Uitgerekend eind februari begin maart

22-06-2020 13:22 368 berichten
Wie vindt het leuk om alles wat bij onze (nu nog prille) zwangerschap hoort te delen? :) ❤️

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:

Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb

NaamLft#kind UD Geslacht
Numberonejasmin 31 2e 18 feb meisje
pampusgras12 30 2e 24 feb jongen
Frigga 29 2e 26 feb verrassing
Pimpelmusje 32 2e 27 feb meisje
GreenBean 35 1e 27 feb meisje
Artemiz 26 1e 1 mrt ...
Sterrenmunt--- 28 2e 1 mrt verrassing
Helmgras 31 3e 2 mrt meisje
Bankkussen 27 1e 2 mrt meisje
Zebrastrepen 36 2e 5 mrt ...
. . . . ......
Ambracia :redrose:
Cakejes :redrose:
Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes
anoniem_637a886e2b1aa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:56
68.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, dit krijgen we er nou van, dat gebedel om symptomen hier! 🤣 Ineens slaat het genadeloos toe 🙈

Gefeliciteerd met je nieuwe huis Frigga! Moet er veel aan gebeuren? succes in elk geval, pittige combi zo!
Alle reacties Link kopieren
:rofl: hier is sinds een uur de misselijkheid toegeslagen. Was net een spelletje aan het spelen op de Nintendo switch maar heb moeten stoppen omdat ik zo misselijk werd van die beelden😂

Wel fijn dat veel van jullie afleiding hebben doordat jullie al een kind hebben. Lijkt me heerlijk!
Haha zitten we dan maar mooi te kijken met onze misselijkheid. Sterkte meiden 😉. Hopelijk blijft het bij een misselijk gevoel.

Bankkussen, het voordeel van een kind is veel afleiding. Maar het nadeel is geen rust als je je niet goed voelt. Zo mooi en bewust als jij je zwangerschap nu beleeft wordt het niet bij een tweede denk ik. Alleen al omdat je veel spullen al hebt en niet die eindeloze baby shop sessies hebt. Dat vond ik heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is echt groot verschil. De eerste en tweede zwangerschap! Gelukkig goet mijn eerste nog een middagdutje. Deze doe ik in het weekend lekker mee.

Die eindeloze shopsessies, ik hoop maar op het andere geslacht. Anders hoeft er echt bijna niks te komen.
Numberonejasmin schreef:
04-07-2020 08:02

Die eindeloze shopsessies, ik hoop maar op het andere geslacht. Anders hoeft er echt bijna niks te komen.
:rofl:
Haha ja, voor het shoppen zou het leuk zijn. Verder geen voorkeur. Een zusje voor mijn dochter lijkt me fantastisch maar een zoon zou ook geweldig zijn zodat je beide hebt. Hier komt (zoals we er nu in staan) geen derde dus dat maakt me extra nieuwsgierig. We willen het dan ook weten bij de 20 weken echo. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen voorkeur. Man wil het geslacht graag weten, mij maakt het niet veel uit. Als alles goed gaat wordt het dan een pretecho (doen ze dat alweer?) rond de 16 weken.
Ook al veel in huis voor een kleintje. Maar ongeacht het geslacht wordt er toch wel (een beetje) geshopt hoor :-)
Wij willen het geslacht wel weten inderdaad. Bij de andere twee ook gedaan en toch wel heel leuk gevonden.

Hier heb ik vanmorgen nog twee testen gekocht. Niet omdat ik het niet vertrouw (de kwaaltjes zeggen wel genoeg), maar meer omdat ik denk dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn en ik daarom nog een laatste keer wilde testen. Ben normaal best nuchter, dus herken dit bijna niet van mezelf... :wtf:
De test was overigens echt een knaller, maar goed wat wil je ook met bijna 6 weken! :facepalm:

Houden jullie trouwens een 9 maanden dagboek o.i.d. bij? En zo ja, welke hebben jullie? Ik ben op zoek naar 1, maar dan wel 1 die ook leuk is voor een 2e of 3e kindje.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het waarschijnlijk ook wel weten! Bij dochter getwijfeld, maar toch gedaan. Vooral mijn man wil het graag weten, het lijkt me ook wel heel bijzonder om het te ontdekken bij de bevalling. Maar is nu niet zo praktisch, aangezien we niet echt neutrale babykleding hebben 😉 Inderdaad, qua shoppen zou een jongetje leuk zijn! :mrgreen:

Helmgras, ik heb niet zo’n invuldagboek, maar een gewoon notitieboekje. Met dochter ook gedaan, links heb ik kaartjes en fotootjes van de echo geplakt, en van mijn buik, foto van de test, etc, en dan rechts steeds een stukje. Nu weer begonnen op dezelfde manier. Nu testen van sensitest, die passen er mooi in, lekker plat :lol: Fijn dat het zulke mooie testen waren! 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Ik de k dat wij met 16 weken ook wel een pretecho willen. We hebben nu een prachtige dochter. Uiteraard is gezond natuurlijk het aller belangrijkste.

Mijn moeder heeft een 9 maandenboek gegeven met de tekst: " wel wat meer inschrijven als ik bij mijn tweede he". Ik ben de 2e en er staat 5 zinnen in mijn 9 maandenboek.

Maandag komt mvm bij mij. Krijg ik ast ook nog een test terwijl we het hartje al hebben gezien! Bewaar hem wel voor een vriendin die ook graag zwanger wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het geslacht niet weten, veel te leuk om daar bij de geboorte mee verrast te worden. Lijkt me niks om van tevoren al te weten "Pietje komt waarschijnlijk komende week" i.p.v. "de baby komt." Neemt toch iets van de magie weg.
Ik heb geen negen maanden dagboek. Straks wel een jaarboek als de baby er is en daar schrijf ik dan een pagina in over de zwangerschap (aan het eind van de zwangerschap hoe ik uitkijk naar ons kleine baby’tje) en later over de bevalling. Zo heb ik het bij de eerste ook gedaan. Vind het wel erg leuk een negen maanden dagboek, alleen daar heb ik de tijd/geduld/discipline niet voor.
Artemiz schreef:
04-07-2020 22:34
Wij willen het geslacht niet weten, veel te leuk om daar bij de geboorte mee verrast te worden. Lijkt me niks om van tevoren al te weten "Pietje komt waarschijnlijk komende week" i.p.v. "de baby komt." Neemt toch iets van de magie weg.
Grappig dat jij dat zo ervaart, ik had bij mijn eerste twee zwangerschappen juist compleet het tegenovergestelde. Voordat ik het geslacht wist had er net zo goed een geit in mijn buik kunnen groeien, pas toen ik het geslacht wist en we concreet konden gaan nadenken over namen etc werd het voor mij echt een kindje, daarvoor was het veel te onwerkelijk allemaal. Nu bij de derde maakt het me niet meer zoveel uit maar mijn man wil het graag weten en op zich is het ook wel praktisch met dingetjes kopen enzo om het te weten.
Pampusgras12 schreef:
05-07-2020 06:30
Ik heb geen negen maanden dagboek. Straks wel een jaarboek als de baby er is en daar schrijf ik dan een pagina in over de zwangerschap (aan het eind van de zwangerschap hoe ik uitkijk naar ons kleine baby’tje) en later over de bevalling. Zo heb ik het bij de eerste ook gedaan. Vind het wel erg leuk een negen maanden dagboek, alleen daar heb ik de tijd/geduld/discipline niet voor.
Het is helaas ook niks voor mij... al denk ik dat het voor de kinderen wel echt leuk is voor later maar toch vrees ik dat het me dit keer weer niet gaat lukken :)
Alle reacties Link kopieren
Artemiz schreef:
04-07-2020 22:34
Wij willen het geslacht niet weten, veel te leuk om daar bij de geboorte mee verrast te worden. Lijkt me niks om van tevoren al te weten "Pietje komt waarschijnlijk komende week" i.p.v. "de baby komt." Neemt toch iets van de magie weg.
Dat gevoel had ik bij onze eerste ook. Man wou het echter wel heel graag weten. Uiteindelijk gaven vrienden aan dat het wanneer je het ook weet, het moment is altijd een verrassing. Wij hebben toen met 16 weken een pretecho laten doen voor het geslacht. Achteraf toch heel erg blij mee. Doelgericht spulletjes aanschaffen, naam uitzoeken. De bevalling op zich vond ik al meer magie, spannend en intensief genoeg. Daar hoeft voor mij het niet weten van het geslacht bij. Ook deze keer willen wij het toch weten.
Maar snap je hele goed hoor
ambracia schreef:
05-07-2020 09:57
Grappig dat jij dat zo ervaart, ik had bij mijn eerste twee zwangerschappen juist compleet het tegenovergestelde. Voordat ik het geslacht wist had er net zo goed een geit in mijn buik kunnen groeien, pas toen ik het geslacht wist en we concreet konden gaan nadenken over namen etc werd het voor mij echt een kindje, daarvoor was het veel te onwerkelijk allemaal. Nu bij de derde maakt het me niet meer zoveel uit maar mijn man wil het graag weten en op zich is het ook wel praktisch met dingetjes kopen enzo om het te weten.

Een geit hahahahaha! Ik proef hier een gelijk gestemde in lompe humor 😂.
Pampusgras12 schreef:
05-07-2020 12:38
Een geit hahahahaha! Ik proef hier een gelijk gestemde in lompe humor 😂.
hahahaha. Goed om te horen dat ik niet de enige ben. We moeten wel een beetje blijven lachen natuurlijk.

Ik heb vanavond de intake bij de vk. Super snel! Echo volgende week donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Haha een geit! Snap ik ook wel weer 😂.

Ik heb net een vroege echo gehad bij de gynaecoloog waar ik toevallig vandaag een afspraak had staan om de resultaten van mijn tests ivm miskramen te bespreken (die waren allemaal goed). Echo zag er goed uit, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Helaas nog geen hartactiviteit gezien, daarvoor mag ik over een week terugkomen. Fingers crossed.
Artemiz schreef:
06-07-2020 12:38
Haha een geit! Snap ik ook wel weer 😂.

Ik heb net een vroege echo gehad bij de gynaecoloog waar ik toevallig vandaag een afspraak had staan om de resultaten van mijn tests ivm miskramen te bespreken (die waren allemaal goed). Echo zag er goed uit, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Helaas nog geen hartactiviteit gezien, daarvoor mag ik over een week terugkomen. Fingers crossed.
Oeh spannend! Fijn dat het er goed uit zag en je al zo snel terug mag komen. Hopelijk volgende week idd een hartje te zien. Ik heb mijn eerste echo ook bij precies 7 weken, vind het ook wat snel maar goed wie weet is er wat te zien.
Alle reacties Link kopieren
Artemiz wat fijn dat de echo er goed uit zag!!

Ambracia met 7 weken zouden ze echt wel een hartje moeten kunnen zien hoor :)
Fijn dat de echo er goed uit zag Artemiz!

En wat mag jij ook al snel voor een echo Ambracia. Ik vind het echt stom dat ik nog ruim 4 weken moet wachten...

Hier de hele dag al zo'n vaag misselijk gevoel, heel irritant. Ik heb gelukkig wel zin in eten, maar dat helpt verder weinig...
En moest net na het niezen echt mijn gezicht in de plooi houden voor mijn collega's om niets te laten merk van mijn bandenpijn. Auw!
Alle reacties Link kopieren
Artemiz schreef:
06-07-2020 12:38
Haha een geit! Snap ik ook wel weer 😂.

Ik heb net een vroege echo gehad bij de gynaecoloog waar ik toevallig vandaag een afspraak had staan om de resultaten van mijn tests ivm miskramen te bespreken (die waren allemaal goed). Echo zag er goed uit, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Helaas nog geen hartactiviteit gezien, daarvoor mag ik over een week terugkomen. Fingers crossed.
Wat fijn! Dan zouden ze volgende week wel wat moeten zien.
Fijn dat je al een echo gehad hebt en het er goed uit zag Artemis. Bij mijn eerste ook al vroeg een echo gehad, iets later dan 6 weken, en ook pas een heeeel licht kloppend hartje toen dus dat je nu nog niets zag is wel normaal denk ik.
Kun je wat meer vertellen over je miskramen? Wat verdrietig dat je dat hebt moeten doormaken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het er goed uit zag Artemiz! Natuurlijk had je graag een hartje zien kloppen, maar het is nog heel vroeg... Gelukkig volgende week al weer even kijken! Fijn ook dat dat uitslagen verder goed waren.

Jij moet inderdaad nog lang wachten, Pampusgras! Woon je niet in NL?

Hoe was jouw intake, Ambracia? Inderdaad snel al!

Bij mijn eerste had ik de echo ook echt vroeg, toen was het best een beetje spannend, want ze konden eerst geen hartje vinden. Dat vond ik toen heel naar, dus nu expres op een termijn dat ik zeker weet dat er een hartje te zien moet zijn.

Hier behoorlijk misselijk, gister echt een slechte dag. Man heeft dochter maar meegenomen naar het bos, ik na eerste keer overgeven maar in bed gedoken... Vandaag gelukkig een stuk beter! Weet van vorige zwangerschap dat het het beste gaat bij veel slaap, ben nog niet eens vreselijk moe, maar ga dus maar vroeg naar bed. Geeft wel wat vertrouwen dat ik me nu echt duidelijk zwanger voel ;) :lol:
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmusje met hoeveel weken had je die echo dat er nog geen hartje te zien was? Wel fijn dat je misselijk bent! Zou me ook vertrouwen geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven