Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 26-11-2018 18:45
0.00% gewijzigd
Otis, dat is dat je controles bij VK eerst kort 1 op 1 hebt en vervolgens in een groep met andere zwangeren die bij dezelfde VK zitten op hun locatie allerlei onderwerpen / thema’s rondom zwanger zijn en bevallen bespreekt.
Mijn VK gaf aan dat je dan een bijeenkomst hebt van 2 uur. Waarbij ook een eigen moment zit waarbij je partner altijd welkom is.

Ik twijfel nog een beetje omdat het gekoppeld is aan controles. Dus mijn man moet ook de mogelijkheid hebnen om in de avond dan vaker aan te sluiten. Weet trouwens niet of alle VK praktijken dit aanbieden?
Latte macchiato Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een antenatalclass gedaan met mijn man en dus nog zo’n 10 andere stellen. Dat stond wel los van de controles en ging over bevallen, hormonen en de eerste tijd na de bevalling en zo. Misschien is het ook zoiets? Wij hebben echt heel veel gehad aan die cursus, ook vooral voor man om zich meer betrokken te voelen en te begrijpen wat er allemaal gebeurt.
Klopt tiramisuusje het lijkt op een zwangerschapscursus. Heb ik ook uitgebreid bij eerste zwangerschap gedaan en bij tweede verkort. Ik twijfel nu of ik voor dit ga of een aparte verkorte cursus. Omdat het dus aan controles gekoppeld is. Maar ja misschien doe ik gewoon een x mee om te zien of het wat voor mij is.

Ga jij een cursus volgen tiramisuusje?
Alle reacties Link kopieren
Nou even mijn gal spuwen. Ik heb me ingeschreven bij een verloskundige (gekozen omdat deze gecontracteerd is met mijn verzekering), maar die doen zelf niet de echo's. Ze hebben me het telefoonnummer gegeven van het echocentrum, waar ik een afspraak heb gemaakt. Vandaag dacht ik, toch eens checken of het echocentrum wel een contract heeft met mijn verzekeraar. Niet dus!

De verloskundige had dit nog nooit meegemaakt en wist niet dat sommige verzekeraars niet met alle zorgverleners een contract heeft. Dat zouden ze toch moeten weten? Ik ben blij dat ik gebeld heb, anders had ik het dus allemaal zelf moeten betalen.

Uiteindelijk een ander echobureau gebeld die wel een contract heeft met mijn verzekeraar. Ze was heel vriendelijk (hoewel ze het niet zo leek te hebben op mijn VK) en ze heeft me er toch nog tussen gepropt op vrijdag. Leermoment misschien ook voor jullie: check echt of alle zorgverleners een contract hebben, ook als je direct via de VK wordt doorverwezen.
Jeetje wat een gedoe Fiona! Maar fijn dat je wel vrijdag de echo hebt!

Ik zit bij dezelfde VK en Echocentrum als de vorige twee en dat werd toen vergoedt dus ga er eigenlijk wel van uit maar check het toch even bedankt vd tip.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmiddels verhuisd dus ik moest helaas een andere zoeken. Ik heb net eindelijk dat eerste echocentrum aan de lijn gekregen en ze blijft bij hoog en laag beweren dat ze met alle zorgverzekeraars een contract hebben. Ze was er wel twee maanden geleden al achter gekomen dat er iets mis ging met de declaraties, dus ze zou er dan nu toch maar even over gaan bellen. Ze gaf me een beetje een schuldgevoel dat ik ben overgestapt, want ik hoefde echt niet te betalen volgens haar. En ze vond het ook heel raar dat ik uit mezelf de zorgverzekeraar had gebeld.

Ik ben blij dat ik naar die andere ga want ze hebben duidelijk hun zaken niet op orde. Ik vind het ook niet oké dat ze zo bleef pushen dat ik bij ze moest blijven, terwijl het niet vergoed wordt voor mij. Dus, egopost uit..

Ik las ook iets over Centering Pregnancy maar dat lijkt me niet iets voor mij. Is dat iets waarvoor je kan kiezen, of is dat bij sommige verloskundigen de enige manier?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle lieve berichten ❤️

We hebben vanmiddag de eerste echo gehad, het hartje klopt, we zijn zo blij!

5/11 hebben we termijn echo. Deze week is week 8 maar wat mijn wisseldag is kon ze helaas nog niet zien omdat het nog zo vroeg is allemaal.

Maar dat geeft niet, ben ontzettend blij ❤️ En heb vreselijk het gevoel dat het een jongetje is. Geen idee waarom.. maar voelt alsof het niet anders kan haha!

Bij mijn VK praktijk doen ze ook centering pregnancy, maar is niet hun enige optie. Maar als wij voorbij de vlokkentest zijn en als deze positief is dan pas ga ik over zulke zaken nadenken 😁
Jeej wat fijn een goede echo prinsesconsuela!
Spannend of je gevoel klopt qua geslacht.
Snap dat je pas na vlokkentest gaat nadenken over wel of niet centering pregnancy.

Bij mijn VK is het gelukkig ook een keuze dus kan ook 1 bijeenkomst proberen en vervolgens toch 1 op 1 verder gaan. Ik beslis pas na een goede termijnecho.

Hoe is het verder met iedereen? Eerste echo’s al in zicht?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat fijn prinsesconsuela, dat is alvast de eerste hobbel die jullie hebben genomen. Weet je al wanneer de vlokkentest zal zijn, na de termijnecho?

Ik heb vanmiddag de echo en ik heb er de hele nacht over gedroomd :facepalm:

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eindelijk het nieuwe topic gevonden! Druk met van alles en nog wat. Maar nu eindelijk een lang weekend vrij!
Heb ook alles bijgelezen. Heftig hoor jullie verhalen Fiona en prinsesconsuela. Maar wat fijn dat jullie bij jullie eerste echo een kloppend hartje hadden. En ben zo benieuwd Fiona naar de jouwe!

Onze vk praktijk biedt dat niet aan. Weet nog niet wat ik ga doen maar wil iig zwangerschapsfitness doen. Voor en na de bevalling in een kleine groep. Merk dat ik nu niet echt meer naar mijn vaste sportlessen ga omdat ik niet zo goed weet welke oefeningen ik nog mag uitvoeren. Dus wandel veel.

Woensdag ook mijn 1e echo gehad. Een mooi kloppend hartje gezien. Ben nu 7 weken en 6 dagen. Verwachte datum is 8 juni ♡ ik ben vooral 's nachts als ik wakker word misselijk en soms na het avond eten. Voor de rest geen kwaaltjes en dolgelukkig!
Alle reacties Link kopieren
We hebben de echo gehad en een kloppend hartje gezien. :cheer: Ik ben alleen een week minder ver dan ik dacht, nog maar 7 weken i.p.v. 8 weken. Ik vind het toch een raar groot verschil omdat ik dan al 7 dagen na mijn eisprong positief getest heb, dat kan toch bijna niet? Ik probeer me er maar geen zorgen over te maken, ik heb het toch niet in de hand. Op 19 november heb ik de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die mooie echo's! Ik moet nog even wachten. Ik heb pas 7 november mijn eerste echo (dat is meteen de termijn echo). Bij ons wordt ook centering pregnancy aangeboden en ik denk dat ik het wel fijn vind om met andere vrouwen ervaringen te delen.

Maan weet je al wanneer je wil beginnen met zwangerschapsfitnes? Wandelen is in ieder geval altijd goed!
Wat fijn de goede echo’s Maan en Fiona!
Op zich hoeft een week verschil bij eerste echo niet veel te zeggen. Want bij een volgende echo kunnen ze je ook weer vooruit zetten Fiona. Dat meten is echt een kunst merkte ik ook bij mijn echo want ene meting zei 7.4 en andere 8.2. Kwam uiteindelijk op 8.0. Had je ovulatietesten gedaan zodat je kunt terugrekenen?

Hier ook niet heel veel kwaaltjes en merk dat ik uitkijk naar de termijnecho van 9/11. Heb hem iets vervroegd omdat dat qua agenda voor mijn man beter uitkwam.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor begeleiding krijg je bij zwangerschapsfitnes?
Wat fijn dat jullie allemaal goede echo’s hebben gehad. Ik heb de mijne volgende week pas, duurt lang 😎.
Ik begin het nu wel te merken qua kwaaltjes.

Zien jullie al wat aan je buik? Bij mijn eerste zag ik het pas met een maand of 5/6 maar nu begin ik echt al dik te worden.
Alle reacties Link kopieren
Maandag over een week de termijnecho, is vrij vroeg maar is al nodig om de intake te kunnen afspreken voor de vlokkentest. Die gebeurd in week 10. En ergens tussen week 11-12 (als ik t goed zeg) is de vlokkentest. Dat is mij toen verteld maar internet zegt weer tussen 11-14 weken. Ik hoop in ieder geval zo snel als mogelijk. Want op de uitslag moeten we ook 2 weken wachten. En we willen natuurlijk zsm weten of de baby gezond is of niet ❤️
Alle reacties Link kopieren
Op welke dag heb jij de echo Feetje? Dan zet ik hem in de tabel. Mijn buik is ietsje opgezwollen maar je ziet het niet. Bij mijn eerste werd ik ook pas echt dik rond de 25/30 weken, daarvoor zagen alleen bekenden het.

Prinsesconsuela, ik snap dat jullie het zo snel mogelijk willen weten. Ik neem aan dat ze daar ook wel rekening mee houden toch, als het tussen 11-14 weken mag zou ik vragen of het met 11 weken al kan.

Latte_Machiatto, ik heb geen ovulatietesten gedaan dus ik kan niet terugrekenen. Maar ik testte dan wel al op 7dpo positief en dat lijkt me wel heel erg vroeg. Ik las wel dat als je een late innesteling hebt (ik denk dat ik dat had, want ik had een bloeding 2 dagen voor de positieve test), dat de ontwikkeling iets langzamer gaat.

Maan, leuk dat je er weer bent :hello:
Alle reacties Link kopieren
Fiona. Ik heb hem donderdag
**
anoniem_6526572e676db wijzigde dit bericht op 26-11-2018 18:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yes vandaag een 1e echo gehad. Was super goed. Hartje klopte perfect en grootte paste bij vermoede termijn. De 20e hebben we onze termijnecho.

Inmiddels wel een super misselijke week achter de rug. Ik heb medicatie gekregen van de huisarts Emesafene (zelfde substantie als pillen tegen reisziekte). Werkt perfect en ik begin weer op te krabbelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Tippietop! Goed nieuws! En ook goed om te horen dat de medicijnen aanslaan.

Mijn misselijkheid was wat afgenomen aan het begin van deze week maar is nu helaas weer terug gekomen. Mijn buik is trouwens wat opgezet aan het eind van de dag maar heb meer het idee dat dat door mijn darmen komt.
Mooi nieuws Tippietop! En fijn dat medicatie aanslaat. Blijf je dit de hele zwangerschap innemen? Of is het even aankijken?

Hoe was jouw echo Feetje?

Herkenbaar een opgezette buik herfstzonnetje. Ik lijk al verder dan ik ben maar dat zijn vooral mijn darmen.

Hoe is het met de anderen? Nog meer echo’s in zicht?
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws allemaal! Mijn termijnecho staat op 21 november. 13 november bij de verloskundige een afspraak.

Ik ben ook al een aantal dagen misselijk. Vooral 's avonds en 's nachts. Als ik wakker wordt 's nachts dan moet ik meestal wel spugen. Ben nog wel aan het werk.. maar lastig om die misselijkheid te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn echo was goed, er was een hartje te horen. 😊
Wat vervelend dat jullie misselijk zijn. Bij mij is het echt met vlagen maar niet half zo erg als bij mijn eerste.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede echo's allemaal! :cheer2:

Wat vervelend dat jullie ook zo'n last hebben van die misselijkheid. Hier wordt het ook elke dag erger helaas. Ik vind het vooral moeilijk om goed en gezond te blijven eten omdat bijna alles slecht en zwaar valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven