Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik haar ook zou laten liggen. Want stel het valt wel mee, soms is dat ook nog wel eens zo, dan heb je haar voor niks wakker gemaakt en kan je nog niet douchen 🤣
Ik heb haar laten liggen en heb mij er idd schuldig om gevoeld :-* Maar toen ze eenmaal wakker werd stond er wel een lekker badje voor haar klaar en een warme fles. Wonderlijk genoeg was het wel allemaal in de luier gebleven.

Wat een stomme opmerking Onslow over wanneer je uitgerekend bent. Dat soort vragen zijn ongepast vind ik. Ik krijg die vraag ook wel eens of mensen staan te hinten. Ik vind dat zo niet netjes dat ik dan "oh ik ben niet zwanger maar heel dik’’ zeg >:-(

4 weken pijn aan je doos Molly :-o Dat is niet fijn. Ik moet zeggen dat ik de beursheid daar niet gemist heb deze keer. Bij mijn eerste bevalling heb ik eerst een paar uur geperst.
En sommige Dr Brown flessen kunnen idd gewoon lekken. Soms zonder reden, soms omdat ze te vaak te hard zijn aangedraaid. Mijn man draaide ze te hard aan en de oude lekte sneller. Nu hebben we glazen flessen van Dr Brown met Options+ en die lekken nog niet.

Krijgen jullie baby’s al een eigen willetje? Onze baby kan een heel vies gezicht trekken als ze de speen krijgt aangeboden ipv de fles. Ook gromt ze als iets haar niet zint zoals de vitamine D druppels, temperaturen of opgepakt worden als ze lekker ligt. Ze graait ook al naar haar speen of fles. Onze eerste was veel ‘dommiger’ :lol: Die was verbaast als de fles er aan kwam en liet het badderen maar een beetje over zich heen komen. Bij de druppels deed hij Pavlov gewoon zijn mond open. Bij deze baby moet ik haar mond open houden met 3 vingers :-D En dan spuugt ze daarna de helft uit :facepalm:
Wat ontwikkelt je kindje zich snel, DaSilva! Zo leuk dat ze al een eigen willetje heeft. :lol:

Die van ons lijkt niet zo gehaast te zijn. :-D Afgaande op hoe hij nu is, denk ik dat het er eentje zal worden die met alles tevreden is en rustig zijn eigen ding doet. Zolang hij geen honger of krampjes heeft ligt hij gewoon wat rond te kijken, op zijn gemakjes. :hyper: Ik ben benieuwd, maar misschien sla ik de bal wel compleet mis en wordt hij wel een druk en actief kindje. :-D

Wij zijn vandaag bij de kinderarts geweest. Dat beentje is niets om ons zorgen over te maken. Ze heeft ook even naar zijn gezichtje gekeken en het is blijkbaar niet enkel babyacne, maar ook eczeem. Nu dus speciale zeep en zalf gekregen. Hopelijk wordt het snel beter. Ze zag ook dat zijn hoofdje een beetje aan het afplatten is, dus nu moet ik zijn hoofdje tijdens het slapen naar de andere kant draaien. Zijn gehoortest bij het consultatiebureau was ook goed.

Vanaf morgen breng ik onze dochter terug naar de crèche. Ik ben al de hele dag aan het nadenken hoe ik het ga doen. Ons zoontje even alleen in de auto laten terwijl ik dochter binnen breng of zou ik hem meenemen? Ik zou een 5-tal minuten weg zijn, maar ik vind het idee om hem achter te laten in de auto niet echt fijn. Wat zouden jullie doen? Ik ben waarschijnlijk veel te veel aan het nadenken/piekeren over iets kleins, we zullen het maar op de hormonen steken.
@DaSilva dat klinkt al lekker als een eigen willetje :-D hier laat meneer het wel goed merken als ie honger heeft en dan komt ook het windmolen effect, zoals jij geloof ik dat zo leuk verwoord had hihi.

@Onslow ik zou hem denk ik even meenemen. Herkenbaar hoor dat piekeren en nadenken over dat soort dingen :-D gelukkig trouwens dat er niks aan de hand is met het beentje!
Wat leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Hier was het de afgelopen weken erg druk, dochter was jarig en er moest nog veel geregeld worden met de zorgverzekering en alle formaliteiten voor de baby.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik slaap boven luier plaats dasilva :-) . Ik heb ook een aantal keer getwijfeld, maar ze wordt denk ik echt wel wakker als de luier heel oncomfortabel wordt. Soms is het ook meer lucht dan poep :-) . Maar schuldig voel ik me soms wel haha

Wat een vreemde opmerking onslow! Je bent in 9 maanden flink gegroeid voor de baby dus je lichaam heeft ook tijd nodig om weer in de buurt te komen van voor de zwangerschap. Mijn gynaecoloog zei dat ik gelijk alweer mag sporten terwijl ze bij de vorige zwangerschap zeiden dat ik 6 maanden moest wachten. Ik wacht nu gewoon ook minstens een paar maanden, maar ik heb sowieso ook geen fantastische motivatie dus dat gaat makkelijk :lol: . Ik zou trouwens zelf de baby meenemen, ik vind het toch niet zo fijn om haar alleen te laten. Al herken ik het gepieker :-P Fijn dat alles goed was bij de kinderarts! Hopelijk helpt de zalf en zeep goed.

Wat fijn dat je al snel weer hersteld bent Pinkie! En fijn dat jullie een gezellig weekend hadden samen. Hoe gaat het nu met het slapen van je dochter? Hier wil dochter ook steeds op m'n buik liggen en ik denk dat het helpt tegen krampjes, want ze heeft er minder last van dan onze eerste dochter. Maar soms als ze er veel last van heeft vind ik dat ook echt zielig.

Wat slim zo'n kersenpit Molly en fijn dat alles goed gaat met je zoon! Gaat snel alweer maat 56. Wat een traject nog met de kuren, en operatie. Ik heb bewondering voor hoe je erin staat!

De puckababy werkt hier ook goed tegen krampjesIHG. Vooral 's avonds wil ze veel drinken en huilt ze aardig wat als we haar niet vast hebben en dan werkt de puckababy goed. Ik probeer haar wel weer steeds in de box te leggen, maar meestal werkt dat niet fantastisch dus ligt ze met puckababy en al op mij of man :lol: Hopelijk slaapt ze jouw dochter weer wat beter en langer 's nachts IHG! Hier maakt dochter trouwens ook die geluiden 's nachts en overdag niet. Vooral de 2e helft van de nacht, dan krijg ik haar ook minder goed in slaap en zit ik regelmatig rechtop door de geluiden :-P .

Hier vandaag volgens mij een regeldag. Best vermoeiend, maar hopelijk is het morgen weer wat minder. Borstvoeding gaat gelukkig goed dus dat is heel fijn. Ik heb wel een pot flesvoeding gekocht voor als ze extra nodig heeft.

's nachts doet man de luier en maak ik me klaar voor voeden. Meestal gaat dat prima, alleen met grote ongelukjes heeft hij hulp nodig, al heb ik dat dan vaak ook :lol: Ik ben nog niet helemaal hersteld merk ik, het is bij mij ook nog geirriteerd. Gisteren is ze bij de kinderarts geweest en ze was goed aangekomen. 500 gram en 2 cm gegroeid. Dus dat was heel fijn om te horen, het leek qua voeding goed te gaan al vond ik het toch lastig in te schatten.
Het is trouwens cfk geworden :lol: 1 van de namen heeft een streepje, maar dat kon het ziekenhuissysteem niet aan dus moesten we zelf van alles gaan aanvragen. In een persoonlijk berichtje kan ik de naam wel sturen.

Hopelijk ben ik niemand vergeten! :heart:
Ik wil de naam wel weten, EllaBowie. :-D
Onslow15 schreef:
23-01-2021 08:40
Ik wil de naam wel weten, EllaBowie. :-D
Ik zal het je even sturen!
Fijn dat alles goed was bij de arts Onslow!
En dat zijn altijd stomme opmerkingen. Ik had het vandaag toevallig ook nog. Komt de bezorger van de AH de boodschappen brengen. Vroeg ik zou je ze misschien ff in de gang willen zetten want ik mag nog niet tillen. Zegt ie; nee ik zie het, zwanger he!?
Ik zeg nou niet meer hoor. Die borden in de tuin staan er meestal als de baby er is. Knuppel 🤣
Die buik is heus niet ineens helemaal verdwenen.

Ik zou je zoon ook mee naar binnen nemen.

Dochter ligt hier ook het meest in de Puckababy Ellabowi. Nu savonds ligt ze ook het liefst bij ons ipv in de box. ‘S nachts slaapt ze gelukkkig goed. De geluidjes zijn alweer een stuk minde nu we een andere speen hebben.

Wij zijn ook op het consultatiebureau geweest afgelopen week. Ze weegt nu 3790 gram en is goed aangekomen. Haar voetje stond na de geboorte wat scheef, klem gezeten in de buik. Schijnt weer in de normale stand terug te gaan dus dat is fijn.
Hoi allemaal,

Pppff wat is een baby vermoeiend. Ookal doe je er niet veel mee haha. Je leeft de hele dag in een ritme.
Overdag wil dochterlief nog steeds niet in der eigen ledikant slapen. We hebben gisteren en vandaag weer geoefend. De eerste 3 uur tussen de ene en de andere voeding heeft ze niet geslapen!! Steeds gingen we om de beurt haar troosten en weer terug leggen. Uiteindelijk was het nog een half uur voor de volgende voeding toen hebben we haar maar in de douche gedaan. Want dat moest ook gebeuren vandaag.

2e poging heeft ze wel in der bed geslapen. Ook met een enorme poepluier ddasilva.Maae ja ze sliep eindelijk en toen heb ik haar ook laten liggen hoor. Ze was zo moe.
S middags zijn we nog lekker gaan wandelen en heeft ze ook in de wagen geslapen. Dus ze heeft het niet slapen van vanmorgen wel een beetje ingehaald.

De nachten gaan nog steeds heel goed gelukkig. Ik ben lichamelijk ook niet echt moe. Maar emotioneel ben ik een wrak helaas. Ik jank zoveel de laatste tijd. Ik denk zelf dat ik echt tegen een buren out aan zit. Of er al een heb. Ik ben ook bezig met sollicitatie brieven te versturen. Dan het gedoe met mijn moeder. Het zorgen voor een baby. Vooral die krampjes zijn soms heftig, want je kunt niet echt iets doen, behalve haar de halve avond rond sjouwen. Gelukkig is het het elke dag even heftig.
Verder pieker ik er nu al over hoe dat moet als ik straks werk vind en ze naar de opvang/gastouder gaat. Die gaat echt niet de hele dag met haar rond sjouwen. Dan moet ze ook gewoon in haar bedje slapen.

Piekeren jullie ook zo erg?
Waarom moet ze perse in haar bedje slapen overdag Pinkie? Ze is nog zo klein en heeft 9 maanden in je buik gezeten. Bij ons ligt ze nog voornamelijk in de box. Dan hoef ik veel minder ver om haar te troosten.
Tegen de tijd dat je weer moet werken kan het al weer heel anders zijn. Dan ben je zo weer een paar weken verder en lukt het haar wel makkelijk om in haar eigen bedje te slapen. Ik denk dat je de lat wat lager moet leggen, voor jezelf en de baby. Dat is wel moeilijk hoor, dat begrijp ik. Maar ik denk dat je dan wat meer rust kan vinden. :hug:
Heel fijn dat de nachten wel goed gaan zodat je lichamelijk wel uitgerust bent.

Mocht je twijfelen of je tegen een burn-out aan zit. Ik zou daar dan niet te lang mee blijven rondlopen hoor. Gewoon aan de bel trekken bij je huisarts. En nee dat is niet zwak, dat is juist super dapper 💪🏻
Dikke knuffel, Pinkie! Een pasgeboren baby is gewoon ook echt lastig! En dan nog alle andere dingen die er voor jou bijkomen, ik kan goed geloven dat je het moeilijk hebt!

Dat piekeren is herkenbaar, je wil het beste voor je kindje en probeert alle problemen natuurlijk voor te zijn, maar wat IHG zegt, dan zijn we weer een paar weken verder en kan het helemaal anders zijn.

Toen mijn oudste voor het eerst naar de crèche ging was ze soms echt niet te troosten, behalve door mij. Ik had een heel rampscenario in mijn hoofd dat ze mijn huilende dochter uit pure wanhoop ergens in een kast gingen zetten om het gehuil maar niet te horen. Hormonen en slaaptekort zorgen blijkbaar voor een gevoel voor drama bij mij. :facepalm: :lol:
Gelukkig weten ze wat ze doen op de crèche en is mijn dochter nooit in een kast beland en zijn ze op een goede manier omgegaan met haar huilbuien.

Krampjes zijn echt frustrerend en gehuil van een baby kan een mens echt horendol maken! Maar jullie kunnen niet meer doen door er te zijn op die momenten voor jullie kindje. Rons de 5 à 6 weken zijn de krampjes ook het ergste dacht ik. Dus hopelijk komt daar al snel beterschap in.

De mijne slaapt ook nog niet in zijn bedje maar vooral bij mij op de schoot en soms in het bedje beneden.
Als onze sticker (baby) alleen op ons wil zijn leg ik haar op haar buik in haar bed en ga ik er naast zitten. Dan heb ik mijn lijf weer even voor mijzelf en kan ik zonder een lamme arm de was opvouwen of boodschappen bestellen. Ze ligt nu ook op haar buik te slapen. Als wij slapen of we kunnen niet opletten dan ligt ze op haar rug.

Het ís ook veel geregel en leven volgens baby. Dat is vermoeiend. Bel alsjeblieft je huisarts Pinkie al is het maar om te overleggen. Je klinkt opgejut en gehaast. En als je man niet het type is om een half uur stil te zitten om een flesje te geven dan moet je misschien voor gesprekken over rust en een leeg hoofd met iemand anders praten dan met hem ;)
Over de opvang zou ik mij geen zorgen maken. Op ons oude kdv sjokte ze gerust de hele dag rond met een nieuw kindje in een draagzak. Vonden de leidsters zelfs wel makkelijk want dan hoefde ze die baby niet in de gaten te houden in een bedje. Ook hadden ze zo’n dure van €*** en een goedkoop model uit de jaren ‘90 waar baby’s enorm happy van werden :-D

Onze baby lijkt trouwens niet veel last te hebben van krampjes maar van maagzuur dat omhoog komt. Ze ruikt dan zuur uit haar mond en vindt het fijner om omhoog gehouden te worden. Herkennen jullie dit?

Wij zijn gister voor het eerst op stap geweest met zijn 4en en de auto :-| Wat een geklooi is dat zeg.. we zijn een uur bezig geweest om de hele bubs in de auto te krijgen met alle kleren, tas, wagen, etc. Ik hoop dat we hier handiger in worden.

Fijn dat het goed gaat met KFC haar naam en de borstvoeding Ellabowie. De Puckababy is nog aangekomen of heb je er thuis eentje kunnen kopen? Ik ben wel heel benieuwd naar de naam maar ik durf onze babynaam er niet voor te ‘ruilen’. Wij zijn dan best herkenbaar.

Ik zit de laatste week wel eens te denken dat ik graag met jullie zou appen in een groep ipv forummen. Dat is minder openbaar en ik hoef dan niet moeilijk te doen met namen/foto’s. Hebben jullie dat ook? Ik vond het eerst wel boeiend om bij andere topics mee te lezen enzo maar dat wordt steeds minder.
Ach Pinkie lieverd, het is ook allemaal niet niks! Het is al een super stap om aan te geven dat je misschien tegen een burn out aan zit. Ik zou ook de huisarts bellen al is het maar om even te overleggen :hug:
Hier slaapt de kleine overdag ook nog in de box, vind het ook makkelijker ivm troosten en toch om in de gaten te houden. Ik wil over een tijdje wel proberen hem in zijn bedje te leggen. De nachten hier gaan redelijk, hij komt meestal om 02.00 en dan rond 06.00 weer, hij meutert alleen wel na de voeding waarschijnlijk door krampjes.

Vandaag bij het consultatiebureau geweest en hij weegt bijna 4 kilo nu, mooi aangekomen dus :) hij doet het verder goed, we moeten alleen foto's maken van zijn heupjes om heupdysplasie uit te sluiten binnenkort. Ach dat kan ook nog wel erbij een ziekenhuisbezoek extra..

Ik denk dat ze bij de opvang wel maniertjes hebben en dat wel goedkomt trouwens. Hier heb ik de opvang af moeten zeggen, doordat ik nu ziek ben krijgen we geen toeslag, ze vinden dat het netwerk maar moet meehelpen.. :-|

Ik vind dat ook wel een leuk idee @DaSilva, als er meerdere dat willen :)
Dat zuur ruiken had mijn dochter, DaSilva. Zij had verborgen reflex.
Ze had ook vaak de hik, wou constant drinken, 'herkauwde', kuchte vaak en moest na het eten een tijd rechtop gehouden worden.

Hopelijk was jullie uitstapje toch ook een beetje leuk/ontspannen, ondanks het hele gedoe?

Ik zou geen probleem hebben met appen, het lijkt me leuk om wat persoonlijker te kunnen zijn en eens een babyfoto te kunnen delen enz.. :-D

Wij moeten binnenkort ook voor de heupecho, Molly. Hier doen ze dat standaard. Bij jullie ook? Of is er een indicatie dat er een probleem zou kunnen zijn?

Wat een rare/nare manier van denken trouwens, dat jullie nu geen gebruik meer kunnen maken van de opvang en de toeslag! Jullie kunnen dat nu toch extra goed gebruiken! o_o
Hoi allemaal,

Ik reageer later uitgebreider, maar wilde vast zeggen dat ik het heel leuk zou vinden om een app groep te beginnen. Makkelijker dan steeds op het forum. En je kunt meteen info uitwisselen en vragen aan elkaar stellen.
Ik zit ook nog steeds in de app groep met meiden met kindjes even oud als mijn zoontje. En dat is echt heel leuk!
Zo kunnen we ook onze namen en die van onze kinderen delen en foto's enzo.
Dus mochten jullie starten dan hoor ik het graag! :-)
Mij lijkt het ook leuk om mee te praten in een app groep! Ik reageer later wat meer :-)
Hier ook een heupecho bij 3 maanden. Mijn man heeft als baby een spreidbroek gehad. Ik dacht dat het bij dochter 1 moest omdat ze ook nog in stuit lag maar blijkbaar doen ze het dus voor de zekerheid om die rede ook bij dochter 2.

Het lijkt mij ook wel grappig, een appgroepje.
Wat leuk dat jullie zo blij reageren :) Hopelijk willen Birdist en Janna ook mee.

Als de deelnemers hun telefoonnummer naar mij willen PMen dan maak ik een groep aan.
Ik heb het als het goed is verstuurd DaSilva!
Molly & Ellebowie zijn binnen. Kan je nog eens een PB sturen IHG?
Nogmaals geprobeerd ☺️ hopelijk is het nu gelukt.
Ja deze keer wel :cheer2:
Ik heb je zojuist een bericht gestuurd dasilva.
Ik hoop dat hij is aangekomen
Pinkie81 schreef:
26-01-2021 11:32
Ik heb je zojuist een bericht gestuurd dasilva.
Ik hoop dat hij is aangekomen

Wil je het nogmaals proberen? Ik heb het niet ontvangen :-?
Nogmaals gedaan. Ik kreeg nu een melding bericht succesvol verzonden, dus ik neem aan dat hij het nu moet hebben gedaan😜

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven