Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend flow succes!

Precies wat jullie zeggen denk ik ook. Anderzijds is hij nu juist bezig met de waaromvraag. Ik wil ook niet dat hij een hekel aan de baby krijgt. Ik heb hem nog niks vertelt. Behalve dat het helpt als ik hem zie en dat ik me van zijn knuffels fijner voel...en dat ik zeker weet dat het over gaat.
Ach Sparks, wat vervelend dat je zo ziek bent. En zo sneu voor je zoontje.
Heb je wel al medicatie? (ik ben dat ff kwijt)

Succes met de echo's vandaag, Mintel en Flow.

https://echopraktijkdelinde.nl/ Ik ben hier geweest voor mijn pret/extra echo. Een 'ben ik wel of niet' echo. Voor mij ook wat uit de buurt, maar door de vakantie periode zit alles zo vol.
Wij hebben de echo en intake gehad!

De kleine lag er echt perfect voor. Alles was heel goed te zien. Armpjes, beentjes, vingers, ruggengraat, ribben, neusje, kaaklijn, hersens en uiteraard het hartje :heart:

Ook hebben we het hartje voor het eerst gehoord. Heel bijzonder en wat gaat dat snel!

VK zei dat we eigenlijk al best wel wat controlepunten voor de 20 weken echo konden afstrepen! Super fijn!

23 augustus staat de volgende echo. Een pretecho voor de geslachtsbepaling. Ze had nu al een vermoeden en heeft dat met ons gedeeld. Heel erg benieuwd of dat het om echt gaat worden!

27 september hebben we de 20 weken echo. 😊
Woehoe, altijd fijn zulke berichten! Hoe ver ben je nu flow, 11 weken? Wat bijzonder dat er al zoveel te zien is.
Wil je het vermoeden met ons delen of hou je het liever voor je? ;-)

Mintel, hoe is het met jou?

Spark, ik denk dat je nu goed hebt gereageerd door het nog niet te vertellen maar hem wel gerust te stellen. Maar ja als hij erg overstuur blijft kan ik me voorstellen dat je het toch wil delen met hem. Lastig hoor, en heel vervelend dat je je zo rot voelt.
Ik ben 12 weken + 2 dagen. Uitgerekende datum is 11 februari geworden.

Ze vermoedde een jongetje 😊 Ben heel benieuwd!
Flow, wat een fijn nieuws!

Mijn echo was ook helemaal goed! We konden de baby zelfs al zien bewegen, heel leuk.

De verloskundige had trouwens geen idee waar het bloed vandaan zou zijn gekomen. Ze heeft alles nagekeken.

Ik heb 9 augustus een afspraak bij de gynaecoloog vanwege mijn gezondheid. Ik heb epilepsie en gebruik medicijnen, dus dat is wel spannend. Ik ben al jaren aanvalsvrij, maar de trigger is te weinig rust en stress, dus ik doe lekker rustig aan.
Gefeliciteerd met de goede echo Mintel!
Spannend inderdaad met je gezondheid. Word je dan helemaal overgedragen aan de gynaecoloog? Of weet je dat nog niet?
Wat fijn Mintel! Ook een goede echo. Leuk om te zien he? Dat bewegen :-)
Groot gelijk dat je rustig aan doet. Succes bij de Gynaecoloog binnenkort.
Fijn Mintel! Wat is nu je geschatte uitgerekende datum?

Ook fijn voor jou FLow, weer een goede echo.
12+2 klinkt dan nu zoveel verder dan 10+3 haha, maar uiteindelijk is het een verschil van niks natuurlijk. :whoops:
haha nee! Misschien blijft die van mij wel 2 weken langer zitten en komt die van jou vroeg.... You never know!
Flow en Mintel, wat een goed nieuws!

Nog een klein weekje en dan mogen wij ook eindelijk weer naar ons kleintje kijken.
Morgen haal ik de magische kaap van 12 weken, maar zou toch ook graag medische bevestiging krijgen dat alles goed gaat. Ik merk dat ik deze week wel vaker aan denk “wat als er iets mis is?”, een beetje angst voor de nipt toch. Positief denken.
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Uitgerekende datum blijft 7 maart, dus eigenlijk moet ik dit topic verlaten ;)

Ik weet niet of ik word overgedragen aan de gyn. Ik hoop het niet, want er kleeft naast 1 voordeel ( de baby vaak en duidelijk zien ) alleen maar nadelen aan. Het lijkt me erg klinisch allemaal en daar hou ik niet zo van.

Flamingo, 12 week alweer! De tijd gaat best snel he. Iedereen zegt ook dat je ervan moet genieten, maar waarvan weet / snap ik nu nog niet zo goed, want het voelt voor mij alsof er niks aan de hand is. Misschien komt het straks, als de buik groeit. Zijn jullie buiken al gegroeid?
mintel88 wijzigde dit bericht op 03-08-2018 23:56
0.09% gewijzigd
haha ik het datzelfde gevoel hoor Mintel... Ik (en mn vriend ook) zijn ook zeer nuchter van onszelf. Dus ik denk dat die roze wolk zich bij ons niet zal laten zien haha. Wij zijn meer praktisch en van het Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg :-P

Mijn buik groeit nog niet. Baby daarentegen groeit gestaag door haha. 6,2 cm was ie.
Zijn er hier trouwens nog meer meiden die ook aan paardrijden doen?
Hallo, kan ik mag nog meeschrijven? Ik ben 11+2 weken zwanger en uitgerekend 19-2. Als alles goed gaat is dit mn 2e kindje. Mijn zoontje is ook van februari en hij zal dan net 2 geworden zijn.
Frederika welkom!

Hier heel lief met paarden maar ik rij niet. Vriendinnen van mij wel, met kinderen ook. Was je benieuwd hoe dat gaat als je zwanger bent?

Ik heb al de hele tijd zo'n zin in hollandse garnaaltjes. Ik zou zo een bakje leeg kunnen prikken. Das raar want verder heb ik nul trek...ik kom er nou alleen niet helemaal uit of die dingen nou wel of niet mogen?

Verder was ik benieuwd of iemand al een hartje met doppler heeft gehoord bij verlos zo rond de 11 weken? Ik heb donderdag een afspraak met de verlos maar maandag erop pas een echo. Dacht als ik nou een hartje hoor vertel ik het aan zoon. Die kan het dan vertellen op zijn verjaardag. En anders word het de maandag erna helaas en moeten we nog maar even wachten.
Dankjewel:)

Vk/gyn Mijn ervaring is precies omgekeerd @mintel. De echoapparaten zijn kutter dan bij de vk. Maar verder is het hetzelfde. Ligt natuurlijk wel aan je ziekenhuis. Ik heb wel al heel veel echos gehad. 13 augustus staat de 8e gepland. Ik kom bij de gyn vanwege vroeggeboorte van mn eerste kindje.

Buik ik heb nog geen buikje, helaas.

Angst Ik ben ook best bang voor de uitslag van de nipt. Vorige keer slecht uitslag combinatietest gehad en toen heel lang moeten wachten op de uitslag n de nipt. Maarja heel rationeel is het niet. Dus ik probeer ook positief te zijn @flamingo.

Zwangerschapsmisselijkheid ik zit in de zw omdat ik hierdoor niet kan werken. Hebben anderen hier ook last van?
Welkom Frederika, en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Heftig dat je zoontje te vroeg geboren is, met hoeveel weken zwangerschap was dat?
Je schrijft dat de vorige keer de uitslag van de combinatietest niet goed was, was de nipt wel goed?
Vervelend dat je je zo misselijk voelt en zelfs niet kan werken. Ik heb me nog geen moment misselijk gevoeld, gelukkig.

Morgen heb ik de allereerste echo, eindelijk! Ik heb echt een beetje meer bevestiging nodig, want hier ook nog geen buikje en voel me eigenlijk helemaal niet zwanger.
Dus ik begrijp precies wat je bedoelt Mintel, ik vraag me soms af of ik wel zwanger ben :)
Flow, paardrijden doe ik niet. Geen idee hoe lang je dat nog kan blijven doen.

Spark, volgens mij kan je Hollandse garnaaltjes eten. Ik eet ze bijna nooit, maar dat is toch gekookt? Het gaat vooral om rauwe vis en roofvissen.
Ik heb gelezen dat je het hartje zou kunnen horen met een doppler, maar dat het met die termijn nog lastig is en daarom liever niet doen.

Ideetje, hoe is je nieuwe werk?
Welkom Frederika! En inderdaad gefeliciteerd!
Misselijkheid heb ik ook amper last van gelukkig. Wat vervelend dat je uitslag van de combi test vorige keer niet goed was. Snap je zenuwen inderdaad!

Navy: Veel succes en plezier morgen tijdens de eerste echo! Die bevestiging van het zien van je kindje is inderdaad wel erg fijn!

Ik ga gewoon door met paardrijden tot het niet meer gaat. Merk nu al dat ik veel minder fut heb om echt fanatiek te trainen, dus de wedstrijden heb ik al afgezegd. Maar ontspannen ritjes buiten ga ik lekker blijven doen. Heerlijk ter ontspanning juist!
Frederika ik ben op dit moment ook ziek thuis. Werk wanneer ik kan maar sinds deze week kom ik niet vooruit. Gelukkig ging dat de vorige keer bij mij vanaf 14 weken beter.

Ik ben ook benieuwd naar je verhaal! Snap je spanning helemaal.

Lekker blijven rijden Flow. Je voelt wel wanneer het niet meer gaat. Misschien weet je verloskundige hier meer over?
Navy superspannend! Geen kwalen of geen buikje zegt niks! Ik zal voor je duimen... de kans dat alles in orde is is groter dan dat er iets mis is. Hou je daar aan vast!
Flow, wat fijn dat de echo goed was! Bijzonder om het hartje te horen. En ook al over de magische grens heen. Heerlijk!
Hier geen paardrijder. Ik kom regelmatig op een manege, maar niet voor mijn lol haha. Van een afstand vind ik paarden prachtig, maar dichtbij vind ik ze toch wel erg hoog en een beetje eng haha. Kennis van mij heeft ook nog lang doorgereden. Volgens mij is dat geen probleem. Je merkt vanzelf wel wanneer je het niet meer prettig vindt.

Navy, bijna je echo! Het lange wachten wordt eindelijk beloond. Ik duim voor je dat alles goed is! Het niet zwanger voelen is heel herkenbaar hoor. Zegt volgens mij helemaal niets. Ik hoor gelukkig in mijn omgeving steeds vaker dat er veel mensen zijn zonder kwaaltjes. Dat vond ik wel geruststellend, omdat ik zelf ook zo weinig last heb.

Frederika, welkom en gefeliciteerd. Wat vervelend dat je niet kan werken. Hopelijk wordt het snel beter met de kwaaltjes.

Mintel, wat fijn dat je een goede echo had! Het lijkt me een geruststelling dat je door de gyn goed in de gaten wordt gehouden mbt je epilepsie. Rustig aan blijven doen en voldoende ontspannen! Direct een goed excuus om de minder leuke klusjes uit handen te geven ;-)

Flamingo, 12 weken, wauw wat gaat het hard! Fijn dat je op de magische grens zit. Geniet er van!

Spark, wat vervelend dat je ziek bent. Hopelijk knap je snel op. Doe 't rustig aan!

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Ik heb een fijne verjaardag gehad. Vanavond op vakantie. Erg veel zin in. Lekker even niets. En dan na de vakantie gelukkig snel een echo. Ik ben onderhand wel weer toe aan een bevestiging dat alles goed is. Nog 3 weekjes afwachten.
Ik zal de komende 2 weken denk ik een stuk minder reageren ivm het op reis zijn en geen laptop mee hebben. Ik lees alles wel mee en denk aan jullie! Hopelijk hebben we allemaal goede weken en voor degenen die echo's hebben mooie kloppende hartjes en beweeglijk baby's!
Oh Nel jij kan dat reageren zoveel beter dan ik 😂 Ik heb onderhand pen en papier nodig om te onthouden want ik allemaal tegen wie wil zeggen. 🙈

Hele fijne vakantie!
Navy heel veel succes morgen. Ik kan me goed voorstellen dat het onwerkelijk voelt als je je kleintje nog niet gezien hebt. Ik hoop dat het goed zit. Ik wist overigens niet dat vk ook op zaterdag spreekuur hadden.

Sparkandshine wat fijn dat je nog weet met hoeveel weken je beter voelde. Ik weet dat niet meer.

Nelveerkamp fijne vakantie

De nipt bij mijn zoontje was destijds goed. Er was iets mis gegaan daar waardoor ik pas na 5 weken de uitslag kreeg.

Mijn zoontje is geboren met 28+3 weken na spontaan gebroken vliezen zonder bekende oorzaak bij 27+6. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar het was een hele spannende tijd, vooral in het begin. Maar nu dus veel extra controles en dergelijke om te voorkomen dat het weer gebeurd.
Gelukkig dat het is goed gekomen Frederika, 28 weken is echt vroeg zeg. Gelukkig wordt het nu goed in de gaten gehouden.

De echo wordt morgen door een echoscopiste gedaan. Woensdag heb ik de intake bij de verloskundige. Gelukkig heb ik morgen vroeg een afspraak en hoef ik niet de hele dag te wachten.

Fijne vakantie Nel, geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven