Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
Als ik zo door ga, heb ik flessen te kort!

Ik heb op een halve dag al bijna een fles vol gepiest! Zo vaak moet ik dus
Oh ja, dat wilde ik nog vragen:

Zijn jullie zo'n 9 maanden boek aan het bijhouden? Zo ja, welke?

Ik ga zo eens op zoek naar een leuke op internet
Curly wat grappig dat ze tegen jou zeiden dat de test niet vervaagd. 2 jaar geleden kreeg ik deze tip juist van mvm. Misschien is het ondertussen ook verbeterd of kreeg ik verkeerde info. Ben benieuwd naar maandag. Er komt nu een andere informatrice.

Mvm kratten. Ik zet ze achter de container. Vorige keer heb ik geen reacties gehad.

Moustache gefeliciteerd!

Sporten; ik doe 2x per week cardio oefeningen. Meer lukt mij echt niet, maar vind het wel heerlijk.
Welkom greenmoustache! Ik ben hier ook nog maar net! Gefeliciteerd hoor! Volgens de berekeningen zijn wij maar een dag van elkaar verwijderd, maar ik zal dat over een paar weekjes nog aan de VK vragen bij de echo.

Als je wil zet ik je ook in de tabel!

Curly, maar je loopt wel met de hond toch? Dat is ook heel gezond. Het enige dat ik doe is yoga en af en toe zwemmen, maar ik ben niet supersportief hoor.

Roken heb ik daarentegen nooit gedaan (vind ik ook een heel slechte gewoonte maar ik heb ook een longziekte dus het zou niet in me opkomen), heel goed dat jullie gestopt zijn!!!! Wijn vind ik daarentegen erg lekker dus dat gaat nog wel een beetje lastig worden, maar goed alles voor het goede doel hè?

Gaan jullie nog etenswaar missen? Kaasjes bij de wijn vind ik ook heerlijk, maar net als bij jouw combi kan dat ook in een keer worden geskipt!

De rest zie ik allemaal wel!

MvM, ik heb me ook al aangemeld. Ik vind het leuk om anderen te kunnen helpen. In mijn omgeving zijn er ook wat koppels voor wie het moeilijk gaat/is gegaan, dus was het voor mij bijna vanzelfsprekend om mee te doen.

Leuk ook om te weten dat de test die je van MvM krijg ook houdt!

Negenmaandenbeurs: ik ben niet zo'n beurzentype, ik vind het vaak zo druk en aan het eind van de dag ben ik dan moe en heb dan vaak koppijn. Als zwangere vrouw lijkt me dat niet ideaal. Tweedehands spulletjes, dat lijkt me ook wel wat. Misschien kunnen we wel het wiegje ed van mijn zus overnemen. Hun kindje is tegen de tijd dat de onze wordt geboren al bijna een jaar!

Hoe weten jullie trouwens op hoeveel dagen jullie zitten?

Fijne avond!!!
Curly

Misschien moet je maar stoppen met plassen...

Succes!

Gelukkig heb ik zelf nog geen overgevoelige blaas.
Sterkte Lisch. Ik hoop dat er nog hoop is.

De angst en onzekerheid gaat nooit meer weg vanaf het moment dat je zwanger bent. Het leven zonder zorgen om je kinderen bestaat volgens mij niet. Ook niet als je kinderen 40 zijn.

Op 4 februari heb ik de kennismaking en eerste echo. Ikke heb er zin in
Oeps, ik ga te snel... vandaag 5 weken en 1 dag.

Online zijn er allemaal sites waar je kan uitrekenen wat je uitgerekende datum is. Kijk maar eens op babybytes. Als je je daar registreert, houdt ie voor je bij op welke dag je zit. Ook kun je de ontwikkeling bijhouden, erg leuk! Zo begint in de 6e week (5 weken zwanger) de aanleg van het centrale zenuwstelsel en het hartje

@cheery, zeker loop ik met mijn hond. Heerlijk! Behalve in de regen, dat is minder fijn...

Kaas kun je gewoon eten hoor, behalve als er au lait cru (rauwe melk) op staat en dat zijn er niet veel. Dus de supermarktkazen kun je gewoon eten, maar dan met een spa rood

@route ik ga toch voor de zekerheid nagellak erop doen haha! anders heb ik straks nog niks.

Weten jullie het al hoe jullie het aan ouders willen vertellen?

@pimpelmees, we hebben op dezelfde dag de 1e echo. Ik om 09.40!
Curly: ik heb pas in de avond. Dan kan mijn partner ook mee. Wel zo fijn
Curly: wij hebben een t-shirt met leuke tekst voor ons zoontje. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze het doorhebben.

Ik ben trouwens erg dik, maar bij beide zwangerschappen ging vanaf 4 wkn die buik naar voren. Het kan niet de baby zijn, maar blijkbaar blaast de rest op. Want kom ook niet aan. Iemand nog verbloem ideeen?
Oh nee, Lisch! Hopelijk gaat het nog goed! Dikke knuffel!

Welkom aan alle nieuwen! :-) Gezellig!!

De tabel kan idd groter gemaakt worden. Ik heb er toen ik dit topic opende een tabel ingezet. Maar dat betekent natuurlijk niet vol = vol. Hij kan langer! ;)

Als ik geen gevoelige borsten gehad zou hebben zou ik zeker twijfelen of ik wel zwanger zou zijn. Verder helemaal geen klachten. Hopelijk blijft het zo! Zit niet echt te wachten op misselijkheid ofzo ;)

Ik zit nu in een hotel in de randstad omdat ik een cursus heb.

Ben dan toch wel bang om dan nu, terwijl ik niet thuis ben, bloed te gaan verliezen....

Mijn 1e echo is 20 feb. Dus dat duurt nog even. 28 jan eerst de intake!

Slikken jullie ook vitaminepillen voor zwangeren? Of alleen foliumzuur?
Slik vitamine voor de hele zwangerschap.

@curly en ook voor de anderen

Het boek pap en mam vertel eens is erg leuk. Niet alleen voor tijdens de zwangerschap maar ook voor de eerste 12? Jaren.

Het boek van Pauline oud: 9 maanden dagboek.

Bij mijn dochter heb ik een boekje gekocht en een dagboekje bij gehouden. Geschreven aan haar. Tussendoor ook kort verteld over bijvoorbeeld hoe haar vader en moeder elkaar hebben ontmoet. Maar ook wat mij blij maakt in het leven. Beetje zweverig als ik het zo vertel. Ach ja onder invloed van hormonen
Pfff, net wakker geworden van de misselijkheid....

Mijn man is gisterochtend van zijn werk thuis gekomen met buikgriep.

Weet nu niet of ik een beginnende buikgriep heb of dat mijn zwangerschapsmisselijkheid intreed.

Ik hoop geen van beide.... Zit ik hier op een hotelkamer aan de andere kant van het land....

Hopelijk waait het over!
Heerlijk geslapen, alleen merk ik wel dat plat op mijn buik liggen niet prettig voelt..

Ik slik dagelijks foliumzuur en vitamine c en wil eens kijken naar chia zaad.. Ik houd niet zo van pillen dus doe ik gewoon extra gezond met mijn voeding, zolang ik genoeg energie heb om mijn werkdagen te blijven draaien vind ik het goed!

Ik zal eens op de sites kijken babybites, washettoch? Zo maar ff terug lezen ;)
Goedemorgen allemaal!!

Zo mijn eerste nachtje als bewust zwangere zit er op. Ik kon eerst niet slapen dus ik heb wat zwangerschapsliteratuur op mijn E-reader gezet en vervolgens ook al eea gelezen. Toch wel fijn dat je aan een E-reader niet kan ziet wat je leest

Pink-t, ik hoop dat het de typische zwangerschapsmisselijkheid is, hoewel het natuurlijk het fijnst zou zijn dat het je bespaard blijft. Sterkte!! Hopelijk gaat het nu wat beter.

Over vitamines, ik slik al een tijdje de Prena Fem van Orthica. Dat is een zwangerschapsmultivitamine met mineralen en omega-3. Ik vind het wel een fijne combi, zo hoef ik maar 1 capsule te slikken. Davitamon heeft ook zo'n combipil, die is alleen net wat anders van samenstelling.

Ik had mezelf al in de tabel gezet. Ik zal ook mijn best doen om anderen er in te zetten. Ik speur het topic nog wel even door.

Hilliej, ik heb van de week nog in het dreamgirls topic een lijst met groente met een hoog foliumzuur gehalte gepost. Ik zal die hier ook nog even posten. Wees je er wel van bewust dat in de pillen de samenstelling zo is dat je de vitaminen makkelijker opneemt. Soms moet je groente ed eerst bewerken (koken bijv) voor dat je de vitamine goed kunt opnemen.

Gisteravond laat heb ik mijn vriend ook kunnen vertellen dat ik zwanger ben. Hij reageerde heel lief: eerst was ie helemaal stil en toen geëmotioneerd om vervolgens een triomfantelijke lach te tonen en mij bijna dood te knuffelen en te overladen met kusjes. Ik vond het heel leuk. Vervolgens hebben we er over gepraat en was het toch nog wat onwerkelijk. Ik heb dus vanochtend maar even live getest, kon ie het met eigen ogen zien. En het leuke was de streep was al een stuk duidelijker, erg fijn!

Ik kan gelukkig nog op mijn buik liggen, we hebben een zacht bed, maar met mijn boobs moet ik wel oppassen, gevoelig (ik voel me weer een puber). Dus mijn vriend vasthouden gaat wat lastiger.

Hoe is het met jullie vandaag?
Wow, wat heb ik alweer veel bij te lezen!

Die onzekerheid herken ik wel ja

Gelukkig geen klachten (buiten zere borsten) en het gaat erg goed.

Op de site van de VK die ik op het oog heb, staat dat je je kunt aanmelden vanaf 6 weken, dus ik ga het na het weekend doen. Ze hebben er ook de prijzen voor extra echo's staan, die zijn 60 euro.

Mijn schoonmoeder staat te springen om met mij te gaan shoppen, misschien moet ik haar mee nemen naar de beurs, dan is ze vast zo genezen... Ik weet ook nog niet of dat wel iets voor mij zal zijn.

Er was bij ons vanalles in huis van de kindjes van mijn man; toen we vorig jaar naar een nieuw huis zijn verhuisd, hebben we grote opruiming gehouden. Ik zit er niet om te springen om allerlei dingen te gebruiken die zijn ex gekocht/uitgezocht heeft. Heel stom, maar dan leen ik het liever van mijn (schoon)zusje, nichtje of vriendin.

@cheery; ik zal ze ook missen die wijntjes en kaasjes, kan het me helemaal voorstellen!

@pink-t; gaat het al wat beter of heb je toch een griepje te pakken?

Beterschap in elk geval!
Ik heb ook weer heerlijk geslapen. Om 04.30 weer opgestaan om te plassen... Veeeeeeel!

@pink-t Hoe gaat het nu? Buikgriep of zwangerschapsmisselijkheid is beiden niet fijn natuurlijk, al helemaal niet als je er midden in de nacht wakker door wordt in een hotel. Beterschap!

Ik slik trouwens nog steeds 'zwanger worden' capsules van de Etos. Hierin zit ook voldoende foliumzuur en ik maak de strips op. Daarna ga ik over naar vitamine tabletten speciaal voor zwangeren. Ik lees trouwens ook dat het goed is om extra vitamine D te slikken. Doet iemand dit?

Ik slik normaal gesproken ook geen vitaminetabletten. Nu doe ik het wel, het kan geen kwaad. Als het een keertje niet lukt om voldoende groente en fruit te eten, heb ik tenminste de benodigde vitamientjes binnen. Ik let nu ook wel meer op gezonde voeding. Ik ben geen grote fruit eter, maar deze week al behoorlijk wat kiwi's, mandarijnen, ananas, druiven en sinaasappels op Superlekker!

@route Spannend vandaag! Ik neem aan dat ze zo'n shirtje wel meteen doorhebben? Ik zou zoiets echt wel meteen zien!

Het is inderdaad lastig verbloemen als je buik meteen naar voren gaat. Misschien dat colbertjasjes wat verbergen?

@cheery Wat een leuke reactie van je vriend! En een duidelijkere streep is zeker fijn. Maakt het voor je vriend misschien ook wat echter..

E-reader is inderdaad fijn. Curlyman heeft meteen het boek van Kluun (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt volgens mij) erop gezet en gelezen. Ik hoorde hem vaak hardop lachen, volgens mij werd ik gewoon uitgelachen

Zo, ik ga de badkamer poetsen... Pfff! Het is hard nodig. Voor de rest is het een redelijke rotzooi in huis, we zijn wat aan het klussen en verven.

Fijne vrijdag allemaal!
Leuk om die verhalen van jullie allemaal te lezen! Ik nog steeds nergens last van gelukkig! Soms ook lastig, want ik voel me nog niet "zwanger"

@ Curly Ik heb een dagboek die ik bij hou. Van een vriendin gekregen! Is wel erg leuk om te doen en ook zeker voor later.
Oh wat leuk Curly dat je man/vriend Kluun heeft gelezen. Ik vind dat ook een erg grappig boek. Als het kan zou ik m ook lezen als ik jou was. Ook voor vrouwen staan er best nuttige dingen in.

Ik moet vandaag ook al de hele tijd plassen. Verder heb ik best wat kramp, meer dan ongesteld zijn bijna. Daar heb ik tot nu toe ook altijd weinig last van ondervonden.

In de capsules die ik slik zit ook extra vitamine D. Ik kom niet zo heel veel buiten op de juiste momenten en van boter en margarine hou ik niet (zo), dus het leek me wel nuttig om het in mijn vitamine te hebben. Goed trouwens dat je nu meer fruit eet Curly! Dat moet ik ook doen!

Liesjes, ja arelaxed hè, nu moeten we nog zeker 9 maanden zonder die heerlijke combi doen.... Zucht. Gelukkig heb ik met kerst en O&N nog heerlijk kunnen eten en drinken! Daar ben ik echt blij om

Goh dus jij gaat straks met je schoonmoeder shoppen? Zo'n goede band heb ik niet helemaal, maar ze zijn wel heel lief gelukkig.

En dat van de babyuitzet kan ik me wel voorstellen, dat zou ik ook niet willen.

Ik moet nog even die link aan jullie sturen voor die praktijk. Daar kosten de echo's ¤25. Niet duur toch?

Fijne avond allemaal! En weltrusten alvast!!
Oh ben heel benieuwd of het hier (amsterdam) in de buurt is Cheery.

Hier gelukkig alles nog rustig. Wel moe, maar das ook niet gek, was er om half 6 uit vanmorgen. Hoop vannacht iets meer uurtjes te maken.

Terwijl mijn dochter vanmiddag op school was heb ik de National Geographic docu In The Womb gekeken. Bekijk dat nu toch met andere ogen, oh wat mooi! en wat knap gemaakt zeg.
Jaaaa die van mij leest ook Kluun! Aanrader.. Is echt een geweldig boek met leuke humor.

25 euro is zeker niet duur dus ben benieuwd waar het is! Bij ons hier is het 37,50 dus dat valt ook nog mee als ik andere bedragen lees.
Leuk om weer updates te lezen!

Ik Gebruik zelf davitamon mamma, daar zitten heel veel vitamines bij ook vitamine D. Beter teveel dan te weinig

Ik heb nog geen idee hoe we het gaan vertellen, ik hoop op een mooie echo en dat we die kopiëren en dan in een lijstje geven of zoiets.....is mooi genoeg natuurlijk als alles goed gaat! is al een wonder opzich

vind het nu wel heel erg spannend, zeker omdat je ook veel mk leest op dit forum.

Ben nu +/- 7 weken en tot nu toe zie je nog niks bij mijn buik, en voel me ook goed! Wel al iets vaker naar de wc en moe. En voor de rest wat zere borsten maar alleen bij druk. Vind het nog zo onwerkelijk!!! Hoop zo dat het goed groeit! *duim duim* maar alweer een week verder...... nog maar 2 weekjes tot de echo :P duurt lang duurt lang ;)
Wat hou je bij in een 9 maanden boek?quote:curlycurlycurly schreef op 16 januari 2014 @ 20:51:

Oh ja, dat wilde ik nog vragen:

Zijn jullie zo'n 9 maanden boek aan het bijhouden? Zo ja, welke?

Ik ga zo eens op zoek naar een leuke op internet
Pffff, wat een trieste berichten in het andere uitgerekend in september topic. Bleh, ik hoop echt dat het allemaal goed blijft gaan...

Ik ga het boek zeker ook lezen, volgens mij wel mijn soort humor.

Net friet met een bamibal en een kroket gegeten. Slecht!!! Maar wel lekker!

Oh zou best kunnen dat in de capsules die ik nu slik, ook vitamine D zit, ik ga het checken.

Vanmiddag kwamen schoonouders onaangekondigd binnen wippen. Wij allebei meteen in de stress, we wisten niet zeker of er zwangerschaps gerelateerde dingen rondslingerde in huis. Gelukkig niet, pffeww!

Wij hebben beneden 2 wc's en op 1 wc staat de fles en kannen van MvM. Op die wc gaan eigenlijk bijna nooit gasten.. Vanmiddag liep schoonmoeder die kant op, maar ze veranderde toch van gedachten en ging naar de andere wc... Weer pffewww!
ha ha! mazzel curly ;) anders zou ze je nog betrappen!!
Hoi ladies!

Ik ben nieuw hier en heb eerst jullie topic eens doorgelezen. Vinden jullie het goed als ik mee schrijf /lees?

Vandaag heb ik op mijn werk(!!!) een test gedaan en die was positief. Om heel eerlijk te zijn was het de vierde test die positief was in twee dagen tijd..... Nu kan ik het pas geloven. Ik denk dat ik ongeveer 5 weken zwanger ben!! Cadeautje gekocht voor van man en dat vanavond aan hem gegeven. Hij kon het niet geloven toen hij het uitpakte. We zijn door het dolle heen! :):)

Ik lees al meteen een mooie tip over zo'n 9 maanden boek. Wat een goed idee!

Het boek van Kluun ligt hier ook op de bank. Eigenlijk had mijn man die vorig jaar al van mijn zusje gehad als grapje en stille hint ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven