Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.


NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AtLast:
Welkom hier!
Gefeliciteerd met jullie verrassing 😃🍀..

DaSilva:
Bedankt voor het aanpassen 🤗.
Ik verwacht dat ik rond 25 december ben uitgerekend.
Lissiebiss schreef:
24-04-2020 13:11
Haha , UD 29 dec. 1e kindje 21 jaar oud
Echo 12 mei


Je staat er weer in :-D
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
24-04-2020 15:04
Je staat er weer in :-D
Dankjewel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hee dames!

Ik heb sinds vandaag het gevoel in m’n buik alsof ik ongesteld ben.. hebben jullie dit ook?
@Lissiebiss, gisteren had ik ook wel wat krampen. Maar eerlijk gezegd heb ik voorafgaand aan menstruatie niet heel duidelijke krampen. Dus het is niet dat ik het daarmee voel aankomen.

Volgens mij zijn krampen in een prille zwangerschap heel normaal hoor! Zolang er geen bloedverlies is, is alles prima.

Ik hou mezelf voor dat het goed zit totdat het tegendeel bewezen is. Al ben ik ook wel op zoek naar symptomen. Het hoort er een beetje bij, in deze verlengde wachtweken.
@Lissebis, ik heb dat soms ook wel heel lichtjes. Ik merk nu dat er meer afscheiding is (sorry). Ben elke keer bang als ik naar het toilet moet haha vreselijk dat onzekere :)
Ik had een ongesteldheidsgevoel de afgelopen dagen maar nu veel minder. Dat had ik ook de eerste dagen bij mijn kindje en ook bij de miskraam. Alleen bij de miskraam kwam er wat vers bloed mee en bij de zwangerschap van mijn kindje niet. Dat bloed hield ook gelijk op en kwam pas na 8 weken weer terug.

Ik vind het een naar gevoel en wil het liefste niks voelen of wat getrek aan mijn banden. Maar niet dat krampige.

We kunnen niks anders dan afwachten :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad ook met vlagen..
Kan me het van m’n vorige zwangerschap niet goed herinneren.
Blij als deze weken voorbij zijn 😅
Alle reacties Link kopieren
Lissiebiss schreef:
24-04-2020 18:37
Hee dames!

Ik heb sinds vandaag het gevoel in m’n buik alsof ik ongesteld ben.. hebben jullie dit ook?
Herkenbaar, schijnt redelijk vaak voor te komen in de vroege zwangerschap en soms daarna ook nog. er gebeurd zoveel in je lichaam :)
Ik heb vanmorgen weer getest en dit is het resultaat van één week testen https://www.mupload.nl/img/ufr3hc9n.jpeg


Verder testen lijkt mij niet zo nuttig meer. Doen jullie dat wel? Ik weet ook niet hoe lang het duurt voor hcg zakt als het mis zit.
Mooie testen DaSilva. Ik denk ook dat verder testen niet bijzonder veel zin meer heeft. Ik heb mij mijn miskraam tig testen gedaan en die knalde uiteindelijk wel, maar te laat eigenlijk. En toen mijn miskraam in gang was, knalde hij nog steeds. Dus het is niet dat je het daar altijd kunt aflezen. Alleen een hele vroege miskraam, waar testen in het begin al aflopen kan je daar wel mee herkennen. Ik wil evt wel mijn testen van miskraam en nu met je delen, mocht je daar wat aan hebben. Zien jouw testen er qua oploop nu beter uit dan bij je miskraam?

Ik test nu in ieder geval niet meer. Vind het ontzettend stressvol. Ik heb ook geen testen meer en mijn man doet vrijwel alle boodschappen in deze coronatijden. Van hem mag ik ook niet meer testen ;-)

Gaan er hier dames meedoen aan MvM? Ik heb het bij goede zwangerschappen wel gedaan. Vond het bij mijn jongste wel meer gedoe dan bij mijn oudste. Heb er nu niet bijzonder veel zin in en weet ook niet hoe dat nu gaat/kan in coronatijden.

Hebben jullie het trouwens al met mensen gedeeld? Wij wel met de opa's en oma's aan beide kanten. Hadden we bij mijn goede zwangerschappen ook gedaan. Mijn miskraam begon op de oppasdag van mijn moeder en toen vertelde ik op dezelfde dag dat ik zwanger was en dat het misging. Dus ik deel sowieso elke uitkomst. Kan ik het net zo goed vroeg delen ;-D
Slimme man heb je Drijfzand :-D

Ik heb al eens gezien hoe een vroege miskraam afloopt in testen. Daar lijkt het bij mij iig niet op. Mijn miskraam was pas bij 10 weken (gerommel vanaf 8 weken) en de testen bleven fel. Ondanks het gerommel had ik tot 10 weken nog hoop. Maar alleen het vruchtzakje groeide goed :-(

Ik doe niet aan mvm. De website van mvm vermeldt dat je plasje gebruikt wordt voor vruchtbaarheidsbehandelingen, maar niet dat het enkel om vruchtbaarheidsbehandelingen bij mensen gaat. Het wordt ook gebruikt voor het snel zwanger maken van varkens en koeien. Maar dat doet het bedrijf onder andere namen en ook in het buitenland.

Hcg kan ook in een lab worden gemaakt maar het is voor mvm winstgevender om plas in te zamelen.

Mijn man en zijn het er nog niet over eens wanneer we het gaan delen. Hij wil het na de eerste echo met ruim 10 weken doen. Ik pas als je wat kan zien en wel moet.



Gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend? Ik ga de zolder opruimen :-D
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 07:54
43.08% gewijzigd
Hele andere ervaring dan bij jou DaSilva. Is het uiteindelijk wel zelf op gang gekomen? Dat leven tussen hoop en vrees vond ik het ergste.

Hier geen concrete weekendplannen. Misschien ga ik verder met wat verven. Misschien gewoon lekker niets ;-)

Succes met de zolder DaSilva!

Dat van MvM en dieren wist ik helemaal niet. Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen.
Drijfzand_ schreef:
25-04-2020 07:53
Hele andere ervaring dan bij jou DaSilva. Is het uiteindelijk wel zelf op gang gekomen? Dat leven tussen hoop en vrees vond ik het ergste.

Hier geen concrete weekendplannen. Misschien ga ik verder met wat verven. Misschien gewoon lekker niets ;-)

Succes met de zolder DaSilva!

Dat van MvM en dieren wist ik helemaal niet. Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen.
Dat tussen hoop en vrees vond ik ook vervelend. Ik had het eerst aan het begin maar toen had ik 1x bloed en daarna nog een keer met 8 weken maar dat hield ook weer op. Dus ik vertrouwde het voor geen meter maar ja die testen bleven goed :-?

Die testen bleven goed omdat de vruchtzak lekker bleef groeien. En die wilde er ook niet uit. Twee kuren cytotec en een curretage was daar voor nodig.

Verven van sponningen of op een doek?
Heftig DaSilva. Ik heb wel eens gelezen dat de verwerking van een miskraam makkelijker gaat als het vanzelf op gang komt. Ik denk dat dat wel kan kloppen. Hoewel ik het ruk vond dat het niet goed zat, vond ik het wel fijn dat het zelf op gang kwam. In die zin durf ik op mijn lichaam te vertrouwen. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor jou anders voelt.

Ik "moet" het toekomstige eenpersoonbed van mijn jongste verven ;-) Na de eerste laag zat hij tevens vol met vliegjes en andere vuiligheid van buiten, dus de volgende laag moet binnenshuis gebeuren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het pas vertellen als we een goeie echo heb gehad waarop we bevestiging krijgen dat het een goeie kans heeft op overleven (sterk hartje enz)

Die miskraam verhalen zijn altijd zo ontzettend naar, dat gun je niemand :( hopelijk gaat dit ons allemaal bespaard blijven deze zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen!

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben zwanger van mijn tweede kindje. :-D
Ik denk dat ik uitgerekend ben op 31 december. Maandag bel ik om een afspraak te maken voor de eerste echo.

Ik heb ook heel sterk het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar dat had ik bij mijn eerste kindje ook. Vorige week heb ik ook een klein beetje bloed verloren, maar ik denk dat het misschien door de innesteling kwam.

Ik ben benieuwd hoe groot mijn buik deze keer zal worden. De eerste keer was hij gigantisch en 25kg erbij!

En natuurlijk gefeliciteerd aan iedereen hier!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het niet voor elkaar om mijzelf in de tabel te zetten maar ik zou wel erg graag meeschrijven. Ik ben uitgerekend op 26 december van ons tweede kindje. Onze oudste is bijna 4.
Ik heb allemaal vrij duidelijke testen gehad maar niet echt knaltesten en ik heb een week af en aan last van krampen dus ik vind het allemaal behoorlijk spannend. Ik denk er over na om volgende week weer te testen, wat doen jullie?
Ik heb op 25 mei het telefonische gesprek met de vk en op
2 juni pas de termijnecho, wat fijn dat een aantal die vroege echo mogen!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee. Ik weet sinds donderdag dat ik zwanger ben, volgens laatste menstruatie ben ik op 5 januari uitgerekend. Donderdag had ik een tuurstreepje, vandaag was hij al mooi duidelijk.

Ik ben 36 en heb al een zoon van 3. We zijn nogal een tijd bezig geweest met zwanger worden, vorig jaar was ik ook zwanger, maar dat eindigde in september in een miskraam, met een erg vervelende nasleep. Uiteindelijk was pas in december alles weg. Dit was de vierde ronde nadat alles weg was.

Ik ga volgende week de verloskundige bellen, maar ik ga niet om een vroege echo vragen. Die miskraam kreeg ik na twee goede echo's, dus ik hecht er niet zo veel waarde aan. Hoewel het misschien lastig gaat zijn, kies ik ervoor om te genieten van het feit dat ik weer zwanger ben. En vroege echo's gaan me niet helpen voor mijn gevoel. Maar daar staat iedereen anders in, dat snap ik heel goed.
Alle reacties Link kopieren
@eeko: Het is me net gelukt om mezelf in de tabel te zetten. Ik zal ook even voor jou proberen.

Wat het testen betreft. Ik ga proberen het wat los te laten tot ik naar de echo mag. Ik ben bang dat ik er anders te veel mee bezig ga zijn. :-?
Onslow, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Licht bloedverlies kan zeker door innesteling komen. Heb ik bij mijn oudste ook gehad. Jij was in je eerste zwangerschap een aardig aantal kilo's aangekomen ;-) Bij mij bleef de teller rond de 10 kg steken volgens mij. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. Hoe oud is jouw kindje trouwens?

eekoo, jij ook welkom en gefeliciteerd :) Lopen je testen wel op? Volgens mij hebben verschillende mensen ook niet per se dezelfde definitie van een knaltest. Maar rond de 5 weken is de teststreep vaak wel duidelijker dan de controlestreep.
Ik denk dat nog een test doen wel kan helpen, maar dan moet die dan dus wel knallen. En als ie dat niet doet, is het nog steeds geen garantie dat het mis gaat, maar is de kans waarschijnlijk wel groter. Punt is dat je er dan nog steeds zo weinig mee kunt zolang je geen bloedverlies hebt. Maar goed, als ik nog een test in huis zou hebben, zou ik die vast ook nog hebben gedaan.

Gefeliciteerd Raisingirl! Verdrietig dat jij ook een miskraam hebt gehad. Begrijpelijk dat de echo's voor jou nu dan ook niet per se een positief gevoel geven. Je moet echt die termijn langs waar het de vorige keer is misgegaan, en dan zal het vertrouwen wel groeien denk ik. Het scheelt voor mij wel dat ik weet dat ik al twee goede zwangerschappen heb gehad, dus ik weet dat mijn lichaam het kan. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

Ik werd vandaag met licht misselijk gevoel wakker, en dat trok daarna teveel weg voor mij gevoel, maar ik ben nu aardig moe. Dus dat voelt goed ;-)
Welkom nieuwe dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen :)


Ik heb zojuist mijn eerste spuugbeurt gehad. Mijn man maakte brunch en er kwamen verse croissantjes uit de oven. Die warme boter lucht draaide mijn maag om :sick: Vorige zwangerschap was ik erg misselijk. Ik ben de vorige keer dan ook niet aangekomen ;)
Alle reacties Link kopieren
@Raisingirl: Proficiat! Maar wat verdrietig dat je dit hebt moeten meemaken.

@Drijfzand: Nou, 10 kg is heel netjes! Ik hoop dat het bij mij deze keer ook daarbij blijft. :)

Mijn dochtertje is net 10 maanden trouwens. :heart:

@DaSilva86: Was je de hele zwangerschap misselijk de vorige keer? Lijkt me heel zwaar!
@Eeko welkom en gefeliciteerd! Ik had zelf 1 dag voor de nod een redelijke streep en gister was hij weer iets donkerder, maar niet donkerder dan de controle streep. Lees vaker dat mensen geen knaltest hebben en dan toch gewoon alles goed is, blijft spannend!

@Onslow jij ook gefeliciteerd en leuk dat je meeschrijft :)

@Raisingirl gefeliciteerd! Wat heb een heftige tijd achter de rug zeg, ik snap heel goed dat je dan minder waarde hecht aan de vroegere echo's. Hopelijk gaat deze zwangerschap alles goed :hug:

Ik denk dat wij het ook pas vertellen na een 1e goede echo.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 19:25
16.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meiden die al eerder zwanger waren: wanneer kregen jullie een bloedtest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven