Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Is dat een ding Molly, Badedas? :-D Hopelijk helpt het :) Heel veel succes met de volgende kuur :heart:

Zijn er nog wat baby’s bijgekomen inmiddels? :hyper:

Met mijn gaat het bizar goed. Van mijn eerste ks moest ik bijna een jaar bijkomen. Maar nu heb ik meer last van een aambei dan van de snee o_o De snee trekt wel als ik te veel doe maar ik mag niet klagen over mijn conditie 2 weken na de bevalling.

De baby doet het ook prima. Ze is verkouden maar krijgt er geen slecht humeur van. Wat mij meevalt is dat ze makkelijker is dan onze eerste :-? Of eigenlijk had ik niet door hoeveel werk onze eerste was. Die werd wakker van elk geluid, had vanaf dag 1 pittige krampjes en spuugde zoveel..
Alle reacties Link kopieren
Pinkie en ellabowie, benieuwd hoe het met jullie gaat!

Ik ben gisteren bevallen van een prachtige dochter. Een supersnelle en goede thuisbevalling. Nu in de babybubbel :heart:
Wat fijn dat de kindjes het zo goed doen, Molly en DaSilva! :D
Hier gaat het eigenlijk ook heel goed. Zoontje is tot nu toe veel rustiger dan dochter was en het herstel is veel minder heftig dan toen.

Proficiat Janna!!!! :applause:

Ook heel benieuwd of de laatste baby's er al zijn of niet! :lol:
Gefeliciteerd Janna!! :cheer2:

Fijn dat de baby zo rustig is en het herstellen goed gaat Dasilva!

Hier is het aan het rommelen, maar nog geen baby. Dus we wachten af :-P Ik denk wel dat het een deze dagen doorzet.
Gefeliciteerd Janna!
Succes Ellabowi, ik hoop dat het nu niet lang meer duurt.
Hoi allemaal.

31 december om 14.04u is onze prinses geboren. Het was een heftige bevalling. Maar hoefde uiteindelijk maar 3x te persen en daar was ze dan.

Helaas had ze in het vruchtwater gepoept en was ze net te ligt voor de zwangerschapsduur. Dus wij moesten 24u blijven in het zkh. Man kon door de corona Helaas niet blijven op de kraamafdeling. Dus oud en nieuw apart gevierd.

Borstvoeding deed Helaas zo vreselijk zeer en met alle emotionele dingen waar ik al mee zit heb ik besloten over te gaan op flesvoeding .
De eerste nacht thuis was even drama. 2e nacht ging vreselijk goed. En 3e nacht helaas minder, want ik zit nu beneden met haar .

Manlief is alleen helemaal versleten, dus hij moet van mij nu blijven slapen.

Ik heb nu mega last van stuwing. Hebben jullie daar ook zo'n last van gehad? Nog tips?

@janna jij ook van harte gefeliciteerd!!
Proficiat, Pinkie!!! Klinkt heftig, hopelijk zijn jullie al een beetje bekomen! En dan nog zonder je man oud en nieuw moeten vieren.

Ik had hetzelfde met de borstvoeding. De tips van IHG hebben me goed geholpen: warmte en masseren. Ik kolf nu nog een beetje in de ochtend om de druk te verlichten.

Hier was de nacht ook iets minder. Zoontje heeft een paar keer zijn melk teruggegeven en als hij neerlag kon ik horen dat hij het moeilijk had. Zijn bedje staat al scheef en ik hou hem recht na de voeding, hopelijk helpt het.

Hebben jullie nog een beetje kunnen slapen, Pinkie?

Schrijven jullie hier verder, nu de (bijna alle) kindjes geboren zijn? Of verhuizen jullie naar het newborntopic? Al zal het waarschijnlijk wel wat druk worden om veel te schrijven, gok ik zo. :-D :lol:
Gefeliciteerd Pinkie!! Hopelijk gaat het nu snel beter, klinkt inderdaad heftig!

Onze dochter is 4 januari geboren! Ze lijkt op onze eerste dochter :heart: Het duurde wel lang en was ook pijnlijker doordat ik nu wel persweeen had (bij de eerste helemaal niet). Gelukkig hoefde ik daardoor wel maar 4 keer te persen. Ik ben wel heel opgelucht dat het erop zit! Zag er best wel tegenop. Als het goed is mogen we morgen naar huis, hier moet je sowieso 24 uur blijven.

Ik weet nog niet of ik in de newborntopic ga schrijven, ligt er misschien aan hoe groot het is. Hier vond ik het altijd wel leuk meeschrijven omdat het zo klein was!

Hoe gaat het met iedereen?
Gefeliciteerd Janna! Geniet van jullie bubbel :heart:

Pinkie ook gefeliciteerd :cheer2: Jammer van de poep en dat je man er niet bij mocht zijn de eerste nacht :hug: En willen stoppen met borstvoeding is genoeg reden om te stoppen met borstvoeding. Borstvoeding is alleen beter als het lukt, als het fijn is en als je het wil. Fles is niet slecht.

Tegen stuwing kreeg ik de tip van de kraamhulp om een strakke sportBH te dragen. Ik had geen stuwing maar ik kan mij voorstellen dat iets straks lekkerder zit dan losse borsten.

:cheer: Ellabowie gefeliciteerd! Fijn dat ze er is en fijn dat het klaar is.

Voor mijn gevoel is het newborn-topic een groepje en niet zo doorlopend. Sommige baby’s daar zijn al niet zo newborn meer... :-? Als er hier meer blijven schrijven blijf ik ook :) Ik vind het bijzonder dat we zo dicht op elkaar zitten met de baby’s :heart:

Hier thuis kwabbelt het lekker door. Helaas begint mijn man langzaamaan een beetje gek te worden van het slaapgebrek :-| De baby wil om de 3 uur een flesje, ook’snachts. Ik doe de dag, hij de nacht. Hij heeft dan ook nog de ganse dag onze kleuter om zich heen. En we zijn begonnen met thuisonderwijs. Ik vind het lullig voor hem maar ik ben nog herstellende en kan niet veel van hem overnemen.
Proficiat, EllaBowie!!! :cheer: Ik ben trouwens ook heel blij dat ik dat hele bevallen (normaal gezien) niet meer hoef te doen. :lol:

Ik vind het ook fijn om hier te schrijven, verhuizen hoeft voor mij dus niet. :-D

Slaapgebrek is echt verschrikkelijk hé! Gelukkig gaat het ook weer voorbij, maar als je er zo middenin zit. :-?

Je herstel is inderdaad nu het belangrijkste, DaSilva! Als je blijft doorgaan, duurt het toch allemaal veel langer en is het nog lastiger.

Onze nacht was niet de beste. Zoontje wou om de 2uur drinken en vanaf een uur of 2 kreeg ik hem ook niet meer in zijn bedje. Vriend is vandaag gelukkig thuis gebleven om te helpen met dochter en het huishouden en zo kon ik deze ochtend nog een uurtje slaap pakken. :love:
Van harte gefeliciteerd Pinkie en Ellabowi! Wat fijn dat ze er zijn!

Jullie hebben ook een meidengezin nu Ellabowi. Wij ook 😄

@Dasilva; Mijn man moet ook onze peuterdochter de hele dag vermaken naast de nachtvoeding. Hij vindt het ook zwaar. Wij hebben het nu zo verdeeld dat we samen na de laatste avond voeding naar boven gaan. De echte nachtvoeding doet man en dan sla ik een kolfsesssie over zodat ik kan blijven liggen. Vervolgens 3uur later zet mijn man peuter in haar slaapzak beneden in de vroege ochtend als ze wakker is en pluk ik de baby uit bed en geef ik de eerste ochtendfles. Zo kan hij nog 2 uur pitten. Op deze manier lukt het best aardig. Ik ga dan in de middag nog een uur liggen maar dat zal vanaf morgen anders zijn want dan moet hij weer werken de middagen.
Klinkt alsof jullie een goed evenwicht gevonden hebben, IHG! Al blijven die eerste weken/maanden pittig.

Een vraagje voor de mensen die flessenvoeding geven. Dewelke hebben jullie?
Ik geef mijn herstel ook voorrang hoor Onslow. Dat slaapgebrek en flesjes elke 3 uur is een fase die zo voorbij is. Als ik niet herstel loop ik er langer mee rond.

Flesvoeding: 1ste week Hero baby Nutrasense in blik. Toen kwam ik er achter dat het huismerk van de Albert Heijn in blik exact dezelfde specificaties had als de Hero. Alleen is de AH de helft goedkoper :wtf: Dus we zijn in week 2 overgestapt en daar heeft de baby niks van laten merken. Fles: Dr Brown brede fles in glas. Ik heb voor glas gekozen omdat er dan geen kleine deeltjes plastic in de voeding komen.

Klinkt als orde IHG :-D Zelf ga ik na de avondfles rond 21-22 uur slapen zodat ik wat beter tegen wakker worden in de nacht kan. Mijn man doet dan de volgende voeding en gaat dan slapen. Dat vind ik niet slim want zo mist hij al wat uren slaap. Agh hij moet zijn draai nog vinden :sherlock:
Ja het lijkt zo aardig in evenwicht Onslow. Maar het blijft inderdaad pittig die eerste tijd. Anderzijds prijzen we ons maar gelukkig dat we in elk geval nog kunnen slapen, er zijn er ook die nachten op lopen.
Ik geef nu fulltime afgekolfde borstvoeding maar als ik daar mee stop gaan we over op Nutrilon. Maar Kruidvat oid is volgens mij net zo goed en de baby’s merken er niks van.

Ja het is een redelijk ritme DaSilva. Al voelt het soms als chaos smorgens. Peuter voor de tv zetten, brood toeschuiven en melk toeschuiven, kolven, baby verschonen en de fles, peuter verschonen en oja, laat ik zelf ook nog even ontbijten 🤣.
Mijn man is ook een avond mens maar wonderbaarlijk genoeg gaat hij nu wel op tijd naar bed. Ik snap dat je het jammer vindt dat je man dat niet doet. Ieder uur slaap is nu zoveel waard.
.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 02-02-2021 15:51
99.70% gewijzigd
ik ben er weer, allereerst van harte proficiat met alle baby s! wat hebben sommigen er n tijd op moeten wachten tijdens de bevalling.. maar fijn te lezen dat het overal relatief goed gaat!!

Hier ook babynieuws! Ons meisje is op tweede kerstdag geboren. Ze is geboren 'in de vliezen' wat best n beetje gek is vond ik, want je baby ligt daar en maakt nog geen geluid. Maar t moment dat ze de vliezen breken heeft ze dat goed ingehaald :cheer2: ! Supergoede start en alle zwangerschapskwalen zijn weg, heerlijk. De oudste van 2.5 doet het na wat wennen ook super. ik zal hier zeker af en toe blijven lezen en meeschrijven.
Ik wilde al gaan vragen hoe het met je is Birdist! Gefeliciteerd en wat een bijzondere bevalling :heart:
Proficiat, Birdist!!! Wat bijzonder zeg! :lol:
En fijn dat alle kwalen nu weg zijn en je oudste het ook goed doet!

Ik was gisteren voor het eerst alleen met beide kindjes. Het ging eigenlijk wel goed, al was ik echt bekaf 's avonds. Vooral het constant moeten opletten of dochter haar broer niet pijn doet of iets gevaarlijk aan het doen is wanneer ik met de baby bezig ben is vermoeiend. Gelukkig moest zoontje de nacht ervoor maar om de 4 uur drinken, dus ik was redelijk uitgerust. :-D

Zijn jullie oudste kindjes voorzichtig met de baby's? Ik vind het wel moeilijk want dochter is echt verzot op haar broer en wil dus voortdurend knuffelen, een aai geven, speelgoed geven..., maar ze beseft natuurlijk nog niet dat ze voorzichtig moet zijn. Ik wil haar ook niet verbieden om met broer om te gaan, want ze bedoelt het goed en ik wil niet dat ze jaloers ofzo wordt.

We zijn nu overgeschakeld naar flessenvoeding van het kruidvat. Volgens google lijkt dit heel hard op nitrilon, maar dan de helft goedkoper. Hij lijkt het er wel goed op te doen voorlopig.

Hebben jullie kindjes ook zo last van babyacne? Zoontje zijn gezichtje en borstkas zit echt onder. :-? Volgens de vroedvrouw is het normaal dat ze dat rond de 2 weken krijgen en is het hormonaal, maar het ziet er echt oncomfortabel uit. Mijn huid is op dit moment trouwens ook redelijk onzuiver, zullen ook wel de hormonen zijn.
Gefeliciteerd Birdist! En wat bijzonder!

@Onslow babyacne is hier nu ook een beetje. Heb zelf even getwijfeld of het door de koemelk kwam, maar blijkbaar hoort het er idd toch bij en vooral deze weken.
Onze oudste is wellicht wat voorzichtiger met de baby omdat hij 4,5 jaar oud is. Maar dan nog wil hij knuffels bij het gezichtje leggen en doet hij gerust een backflip op ons bed als de baby er ook bij ligt :-o Het is dus altijd meekijken en nooit alleen laten.
De oudste is een tikje jaloers. Hij snapt dat baby’s meer zorg nodig hebben maar waarom zij wel een bedje op onze kamer heeft en hij niet dat bevalt hem niet. En hij wil zich nu ook weer aan laten kleden. Dat hoeft al 2 jaar niet meer. Hij kan ook ineens zijn schoenen niet meer aantrekken. En die hulp wil hij het liefst als de baby een poepluier tot haar oksels heeft of net een fles krijgt. Hij ziet niet in waarom ik dan niet even naar hem kan komen om zijn broek bij hem aan te trekken :lol:

De baby heeft wat pukkeltjes maar niet echt acne. Ik heb zelf ineens een hele droge huid. Zowel voor baby als voor mij smeer ik bepanthen. Na het douchen. Tussendoor smeer ik Cicaplast baume B5 van La Roche-Posay.

Zijn jullie al gestopt met vloeien? Ik nog niet en ik zou het graag willen stoppen als dat kon.
Herkenbaar Onslow, onze oudste is geen moment jaloers geweest maar wil wel alleen maar helpen, en hoe goed bedoeld ook, het kan niet áltijd.
Ze duwt gerust de speen in haar mond terwijl ze net lekker slaapt of hangt dan in de bix om haar een kusje te geven. Of inderdaad als ik niet uitkijk liggen er allemaal knuffels of boekjes op of bij haar. Inderdaad je kunt ze geen moment alleen laten 🤪.
Gelukkig dat je redelijk uitgerust was, het is best intensief.

Gister was wel heel schattig. Ik had baby even op haar kamer in bedje gelegd. Ging peuter er voor zitten en in haar eigen taal een boekje voorlezen 🥰

Hier geen baby acne, wel een soort van vervellen. Begreep dat dat normaal was. Smeer het wel goed in, lijkt te helpen.

Nog steeds aan het vloeien na de ks DaSilva? Is het veel?
Ik heb deze en vorige keer echt minimaal gevloeid. Was na een paar dagen alweer over.
Het vervellen is hier ook begonnen op het voorhoofd van baby. Ik smeer het ook in en wacht rustig af :)

Ik vloei idd nog steeds :( Het is niet zo zeer helder bloed maar bruin slijm. De vorige keer na de ks was ik na 2 dagen opgedroogd maar morgen is de baby 3 weken en ik wil wel eens van het verband af. Ook lijkt het mij wel eens leuk om weer eens wat met mijn man te doen :A: Volgens de kraamhulp ‘mag’ vloeien wel 6 weken duren :wtf:

Zijn degene met de tweede baby trouwens ook zo veel relaxter deze keer dan na de eerste? Mijn God wat een verademing :-D Bij de eerste was ik continue alert en alles moest bijna perfect. Nu weet ik dat er morgen nog een dag is en het echt niet perfect hoeft :worship:
DaSilva jaaaa ik ben zóveel relaxter! ik baar flinke baby's en die vallen de eerste week ook best wat af, dat komt er dan allemaal weer bij maar kost efkes tijd. Deze keer geen moment wakker van gelegen.
Ook ik vloei nog steeds, vorige keer stopte dat al na een week maar vervolgens een hele zware eerste ongesteldheid en plaatsing spiraal gehad, dus denk dat dit wellicht beter is, baarmoedergewijs. Al hoop ik dat het na een week of 4 wel echt klaar is.

