Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.


NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Hai allemaal en gefeliciteerd!

Ook ik heb een positieve test vanmorgen, UD ~ 4 januari , geen verrassing want lust al 3 dagen geen koffie. Heb al een kind van 2. Helaas heb ik een verhoogde kans op een miskraam rond de 7-10e week dus sta er vooralsnog nuchter in. Ik weet nog niet zeker of ik actief mee kan schrijven, vorige keer over gegaan op een whatsappgroep nadat iedereen de 12 weken echo had gehad en dat vond ik wel super, kun je ook net wat meer delen. Dus daar sta ik tzt zeker voor open.

Molly, als je deze reden overlegt met je huisarts of een verloskundigenpraktijk, is er hoop ik voor je wel wat mogelijk. De bloedtest bij vk test eerder op andere zaken.

ikhaatgeduld , heftig Asherman! Ik duim dat het nu allemaal goed gaat. Zelf heb ik een verhoogde kans op miskramen door een bloedafwijking en dit helaas ook al meegemaakt. Zo ongelofelijk shit waar je dan doorheen moet, maar ik hou mezelf nu maar voor dat ik er verder niks aan kan doen en het als we een tweede willen toch echt weer moet proberen. Heb het daardoor al een jaar uitgesteld.
@Drijfzand, dat is zeker waar. Ik ga deze week bellen en dan eens naar de opties vragen :)

@Molligpaard welkom! Wat heftig een bloedafwijking, dat zijn dan extra spannende weken, ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Heeft er hier iemand trouwens ervaring met een vk praktijk in een ander dorp? (10-15 minuutjes van eigen woonplaats af)
Molly ik heb voor een ander dorp gekozen omdat ik dan minder kans op bekenden tegenkomen heb. Dat dacht een vriend van mijn man ook dus zaten we de vorige keer gezellig in dezelfde wachtkamer :facepalm: Jij had toch iets met familie en de verloskundige in je dorp? Dan snapt iedereen wel als je niet voor die verloskundige kiest toch?

Molligpaard wat een vervelende aandoening :( Vanaf hoeveel weken ben je er dan een beetje gerust op dat het goed gaat?

Mij lijkt een whatsappgroep ook leuk vanaf 12 weken. Facebook niet, daar doe ik niks mee.

Molly ik zou met die gegevens de huisarts of verloskundige bellen voor bloed laten prikken.

Fijn trouwens van jullie vroege echo’s! Ik ga morgen toch eens bellen of ik niet wat eerder kan. Ik heb ook gewoon een medische indicatie voor drie afzonderlijke dingen en snap echt niet waarom ik tot JUNI moet wachten op een echo :wtf: Ik ben dan bijna 12 weken zwanger. Of reken ik niet goed?

Ik ben trouwens net wakker geworden van een dutje van 3 uur lang o_o De dag begon niet zo lekker omdat ik na het vrijen vanmorgen kramp en steken in mijn baarmoeder kreeg. Dat was denk ik voorlopig mijn laatste orgasme :-|
Alle reacties Link kopieren
Pinkie
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 🥳
Wat grappig dat wij zoveel overeenkomsten hebben 😃.
Heel benieuwd hoe je zoon gaat reageren!
Voor mijn vriend is het wel z’n tweede (andere zoon is 14).

Raisingirl
Ik denk dat wij wachten met vertellen als iedereen het mag weten.
Ik schat in dat hij het anders heel lastig vindt om het tegen niemand te mogen zeggen 😅.

Drijfzand
Kan me voorstellen dat de 7 weken voor jou niet snel genoeg kunnen komen.
Ik geloof dat sowieso na de 6 weken de kans op een miskraam verkleinen?

Molligpaard
Welkom en uiteraard gefeliciteerd!
Ik hoop ontzettend dat dit mini mensje blijft zitten 🍀.

DaSilva
Jammer dat een vrijpartij zo moet eindigen.
Zelf geen ervaring mee, alleen wel dat ik meer m’n baarmoeder voel dan normaal gesproken..

App groep vind ik wel een leuk idee.
Ik weet niet hoe de andere dames daar over denken?
@DaSilva wat typisch dat iemand anders dan ook net zo denkt he haha. Ik wil inderdaad vanwege een familielid naar een andere praktijk, hoor alleen vaker dat er moeilijk om gedaan kan worden vanwege een bepaalde straal hoe ver je er vanaf woont.. ben benieuwd dan.

Ik vind een app ook prima. Hoop dat de tijd snel voorbij gaat, ben toch wel onzeker zo deze weken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom molligpaard! Wat naar een bloedafwijking. Daar is natuurlijk niks tegen te doen als afwachten en hopen dat het blijft plakken?
Wij hebben na de 3e miskramen alle reguliere onderzoeken laten doen, er kwam niks uit.
Molly: iik snap als je in een dorp woont dat je dan sneller de kans loopt bekenden te treffen. Ik woon in een stad met 2 ziekenhuizen. Gelukkig nog nooit een bekende tegengekomen.

Ik heb de huisarts vandaag maar gemaild voor een doorverwijzing naar de Gyn. Ik schat zo in dat ik die weer opnieuw nodig zal hebben. Ik denk dat ik een echo wil vanaf 6 weken. De vorige zwangerschap had ik behoefte aan een hele vroege echo als tussenstap. Als het hartje dan nog niet klopte kon dat nog en was het niet meteen definitief. Gelukkig klopte het toen al met 5+6.

Het lijkt me wel raar om waarschijnlijk alleen naar de echo’s te moeten, zonder man. Hoe vinden jullie dat? Los van dat ik het uiteraard begrijp. Ook niet leuk voor de mannen.

Ik weet niet meer wie het schreef over de dromen. Ik droom ook de meest levensechte vreemde dingen 😊
Goedemorgen meiden,

Welkom molligpaard, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik droom de laatste dagen ook steeds meer. De raarste dingen.

@IHG hopelijk krijg je weer zo'n vroege echo. Toch fijn voor de geruststelling he.

Ja en wat betreft een echo zonder de mannen. Het is inderdaad wel erg sneu. Maar hopen dat het alleen de eerste echo is en ze daarna er weer gewoon bij kunnen zijn.

Willen jullie trouwens allemaal weten wat het gaat worden? Wij wel. Hopelijk zijn dalijk de pretechos ook weer mogelijk, want vanaf 14 weken zouden wij dan graag een geslachtsbepalingsecho willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Goedermorgen!

Ik hoop dat ik nergens op vergeet te antwoorden. :)

@Pinkie, inderdaad heel fijn om naar de datum toe te leven! Ik voelde onmiddellijk wel iets meer zenuwen. Jouw 10 dagen gaan zo om zijn!

Wat grappig dat zo veel mensen hier bizarre dromen hebben! Wat hormonen niet allemaal kunnen doen met een mens.

@Drijfzand: ik ben inderdaad Vlaams. In Nederland gaan jullie enkel naar de gynaecoloog wanneer er een medische indicatie is? Raar dat er zoveel verschil is tussen België en Nederland op vlak van bevallingen.

@Molly: Hopelijk kan je wat vroeger terecht om je bloed te laten testen en hopelijk kan het je wat geruststellen.

Ik sta te kijken van alle heftige zaken die sommige onder jullie al meemaakten! Ik vind jullie echt sterk!

@Molligpaard: Welkom en proficiat!!

@Dasilva: Hopelijk mag je vroeger voor je echo, zeker met een medische indicatie! En die kramp en steken klinken pijnlijk! Ik heb soms kramp als ik een rare beweging maak. Voelt heel naar!

Wat vertellen betreft, ik heb mijn ouders en een vriendin al ingelicht. Ik kon mijn mond niet houden, veel te blij! :-D

@Ikhaatgeduld: mijn man kon de vorige keer ook niet altijd mee naar de echo's door zijn werk. Hij heeft sowieso niet zoveel met de zwangerschap zelf. Ik denk dat het te abstract is ofzo. Hij is wel een hele goede papa en kijkt echt uit naar het tweede kindje.

Wij willen heel graag weten wat het wordt. In België kan je ervoor kiezen om dit door de nipt te laten bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Van harte gefeliciteerd.
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik lees al wel wat langer mee op t forum, maar schrijf normaal nooit mee. Het lukt me niet om mezelf toe te voegen aan de tabel. Maar 1e kindje, 29 jaar. Nog geen afspraak en verder gb.
Welkom Molligpaard! Heftig van je bloedafwijking. Ik hoop dat alles 'gewoon' goed mag gaan bij je :)

Onslow, klopt dat wij alleen naar de gyn gaan bij een medische indicatie. De Nederlandse zwangerenzorg gaat er volgens mij erg vanuit dat het een natuurlijk/normaal proces is, waar niet per se artsen bij nodig zijn. Ik sta daar wel iets anders in. Thuis bevallen was voor mij ook nooit een optie ;-)

Qua verloskundige zit ik er ook op afstand van, maar dat komt doordat we vorig jaar verhuisd zijn. Bij de miskraam had ik er één in mijn huidige woonplaats, maar ik vond dat zo'n ontzettende muts. Dus nu toch maar gevraagd of ik naar mijn oude terug mocht, en dat mag gelukkig. Zal met name richting het einde lastiger zijn @Molly, maar ik moet vanaf ongeveer 36 weken toch naar het ziekenhuis ivm medische indicatie.

Om alleen naar de echo te gaan, dat word misschien nog wel een dingetje. Maar ik hoop dat ik na de 7 weken gewoon optimistisch ben, en dan red ik die echo ook wel in mijn eentje. Gelukkig ken ik de dames daar al, dus mocht het niet goed zijn, dan steunen zij me maar ;-) Ik heb mijn echo om 8:30 en mijn oudste moet dan weer naar school, dus het is logistiek sowieso niet anders dan dat ik alleen ga. Ik las dat in Duitsland de besmettingsgraad weer wat omhoog gegaan was, nadat het onder de 1 lag. Dus ik vermoed dat dit echt nog wel even gaat duren. Als hij maar wel bij de bevalling mag zijn :|

Wij willen het geslacht ook zeker weten! We hebben al twee jongetjes, en nog een jongetje lijkt me geweldig, en nog eens een meisje lijkt me ook bijzonder. Voor het eerste dat ik geen voorkeur heb eigenlijk. Het lijkt me vooral heel praktisch om te weten wat het is, en ik ben toch te nieuwsgierig ;-D
Yippie ik mag eerder op echo :) 22 mei en die van 8 juni blijft staan. De verloskundige vond het wel stom dat andere verloskundigen zo makkelijk waren met echo’s maken maar inmiddels zijn de regels versoepeld en mogen zwangeren die na 15 december zijn uitgerekend wel de 8 weken echo maken. Ik moet nog wel alleen komen maar dat had ik verwacht. Intake blijft ook telefonisch.

Dat ik alleen moet naar de echo’s vind ik jammer maar het voelt voor mij als een logisch iets en het is niet anders.

Welkom Tantetanja, ik heb je toegevoegd aan de tabel :)

Het geslacht wil mij man graag weten en van mij hoeft het niet. Maar we doen het wel omdat man het zo graag wil weten. Jongen of meisje maakt mij niks uit. We hebben voor beide een lijstje namen. Als ik af ga op het moment dat we geklust hebben hebben we een grotere kans op een meisje.

Kwaaltjes ik heb vannacht wakker gelegen tot 01.30 :yawnee: Omdat ik zo aan het piekeren was. Niks voor mij.
Nog welkom en gefeliciteerd Tantetetanja! Had je berichtje gemist ;-)

DaSilva, wat fijn dat je toch eerder een echo hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mag ik op de valreep nog meeschrijven? Ik heb mijn gegevens toegevoegd aan de tabel en ik zie dat ik nummer 15 ben.

Ik weet pas net dat ik zwanger ben, dus het is allemaal nog heel spannend en eerlijk gezegd nog niet helemaal bij mij en mijn partner geland. We zijn in ieder geval blij verrast omdat het blijkbaar in ronde 1 al raak is. Daar hadden we helemaal niet op gerekend.

Ik heb nog niet gebeld, voor een afspraak bij de verloskundige. Ik denk dat ik dat later deze week ga doen.

Af en toe voel ik een zweempje misselijkheid, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Verder al een tijdje een weeig gevoel in mijn onderbuik en wat gevoelige borsten. Verder nog geen symptomen.
Welkom Pastella! En herkenbaar dat het bij de eerste poging voor de eerste een beetje te snel was :biggrin: Ondanks dat het wel de bedoeling was. Wij hadden bij de eerste ook niet zo’n euforisch romantisch momentje samen bij de twee strepen op de test maar meer zo van wat nu?!

Ik heb tekst bij de tabel gezet dat deze vol is. Nu op naar 15 baby’s tussen kerst en 3 koningen :biggrin:
Wauw dames, wat attent dat jullie op iedereen reageren. Ik heb alles gelezen maar kan nog even niet op iedereen een reactie geven tijdens werk-en-peuteroppas ;-D

- voor degene die het vroeg, bij mijn bloedafwijking gaat het fout bij de eerste aanleg van placenta, overgang gele lichaam naar placenta. Dat is in de 8e week. Bij een goede echo op 10 weken kan ik geruster zijn dat het daar tenminste niet op fout loopt . Best snel dus al, zo zie ik het maar.

Tot die tijd steek ik m'n kop in het zand, ben alleen enorm misselijk en net m'n man uit de kamer gejaagd omdat hij een boterham met pindakaas had gesmeerd voor onze dochter :sick: . ik was bij haar veel minder misselijk dus geen ervaring mee zo. Hoe gaat het bij jullie? Tips tegen die misselijkheid?

Pastella, gefeliciteerd!
DaSilva, mooi gezegd en ik hoop het ook, 15 gezonde babies tussen kerst en driekoningen! :flirting:
Ikhaatgeduld schreef:
27-04-2020 21:11
Molly: iik snap als je in een dorp woont dat je dan sneller de kans loopt bekenden te treffen. Ik woon in een stad met 2 ziekenhuizen. Gelukkig nog nooit een bekende tegengekomen.

(....)
Het lijkt me wel raar om waarschijnlijk alleen naar de echo’s te moeten, zonder man. Hoe vinden jullie dat? Los van dat ik het uiteraard begrijp. Ook niet leuk voor de mannen.
Molly, ik snap je twijfel. Zelf woon ik in een grote stad en bij vorige bevalling had ik tóch echt het nichtje van beste vriendin als assistent, gewoon omdat ze dienst had en het een kwestie van minuten was. Het maakte me helemaal niks uit. Bij prille controles kan me wel voorstellen dat je het liever niet hebt. Op de website van de verloskundigepraktijk staat meestal hoe groot hun 'gebied' is.

ikhaatgeduld , zonder man naar de echo lijkt me ook gek. Zeker als het je eerste kindje is. Ik ben wel heel blij dat we al eea hebben meegemaakt samen, daardoor vind ik het voor mezelf wat minder eng of erg.
@Welkom Tantetetanja en Pastella :)

@Molligpaard dat klinkt heftig, hopelijk gaan de weken snel voorbij zodat die 8 iig gepasseerd zijn!

Hier vandaag gebeld met een aantal praktijken en gelukkig 1 gevonden waarbij ik terecht kan, situatie uitgelegd en na wat overleg teruggebeld dat ik 18 mei al mag komen. Ik ben dan 7 weken en iets van 3 dagen ongeveer dus ben benieuwd of er dat al iets te zien is!
Ik ga overigens niet naar een andere praktijk vanwege bekenden tegenkomen, kan dit wel uitleggen mocht er een groepsapp komen :)
Welkom Pastella!

DaSilva, ik trek de periode alvast iets langer ;-D Mijn oudste en jongste zijn voor 38 weken geboren, dus ik ga er vanuit dat het nu ook midden december wordt ;-)

Molligpaard, je kan gemberthee proberen, en verder eten wat je wel aanstaat. Als het te erg wordt, aan de bel trekken bij de huisarts.

WhatssAppgroep, daar zie ik helemaal niets in. Blijf liever op het forum.
Fijn dat je een verloskundige hebt kunnen vinden Molly! En 18 mei is ook al snel :)

Haha Drijfzand dan trekken wij elkaar weer recht want ik ben de vorige keer bevallen met 42,1 ;) Maar de vorige keer zag ik dat als iets super goeds maar was ik ook wel op aan het eind. Helemaal leeg en energieloos. Dus als een gynaecoloog deze keer zegt met 39 weken dat inleidden een optie is zal ik dat doen.

De vorige keer was ik trouwens ook niet voor een whatsappgroep maar ik wil het wel eens uitproberen. Misschien is het wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Volle bak zo 😄, gezellig!
Welkom alle nieuwe zwangere 🥳..

Gelukkig lees ik bijna bij iedereen over het dromen.
Hier sinds gisteren met vlagen een raar gevoel, niet echt misselijk.
Meer een meh niet helemaal lekker gevoel..

En wij willen wel het geslacht weten, ik zou het niet volhouden tot de bevalling 😬.

Uit welke regio’s komen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het ook wel weten hoor! Veel te nieuwsgierig. De vorige keer wel gewoon heel nuchter bij de 20weken echo gedaan. Ik had echo’s genoeg gehad en het belangrijkste vond ik, heel cliché, dat het gezond was.

Grote kans dat ik ook eerder zal bevallen mocht het allemaal goed gaan. Ik ben de vorige keer bevallen met een keizersnede omdat ons eigenwijsje in stuit lag. Na de mislukte versie mocht ik niet meer naar huis. Had ik zwangerschapsvergifting😬. Vanaf 36 weken in het ziekenhuis en weten te rekken tot precies 38 weken. Hopelijk gaat me dat geen tweede keer gebeuren.

Ik voel ook niet zoveel voor een whatsapp groep. Ik vind het zo eigenlijk wel prima.
Ik ben er nog niet over uit of ik het geslacht wil weten of dat ik me laat verrassen, heb nog wel ff de tijd om erover te denken :lol:

Ik heb ineens sinds deze week zo'n zin in wraps met kipfilet en sla/komkommer/ui haha, meer mensen die al specifiek ergens zin in hebben :-D

Ik kom trouwens uit Brabant.
Ik ben met het geslacht zeker niet nuchter en geduldig. En hoewel ik over het algemeen best een nuchter persoon ben, ben ik dat met zwanger worden en zijn niet ;-D Bij mijn tweede heb ik eerst op basis van de NUB-theorie het geslacht geprobeerd te bepalen en daarna met 16 weken een geslachtsecho. Nu met de corona hoop ik dat we wel een geslachtsbepalende echo zullen gaan krijgen, en anders moeten we ook wachten tot de 20 weken.

Ikhaatgeduld: Mijn oudste lag ook in stuit en daarom met keizersnede geboren. We zouden de versie hebben 2 dagen nadat zoon te vroeg geboren werd ;-) Ik heb wel eens gedacht dat dat zo moest zijn, en dat een versie misschien heel ongelukkig zou aflopen. Heftig dat je zwangerschapsvergifting hebt gehad. Jij krijgt wel het hele prijzenpakket zeg. Bij mijn tweede liet de placenta niet volledig los en verloor ik 1-1.5 liter bloed. Toen naar de OK. Vond de bevalling heftig, pijnlijk en zwaar, maar dat gedoe erna vond ik op dat moment nog erger. Dus hier in ieder geval geen idyllische ervaringen met bevallen ;-)

Qua eten heb ik nog geen bijzondere voorkeuren, ook niet per se afkeuren. Merk wel dat het weeïge gevoel wat sterker wordt. Daar ben ik ook wel blij mee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en proficiat Pastella en Tantetetanja!!
Alle reacties Link kopieren
Haha Drijfzand dat herken ik wel hoor. Als ik zwanger ben ben ik ook zeker niet heel erg relaxed en nuchter. Maar dat komt ook door het hele prijzenpakket wat ik al gehad heb zoals jij zei. Vond het wel leuk gezegd ☺️.

Dat is ook geen pretje zeg als de placenta niet loslaat 😬. Zou je nu ook weer mogen kiezen toch voor een keizersnede om die reden? Omdat je eerste via ks geboren is?
Dat zou voor mij ook mee wegen voor weer een ks te kiezen omdat door de Asherman mogelijk de placenta ook niet los zal laten.

Ik heb voornamelijk zin in hartige dingen. Kaas enzo. Terwijl ik normaal echt heel erg van de chocola ben 🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven