Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Fijn Hoppí! En uiteindelijk doe je maar wat ;-) Ik vond het wel prettig om technisch / medisch te begrijpen welke stadia van de bevalling er allemaal zijn. Verder verliep mijn 1e bevalling zo niet volgens het boekje, dat ik niet zoveel aan de cursus heb gehad qua oefeningen. Zit even te denken hoe ik mij deze keer wil voorbereiden..

Kijken jullie ook graag bevalprogramma’s? Haha! Ik ga Bevallen Met.. van TLC even terugkijken. Ben momenteel vooral Corona-nieuws gefocust.

Heftig dat er een besmetting op je werk is, justagirly. Kan je verder wel veilig werken?

Ik stond toevallig enkele dagen geleden voor het eerst op de weegschaal sinds m’n zwangerschap en ben tot nu toe 5 kg aangekomen. Is niet echt veel hè? Heb wel een gemiddeld BMI. Ben 26 weken. Vind wel dat ik een grote buik heb hoor, groter dan bij m’n eerste. Denk dat ik gewoon spiermassa verloren ben, haha! Zal vast de laatste weken een eindsprint maken :-)

Binnenkort ook de intake van de kraamzorg telefonisch, prima zo! Vooral hopen voor ons dat de druk op de ziekenhuizen eind juni / begin juli wat minder is.
Ik sta er gelukkig ook wel nuchter in, SanPellegrino. Zou natuurlijk mooi zijn als de bevalling volgens het boekje verloopt en ik door de oefeningen beter kan ontspannen, maar uiteindelijk moet je het toch maar gewoon over je heen laten komen. Ik vind inderdaad ook het medische verhaal interessant en hoop dat ik vooral wat aan de fysio-oefeningen voor m’n rug ga hebben, bij die verhalen over endorfines aanmaken en de pijn wegpuffen denk ik eerder ‘we zullen nog wel eens zien’, haha.

Lijkt me inderdaad ook wel heftig justagirly. Hebben jullie ook beschermende kleding aan tijdens het werk of kan dat eigenlijk niet? En bij mij lijkt het qua groeispurt net een beetje andersom te zijn. Tot 24 weken zo’n beetje was er nauwelijks iets te zien met kleding aan en was ik ook maar een kilo of 4 aangekomen en nu de afgelopen weken ben ik flink gegroeid en zit ik nu op 7kg ongeveer. Zal ook wel per persoon verschillen denk ik? Ik hoop dat je in ieder geval gerust gesteld kunt worden mocht dat nodig zijn.

En bevalprogramma’s... aan de ene kant wel interessant om te zien qua voorbereiding, maar aan de andere kant toch ook weer confronterend. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat nu wil kijken of niet :).
Ja er zijn voldoende maatregelen genomen om veilig te kunnen werken.
Genoeg beschermende materialen aanwezig.
Maar die 1, 5 meter afstand houden gaat natuurlijk niet op tijdens zorgmomenten .
Heey meiden hoe is het met jullie?
Al een naam bedacht?
Babykamer klaar?
Andere voorbereidingen of nieuwtjes?

Hier weken moeite moeten doen voor 2 thermometers. My God overal uitverkocht, maar ik heb ze hoor!
Naam bijna beslist.
Kamertje bijna klaar!
Geen geboortekaartje nog.
Gestopt met werken.
Placenta is verschoven!! :cheer2:
Gister gezien bij echocentrum.

Kom nu net weg bij een echo bij de gynaecoloog, doorbloeding en doorstroming gemeten, kindje blijft iets achter in de groei dus vanaf nu iedere week controle!

Hoop dat dat goed blijft gaan allemaal :heart:
Verder voel ik me wel gewoon goed. Alleen dit is dus wat spannend....
Naam beslist
Kamertje bijna klaar
Geboortekaartje klaar

Einde is in zicht!! Ik hoorde al dat de thermometers overal uitverkocht waren haha. Ik kreeg er gelukkig 1 in het keaampakket van de zorgverzekering.
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 14:58
0.49% gewijzigd
drominique schreef:
21-04-2020 14:08
Heey meiden hoe is het met jullie? Goed! Wel wat druk met thuiswerken met een peuter en inpakken en man die eigen bedrijf heeft en huis verbouwt ;-) Maar ik voel mij goed, baby shopt lekker veel. Buik nog niet zo giga gelukkig. 29 weken vandaag.
Al een naam bedacht? Ja! We zijn eruit. Hele mooie naam!
Babykamer klaar? Nope, we gaan Pinksterweekend verhuizen, als mijn verlof is begonnen. Ik ben dan 35 weken zwanger.
Andere voorbereidingen of nieuwtjes? Haha vooral proberen werk en peuter en verbouwing te combineren. Dit nieuwe kindje krijgt gewoon heeeel veel aandacht als het er is.

Hier weken moeite moeten doen voor 2 thermometers. My God overal uitverkocht, maar ik heb ze hoor!
En met jou?
Justagirly: fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt! Hopen dat alles gewoon in orde is.

Geboortekaartje: helemaal vergeten! Goed dat jullie het zeggen. Doe ik tijdens m'n verlof dan.
Leuk deze update even !
Goed om weer wat van jullie te horen :).

Kan me voorstellen dat het nu wel spannend is justagirly, maar wel een fijn idee dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden.

Hier is de eerste naam wel beslist, maar ik wil ook graag een tweede naam. Ik heb al wel wat voorstellen gedaan, maar mijn vriend is er nog niet echt mee bezig... dus hopelijk doet ie dat snel, haha.

Kamer is op zich grotendeels klaar, nog wel wat dingen ophangen en een nieuwe lamp kopen, maar dat komt wel.

Geboortekaartje kort naar gekeken, maar nog niet besteld. Binnenkort maar eens doen.

Ik vind het nu echt zo snel gaan, voelt inderdaad al dat het einde in zicht is. Maar goed, ben nu ruim 31 weken dus ben benieuwd hoe lang het nog duurt :).
Ja ik vind het ook snel gaan nu en merk aan mezelf dat de spanning toeneemt.
Om alles klaar te hebben.
Maar ook, hoe zou het verlopen met de bevalling , is alles wel goed met de kleine, hoe gaat het daarna...
Veel vragen ....
Hier ook de naam al besloten. Die wisten we al lang van tevoren dus was gelukkig geen issue.
De babykamer is ook bijna klaar. Gordijnen zijn besteld maar laten nog even op zich wachten.
Ik ga morgen al met verlof en dan ga ik met de geboortekaartjes aan de slag. Hebben er al wel een uitgezocht die we mooi vinden. Ga dan alvast de envelopjes bestellen zodat ik die kan schrijven.

Verder gaat hier alles goed. veel thuis aan het werk. Ik heb gelukkig controles in het ziekenhuis die tot nu toe allemaal doorgaan en mijn man mag er gewoon bij zijn. Ook krijg ik een geplande keizersnee. Hopelijk hoor ik deze week/volgende week de datum daarvan. En dan maar hopen dat hij niet eerder komt haha. De twee thermometers zijn hier na heel wat zoeken ook binnen!

@justagirly Goed dat ze het zo goed in de gaten houden. Hopelijk komt het allemaal goed.

@hopipolla Het gaat inderdaad snel. Zelf ben ik wel blij dat ik nu kan gaan aftellen:-) het einde is in zicht.
Wat heerlijk aardbei, bijna verlof!
Hier nog 2 heel pittige weken te gaan, ben blij dat het dan even klaar is.

Ook nog steeds onder controle ziekenhuis hier maar moet alle afspraken alleen en dat ervaar ik echt als onprettig.
Gelukkig gaat alles nog steeds goed.

Babykamer bijna klaar:
Wacht al 3 weken op 2 bestellingen (Ikea en prenatal)
Gordijnen moet ik nog ff bestellen/kopen maar doe ik In mijn verlof want dan heb ik ook tijd voor korter maken en dat soort dingen.
Naam hebben we, geboortekaartje ook.
Wat lekker zeg, voor sommige dames al verlof! Ik kies ervoor om 5 weken vooraf met verlof te gaan, zodat ik genoeg tijd heb om ons nieuwe huis klaar te maken. Bij mijn vorige kindje ben ik 4 weken vooraf met verlof gegaan en dat was prima. Waar hebben jullie voor gekozen?
Ik moet stoppen week 34 werkgever werkt niet mee met later verlof.
Even een vraagje... waarom 2 thermometers?
Ik heb er gewoon 1.

Ik zit nu in de ziektewet, verlof gaat in per 16 mei, ook een week eerder dan ik wilde, omdat ik dus in ziektewet zit nu.

SanPellegrino, vind je dat fijn, om met je dikke toeter dan nog bergen werk te moeten verzetten..? o_o
Of valt dat wel mee? Als ik denk aan nieuw huis klaarmaken binnen 5 weken vliegt het mij wel wat aan. Ik begin echt langzamer en luier te worden en sneller moe ook.
Lijkt me ook best pittig om nog te verhuizen. Doen jullie alles zelf of krijg je veel hulp SanPellegrino?

Ik heb verlof vanaf 21 mei, dus 4 weken van tevoren ongeveer. Het scheelt wel echt dat ik nu thuis werk, want geen reistijd en makkelijker even rusten tussendoor als dat nodig is. Dus voelt wel luxe dat ik nog makkelijk even door kan wat dat betreft.

Zit je in de ziektewet omdat je rust moet houden ivm de groei van de baby? Of heb je nog andere klachten erbij gekregen?
Ziektewet wegens heel erg moe, hoofdpijn, vlekken zien, last van rug, het werk werd me te zwaar.
En de constante dreiging van een mogelijke besmetting met corona hielp ook niet mee, het was zo anders op het werk. Geen bescherming en al die onzekerheid. Collega's die me er eigenlijk niet eens meer wilden hebben.
De verloskundige raadde me daarna ook aan om thuis te blijven. Ik baalde er wel van maar het is wel de juiste keuze geweest. Was echt kapot na de laatste werkdag en heb me lang schuldig en rot gevoeld, maar me er nu aan over gegeven.
Justagirly ik heb telefonisch intake kraamhulp gehad en ze bleven maar hameren op 2 thermometers: 1 voor moeder en 1 voor kind. Dus braaf als ik ben heb ik dat maar aangeschaft
justagirly schreef:
22-04-2020 22:32
Ziektewet wegens heel erg moe, hoofdpijn, vlekken zien, last van rug, het werk werd me te zwaar.
En de constante dreiging van een mogelijke besmetting met corona hielp ook niet mee, het was zo anders op het werk. Geen bescherming en al die onzekerheid. Collega's die me er eigenlijk niet eens meer wilden hebben.
De verloskundige raadde me daarna ook aan om thuis te blijven. Ik baalde er wel van maar het is wel de juiste keuze geweest. Was echt kapot na de laatste werkdag en heb me lang schuldig en rot gevoeld, maar me er nu aan over gegeven.
Dat klinkt echt vervelend zeg. Hopelijk doet de rust je goed!

Ik heb ook maar één thermometer. Bij mij zei de kraamverzorgende tijdens de intake dat dat genoeg was, omdat ze er zelf ook altijd nog één meenemen. Gek dat dat zo verschilt blijkbaar.
justagirly schreef:
22-04-2020 18:51
.
SanPellegrino, vind je dat fijn, om met je dikke toeter dan nog bergen werk te moeten verzetten..? o_o
Of valt dat wel mee? Als ik denk aan nieuw huis klaarmaken binnen 5 weken vliegt het mij wel wat aan. Ik begin echt langzamer en luier te worden en sneller moe ook.
Ik heb niet echt een keuze. Verbouwing gaat zo snel als het kan, maar ook hier heeft Corona zeker zijn effect. Vind vooral pittig dat inpakken en werk afronden en praktisch alleen de zorg voor peuter want man klussen of werken allemaal in één periode valt. Ben over het algemeen positief, heb soms dagen / momenten dat ik er even doorheen zit.

2 thermometers: 1 voor baby, 1 voor moeder. Zodat je elkaar niet kruisbestuifd (is dat een woord?).

Vervelend dat je in de ziektewet zit, dat is niet voor niks, sterkte ermee
drominique schreef:
22-04-2020 22:58
Justagirly ik heb telefonisch intake kraamhulp gehad en ze bleven maar hameren op 2 thermometers: 1 voor moeder en 1 voor kind. Dus braaf als ik ben heb ik dat maar aangeschaft
Oh, oké.
Ik heb ook telefonisch de intake gehad, is met geen woord over gerept...
En er is alcohol in huis om dat ding te ontsmetten natuurlijk.
En verder gaat het nu gewoon goed met me hoor! Ik kan thuis natuurlijk alles op mijn eigen tempo doen, en dan gaat het echt prima.
justagirly wijzigde dit bericht op 23-04-2020 10:15
22.40% gewijzigd
Ik heb ook een telefonische intake gehad en bij mij zeiden ze dat 1 echte thermometer voor de baby en daarnaast onze eigen oorthermometer voor mij voldoende was. Ik vond het onzin om voor mijzelf een andere te kopen terwijl we voor mij een oorthermometer hebben. Vond zij gelukkig ook. :)
drominique schreef:
22-04-2020 22:58
Same here.
drominique schreef:
22-04-2020 18:21
Ik moet stoppen week 34 werkgever werkt niet mee met later verlof.
Mag je toch zelf kiezen..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven