Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even snel.

Welkom Frederika! Zo dat is wel heftig idd, zo vroeg al bevallen. Gelukkig n gezonde zoon. Logisch dat je nu extra gecheckt wordt.

Veel plezier morgen Navy! Echt een heel kindje om te bekijken :-)
Navy, eindelijk morgen een echo!

Frederieke, leuk dat je mee komt schrijven! Je hebt al heel wat meegemaakt qua zwangerschap etc. Goed en fijn dat je veel controles hebt (denk ik?)
En jammer dat jouw ervaring over de echo’s zo zijn bij de gyn. Ik hoor alleen maar verhalen dat het veel beter/ duidelijker is. We zullen het zien donderdag.

Jammer dat er mensen zijn die zo ontzettend misselijk zijn. Hopelijk knappen jullie snel op!

Nel: geniet van je vakantie!

Met paardrijden heb ik geen ervaring.
Navy hoe is het gegaan?
Meiden, we hebben een super mooie echo gehad vanochtend! :flirting:

Een paar dagen minder ver dan gedacht, maar geeft niks want het bewoog zelfs al een beetje, zo lief!
28 februari uitgerekend.
Yes, wat leuk!
Gefeliciteerd! Wat leuk Navy!
O wat fijn navy-blue!! Gefeliciteerd :heart:
Gefeliciteerd Navy! Eindelijk iedereen een echo gehad!

Sorry voor de afwezigheid dames, maar ben van de week weer begonnen met werken en we zijn druk bezig in het nieuwe huis. Ik ben super moe en kan nu natuurlijk ook niet smiddags nog even liggen zoals ik wel deed dus heb eigenlijk geen puf gehad om te reageren. Ik ga proberen later nog even uitgebreider te reageren nu weer even uitpuffen op de bank na een lange dag klussen!
Super fijn, navy!

Joh, ideetje, geen probleem. We horen je later wel weer. 😘

Mintel, jij blijft gewoon hier hoor!
Je hoeft echt geen sorry te zeggen Ideetje. Hoe is het op je werk?

Ik was vanmorgen nog een uurtje gaan sporten, in de hoop dat ik daar een beetje energie van zou krijgen. Nou, niet dus. Heb de hele dag een beetje op de bank gelegen en was echt zo moe dat ik niet eens meer kon slapen.

Gaan jullie gedurende de totale zwangerschap vitaminen slikken?
En eten jullie deze ook echt bij de maaltijd? Ik doe dat niet, want ik weet dat ik het dan vergeet.
Ik neem ze gewoon voor het slapen.

Bedankt miss Bean ;)
vitaminen https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/te- ... j-kinderen

Ik ben gestopt met zwangerschapsvitaminen. Ik wil wel doorgaan met d en b12. Maar b12 moet ik nog overleggen. D moest ik de vorige zwangerschap slikken, dus dat zal nu ook wel het geval zijn.

Ik wist niet dat de zwangerschapsvitaminen bij de maaltijd moesten. Ik heb ze een aantal keer nuchter genomen en toen ging ik meteen braken. Maar ik heb het nooit bij een maaltijd genonen. Meestal 's avonds.

Energie Ik ben op advies van de arts gestart met een laag-koolhydraten-dieet. Ik heb daardoor veel meer energie. Ik had laatst mn treatday en dat voelde ik meteen. Maar als je het niet nodig hebt zal het niet verstandig zijn. Denk ik. Maar als je veel snoept ofzo, zou je daarop kunnen letten:). Verder hoort moeheid er ook een beetje bij helaas.
Ha ideetje, fijn om van je te horen. Logisch dat je zo uitgeput bent. Alleen schrijven als je daar puf voor hebt hoor.

Vervelend van de moeheid Mintel. Met foliumzuur ga ik stoppen, maar gewoon omdat het niet meer nodig is. Niet om dat artikeltje hierboven. Ze schrijven zelf ook dat het maar 1 onderzoek is en een advies wordt op basis van heel veel (goede) onderzoeken opgesteld. Multivitaminen neem ik alleen mee op vakantie straks. Omdat ik dan waarschijnlijk wat minder gezond zal eten ;)

Ik heb gister mijn ouders en mijn broer gebeld om het nieuws te delen. Ze zijn allemaal op vakantie en ik kan geen drie weken wachten. Mijn moeder gilde het uit zo blij was ze, haha. En mijn nichtje van 5 vroeg of de baby nu al in de buik zit :rolling:

Vandaag gaan we naar mijn schoonfamilie . Ik vind het zo leukom te vertellen. Oh ja, en ik kijk steeds naar de echo foto's :love:
Welkom Frederika! Hopelijk blijft dit kleintje een stuk langer zitten!

Mintel, blijf jij maar lekker hier ;)

Mijn buik is overigens al wel gegroeid. Ik ben altijd slank/smal geweest en ben nu, zeker aan het einde van de avond echt opgeblazen. Maar sinds een week sta ik smorgens ook al op met een buikje. Is allemaal wel mini, net alsof ik te veel gegeten heb, maar voor mij toch echt een verschil.

Ik neem mijn zwangerschapsvitamines nog steeds in. Ik ben ermee begonnen op aanraden van de ha, want was altijd goed zei hij. Dinsdag ga ik effe vragen aan de gyn of ik ze verder neem of moet stoppen. Ik heb de link niet gelezen, maar lijkt me niet dat wat extra vitamines kwaad kunnen.
Ik neem ze ‘s avonds bij de maaltijd in, ‘s morgens was wat te zwaar voor m’n maag.

Navy
Proficiat met de echo! Ik tel af tot onze afspraak!

Ideetje
Rustig aan hoor, jij hebt het zo te horen druk genoeg ;)
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Flamingo, morgen weer een echo!
Veel plezier :-D
Mijn buik is sinds gisteren wat gegroeid. We hebben direct maar een buikfoto gemaakt :)

Ik slaap zó slecht vanwege de zere borsten. Ben een buikslaper, maar dat kan dus echt niet vanwege de pijn. Ik draag ook al een sport bh als ik slaap, want anders is het helemaal niet te doen. Denk dat ik wel 2 cups ben gegroeid nu. :-o
Flamingo veel plezier vandaag! Een echo blijft toch ook altijd wel spannend, vind ik. Ik mag donderdag alweer, maar ben nu al een beetje zenuwachtig.
Pfoe! Een hele middag gestresst, had er buikpijn van.
Gelukkig hebben we een goed bewegend scampi’tje gezien met een kloppend hartje, twee hersenhelften, prima gegroeid. Gek wat je allemaal kan zien bij een kleintje van nog geen 7cm!

Ik ben opgelucht en klaar voor onze vakantie! ;)
Weer een goed bericht, gefeliciteerd Flamingo!
Was dit nou de termijnecho? Hoeveel echo's zijn standaard in België?
Ik vind 7 cm al heel wat, haha.
Fijne vakantie!

Mintel, jij nog twee nachtjes. Ik was ook heeeel zenuwachtig van te voren.
Al twee cupmaten gegroeid?! Dat klinkt behoorlijk ongemakkelijk. Vervelend dat je er niet goed van kan slapen.

Ik heb morgenmiddag de intake bij de verloskundige. Ik hoop dat ze naar het hartje wil luisteren, maar volgens mij kan dat nog niet met 11 weken...?
Gefeliciteerd flamingo! Bijzonder hoor nog zo klein en al zoveel informatie.

Navy ik heb overmorgen ook weer een afspraak bij de verlos en vraag me hetzelfde af als jij. Meestal doen ze dat na 12 weken volgens mij, maar zou me zo goed uitkomen als ze donderdag het wil proberen en we horen een goede hartslag. Vrijdag is zoon jarig en zondag is het feest. Dan kunnen we hem voor de visite komt uitleggen wat er allemaal aan de hand is. Maandag hebben we termijnecho.
Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou is morgen!
Hier trouwens verder erg druk. Zoon slaapt al 3 weken weer erg slecht dus iedereen is moe. Druk aan de voorbereidingen voor zijn verjaardag. Ik vind het best slopend dat niet slapen en die misselijkheid, maar arme ziel doet het niet expres.
Wat Fijn Flamingo dat alles goed was met je scampi! Ik vond het ineens wel hard gaan qua groei haha. Het lijkt ineens ergens op.

Sterkte Sprak met alle drukte en voorbereidingen. Hopelijk kun je het zondag aan hem uitleggen. Wellicht gaat dat een hoop schelen!

Succes met de intake Navy!

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor de bloedafname van de NIPT. Fingers crossed nu even. Hopelijk geen gekkigheid :-)
Mintel, vervelend dat je borsten zo'n zeer doen. Hopelijk wordt t snel minder. Bij mij gaat t op en af hoe zet ze doen. Maar ik kan gelukkig nog wel op mn buik slapen. Bij mijn eerste zwangerschap ook lang op mijn buik kunnen blijven slapen.

Goed nieuws Flamingo. Fijne vakantie!

Hoe voel je je Sparks. 3 jaar alweer. Mijne wordt over n maand 2, vind ik echt n dingetje.

Flow, ik heb ook net geprikt. Gaat t bij jou ook naar het Erasmus?

Hier was de echo vanmorgen goed. Ben lekker vooruit gezet. Datum is nu 22-02!
Fijn dat jouw echo ook goed was Miss_Bean! Bij mij gaat het naar het VU.
Inderdaad Flow, ineens echt een baby maar dan in mini versie :’)
Hier ook gisteren geprikt voor NIPT. Hopelijk alles in orde.

Navy
De vorige echo was de termijnecho, toen is bepaald hoeveel weken ik was en uitgerekende datum vast gelegd.
Ik ga via de gyn in het ziekenhuis (is wel doorsnee hier, dus niet om een speciale reden) en krijg elke maand een echo.
Fijn Miss Bean! Lijkt me alleen maar fijn, zo vooruit gezet worden ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven