Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je de tabel wil bijhouden. Leeftijden zijn 29/31
Fiona, kun je er ook bij zetten dat ik een jongen krijg?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de lieve berichten! We hebben vrijdag gehoord van de arts dat het lab verwacht binnen 1 week de uitslag te hebben ipv 2. Dus dat is superfijn, 1 week minder zenuwen!

Op zich ben ik de laatste dagen okee. Ik denk dat het heel veel scheelt dat we heel bewust dit proces zijn in gegaan. We hebben eerst maanden lang gepraat over onze kinderwens, in januari ‘17 hebben we orienterende gesprekken gehad over het pgd traject. Daarna dus besloten welke weg we kiezen. En eind november vorig jaar echt gestopt met de pil.

We hebben dus een redelijk lange aanloop gehad waarin we heel bewust keuzes hebben gemaakt.

Het is alleen niet voor te stellen van te voren hoe het gaat zijn, onder invloed van hormonen, een groeiend lichaam en het zien van de echo’s.

Voor nu bekijken we het dag voor dag en laat ik de verdrietige momenten er zijn, maar die hebben zeker niet de overhand en daar ben ik blij om.

Ben ook heel blij dat ik hier mijn hart kan luchten.

Fijne zondag allemaal ❤️
knap hoor prinses, hoe jullie er mee om gaan! 1 week minder wachten is fijn!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik dacht dat het al wat beter ging met de misselijkheid, dus ik dacht ik sla eens een pilletje over om te zien wat het doet....dat was dus geen goed idee. Dus meteen maar weer vol aan de antimisselijkheidspillen.
Ik krijg als het goed is donderdag de uitslag van de combinatietest. Zal ook wel fijn zijn om die te hebebn (hoop ik).
Verder kabbelt het een beetje voort. Mijn buik is nog niet zochtbaar en ik voel baby ook nog niet, dus het voelt een beetje niksig. Ik heb wel al een hele lijst met namen opgeschreven, maar man wil eerst zelf nog een paar bedenken voordat hij mijn lijst hoort, dus nu moet ik daar op wachten...grrrr....

Verder heb ik al vanaf week 4 nesteldrang. Ik werk nu en mijn man is tijdelijk thuisblijfvader dus hij heerst over het huishouden en ik vind het moeilijk! Het is een ontzettende zooi (in mijn ogen dan), niets ligt op zijn plaats en alles wordt maar op random plekken opgeruimd en mijn hormonen kunnen dat echt niet aan.... Ik kan niet wachten tot mijn verlof begint, dan kan ik alles eens flink gaan opruimen! :yes:
Zo was even geveld door de griep maar ben er weer. Nog anderen last van griep? En wat neem je dan in? Vind het lastig omdat niet alles mag.

Fijn dat het week korter duurt prinses en bijna de vlokkentest. Ik hoop met je mee op een goed resultaat. Lijkt me zo pittig wat je doormaakt.

Herkenbaar de nesteldrang tiramisuusje. Hier ook allerlei opruim plannen maar hou me nog even in tot na de feestdagen. Wat goed dat je via nub al weet wat het wordt. En wat is het geslacht van je andere kids?

Fiona al termijnecho gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ziek geweest de afgelopen week, dus daarom was het ook wat stiller van mijn kant. Normaal neem ik wel strepsils in, maar nu mag dat natuurlijk niet. Paracetemol laat ik ook liggen tenzij het echt nodig is.

Mijn echo was goed! Ik ben drie dagen naar voren gezet, dus de datum zit nu precies tussen wat ik dacht en de eerste echo in (vorige keer werd ik een week teruggezet). Ze kon niets met zekerheid zeggen, maar de nub leek te wijzen op een meisje :love:

Lastig die nesteldrang Tiramisuusje, daar heb ik gelukkig nog helemaal geen last van. Komt nog wel..

Maan, heb jij vandaag de termijnecho?
Alle reacties Link kopieren
Weer een update van mijn kant:
Wij hebben gister een positieve uitslag van de NIPT gekregen. Maakte me eigenlijk niet zoveel zorgen, maar toen de VK belde en zei dat alles goed was slaakte ik toch een zucht van opluchting. Vriend deed exact hetzelfde haha.
Verder vandaag naar kinderopvang gekeken. Vond het verrassend leuk om een rondleiding te krijgen daar. Volgende week gaan we naar nog een andere en dan nemen we een beslissing.
Fijn de goede termijnecho Fiona! En toch vooruit gezet. Klopt denk ik beter met je gevoel wanneer eisprong was toch? Hoe is het met de misselijkheid, al iets minder? En leuk dat je al een idee vh geslacht hebt. Ga je een extra geslachtsbepaling doen of wacht je de 20 weken echo af?

Yeah een goede NIPT Slowjuicer. Kan me voorstellen dat het oplucht. Succes met KDV uitzoeken! Ik vond dat best een moeilijke keuze maar is ook afh vanaf welke leeftijd ze er starten. Bij mij was dat uiteindelijk toen ze wat ouder waren waardoor je meer kon kijken wat voor kind je hebt en wat daarbij past.

Hier ook goede NIPT binnen! En even extra hartje mogen luisteren door een val vd trap. Heb erg lage bloeddruk en door weinig eten ging het even mis. Maar niets aan de hand.

Heel fijn weekend gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje Latte Macchiato, doe je wel voorzichtig? Gelukkig was er niets aan de hand en is de NIPT goed! Ik heb deze week bloedgeprikt voor de NIPT, dus pas over twee weken de uitslag.

Slowjuicer, fijn dat jullie NIPT ook goed was! Hebben jullie met of zonder nevenbevindingen gedaan?

Mijn termijn klopt nu inderdaad meer met wat ik zelf al dacht. De misselijkheid is gelukkig wat minder, hoewel ik nog wel elke ochtend moet overgeven. Maar de rest van de dag is het goed te doen. Eigenlijk wel een verademing, want bij mijn vorige zwangerschap ben ik zo lang zo ziek geweest. Fijn om mee te maken dat het ook anders kan.

Ik zou wel graag een geslachtbepaling willen doen, maar mijn man vindt het "onzin". Die paar weken maken voor hem niets uit. Ik weet het dus nog niet zo goed. We hebben half januari al de 20-weken echo en met de feestdagen ertussen denk ik dat de weken voorbij vliegen.

Hoe is het verder met iedereen, krijgen jullie al een beetje een buikje? Oh en hebben jullie de kraamzorg al aangevraagd? Ik nog niet maar ik lees hier en daar dat je daar echt op tijd mee moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat de eerste goede nipt uitslagen binnen zijn. Ik heb ook deze week bloed laten prikken.

Wel vervelend om te lezen dat meerdere van jullie ziek zijn geweest. Lijkt me extra veel energie kosten nu, dus fijn als de klachten nu weer wat afnemen. En wat schrikken van de lage bloed druk latte macchiato!

Bij mij is er nog geen duidelijk buikje te zien, maar ik heb wel het idee dat ik mijn baarmoeder kan voelen als ik plat op de rug lig. Mijn verloskundige raadde aan om met 12 weken de kraamzorg geregeld te hebben dus dat hebben we al gedaan. Een kinderdag verblijf selecteren vind ik ook een moeilijke keuze. Gaan jullie voor een horizontale of verticale groep?
Bedankt vd lieve berichten. Ik was ook erg geschrokken van die val en toen VK extra check aanbood (toen ze voor NIPT belde) heb ik dat meteen gedaan. Maar let nu goed op wat ik doe en ben me meer bewust van de lage bloeddruk. Anderen hier last van?

Beter Fiona dat de misselijkheid iets minder is! Je hebt gelijk over die extra geslachtsbepaling. Zo met de feestdagen is wachten ook goed te doen. Bij ons wil mijn man juist die extra echo dus plannen we het vlak voor kerst in om zo met kerst het te delen.

Herfstzonnetje: qua kdv hebben wij voor een kleinschalige gekozen met twee groepen. Baby groep tot 2 jaar en peutergroep van 2 tot 4. Vooral voor onze oudste past dat goed.
Maar vond het een moeilijke keuze en je bent afh van wat er in de buurt is en waar er plek is.
Dat is even schrikken latte! Zorg je goed voor jezelf? Mag ik vragen hoe laag je bloeddruk is? Ik blijk ook een lage bloeddruk te hebben (hij is normaal gesproken al wat laag, maar nu wel een stuk lager). Ik heb 90/50 en het verklaard denk ik wel waarom ik zo duizelig of licht in m'n hoofd ben af en toe. Jouw verhaal doet mij er wel aan denken dat ik msischien toch wat eerder moet gaan zitten als ik duizelig ben.

Hier verder alles goed. Ik heb nog niet echt een zwangerschapsbuikje, maar het zit nog net een beetje tussen zo'n iets-te-veel- gegeten-buik en een klein-zwangerschapsbuikje in.
Ik kan wel mijn baarmoeder al goed voelen. Alleen als ik op mijn rug lig. Maar het is een duidelijk ei-vormige bal en het gedeelte dat uitsteekt boven mijn schaambeen past precies in mijn hand. Hij is het makkelijkst te voelen als ik een Braxton-hicks samentrekking heb, of vlak na een orgasme, dan trekt hij ook samen ;)


Qua dagverblijven hebben wij het makkelijk. baby gaat gewoon naar hetzelfde dagverblijf als z'n twee oudere broers/zussen. Al gaat oudste broer tegen die tijd net naar de basisschool. Er zijn twee groepen: onder 2.5 jaar en boven 2.5 jaar. Dus baby zal in een andere groep komen dan oudere zus tegen die tijd.
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 10-12-2018 16:09
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Otis :hug: Klopte het hartje nog wel, of al een tijdje niet meer? Is het al zeker helemaal mis? Veel sterkte..
Oh wat erg Otis! Heel veel sterkte..
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 10-12-2018 16:09
0.00% gewijzigd
oh Otis, wat een ontzettend verdrietig nieuws. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Otis wat vreselijk verdrietig. Dit is mij in juli gebeurd, ook bij de 2e echo bleek het mis. Ik weet hoe het voelt en wens je heel veel sterkte en kracht toe. Wees lief voor jezelf en neem de tijd.


Hier vervelend nieuws. Vanochtend in het ziekenhuis geweest voor de vlokkentest. De artsen zijn lang bezig geweest om het te doen laten slagen maar de test is niet gelukt. Door mijn operaties heb ik verklevingen in mn buik (dat wist ik). Maar nu bleek er een verkleving voor de baarmoedermond zat en kon ze er niet bij om een stukje weefsel af te nemen 😞.

Maandag doen we opnieuw een poging, in de hoop dat de baarmoeder is gedraait en ze er nu wel bij kunnen. Als het dan weer niet lukt zullen we moeten wachten op een vruchtwaterpunctie, deze kan pas vanaf 16 weken. En laat die nou precies in de week van kerst vallen.

Weet even niet wat ik met mezelf aan moet. 😢
Oh wat erg om te horen Prinses...wat super vervelend. Het is al zo’n pittige situatie en dan ook dit erbij :(. Ik duim voor je dat het maandag wel lukt! Weet niet wat de kansen voor maandag zijn? Pfff dan duurt het lang vh maandag is he...hoop dat je wat afleiding kan hebben deze dagen.

Hoe is het met jou Otis? Helaas heb ik ook zoets meegemaakt. Zo verdrietig. Is het nu een kwestie van wachten?

Dat is een erg lage bloeddruk ook tiramisuusje. Ik zat laatste x iets hoger: 102/50. Maar zeker goed om op te letten! Zelf probeer ik wat meer dropjes te eten want dat zou helpen.

Heb jij de uitslag vh uitstrijkje al Fiona?
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Otis, doe rustig aan en wees lief voor jezelf :hug:

Prinsesconsuela, wat ontzettend naar zeg. Hoe groot is de kans dat de baarmoeder gedraaid is maandag? Sterkte met afwachten, deze week zal lang duren :hug:

Ik mag morgen bellen voor de uitslag van het uitstrijkje.
Ik ben sinds vannacht opeens heel erg misselijk. Ik werd meerdere keren wakker omdat ik moest spugen en sindsdien kan ik niets meer binnenhouden, niet eens een klein slokje water. Ik ben thuis met mijn dochter, mijn man is er morgen weer. Ik zal blij zijn als ze naar bed kan want wat is dit zwaar zeg. Ik voel me echt uitgedroogd en heb zo'n dorst, maar alles komt er direct weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om jullie ervaringen met kinderdagverblijven te horen, dankjewel.

Wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte Otis :hug:

En wat vervelend dat de vlokkentest niet gelukt is. Ik hoop met je mee dat het maandag gaat lukken. Want kan me voorstellen dat het fijn is als je voor kerst meer duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Er is een kans dat het niet gaat lukken maandag daar moeten we rekening mee houden. Maar de arts zei ook dat als het kansloos was geweest ze ons niet zou laten komen..

Dusja hopen dat het maandag wel lukt. Meer kunnen we niet doen.
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 10-12-2018 16:10
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hoorden op een woensdag dat het hartje niet meer klopte. De VK vertelde dat het vanaf toen elk moment los kon komen en de miskraam zou kunnen gaan gebeuren.

Wel voor de zekerheid een afspraak in het ziekenhuis gemaakt, de dinsdag daar op. Er was nog steeds niets gebeurd (ook al denk je bij elk toiletbezoek; is er bloed? Bij elk krampje of dingetje dacht ik ow het begint). Tijdens de echo die dinsdag bleek dat mijn lichaam geen seintje had gekregen dat de embryo niet meer leefde dus de vruchtzak bleef doorgroeien.

De kans dat het uit zichzelf los zou laten was dus zo goed als niet aanwezig, en 2/3 weken wachten of t wel ging gebeuren wilde ik niet. Ik wilde graag de pillen om het op te wekken, dit werd ten sterkste afgeraden door de grote van de vruchtzak. Dit zou dan zo’n bloeding geven dat 112 gebeld kon worden als ik dit thuis zou gaan doen.

Toen werd er een curretage gepland voor vrijdag. Tijdens de curretage zijn ze door mijn baarmoederwand heen geprikt en hebben ze meteen laproscopisch alles moeten bekijken in mn buik ivm eventuele schade. Ipv een kwartier duurde mijn curretage 1,5 uur. Vervolgens moest ik nog een nacht blijven in het ziekenhuis....

Sorry absoluut geen fijn verhaal om te moeten lezen maar dit zijn wel allemaal dingen die helaas kunnen gebeuren 😢.

Ik wens je veel sterkte toe 🌹
Fijn dat je het deelt! Heftig hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven