Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd HP :cheer2:
Super!!
:applause:
Alle reacties Link kopieren
Proficiat hip !
Alles goed met jou en dochter?
En bevallen op de uitgerekende datum dus???
Alle reacties Link kopieren
Hiep hiep hoera! Gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet van deze bijzondere tijd :-)

Hoe gaat het met de andere babies? En de andere zwangeren?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Geboren op de uitgerekende datum inderdaad, dus ze is nu al lekker punctueel :).

Het gaat echt heel goed met haar na de misselijkheid van de eerste 24 uur. De borstvoeding was echt gelijk goed op gang en ze drinkt goed, dus dat is super fijn. Wel gebroken nachten door het voeden, maar tussen de voedingen door kunnen we wel een aantal uren slapen. We mogen echt niet klagen dus!

Zitten gaat bij mij nog niet zo lekker door de hechtingen en mijn nog altijd pijnlijke stuitje, maar verder voel ik me prima. De ergste stuwing is nu hopelijk weg en heb al een kolf aangeschaft om de druk eraf te kunnen halen, dus dat biedt hopelijk ook verlichting te komende dagen :).

Ben benieuwd wanneer we de volgende baby mogen verwelkomen hier. Wie van jullie is er nu aan de beurt?
Alle reacties Link kopieren
Ook een zware bevalling gehad hop?
Wat fijn dat je kleine dame het zo goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat!
En die hechtingen zijn vervelend... ik heb bij de eerste best een tijdje paracetamol geslikt.

Hier is het met 40+5 nog rustig...
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
27-06-2020 20:45
Ook een zware bevalling gehad hop?
Wat fijn dat je kleine dame het zo goed doet.
Vooral een lange bevalling. De ontsluiting vorderde niet echt in het ziekenhuis en heb in totaal ruim 2 uur geperst. De gynaecoloog stond al klaar met de vacuümpomp en toen kwam ze gelukkig toch nog uit zichzelf :). Hoe gaat het herstel bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ohh gelukkig was de vacuümpomp toch niet nodig Hoppipolla!

Ons dochtertje is drie dagen geleden geboren. Wat ging het snel! Rond 22u begonnen de weeën en om 3 uur was ze er. Er was geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan, toen de verloskundige binnen kwam bleek ik al bijna volledige ontsluiting te hebben. Gelukkig gaat het hartstikke goed met ons 😁
Alle reacties Link kopieren
Hoppípolla schreef:
02-07-2020 16:03
Vooral een lange bevalling. De ontsluiting vorderde niet echt in het ziekenhuis en heb in totaal ruim 2 uur geperst. De gynaecoloog stond al klaar met de vacuümpomp en toen kwam ze gelukkig toch nog uit zichzelf :). Hoe gaat het herstel bij jou?
Hier ook 2 uur geperst maar wel de held rataplan: vacuümpomp + inknippen + een klein scheurtje.
Het herstel stelde dan op de trekkende hechtingen na helemaal niets voor alleen nu wel een dikke blaasontsteking.
Nog nooit eerder gehad maar jeetje dat is echt heel vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Farah86 schreef:
02-07-2020 16:51
Ohh gelukkig was de vacuümpomp toch niet nodig Hoppipolla!

Ons dochtertje is drie dagen geleden geboren. Wat ging het snel! Rond 22u begonnen de weeën en om 3 uur was ze er. Er was geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan, toen de verloskundige binnen kwam bleek ik al bijna volledige ontsluiting te hebben. Gelukkig gaat het hartstikke goed met ons 😁
O wauw dat is ineens snel gegaan!
Alles goed met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Heftig Drominique! En vervelend die blaasontsteking. Gelukkig gaat je herstel verder goed. Hoe gaat t met de baby?

Met ons gaat het super. De baby is over het algemeen erg tevreden en ze zit na 3 dagen al boven haar geboortegewicht. En ik voel me gelukkig ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Farah!

Hier is onze kleine man morgen alweer 4 weken. Groeit hard, gaat lekker hier, en ook met mij. Alleen wat vermoeid zo nu en dan, maar goed dat hoort erbij.

Sterkte Drominique!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Wat fijn dat iedereen gezond is, sommigeN wat heftiger herstel dan de ander lees ik. Neem er lekker de tijd voor :-)

Hier is alles nog rustig, 39w2d nu, van mij mag het beginnen!
Hi meiden,

Al een tijd niet actief geweest hier, maar vind het erg leuk om al jullie verhalen te lezen! Gefeliciteerd allemaal en nog succes gewenst voor SanPellegrino! Onze zoon is 28 juni thuis geboren. Voorspoedige bevalling gehad, rond 21:00 uur kwam de verloskundige en om 1.41 is hij geboren. Nu een heerlijke kraamweek achter de rug. Hij is zo tevreden en relaxed! Onze dochter vind het super leuk een grote zus te zijn, maar vind haar wel heel erg druk en is wat vervelender op z’n tijd! Zal er wel bijhoren... Nu heel erg aan het genieten van ons lieve jongetje die lekker bij me ligt. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Juf-1985!
Geniet ervan.
Hoe oud is je dochter?
Zal er inderdaad wel bijhoren..

Leuk dat je weer even wat laat horen!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Farah en Juf! Klinkt bij beide als een soepele bevalling gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat juf!

San, alles zo op orde dat de baby komen mag dus?
Veel succes met de laatste loodjes
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Juf! Wat fijn dat hij zo relaxt is, dat maakt het voor jullie een extra mooie ervaring. Geniet van deze tijd!
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft onze dochter zich ook aangediend! Met 41w5d is ze geboren, heb een beetje hulp gehad van een vacuümpomp, maar verder alles op eigen kracht. Heel anders dan een eerdere keizersnede! Nu weer lekker thuis, baby is mega tevreden en rustig, grote zus vindt alles erg leuk en spannend :-)

Hier gaat het met iedereen verder?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd SP :cheer2:
Wat mooi, nu een "natuurlijke" bevalling!!
Vroeger kon dat niet toch? Dacht ik?
Dan moest je toch altijd een keizersnee als je 1 X één gehad had?

Het gaat hier goed, zoon is nu 6 weken en heel flink gegroeid. Hij is superlief.
Vannacht door kunnen slapen tot half 5 :yes:
Bv gaat goed, al moet ik wel even opletten op mijn tepels, werden wat pijnlijk helaas, kloofjes :-o
Ik leg hem nu beter aan dus hoop dat dat snel geneest...
justagirly wijzigde dit bericht op 22-07-2020 00:42
19.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn SAN, proficiat!

Hier na 3 kuren toch eindelijk een heel eind hersteld. De kleine wordt morgen 6 weken.
Slaapt nog niet door maar doet het verder heel erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed gaat bij jullie! Geen idee wat “vroeger” de regels waren. De cijfers zijn dat na een 1e KS 75% vaginaal bevalt en 25% opnieuw een KS. Dus je risico op een 2e KS is iets hoger dan normaal. Maar na 2 KS heb je geen keuze meer, dan krijg je een ingeplande KS.

Bij mij ook wel trukendoos opengetrokken hoor, ontsluiting ging heel mooi en vlot en was goed te doen, maar na een uur persen toch wat extra oxy gekregen om sterkere persweeen te krijgen en uiteindelijk de vacuümpomp. Voel mij badass dat ik dat zonder pijnstilling heb gedaan haha! Wel een knip, maar het was vacuüm & knip of keizersnede. Was even spannend maar heb echt alles op alles gezet en het is dus gelukt! Heel blij mee. Geen last van hechtingen en het valt sowieso enorm mee vergeleken met een KS, dan kan je niks. Gelukkig heeft baby er geen last van. Nu lekker cocoonen thuis :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd SanPellegrino! Ze heeft dus keurig gewacht totdat jullie een beetje gesetteld waren in jullie nieuwe huis :). Wel heftig ruim een uur persweeën zonder pijnstilling lijkt me.

En ja die tepels... bij mij helpt het om af en toe een tepelhoedje te gebruiken zodat mijn tepels wat rust krijgen en het beter kan genezen. Had in het begin ook steeds dat ze iedere keer weer een beetje kapot gingen, maar nu gaat het een stuk beter gelukkig.

En hier gaat het gelukkig ook nog steeds goed! Gisteren goedgekeurd door het consultatiebureau :). Ze heeft alleen wel redelijk last van krampjes ‘s avonds helaas en de piek ligt schijnbaar pas bij 6 tot 8 weken, dus dat duurt nog wel even ben ik bang. Maar dat is dan het enige eigenlijk. Ze is inmiddels ook groot genoeg voor de draagzak en dat is wel een uitvinding zeg. Heb ik tenminste ook nog af en toe m’n handen vrij haha :).
Alle reacties Link kopieren
Alle baby’s zijn nu op zijn minst 6 weken oud...
Hoe gaat het met jullie en jullie baby’s meisjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jochie en de mijne is al 3 maanden geweest, hij zit nu boven het gemiddelde qua gewicht!
Ik begin bijna weer met werken dus ben een voorraad borstvoeding aan het aanleggen.

Ik heb alleen nog niet geoefend met flesje dus ben wel benieuwd of hij die wel hebben wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven