Uitgerekend eind februari begin maart

22-06-2020 13:22 368 berichten
Wie vindt het leuk om alles wat bij onze (nu nog prille) zwangerschap hoort te delen? :) ❤️

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:

Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb

NaamLft#kind UD Geslacht
Numberonejasmin 31 2e 18 feb meisje
pampusgras12 30 2e 24 feb jongen
Frigga 29 2e 26 feb verrassing
Pimpelmusje 32 2e 27 feb meisje
GreenBean 35 1e 27 feb meisje
Artemiz 26 1e 1 mrt ...
Sterrenmunt--- 28 2e 1 mrt verrassing
Helmgras 31 3e 2 mrt meisje
Bankkussen 27 1e 2 mrt meisje
Zebrastrepen 36 2e 5 mrt ...
. . . . ......
Ambracia :redrose:
Cakejes :redrose:
Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes
anoniem_637a886e2b1aa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:56
68.39% gewijzigd
Nee woon niet in het buitenland, oeps zie dat ik 20 aug ingevuld heb maar dat moet 20 juli zijn. Nog twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Zucht, ik ben weer even uit het veld geslagen. De praktijk die ik had uitgekozen heeft onze nieuwe woonplaats toch niet in het werkgebied. Dus van de week maar weer opnieuw gaan googlen. Er is keuze genoeg, maar ik vind t toch lastig hoor. Onze vorige verloskundige (eenmanspraktijk) hier was echt niet goed en daar hadden ik en mijn man beiden geen klik mee, dus we vinden t eigenlijk best wel weer heel spannend, zo'n medische band met iemand aangaan.
Alle reacties Link kopieren
Artemiz, wat fijn dat de eerste echo goed was! Ik stuur positieve energie voor een mooi kloppend hartje volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Bankkussen: was toen 7+2 of +3, was uiteindelijk wel goed hoor, bleek eerst een stagiaire te hebben (wel bijna afgestudeerd), maar die moest dus supervisor roepen (duurde natuurlijk een poosje...), die ging eerst ook weer uitwendig kijken, niets, toen inwendig wel gelukkig, maar toen waren we echt een half uur verder ofzo... geen leuke ervaring.

Ah gelukkig, Pampusgras! Ik dacht, je woont ergens waar ze alleen termijnecho doen. Gelukkig wel al over twee weken dus :)

Lastig Frigga! Afspreken met jezelf dat als het bij intake niet klikt, dat je dan toch nog een andere uitkiest? Hopelijk vind je iets wat goed bij jullie past! 🍀
pimpelmusje schreef:
06-07-2020 20:08

Ah gelukkig, Pampusgras! Ik dacht, je woont ergens waar ze alleen termijnecho doen. Gelukkig wel al over twee weken dus :)
Blijkbaar kan dat dus ook gewoon in NL, want hier alleen termijnecho dus...
Klopt, herinner me nog van mijn vorige zwangerschapsgroepje dat het per verloskundige praktijk anders is. Ik kom uit het zuiden van NL en hier met 8-12-20 weken een echo en dan later in de zwangerschap weer groei echo’s.
Bij mijn vorige praktijk deden ze ook alleen termijnecho's en 20 weken echo's. Geen vitaliteitsecho of liggingsecho of iets. Vind het wel fijn dat ze dat bij mijn huidige praktijk wel doen. Intake ging prima, duurde niet zo lang, wat info gehad maar ook niet teveel omdat ze ervan uit ging dat ik het meeste al wist :)

pimpelmus, je bent al aan het overgeven dus, wat vervelend... heb je bij je vorige zwangerschap nog pilletjes van de huisarts gebruikt? Ik heb dat toen wel gedaan en dat hielp aardig goed. Ik had gehoopt dat ik ze dit keer niet nodig zou hebben maar ben eigenlijk behoorlijk misselijk nu. Ook heel moe, hoop dat ik morgen wat fitter wakker word. Goede tip iig om zoveel mogelijk te slapen.

Lastig frigga van die verloskundige... gewoon maar een andere proberen dan zou ik zeggen. Uiteindelijk ligt het er toch vooral aan of je een beetje een klik hebt of niet en dat weet je helaas niet van tevoren hoe goed je je ook verdiept.

Gaan jullie nog op vakantie deze zomer of geen plannen? Wij zitten dus helaas wel aan de schoolvakanties gebonden en ik vind het lastig. We gaan altijd kamperen maar ik zie het niet echt voor me dat ik in een tent moet gaan liggen als ik misselijk ben, dat lijkt me echt verre van ideaal. Maar de hele zomer thuis kijk ik ook niet echt naar uit dus ik heb voorgesteld een appartementje of iets dergelijks te huren maar heb mijn man nog niet kunnen overtuigen :)
Alle reacties Link kopieren
frigga hoe komt het dat je niet tevreden was met je eerste vk?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede echo numberonejasmin! Het eerste hartje in de tabel!

Succes vandaag cakejes!

Fijn dat het er goed uitzag op de echo artemiz, volgende week hopelijk ook een mooi kloppend hartje.

Wat vervelend dat je al zo misselijk bent pimpelmusje. Gemberthee schijnt bij sommigen te helpen. Was je de vorige zwangerschap ook veel misselijk?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis frigga. Moet er nog veel gebeuren voordat jullie gaan verhuizen? Jammer dat de vk die je had uitgekozen toch niet kan.

ambracia hoe was de intake? Inderdaad wat vroeg die echo, maar het hartje zou dan zeker al moeten kloppen.

greenbean dat klinkt als een behoorlijk onzeker traject. Ik hoop dat alles zo lang mogelijk goed zal gaan met voedselopname en groei van de baby. Zo te horen worden jullie goed in de gaten gehouden!

Hier is de vermoeidheid ook toegeslagen. Verder weinig kwaaltjes op zere borsten na. Een 9maandendagboek heb ik niet bijgehouden, ik ben daar echt heel slecht in..... borstvoeding kwam slecht op gang bij zoon, ben na 2 weken livevoeden, kolven en bijvoeden gestopt. Zou het nu wel graag weer proberen, maar als het niet goed wil lukken stop ik ook meteen weer.

Ik heb eindelijk ook een afspraak na anderhalve week bellen, terugbellen navragen en toch weer een nieuwe verwijzing. Vrijdag 17 juli een echo. Ook vrij vroeg, ik zou dan 7 of 7,5 week zijn. De week erop kon niet, en later vinden ze geen goed idee ivm medicijnen.

sterrenmunt-- heb jij nu ook een afspraak kunnen maken voor echo/intake?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel een beetje aangepast, zodat de afspraken wat beter zichtbaar zijn. Als iemand het vervelend vindt, dan zet ik alles weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Frigga Vervelend zeg van die verloskundigenpraktijk. Maar je moet er wel een goed gevoel bij hebben en ze kunnen vertrouwen.
Zebrastrepen Fijn dat je de 17de een echo hebt, dat is volgende week al :)

Ook hier de vorige keer geen negen maanden dagboek bij gehouden. Heb wel een boek van het eerste levensjaar, maar ook deze is amper ingevuld :-$ . Ik ben hier zo slecht in....Denkt dus niet dat ik dit deze keer wel ga doen.

Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Ze dacht eerst dat ik al 7-7,5 weken was. Er was wel een dooierzak en een stipje te zien, maar (nog) geen hartactie. Bij narekenen ben ik ws 6.1 weken. Het zou dus nog kunnen. Moet volgende week weerkomen en dan opnieuw echo. Het kan dus nog twee kanten op, of er klopt volgende week een hartje of het is toch een vroege miskraam. Maar ik moest mij niet direct veel zorgen maken, wat ik dus toch weer doe :bonk: . Ik wist natuurlijk dat dit risico erin zat, maar toch.
Vandaag in elk geval een betere dag. Niet zo vermoeid als de afgelopen twee dagen gelukkig. Verder last van de banden en mijn bekken (helaas).

Sorry als ik niet op iedereen reageer. Zoals al vaker gezegd is dit erg lastig via de telefoon
Cakejes: Fijn dat er al een stipje te zien was. Met 6 weken niet gek dat er nog geen hartactie was, maar snap dat je dat wel hoopte 😘. Nog even geduld.

Zebrastrepen: bedankt voor het aanpassen van de tabel. En fijn dat je een afspraak gemaakt hebt. 17 juli is al bijna!

Ambracia, wij gaan wel een weekje weg deze zomer. Gewoon in NL i.p.v. buitenland. Hopelijk is de misselijkheid dan weg want vind dit zware dagen zo. Maar snap dat je twijfelt. Misschien in het najaar een weekje naar de zon als het met Corona rustig is? Daar hopen wij stiekem op.
Alle reacties Link kopieren
Blugh ik lees wel mee, maar nauwelijks energie om te reageren. Zo moe!!!

Haha Pimpelmusje, zou best kunnen. We bellen elkaar ook regelmatig op exact hetzelfde moment :p Ik denk dat ik weet waarom ze het vroeg; ze vertelde dat ze een paar dagen ervoor hoorde dat een nichtje ook zwanger is dus ik denk dat ze daarom even extra alert was ofzo. Geloof wel dat ik haar overtuigd heb dat het niet zo is, dus we houden het nog mooi even stil :hyper:
Wel grappig dat je nu weer op hetzelfde moment misselijk bent, toch een soort van bevestiging.
Wow wat goed van de borstvoeding Helmgras. Ik heb het bij dochter geprobeerd maar ik had niet genoeg melk. Na 3 weken was ze nog niet op gewicht en viel ze juist weer af. Vond het afschuwelijk toen, maar heb het tot een week of 6 volgehouden terwijl ik er bijna aan onderdoor ging. Wilde zo graag het beste voor haar doen, het voelde echt als falen. Ik zou het nu wel weer willen proberen, maar kan er niet meer zo kapot aan gaan. Ik had bij de 1e wel een 9 maanden boek, maar ben niet goed in het bijhouden. Twijfel nog ik er nu ook 1 moet kopen. ‘Voelt’ wel zo eerlijk..
Super fijn numberonejasmin!!! Haha ik voel dit keer mijn borsten ook niet, bij de eerste wel extreem! Grappig, hoor wel mee die dat bij de 2e helemaal niet hebben. Haha wij willen het geslacht niet weten, dus ben bang dat ik idd niet veel hoef te kopen. Hoewel de baby wel in een ander seizoen geboren wordt dus wie weet....

Cakejes wat vervelend dat je daar een beetje onzeker over bent. Maar als je 1 maart uitgerekend bent (net als ik) dan klopt die 6+1 wel toch? Denk dat voor die termijn dat een prima beeld is hoor! Hopelijk volgende week bevestiging!

GreenBean: nee heb geen moeite met die flessen hoor. Alleen ’s nachts doe ik het niet haha. Wat heerlijk een weekje vrij! Hopelijk niet te veel last van kwaaltjes.

Frigga: vervelend, sterkte met je misselijkheid en klussen en alles! Wat vervelend dat je nog geen fijne praktijk hebt gevonden zeg. Kun je evt. de huisarts vragen om een goede in de buurt?

Bankkussen: Ben je nog erg misselijk? Ergens wel fijn dat het je iets meer gerust stelt dat je zwanger bent :bonk:

Artemiz: ik zie dat ook zo, vond het fantastisch om pas bij de geboorte van dochter achter het geslacht te komen. Als zei mijn gevoel heel sterk dat het een meisje was, dus het voelde meer als een bevestiging. Maar ik snap ook heel goed hoe anderen het wel graag willen weten tijdens de zwangerschap want ik heb toen ik zwanger was wel vaak het gevoel gehad dat het onwerkelijk was, en dat het weten van het geslacht het misschien ‘echter’ zou maken.
Fijn van je eerste goede echo, hopelijk volgende week een mooi kloppend hartje!

Ambracia: nog maar een weekje tot je echo, spannend!

Hier dus echt moe, maar het wisselt wel een beetje van dag tot dag. Ook zo nu en dan misselijk. Het ene moment voel ik me goed, andere moment helemaal niet. Ben bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet misselijk geweest dus het is wel een beetje nieuw voor me. Heb ook nog geen afspraak met de gynaecoloog. Mijn arts zou contact opnemen zodat hij me kan doorverwijzen maar dus nog niks gehoord. We wachten 'rustig' af...
Wat spannend met de echo Cakejes! Maar zo te horen zag het er goed uit voor deze termijn, dus probeer er op te vertrouwen dat je bij de volgende echo het hartje zal zien kloppen.

Frigga wat balen dat je nog geen verloskundige hebt gevonden. Je kunt altijd switchen hè, dus misschien ergens aanmelden en dan de intake afwachten? Bij mijn 1e zwangerschap zat ik bij een grote praktijk en heb ik niet alle verloskundigen gezien voor mijn bevalling. Uiteindelijk ook een onbekende bij de bevalling gehad. Bij de 2e naar een wat kleinere praktijk gegaan en daar kende ik iedereen ten minste. Natuurlijk dan ook wel voorkeur, maar uiteindelijk deed degene die ik vooraf het minst graag wilde de bevalling en had het achteraf niet anders gewild. Ze deed het zo fijn! Ik wil er maar mee zeggen dat het altijd anders loopt dan je van te voren denkt/wilt. Laat onverlet dat het overall wel goed moet voelen natuurlijk!

sterrenmunt wat fijn dat je tijdens je eerste zwangerschap helemaal niet misselijk bent geweest, maar kan me voorstellen dat het nu wel even schakelen is dan. Hopelijk krijg je ook snel bericht van de gyn

Hier ook echt moe en veel misselijk. Het irritante is dat de misselijkheid eigenlijk de hele dag aanhoudt. Wel met vlagen erger of minder erg, maar overall constant aanwezig. 'S avonds wordt het ook vaak erger. Ik vind ook dat misselijkheid niet went, het blijft een rotgevoel. Kan me niet herinneren dat ik het bij mijn vorige zwangerschappen ook zo had. En in mijn beleving hielp eten dan ook vaak, maar dat doet nu weinig...
Af en toe wordt de misselijkheid afgewisseld met trek in de gekste dingen, maar als ik dan iets wil eten (geef niet altijd toe aan de cravings) dan heb ik toch niet echt trek. Blijft een bijzonder fenomeen, zwanger zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat geinig hè, dat we hier dan eerst schreven dat we echt neeeergens last van hebben, en dat dat dan nu de meesten toch wel behoorlijk merken dat er wat aan de hand is! Inderdaad wat je zegt, Helmgras, het blijf een heel bijzonder fenomeen. Ik vind het ook lastig uitleggen aan mijn man hoe het nou voelt. Hier gaat de misselijkheid wel echt beter als ik vroeg naar bed ga, dus ik lig iedere dag 21.00 max 21.30 in bed en slaap dan dus ook echt o_o Ongelofelijk toch?

Hopelijk een mooie echo volgende week, Cakejes! Klinkt goed toch? Ik snap dat je graag een hartje had gezien, maarja...als het echt nog pril is, dan kan dat prima kloppen natuurlijk! Lathyrusjes, ik zie bij jou een echo gepland staan vandaag! Hoe was het?

Ik vind het best pittig, met een dreumes die ook steeds rondloopt (en vroeg wakker is!). Maar als ik overdag dan even op de bank ligt en zij bij me komt en zegt: "mamaaaa, tuuuuuusje!" (kusje) dan smelt ik toch ook echt en kan ik niet wachten tot de tweede er is :flirting: ook al zal dat ook pittig zijn denk ik!

Succes allemaal!! Deze periode is niet het leukste, maar hopelijk worden we allemaal binnenkort beloond met mooie echo's en daarna met prachtige buiken, gezellige schopjes en uiteindelijk een gezond kindje!
Alle reacties Link kopieren
Dames even advies nodig: net gebeld door de arts dat ik eindelijk een doorverwijzing heb naar de gynaecoloog. Maar hij zei erbij dat ik binnen een paar weken een oproep kan verwachten. Ik wil zelf graag een echo rond 8 wkn (ben maandag 7wk) ivm mogelijk vroeg moeten vertellen op werk ivm werkzaamheden, en dan wil ik eerst 'bewijs' dat het goed lijkt.
Zouden jullie dan zelf naar gynaecologie bellen om een afspraak proberen te krijgen? Ik sta ook ingeschreven bij de vlos voor na de bevalling, misschien kan ik het daar ook proberen? En als niks lukt betaal ik het gewoon zelf bij een echobureau natuurlijk, maar dat lijkt me niet perse nodig.
Wat zouden jullie doen? :confused:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf even bellen met gynaecologie Sterrenmunt. Als de verwijzing al is doorgestuurd kan je mogelijk zelf al een afspraak maken voor 8 weken. Als dat niet lukt kan je alsnog via de vk, maar wel prettig als alles bij gyn kan en in je dossier staat lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je twee (of evt drie) mooie opties hebt, Sterrenmunt! Ik zou het geloof ik eerst bij de VK proberen, denk dat je daar de grootste kans hebt dat je even tussendoor kan komen. Over het algemeen zijn ze daar denk ik iets flexibeler dan bij een "log" ziekenhuis denk ik. En als dat niet kan, ziekenhuis proberen en als laatste optie een echobureau? Hopelijk lukt het!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Het is gelukt!
Ik heb de 22 een afspraak bij de gyn, ben dan 8+2. Bedenk me nu dat ik niet heb gevraagd of ik dan ook een echo krijg.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me wel toch sterrenmunt? Wat zou je er anders moeten doen 😄
Alle reacties Link kopieren
Haha ja toch. Voor alleen een praatje hoef ik geen afspraak :lol:
Heeft iedereen een goed weekend gehad? Hoe staat het met de kwaaltjes? Hier alles in orde. Was vandaag wel erg moe en een beetje gammel. Maar ik merk dat het me goed doet als ik in de middag even ga liggen dus als dat kan, dan doe ik dat!
Ambracia, fijn dat je de mogelijkheid hebt om in de middag even te gaan liggen. Dat kan je dan net weer even opladen.

Mijn weekend was toch niet zo fijn als anders. Misselijkheid is de gehele dag aanwezig. Geen eetlust maar tegelijkertijd veel honger. Ben moe, slaap slecht en merk dat de hormonen met me spelen. Een down en negatief gevoel. Ik hoop dat het snel weer normaal wordt want dit is niet zo fijn. Maar het is voor een heel goed doel, dat probeer ik me iedere dag voor te houden. Ik kan niet wachten tot we een weekje of 5-6 verder zijn.

Hoop dat jullie verder een fijn zonnig weekend gehad hebben 🙏.
Alle reacties Link kopieren
Ambracia heerlijk als je 's middags even kan liggen!

Pampusgras jammer dat je niet echt van je weekend hebt kunnen genieten. Herkenbaar dat je geen eetlust hebt, maar wel veel honger. Het is inderdaad voor een goed doel!

Ik voelde me dit weekend eigenlijk wel weer goed, maar sinds vanmorgen weer belabberd. Niet echt fijn werken zo. Zal het toch te maken hebben met de hoeveelheid slaap en rustig aan doen? Op een werkdag sta je toch de hele tijd ''aan''
Alle reacties Link kopieren
Sterrenmunt, fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken. Ze gaan ongetwijfeld wel even binnen kijken hoor :)

Pampusgras, vervelend dat je zo'n last hebt van misselijkheid. Overheersend kan dat zijn hè? Hopelijk wordt dat binnenkort een beetje beter. Vaak kleine beetjes eten werkt hier het beste...

Ambracia, fijn om even uit te rusten tussendoor. Helpt hier ook!

Bankkussen, gek dat het zo wisselend kan zijn hè, qua kwaaltjes... Hier eigenlijk een aantal prima dagen achter de rug, en dat maakt me dan ook wel weer een beetje ongerust af en toe... Vorige week zo mega misselijk en zelfs overgeven, nu eigenlijk een weekend waarin ik me redelijk normaal voelde. Nog 1 weekje afwachten voor de echo, hopelijk is het dan allemaal goed!

Er waren twee mensen die binnenkort nog een keer echo hadden dacht ik hè? Cakejes en...? Veel succes alvast :)

Fijne nieuwe week meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven