Uitgerekend eind juni-begin juli 2020
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
Hoi,
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
zondag 7 juni 2020 om 16:25
woensdag 10 juni 2020 om 06:34
Farah86, ik vind het prima.
Wat vindt de rest?
Bedankt voor de felicitaties!
Wij zijn zondagochtend thuisgekomen.
Ons kleine prinsje is inmiddels al gegroeid, b.v loopt lekker, kraamhulp is een leuk mens waar ik echt iets aan heb.
Oma en wat naaste familie is hem al komen bewonderen, maar ik laat hem niet door iedereen vasthouden.
Dit werd ook afgeraden omdat hij zo klein is, dus ik hou me eraan. Verder hou ik het nog rustig qua bezoek. Ik ben echt aan het genieten, scheelt ook wel dat dit de 3e is denk ik.
Het wordt voor jullie allemaal wel spannend nu! Ik ben ontzettend nieuwsgierig wie de volgende is en wanneer.
Succes met de laatste loodjes allemaal !!
Wat vindt de rest?
Bedankt voor de felicitaties!
Wij zijn zondagochtend thuisgekomen.
Ons kleine prinsje is inmiddels al gegroeid, b.v loopt lekker, kraamhulp is een leuk mens waar ik echt iets aan heb.
Oma en wat naaste familie is hem al komen bewonderen, maar ik laat hem niet door iedereen vasthouden.
Dit werd ook afgeraden omdat hij zo klein is, dus ik hou me eraan. Verder hou ik het nog rustig qua bezoek. Ik ben echt aan het genieten, scheelt ook wel dat dit de 3e is denk ik.
Het wordt voor jullie allemaal wel spannend nu! Ik ben ontzettend nieuwsgierig wie de volgende is en wanneer.
Succes met de laatste loodjes allemaal !!

woensdag 10 juni 2020 om 08:47
Wat mij betreft ben je welkom!
Ik worstel met het geboortekaartje:
Wat zet ik erop over bezoek?
Nu heb ik niks maar dan lijkt het echt een algemene aankondiging, beetje karig ofzo?
Wat ik graag zou willen is dat mensen even contact opnemen en dat ik bezoek zelf kan plannen met in acht neming van de regels en mijn gevoel.
Ik worstel met het geboortekaartje:
Wat zet ik erop over bezoek?
Nu heb ik niks maar dan lijkt het echt een algemene aankondiging, beetje karig ofzo?
Wat ik graag zou willen is dat mensen even contact opnemen en dat ik bezoek zelf kan plannen met in acht neming van de regels en mijn gevoel.
woensdag 10 juni 2020 om 09:52
Justagirly: wat fijn dat jullie thuis zijn!! Lekker genieten van je gezin!
@ Drominique:
Lastig hè met het geboortekaartje.. wij hebben er nu niks Corona gerelateerds opstaan. Ik krijg er een negatief gevoel bij om dat te vereeuwigen op het geboortekaartje, wil de komst van de baby helemaal positief houden. Ik ga er vanuit dat mensen dan contact opnemen en dat we op dat moment kunnen reageren met hoe we het willen doen. Ik heb nu de afspraak gemaakt dat opa’s, oma’s, ooms en tantes op bezoek mogen in de eerste week. Wel op afstand... Maar misschien denken we er over een paar weken wel anders over?
@ Drominique:
Lastig hè met het geboortekaartje.. wij hebben er nu niks Corona gerelateerds opstaan. Ik krijg er een negatief gevoel bij om dat te vereeuwigen op het geboortekaartje, wil de komst van de baby helemaal positief houden. Ik ga er vanuit dat mensen dan contact opnemen en dat we op dat moment kunnen reageren met hoe we het willen doen. Ik heb nu de afspraak gemaakt dat opa’s, oma’s, ooms en tantes op bezoek mogen in de eerste week. Wel op afstand... Maar misschien denken we er over een paar weken wel anders over?
woensdag 10 juni 2020 om 12:08
Welkom Farah! We zijn inmiddels allemaal al bezig met de laatste loodjes, maar misschien ook wel fijn om dan even van je af te schrijven
.
Fijn dat het zo goed gaat justagirly! Kan me inderdaad voorstellen dat het scheelt dat je het allemaal al eens hebt meegemaakt, al was het bij jullie al wel even geleden toch?
Ik denk dat hier alleen de opa’s en oma’s op bezoek komen in de kraamweek en de broer van mijn vriend. Die vormt momenteel toch even één huishouden met opa&oma, dus wat dat betreft houden we het wel beperkt. We hebben ook maar een vrij kleine familie allebei. Met vrienden wachten we nog wel even tot na de kraamweek en dan niet vasthouden denk ik. Vind het ook wel lastig waar we precies goed aan doen.
Ik heb op het geboortekaartje ook alleen maar een algemene aankondiging, heb het liefst dat mensen zelf contact opnemen en iets afspreken als ze dat willen. Dat hebben we er niet expliciet opgezet, maar ik ga er eigenlijk van uit dat mensen dat wel zullen doen en anders hebben we sowieso nog wel appcontact met vrienden. Of ben ik naïef om te denken dat mensen niet zomaar op de stoep zullen staan?
Ik wil namelijk ook wat kaartjes naar verdere familie sturen en verwacht niet dat die überhaupt langskomen eigenlijk, meer gewoon als kennisgeving.

Fijn dat het zo goed gaat justagirly! Kan me inderdaad voorstellen dat het scheelt dat je het allemaal al eens hebt meegemaakt, al was het bij jullie al wel even geleden toch?
Ik denk dat hier alleen de opa’s en oma’s op bezoek komen in de kraamweek en de broer van mijn vriend. Die vormt momenteel toch even één huishouden met opa&oma, dus wat dat betreft houden we het wel beperkt. We hebben ook maar een vrij kleine familie allebei. Met vrienden wachten we nog wel even tot na de kraamweek en dan niet vasthouden denk ik. Vind het ook wel lastig waar we precies goed aan doen.
Ik heb op het geboortekaartje ook alleen maar een algemene aankondiging, heb het liefst dat mensen zelf contact opnemen en iets afspreken als ze dat willen. Dat hebben we er niet expliciet opgezet, maar ik ga er eigenlijk van uit dat mensen dat wel zullen doen en anders hebben we sowieso nog wel appcontact met vrienden. Of ben ik naïef om te denken dat mensen niet zomaar op de stoep zullen staan?

donderdag 11 juni 2020 om 02:41
vrijdag 12 juni 2020 om 21:19
Wauw, van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie kindje er is! Ik hoop dat je goed herstelt en veel genietdrominique schreef: ↑11-06-2020 02:41Verder niet schrikken van het tijdstip dat ik post: maar ik lig hier met mijn kersverse baby op de arm.
Dus slapen? Dat lukt ff niet.

vrijdag 12 juni 2020 om 21:23
Qua mededeling op het kaartje: je kan gewoon iets korts doen als “voor kraambezoek graag even bellen” en dan nummer Ria 06-1234.. nummer Piet 06-1223... Ik vind zelf jullie namen met telnrs ook al duidelijke zat hoor. Heb niet meegemaakt bij baby 1 dat mensen onverwacht voor de deur stonden.
Verhuizing is goed gegaan! Nieuwe huis is fijn, maar nog niet helemaal af, dus komende weken laatste zaken die ik echt af wil voordat baby komt. Ben pas 7 juli uitgerekend, dus verwacht nog wel even de tijd te hebben
Nieuwe dame: welkom hoor! Wij zijn wel allemaal al bijna uitgerekend
Verhuizing is goed gegaan! Nieuwe huis is fijn, maar nog niet helemaal af, dus komende weken laatste zaken die ik echt af wil voordat baby komt. Ben pas 7 juli uitgerekend, dus verwacht nog wel even de tijd te hebben

Nieuwe dame: welkom hoor! Wij zijn wel allemaal al bijna uitgerekend

donderdag 18 juni 2020 om 20:43
donderdag 18 juni 2020 om 22:00
Oh SP, wat vermoeiend met een peuter en een klushuis! Is de boel wel op orde voor de komst van de baby? Slaapt je peuter nog overdag?
Ik zit nu op 39 weken en ik kan nog goed genieten van de tijd met onze peuter. Verder is het geduldig wachten tot de baby komt, ik verwacht niet dat er voor 41 weken iets gaat gebeuren... Valt me wel tegen dat ik weinig met m’n nesteldrang kan met m’n zoontje erbij haha.
Ik zit nu op 39 weken en ik kan nog goed genieten van de tijd met onze peuter. Verder is het geduldig wachten tot de baby komt, ik verwacht niet dat er voor 41 weken iets gaat gebeuren... Valt me wel tegen dat ik weinig met m’n nesteldrang kan met m’n zoontje erbij haha.
vrijdag 19 juni 2020 om 16:51
Hier nog geen baby helaas. Ik ben over 2 dagen uitgerekend, dus als het goed is kan het niet al te lang meer duren
. Het beleid is hier nog dat je met 42 weken (of net daarvoor, met 41.5 of 6) wordt ingeleid, ik had eigenlijk gehoopt dat dat al met 41 weken zou zijn. Maar goed, de kans is ook groot dat ze zich daarvoor spontaan nog meldt.
Ik merkte echt dat het vanaf 37 weken zwaarder werd en heb inmiddels zo’n twee weken al dagelijks buikpijn en veel meer harde buiken dan eerst. Maar daar blijft het tot nu toe bij...
Krijgen jullie ook steeds van iedereen de vraag of het nog rustig is? Mijn ouders en schoonmoeder bellen me nu ook steeds vaker om te zien of ik wel opneem denk ik, dat deden ze hiervoor ook echt veel minder. Of een vriendin die zegt dat ze m’n activiteit op whatsapp aan het controleren is... Ik denk dan, jullie horen het vanzelf hoor als de baby er is. Maar goed, is vast goed bedoeld.

Ik merkte echt dat het vanaf 37 weken zwaarder werd en heb inmiddels zo’n twee weken al dagelijks buikpijn en veel meer harde buiken dan eerst. Maar daar blijft het tot nu toe bij...
Krijgen jullie ook steeds van iedereen de vraag of het nog rustig is? Mijn ouders en schoonmoeder bellen me nu ook steeds vaker om te zien of ik wel opneem denk ik, dat deden ze hiervoor ook echt veel minder. Of een vriendin die zegt dat ze m’n activiteit op whatsapp aan het controleren is... Ik denk dan, jullie horen het vanzelf hoor als de baby er is. Maar goed, is vast goed bedoeld.
vrijdag 19 juni 2020 om 17:20
Hoppípolla schreef: ↑19-06-2020 16:51Krijgen jullie ook steeds van iedereen de vraag of het nog rustig is? Mijn ouders en schoonmoeder bellen me nu ook steeds vaker om te zien of ik wel opneem denk ik, dat deden ze hiervoor ook echt veel minder. Of een vriendin die zegt dat ze m’n activiteit op whatsapp aan het controleren is... Ik denk dan, jullie horen het vanzelf hoor als de baby er is. Maar goed, is vast goed bedoeld.
Ooo heel irritant lijkt mij dat. Ik zou het toch subtiel duidelijk maken. Ik hoef sowieso niet direct dag 1 bezoek en alles. Eerst even rustig landen. Vorige keer lag ik 4 dagen in het ziekenhuis voordat baby er was en heb niemand ingelicht hoor.
Qua strippen etc: volgens mij scheelt het erg per verloskundige gynaecoloog en je voorgeschiedenis. Maar gemiddeld moment van bevalling is geloof ik 40w 5d , dus voor de 40 weken bevallen komt niet zo vaak voor. Volgens mij zijn meeste verloskundige bereid tot strippen vanaf ruim 40 weken? Maar dan moet er wel iets te strippen zijn. Ik zat bij baby 1 met 41w nog potdicht. Houd nog even vol!! Over uiterlijk 2 weken heb je je baby in je armen

vrijdag 19 juni 2020 om 18:02
Ik doe ook gewoon lekker rustig aan en kan het zo nog wel even volhouden hoor als het moet, ik had alleen in m’n hoofd dat het niet (veel) langer dan 41 weken zou duren en nu is het mogelijk nog een week extra... nouja, we gaan het zien
.
En heb al wel een beetje grappend gevraagd of ze me aan het controleren zijn, maar misschien iets minder subtiel de volgende keer als het zo blijft, haha.

En heb al wel een beetje grappend gevraagd of ze me aan het controleren zijn, maar misschien iets minder subtiel de volgende keer als het zo blijft, haha.
vrijdag 19 juni 2020 om 22:04
Het is anders hè, als je al een kindje hebt rondlopen? Maar dat is ok. Onze dochter verheugt zich enorm op babyzusje en dat is heel lief.Farah86 schreef: ↑18-06-2020 22:00Oh SP, wat vermoeiend met een peuter en een klushuis! Is de boel wel op orde voor de komst van de baby? Slaapt je peuter nog overdag?
Ze gaat 3 dagen naar de opvang, dan probeer ik zoveel mogelijk klussen te doen. Maar betekent wel weinig rust dus, want de andere 4 dagen is ze er gewoon en man is ook nog veel bezig met het huis en bedrijf. Maar het is absoluut leefbaar hoor. Als ik even knal deze week en mijn man en vader volgend weekend dan is alles wat ik af wilde hebben wel af. Ik verwacht hier ook geen baby voor de 41 weken.
dinsdag 23 juni 2020 om 17:18
Nou mijn geklaag op dit forum heeft zijn vruchten afgeworpen
.
Vrijdagavond begon het te rommelen en na een onrustige dag en nacht begonnen de weeën zaterdagavond echt op gang te komen. Uiteindelijk is ze na een lange, maar verder prima bevalling zondagmiddag geboren. Ze doet het gelukkig heel goed en we kunnen onze ogen niet van haar afhouden
.
Hoe is het met de rest?

Vrijdagavond begon het te rommelen en na een onrustige dag en nacht begonnen de weeën zaterdagavond echt op gang te komen. Uiteindelijk is ze na een lange, maar verder prima bevalling zondagmiddag geboren. Ze doet het gelukkig heel goed en we kunnen onze ogen niet van haar afhouden

Hoe is het met de rest?