Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
zondag 24 mei 2020 om 01:00
zondag 24 mei 2020 om 08:31
zondag 24 mei 2020 om 09:12
Leuke leeftijd he! Mijn zoontje praat steeds meer. Heeft ook een groot temperament, dus ik voorspel een: wat liieeeeefff een baby en je krijgt heel veel kusjes en dan het volgende moment: wat een rotkind, IK wil bij mama, dus ik duw die baby er maar af 
Die droom was echt heel naar. Ben bewust een uur wakker gebleven en andere dingen gelezen. Het was zó levendig. Maar ben gelukkig weer een stuk beter wakker geworden, misselijk en met vertrouwen. Dus ik bel de vk niet. Donderdag voelt nu prima
Die droom was echt heel naar. Ben bewust een uur wakker gebleven en andere dingen gelezen. Het was zó levendig. Maar ben gelukkig weer een stuk beter wakker geworden, misselijk en met vertrouwen. Dus ik bel de vk niet. Donderdag voelt nu prima
zondag 24 mei 2020 om 11:47
Mijn dochter is ook geboren tijdens een hittegolf, maar dan die van vorig jaar. 
Verschrikkelijk vond ik het, zo heet in het ziekenhuis. Dochter had al een iets moeilijkere start, de hitte hielp niet. Ik ben benieuwd of de winter beter zal bevallen.
Wat een enge droom! Ik kan goed geloven dat je er even niet goed van was Drijfzand. Gelukkig voel je je nu beter.
Daarnet kwaad geworden op mijn partner zonder een goede reden.
Ik had wat nood aan geruststelling, maar hij begon onmiddellijk met analyseren en praktische oplossingen zoeken. Soms is een "het komt allemaal wel goed" voldoende. Achteraf gezien was het wel niet iets om kwaad over te worden natuurlijk.
Verschrikkelijk vond ik het, zo heet in het ziekenhuis. Dochter had al een iets moeilijkere start, de hitte hielp niet. Ik ben benieuwd of de winter beter zal bevallen.
Wat een enge droom! Ik kan goed geloven dat je er even niet goed van was Drijfzand. Gelukkig voel je je nu beter.
Daarnet kwaad geworden op mijn partner zonder een goede reden.
Ik had wat nood aan geruststelling, maar hij begon onmiddellijk met analyseren en praktische oplossingen zoeken. Soms is een "het komt allemaal wel goed" voldoende. Achteraf gezien was het wel niet iets om kwaad over te worden natuurlijk.
zondag 24 mei 2020 om 13:47
Mijne ook uit die lange hittegolf, Janna, ikhaatgeduld en Drijfzand! Grappige en lieve leeftijd is het nu, al wil ik haar af en toe ook achter het behang plakken..
Onslow, jij ook ervaring met een hittegolf dus. Dan wordt dit andere koek, of een soort lentewinter als afgelopen jaar.
Drijfzand, nare droom dan, bah! Gelukkig nu weer wat beter!
En Onslow, ik val nu ook wel eens venijnig uit naar mijn partner. Het venijn is vaak te erg, maar soms heb ik wel ergens een punt, vind ik dan..
Misselijkheid was hier vanmorgen weg, en nu weer terug. Het maakt me wel onzeker zo, ben blij als de 10 weken of 12 weken voorbij zijn!
zondag 24 mei 2020 om 16:35
Birdist, ik snap je onzekerheid volkomen. Ik had voor vandaag een paar goede dagen, maar vandaag weer een stuk meer "nergens zin in" en meer misselijkheid dan gisteren. Aftellen richting juni gaat nu iig de goede kant op voor je!
OnSlow, hier ook soms heel fel richting mijn man hoor. Niet altijd even terecht. Kan gewoon weinig hebben soms. Mijn man kan ook zoiets zeggen als "ik weet niet wat ik voor je kan doen". Maar soms is een knuffel oid al voldoende eigenlijk.
Als iemand nog weer tips heeft qua eten hoor ik het graag. Wat valt bij jullie nu wel en niet goed?
Hier momenteel weer eens moe. Ik ben echt heel blij met kwaaltjes en vind het er tegelijkertijd zwaar mee worden. Kijk uit naar het tweede trimester.
OnSlow, hier ook soms heel fel richting mijn man hoor. Niet altijd even terecht. Kan gewoon weinig hebben soms. Mijn man kan ook zoiets zeggen als "ik weet niet wat ik voor je kan doen". Maar soms is een knuffel oid al voldoende eigenlijk.
Als iemand nog weer tips heeft qua eten hoor ik het graag. Wat valt bij jullie nu wel en niet goed?
Hier momenteel weer eens moe. Ik ben echt heel blij met kwaaltjes en vind het er tegelijkertijd zwaar mee worden. Kijk uit naar het tweede trimester.
maandag 25 mei 2020 om 15:26
@Drijfzand wat vervelend van die droom, soms lijkt het zo echt he dat je ff moet bijkomen. Gelukkig dat je je daarna wat beter voelde.
Hier gaat het wel als ik kleine beetjes eet maar het beroerde blijft. Ik moet zeggen dat ik toch echt heel blij ben als er wat weekjes voorbij zijn en het dan hopelijk wat beter gaat. Kan ook soms om niets janken, vreselijk zeg. Gelukkig ben ik dan wel alleen, ofja met mijn 2 lieve katten
Qua tips met eten heb ik er helaas weinig, iemand schreef hier een zachtgekookt eitje te missen, dat heb ik ook haha! Wel een hard gekookt geprobeerd en dat ging goed. Verder voornamelijk veel bouillon, waterijsjes en liga en soms een boterham.
Hoe is het verder met iedereen?
Hier gaat het wel als ik kleine beetjes eet maar het beroerde blijft. Ik moet zeggen dat ik toch echt heel blij ben als er wat weekjes voorbij zijn en het dan hopelijk wat beter gaat. Kan ook soms om niets janken, vreselijk zeg. Gelukkig ben ik dan wel alleen, ofja met mijn 2 lieve katten
Qua tips met eten heb ik er helaas weinig, iemand schreef hier een zachtgekookt eitje te missen, dat heb ik ook haha! Wel een hard gekookt geprobeerd en dat ging goed. Verder voornamelijk veel bouillon, waterijsjes en liga en soms een boterham.
Hoe is het verder met iedereen?
maandag 25 mei 2020 om 16:46
@Birdist: ja dat herken ik ook dat ik haar soms wel achter het behang wil plakken. Twee is nee is begonnen. Ze is erg temperamentvol en ondernemend. En tegelijkertijd kan ik haar wel 30x per dag opvreten omdat ze zo lief en grappig is
.
@Drijfzand: hier zijn tosti’s het nog helemaal. Maar ik kan inmiddels weer veel eten alleen heb ik wel duidelijke voorkeuren. Maakt me dan ook wel weer wat onzeker. Thee kan ik dan weer helemaal niet hebben.
@molly: dat zachtgekookt eitje mis ik ook wel hoor. Het is heel gek maar ik heb nu juist vreselijke zin in alles wat niet mag. Gerookte zalm, zachtgekookt ei, biefstuk, alles. Apart hoe dat allemaal werkt hè
@Drijfzand: hier zijn tosti’s het nog helemaal. Maar ik kan inmiddels weer veel eten alleen heb ik wel duidelijke voorkeuren. Maakt me dan ook wel weer wat onzeker. Thee kan ik dan weer helemaal niet hebben.
@molly: dat zachtgekookt eitje mis ik ook wel hoor. Het is heel gek maar ik heb nu juist vreselijke zin in alles wat niet mag. Gerookte zalm, zachtgekookt ei, biefstuk, alles. Apart hoe dat allemaal werkt hè
maandag 25 mei 2020 om 19:08
Haha, dat herken ik niet. Hou daar allemaal sowieso niet van 
Hier gaan broodjes gesmolten kaas uit de magnetron ook goed. Gewoon brood met kaas eerst ook, maar nu echt niet meer. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo van de kaas.
IHG, hopelijk gewoon dat het bij jou nu al stabiliseert/afneemt en donderdag mooie echo!
Hier gaan broodjes gesmolten kaas uit de magnetron ook goed. Gewoon brood met kaas eerst ook, maar nu echt niet meer. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo van de kaas.
IHG, hopelijk gewoon dat het bij jou nu al stabiliseert/afneemt en donderdag mooie echo!
maandag 25 mei 2020 om 19:31
Oooh, nou zachtgekookte eitjes op geroosterd brood eet ik wel hoor! Niet alleen is de kans op besmetting met salmonella heel erg klein, als je er al vatbaar voor bent (zit eerder op de eischaal, dus die en je handen goed wassen heeft meer nut), het is ook niet schadelijk voor je kindje. Je wilt t alsnog niet natuurlijk, want dan zit je zelf 2 dagen op de plee, maar ik vind het persoonlijk het minieme risico waard een keer per week
.
Kaas heeft bij mij in een keer afgedaan, ik kan het niet luchten of zien. Sushi daarentegen.. maar dat komt wel weer in januari! Grappig om ieders voorkeuren en afkeuren te lezen.
Molly, nog een paar weken geduld en lekker huilen bij je katten, dat vinden ze vast niet erg
Kaas heeft bij mij in een keer afgedaan, ik kan het niet luchten of zien. Sushi daarentegen.. maar dat komt wel weer in januari! Grappig om ieders voorkeuren en afkeuren te lezen.
Molly, nog een paar weken geduld en lekker huilen bij je katten, dat vinden ze vast niet erg
maandag 25 mei 2020 om 19:58
Dat hoop ik ook Drijfzand. De misselijkheid is er nog wel hoor, maar het is gewoon beter te doen dan eerst.
Hoe doe je dat dan, brood met kaas in de magnetron? Wordt dat niet een spons?
Oh ja DaSilva carpaccio! Dat zou ik ook wel lusten nu!
Klopt Birdist, het risico is klein. Maar door mijn verleden ben ik wat panisch met eten tijdens de zwangerschap. Niet dat het daardoor misgegaan is, maar toch.
Hoe doe je dat dan, brood met kaas in de magnetron? Wordt dat niet een spons?
Oh ja DaSilva carpaccio! Dat zou ik ook wel lusten nu!
Klopt Birdist, het risico is klein. Maar door mijn verleden ben ik wat panisch met eten tijdens de zwangerschap. Niet dat het daardoor misgegaan is, maar toch.
maandag 25 mei 2020 om 22:06
Drijfzand_ schreef: ↑25-05-2020 21:16IHG, je moet het inderdaad niet te lang erin doen, maar met 20 seconden is precies de kaas gesmolten. Dan kan ik het goed hebbenEierkoeken ook nog steeds en lange vingers. Niet uit de magnetron
![]()
dinsdag 26 mei 2020 om 09:36
Goedemorgen iedereen!!
De misselijkheid en het flauw voelen is bij mij heel wisselend. Het ene moment is alles goed en dan plots slaat het extra hard toe.
Wel ben ik in een hele goede stemming vandaag.
Heeft vast met het goede weer te maken.
Hier gaan noodles en fruit vlot naar binnen. Nog altijd heel veel zin in koffie en die sushi klinkt ook wel goed!
Ik heb ook heel veel zin in noordzeesalade, maar ik vind niet wat er precies inzit. Er staat enkel op 30% vis, maar wat voor vis, geen idee. Dus ik blijf er maar af. En gisteren had ik heel veel zin in ijscrème, maar vandaag moet ik er zelfs niet aan denken!
De misselijkheid en het flauw voelen is bij mij heel wisselend. Het ene moment is alles goed en dan plots slaat het extra hard toe.
Hier gaan noodles en fruit vlot naar binnen. Nog altijd heel veel zin in koffie en die sushi klinkt ook wel goed!
dinsdag 26 mei 2020 om 09:39
Wij hebben dus echt alles al in huis voor baby nummer 3. Alleen als het een meisje is heb ik goede redenen om meer te kopen
Maakt het nu wel jammer eigenlijk, want omdat we niets hoeven kopen, blijft het zo abstract.
Kinderwagen, cosleeper, draagzak en draagdoek, box, kruiken, we hebben bijna niets nodig. En we gaan ook nog eens geen kinderkamer inrichten, omdat kindje toch eerste tijd bij ons op de kamer slaapt (oudste heeft 2 jaar bij ons op de kamer geslapen en jongste ruim een jaar) en we eigenlijk nog niet weten hoe we daarna de kamers willen inrichten. Mogelijk gaan man en ik uiteindelijk op zolder slapen en baby 3 in onze kamer, of een andere constructie.
Hebben jullie al iets gekocht?
Kinderwagen, cosleeper, draagzak en draagdoek, box, kruiken, we hebben bijna niets nodig. En we gaan ook nog eens geen kinderkamer inrichten, omdat kindje toch eerste tijd bij ons op de kamer slaapt (oudste heeft 2 jaar bij ons op de kamer geslapen en jongste ruim een jaar) en we eigenlijk nog niet weten hoe we daarna de kamers willen inrichten. Mogelijk gaan man en ik uiteindelijk op zolder slapen en baby 3 in onze kamer, of een andere constructie.
Hebben jullie al iets gekocht?
dinsdag 26 mei 2020 om 09:42
Onslow, mijn bericht kruiste precies die van jou
Fijn dat je je zo goed voelt! Ik had gisteren zo'n dag. Toch fijn om te lezen dat de misselijkheid bij jou ook wisselt.
Noordzeesalade is vast iets Vlaams? Ik ken het niet. Maar ben ook niet zo dol op vis
Ik heb soms echt zin in een milkshake. En hoewel dat volgens mij op zich mag, durf ik het toch niet aan. Net als IHG ben ik een beetje panisch met eten tijdens de zwangerschap. Komt doordat ik bij jongste met 20 weken een stuk vlees gegeten had dat niet helemaal gaar bleek te zijn. Toen maakte ik er een studie toxoplasmose van en werd er enigszins smetvrezerig van.
Noordzeesalade is vast iets Vlaams? Ik ken het niet. Maar ben ook niet zo dol op vis
Ik heb soms echt zin in een milkshake. En hoewel dat volgens mij op zich mag, durf ik het toch niet aan. Net als IHG ben ik een beetje panisch met eten tijdens de zwangerschap. Komt doordat ik bij jongste met 20 weken een stuk vlees gegeten had dat niet helemaal gaar bleek te zijn. Toen maakte ik er een studie toxoplasmose van en werd er enigszins smetvrezerig van.
dinsdag 26 mei 2020 om 09:47
Voor deze baby heb ik nog niets gekocht. Maar vorige week is wel alles geleverd voor mijn dochter haar kamer. Zij slaapt momenteel ook nog bij ons, maar ik zou haar graag laten wennen aan haar eigen kamer vooraleer de baby er is. Mijn vriend moet nog een paar zaken afwerken en er moet nog geverfd worden en dan kan ik gaan inrichten!
Ik ben wel aan het twijfelen om een wiegje te kopen voor beneden. Mijn dochter sliep, toen ze heel klein was, in een park. Maar dat neemt zoveel plaats in.
Een tweede autostoel hebben we ook nog nodig, maar de rest hebben we eigenlijk wel. Een kruik hebben we nooit gebruik.
Edit: Noordzeesalade is waarschijnlijk inderdaad iets Vlaams. Zoals krabsalade, maar met vis.
Ik ben wel aan het twijfelen om een wiegje te kopen voor beneden. Mijn dochter sliep, toen ze heel klein was, in een park. Maar dat neemt zoveel plaats in.
Een tweede autostoel hebben we ook nog nodig, maar de rest hebben we eigenlijk wel. Een kruik hebben we nooit gebruik.
Edit: Noordzeesalade is waarschijnlijk inderdaad iets Vlaams. Zoals krabsalade, maar met vis.
dinsdag 26 mei 2020 om 09:51
Hee wat leuk Onslow. Ik vergeet telkens dat jouw dochter nog zo klein is! Nog geen jaar toch? Toch leuk om met haar kamertje aan de slag te gaan
Wij zijn vorig jaar verhuisd en toen hebben we ook voor beide jongens een mooie kamer gemaakt. Moet nog steeds wat meer aan gebeuren, maar man en ik zijn daarin nogal goede uitstellers 
Wieg voor beneden heb ik inderdaad ook bij beide gedaan. Vind het fijn om de baby bij me in de buurt te hebben. Nou sliep mijn jongste daar alleen in de kraamweek in en de rest van mijn verlof alleen op mij, maar ik heb weer goede hoop voor de derde
Weet alleen dan weer niet of dat met twee jongens in huis handig is.
Wieg voor beneden heb ik inderdaad ook bij beide gedaan. Vind het fijn om de baby bij me in de buurt te hebben. Nou sliep mijn jongste daar alleen in de kraamweek in en de rest van mijn verlof alleen op mij, maar ik heb weer goede hoop voor de derde
dinsdag 26 mei 2020 om 09:59
Ja, ze is nu 11 maanden.
Hier gebeurt alles ook op een nogal traag tempo. Nu heb ik wel nog iets om naar uit te kijken, dus ik vind het niet erg.
Het is inderdaad fijn hé, om zo een kleintje dicht bij je te houden. Ik denk dat, moest hij/zij al onmiddellijk boven slapen ik voortdurend zou gaan kijken of alles nog in orde is.
Bedoel je dat het niet zo handig is met twee jongens door de drukte/lawaai?
Hier gebeurt alles ook op een nogal traag tempo. Nu heb ik wel nog iets om naar uit te kijken, dus ik vind het niet erg.
Het is inderdaad fijn hé, om zo een kleintje dicht bij je te houden. Ik denk dat, moest hij/zij al onmiddellijk boven slapen ik voortdurend zou gaan kijken of alles nog in orde is.
Bedoel je dat het niet zo handig is met twee jongens door de drukte/lawaai?
dinsdag 26 mei 2020 om 19:27
Wat hebben jullie allemaal jonge kindjes
Onze eerste is ook in een hittegolf geboren maar wel een paar jaar eerder. Ik vond het prima want de helft van de hittegolf zaten we nog in een koel ziekenhuis en daarna kon de baby lekker in een rompertje zonder allemaal pakjes.
Maar een winterbaby lijkt mij ook wel leuk. Niemand verwacht dat je buiten komt en alle dekentjes, slaapzakjes enzo komen wel van pas
Ik heb nóg niks gekocht. Maar wel al een hele lijst met wat er wel kan komen. Van de eerste hebben we niet veel over omdat we klein woonde en veel kleertjes en spullen mij toch tegenvielen. Nu weet ik beter wat ik wil hebben. Van kleertjes heb ik alleen de bijna niet gedragen pakjes en kwaliteit zoals Petit Bateau bewaard. Dus ik kan straks shoppen!
Een Noordzeesalade
Ik word al een beetje misselijk bij het woord. De magnetrontostie ook. Maar ik ben normaal al niet zo’n koude vis fan. Ik let ook erg op wat ik eet hoor. Bij de miskraam had ik mij voorgenomen om niet zo strikt te zijn met eten en het kan daar niet aan gelegen hebben want ik had een leeg vruchtzakje maar het blijft in mijn hoofd zitten
Dus dan maar weer strikt.
Vanmorgen had ik een helder rode veeg vers bloed en vanmiddag weer. Ik kon wel door de grond zakken. De tweede keer moest ik ook echt even terug op het toilet gaan zitten omdat ik verdrietig werd. Ik vervloekte mijzelf dat ik mij op de baby ging verheugen en dan dit.
Maar toen ik nog eens veegde vond ik de plek van het bloed raar. Dus ik pak een spiegeltje en zit er een wondje van een ontstoken haarzakje ofzo net achter de ingang/uitgang
Ik ben mij echt rotgeschrokken voor niks.
Maar een winterbaby lijkt mij ook wel leuk. Niemand verwacht dat je buiten komt en alle dekentjes, slaapzakjes enzo komen wel van pas
Ik heb nóg niks gekocht. Maar wel al een hele lijst met wat er wel kan komen. Van de eerste hebben we niet veel over omdat we klein woonde en veel kleertjes en spullen mij toch tegenvielen. Nu weet ik beter wat ik wil hebben. Van kleertjes heb ik alleen de bijna niet gedragen pakjes en kwaliteit zoals Petit Bateau bewaard. Dus ik kan straks shoppen!
Een Noordzeesalade
Vanmorgen had ik een helder rode veeg vers bloed en vanmiddag weer. Ik kon wel door de grond zakken. De tweede keer moest ik ook echt even terug op het toilet gaan zitten omdat ik verdrietig werd. Ik vervloekte mijzelf dat ik mij op de baby ging verheugen en dan dit.
Maar toen ik nog eens veegde vond ik de plek van het bloed raar. Dus ik pak een spiegeltje en zit er een wondje van een ontstoken haarzakje ofzo net achter de ingang/uitgang