Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
@ Tesske Nee allen intake helaas! Wij krijgen ook pas echo tussen de 10-12 weken.

Ik ga denk zelf ook eerder een pretecho doen. Iemand daar ervaringen mee om dat te gaan doen. Ik kan gewoon niet zo lang wachten!
Oh echt Tesske, dat lijkt me best heftig verhuizen nu en ook nog helemaal naar een andere plek! Maar positief is dat je dan allemaal andere moeders tegenkomt en dat je dan sneller contact maakt, komt vast goed!
Vrouwtje, van een van de meiden uit het andere topic kreeg ik daarover een tip. Zij heeft ook al een vroege echo laten maken voor haar officiële intake. Ze vond het erg fijn! Nu is ze 29 weken.

Als je in de randstad woont kan ik de link wel even sturen.

Anders vraag ik haar wel hoe ze te werk is gegaan.
Dat is inderdaad echt snel!!! wel fijn hoor want dan ben je een beetje uit de onzekerheid!

Ik ook de 30e eerste intake en ben dan al volgens mijn berekening 9 weken. maar ze doen wel meteen een echo om te kijken of je wel echt zwanger bent en dan met 12 weken nog een echo. Maar ik verwacht omdat ik nu dan al wat laat een afspraak heb dat het bij mij waarschijnlijk dan met 13 weken zal zijn ofzo.

Maar goed nog 14 dagen tot de 30e!! ik tel ze nu al hahaha

quote:Cheery schreef op 16 januari 2014 @ 16:36:

Ja het is best wel spannend allemaal hè?

Ik heb de 5e mijn eerste echo, zo onwerkelijk nog!
Wow wat is er veel geschreven hier!! Het duurde even tot ik bijgelezen was hoor... We zijn al een gezellige grote groep!

Onzekerheid.. check! Van de ene kant heb ik er een heel goed gevoel over, van de andere kant is het nog heel pril en weet ik dat er nog van alles mis kan gaan. Ik probeer daar zo weinig mogelijk aan te denken, maar natuurlijk lukt dat heel vaak ook niet.

Vanmiddag ben ik gestart met MvM. Wat is het toch eigenlijk een kleine moeite. Je helpt tussen de 10 en 15 vrouwen om zwanger te worden als je 10 weken lang je urine inlevert. Ik kan eigenlijk geen argument verzinnen om niet mee te doen. De informatrice vertelde dat er 1 op de 4 vrouwen mee doet, wat eigenlijk niet erg veel is.

Ik ga zelf de kratten weg brengen, zo naast de deur zie ik niet echt zitten. Ik heb een tassenhanger gekregen en een super zachte wikkeldoek voor de baby voor na het badje. Leuk! De stank die uit de flessen komt valt wat mij betreft echt heel erg mee trouwens.

Er wordt ook weer een zwangerschapstest gedaan, deze knalde vrij snel. Nog leuker!

Het HCG gehalte was al hoog genoeg bij 5 weken, dat was even een bevestiging. Als ik er nuchter over nadenk, wil dat nog niet zeggen dat het allemaal goed gaat en blijft gaan...

Ik denk dat je de hele zwangerschap onzekerheden blijft houden hoor. Nu zijn we onzeker of het vruchtje wel een plakker is, dalijk zijn we onzeker of de baby wel genoeg groeit en gezond geboren wordt.. Dan is er een baby en zullen er ook weer genoeg onzekerheden en zorgen komen ben ik bang.

Bij mijn vk krijg je ook bij ongeveer 8 weken de eerste echo. Mede daarom heb ik deze vk gekozen. Vind ik toch wel zo fijn. Als ik echt tot 12 weken zou moeten wachten, zou ik een eerdere echo wel uit eigen zak betalen. Ik heb ergens anders op het forum gelezen dat het ongeveer 40 euro kost.

@lisch Heel veel sterkte meid. Ik hoop dat het alsnog goed zit.. Zo niet, dan hoop ik dat je wens weer heel snel in vervulling mag raken.

Ik heb nog steeds dat volle gevoel in mijn buik. Voor de rest moet ik steeds meer plassen. Ik ga naar het toilet voordat ik in bed stap en na 10 minuten kan ik er alweer uit. Dan moet ik er 's nachts nog eens uit en dat hoef ik normaal echt nooit...

Dat was het ook wel hoor, wat betreft kwaaltjes.

@cheery Gefeliciteerd en welkom! Leuk dat je meeschrijft.

@tesske ik ben ook net gestopt met roken, ook cold turkey. Ik had nooit gedacht dat het me zo goed af zou gaan, hoop dat het voor jou hetzelfde is.

@vrouwtje Wat ontzettend lomp van die arts om dat gewoon te zeggen waar je schoonmoeder bij is. Lijkt me voor jullie en voor haar echt superraar.. Zit je daar.. uuuhhhhhmmm
Zijn jullie ook zo benieuwd wat de uitgerekende datum gaat worden? Ik weet nu al dat de internet berekening van ons niet klopt. Dat zou 2 sep zijn. Maar de bevruchtingsdatum kan niet kloppen, omdat we precies weten wanneer we zijn begonnen haha! dus dat is wel grappig! Gok zelf op 5-6 september. Dus ben benieuwd wat vk en echo gaat zeggen straks met 12 weken
@ curly ik heb mij nog niet aangemeld voor mvm... maar na alle verhalen te lezen ga ik ook even op de website kijken! Is inderdaad maar een kleine moeite, maar ik zag op tegen de flessen voor de deur. Maar als ik het kan weg brengen dat zou wel een optie zijn!! Ik ga gewoon eens informeren
Zo heb mij aangemeld bij de website!! ben benieuwd
Curly, wat leuk om jouw verhaal te lezen. Ik denk ook wel dat je gelijk hebt met die onzekerheden. Mijn zus heeft ook net een kindje, daar heb ik gisteren opgepast (zo lief!!) en zij heeft ook (nog steeds) haar onzekerheden. Ik denk dat dat hoort bij het mama worden/zijn, maar nu is het nog heel pril dus ja ook extra onzeker.

Dank je wel ook voor je welkomstwoordje!

Ik heb voor deze praktijk gekozen iid vanwege de vroege echo, maar ook omdat ik er een tip over heb gekregen. Bovendien hebben ze contacten met het beste 'bevallingsziekenhuis' in mijn stad. En aangezien ik in het ziekenhuis zou willen bevallen, toch wel fijn dat ze daarmee ook goede connecties hebben.

Tesske, ik heb net het hele topic doorgelezen. Wat een heftig verhaal! Ik hoop dat het goed met je gaat en ook met je pleegkindje! Ik wens je ook veel sterkte!

@kwaaltjes tot nu toe alleen wat gevoelige borsten.

Tot later allemaal!!
@Hilliej, welkom! en gefeliciteerd!!

@Lisch, sterkte, ik hoop dat het toch goed zit...
Het verhuizen zal me alleen maar rust geven. Ik ga terug naar waar ik vandaan kom, hetzelfde dorp als mijn ouders en familie. Ik heb daar ook nog veel vriendinnen zitten, dus wat dat betreft is het wel thuiskomen. Ik kijk er erg naar uit, het kan me eigenlijk niet snel genoeg gaan, maar ja... heb nog geen woning, dus zal nog even geduld moeten hebben.

Het stoppen met roken gaat mij ook boven verwachting goed af! Ik heb met vlagen de hele dag door wel zin in een sigaret, maar het ebt ook snel weer weg. Vooral de combinatie van een wijntje met een sigaretje 's avonds voor het slapengaan... oh wat heb ik daar zin in zeg!

Hoewel mijn verhaal heel heftig klinkt, en eigenlijk ook wel is, gaat het nu echt wel goed met me. Ik eet goed, ik ga op tijd naar bed en op tijd weer op. Doe leuke dingen met mijn kleine draak en geniet van het zwanger zijn (al merk ik er vrij weinig van...). Daarnaast probeer ik ook nog het een en ander af te ronden van mijn studie omdat ik een jaar ga stoppen.

Ik ben eigenlijk vrij zeker van mijn datum. Ik hield al jaren mijn menstruatie bij in een app omdat die bij tijd en wijle nogal onregelmatig was. Daarnaast vulde ik de laatste tijd ook in wanneer we vreeën. Dat maakt dat ik er denk ik niet meer dan een dag naast kan zitten.
quote:Cheery schreef op 16 januari 2014 @ 17:21:

Vrouwtje, van een van de meiden uit het andere topic kreeg ik daarover een tip. Zij heeft ook al een vroege echo laten maken voor haar officiële intake. Ze vond het erg fijn! Nu is ze 29 weken.

Als je in de randstad woont kan ik de link wel even sturen.

Anders vraag ik haar wel hoe ze te werk is gegaan.Ik woon in de randstad, dus wil het wel graag weten. Overstappen is toch geen ramp in deze fase?
Dankje wel allemaal!!!!!

Het is echt nog zo onwerkelijk, het is zo omdat de test het zegt en mijn buik daar merk ik het ook aan.. Ik ben van mezelf nuchter, tot nu toe gaat dat nog redelijk goed.. Ik kan me heel veel zorgen gaan maken, maar dat helpt ook niet. Het loopt zoals het moet lopen denk ik dan maar, maar het zou heeeeeeeel fijn zijn als het allemaal goed blijft gaan!!!!!! Ben er zo blij mee

Helaas zijn er ook negatieve berichten bij sommigen hier in dit topic, echt verschrikkelijk @lisch ik hoop voor je dat het goed komt! Mijn duimen draaien voor jou!

Vanmiddag aanmeldformulier ingevuld voor de verloskundige praktijk hier.. Ben benieuwd wanneer ik bericht krijg.. Ben wel heel erg nieuwschierig!! Zoals ik zelf berekend had is mijn uitgerekende datum ergens tussen 17 en 24 september..

Ik zou ook wel graag in de tabel willen, alleen snap ik er helemaal niks van @cheery ga jij een nieuw tabel maken? Of vul je hem aan?

Hmm er is zoveel geschreven al hier dat ik ff niet meer weet waar ik nog op moet reageren..

Ohja sporten! Ik sport ook vaak en ook fanatiek, morgen ga ik ook gewoon weer spinning volgen, ik zie wel hoe het loopt!!!

Voor nu eerst fijne avond!
Wauw wat goed van je @Tesske , ik hoop voor je dat je snel een plekje hebt!!!
Leuk hilliej!! Ik merk bij mijn schaatslessen en fitness nog weinig, gaat nog prima! hardlopen vond ik wel stukje zwaarder, sporten kan je gewoon lekker doen! zelfs heel goed! ;) leuk een mede sporter! :P

Onwerkelijk blijft het nog wel een tijdje! hihi is ook gewoon zo spannend!! we hopen allemaal dat het goed blijft gaan, maar we hebben er inderdaad weinig invloed op. Behalve gezond eten en drinken. Dat maakt het extra spannend!

Ik heb trouwens wel gevoel van droge lippen en veel dorst laatste dagen met name merk ik dat als ik even momenten niks heb, en als ik in bed lig hou ik dorst ....... vast teken dat je lichaam meer vocht nodig heeft.

Hebben degene die wat verder zijn dat ook?
Ik heb trouwens ( hoe erg haha!) al gekeken wanneer de 9 maanden beurs is! en als alles goed is straks met de echo's wil ik daar met beide mama's heen gaan. Leek mij wel een leuk vrouwen ding! :D
Tesske, fijn dat het straks dan als thuiskomen is! Dat je dan dichtbij de mensen bent die veel om je geven!!

Ik zal je even een PM sturen over die vroege echo. Hij is ook vrij goedkoop en dat topicgenootje is daar alleen heen gegaan voor de pretecho. Dus dat kan prima!

Hillie, ik wist eerder nog niet dat jij je ook nog maar net had aangemeld dus bij deze alsnog GEFELICITEERD!!!

Ik zal je toevoegen aan de tabel! Had je al de info al gegeven? Ik zal nog even terugkijken.

Mochten jullie de kleur roze niet leuk vinden voor de tabel, dat kan allemaal anders hoor!

Zijn er nog meer aanpassingen voor de tabel nodig?

Lisch, ik hoop op goed nieuws en dat je bij ons kunt blijven
Cheery wat ben je snel!!

Voor de tabel:

28 jaar vriend 29 jaar

1e kindje ( whhhhaaaaaa zo spannend)

Uitgerekende datum tussen 17-24 september

Happy wenn, ik blijf ook lekker sporten, hopen dat ik het lang kan blijven doen.. Ik kan eigenlijk niet zonder!!!!

En cheery geeft niks, het is hier lekker druk dus kan prima als je iets over het hoofd ziet!!
Zo het is echt lekker druk hier. Veel goede berichten, maar helaas ook slecht nieuws. Lisch ik hoop dat het toch goed komt. Ik duim mee.

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom.

Vk kiezen: mijn vk is voornamelijk actief in mijn dorp. Kan evt in de stad, maar vorige x ging ook goed. Vind het alleen jammer van de late intake en echo.

Morgen gaan we het mijn schoonmoeder vertellen. Mijn buik gaat het snel verraden. Collega op het werk rade het vandaag. Ze kwam na een vakantie terug en vroeg het zachtjes. En ik wil het liever vertellen. Dus morgen krijgt mijn zoontje zijn t-shirt aan.

Geen idee of jullie deze tip al kenden, maar van de eerste heb ik de zwangerschapstest van mvm bewaard door transparante nagellak over het rondje te smeren toen de test goed droog was. Hierdoor vervaagd de test niet. Ik heb de datum erop gezet en in de doos met zwangerschapsherinneringen (dagboek, kaarten, echos) gestopt.
@cheery ik wil ook wel heel graag weten waar ik dat kan laten doen. Kan echt niet nog langer wachten :-)

Mvm: goed dat jullie allemaal meedoen of mee gaan doen! Ik zet de kratten in de achtertuin! Ik wil ook niet dat de hele straat het ziet.

Mijn vriendinnetje is ook zwanger.. 5 weekjes verder als ik dus wij hebben ook al een date staan voor de 9 maanden beurs! Ben erg benieuwd.
Hoi hoi! Mag ik meeschrijven? Ik heb gisteren positief getest. Het in nog erg pril maar als alles goed gaat ben ik 24 sept 2014 uitgerekend.

Vetgedrukt lukt niet op mijn mobieltje
@Cheery, leuk dat je al hebt kunnen oppassen zelfs als hij/zij nog zo klein is!

@tesske, ik snap wat je bedoelt, de combinatie van een sigaret en een wijntje. Ik mis het soms ook wel.. Nja, het wijntje mag niet, kunnen we net zo goed die peuk ook achterwege laten.

Wauw, wat zijn jullie allemaal sportief! Ik heb een tijd bodypump gedaan, das zo ongeveer de enige sport die ik tot nu toe leuk vond. Alleen zijn mijn polsen mijn zwakke plek, waardoor het op een gegeven moment al pijn deed als ik een deur open duwde. Daar ben ik dus maar mee gestopt. Ik loop natuurlijk wel regelmatig met mijn hond.

Tot nu toe heb ik het geluk dat ik eigenlijk kan eten wat ik wil, zonder bij te komen. Mijn gewicht is altijd stabiel, of ik nu sport of niet. Ik ben ook een hele grote eter.

@route De MvM test die vervaagt niet volgens de informatrice. Daar hoef je geen nagellak of haarspray op te doen. En hij zit ook nog eens in een leuk doosje!

Spannend dat jullie het morgen gaan vertellen. Jouw buikje wordt wel erg snel zichtbaar. Wel leuk, dat maakt het allemaal heel echt lijkt me.

Ik weet niet of de 9 maanden beurs nou echt mijn ding is... Ben eigenlijk sowieso nog niet van plan om zo snel allemaal dingetjes te kopen. Daarnaast denk ik toch dat wij veel 2e hands spulletjes kopen. Bijvoorbeeld het kamertje, lijkt me ook heel leuk om zelf oude meubeltjes te pimpen. Is meer mijn smaak dan een compleet kamertje uit de winkel dat perfect bij elkaar past. Maar goed, das allemaal toekomst

Vandaag een week geleden positief getest, 5.2 weekjes zwanger!!!!
Welkom greenmoustache! En gefeliciteerd natuurlijk!
Route38 wat leuk ben benieuwd hoe je schoonmoeder reageert!

Mijn broertje is volgende week jarig en mijn schoonzusje ook snel dus ff kijken of we iets leuks kunnen bedenken om het via hun te gaan vertellen ook aan onze ouders! Ben zo benieuwd naar hun reacties!
Greenmoustache GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven