk gaat het snel voorbij!
Ik denk dat ik me mentaal zo slecht voel door de vermoeidheid en de hormonen. Het loopt hier wel niet helemaal op rolletjes, maar normaal kan ik wel beter om met tegenslagen en lastige dagen.
De alcohol in de broodjes kan normaal inderdaad geen kwaad, Molly. Maar ik snap je gevoel wel. Je wil natuurlijk alles zo goed mogelijk doen als mama in spe.
Ik denk dat ik me mentaal zo slecht voel door de vermoeidheid en de hormonen. Het loopt hier wel niet helemaal op rolletjes, maar normaal kan ik wel beter om met tegenslagen en lastige dagen.
De alcohol in de broodjes kan normaal inderdaad geen kwaad, Molly. Maar ik snap je gevoel wel. Je wil natuurlijk alles zo goed mogelijk doen als mama in spe.
dinsdag 1 september 2020 om 21:34
Ik heb die broodjes ook gegeten Molly!
ik denk dat het te verwaarlozen is. Ik zie in de ah app dat er 0.4% alcohol in zit. Ik snap je gevoel zeker en weet niet of ik ze nu nog ga eten. Maarja, van de andere kant zou de ZwangerHap app het toch ook wel aangeven als het echt niet mag.
Balen DaSiva. Ik heb hem ook gehad straks. Moet morgen gewoon werken dus hopelijk weinig klachten.
Leuk pakje van Next!
Balen DaSiva. Ik heb hem ook gehad straks. Moet morgen gewoon werken dus hopelijk weinig klachten.
Leuk pakje van Next!
woensdag 2 september 2020 om 00:18
Ik eet die broodjes ook en best regelmatig. Ze gaan de oven in dus dan gaat de alcohol er wel meer uit
Is een beetje hetzelfde als fruit wat ouder is, door de gist zit er dan ook iets alcohol in. Ik snap je gevoel wel hoor! Schrok er bij de eerste zwangerschap ook van dus ik bak ze wel aardig krokant af
woensdag 2 september 2020 om 07:49
@DaSilva wat een leuk pakje
Wat balen dat je je zo voelt na de vaccinatie,is het al iets beter? Hoelang duurde het trouwens om de prik te zetten? Denk dat ik het probeer te zetten voor het werk dan kan ik meteen door (is op dezelfde plek).
@Onslow met jou al iets beter?
Wat betreft de broodjes, ik denk dat ik vooral schrok omdat ik het nooit eerder heb gezien, denk dat ik het toch ff niet meer eet voor de zekerheid
Wat balen dat je je zo voelt na de vaccinatie,is het al iets beter? Hoelang duurde het trouwens om de prik te zetten? Denk dat ik het probeer te zetten voor het werk dan kan ik meteen door (is op dezelfde plek).
@Onslow met jou al iets beter?
Wat betreft de broodjes, ik denk dat ik vooral schrok omdat ik het nooit eerder heb gezien, denk dat ik het toch ff niet meer eet voor de zekerheid
woensdag 2 september 2020 om 12:31
Goedemiddag meiden,
Het is weer even geleden, maar ik ben jullie niet vergeten hoor
.
Ik heb vandaag de glucose test gedaan. En ben daar toch bijna van mijn stokje gegaan.......ik voelde me ineens zo eng worden en begon helemaal te zweten. Toen mocht ik gelukkig op een behandeltafel gaan liggen en toen kwam ik weer een beetje bij. Morgen de uitslag.....ik hoop maar dat hij goed is. Gelukkig kon ik alles binnen houden daar, maar eenmaal thuis meteen alles eruit gekotst
Shoot....nu lees ik hier over de kinkhoestprik. Die zou ik vorige week halen, maar toen moest mijn vriend een coronatest doen omdat hij zwaar verkouden was. Dus ik wilde gisteren gaan, maar ben het gewoon vergeten. Was met mijn hoofd zo bezig me de suikertest haha. Nu maar volgende week dinsdag dan. Gelukkig kan je hier elke week gaan.
Babykamer is helemaal behangen en de meubeltjes staan er. Had gelukkig alles bewaard van mijn eerste. Kleding maatje 50/56/62 is allemaal gewassen en heb ik al in de kast gelegd. Zo schattig om te zien al die kleine kleertjes en dit keer ook jurkjes in de kast. En gezellige frisse kleurtjes, roze/geel/oranje zo leuk.
Helaas duurt hier de misselijkheid echt lang. Niet zo erg als het begin, maar elke dag toch nog wel misselijk met soms eind van de dag ook spugen erbij. Ik ben bang dat dit tot het einde toe zal duren
. Maar ja nog 16 weken te gaan, dus dat is uit te houden.
Nog kleine 8 weekjes werken en dan is het klaar voor mij. Had nog 4 vakantieweken staan en daarna mijn verlof ook 4 weken van te voren. Dus lekker 8 weken (er vanuitgaande dat de kleine meid tot de datum blijft zitten) om bij te komen. Heb nog op de planning staan om 2 foto boeken te maken voor mijn zoontje. Ik maak altijd een jaar boek, maar loop dus 2 jaar achter nu. Hopelijk komen die in mijn velof af, want daarna heb ik voorlopig ook geen tijd
.
Ik hoop dat verder met jullie alles goed gaat. We hebben nog een leuk vooruitzicht 9 oktober een 3d echo. Ben zo benieuwd!!
Oh ja voor wie de datums kan bijwerken......mijn volgende afspraken zijn: 7 sept vk en 17 sept gyn en dan krijg ik meteen een gesprek met de verpleegkundige over mijn bevalling in het zkh.
Veel succes meiden met jullie zwangerschap en ik zal proberen wat vaker te komen buurten
Het is weer even geleden, maar ik ben jullie niet vergeten hoor
Ik heb vandaag de glucose test gedaan. En ben daar toch bijna van mijn stokje gegaan.......ik voelde me ineens zo eng worden en begon helemaal te zweten. Toen mocht ik gelukkig op een behandeltafel gaan liggen en toen kwam ik weer een beetje bij. Morgen de uitslag.....ik hoop maar dat hij goed is. Gelukkig kon ik alles binnen houden daar, maar eenmaal thuis meteen alles eruit gekotst
Shoot....nu lees ik hier over de kinkhoestprik. Die zou ik vorige week halen, maar toen moest mijn vriend een coronatest doen omdat hij zwaar verkouden was. Dus ik wilde gisteren gaan, maar ben het gewoon vergeten. Was met mijn hoofd zo bezig me de suikertest haha. Nu maar volgende week dinsdag dan. Gelukkig kan je hier elke week gaan.
Babykamer is helemaal behangen en de meubeltjes staan er. Had gelukkig alles bewaard van mijn eerste. Kleding maatje 50/56/62 is allemaal gewassen en heb ik al in de kast gelegd. Zo schattig om te zien al die kleine kleertjes en dit keer ook jurkjes in de kast. En gezellige frisse kleurtjes, roze/geel/oranje zo leuk.
Helaas duurt hier de misselijkheid echt lang. Niet zo erg als het begin, maar elke dag toch nog wel misselijk met soms eind van de dag ook spugen erbij. Ik ben bang dat dit tot het einde toe zal duren
Nog kleine 8 weekjes werken en dan is het klaar voor mij. Had nog 4 vakantieweken staan en daarna mijn verlof ook 4 weken van te voren. Dus lekker 8 weken (er vanuitgaande dat de kleine meid tot de datum blijft zitten) om bij te komen. Heb nog op de planning staan om 2 foto boeken te maken voor mijn zoontje. Ik maak altijd een jaar boek, maar loop dus 2 jaar achter nu. Hopelijk komen die in mijn velof af, want daarna heb ik voorlopig ook geen tijd
Ik hoop dat verder met jullie alles goed gaat. We hebben nog een leuk vooruitzicht 9 oktober een 3d echo. Ben zo benieuwd!!
Oh ja voor wie de datums kan bijwerken......mijn volgende afspraken zijn: 7 sept vk en 17 sept gyn en dan krijg ik meteen een gesprek met de verpleegkundige over mijn bevalling in het zkh.
Veel succes meiden met jullie zwangerschap en ik zal proberen wat vaker te komen buurten
donderdag 3 september 2020 om 15:56
@Molly ik heb m vanmorgen laten zetten om half 9 en binnen 10 minuten stond ik buiten. Wel handig om een shirtje zonder of met korte mouwen aan te hebben, ze zet m best wel hoog vond ik.
@Pinkie, vervelend dat bij jou de misselijkheid aanhoudt. Hier ook helaas. Ik heb wel duidelijk een aantal producten waar ik nog extra op reageer = kotsgarantie, dus die vermijd ik nu wel helemaal. Verder valt er weinig aan te doen behalve rustig aan.
En wat slim dat je extra verlof neemt van tevoren. Bij mijn huidige werkgever, waarover ik geen uitspraken meer wil doen maar
, vervalt het verlof aan het einde van ieder kalenderjaar. Ik wil het liefst vanaf oktober rustig afbouwen en stop 6 weken vantevoren.
Over alcohol , ik maak me niet druk om die héle lage percentages, zitten ook in vruchtensap etc. Ook in alcoholvrij bier mag een klein beetje alcohol zitten. In Frankrijk drinken de zwangere vrouwen gewoon nog wijn bij de doordeweekse lunch.. dat lijkt me ook niet de bedoeling en doe ik zelf niet als k daar ben voor werk, maar zo zie je maar. Het is wel tafelwijn, 4 procent ofzo, maar toch.
@Pinkie, vervelend dat bij jou de misselijkheid aanhoudt. Hier ook helaas. Ik heb wel duidelijk een aantal producten waar ik nog extra op reageer = kotsgarantie, dus die vermijd ik nu wel helemaal. Verder valt er weinig aan te doen behalve rustig aan.
En wat slim dat je extra verlof neemt van tevoren. Bij mijn huidige werkgever, waarover ik geen uitspraken meer wil doen maar
Over alcohol , ik maak me niet druk om die héle lage percentages, zitten ook in vruchtensap etc. Ook in alcoholvrij bier mag een klein beetje alcohol zitten. In Frankrijk drinken de zwangere vrouwen gewoon nog wijn bij de doordeweekse lunch.. dat lijkt me ook niet de bedoeling en doe ik zelf niet als k daar ben voor werk, maar zo zie je maar. Het is wel tafelwijn, 4 procent ofzo, maar toch.
vrijdag 4 september 2020 om 04:38
Oh jee, Pinkie! Wat naar dat je je plots zo ellendig voelde! Hopelijk was de uitslag goed? Wat goed wel dat je je vakantie voor je zwangerschapsverlof kan zetten. Hopelijk kan je wat extra rust nemen dan en wordt de misselijkheid toch iets minder! Man, wat moet dat vermoeiend en lastig zijn!
En een 3d-echo, wat leuk!
Wat fijn dat je zo goed als geen last hebt van de prik, IHG! Ik moet mijn afspraak nog steeds maken. Morgen maak ik er werk van!
Jij ook nog steeds misselijk en overgeven, Birdist!! En nog steeds zoveel frustratie op je werk.
Hopelijk kan je snel wat gaan afbouwen!
Hier is mijn stemming gelukkig al wat beter. Mijn werk begint stilletjes aan terug op gang te komen dus dat is wel een opkikker!
Dochter is nu wel ziek. Het is de tweede nacht op rij dat ze alles heeft onder gekotst.
En een 3d-echo, wat leuk!
Wat fijn dat je zo goed als geen last hebt van de prik, IHG! Ik moet mijn afspraak nog steeds maken. Morgen maak ik er werk van!
Jij ook nog steeds misselijk en overgeven, Birdist!! En nog steeds zoveel frustratie op je werk.
Hier is mijn stemming gelukkig al wat beter. Mijn werk begint stilletjes aan terug op gang te komen dus dat is wel een opkikker!
Dochter is nu wel ziek. Het is de tweede nacht op rij dat ze alles heeft onder gekotst.
vrijdag 4 september 2020 om 19:03
Wat balen van jullie misselijkheid nog @Birdist en Pinkie, hopelijk neemt het toch nog af!
Hier de prik gepland staan voor volgende week, Was gelukkig nog veel plek.
Beterschap met je dochtertje Onslow!
Was vandaag bij de huisarts omdat ik een wat harder stukje lijk te voelen in de linkerborst. Hij vond het ook wat opvallend dus nu maandag een echo laten maken. Moet toch zeggen dat er vanalles door mijn hoofd gaat. Probeer positief te blijven dat het melkklieren zijn of iets anders goedaardigs. Ben blij als er wat duidelijkheid is..
Beterschap met je dochtertje Onslow!
Was vandaag bij de huisarts omdat ik een wat harder stukje lijk te voelen in de linkerborst. Hij vond het ook wat opvallend dus nu maandag een echo laten maken. Moet toch zeggen dat er vanalles door mijn hoofd gaat. Probeer positief te blijven dat het melkklieren zijn of iets anders goedaardigs. Ben blij als er wat duidelijkheid is..
vrijdag 4 september 2020 om 20:54
Wat spannend zeg, sterkte ook met de onzekerheidMolly66 schreef: ↑04-09-2020 19:03Wat balen van jullie misselijkheid nog @Birdist en Pinkie, hopelijk neemt het toch nog af!
vrijdag 4 september 2020 om 21:19
@Pinkie, Heb je al uitslag van de test? Heel vervelend dat je bijna van je stokje ging! Weet je waaraan het lag? Mocht je eten van te voren? Ik weet niet of ik die test hier ook moet doen, vorige keer moest het standaard wel en ik weet nog dat ik het niet fijn vond.
Heel leuk dat jullie de kamer al zo ver af hebben! Wij moeten nog beginnen, op dit moment is het nog een studeerkamer.. Misschien dit weekend alvast dingen opruimen en spullen van Ikea bestellen
Nu jullie het zeggen, ik moet ook even achter de kinkhoestprik aangaan. Weten jullie hoe lang die goed is? Ik heb hem 1.5 jaar geleden ook gehad, bij onze dochter pas in week 39
Fijn dat het qua stemming beter gaat Onslow. Soms komt alles bij elkaar en dan helpen de hormonen ook echt niet mee
Hopelijk knapt jullie dochter snel op! Wat vervelend voor haar en jullie.. Je kan ook maar zo veel doen en verder is het open dat ze snel beter wordt.
Sorry als ik iemand vergeten ben!
Hier gaat het wel goed. Ik denk dat dochter in een sprong zat, want de spullen vlogen om de oren en ze luisterde voor geen meter. Ze moest ook steeds lachen als ze weer niet luisterde
Erg vermoeiend, gelukkig gaat het gelukkig weer ietsjes beter en is ze weer wat rustiger
Verder ben ik steeds aan het kijken naar spullen voor de baby, ik vind zoveel leuk
Laat maar weten als jullie nog leuke dingen gekocht hebben!
Heel leuk dat jullie de kamer al zo ver af hebben! Wij moeten nog beginnen, op dit moment is het nog een studeerkamer.. Misschien dit weekend alvast dingen opruimen en spullen van Ikea bestellen
Nu jullie het zeggen, ik moet ook even achter de kinkhoestprik aangaan. Weten jullie hoe lang die goed is? Ik heb hem 1.5 jaar geleden ook gehad, bij onze dochter pas in week 39
Fijn dat het qua stemming beter gaat Onslow. Soms komt alles bij elkaar en dan helpen de hormonen ook echt niet mee
Sorry als ik iemand vergeten ben!
Hier gaat het wel goed. Ik denk dat dochter in een sprong zat, want de spullen vlogen om de oren en ze luisterde voor geen meter. Ze moest ook steeds lachen als ze weer niet luisterde
vrijdag 4 september 2020 om 23:31
O Molly, ik kan me voorstellen dat je daardoor wel erg in spanning zit zeg. Hopelijk is het snel maandag en laat de uitslag niet lang opzich wachten. 
Vervelend dat dochter zo ziek is Onslow. Hopelijk voelt ze zich al wat beter en hebben jullie een rustige nacht.
Hier gaat het goed. Merk wel dat ik wat meer balans moet zoeken tussen bepaalde zwaardere bezigheden. Ga ik over die grens dan word ik aardig terug gevloten want dan heb ik dagen last van bekkenklachten. Nu gaat het weer aardig goed moet ik zeggen, met rust hersteld het zich nog gelukkig.
Vervelend dat dochter zo ziek is Onslow. Hopelijk voelt ze zich al wat beter en hebben jullie een rustige nacht.
Hier gaat het goed. Merk wel dat ik wat meer balans moet zoeken tussen bepaalde zwaardere bezigheden. Ga ik over die grens dan word ik aardig terug gevloten want dan heb ik dagen last van bekkenklachten. Nu gaat het weer aardig goed moet ik zeggen, met rust hersteld het zich nog gelukkig.
zaterdag 5 september 2020 om 10:06
Toen ik borstvoeding gaf had ik soms ook gezwollen klieren, Molly. Hopelijk is het bij jou ook zoiets. Veel sterkte met wachten tot je meer weet!!
Oh, leuk Ellabowie! Spulletjes kopen! Vriend en ik zijn gisteren naar een babywinkel geweest en hebben ook het één en het ander gekocht.
Een nieuwe commode, ververskussen, hoesjes voor het kussen, wiegje en een matras.
Vriend zag dat lelijke wiegje van bol.com toch niet zitten en we hebben een heel eenvoudig wit houten wiegje gekocht in de plaats. Er stonden in die winkel ook heel veel wiegjes die volgens mij echt niet zo veilig waren. Oa. van die rotan wiegjes die helemaal toe waren en die dan nog eens bekleed waren met een dikke stof.
Ik dacht dat je de kinkhoestprik elke zwangerschap opnieuw moet zetten, EllaBowie. Omdat je op deze manier de antistoffen aan je baby doorgeeft.
Ik herken wat je schrijft, IHG. Te veel willen doen is gegarandeerd extra klachten! Ik vind het wel moeilijk om dat evenwicht te vinden, als ik me goed voel wil ik ervan profiteren en alles uit mijn dag halen. Maar dat is niet zo slim natuurlijk.
Dochter heeft niet moeten overgeven deze nacht!
Deze ochtend at ze ook als een bouwvakker en was ze al een heel stuk energieker!
Oh, leuk Ellabowie! Spulletjes kopen! Vriend en ik zijn gisteren naar een babywinkel geweest en hebben ook het één en het ander gekocht.
Vriend zag dat lelijke wiegje van bol.com toch niet zitten en we hebben een heel eenvoudig wit houten wiegje gekocht in de plaats. Er stonden in die winkel ook heel veel wiegjes die volgens mij echt niet zo veilig waren. Oa. van die rotan wiegjes die helemaal toe waren en die dan nog eens bekleed waren met een dikke stof.
Ik dacht dat je de kinkhoestprik elke zwangerschap opnieuw moet zetten, EllaBowie. Omdat je op deze manier de antistoffen aan je baby doorgeeft.
Ik herken wat je schrijft, IHG. Te veel willen doen is gegarandeerd extra klachten! Ik vind het wel moeilijk om dat evenwicht te vinden, als ik me goed voel wil ik ervan profiteren en alles uit mijn dag halen. Maar dat is niet zo slim natuurlijk.
Dochter heeft niet moeten overgeven deze nacht!
zondag 6 september 2020 om 10:38
Wat spannend Molly
Hopelijk weet je snel wat het is.
Onslow soms moet ik echt even nadenken wat je bijvoorbeeld met ‘helemaal toe’ bedoeld
Maar ik ben het met je eens dat veel babyspul niet veilig is. Ik denk dat ook veel mensen denken dat er een echt keurmerk is en dat het niet verkocht mag worden als het onveilig zou zijn. Maar dat toezicht is beperkt en de import vanuit het buitenland maakt het ook niet makkelijk. Er ìs wel streng toezicht en veel dingen halen de winkels niet. Maar dan is er nog marktplaats waar speeltjes met gelakte gordijnringen verkocht worden als bijtspeelgoed of bedjes/boxen/stoeltjes uit het jaar 0 verkocht worden als zgan
Ik dacht ook dat de kinkhoestvaccinatie elke keer opnieuw moet als je zwanger bent Ellabowie. Helaas
Hier gaat het zijn gangetje. Ik heb twee nieuwe jurken gekocht die mij echt fantastisch staan
met een mooie ronde buik en ik heb mijn kast nu geordend op wat ik wél aan kan tijdens de zwangerschap. Ik werd er een beetje sip van als ik mijn mooie Levi’s of truien zag waar ik nu niks mee kan. Een zwangerschapsbroek zit mij niet dus ik ben helemaal over op de leggings.
Onslow soms moet ik echt even nadenken wat je bijvoorbeeld met ‘helemaal toe’ bedoeld
Ik dacht ook dat de kinkhoestvaccinatie elke keer opnieuw moet als je zwanger bent Ellabowie. Helaas
Hier gaat het zijn gangetje. Ik heb twee nieuwe jurken gekocht die mij echt fantastisch staan
dinsdag 8 september 2020 om 11:52
Wij hebben vanmorgen de intake gehad met de kraamzorg en de intake dame was strikt maar dacht ook lekker mee
Zo wil ik geen waterkruiken maar elektrische kruiken, was geen probleem. Ook gaf ik aan dat ik niet zat te wachten op een luie trien en daar zal rekening mee worden gehouden. En we krijgen een heel pakket vanuit het kraamzorgbureau met een rugsteun voor in bed, klossen, etc.
Ze gaf ook gelijk tips voor de hechting en introductie aan onze oudste waar we echt wat mee gaan doen. Onze oudste is 4 jaar oud en dat vergt een andere aanpak dan met een dreumesje of jonge peuter. Één van de tips was om onze oudste een foto van hemzelf met de baby mee naar school te geven. Zo kan hij showen dat hij een zusje heeft gekregen. Én geen grootouders of ander publiek bij de introductie. Zodat hij rustig kan wennen zonder gekwaak van oma op de achtergrond.
Leuk hoor, zo wordt het al steeds echter
Vrijdag weer controle in het ziekenhuis inclusief echo. Nu al zin in!
Ze gaf ook gelijk tips voor de hechting en introductie aan onze oudste waar we echt wat mee gaan doen. Onze oudste is 4 jaar oud en dat vergt een andere aanpak dan met een dreumesje of jonge peuter. Één van de tips was om onze oudste een foto van hemzelf met de baby mee naar school te geven. Zo kan hij showen dat hij een zusje heeft gekregen. Én geen grootouders of ander publiek bij de introductie. Zodat hij rustig kan wennen zonder gekwaak van oma op de achtergrond.
Leuk hoor, zo wordt het al steeds echter
dinsdag 8 september 2020 om 15:28
Zwangerschapsbroeken staan mij ook helemaal niet, DaSilva. Ik vind ze vooral irritant en ofwel zijn ze te nauw ofwel zakken ze af. Ik draag nu zoveel mogelijk kleedjes.
De intake van de kraamzorg was bij ons ook deze ochtend.
Onze kraamzorg zal voornamelijk helpen met opruimen en dochter aandacht geven.
Ik moest toch even lachen bij je stukje over een luie trien.
Zo recht voor de raap! Ik had het er een tijdje geleden nog over met een aantal vriendinnen dat wij, Belgen, wat assertiever mogen zijn. Zoals jij dus.
Klinkt wel interessant, die tips die je hebt gehad! Ik ga me daar ook eens in verdiepen, hoe we alles zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen voor de oudste.
De intake van de kraamzorg was bij ons ook deze ochtend.
Ik moest toch even lachen bij je stukje over een luie trien.
Klinkt wel interessant, die tips die je hebt gehad! Ik ga me daar ook eens in verdiepen, hoe we alles zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen voor de oudste.