IHG wat schattig van de voorlezende peuter! Onze peuter rent steeds met dekens en meerdere mutsen achter mij of man aan om de baby warm te duffelen.. heb haar vandaag aan t verstand gekregen dat een muts alleen buiten nog hoeft.

Molly, hoe gaat het nu met een evt volgend behandeltraject van jou? En ook hier een paar babypukkeltjes, niet veel vooralsnog. En wat vervellingen op de armen.

Onslow, heb je goed met het kruidvat flesvoedingmerk! Vorige keer ook snel daarop over gegaan. Deze keer borstvoeding, wat me tot nu toe goed afgaat. Ik ben van plan als t lukt dit een week of 10 te geven tijdens m'n verlof en dan afbouwen en combineren met fles. Geen zin in gekolf, dat is vrij onmogelijk in mijn type werk.
Ooohja Birdist dat gewicht, daar zat ik bij de eerste zo bovenop. Toen hij binnen zoveel dagen weer op zijn geboorte gewicht zat, zag ik dat ook echt als een presentatie :bonk: Vandaag vroeg een buurvrouw hoeveel de baby nu weegt.. :-? dat weten we niet omdat ik nog een weegschaal moet bestellen.. :-$ We vinden het al prima om te zien dat ze uit maat 50 is gegroeid en 56 aan het vullen is..

Ik wilde ook veel controle hebben over wat invloed had op de eerste baby. Als we bijvoorbeeld kraambezoek hadden en baby sliep dan had het kraambezoek pech want no way dat ik baby uit bed haalde. Want dan kon hij daarna onrustig zijn. Vandaag hadden we raambezoek en ik zat daar gewoon met een slapende baby op mijn arm. En daarna was ze onrustig. Maar ze kan dan net zo goed onrustig zijn van een scheve pamper of een krampje.. Want 100% controle heb ik toch niet.

Bij baby nr1 startte we ook een heel badritueel op als hij een spuitluier had. Soms meerdere keren per dag. Perfecte watertemperatuur, smeerseltjes, gedimd licht in de badkamer.. Deze baby sop ik lekker fris af in de wasbak onder een lauwe kraan om dan snel weer in schone kleertjes te steken :-D

Wat betreft die ongesteldheid herken ik. De eerste keer na de bevalling kwam er zo veel bloed uit o_o Dus hopelijk heb je gelijk dat dit wel eens beter kan zijn.
Ik vloei nog maar een klein beetje gelukkig. Ik denk dat het nu wel snel voorbij zal zijn. Ik kijk er vooral naar uit om terug in bad te mogen! :-D

Ja, ik ben ook wel veel relaxter. Al zal het voor een deel ook wel aan het verschil tussen de kinderen liggen. Dochter heeft heel veel gehuild in het begin en alles ging ook wat moeilijker dan bij zoontje nu. Bij de controle vorige week woog hij al meer dan 4kg, dus al meer dan zijn geboortegewicht. :-D

Ik merk dat ik nu wel makkelijker de zorg van de kinderen deel met mijn vriend. Bij dochter trok ik dat veel meer naar mij toe. Nu heb ik gewoon geen keus en heb ik er vertrouwen in dat vriend dat allemaal even goed doet als ik.

Ook kan ik het huishouden iets makkelijker laten liggen. Vorige keer moest het huis echt proper zijn en poetste ik elke dag waardoor mijn herstel niet goed ging. Nu kan ik er echt van genieten als ik eens een dag niets doe behalve met zoontje knuffelen en naar netflix kijken. :lol:

Wat schattig, die peuters. Zo zorgzaam voor de baby's. :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven